سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

این روزها عشق مدیریت و ریاست بسیار فراگیر شده و همه دوست دارند که بعنوان مدیر در سمت های مختلفی نقش آفرینی کنند اما باید به نکاتی هرچند معمولی و تکراری توجه شود.

وقتی دبیر، رییس یا مدیر گروهی مثل  گروههای دانشجویی، ورزشی، فکری، کاری و … هستید و با عده ای از همکاران، فعالیت خاصی را مدیریت می کنید، باید بتوانید بار مسئولیت را بر دوش خود حمل کنید زیرا گاهی انتظارات افراد فراتر از توان شماست.

مدیر یا رییس بودن چیزی نیست که بتوان آن را با آموزش فرا گرفت و یا بخواهید با پیروی از الگوهای خاصی از عهده آن برآیید. بلکه باید انتظارات گروه یا سازمانتان را برآورده کرده و راهی برای رسیدن به اهداف موردنظر بیابید. باید بعنوان یک مدیر یا راهبر بتوانید راهنمای افراد باشید و قواعد بازی را به آنها بیاموزید.

مدیریت

چه چیزهایی باعث می شود که مدیر خوبی باشیم؟ مدیر بودن مستلزم چه ویژگی هایی است؟

اول از همه مدیر یا رییس باید در زمینه ی مدیریت استعداد داشته باشد تا بتواند معقولانه دیدگاهها و نظرات اشخاص را نظم بخشد، در لحظه عمل گروه را هدایت کند، اجازه ندهد افراد از مسیر اصلی که رسیدن به اهداف است منحرف شوند، موانع و مشکلات را شناسایی کند و آنها را از سر راه بردارد. باید  با استدلال و دلایل و تحلیل های منطقی قادر باشد در مواقع حساس با در نظر گرفتن همه عوامل، تصمیمات درستی را اتخاذ کند. مهمترین مساله اینست که بهبود و پیشرفت را حتی در موقعیت های بحرانی ایجاد کند و اعتماد به نفس خود را از دست ندهد.

با این حال همه توقع دارند که مدیران و رؤسا از هر لحاظ کامل باشند، ولی نباید انتظار داشت که آنها همیشه در تصمیم گیری درست عمل کنند زیرا بخاطر موقعیت کاری، تحت فشار زیادی هستند و و در هر لحظه مجبورند با اتفاقات و مسائل متفاوتی سر و کله بزنند، پس بی عیب بودن در چنین شرایطی غیر ممکن است.

بطور کلی رییس یک گروه و مدیر خوب کسی است که با توانایی های خود ، مسئولیت ها را در راستای رسیدن به اهداف، بطور صحیح نظم بخشد و وظایف دیگران را بطور کامل مدیریت کند و در تمام لحظات، جهت مسیر را بازنگری کرده تا گروه را به سمت مقصد هدایت کند.

همه بر این باورند که رییس یک گروه یا مدیر یک سازمان، در تصمیم گیری توانایی قابلی دارد. همچنین از وی انتظار دارند که مانند یک مربی، صبورانه شنوای نظرات همه اعضای گروه باشد و برای تفکرات آنها ارزش قائل شود. و در نهایت با روشنفکری، نظر نهایی را اعلام کند و آنچه را که برای سازمان یا گروه بهترین است، برگزیند. اندیشیدن بطور مستقل و هدایت افکار دیگران، باعث می شود که هر شخصی مدیر و مدبر خوبی باشد.

مدیریت یک گروه همیشه مستلزم فرمان دادن و تصمیم گیری درباره همه چیز نیست بلکه گاهی نظرات دیگران نیز مقدم بر نظر اوست. چنین شخصی باید با در نظر گرفتن همه ی نظرات و عقاید اعضای گروه، تصمیم نهایی را که درست ترین و معقول ترین است، انتخاب کند.

همیشه این رییس یا مدیر یک سازمان است که خوب و بد را برای گروه تشخیص می دهد و تصمیم می گیرد که سازمان در چه جهتی پیش رود. اما فراموش نکنیم که ما در هر موقعیت و سمتی، مدیری هستیم برای افراد زیر نظرمان. بکوشیم تا مدیری مدبر باشیم تا به سمت جامعه ای ایده آل حرکت کنیم.


