سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
رئیس شورای شهر اهواز گفت: مافیای فروش زمینهای اطراف حرم علی ابن مهزیار اهوازی شناسایی شده اند و به زودی به دست قانون سپرده می شوند.

سید حمید حسن زاده در گفتگو با مهر در اهواز اظهار داشت: از کلیه مسئولان امنیتی استان برای حل این مشکل و دستگیری این افراد که با برخی اعمال خلاف قانون سودهای کلانی به جیب زده اند، تقاضای همکاری می کنیم و انتظار داریم آنها با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود:  این افراد با شگردهای مختلف، زمینهای اطراف حرم علی بن مهزیار را خریداری و پس از تبدیل آنها به قبر، به قیمت گران به مردم می‌فروشند که افراد شناسایی شده شامل پنج نفر عضو اصلی و 10 نفر دلال هستند که بر همین اساس برای افراد مذکور پرونده تشکیل شد و درصدد ارسال آن به دادگاه هستیم.

وی رکود منطقه مذکور را ناشی از دلال‌بازی برخی از افراد برشمرد و ادامه داد: از ساکنین منطقه انتظار داریم مراقب افراد سود‌جو باشند و چنانچه قصد انجام کاری دارند حتما با اداره کل اوقاف هماهنگی کنند.

 وی به سایر برنامه‌هایی که قرار است در اطراف حرم علی بن مهزیار اجرا شود اشاره کرد و گفت: بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم علی بن مهزیار از اولویت‌های کاری شهرداری است و سازمان بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده با جدیت در حال انجام کار است که امیدواریم با هماهنگی اداره کل اوقاف، اطراف حرم تا پایان سال ساماندهی شود. همچنین در نظر داریم تا پایان سال جاری مسیر حد فاصل پل علی بن مهزیار تا تقاطع پل پیچ میدان تکمیل شود.

حسن زاده در ادامه از واگذاری زمین معوضی برای برخی تاسیسات موجود در منطقه مذکور خبر داد و افزود: پیشنهاد شده مسیر حد ‌فاصل حرم علی بن مهزیار به سمت رودخانه به فضای سبز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با عوامل فساد و باندهای قدرت در شهرداری اهواز برخورد می کنیم، افزود: آن دسته از افراد و مسئولانی که دائما از بی‌ثباتی در شهرداری سخن می گویند، باید پاسخگو باشند که در جاهایی که ثبات وجود دارد چه کارهای اساسی صورت شده است.
 

[ یکشنبه 89/5/3 ] [ 12:2 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
هنوز هم زمزمه صدایش در مدرسه فیلسوف الدوله و سپهسالار قدیم شنیده می‎شود، هنوز هم خیلی‎‎‎ها به پیروی از او برای خواندن زیارت عاشورا، اربعین می‎گیرند، هنوز هم خیلی‎‎‎ها مسجد امین‎الدوله بازار را به نام او می‎شناسند و هنوز هم شاگردانش همدیگر را «داداش جون» خطاب می‎کنند و بعد هم اشک در چشمان‎شان حلقه می‎زند.

به گزارش «تابناک»، حالا روز‎‎ها گذشته اند و بیش از دو سال از رحلت جانسوز آیت‎الله عبدالکریم حق‎شناس گذشته است، ولی هنوز هم بسیاری دل به سیر و سلوکی سپرده‎اند که او به آنها آموخته است.
گزارش زیر نگاهی گذراست به زندگی آن بزرگوار به زبان خودش که هفته نامه پنجره آن را روایت کرده است:
   
«مادرم سواد نوشتن و خواندن نداشت؛ اما به ‎خوبی قرآن و مفاتیح را می‎خواند و حتی آیات مبارکه قرآن را میان کلمات دیگر تشخیص می‎داد. این را به خوابی که از امیرالمؤمنین(ع) دیده بود، مربوط می‎دانست. در آن رؤیا ایشان امام(ع) را دیده بود که به او دو قرص نان می‎دهد؛ یکی از آن‎‎‎ها را شیطان می‎دزدد، اما او موفق می‎شود که دیگری را بخورد. پس از این‎ که صبح از خواب برخاسته بود، دیگر می‎توانست قرآن را بشناسد و بخواند.»

آیت‎ الله حاج میرزا عبدالکریم حق‎شناس تهرانی، در سال 1298 شمسی در خانواده‎ای متدین در خیابان عین‎الدوله تهران (ایران کنونی) متولد شد. نام پدرش علی بود و نشان‎ان صفاکیش. او سال‎‎‎ها بعد نام خانوادگی‎اش را برای رفع مشکل سربازی به حق‎شناس تغییر داد. پدرش یکی از صاحب‎منصبان فرمانداری تهران بود و به همین دلیل به علی‎خان شهرت داشت، ولی او در همان دوران طفولیت عبدالکریم فوت کرد و سرپرستی بچه‎‎‎ها بر دوش مادر افتاد. مادر هم تا سن 15 سالگی عبدالکریم زنده بود.

روایت تغییر مسیر زندگی

«من در همان سنین از مادر مرحومه‎ ام خوابی دیدم. ایشان در عالم رؤیا دست دراز کرد و چراغی روشن را از سقفی با سیم کند. مادرم آن چراغ را به دست من داد. چراغ همچنان روشن ماند.»

