سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
به گزارش «تابناک»، ناصر فریاد شیران، لحظاتی پیش در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مایلی‌کهن لحظاتی پیش از تحویل موبایل خود به نگهبانی کلانتری با وی تماس گرفته و اعلام کرده که خود برای پیگیری مراحل اجرای حکم‌اش به کلانتری ارگ رفته تا ترتیبات انتقال او به زندان داده شود. 
فریادشیران همچنین یادآور شد که مایلی‌کهن در این مدت پیشنهاد خیلی‌ها را برای تغییر حکم یا دیدار با دایی را رد کرده و با افتخار برای سپری کردن دوران محکومیتش خود را به زندان معرفی کرده است.
محمد مایلی‌کهن به زندان اوین انتقال یافت
نادر فریادشیران هم که از نزدیکان مایلی‌کهن است، لحظاتی پیش در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: «کاش من هم می‌توانستم با این مرد بزرگ به زندان بروم. افتخار می‌کنیم که زیر پرچم کشور بیگانه قسم نخوردیم و در کشور خودمان زندگی می‌کنیم و بر اساس همین قوانین به زندان می‌رویم».
علی دایی که حدفاصل سال‌های 1995 تا 1997 در تیم ملی شاگرد محمد مایلی‌کهن بوده در سال‌های اخیر درگیری‌های فراوان رسانه‌ای با وی داشته و سرانجام در پی شکایت او دادگاه در مرداد ماه امسال مایلی‌کهن را به چهار ماه حبس محکوم کرده است؛ چهار ماه حبسی که حالا مایلی کهن برای اجرایش خودش را به مراجع قضایی معرفی کرده است. 
محمد خاکپور و نادر فریادشیران محمد مایلی‌کهن را امروز همراهی می‌کردند. همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که مایلی‌کهن اصرار داشت تا به او دستبند بزنند، ولی مأموران این کار را انجام ندادند.

[ جمعه 93/8/23 ] [ 12:23 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش خبر بیماری مرتضی پاشایی یکی از خواننده‌های پاپ کشورمان علاقه‌مندان به او را نگران کرد. او با تائید بیماری‌اش به رسانه‌ها اعلام کرد در حال درمان است و روند درمان بخوبی پیش می‌رود، اما چند روز پیش این هنرمند جوان به علت تب شدید به بخـــــــش مراقبت‌‌های ویژه منتقل شد و هر لحظه خبرهای متفاوتی از وضع جسمانی او در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

البته مرتضی پاشایی پیش از انتقالش به بیمارستان در گفت‌وگو با چند نشریه اعلام کرد که به دلیل تومور ناشی از سرطان معده مجبور به جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی شده و هر چند امید زیادی به بهبود دارد، اما دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. روز گذشته هم اعلام شد حال او بهبود یافته و به بخش عمومی منتقل شده است. به بهانه این خبر تصمیم گرفتیم به بررسی سرطان معده بپردازیم که بالاترین میزان شیوع در ایران را دارد.

سرطان معده ناشی از رشد خارج از کنترل‌ سلول‌های‌ بدخیم‌ در معده‌ است که طی سالیان و به آرامی ‌رشد می‌کند، ولی متاسفانه در مراحل ابتدایی علائم چندانی ندارد و شاید به همین دلیل بسختی تشخیص داده می‌شود. بد نیست بدانید علل حتمی ‌و واقعی این سرطان بدرستی کشف نشده است.

دکتر سیدمحمود اسحاق حسینی، فوق تخصص گوارش و آندوسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: در بروز سرطان معده چند عامل نقش مهم دارد و عامل اول، تغذیه است. افرادی که سوءتغذیه دارند و بدنشان با کمبود کالری مواجه است بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این سرطان قرار دارند. کمبود پروتئین‌ها و ویتامین‌ها بویژه ویتامین‌های A و C، مصرف مداوم مواد غذایی چرب و شور و غذاهای آماده و فست‌فودها نیز از عوامل زمینه‌ساز سرطان معده محسوب می‌شود. همچنین بیماری‌های معده می‌توانند زمینه ابتلای افراد به سرطان معده را فراهم کنند.