[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 4:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بانک مرکزی با بررسی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 23 مهرماه جاری، از افزایش 3 درصدی قیمت گوشت مرغ، 13.3 درصد قیمت روغن نباتی جامد، 7.4 درصدی قیمت روغن نباتی مایع و افزایش 3.1 درصدی قیمت تخم مرغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی گزارش داد: در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه اندکی کاهش داشت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. قیمت تخم مرغ افزایش یافت و شانه ای 30000 الی 38500 ریال فروش می رفت.

در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک اندکی افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه دو کاهش جزئی داشت. بهای برنج وارداتی غیر تایلندی بدون تغییر بود. در گروه حبوب قیمت لپه نخود و عدس افزایش ولی بهای لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سفید کاهش جزئی یافت. قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

در هفته منتهی به 23 مهرماه، در میادین زیر نظر شهرداری تهران سیب گلاب و پرتقال درجه یک عرضه نمی گردید و پرتقال درجیه دو، شلیل و شبرنگ و هلو عرضه کمی داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعداد یاز آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار می فروختند.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب، پرتقال درجه یک، شلیل و شبرنگ، طالبی، خربزه و هندوانه نسبت به هفته قبل افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای بادنجان، کدو سبز، سیب زمینی و پیاز افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه کاهش داشت.

در این هفته بهای گوشت مرغ نسبت به هفته قبل افزایش یافت. قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود.در هفته مورد بررسی، بهای قند و انواع روغن نباتی (به ویژه روغن نباتی جامد) افزایش ولی قیمت شکر کاهش جزئی داشت. بهای چای خارجی ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته منتهی به 23 مهرماه، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه معادل 0.1 درصد کاهش یافت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. قیمت تخم مرغ معادل 3.1 درصد افزایش داشت.

برنج و حبوب

در هفته مورد بررسی، در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.1 درصد افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه دو 0.5 درصد کاهش یافت. بهای برنج وارداتی غیر تایلندی بدون تغییر بود. در گروه حبوب قیمت لپه نخود معادل 2.4 درصد و عدس 2.0 درصد افزایش ولی بهای لوبیا چیتی 0.3 درصد، لوبیا چشم بلبلی 0.1 درصد و لوبیا سفید 0.2 درصد کاهش داشت. قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

میوه و سبزی های تازه

در هفته منتهی به 23 مهرماه، در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل 10.0 درصد، پرتقال درجه یک 8.3 درصد، شلیل و شبرنگ 2.6 درصد، طالبی 10.6 درصد، خربزه 9.4 درصد و هندوانه 2.3 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 14.0 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای بادنجان معادل 2.0 درصد،کدو سبز 0.1 درصد، سیب زمینی 5.2 درصد و پیاز 1.5 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 1.4 درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد بررسی، بهای گوشت مرغ معادل 3.0 درصد افزایش یافت. قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله نسبت به هفته قبل ثابت بود.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته منتهی به 23 مهرماه نسبت به هفته قبل، بهای قند معادل 0.7 درصد، روغن نباتی جامد 13.3 درصد و روغن نباتی مایع 7.4 درصد افزایش ولی قیمت شکر 0.4 درصد کاهش داشت. بهای چای خارجی ثابت بود.
[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 3:52 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
جنگ یأجوج و مأجوج و ظهور [حضرت] عیسی مسیح بین سال های 2011 و 2012 رخ خواهد داد.

به گزارش حیات، «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا حدود یک سال و نیم پیش به پست ریاست جمهوری کشورش دست یافت. تقریبا از همان موقع تاکنون هر از چند گاهی جنجالی میان خاخام های مختلف یهودی بر سر او و وضعیت فعلی و آینده جهان به وجود می آید.

