سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

وزیر دفاع، هدف رزمایش نیروهای مسلح ایران در تنگه هرمز را کسب آمادگی بیشتر و تامین هر چه بهتر امنیت منطقه اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، سردار وحیدی در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره‌ی رزمایشی که نیروهای مسلح کشورمان در روزهای آینده در تنگه‌ی هرمز برگزار خواهند کرد، گفت: این رزمایش برای کسب آمادگی بیشتر و آزمایش سیستم‌های جدید و همچنین تنظیم روز تاکتیک‌های جنگی جدید است.
وی تصریح کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران مهمترین تامین کننده امنیت در منطقه است این رزمایش‌ها برای کسب آمادگی بیشتر و تامین امنیت هر چه بهتر منطقه است.
وحیدی افزود: به هر حال آنچه که هدف ماست تامین امنیت بیشتر منطقه است و جمهوری اسلامی ایران تمام توانمندی خود را در این راستا به کار می‌برد و کسانی هستند که نمی‌خوا هند امنیت منطقه پایدار بماند.
وزیر دفاع درباره‌ی خط تولید پهباد شکارشده اسکن ایگل آمریکایی در کشورمان گفت: ما پهبادهای مختلفی هم در کشور تولید می‌کنیم که برخی از آنها از این نوع پهباد برتر هستند.
وحیدی درباره‌ی استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه گفت: حضور نیروهای بیگانه به هیچ وجه مفید نیست و نیروهای بیگانه در منطقه نه تنها امنیتی ایجاد نمی‌کند، بلکه موجب اختلاف و ناامنی نیز هستند.
وزیر دفاع همچنین درباره‌ی دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: ما به هفته فضا نزدیک می‌شویم و در این هفته دستاوردهایی در حوزه‌ی فضایی را به زودی اعلام خواهیم کرد.
وی درباره‌ خبر همکاری‌های موشکی ایران و کره‌ی شمالی گفت: انتشار چنین اخباری تنهاگمانه زنی‌هایی است که مطرح می‌شود و ما هیچ نماینده‌ای به کره‌ی شمالی به این منظور نفرستاده‌ایم.

[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 1:47 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یک زوج هنرمند آمریکایی با کنده کاری روی چوب و رنگ آمیزی آن تابلو های زیبایی درست می‌کنند که طرفداران زیادی دارد.

به گزارش فارس، یک زوج هنرمند آمریکایی با حکاکی روی چوب و رنگ آمیزی آن تابلوهای زیبایی خلق می‌کنند.

پائول رودن، ولری لویت برای این کار با کاردک‌های مخصوص در چوب حفره های کوچک ایجاد می کنند و هر حفره را با مرکب پر کرده و می فشارند تا رنگ به خورد چوب برود. کار آنها بسیار ظریف است و نقاشی‌ها را با دقت بالا و جزئیات کامل روی چوب حک می‌کنند از این جهت تابلوهای آن‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده، مخصوصاً کار آخر آنها که شکلی نمادین از سطح ماه است،‌ تصاویر این کار هزاران بار در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است.


[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 1:46 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

پس از اظهارات دیروز حمید رسایی علیه مهدی هاشمی در مجلس یک رونامه از نامه دفتر هاشمی رفسنجانی به هیئت رییسه مجلس خبر داد.
به گزارش «تابناک» ، روزنامه آرمان خبر دادکه در پی اظهارات دیروز حمید رسایی در مجلس علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده وی، دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس، ضمن اعتراض به انتشار توهین و تهمت از تریبون مجلس، خواستار اختصاص فرصت پاسخگویی گردید.
مطابق با آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی، افرادی که از تریبون مجلس علیه آنها مطلبی بیان می‌شود، حق پاسخگویی از همین تریبون را دارند.
سبحانی نیا: در حال حاضر نامه‌ای از دفتر هاشمی به مجلس ارائه نشده است
 
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با رد خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر ارسال نامه‌ای از دفتر هاشمی رفسنجانی به مجلس در پی نطق روز گذشته رسایی گفت: در حال حاضر نامه‌ای به هیات رییسه مجلس ارائه نشده است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: براساس ماده 78 آیین‌نامه داخلی مجلس اگر کسی از طریق تریبون مجلس چنانچه در سخنان خود در جلسه علنی به شخصی نسبت ناروا دهد فرد مزبور در دفاع از خود می‌تواند نسبت به این اتهام پاسخ خود را به صورت مکتوب به هیات رییسه مجلس ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اگر پاسخ ارسالی بیش از دو برابر آنچه به وی نسبت داده شده نباشد با نظر هیات رییسه در اولین فرصت در جلسه علنی قرائت می‌شود.