راه زندگی عبدالکریم پس از دیدن این خواب تغییر کرد و چراغی پرفروغ در زندگی‎اش روشن شد. او در همین دوران از جمع فارغ‎التحصیلان مدرسه دارالفنون جدا شد و به جای ادامه تحصیل در دانشگاه یا اشتغال در یک اداره دولتی، به‎ دنبال علوم دینی رفت. عبدالکریم نخست در محضر شیخ محمد حسین زاهد به یادگیری دروس حوزوی و نیز سلوک اخلاقی پرداخت.

خیلی زود استاد از اوضاع زندگی شاگرد جوانش آگاه شد و به او توصیه کرد که برای مؤمن، شایسته نیست دست بر سفره دیگران داشته باشد. عبدالکریم پس از توصیه استاد، از خانه دایی بیرون رفت و با توجه به تسلط بر ریاضیات جدید و زبان فرانسه که ارمغان تحصیل در دارالفنون بود، کار حساب و کتاب یکی از تجار بازار را بر عهده گرفت.

حقوق ماهانه پیشنهادی تاجر به عبدالکریم بین 20 تا 25 تومان بود، ولی او حقوق سه تومان را درخواست کرد و در ازای تعجب تاجر گفت:

«من حقوق کمتری می‎گیرم تا بتوانم نماز و درسم را سر وقت به ‎جای آورم.»

روایت جست‎وجوی استاد

«آقا شیخ محمد حسین شخصیتی خالی‌الهوی داشت. وقتی این مسأله را به ایشان گفتم، خود او دست من را گرفت و گفت: بیا برویم دنبال استاد.»

بی‎ شک، شیخ محمد حسین زاهد را می‎توان نخستین استاد آیت‎الله حق‎شناس دانست. شیخ زاهد شخصیتی پاک بود که نقش مهمی در متوقف نشدن تعلیم علوم حوزوی در دوره رضاخان داشت. همه شاگردان شیخ از طلاب نبودند، بلکه بسیاری از بازاریان متشرع از اعضای حلقه معنوی آقا شیخ محمدحسین زاهد در مسجد امین‎الدوله بازار به شمار می‎آمدند. آیت‎الله حق‎شناس، چند ماهی همراه استاد اولش به‎ دنبال استادی جدید گشت تا این‎ که سرانجام با آیت‎الله سید علی حائری معروف به مفسر آشنا شد.

«شب پیش از این‎که ما به محضر ایشان برسیم در عالم رؤیا سید بزرگواری را که بر منبری نشسته بود، به من نشان دادند وگفتند که او باید تربیت من را بر عهده بگیرد. فردا وقتی به محضر آیت‎الله حائری رسیدیم، همانی بود که دیشب در خواب دیده بودم. به او که رسیدم، احساس آرامش کردم. چون ایشان چند پرسش از من کرد و من حالاتم را توضیح دادم و بعد ایشان گفت که خودش باید تربیت من را بر عهده بگیرد. ایشان تا پایان عمر مبارک‎شان تربیت مرا بر عهده داشتند. گاهی مسائلی پیش می‎آمد که از هیبت استاد نمی‎توانستم به نزدیک او بروم و بپرسم؛ اما خود ایشان، بدون این‎که من چیزی پرسیده باشم، میان صحبت‎هایش، پاسخ پرسش من را می‎فرمود و مرا از حیرت بیرون می‎آورد.»

عبدالکریم حق‌شناس تنها شاگرد آیت‎ الله سیدعلی مفسر بود و در اخلاق و سیر و سلوک، شاگرد انحصاری او به شمار می‎آمد. در آن دوره در یکی از حجره‎‎‎های مسجد جامع تهران، کنار شبستان چهل ستون سکونت داشت.

«در اوایل دوران تحصیل، به ناراحتی سینه دچار شده بودم. حتی گاهی از سینه‎ ام خون می‎آمد. سل، مرض خطرناک آن سال‎‎‎ها بود. بیماری من احتمال سل داشت و دکتر و دارو افاقه نمی‎کرد. یک روز، همه پس‎اندازم را صدقه دادم. شب‎هنگام در عالم رؤیا حضرت ولی عصر(عج) را زیارت کردم و از ایشان شفا خواستم. دست مبارک را بر سینه‎ام کشید و فرمود: این مریضی چیزی نیست. مهم مرض‎‎‎های اخلاقی آدم است. سینه‎ام پس از آن رؤیا بهبود یافت.»

عبدالکریم حق‎شناس توانست دروس حوزوی را تا سطح عالی در تهران و در محضر آیت‎الله مفسر بگذراند. البته او همچنین تحصیلات مقدماتی و ادبیات را در محضر آیت‎الله حاج شیخ محمدرضا تنکابنی فرا گرفت و عرفان را نیز از محضر آیت‌الله شاه‌آبادی تلمذ کرد و سپس راهی قم شد.