برخی خاخام های یهودی در یک ادعای عجیب می گویند: نام «باراک اوباما» در کتاب مقدس آمده و بیان شده که در زمان وی جنگ آخر الزمان میان اسرائیل و ایران رخ خواهد داد. در این جنگ عنیف سوریه، حماس و حزب الله نیز به کمک ایران می آیند و از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر اروپایی نیز به اسرائیل کمک خواند کرد. جنگ یأجوج و مأجوج در همین زمان خواهد بود.

این جنجال برای اولین بار هنگامی رخ داد که خاخام «هارعتسیون» در بیت المقدس اشغالی گفت: به دنبال اسم اوباما در کتاب مقدس گشتیم و دیدیم که اسم وی سه بار در این کتاب بیان شده که در هر سه بار مربوط به جنگ یأجوج و مأجوج بوده است. از همین رو خاخام های دینی پیش بینی می کنند که جهان در سال 2012 به پایان برسد و پس از اینکه همگان در قبر قرار گرفتند، در سال 2035 یعنی حدود 25 سال دیگر قیامت برپا خواهد شد.

در همین حال پایگاه خبری «هشیم نت» که یک پایگاه افراطی وابسته به خاخام های افراطی است در مقاله ای نوشت: جنگ یأجوج و مأجوج و ظهور [حضرت] عیسی مسیح بین سال های 2011 و 2012 رخ خواهد داد.

این مطلب در ادامه افزود: جنگ سختی که جنگ آخر الزمان است از یک کشور عربی – اشاره غیر مستقیم به لبنان – و توسط یک گروه مسلح علیه اسرائیل آغاز خواهد شد. در همان زمان ایران نیز به کمک آن گروه مسلح خواهد آمد زیرا اسم «محمود احمدی نژاد» به عنوان رئیس جمهور ایران نیز در تورات مقدس در بخشی به نام "حزقیال" آمده است.

این مطلب همچنین می افزاید: البته این جنگ تقریبا نسبت به زلزله ای که قرار است در سال 2011 یا 2012 در تل آویو بیاید و تمام برج ها و ساختمان های این شهر را تخریب کنند، ناچیز است به طوری که چنین زلزله ای تمام این سرزمین را به لرزه در می آورد و ویران گر است.
[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 3:51 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک مقام ناتو اعلام کرد، محل سکونت اسامه بن‌لادن، رهبر شبکه تروریستی القاعده مشخص شده است. به گفته این مقام آگاه، هم‌اکنون بن‌لادن و الظواهری، جانشین وی در مناطق کوهستانی شمال‌ غربی پاکستان به سر می‌برند.

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله یکی از مقامات ناتو اخیراَ مدعی شده است که فرماندهان نظامی ناتو از محل اختفاء بن‌لادن، رهبر القاعده آگاهی دارند. به گفته وی اسامه بن‌لادن در حال حاضر در شمال‌ غربی پاکستان زندگی می‌کند.

این مقام ناتو در گفت‌وگویی با شبکه خبری "سی ان ان" اذعان داشته که ایمان الظواهری، جانشین بن‌لادن نیز در کشور پاکستان مخفی شده است. وی ‌می‌گوید، رهبران القاعده در دو منزل جداگانه در شمال‌ غربی پاکستان اقامت دارند. محل اقامت اسامه بن‌لادن در "خرم دره" در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور در شمال ‌غربی پاکستان ذکر شده است.

به نظر این مقام ناتو، هیچ‌یک از رهبران اصلی القاعده بر خلاف شایعات گذشته در «غارها»ی کوهستانی مخفی نشده‌اند. این خبر در روز دوشنبه (?? مهر/?? اکتبر) از سوی خبرگزاری "سی ان ان" انتشار یافته است.


[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 3:50 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سفارت سوئد در تهران در مصاحبه کتبی برای صدور ویزا از ایرانیان می‌خواهد که نظر خود را درباره اسرائیل بیان کنند و بدیهی است که اگر شما مخالفت کنید، نمی‌توانید به راحتی به این کشور عزیمت کنید.   