حواستان به هلیکوباکتر باشد

به گفته دکتر حسینی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های معده، عفونت هلیکوباکتری است که باعث بروز زخم معده و ورم معده می‌شود و ممکن است ازجمله عوامل مهم ابتلا به سرطان معده باشد. البته این‌طور نیست که هر فرد مبتلا به عفونت هلیکوباکتر دچار سرطان معده شود؛ در این صورت باید بیش از 55 درصد مردم جهان در اثر سرطان معده جان خود را از دست می‌دادند، چون بیش از نیمی از جمعیت جهان به این عفونت مبتلا هستند در حالی که فقط 3 درصد از این افراد ممکن است به سرطان معده مبتلا شوند. بنابراین بیمارانی که عفونت هلیکوباکترپیلوری دارند حتما باید درمان شوند و تحت‌نظر متخصص قرار بگیرند تا در آینده مشکلی برای آنها از نظر ابتلا به سرطان معده ایجاد نشود.

عوامل خطر را شناسایی کنید

به طور کلی افراد بالای 40 سال، بیماران مبتلا به پولیپ معده، مصرف سیگار و الکل و افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان یا سابقه جراحی معده دارند بیشتر از افراد دیگر در معرض سرطان معده هستند. البته پولیپ‌ها اغلب خطرناک نیست، اما یک درصد آنها ممکن است به سرطان تبدیل شود. حتی شیوع این سرطان در آقایان و افرادی که گروه خونی A دارند، هم بیشتر گزارش شده است. به گفته دکتر اسحاق حسینی هر چند معمولا این بیماری زمانی تشخیص داده می‌شود که شرایط بیمار وخیم است، اما گروه‌های در معرض خطر حتما باید از سوی پزشک مورد معاینه منظم و دوره‌ای قرار بگیرند، چون در صورتی که سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی شود، امکان درمان وجود دارد.

علائم سرطان معده

کاهش اشتها و کاهش وزن، درد معده، علائم سوءهاضمه مانند آروغ زدن و تهوع، احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر کم غذا، تهوع و استفراغ، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده، ورم معده، مدفوع سیاه، کم‌خونی و توده قابل لمس در بالای شکم ازجمله علائم بروز سرطان معده است، اما ممکن است همه این علائم در بیمار مبتلا قابل مشاهده نباشد. همچنین این احتمال وجود دارد که بیمار با علائم گفته شده به متخصص مراجعه کند و تشخیص پزشک بیماری‌ها و مشکلات خوش‌خیم مانند گاستریت یا ورم معده ساده یا حداکثر زخم گوارشی باشد. با وجود این توصیه می‌شود در صورت بروز این علائم بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنید.

آیا سرطان معده قابل پیشگیری است؟

به گفته دکتر اسحاق حسینی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، تامین ویتامین‌های ضروری بدن، مصرف روزانه میوه و سبزی، پرهیز از خوردن غذاهای آماده و کم کردن نمک مصرفی، مصرف نکردن دخانیات و الکل، داشتن تحرک و انجام چکاپ‌های دوره‌ای تا حد زیادی مانع از بروز سرطان معده می‌شود، اما ایمنی 100 درصدی وجود ندارد.

از تشخیص تا درمان

بهترین روش تشخیص سرطان معده، آندوسکوپی است، اما عکسبرداری از معده به شیوه دبل کنتراست» نیز می‌تواند به تشخیص این بیماری کمک کند. اگر سرطان معده به موقع تشخیص داده شود، درمان‌پذیر است، اما با پیشرفت بیماری احتمال بهبودی کاهش می‌یابد.