روایت هجرت به قم

«من برای آینده تحصیل به حضرت ولی عصر(عج) متوسل شدم. در خواب، ایشان را زیارت کردم. آن حضرت در همان عالم رؤیا کمر من را گرفتند و در نجف به زمین گذاشتند؛ اما از بس هوا گرم بود، عرض کردم، سوختم، سوختم. باز کمر مرا گرفتند و در وسط مدرسه دارالشفای قم به زمین نهادند. آنجا را موافق یافتم. بعد‎‎ها وقتی به قم رفتم، فقط توانستم در مدرسه دارالشفا که متصل به مدرسه فیضیه بود، حجره‎ای پیدا کنم. متصدی حجره‎‎‎ها مرحوم شهید صدوقی بود. کلید همان حجره‎ای را به من داد که در عالم خواب به من داده شده بود. موقعی که تازه به قم آمده بودم، یک روز بعد از زیارت در صحن مطهر حضرت معصومه(س) دعا کردم که خدایا نمی‎خواهم دستم جلوی کسی دراز باشد و به کسی محتاج باشم. شب این حدیث را در خواب برایم قرائت کردند: خودت را برای بندگی فارغ ساز. ما سینه‎ات را پر از بی‎نیازی می‎کنیم و فقر تو را بر طرف می‎سازیم.»

آیت‎ الله حق‎شناس به قم رفت تا از محضر بزرگانی چون آیت‌الله حجت و آیت‌الله خوانساری در دروس فقه و اصول بهره‎مند شود. مدتی نیز از محضر فقه و اصول امام خمینی(ره) بهره‌مند شد و البته مراوداتی در بحث اخلاق با امام راحل داشت.

آیت‌الله حق‌شناس افزون بر زبان عربی به زبان‌‎‎های فرانسه و انگلیسی هم مسلط بود و سرانجام اجازه اجتهادش را از بزرگانی چون آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی، ‌آیت‌الله سید محمد حجت، شیخ عبدالنبی عراقی و آیت‌الله شاه آبادی دریافت کرد.

روایت آشنایی با امام

«همین ‎طور که حرکت می‎کردیم، امام یک آجر از روی زمین برداشت، و فرمود: ماهیت این چیست؟ من عرض کردم: ماهیت این، آجریت است. پس از چند پرسش دیگر فرمود: پیش چه کسی درس خوانده‎ای؟ من عرض کردم: آیت‎الله شاه‎آبادی. فرمود: اگر می‎دانستم تو شاگرد آقای شاه‎آبادی هستی، امتحانت نمی‎کردم.»

آیت‎ الله حق‎شناس در همان کلاس‎‎‎های درس آیت‎الله شاه‌آبادی با امام(ره) آشنا شد و در همان اوایل به محضر امام خمینی(ره) رفت و از ایشان اجازه ورود به کلاس فلسفه‎شان را گرفت. علاقه آیت‎الله حق‎شناس در این دوران به امام(ره) آن‎قدر زیاد شد که هر روز خودش را زودتر به نماز جماعت مدرسه فیضیه می‎رساند تا بتواند در صف جماعت کنار امام(ره) بنشیند و با او هم صحبت شود. گاهی امام(ره) و آیت‌الله حق‌شناس با هم به تهران می‌آمدند و آیت‎الله حق‌شناس در یکی از این سفر‎‎ها، ایشان را با مرحوم شیخ محمدحسین زاهد آشنا کرد.

روایت بازگشت به تهران

«مردم به قم آمدند و برای اداره مسجد امین‎الدوله تقاضای کسی را کردند. امام خمینی(ره) که آن روز در محضر آقای بروجردی بودند و نسبتشان به حقیر چون پدری به فرزند بود به من فرمودند شما بروید و از آیت‌الله بروجردی هم درخواست کردند که ایشان هم حکم کنند. ایشان هم حکم فرمودند. حس کنجکاوی و مقام گستاخی فرزند به پدر باعث شد که بگویم آقا! چرا خودتان تشریف نمی‌برید؟ حضرت امام(ره) فرمودند: مردم گفته‌اند عبدالکریم. به جدم اگر می‌گفتند روح‌الله، من پیشقدم می‌شدم.»

در سال 1331 شمسی شیخ محمد حسین زاهد، استاد اول آیت‎ الله حق‎شناس و متولی مسجد معروف امین‎الدوله بازار پیش از فوت وصیت کرد، درس او را آیت‎الله مجتهدی تهرانی ادامه دهد و مسجد را آیت‎الله حق‎شناس که در علم و عمل از او جلوتر است اداره کند. آیت‌الله بروجردی هم بنا به درخواست اهل مسجد و محل، به آیت‌الله حق‌شناس دستور داد تا برای حل مشکلات دینی و رسیدگی به امور شرعی مسجد، به تهران بروند.

روایت زندگی در پایتخت

«بازگشت به تهران برای من بسیار گران بود. قم برای من، محل پیشرفت و ترقی علمی و عملی بود و به هیچ وجه میل آمدن به تهران را نداشتم.»

سرانجام آیت‎الله حق‎شناس به خلاف میل باطنی و با تأکید و دستور آیت‎الله بروجردی به تهران آمد و تا پایان عمر در این شهر به تهذیب نفس جوانان و اهل علم و طلاب و کسبه مشغول بود. ایشان مدتی نیز ریاست مدرسه فیلسوف‌الدوله و سپهسالار قدیم (شهید بهشتی فعلی) را بر عهده داشت و در آن‎ا به تدریس مکاسب و کفایه در فقه و اصول، و منظومه سبزواری در حکمت پرداخت.