به گزارش فارس، یک سفارت‌خانه اروپایی اخیراً در فرم مصاحبه کتبی خود سؤالات را به گونه‌ای مطرح کرده است که تفکر مخالفان رژیم صهیونیستی را شناسایی کند.

سفارت سوئد در تهران برای صدور ویزا به ایرانیانی که قصد عزیمت به این کشور اروپایی را داشته باشند، مصاحبه‌ای کتبی و شفاهی را طراحی کرده است.

در مصاحبه کتبی این سفارت سؤالاتی مطرح شده که جالب به نظر می‌رسد. مثلاً از ایرانیان سؤال شده که نظر شما درباره اسرائیل چیست که اگر شما جواب منفی بدهید، ویزای شما صادر نمی‌شود و یا اینکه نمی‌توانید به راحتی وارد این کشور شوید.

اینکه اگر روزی در ایران نظام تغیبیر کند، شما مایل هستید در سوئد بمانید یا به آمریکا سفر کنید نیز از دیگر سؤالات این مصاحبه است.

در پرسش دیگری از ایرانیان خواسته شده که واضح توضیح دهند که اگر کار شما در کشور سوئد در زندگی زناشویی شما خللی ایجاد کرد، شما چه تصمیمی می‌گیرید نوع زندگی خود را تغییر می‌دهید یا خیر، از دیگر سؤالات این پرسشنامه است.

نکته جالب‌تر اینکه شما نمی‌توانید به این سؤالات پاسخ ندهید و این شرط معمول سفارت برای سنجش افکار شماست و طبیعی است که اگر پاسخ مورد دلخواه آنها نیز ندهید و دروغ نگویید، کار شما سخت می‌شود و ویزای شما یا صادر نمی‌شود و یا اینکه با مشکل مواجه می‌شوید.

جالب‌تر اینکه این سفارت مبالغ کلان میلیارد تومانی به عنوان ضمانت از شما می‌گیرد.

روال عادی صدور ویزا در این سفارت اینگونه است که ایرانیانی که مخالفت صریح خود را با رژیم صهیونیستی در این مصاحبه اعلام می‌کنند و از اعمال و رفتارهای ددمنشانه این رژیم اعلام انزجار می‌کنند، نتوانسته‌اند ویزا دریافت کنند چه برای تحصیل و چه برای اشتغال.

سوئدی‌ها در تهران این‌گونه برنامه‌ریزی کرده‌اند که دوست داشتن اسرائیل شرط ورود به این کشور است و افرادی که مخالف اسرائیل باشند، پایشان به این کشور نمی‌رسد.

نکته جالب‌تر اینکه سفارت سوئد به دلایلی نامعلوم ایرانیان را وادار می‌کند تا یک نسخه کپی از گذرنامه خود را به سفارت انگلیس تحویل دهند.
[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 3:48 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
آفتاب خبر داد:


 پس از آن که بازیکن تیم فوتبال استیل‌آذین تهران در جریان بازی تیمش مقابل تیم فوتبال سایپا البرز در برابر دوربین‌های تلویزیونی از کلمات ناشایست و رکیک استفاده کرد و این حرکت به صورت غیر منتظره روی آنتن شبکه تهران رفت، تعدادی از مسئولان فرهنگی ضمن تماس با مدیران ورزش کشور خواستار برخورد جدی با این معضلات فرهنگی شدند تا دیگر خانواده‌ها شاهد بروز چنین ناهنجاری‌های از فوتبالیست‌های شناخته شده نباشند.

به فاصله چند ساعت از این درخواست‌ها، مجری برنامه ورزش از شبکه پنج در برنامه زنده تلویزیونی خبر از بازداشت چند بازیکن سرشناس فوتبال ایران قبل از بازی استقلال و پرسپولیس داد و گفت: «تعدادی از بازیکنانی که عکس‌شان روی بنر در ورزشگاه نصب شده بود، چند روز قبل بازداشت شده بودند و در بازداشتگاه به‌سر می‌بردند.»