به گفته دکتر اسحاق حسینی، برداشتن بخشی از معده که دارای سلول‌های سرطانی است، مهم‌ترین روش درمانی به حساب می‌آید. علاوه بر این ممکن است از شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی نیز استفاده شود. از طرفی گاهی فرد بیمار به یک یا چند روش درمانی نیاز پیدا می‌کند که درمان‌های انجام شده علاوه بر سلول‌های سرطانی بر بافت‌های سالم فرد نیز تاثیر می‌گذارند. بنابراین عوارض جانبی مهمی را ایجاد می‌کنند که مهم‌ترین آنها تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی و دردهای شکمی ‌است.

البته تغذیه بیمار در حین درمان سرطان معده و پس از آن اهمیت ویژه‌ای دارد و بیمار باید حجم کافی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی دریافت کند. در عین حال به دنبال عمل جراحی سرطان معده که ممکن است به صورت برداشتن کامل معده یا حجم زیادی از آن باشد، کاهش وزن به‌ طور شایع رخ می‌دهد و بیماران در پی مصرف غذا با حجم زیاد یا غذاهای شیرین، دچار کرامپ و دردهای شکمی، تهوع و نفخ و اسهال و سرگیجه می‌‌شوند، اما با محدود کردن مصرف مایعات و غذاهای شیرین و زیاد کردن دفعات مصرف مواد غذایی می‌توان این عوارض را تا حدی کنترل کرد


[ جمعه 93/8/23 ] [ 12:22 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]



به گزارش «تابناک»، محاسبات نشان می‌دهد، اعدادی از این دست به معنای غیبت شصت تا هفتاد برابر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نمایندگان مجلس نمایندگان در کشور‌های دیگر همچون آمریکاست.

بنا بر این گزارش، در حالی که نمایندگان مسائلی مانند پیگیری کارهای مردم، پیگیری امور اداری، سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و گاه نیز به دلیل دیرکرد در پرواز‌ها و یا حتی دیر رسیدن ماشین را دلیل غیبت‌های خود اعلام می‌کنند، حضور پررنگ‌تر آن‌ها نشان می‌دهد، ‌اگر اراده محکمی برای حضور در مجلس‌ باشد، آمار غیبت نمایندگان به طور جدی کاهش خواهد یافت؛ برای نمونه، در حالی که غیبت 80 تا 90 نماینده رو به عادی شدن می‌رود، در جلسه رأی اعتماد به کابینه یازدهم، شمار غایبان به کمتر از پنج نفر و در جلسه رسیدگی به استیضاح وزیر سابق علوم، تعداد غایبان به کمتر از بیست نماینده رسیده است.

اما هر چه در موضوع غیبت نمایندگان به جلو می‌رویم، زوایای پنهان دیگری از این ماجرا آشکار‌تر می‌شود. روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس با حضور در غرفه تابناک در نمایشگاه مطبوعات، ادعاهای جالبی در این خصوص داشت.

عبدالوحید فیاضی، نماینده نور در این باره به تابناک گفت: مجلس یکی از ارکان اصلی نظام است و باید به گونه‌ای رفتار کند که اگوی رفتاری مناسب برای سایر نهاد‌های کشور باشد. نمایندگان باید بیش از هر چیز دیگر، این موضوع را مد نظر گیرند و با حضور مستدام در مجلس از طریق مجلس و قانون پیگیر مطالبات موکلین خود باشند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از دلایلی که نمایندگان در صحن حاضر نمی‌شوند، کثرت تعداد جلسات در طول ماه است. نمایندگان به جای اینکه در صحن باشند، باید در کمیسیون‌های تخصصی و پشت میز‌های کاری خواسته های مردم را پیگیری کنند و دقت و نظارت قوی‌تر بر مسائل داشته باشند؛ بنابراین، حضور در صحن مانع از انجام این کارهاست.

این نماینده افزود: البته نظارت آنچنانی هم برای حضور ـ غیاب نمایندگان وجود ندارد؛ برای نمونه، در گذشته ما نماینده‌ای داشتیم که چهار ماه به مجلس نیامد. این نماینده نه تنها از سوی کسی موآخذه نشد، بلکه اکنون در کسوت وزیر است.