«با آغاز جنگ تحمیلی، این شبهه برای من ایجاد شد که مبادا در جبهه به من نیاز باشد. به خدمت امام راحل مشرف شدم. آیت‌الله شهید صدوقی هم در مجلس حضور داشتند. من دو وجبی زعیم عالی‎قدر بودم که گفتم: بنده مدرس حوزه و امام جماعت مسجد امین‌الدوله هستم. اگر چنان‎ه وظیفه طور دیگر است و دستور می‌فرمایید به جبهه بروم. امام(ره) فرمودند: مگر تو می‌توانی تفنگ بلند کنی؟ گفتم: بنده یک‎بار تفنگ بلند کردم و گلنگدن را کشیدم و ماشه را چکاندم. به‎ جای این‎ که من تفنگ را نگه دارم، تفنگ من را مسافتی عقب برد. امام تبسمی کردند و اظهار داشتند: جبهه تو همان مدرسه است و مسجد امین‎الدوله.»

و ... روایت روز‎‎های پایان عمر

آیت‎الله حق‎شناس در سن 88 سالگی پس از یک دوره بیماری در بیمارستان پارسیان تهران دار فانی را وداع گفت. پیکر این عالم بزرگوار،‌ در دوم مرداد ماه سال 1386 از مسجد ارگ تهران واقع در خیابان پانزده خرداد به‎ سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع و در همان مکان مقدس به خاک سپرده شد.

مقام معظم رهبری پس از رحلت این عالم ربانی درباره وی گفتند: «این روحانی پرهیزکار و پاک‎نهاد به‎ دلیل تربیت جوان‌‎‎های مؤمن و معرفت‎جو در ده‎‎‎ها سال، حق بزرگی بر گردن همه‌ مشتاقان معـارف اسـلامی دارد و امید است برکات ناشی از نفـس پاک و مؤثر ایشان همواره مستدام شود».

[ یکشنبه 89/5/3 ] [ 8:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
هر چند خاندان سعودی تلاش می کنند تا اوضاع داخلی عربستان را آرام نشان دهند اما شواهد حاکی از آن است که این کشور در آستانه انقلابی بزرگ قرار دارد.

به گزارش شبکه خبر کارشناسان مصری دیروز  در نشستی با عنوان " تابستان گرم و جنگ داخلی در عربستان " در قاهره با بررسی اوضاع داخلی عربستان تاکید کردند: هرچند خاندان آل سعود تلاش می کنند تا بر اوضاع بحرانی داخل عربستان سرپوش بگذارند، اما واقعیت این است که باحمایت آمریکا ، انقلابی بزرگ در عربستان در حال روی دادن است .

خبرهای رسیده از عربستان  حاکی  است  درگیری های شدیدی بین خاندان آل سعود یعنی نسل جدید به رهبری بندر بن سلطان و نسل قدیم " حاکمان فعلی " به رهبری عبدالله بن عبدالعزیز در جریان است.

آمریکا که عامل اصلی این درگیری ها به حساب می آید از نسل جدید برای رسیدن به قدرت حمایت می کند.

بندر بن سلطان که از سوی خاندان آل سعود رانده شده بود از یک سال پیش از طریق تحریک شاهزاده ها و قوای نظامی و برخی مسئولان وابسته به خود و با حمایت آمریکا به عرصه سیاسی عربستان بازگشته است.

کارشناسان مصری در نشست قاهره با اشاره به اینکه فرار تعدادی از خاندان آل سعود از عربستان نیز در همین راستا انجام شده است، تاکید کردند ؛ سران سعودی  تا ابد نمی توانند درگیر یهای داخلی خود را مخفی نگه دارد و به زودی نتایج آن آشکار خواهد شد.

این کارشناسان در پایان با بیان اینکه دولت عربستان با ریختن خون بیگناهان تشکیل شده است، تاکید کردند: دولتی که با دیکتاتوری و ریختن خون بیگناهان تشکیل شده است، در همین تابستان از طریق سیاسی و نظامی با خون و کشتار و انقلاب از بین می رود.
[ یکشنبه 89/5/3 ] [ 8:26 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در پی اظهارات اخیر سفیر انگلیس در تهران درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ، کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش ایرنا در پی اظهارات اخیر سایمون گس سفیر انگلیس در تهران درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و تحریم‌های ضدایرانی که طی مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی بیان شد، امروز پاتریک دیویس کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور توسط رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان در خصوص اظهارات سفیر این کشور به وی اعلام شد.

این مقام وزارت خارجه با اشاره به نکات مطروحه از سوی سایمون گس در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی، اظهارات مذکور را غیرواقعی و نامتعارف خواند و تاکید کرد لندن هرچه سریع‌تر درباره نکات مورد اشاره سفیر، توضیح دهد.

کاردار انگلیس در پاسخ با اشاره به اینکه سفیر این کشور در سفر به سر می‌برد، قول داد ضمن انعکاس مراتب به لندن، موضوع را بررسی و نتیجه را متعاقبا اعلام کند.
[ یکشنبه 89/5/3 ] [ 8:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با انتشار بیانیه‌ای، به مناسبت نیمه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از تمامی مسلمانان جهان خواست که بیش از گذشته در تقویت وحدت بکوشند.

به گزارش ایسنا متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زادروز بزرگ منجی جهان بشریت و برافرازنده پرچم حق و عدالت حضرت مهدی ارواحنا فداه بشارتی روح پرور برای همه عاشقان و شیفتگان مکتب اوست.