با پخش این خبر از رسانه ملی، بار دیگر تلفن مسئولان دستگاه ورزش به صدا درآمد، اما این پایان کار نبود، چون منابع آگاه، همزمان با انتشار این اخبار از وقوع یک معضل اخلاقی توسط فوتبالیست‌های یک تیم لیگ برتری در یکی از شهرستان‌های کشور خبر دادند و مدعی شدند، سه بازیکن یک تیم لیگ برتری به دلیل رفتار غیرشرعی در فرودگاه این شهرستان تحت تعقیب هستند و حکم جلب آن‌ها صادر شده است.

این منابع افزودند این سه بازیکن در حاشیه سفر تیم‌شان به یکی از شهرهای کشور در فرودگاه با خانمی که خود را هوادار تیم طرف قرارداد آنها معرفی کرده، اقدام به دست دادن و روبوسی کردند که این اتفاق از چشم ماموران انتظامی دور نمانده و آنها با گزارش این ماجرا به مسئولان ذی‌ربط زمینه برخورد قانونی را فراهم آورده‌اند.

انتشار این خبر مدیرعامل سرشناس این تیم لیگ برتری را به تکاپو انداخته تا مانع از جلب بازیکنان تیم پر ستاره‌اش شود اما به وی اعلام شده که این بازیکنان باید پاسخ‌گوی رفتار خود باشند.

[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 3:47 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه احساس خستگی میکنید.انرِژی لازم را برای انجام کارهایتان ندارید و مدام خمیازه میکشید .در مقاله زیر بعضی مواردیکه منجر به بروز خستگی میشود را بررسی میکنیم

 

1- کمبود خواب


 
زمانیکه برنامه خواب شما به هم میریزد و یا خوابتان کمتر از حد معمول است دچار خستگی و خواب آلودگی میشوید به طوریکه این مشکل میتواند صدمات جدی به سلامت شما وارد سازد.


 
برای رفع این مشکل خواب را در اولیت قرار دهید .برنامه خوابتان را منظم سازید و در صورت بروز مجدد این مشکل با پزشک مشورت کنید.

 

 2- آپنه خواب

 

ممکن است فکر کنید که به اندازه کافی خوابیده اید اما ممکن است دچار آپنه خواب شده اید. آپنه خواب به طور خلاصه توقف تنفس در طول شب است که بدون اینکه شما متوجه شوید منجر به بیدار شدنتان میشود.


 
از دست دادن وزن , ترک سیگار به شما کمک میکند تا خواب راحت تری داشته باشید.

 

 3- خوردن بیش از حد و خوردن اشتباه

 

خوردن بیش از حد منجر به خستگی میشود .همچنین خوردن مواد غذایی اشتباهی هم همین مشکل را ایجاد میکند. با در نظر داشتن یک رژیم غذایی مناسب قند خون خود را متعادل نگه دارید.


 
افرادیکه همیشه صبحانه میخورند و در هر وعده غذایی مواد پروتئین دار را فراموش نمیکنند و انرژی از دست رفته خود را با خوردن میان وعده های مناسب باز میابند هرگز با خستگی کلنجار نمیروند.

 

 4- کم خونی

 

 کم خونی یکی از علل اصلی خستگی در زنان است.قاعدگی و از دست دادن مقداری خون باعث کمبود اهن در زنان شده و سلولهای قرمز که برای حمل اکسیژن به بافتها و ارگانها به آهن نیاز دارند در معرض خطر قرار میگیرند.


 
برای رفع کم خونی ناشی از کمبود آهن با نظر پزشک مصرف مکملهای آهن و خوردن غذاهایی غنی از اهن نظیر گوشت , جگر , حلزون صدف دار ,حبوبات و غلات غنی شده توصیه میشود.

 

5- افسردگی

 

 خستگی و سردرد میتواند عامل اختلالات عاطفی بویژه افسردگی باشد.


 
اگر شما بیش از دوهفته احساس خستگی و کمبود انرژی دارید حتما به یک روان پزشک مراجعه کنید.

 

 6- کم کاری تیروئید

 

 تیروئید غده کوچکی در گردن شماست که سوخت و ساز بدن را کنترل میکند و برای تبدیل سوخت به انرژی میباشد.