[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 10:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

تیم پزشکی 10نفره متشکل از متخصصان ایرانی ب? منظور رسیدگی ب? وضعیت سلامتی رئیس جمهور عراق ، وارد بغداد شدند.
 
«عصام نامق» معاون وزیر بهداشت عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، از ورود یک تیم پزشکی ایرانی ب? بغداد برای مداوای «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق خبر داد.
وی افزود: نیم? شب گذشت? تیم 10 نفر? پزشکان ایرانی برای رسیدگی ب? وضعیت سلامتی جلال طالبانی رئیس جمهور عراق وارد فرودگا? بغداد شدند.
ب? گفت? نامق، این تیم شامل برترین و معروفترین پزشکان ایران هستند و بلافاصل? ب? بیمارستان مدینه «الطب» بغداد اعزام شد?اند.
جلال طالبانی دوشنبه 27 آذر به علت وخامت شرایط جسمانی به بیمارستان مدین? الطب بغداد، منتقل شد ؛ نهاد ریاست جمهوری عراق ساعاتی بعد با انتشار بیانی?ای «انسداد رگها» را عامل انتقال طالبانی ب? بیمارستان عنوان کرد.

[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 10:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رییس کلانتری مرکزی کیش از دستگیری یک متکدی میلیونر در کیش خبرداد.
سرگرد سعید رأفت در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام تعدادی از شهروندان مبنی بر تکدیگری توسط فردی با لباس مندرس در سطح شهر و مراکز تجاری، عوامل نامحسوس کلانتری مرکزی وارد عمل شدند و ساعاتی بعد این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
رأفت با بیان اینکه فرد دستگیرشده 56 سال سن داشت و چهار روز از ورودش به جزیره می‌گذشت، گفت: وی تحت این عنوان که به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج قصد عزیمت به یکی از شهرهای زیارتی عراق به منظور زیارت و شفا را دارد، از احساس همشهریان سوءاستفاده کرده و مبالغ قابل توجهی از آنان دریافت کرده بود.
رییس کلانتری مرکزی کیش با بیان اینکه متهم در هنگام دستگیری از سلامت کامل جسمی برخوردار بود و چند میلیون نیز پول نقد، از این راه بدست آورده بود، گفت: پس از دستگیری متهم پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و اقدامات قانونی درباره وی صورت گرفت.
رییس کلانتری 11 کیش در ادامه با تشریح آسیب‌های تکدیگری گفت: تکدیگری در لغت یعنی گدایی کردن و دریوزگی و پدیده زشتی است که زمینه ساز انواع آلودگی‌ها ناهنجاری‌های اجتماعی است و از آن طریق می‌تواند امنیت و هویت جامعه را تهدید کند.
وی افزود: تکدیگری شیوه‌ای است که از طریق آن برخی اشخاص در جامعه از اشخاص دیگر که هیچ وظیفه و مسئولیتی در قبال تأمین معاش آنان ندارند، پول طلب می‌کنند.

[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 10:23 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

جدید‌ترین اخبار رسانه‌های منطقه، از درگذشت جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق حکایت دارند. در حالی که دفتر رییس جمهور عراق، ساعتی پیش از انتقال طالبانی به بیمارستان در روز دوشنبه و در پی حمله قلبی خبر داده بود، اینک خبر رسیده که وی در بیمارستان درگذشته است.

به گزارش «تابناک»، به نقل از شبکه خبری «العالم»، طالبانی که نام اصلی‌اش «جلال حسام‌الدین» بود، یکی از مهمترین شخصیت‌های کرد عراق به شمار می‌آمد. وی در کنار فعالیت‌های سیاسی و حزبی، وکیل و حقوقدان نیز بود و از دانشکده حقوق دانشگاه بغداد فارغ‌التحصیل شده بود.

بر پایه ماده 72 قانون اساسی عراق، در حالتی که رییس‌جمهور به هر دلیل نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون اول وی جانشین او خواهد شد و مجلس نمایندگان موظف هستند حداکثر تا سی روز رییس‌جمهور جدید را برگزیند.

تکمیلی:

سایت خبری «الفرات» به نقل از دفتر ریاست جمهوری عراق، درگذشت طالبانی را تکذیب کرده است.