در جهانی که شور و شر از در و دیوارش می‌بارد و همه از ظلم و جور و ستم خسته شده‌اند و رهبر و راهنمایی می‌جویند انتظار و امید ظهورش نویدبخش امن و امان و صلح و عدالت است، همه – هر یک به نحوی – در انتظار آن نجات دهنده بزرگ به سر می‌برند و یاد او مایه آرامش دل‌ها و زدودن زنگار یأس و نومیدی و حرکت به سوی خودسازی و فراهم ساختن زمینه‌های ظهور او است.

اضافه بر این ایام پربرکت ولادتش وسیله مؤثری برای آمادگی جهت برگزار کردن هر چه بهتر، مراسم صیام ماه مبارک رمضان ماه خیر و برکت، ماه تصفیه جسم و روح و ماه پاکی و قداست و قرب به خدا است.

فرا رسیدن این ماه که ماه ضیافت الهی است سبب می‌شود که همگان با آب توبه دل و جان را بپوشند و لباس تقوی و پرهیزگاری در تن کنند و خود را به زیور مکارم اخلاق بیارایند و آماده حضور در آن بزم ضیافت الهی و معنوی شوند و به این دعوت عام خداوند رحمان و رحیم که رسول گرامیش نامه دعوت آن را امضا فرموده و با حدیث شَهرٌ دُعیتم فیه الی ضیافة الله مزین ساخته، لبیک گویند.

چه زیباست سحرگاهان پرنور و شامگاهان با صفایش و چه نورانی سفره‌های انتظار آمیخته با نور و صفایش که خانواده‌ها مخصوصاً جوانان اطراف آن حلقه زده و به ذکر خدا مشغولند.

امید است این ماه بزرگ حلقه اتصالی میان همه مسلمین جهان فراهم سازد و در هر جای دنیا هستند به درگاه خدا روی آورند، و پیوند اتحادشان را محکم تر سازند و به فکر یتیمان و محرومان جامعه مسلمین باشند و مرهم بر زخم‌های جانکاه آنان بنهند، و در پناه آن از عوامل فساد که سراسر جهان را فراگرفته خود را برکنار سازند و به هویت اسلامی خویش بازگردند و آئین محبت و دوستی را مهم ترین تعلیمات اسلامی است برپا دارند.

از صمیم دل به همه شما عزیزان دعا می کنم و از شما التماس دعا دارم.
[ یکشنبه 89/5/3 ] [ 8:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در مراسمی از الگوهای موی ایرانی و اسلامی رونمایی شد.

آقای کت‌مشکی: بابا جان، آخه این بنده‌خدا رو آوردین برای رونمایی، حالا کراواتش هیچ، رئیس‌جمهور گفته ایراد نداره، باباه یه مودار می‌آوردین اینجوری تابلو نباشیم.


نخستین جشنواره جوان سرباز برگزار شد.

- هی؛ بنده خدا فکر کرده با این کارا می‌تونه معاف بشه از خدمت!


تصویر زیر هم مربوط به همان جشنواره است.

خیار به دهن: بابا مواظب باش یه کم بگیر اونورتر!
شمشیر به دست: نگران نباش، نهایتش از سربازی معاف میشی دیگه.


بذرپاش از فیلمسازان جوان هم تقدیر کرد.

ضرغامی به بذرپاش: آخه بی‌انصاف، منو صداوسیمام این همه فیلم ساختیم، یه تقدیری هم از من می‌کردی.


این هم تصویری جالب از غذا دادن به کروکودیل‌ها در تایلند.



معاون عمران شهرداری تهران: پایتخت محل زندگی شده است.

با تشکر چه محل زندگی خوبی! شهر ما خانه ما.


با آغاز فصل امتحانات، فصل و زمان درس خواندن نیز آغاز شد.

خداییش اگه درس خوندن این همه جاذبه داشته باشه، طرف پس از کنکورش هم درس می‌خونه.
[ شنبه 89/5/2 ] [ 7:36 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
گروه زنان آتش نشان کرجی هشت سال است برای نجات جان هم شهریانشان به آب و آتش می‌زنند و چنان در این عرصه جا افتاده و حرفه‌ای شده‌اند که کمتر کسی از عملکرد آنان در صحنه‌های عملیات به تفاوت جنسیت شان پی می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، حضور این زنان با آمادگی جسمانی بسیار مناسب و روحیه‌ای فوق العاده، احساس ترس را در ذهن بسیاری از همجنس‌هایشان شکسته و در بسیاری از عملیات‌ها مایه دلخوشی آسیب دیدگان و اطرافیانشان بوده است.

بسیاری از ما بارها شاهد فیلم‌ها و سریال‌هایی بوده ایم که در آن زنان در عملیات‌های گوناگون پلیسی، امداد و نجات، و آتش نشانی حضور داشته‌اند اما کمتر پیش آمده در اطرافمان زنانی را ببینیم و بشناسیم که به سمت رشته‌های خطرناک و با قدرت ریسک بالا رفته و در آن حیطه مشغول فعالیت باشند.

ورود به ساختمان محل استقرار بانوان آتش نشان بیننده را به یاد تمامی صحنه‌هایی می‌اندازد که به احتمال قوی بارها و بارها در تلویزیون تماشا کرده و از دیدن این همه جسارت و سرعت عمل لذت برده است.