اگر شما به کم کاری تیروئید مبتلا باشید سوخت و ساز بدنتان بیش از حد آرام میشود با انجام یک آزمایش خون هورمونهای تیروئید شما اگر پائین باشدبه راحتی تشخیص داده میشود و با مصرف دارو و هورمونهای مصنوعی شما سرعت لازم در تبدیل سوخت و انرژی را کسب میکنید.

 

7- کافئین زیاد از حد

 

اگرچه کافئین در دوز پائین و متوسط هوشیاری و تمرکز را بهبود میبخشد اما مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش فشار خون شده و در واقع یکی از علل خستگی در بعضی افراد میشود.


اگر شما از این دسته افراد هستید به تدریج مصرف قهوه , چای , شکلات را کاهش دهید .

 

8- عفونت ادراری پنهان

 

همیشه عفونت ادرار با علائمی نظیر سوزش و درد همراه نیست.گاهی خستگی میتواند علامتی برای عفونت ادراری باشد.
تست ادرار و مصرف آنتی بیوتیک برای درمان با تائید پزشک معمولا طی یک هفته خستگی را ناپدید میکند.

 

9- دیابت

 

 در افراد مبتلا به دیابت به طور غیر طبیعی قند از جریان خون باقی میماند و این منجر به بروز خستگی میشود. اگر شما مداوم احساس خستگی میکنید حتما از پزشک بخواهید برایتان آزمایش دیابت تجویز کند.


برای درمان دیابت با تغییرات در شیوه زندگی و استفاده از دارو و رژیم غذایی مناسب و انجام ورزشهای منظم اقدام کنید.

 

10- کم آبی

 

خستگی شما میتواند نشانه ای از کم آبی بدنتان باشد.بدن برای خوب کار کردن نیاز به مصرف مقدار کافی آب دارد که در صورت فراموشی چنین مشکلاتی را به بار می آورد.


حداقل دو فنجان طی یک ساعت از بروز این مشکل جلوگیری می کند


[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 9:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
وام هایی که در روزنامه ها تبلیغ می شو با عناوینی مانند وام خودرو، موبایل و ... و به عنوان کارمزد به صورت ماهانه مبلغی دریافت شود، مصداق عینی ربا است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم ریس کمیسیون طرح تحول اقتصادی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار صداقت نیوز گفت: اشکال شرعی این قبیل تبادلات مالی روشن است ولی این رباخواری در عین حال که از لحاظ اسلام مردود است از منظر انصاف هم کاری بسیار دور از انصاف هم هست. باید با این کار مبارزه جدی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نرخ بهره ای که این نزول خواران می گیرند دور از انسانیت است، اظهار داشت: این شاید نشانه عدم تامین نیازهای مردم توسط بانکها و صندوقهای قرض الحسنه است و اگر این موسسات نیازهای مردم را تامین می کردند مردم نیازمند اینگونه وامها نبودند .

این استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه خاطر نشان کرد: آنهایی که این کار را انجام می دهند هم کاری خلاف شرع انجام می دهند و هم این کار خلاف انصاف است. انصاف اقتضا می کند که از راههای مشروع وارد شوند و این نرخ های سنگین را به مردم تحمیل نکنند.

نماینده اصولگرای مجلس هشتم در ادامه متذکر شد: در موضوع وامی که در آن نرخ بهره حاکم است، باید گفت که عین ربا است و پیامبر(ص)، می فرمایند: یک درهم ربا بیش از هفتاد بار زنا با محارم است.