اما در همین سخنان کوتاهی که این نماینده مجلس کرده، چند نکته نهفته است؛ نخست اینکه اگر با این گفته نماینده که تعداد جلسات زیاد است، نمایندگان دیگری نیز موافق باشند، به این معنااست که برخی از نمایندگان به جلسات صحن علنی به دید اتلاف وقت نگاه می‌کنند و حضور یافتن یا نیافتنشان را در مجلس مهم نمی‌دانند.

از سوی دیگر، نظارت بر رفتار نمایندگان آنچنان ضعیف است که نماینده‌ای می‌تواند چهار ماه در مجلس حضور نداشته باشد و همچنین از سوی هیچ مرجعی ارزیابی نشود.

این در حالی است که بنا بر آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ‌سی روز در سال ‌تعطیلات تابستانی دارند که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‌‏شود‌ و همچنین هیأت رئیسه می‌‏تواند در تنظیم برنامه جلسات علنى و کمیسیون‏‌ها به ‏گونه‏‌اى عمل کند که نمایندگان در هر ماه یک هفته کارى ‌براى رسیدگى به وظایف نمایندگى فرصت داشته باشند تا برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود بروند و در صحن علنی مجلس نباشند.

‌در این باره باید گفت، نمایندگان همچون دیگر کارمندان دولت، هر سال یک ماه حق استفاده از مرخصى با حقوق را دارند‌ که استفاده از مرخصى ضرورى بدون حقوق نیز‌ با موافقت هیأت رئیسه، حداکثر یک ماه در سال خواهد بود و در صورت عدم استفاده، می‌‏توانند در سال‌‏هاى بعد از آن بهره گیرند.

این گزارش همچنین می افزاید، هیچ یک از نمایندگان قبل از گرفتن مرخصى نمی‌‏توانند غیبت کنند، مگر با عذر موجه از قبیل بیمارى یا حوادث غیرمترقبه‌. غیر از این موارد، هیچ نماینده‌ای حق غیبت از جلسات صحن علنی و یا کمیسیون‌های مربوطه را ندارد. نماینده‌‏اى که بیش از یکصد ساعت پیاپی یا دویست و پنجاه ساعت غیرمتوالى از اوقات رسمى جلسات مجلس و کمیسیون را بدون عذر موجه در یک سال غیبت کند، مستعفى شناخته خواهد شد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجلس کنونی هیچ یک از نمایندگان غیبت چهار ماه نداشته‌اند و اگر آن گونه که این نماینده ادعا کرده و نماینده‌ای بوده که اکنون در کسوت وزیر است، از بین اعضای هیأت دولت، تنها شامل رحمانی فضلی، وزیر کشور می‌شود که در سوابق وی نیز غیبت چهار ماه به چشم نمی‌خورد!

اظهارات این نماینده را در  اینجا ببینید


[ جمعه 93/8/23 ] [ 12:21 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکنون فارغ از هرگونه هیاهو برگزار شده است. در دوره‌های اول این مجلس با حضور مرحوم آیت‌الله مشکینی، عملا هیچ یک از خبرگان خود را برای ریاست کاندیدا نمی‌کرد و ریاست وی در چهار دوره اول این مجلس بدون هیچ گونه رقیبی با رای قاطع نمایندگان انجام می‌شد.

به گزارش ابتکار، پس از فوت مرحوم آیت‌الله مشکینی اما در هر دوره ریاست مجلس خبرگان، دو جبهه رو در روی هم قرار می‌گرفتند: از یک سو آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار داشت و از سوی دیگر مثلث آیات مصباح یزدی، جنتی و محمد یزدی قرار گرفته بودند. این تقابل البته هر بار به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منجر شد. چندی پیش آیت‌الله حائری شیرازی نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد که در مجلس خبرگان هیچ کس نمی‌تواند درصورت کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ریاست برسد.