آنچه بیش از همه در بدو ورود به این ساختمان جلب توجه می‌کند میله‌ای است که در وسط سالن تعبیه شده و به پارکینگ ساختمان راه دارد.

این همان میله‌ای است که به محض اعلام وضعیت عملیات این زنان و دختران که جمعا 11 نفر هستند و در شیفت‌های مختلف فعالیت می‌کنند، به صورت مارپیچ از آن سر می‌خورند و سر از پارکینگ ساختمان و وسایل نقلیه مخصوص آتش نشانی در می‌آورند.

استراحت کنار میله فرود؛ ‌رقابت برای حضور در عملیات

در گفت‌وگویی که با تعدادی از این شیرزنان آتش نشان انجام شد برخی از آنان خاطرات جالبی از تلاش و رقابتی که در روزهای نخست برای شرکت در عملیات بین خودشان و بقیه بود نقل کردند.

 آنان در این گفت‌وگو از این نکته یاد کردند که در آغاز فعالیت که همگی برای اثبات توانایی هایشان اصرار داشتند حتی برخی به خوابیدن کنار میله و پرهیز از هر گونه دوری از این مکان اقدام می‌کردند و در برخی مواقع با بداقبالی مواجه می‌شدند و درست در لحظه‌ای که غافل می‌شدند از مرکز دستور عملیات صادر می‌شد و باز همان آش و همان کاسه!

با این حال همگی آنان اذعان دارند که یکی از مهمترین اصول این حرفه داشتن آمادگی کامل در هر شرایط و هر موقعیت است.

این گروه شامل جوانانی است که مسن‌ترینشان سارا شعبان زاده متولد سال 1358 است که مسئول گروه زنان آتش نشان محسوب می‌شود.

شاید روزی که آنها با دیدن اگهی جذب آتش نشانان خانم به تشویق خانواده یا علاقه شخصی مدارکشان را ارسال می‌کردند هیچ یک گمان نمی‌کردند جزو 11نفری باشند که از میان 76 داوطلب، به استخدام سازمان آتش نشانی درآیند. اما حالاپس از 8سال این نوجوانان بازیگوش تبدیل به جوانانی آموزش دیده و کاربلد شده‌اند.

شعبان دوست در این خصوص گفت: همه این افراد در یک دوره 6ماهه تخصصی آموزش‌های تئوری حریق شامل ایمنی گاز و برق، نجات و امداد کوهستان، کمک‌های اولیه و حتی دو هفته طرح در بیمارستان سوانح و حوادث کرج برای آمادگی روانی و مقابله با شرایط غیرعادی را گذراندند.

وی اضافه کرد: بعد از این دوره یک سری آزمون تئوری و عملی برگزار شد که از بین شرکت کنندگان این افراد به استخدام سازمان در آمدند.

شعبان دوست در این خصوص گفت: همه این افراد در یک دوره 6ماهه تخصصی آموزش‌های تئوری حریق شامل ایمنی گاز و برق، نجات و امداد کوهستان، کمک‌های اولیه و حتی دو هفته طرح در بیمارستان سوانح و حوادث کرج برای آمادگی روانی و مقابله با شرایط غیرعادی را گذراندند.

وی اضافه کرد: بعد از این دوره یک سری آزمون تئوری و عملی برگزار شد که از بین شرکت کنندگان این افراد به استخدام سازمان در آمدند.

آمنه محمود زاده که یکی از این زنان اتش نشان است درباره دیدگاه خود نسبت به این شغل گفت: ما اوایل هیچ تصوری از کاری که قرار بود بکنیم نداشتیم. فکرمی کردیم آتش نشان یعنی کسی که آتش خاموش می‌کند.

محمود زاده یادآورشد: پس از شرکت در دوره‌های آموزشی بود که متوجه گستره این شغل که شامل حوزه‌هایی چون نجات در کوهستان، نجات از چاه، تصادفات و.... که خیلی حوزه‌های دشوار و پیچیده‌ای هستند، شدیم.

وحشت از اعلام محل حادثه،‌ ترس مشترک بانوان آتش نشان

این بانوان یکی از بزرگترین جذابیت‌های کارشان را تجربه مشاغل و عرصه‌های مختلف در قالب این رشته دانستند.

در عین حال آنها لحظه‌های تلخی را با انتخاب این شغل تجربه می‌کنند که به گفته خودشان اگر بخواهند تمام مدت به این موضوعات فکر کنند از هدف اصلی شان باز می‌مانند.

 آنان بر این نکته اذعان داشتند که در ابتدای فعالیت با دیدن حوادث و رخ دادها همه فکر و ذکرشان معطوف به این بود که مبادا خانه‌ای که مرکز به عنوان محل حادثه اعلام می‌کند خانه خودشان یا دوستان و اقوامشان باشد.

با این حال گذر زمان چنین وسواس‌هایی را از ذهن این جوانان پاک کرده و همه هوش و حواسشان در لحظه انجام عملیات به این متمرکز است که انجام کدام حرکت صحیح تر است و امکان سلامت بیشتری را برای فرد حادثه دیده مهیا می‌کند.

زهرا حاج ایل از دیگر زنان آتش نشان کرجی درباره اینکه تماشای صحنه‌های رقت باری همچون در آتش سوختن یک فرد باعث وحشت یا تضعیف روحیه شان نمی‌شود گفت: ما فکر می‌کنیم که همیشه باید با بقیه مردم متفاوت باشیم چون اگر ما هم بخواهیم در شرایط بحرانی تحت تاثیر قرار بگیریم در واقع هیچ کاری نکردیم.