این نشان می دهد که ربا چه جایگاه زشتی در اسلام و مبانی اسلامی دارد و در قرآن به عنوان جنگ با خدا و رسول از آن یاد شده است. جامعه اسلامی باید از ربا پاک و منزه باشد و این روشها ربوی است.
[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 8:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
ابزارهای جاسوسی همیشه گجت های جذابی بوده اند. یکی از دلایل محبوبیت فیلم ها جیمزباند هم وجود این اسباب بازی های جالب است. اما در فیلم ها می‌دانیم که بیشتر با تخیل مواجه هستیم. اینجا ده تا از وسایل جاسوسی واقعی را می‌بینید که در گذشته استفاده می‌شدند و حالا جایشان در موزه است و جزو تاریخ محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنم دیدنشان را در ادامه مطلب از دست ندهید. ‏ ‏

 

‏ رژ لب مرگبار ‏

narenji-j-2.jpg

 

این یک اثر کلاسیک جاسوسی است. رژ لبی که می‌تواند یک گلوله 4?.?5 میلیمتری شلیک کند. این اسلحه در اواسط سال 1960 از یک مامور KGB به دست امده است. و هم اکنون در موزه بین الملی ابزارهای جاسوسی نگهداری میشود. ‏ 
‏ 

?کفش جاسوس? ‏

narenji-j-6.jpg

 

 بین سال های ?? و ?? میلادی اکثر دیپلمات های غربی که در شرق اروپا مشغول کار بودند ترجیح می‌داند لباس هایشان را از غرب و از طریق پست بخرند. در رومانی سرویس جاسوسی از این موضوع استفاده می‌کرد و با هماهنگی شرکت پست، در پاشنه کفش هایی که آنها میخریدند ردیاب و میکروفن مخفی جاسازی می‌کرد. این کفش به طور اتفاقی در طی یک بررسی امنیتی در یک سالن کشف شد. ماموران یک سیگنال در سالن کشف کردند اما وقتی دیپلمات ها سالن را ترک می‌کردند سیگنال ناپدید میشد! ‏ 


‏ چتر بلغاری ‏

narenji-j-8.jpg

 

جاسوس‌ها کلا چتر را دوست دارند. بلغاری ها این چتر را ساخته بودند و در سال 1978 از آن برای کشتن یکی از مخالفان دولت به نام جورجی مارکوو استفاده کردند. این چتر حاوی یک سم بود که یک ماشه کوچک داشت. به راحتی می‌شد زهر را به بدن هدف تزریق کرد. ‏ 
‏ 
درخت جاسوس ‏

narenji-j-10.jpg

 

روس‌ها در سال 1970 در جنگل های اطراف مسکو درون تنه یک درخت این گیرنده و فرستنده را کشف کردند! امریکایی ها آن را در آنجا جاسازی کرده بودند. این دستگاه پیام های رادیویی از یک پایگاه نظامی‌هوایی روسی نزدیک را دریافت می‌کرد و آنها را به یک ماهواره آمریکایی ارسال می‌کرد. جالب تر اینکه این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می‌کرد! بنابراین نیازی به نگهداری و تعویض باطری نداشت. ‏ 
‏ 
پیام رسان کثیف ‏ ‏

narenji-j-11.jpg

 

این شبیه دفعیات یک سگ است. اما در واقع درون آن محفظه ای وجود دارد که پیام ها از طریق آن تبادل میشده است. با این کار افراد می‌توانستند در یک محیط با همدیگر ارتباط برقرار کنند. و کسی هم به طرف چنین چیز کثیفی نمی‌رفت. البته استفاده از این روش همیشه خطرهای خودش را داشته. مثلا ممکن بود کسی آن را جمع کند.

