سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
وام هایی که در روزنامه ها تبلیغ می شو با عناوینی مانند وام خودرو، موبایل و ... و به عنوان کارمزد به صورت ماهانه مبلغی دریافت شود، مصداق عینی ربا است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم ریس کمیسیون طرح تحول اقتصادی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار صداقت نیوز گفت: اشکال شرعی این قبیل تبادلات مالی روشن است ولی این رباخواری در عین حال که از لحاظ اسلام مردود است از منظر انصاف هم کاری بسیار دور از انصاف هم هست. باید با این کار مبارزه جدی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نرخ بهره ای که این نزول خواران می گیرند دور از انسانیت است، اظهار داشت: این شاید نشانه عدم تامین نیازهای مردم توسط بانکها و صندوقهای قرض الحسنه است و اگر این موسسات نیازهای مردم را تامین می کردند مردم نیازمند اینگونه وامها نبودند .

این استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه خاطر نشان کرد: آنهایی که این کار را انجام می دهند هم کاری خلاف شرع انجام می دهند و هم این کار خلاف انصاف است. انصاف اقتضا می کند که از راههای مشروع وارد شوند و این نرخ های سنگین را به مردم تحمیل نکنند.

نماینده اصولگرای مجلس هشتم در ادامه متذکر شد: در موضوع وامی که در آن نرخ بهره حاکم است، باید گفت که عین ربا است و پیامبر(ص)، می فرمایند: یک درهم ربا بیش از هفتاد بار زنا با محارم است.

این نشان می دهد که ربا چه جایگاه زشتی در اسلام و مبانی اسلامی دارد و در قرآن به عنوان جنگ با خدا و رسول از آن یاد شده است. جامعه اسلامی باید از ربا پاک و منزه باشد و این روشها ربوی است.
[ سه شنبه 89/7/27 ] [ 8:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 83
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617873