محمود زاده نیز به حضور زنان در غسال خانه ها، بیمارستان‌ها و ... اشاره کرد و افزود: بر این اساس ما اولین خانم‌هایی نیستیم که در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در تمامی لحظات کار و استراحت از روحیه بسیار قوی و با نشاطی برخورداریم که شاید یکی از دلایل آن نجات جان انسان هاست.

شعبان دوست در پاسخ به این پرسش که همکاری همکاران آقا با شما چطور است اظهار داشت: آنان از ابتدای حضور این گروه همکاری و همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و در بسیاری مواردی که نیاز به کمک داریم ما را راهنمایی می‌کنند.

حجاب باعث تفاوت نوع کار آتش نشانان زن با مردان نیست

وی درباره اینکه کار با حجاب برای این بانوان دشوار نیست به مدل لباس آتش نشانی اشاره کرد و تاکید کرد: لباس‌های فرم آتش نشانی کلیه اعضای بدن نیرو را می‌پوشاند و در زمان کار هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نیست به نحوی که بسیاری از مردم پس از اینکه این افراد کلاه هایشان را بر می‌دارند متوجه جنسیت شان شده و از این بابت هم متعجب و هم خوشحال می‌شوند.

در پایان این گزارش بیان این نکته خالی از لطف نیست که زنان آتش نشان حاضر  در این مصاحبه برابر این سئوال که در این عرصه با چه مشکلاتی مواجه هستید، تصریح کردند: همه چیز بسیار خوب است و کار در این رشته را به سایر زنان علاقمند توصیه می‌کنیم.

چه زیباست در کشوری که بسیاری از کشورهای جهان به بهانه تبعیض‌های جنسیتی،‌ به نقد دین مبین اسلام در آن  می‌پردازند و  محکوم می‌کنند، امروزه زنانی در لباس‌هایی یک شکل و کامل به انجام فعالیت دشوار اما مقدسی مشغولند که از حضور در آن رضایت کامل دارند و احساس شعف می‌کنند.

[ شنبه 89/5/2 ] [ 7:35 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دکتر علی لاریجانی گفت: در زمان قیام حضرت مهدی‌(عج) پدیده تاویل نادرست در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی فراگیر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مجلس شورای اسلامی در ششمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: از روایات مربوط به موضوع مهدویت برداشت می‌شود که در زمان قیام حضرت مهدی‌(عج) با تاویل‌های نادرست از قرآن مواجه‌ایم و یک نوع حیرت در جامعه شایع می‌شود.

 اگر در زمان رسول‌الله تنها بت پرستی رایج بود، اما در زمان قیام حضرت مهدی‌(عج) پدیده پیچیده‌ تاویل فراگیر می‌شود. این تاویل می‌تواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی باشد.

دکتر لاریجانی بیان کرد : تفکر مهدویت، نقطه اوجی است که هیچ انسان مومنی دچار یاس، تردید و بدبینی نشود و این مساله چراغ راهنما برای بشر است و بنابر این جامعه مومنین هیچگاه مایوس نمی‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تفکر اسلامی، عدالت به معنای تحقق استعداهاست. در زمان ظهور استعداد‌ها بالفعل می‌شود و هر کس به کمال ذاتی خود می‌رسد.

جنبه تکاملی جامعه نیز در تفکر مهدویت به خوبی مشهود است.

دکتر علی لاریجانی افزود: طبق روایات حضرت مهدی پس از ظهور با همه افراد همانطور که حق هست برخورد می‌کنند و جای بردباری در این زمینه نیست.

وی افزود: عقلانیت نیز از دیگر ویژگی‌های جامعه مهدوی است، اما این عقلانیت با آن نوع از عقلانیت رها و بی مبنا که نه به درد دنیا می‌خورد و نه آخرت فرق می‌کند، زیرا عقلانیت باید کمال بخش باشد.

 وی همچنین درباره دانستن بیشتر در مورد مهدویت عنوان کرد : پژوهش در زمینه روایات مهدویت باید به صورت سازمان یافته و اجتهادی صورت بگیرد. محل اصلی این تحقیقات نیز حوزه علمیه است، چرا که موضوع مهدویت از مباحث اصلی اسلام است و تحقیق در این باره نیاز به تخصص دارد. بنابر این حوزه‌ها باید در این زمینه به صورت سیستماتیک تحقیق کنند.

[ شنبه 89/5/2 ] [ 7:32 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خراسان نوشت: او را عمو صدا می زدم و فکر می کردم چون به من و پدرم کریستال می دهد، آدم خوبی است، اما از روزی که توی خانه اش زندانی شدم و او با حرکات و رفتار زشت خود آزارم می داد، فهمیدم آدم کثیف و بی رحمی است.من ?? شبانه روز در خانه دوست پدرم ناله کردم و اشک ریختم تا این که بالاخره موفق شدم از آن جا فرار کنم و خودم را نجات دهم.