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 4:5 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 
67 سال پیش یعنی در سال 1939 بوریس و آناکوزلوف در دهکده بوروفلیانک در نزدیکی سیبری با هم پیوند ازدواج بستند. اما فقط 3 روز با یکدیگر زیر یک سقف زندگی کردند. با شروع جنگ جهانی دوم، بوریس به ارتش روسیه پیوست. وقتی او از جنگ بازگشت آنا و خانواده‌اش به سیبری تبعید شده بودند.
بوریس به دنبال همسرش همه جا را جستجو کرد اما نتوانست او را بیابد.
به گفته آنا، وقتی بوریس از وی خداحافظی کرد تا به جنگ برود تصور نمیکردند که دوری آنها از یکدیگر شصت سال طول بکشد. آنا میگوید: «حتی من به خود قبولانده بودم که ممکن است همسرم در جنگ کشته شود، اما فکرش را نمیکردم که زنده باشد و این مدت طولانی از هم دور باشیم.» وقتی نیروهای آلمانی آنا را به همراه مادر و پدرش دستگیر کردند و به عنوان اسیر جنگی به سیبری فرستادند، او چند بار تصمیم به فرار گرفت اما موفق نشد. آنا میخواست به هر صورت که شده بوریس را پیدا کند. حتی به دلیل فرار و نافرمانی، چندین بار توبیخ و متحمل شکنجه شد. از آنجایی که او هیچ خبری از بوریس نداشت به حد جنون رسیده بود، از طرف دیگر بوریس نیز از آنا و خانوادهاش بیاطلاع بود. زیرا تمام نامههایی که برای آنان مینوشت بیجواب باقی میماند.
دو سال پس از جنگ جهانی بوریس به خانه بازگشت. اما اثری از آنا و خانوادهاش نبود. کسی نمیدانست آنان به کجا رفتهاند و چه بلایی بر سر آنها آمده است.
 
 
جنگ به اتمام رسیده بود اما آنا و مادر و پدرش در سیبری ماندند. زیرا پدر و مادرش آنقدر پیر و نحیف بودند که توان سفر به شهر خود را نداشتند. مادر آنا تصمیم گرفت دخترش را مجاب کند، با فرد دیگری ازدواج کند، او به آنا گفت مطمئنا بوریس در جنگ کشته شده و اگر هم زنده باشد در این مدت طولانی با فرد دیگری ازدواج کرده پس بهتر است فکر بوریس را از ذهنش خارج کند.
مادر آنا برای اینکه دخترش راحتتر بوریس را فراموش کند همه نامه‌ها و عکسهایی را که بوریس در ابتدای دوران سربازیاش برایش فرستاده بود آتش زد تا آنا یاد و خاطرهای از بوریس در ذهن نداشته باشد و راضی به ازدواج شود. اما آنا با ازدواج مجدد کاملا مخالف بود و پدر و مادرش را تهدید کرد که در صورت اصرار خودش را آتش میزند. شرایط سختی بود و آنها حتی نمیتوانستند به خاطر تقسیمات مرزی که صورت گرفته بود از دهکدهای که در آن زندگی میکردند، خارج شوند. از سویی بوریس نیز در غم از دست دادن آنا دچار افسردگی شدید شده بود. او تصور میکرد آنا و خانوادهاش کشته شدهاند.




پس از مدتی بوریس دست به قلم شد و کتابی درباره خود و همسرش که فقط سه روز با هم زیر یک سقف زندگی کرده بودند به رشته تحریر در آورد و خاطراتش از دوران جنگ را نیز نوشت. او هیچگاه چشمان اشکبار همسرش را موقع خداحافظی فراموش نمیکرد.
سالها گذشت. بعد از گذشت 67 سال، بوریس یک پیرمرد 80 ساله شده بود. او تصمیم گرفت به سیبری برود، اما در سیبری دست سرنوشت او را با پیرزنی آشنا کرد که علیرغم شکسته و پیر شدن صورت چشمان آشنایی داشت او آنا بود، آنا هنوز زیبایی دوران جوانی خود را حفظ کرده بود. لااقل برای بوریس اینگونه به نظر میرسید. آنا پیرمردی را دید که در برابر حیاط خانه وی ایستاده. چشمان کمسوی او به زحمت توانست بوریس را تشخیص دهد. خوب دقت کرد و بالاخره بوریس را شناخت. این زن و شوهر که مدت 60 سال از هم دور مانده بودند و هر دو تصور میکردند که همسرشان را از دست دادهاند همدیگر را یافتند و زندگی خود را همچون یک زوج جوان از سر گرفتند.
آنها دوشبانه روز فقط روبهروی هم نشسته بودند و همدیگر را مینگریستند و خاطرات 60 سال دوری از یکدیگر را برای هم تعریف میکردند. به واقع آن دو 67 سال به یاد یکدیگر زندگی کردند و دست سرنوشت آنان را دوباره به هم رساند تا این وفاداریشان را جبران کند.

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 4:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615874