با این حال، به نوشته این سایت خبری، جلال طالبانی همچنان در بیمارستان بستری است و در وضع سلامتی مناسبی نیست.

[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 10:22 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

وزیر نیرو در دومین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم این قانون خبر داد.
مجید نامجو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: روز چهارشنبه رییس جمهور در این باره توضیح می‌دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که گام دوم حتما به زودی اجرا می‌شود، اظهارکرد:‌ هدفمندی‌ یارانه‌ها قانون است؛ مگر می‌شود اجرا نشود؟
وزیر نیرو با تاکید بر این‌که گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها طبق قانون اجرا می شود، گفت: هر چیز که قانون تصریح کرده، همان اجرا می شود.
به گزارش ایسنا، پیش از این در سال جاری، اختلاف نظر مجلس و دولت در مورد زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرای این قانون را به تعویق انداخته، اما ظاهرا با اظهارات وزیر نیرو، بالاخره به زودی گام دوم این قانون اجرا می‌شود.
بر این اساس با اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت‌ انرژی یک گام دیگر برای واقعی شدن طی می‌کند.

[ سه شنبه 91/9/28 ] [ 4:16 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

درحالی که سازمان حج وزیارت از آغاز ثبت نام زائران ایرانی برای اعزام به سرزمین وحی خبر می‌دهد شنیده‌ها حاکی از آن است که ممکن است عمره امسال با قیمت 3 میلیون تومان همراه شود.
به گزارش CHN، سازمان حج و زیارت اعلام کرد در صورت تحقق تمامی موارد پیش بینی شده اعزام زائران به عمره از اواخر دی‌ماه آغاز می‌شود.
این درحالی است که با ثبت نام شش‌میلیون و 500 هزار نفره زائران برای عمره مفرده ایران صف 11 ساله تشکیل شده و هریک از آنها مبلغ 800 هزار تومان را به حساب بانک‌ها واریز کردند ولی با توجه به آزاد سازی قیمت‌ها، شنیده‌ها حکایت از رسیدن قیمت عمره به 3 میلیون تومان دارند.
البته هزینه اولیه ثبت نام عمره مفرده در سال 90 نیز با افزایش 60 درصدی خود از 500 هزار تومان به 800 هزار تومان رسیده بود که با نقدهای فراوان همراه شد.
در این میان غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت با توجه به آزاد سازی قیمت‌ها از قطعی بودن افزایش هزینه اعزام به سفر عمره مفرده خبر داده‌ ولی تاکنون رقم قطعی در این خصوص اعلام نشده‌است. این درحالی است که شنیده‌ها حکایت از افزایش 100 درصدی قیمت‌ عمره و رسیدن آن به 3 میلیون تومان دارند.
به گفته برخی از فعالان حوزه حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت در انتظار اختصاص ارز دولتی هستند و تا زمانی که این مهم محقق نشود نمی‌توان نرخ مشخصی برای عمره اعلام کرد. در این راستا احتمال رسیدن نرخ عمره به 3 میلیون تومان وجود دارد.
شنیده‌ها حاکی از اعزام زائران عمره 91 از 28 دی ماه دارد و تا آن زمان نرخ اصلی عمره مشخص خواهد شد. این درحالی است که عمره مفرده دانشجویی 2 میلیون 700 هزار تومان اعلام شده‌است.

[ سه شنبه 91/9/28 ] [ 12:2 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

هر چه گوشمان در ماه های اخیر به شنیدن اخبار تلخ حوادث دانش آموزی عادت کرده باشد، خبر لبخند زدن «مریم» به زندگی می تواند کام را شیرین کند؛ بازگشت بازمانده یک حادثه دلخراش، با ده ها جان باخته، به زندگی.

به گزارش «تابناک»، مریم باباخانیان، دانش آموز بروجنی که دو ماه گذشته را در پی واژگونی اتوبوس حامل وی و همکلاسانش در مسیر بازگشت از اردوهای راهیان نور در کما به سر برده بود، روز گذشته به زندگی بازگشت تا پرونده آخرین مصدوم آن حادثه تلخ نیز به زودی در بیمارستان بسته شود.

وی که بیست و نهم مهرماه به محض واژگونی اتوبوس در محور دهدز به لردگان به کما فرو رفته بود، در شرایطی به زندگی لبخند زد که 26 تن از همراهان وی در آن حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند و سایرین نیز مدت هاست بیمارستان را ترک گفته اند اما طی مدت سپری شده، تغییر خاصی در سطح هوشیاری مریم مشاهده نشده بود و به دلیل وضعیت ناپایدار، در بخش آی سی یو و تحت مراقبت های ویژه نگهداری می شد.