دختربچه ? ساله که پدرش او را در قبال خرید مقداری موادمخدر به یکی از دوستان قاچاقچی خود فروخته است در بیان داستان بغرنج زندگی اش گفت: پدرم به موادمخدر اعتیاد دارد و مادرم نیز ? سال قبل به خاطر قاچاق تریاک دستگیر شد و به زندان افتاد. من نتوانستم مثل دوستانم درس بخوانم و بعد از زندانی شدن مامان، زن غریبه ای که به خانه ما رفت و آمد داشت مرا به کریستال معتاد کرد.

الان یک شبانه روز است که «کریس» مصرف نکرده ام و انگار آتش به جانم افتاده!دخترک لاغر اندام که چشمان معصومش در باتلاق کبود بدبختی گرفتار شده بود در دایره اجتماعی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد افزود: ?? روز قبل پدرم مرا همراه خود به خانه یکی از دوستانش که از او مواد مخدر می خرید برد و گفت: دخترم این جا منتظر باش و با بچه های عمو بازی کن، زود برمی گردم. من که قول داده بودم دختر خوبی باشم صورتش را بوسیدم و گفتم فقط زودتر بیا تا به خانه برگردیم.

آن روز بابا با عجله رفت اما دیگر از او خبری نشد و دوست پدرم در این چند روز جلوی چشم همسرش مرا آزار و اذیت کرد و تازه می خواست مرا در اختیار مشتریان موادمخدر که به خانه او رفت و آمد داشتند قرار دهد. فرشته ادامه داد: دیشب دلم خیلی گرفته بود و دعا می کردم راه فراری پیدا کنم.

ناگهان متوجه شدم در خانه باز مانده است. من خیلی سریع بیرون آمدم و پا به فرار گذاشتم. هوا خیلی تاریک بود و می ترسیدم جایی بروم. برای همین هم جلوی یک مغازه شیرینی فروشی نشستم و از ترس و وحشت گریه می کردم که ماشین پلیس را دیدم و از ماموران کمک خواستم.

این دختر کوچک در پایان با چشمان گریان گفت: از تمام باباها و مامان ها خواهش می کنم مراقب باشند تا معتاد نشوند و بچه های خود را دوست داشته باشند.درخور یادآوری است با پی گیری های کارشناس اجتماعی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد و به دستور مقام قضایی، دخترک ? ساله به سازمان بهزیستی تحویل داده شده است و تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان پرونده ادامه دارد.
[ شنبه 89/5/2 ] [ 4:19 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نشریه دیلی تلگراف از میان تلفن‌های همراه موجود سه گوشی را که از توانایی‌های عکاسی و تصویربرداری بالایی برخوردار بوده و نزد کاربران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند را انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در میان تلفن‌های همراه که هر یک از خدمات و توانایی‌های متفاوتی برخوردارند گوشی‌های دوربین داری که از وضوح تصویری بالا برخوردارند یا «عکس دوست» به شمار می‌روند به گونه‌ای مورد استقبال بیشتر کاربران قرار می‌گیرند.

عکاسی با تلفن همراه در حال تبدیل شدن به شاخه‌ای مجزا از عکاسی است و همین امر باعث شده شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه برای تولید گوشی مجهز به دوربینی قدرتمند با وضوح و کیفیت بالای تصویری با یکدیگر به رقابت بپردازند.

نشریه دیلی تلگراف سه مدل از گوشی‌های تلفن همراهی که به عنوان گوشی‌های پرطرفدار کاربران علاقمند به عکاسی یا فیلم برداری شناخته شده‌اند را معرفی کرده است:

سونی اریکسون Vivaz Pro: این گوشی که از ظاهری زیبا نیز برخوردار است، بیشتر یک دوربین است تا تلفن همراه. توانایی‌های بالای تصویربرداری ویدیویی این گوشی نواقص نرم افزارهای تحت «سیمبیان» آن را جبران می‌کند. دوربین این تلفن همراه از وضوح تصویری پنج مگاپیکسل برخوردار است، طول عمر باطری آن در حداکثر میزان استفاده 12 ساعت بوده و نمایشگر آن 3.2 اینچی است.

Vivaz Pro

سامسونگ Wave: این تلفن همراه از سیستم عامل جدید شرکت سامسونگ به نام Bada استفاده می‌کند اما برترین نکته درباره این تلفن همراه دوربین عکاسی محبوب و کارآمد آن است که در کنار آن نرم افزارهای ویرایش تصویر موجود در گوشی استفاده از این دوربین را برای کاربران دوست داشتنی تر می‌کند. دوربین این گوشی نیز پنج مگاپیکسلی بوده و طول عمر باطری آن در حداکثر استفاده 15 ساعت اعلام شده است. همچنین حافظه دو گیگا بایتی داخلی آن را می‌توان با کارت‌های حافظه تا 32 گیگابایت افزایش داد.

Wave

موتورولا Milestone XT720: این گوشی که نسبت به دو مدل قبلی بالاترین وضوح تصویری را دارا است با دوربین هشت مگاپیکسلی اش تصاویر با شکوهی را به ثبت می‌رساند و توانایی‌های بهترین دوربینی که شرکت موتورولا طی سال‌های اخیر تولید کرده است را به رخ می‌کشد. این گوشی که سیستم عامل آن اندروید 2.1 است از طول عمر باطری کمتری نسبت به دو مدل بالا برخوردار بوده و نمایشگر آن 3.7 اینچی است.

Milestone XT720

[ شنبه 89/5/2 ] [ 4:19 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 154
کل بازدیدها: 1619398