پس از وقایع سال 88 و زاویه گرفتن برخی از خبرگان به ویژه مثلث یاد شده با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی برای جلوگیری از آغشته شدن فضای این مجلس به جریانات سیاسی، حاضر شد در صورت کاندیداتوری مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی برای ریاست مجلس خبرگان، برای این سمت کاندیدا نشود. مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی نیز با اصرار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این موضوع را پذیرفت و البته در نطق افتتاح اولین دوران ریاست خود تاکید کرد که «آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست خبرگان را به من تفویض کردند».

با توجه به مقبولیت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی نزد دو طرف، دوران ریاست وی بر مجلس خبرگان رهبری نیز با آرامش گذشت و با کاندیداتوری وی عملا هیچ یک از خبرگان برای ریاست این مجلس کاندیدا نمی‌شد. اما با درگذشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، اکنون بار دیگر مثلث مصباح یزدی، جنتی و محمد یزدی درباره ریاست مجلس خبرگان رهبری، مقابل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفته‌اند.این تقابل البته این بار شکل دیگری به خود گرفته است. ماجرا از صحبت‌های آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز شد. وی که در جبهه مثلث سه گانه قرار دارد، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی العالم اظهار کرد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علاقه‌ای به کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان رهبری ندارد. این موضوع با واکنش سایت رسمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مواجه شد و این سایت به نقل از یکی از نزدیکان آیت‌الله ضمن تکذیب این ادعا نوشت که در صورتی که برخی برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا شوند، آیت‌الله نیز کاندیدا خواهد شد. این «برخی» به وضوح به جریانی اشاره دارد که جبهه مقابل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفته‌اند.

از هاشمی رفسنجانی تا امامی کاشانی


آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از خبرگزاری فارس، از انتخاب رئیس جدید این مجلس در نیمه اول اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: گفت: حضرات آیات هاشمی شاهرودی، جنتی، محمد یزدی، موحدی کرمانی برای ریاست خبرگان مطرح هستند و برخی از دوستان هم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمایل دارند.عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: برخی از روزنامه‌‌ها اسم آیت‌الله امامی کاشانی را نیز برای ریاست خبرگان مطرح کرده‌اند.وی تصریح کرد: دستور مجلس خبرگان انتخاب رئیس مجلس خبرگان است و آقایانی که کاندیدا هستند، نام خود را می‌گویند؛ اما من در این 16 سالی که در خبرگان هستم ندیده‌ام که یک نفر از این بزرگان گفته باشد اسم مرا بنویسید. اعضای مجلس اسامی را می‌برند و آن آقا یا می‌گوید آماده‌ام یا اظهار عدم آمادگی می‌کند.

انتقاد خاتمی از رسانه‌ها


آیت‌الله سید احمد خاتمی درباره اظهارات خود درباره کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و واکنش‌هایی که به گفته‌هایش به وجود آمد نیز گفت: من هفته گذشته مصاحبه‌های بسیاری با این مضمون دیدم که کسانی تلاش می‌کنند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیاید، اما کجای حرف بنده اینطور استنباط می‌شد که آقای هاشمی رفسنجانی نیاید؟وی با بیان اینکه من گفتم که ایشان مانند همه علمای دیگر تمایلی به ریاست ندارد، یادآور شد: اصل در بین علمای ما این است که دنبال ریاست نباشند.آیت‌الله خاتمی درباره اینکه شما پیش از این گفته بودید که آقای هاشمی در جلسه خصوصی نیز عدم کاندیداتوری خود را متذکر شده‌ و شما به این جلسه استناد کرده بودید، گفت: بله الان هم بنده بر آن حرف هستم؛ من در این هفته که جار و جنجال مطبوعاتی راه انداختند دوباره از منابع خود پرسیدم ولی تعجبم این است که این منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه چیزی را دیده‌اند که تکذیب کردند؟وی در صحبت‌های خود روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را عامل تحریف سخنان خود و برداشت اشتباه از گفته‌هایش مطرح کرد و افزود: بعد از اینکه دیدم برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب جزع و فزع می‌کنند که چرا گفته‌اید که آقای هاشمی تمایلی به ریاست خبرگان ندارد، الان می‌گویم که ایشان کاندیدا است ولی دوباره تاکید می‌کنم که علمای ما دنبال ریاست نیستند و آنها اینطور تربیت شده‌اند.