این در حالی است که وی با عنوان "مجهول الهویه"، یکی از هجده نفر مصدوم این حادثه بود که توسط تیمهای امدادی جهت مداوا به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شده بود که هفت نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و باقی مصدومین جهت درمان‌های تخصصی در این بیمارستان بستری شده و تلاش مجموعه پزشکی استان برای بهبود ایشان آغاز شد.

البته در روزهای بعد، هفت تن دیگر از مصدومان این حادثه با پرواز اختصاصی به مقصد چهار محال بختیاری اعزام شدند تا دکتر حی بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز بگوید: هفت نفر از مصدومین این حادثه بعد از چندین عمل جراحی که بروی آنان انجام شد به لطف خدا امروز از لحاظ پزشکی ترخیص هستند و فقط نیازمند مراقبت و استراحت پزشکی در منزل هستند.

بدین ترتیب مصدومان یکی پس از دیگری مراحل درمان را طی کرده و به آغوش خانواده باز می‌گشتند اما نشانه های بهبود در این دانش آموز دوم دبیرستانی -که دیگر به مدد شناسایی همکلاسان به هوش آمده "مجهول الهویه" نبود،- به رغم تغییرات اندکی که در سطح هوشیاری وی رخ می‌داد، به چشم نمی‌خورد اما کماکان پزشکان و خانواده مریم امیدوار به بازگشت وی بودند.


دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این باره به خبرنگار وب دا خوزستان، می گوید: مریم باباخانیان در روز حادثه و زمانی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد، از سطح هوشیاری بسیار اندکی برخوردار بود و در حالت کما قرار داشت؛ چراکه بر اثر این حادثه، به مغز وی شوک وارد شده بود و به رغم اینکه مشکل بوجود آمده در حدی نبود که نیاز به عمل جراحی داشته باشد، ولی چند جراحی کوچک با موفقیت روی مغز این مصدوم انجام صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمان انتقال مریم باباخانیان به بیمارستان، علاوه بر شوک مغزی، شکستگی‌های متعددی در بدن وی وجود داشت، می‌گوید: از زمان انتقال مصدومان به بیمارستان، تیم‌های پزشکی در تخصص‌های مختلف بر بالین ایشان حضور یافته و جراحی‌های لازم را صورت داده اند و در مورد این بیمار هم مراقبت های خوبی صورت گرفت تا سطح هوشیاری وی که در زمان انتقال به بیمارستان حدود چهار بود (سطح هوشیاری یک فرد سالم 15 است) به مرور افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می افزاید: به لطف خدا و با اقداماتی که در مدت حضور این فرد مصدوم در بیمارستان انجام شد، خوشبختانه از بروز عوارض جانبی مانند انواع عفونت‌ها و زخم بستر جلوگیری شد و در حال حاضر نیز سطح هوشیاری مریم به پانزده رسیده و وی هوشیاری کامل خود را به دست آورده و شناخت کافی نسبت به اطراف خود دارد.


مریم در کنار پدر و مادرش

حدود بیست روز بعد از وقوع حادثه، رییس بیمارستان گلستان اهواز وضعیت «مریم باباخانیان»، را اینگونه گزارش داد: در چند روز گذشته مریم با بالا بودن تب مواجه بود که خوشبختانه تب بیمار کاهش یافته و در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار دارد؛ مریم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی و پرستاری است و علاوه بر تیم درمانی کامل، مشاوره تغذیه ویژه I. C. U و درمان فیزیوتراپی نیز برای این بیمار در حال انجام است و امیدواریم وی از وضعیت کما خارج شده و بهبود کامل بیابد؛ مریم بیش از هر چیز به لطف خدا و دعای مردم نیاز دارد چرا که شرایط این گونه بیماران را نمی‌توان از لحاظ پزشکی پیش‌بینی کرد.

گفتنی است در این مدت دو ماهه، برخی از مسئولان از جمله وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و همچنین استاندار خوزستان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عیادت مریم باباخانیان و دیگر مصدومان این سانحه رفته بودند تا از نزدیک در جریان روند درمان آن‌ها قرار بگیرند.






