سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
دکتر علی لاریجانی گفت: در زمان قیام حضرت مهدی‌(عج) پدیده تاویل نادرست در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی فراگیر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مجلس شورای اسلامی در ششمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: از روایات مربوط به موضوع مهدویت برداشت می‌شود که در زمان قیام حضرت مهدی‌(عج) با تاویل‌های نادرست از قرآن مواجه‌ایم و یک نوع حیرت در جامعه شایع می‌شود.

 اگر در زمان رسول‌الله تنها بت پرستی رایج بود، اما در زمان قیام حضرت مهدی‌(عج) پدیده پیچیده‌ تاویل فراگیر می‌شود. این تاویل می‌تواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی باشد.

دکتر لاریجانی بیان کرد : تفکر مهدویت، نقطه اوجی است که هیچ انسان مومنی دچار یاس، تردید و بدبینی نشود و این مساله چراغ راهنما برای بشر است و بنابر این جامعه مومنین هیچگاه مایوس نمی‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تفکر اسلامی، عدالت به معنای تحقق استعداهاست. در زمان ظهور استعداد‌ها بالفعل می‌شود و هر کس به کمال ذاتی خود می‌رسد.

جنبه تکاملی جامعه نیز در تفکر مهدویت به خوبی مشهود است.

دکتر علی لاریجانی افزود: طبق روایات حضرت مهدی پس از ظهور با همه افراد همانطور که حق هست برخورد می‌کنند و جای بردباری در این زمینه نیست.

وی افزود: عقلانیت نیز از دیگر ویژگی‌های جامعه مهدوی است، اما این عقلانیت با آن نوع از عقلانیت رها و بی مبنا که نه به درد دنیا می‌خورد و نه آخرت فرق می‌کند، زیرا عقلانیت باید کمال بخش باشد.

 وی همچنین درباره دانستن بیشتر در مورد مهدویت عنوان کرد : پژوهش در زمینه روایات مهدویت باید به صورت سازمان یافته و اجتهادی صورت بگیرد. محل اصلی این تحقیقات نیز حوزه علمیه است، چرا که موضوع مهدویت از مباحث اصلی اسلام است و تحقیق در این باره نیاز به تخصص دارد. بنابر این حوزه‌ها باید در این زمینه به صورت سیستماتیک تحقیق کنند.

[ شنبه 89/5/2 ] [ 7:32 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620439