نسبت به 80 ساله‌ها جوان هستم


عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه‌های خارجی نام مرا هم در کنار این اسامی گذاشته‌اند یادآور شد: بنده مطلقاً کاندیدای ریاست خبرگان نیستم و دلیلش نیز این است که در روایات ما آمده کسی که خودش را جلو بیندازد در حالی که ببیند افضل از او وجود دارد درست نیست بنابراین من در بین این آقایان افضل از خود می‌بینم.وی مجلس خبرگان رهبری را مجلس شیوخ دانست و تصریح کرد: مجلس ما مجلس جوانان نیست البته من هم جوان نیستم اما نسبت به 80 ساله‌ها بنده جوان حساب می‌شوم و از این رو ریاست خبرگان جایگاه بنده نیست. وی اعلام کرد که برای کاندیداتوری نایب رئیسی خبرگان هم تمایلی ندارد.

شانس بالای هاشمی شاهرودی


در مجموع مطرح شدن بحث کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان رهبری واکنش‌های زیادی را در فضای سیاسی ایجاد کرد. در همین راستا حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگویی با ایسنا با ابراز امیدواری نسبت به حفظ فضای معنوی مجلس خبرگان برای انتخاب رییس، رای آوری هاشمی شاهرودی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری را محتمل دانست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به عدم حضور ناطق نوری، امامی کاشانی، روحانی و هاشمی رفسنجانی در جلسات جامعه روحانیت مبارز، گفت که از آنها برای جلسه انتخاب دبیرکل دعوت به عمل می‌آید.مصباحی مقدم در این گفت‌و‌گو از تمایل جبهه پایداری به ایجاد ائتلاف و وحدت خبر داد و با تاکید بر اینکه رهبری جریان اصولگرا به دست اقلیت تندرو نمی‌افتد، وحدت اصول‌گرایان برای انتخابات دوره بعد را قابل قبول‌ترین تحلیل دانست.


[ دوشنبه 93/8/12 ] [ 2:27 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
«انصاف نیوز» نوشت: این مراسم که سه‌شنبه با بلیط‌فروشی و استقبال گسترده مردم در سالن ورزشی 22 بهمن حاجی‌آباد برگزار شد، به علت تناقض محتوای برنامه با بیلبوردهای تبلیغاتی به هم خورد.
در بیلبوردهای تبلیغاتی این مراسم که در سطح شهر نصب شده بود، نوشته شده بود که برنامه با حضور «نرگس محمدی» بازیگر نقش «ستایش» برگزار خواهد شد اما اتفاقاتی افتاد که علی‌رغم حضور این بازیگر در سالن، وی به روی سن نرفت.
در ابتدای مراسم، امام‌جمعه زرین‌دشت سخنرانی داشت که در پایان سخنان خود اعلام کرد که خانم نرگس محمدی امشب با چادر و حجاب برتر به روی صحنه خواهند آمد.
اما نرگس محمدی پس از اطلاع یافتن از این سخنان، گفت که حجابش کامل است و با چادر به روی سن نخواهد رفت. اصرار بیش از حد برگزارکنندگان نیز تاثیری در تصمیم او نمی‌گذارد و این مساله باعث قهر این بازیگر از سالن می‌شود.
جمعیت زیاد حاضر در سالن که با وعده حضور نرگس محمدی بلیط تهیه کرده بودند وقتی متوجه شدند که قرار نیست ستایش به روی سن بیاید، شروع به اعتراض کردند که در این میان اعتراضات بالا گرفت و باعث زد و خورد و آسیب رساندن به وسایل سالن شد.

[ یکشنبه 93/7/27 ] [ 2:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

با هوشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و دادستان محترم زرین دشت در بازرسی از منزل این فرد، تعداد 572 سکه نقره، 422 سکه شمشی (معروف به لاری) و 15 سکه طلا کشف و ضبط شد.