[ سه شنبه 91/9/28 ] [ 12:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی با اشاره به آغاز برداشت گاز از نخستین مخزن گاز خاورمیانه از راه‌اندازی پالایشگاه 10 میلیون مترمکعبی گاز سراجه قم خبر داد و گفت: مایعات گازی این مخزن گازی صرف تولید بنزین و گازوئیل می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سامی وند امروز در نشستی خبری با اشاره به راه‌اندازی رسمی پالایشگاه گاز سراجه قم به ظرفیت 10 میلیون مترمکعب در روز گفت: در حال حاضر حدود 700 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مخزن زیرزمینی سراجه قم ذخیره سازی که از روز گذشته برداشت گاز از این مخزن آغا ز شده است.
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده ظرفیت برداشت گاز از مخزن سراجه به 4 میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد، تصریح کرد: در صورتی که زمستان سال جاری هوای بسیار سردی در اکثر استان‌ها حاکم شود، ظرفیت برداشت از این مخزن تا مرز 10 میلیون متر مکعب در روز هم قابل افزایش است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد راه اندازی مخزن ذخیره سازی گاز افزایش تولید میعانات گازی کشور است، اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد حدود 12.5 میلیون بشکه میعانات گازی در سراجه قم ذخیره سازی شده است که با تزریق گاز هم اکنون روزانه 10 هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود.
وی با یادآوری اینکه میعانات گازی استحصال شده برای تولید برخی از فرآورده‌های نفتی همچون بنزین و گازوئیل به پالایشگاه نفت تهران ارسال می‌شود، تاکید کرد: هم اکنون قیمت هر بشکه میعانات گازی حدود 100 تا 110 دلار است که در مجموع با بهره برداری از مخزن سراجه قم علاوه بر افزایش پایداری شبکه گاز، امکان دست یابی به درآمد حدود 1.5 میلیارد دلاری وجود دارد.
سامی وند با یاد آوری این موضوع که در تاسیسات سراجه قم علاوه بر مخازن زیرزمینی و پالایشگاه گاز، ایستگاه تزریق گاز با ظرفیت 5 هزار پی.اس.آی، 40 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی و پست 63 کیلوولتی و تاسیسات آب شیرین کن، 220 هزار بشکه ظرفیت مخازن ذخیره سازی مایعات گازی و ایستگاه بارگیری نصب و راه اندازی شده است، بیان کرد: با توجه به برنامه ایران برای افزایش صادرات گاز راه اندازی مخازن جدید منجر به افزایش پایداری شبکه گاز به ویژه در ایام سرد سال خواهد شد.
افزایش ظرفیت سراجه قم به 1.5 میلیارد مترمکعب
این مقام مسئول در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آخرین وضعیت بخش بالادستی مخزن ذخیره سازی سراجه قم توضیح داد: تعمیر و حفاری 9 حلقه چاه در دستور شرکت نفت قرار دارد که تاکنون 5 حلقه چاه برای تزریق گاز تحویل شرکت ملی گاز شده است.
وی از اجرای کامل پروژه‌های پدافند غیرعامل در طرح ذخیره سازی سراجه قم خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود تا تابستان سال آینده در فاز اول بیش از 1.5 میلیارد متر مکعب گاز در این مخزن زیرزمینی ذخیره سازی شود که مطابق با برنامه فنی تا دو سال بیش از 1.5 میلیارد متر مکعب گاز در این مخزن ذخیره سازی نمی‌شود.
سامی وند، ظرفیت نهایی سراجه قم را سالانه 3.3 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و یادآور شد: در نهایت با بهره برداری از فازهای جدید این پروژه امکان برداشت تا سقف 30 میلیون متر مکعب گاز وجود دارد.
وی همچنین هزینه سرمایه گذاری برای ساخت و راه اندازی مخزن ذخیره سازی سراجه قم را 240 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بخشی از این منابع صرف خرید قطعات یدکی و تجهیزات پروژه شوریجه خراسان هم شده است.
راه‌اندازی دومین مخزن گاز ایران در خراسان
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی مخزن ذخیره سازی گاز در شوریجه خراسان رضوی گفت: هم اکنون پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه به بیش از 85 درصد رسیده است که در صورت مساعد بودن آب و هوا امکان بهره برداری از طرح تزریق گاز آن تا پایان سال وجود دارد.
سامی وند، ظرفیت پالایشگاه گاز مخزن شوریجه خراسان را 20 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش بالادستی آن باید 14 حلقه چاه جدید توسط شرکت نفت حفاری شود.

[ سه شنبه 91/9/28 ] [ 12:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615872