به گزارش داراب آنلاین، ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری دادستان زرین دشت، دستگاه های امنیتی و انتظامی در یک عملیات موفقیت آمیز موفق به کشف تعداد 1009 عدد سکه تاریخی و ضبط اموال تاریخی شدند.

علیرضا پرویزی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان داراب گفت: این سکه های تاریخی در حین خاکبرداری با لودر از یک مزرعه در داراب وارد یکی از کامیون های حمل خاک می شود که راننده پس از اطلاع از این موضوع سکه ها را به منزل خود واقع در شهرستان زرین دشت منتقل می کند.

وی افزود: با هوشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و دادستان محترم زرین دشت در بازرسی از منزل این فرد، تعداد 572 سکه نقره، 422 سکه شمشی (معروف به لاری) و 15 سکه طلا  کشف و ضبط شد.

پرویزی گفت: بر اساس نظریه کارشناس محترم سازمان که با حضور در دفتر دادستانی نسبت به کارشناسی اقدام کردند، سکه ها مربوط به دوره "صفویه" می باشد که اصالت آن به تایید کارشناس محترم رسیده است.

وی افزود: سکه های کشف شده پس از طی مراحل قانونی به سازمان میراث فرهنگی تحویل خواهد شد.


[ یکشنبه 93/7/27 ] [ 2:8 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

مقامات امنیتی عراق می‌گویند که شواهد، نشان‌دهنده آماده شدن 10 هزار داعشی برای حمله گسترده به بغداد در ماه‌های آینده است.

به گزارش فارس، مقامات امنیتی عراق می‌گویند که اطلاعات به دست آمده حاکی از تجمع هزاران تروریست داعشی در اطراف بغداد و آمادگی آنها برای حمله به پایتخت عراق است.

بر اساس گفته‌های «صباح کرهوت» رئیس شورای موقت استان الانبار که در روزنامه ورلدتریبیون منتشر شده، «تا 10 هزار تروریست آماده حمله به بغداد هستند» و داعشی‌ها علاوه بر تجمع در اطراف بغداد، در حال نفوذ همزمان به داخل شهر هستند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عراق تأیید کرده‌اند که داعش در حال ایجاد شبکه‌ای درون شهر بغداد و به خصوص در محله‌های شیعه‌نشین پایتخت عراق است تا بتواند به هنگام حمله به این شهر، از داخل نیز به مواضع مدافعان بغداد آسیب برساند؛ آنها هم‌چنین گفته‌اند که عوامل داعش تا حومه بغداد و حتی به منطقه «ابوغریب» رسیده‌اند و در صورت شکست ارتش عراق در استان الانبار، بغداد در معرض خطر خواهد بود.

مقامات امنیتی هم‌چنین گفته‌اند که داعش برای حمله به بغداد از تلفیق حملات ماشینی، قایقی و تونلی استفاده خواهد کرد.

یکشنبه هفته پیش، نیروهای امنیتی عراق دو فروند قایق متعلق به داعش را که قصد داشتند از مسیر فرات به داخل بغداد نفوذ کند، منهدم کرده و سرنشینان آن را کشتند.


[ یکشنبه 93/7/27 ] [ 2:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

پزشکان آمریکایی با استفاده از چشم بیونیک، موفق به بازیابی نسبی بینایی در یک بیمار مبتلا به بیماری تحلیل‌رونده بینایی شدند.

به گزارش ایسنا، «لری هستر» 66 ساله از سه دهه قبل بدلیل بیماری تحلیل‌رونده چشم، بینایی خود را از دست داد؛ اما جزو نخستین افرادی در جهان محسوب می‌شود که با کمک چشم بیونیک، بینایی خود را تاحدودی بازیافته است.

چشم بیونیک یک ابزار کمک بینایی برای ارسال سیگنال‌های نوری به مغز محسوب می‌شود.

«هستر» یکی از هفت بیماری است که در آمریکا با استفاده از چشم بیونیک Argus II Retinal بینایی خود را بازیافته است.

در روش ابداعی محققان مرکز چشم‌پزشکی دوک در کارولینای شمالی، یک حسگر در چشم بیمار کاشته می‌شود.

یک دوربین مینیاتوری کوچک بر روی یک عینک مخصوص تعبیه می‌شود که با استفاده از فناوری بی‌سیم، سیگنال‌های نوری دریافتی از دوربین را به مغز ارسال می‌کند.

سیگنال‌ها به آرایه‌های الکترونیکی ارسال می‌شوند که پالس‌های الکتریکی ایجاد کرده و به انتقال اطلاعات بصری به سلول‌های عصبی مغز کمک می‌کنند؛ بیمار از این طریق می‌تواند الگوی بصری از شیئ یا فرد مقابل را درک کند.


[ دوشنبه 93/7/21 ] [ 12:38 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

جوانی سر میز غذا با یک یک لیوان آب پرتقال و یک نمکدان و فلفل. اما غذای اصلی چیست؟ شیشه!
تا به حال داستانی از خوردن شیشه توسط انسان شنیده‌اید؟ بله، شیشه ولی نه آن شیشه? مخدر صنعتی، شیشه به معنای یک لامپ کم مصرف بزرگ که جلوی دوربین آن را می‌شکند و با اشتهای تمام مشغول جویدن آن می‌شود! در ابتدا خود را معرفی می‌کند و می‌گوید جهت شرکت در مسابقه‌ای به نام اعجوبه‌های ایرانی این اقدام را انجام می‌دهد اما واقعا حیرت آور است که چگونه انسانی دست به چنین اعمالی می‌زند! 
تا نیمه لامپ را که می‌خورد هنوز در حیرتیم! آیا برنده شدن در یک مسابقه باعث می‌شود که انسان دست به همچین کاری بزند؟ همیشه تصور می‌کردیم آدمهای عجیب حتما قیافه‌های عجیب و غریبی دارند تا وقتی که جوان معمولی‌ای را دیدم که به راحتی شیشه می‌خورد. 
جالب اینجاست که این ویدئو کلیپ و مشابه‌های آن بازدیدهای بسیار بالایی داشتند و کلی نظرات مختلف از تعریف و تمجید گرفته تا نفرین و بد و بیراه را با خود همراه کرده بودند. 
واقعا موضوع چیست؟! چرا یک نفر باید اینطور کار خطرناکی کند؟ اصلا این مسابقه چیست و آیا واهیت آن خطرناک است؟ با یک بازدید از ویدئوهایی که برای مسابقه «اعجوبه‌های ایرانی» ارسال شده است می‌توان فهمید که این مسابقه چقدر مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده که جوانان این مرز و بوم دست به انجام چه کارهای مخاطره آمیزی بزنند! در ادامه توجه شما را به دیدن تعدادی از کلیپ‌های این مسابقه جلب می‌کنم. 

لینک ویدئوها:
http://www.aparat.com/v/5I9D1
   http://www.aparat.com/v/qS5YK
http://www.aparat.com/v/nIxCR

[ دوشنبه 93/7/21 ] [ 12:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

در پی فرود بزرگترین هواپیمایی مسافرتی جهان در تهران که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی الامارات است خلبان آن که ایرانی بود پس از فرود هواپیما اقدام به برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در کابین این هواپیما کرد که همزمان با انتشار این تصاویر شرکت هواپیمایی امارات این خلبان را اخراج کرد.
به گزارش ایسنا رسانه های امارات به نقل از منابع آگاه در وزارت کشور و شرکت هواپیمایی امارات، خبراخراج این خلبان را تایید کردند و نوشتند که این حرکت غیر اخلاقی و سیاسی خلبان باعث اخراج وی شده است!
هم چنین رسانه‌های امارات گزارش دادند که شبکه های اجتماعی در امارات تصاویر این خلبان با پرچم ایران را منتشر کردند که باعث انتقاد شدید کاربران در این شبکه ها شده است.

[ دوشنبه 93/7/21 ] [ 12:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 1617471