سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خداوندا ، در این آخرین روزهای سالدل مردمان این سرزمین را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو دهکه هر کجا تردیدی هست ایمانهر کجا زخمی هست مرهمهر کجا نومیدی هست امیدو هر کجا نفرتی هست عشق جای آنرا فرا گیرد ، آمین . . .باز نوروزی دیگر و باز فاطمیه‌ای دیگرو باز سالی جدید و بهاری دیگر در راهو باز امامی‌ منتظرتر از روزی دیگرو امسال نوروزی فاطمی داریمدر نوروز فاطمی ایامتان خدایی و متعالییادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشندیادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشندیادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرمکه من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهدیادم باشد که خودم با خودم مهربان باشمچرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باش
[ پنج شنبه 93/12/28 ] [ 2:22 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نحوه برخورد والدین با فرزندشان بسیار مهم است و کارشناسان همواره بر بکارگیری روش‌های صحیحِ رفتار با کودکان تاکید دارند.به گزارش ایسنا، هافینگتن‌پست در مقاله‌ای در این زمینه منتشر کرد: والدین همواره نگران رفتارهای اجتماعی فرزندانشان و تربیت صحیح آنها هستند و توصیه‌های زیر می‌توانند در این زمینه مفید باشند:1- کمتر فریاد بزنید.حتی در صورتی که فرزندتان خرابکاری بزرگی کرده، خودتان را کنترل کنید. هرچند سخت است اما سعی کنید تُن صدایتان را بالا نبرید. اغلب والدین که بزرگترهای آنها نیز با صدای بلند با آنها صحبت کرده‌اند، عادت به این کار دارند و ترک این رفتار برایشان سخت است. سعی کنید این چرخه معیوب را ترک کنید. یک نفس عمیق بکشید و به جای فریاد زدن، آرام صحبت کنید و به خاطر داشته باشید که فریاد زدن تنها رفتار اشتباه را در کودک شما تقویت می‌کند.2. فرزندتان را بیشتر تایید کنید.تایید و قدردانی از کارهای مثبت فرزندتان باعث می‌شود کارهای بدش را سریعتر ترک کند.3. او را بیشتر در آغوش بگیرید.اغلب والدین از ارتباط نزدیک با فرزندشان غافل هستند در حال که انرژی آزاد شده از این ارتباط، روحیه هر دو طرف را بهتر می‌کند.4. به او بگویید که دوستش دارید.کودکان نیاز دارند که هر روز از احساس خوب‌تان نسبت به آنها بگویید حتی بیشتر از یک مرتبه و به خصوص زمانی که ناراحتند و یا در کنار دوستانشان هستند.5. به او توجه کنید.امروزه اغلب والدین درگیر وسایل الکترونیکی جدید شده‌اند که این موضوع موجب افسردگی کودکان آنها می‌شود. این وسایل را کنار گذاشته و از بودن در کنار هم هنگام وعده‌های صبحانه، نهار و ... لذت ببرید.6. غر نزنید.تا جائی که کارهای فرزندتان به او و دیگران آسیبی نمی‌رساند،‌ خودتان را ناراحت نکنید و بگذارید آزاد باشد.7. با او ورزش کنید.فعالیت‌های ورزشی به سلامت فرزندتان کمک می‌کند پس نگران نباشید و به او در افزایش انگیزه‌اش برای ورزش کردن کمک کنید.8. به درخواست‌های او احترام بگذارید.درست است که نباید به تمام تقاضاهای کودک جواب مثبت داد اما باید همیشه به درخواست‌ها و انتخاب‌های فرزندتان احترام بگذارید و تا جایی که امکان دارد و مشکلی پیش نمی‌آید به خواسته‌های او پاسخ مثبت بدهید و به شدت از اینکه همیشه جوابتان به تقاضاهای کودکتان «نه» باشد بپرهیزید.
[ دوشنبه 93/11/6 ] [ 11:21 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بروز مصائب و مشکلات طبیعی از علائم آخر الزمان است که همه ادیان بر آن اتفاق دارند، همه ادیان الهی معتقدند که منجی در آخر الزمان ظهور می کند و حکومت عدل تشکیل می دهد.

بروز مصائب و مشکلات طبیعی از علائم آخر الزمان است که همه ادیان بر آن اتفاق دارند، همه ادیان الهی معتقدند که منجی در آخر الزمان ظهور می کند و حکومت عدل تشکیل می دهد.

به گزارش شبکه خبر خانم خسروی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد امروز (پنجشنبه) در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران گفت: ظهور امام عصر(عج)، از جمله مسلمات و اعتقادات راسخ اسلامی، مسلمانان است که همه در آن متفق هستند؛ اعتقاد به وجود منجی در آخر الزمان، تنها از اعتقادات مسلمانان نیست؛ بلکه تمام ادیان الهی چون مسیحیت و یهودیت نیز هر کدام به طریقی به منجی آخر الزمان و حوادث آخرالزمان اتفاق دارند.

 خسروی گفت :  از نکاتی که همه ادیان الهی به آن معتقدند، این است که مشکلات طبیعی و عدیده ای بر جهان حاکم خواهد شد و جهان را فرا خواهد گرفت.

این کارشناس مذهبی افزود: رسول خدا(ص) می فرمایند: «ده چیز است که پیش از قیامت حتما به وقوع خواهد پیوست: فتنه سفیانی و دجال ، واقعه دخان(دود)، ظهور دابه، خروج قائم، طلوع خورشید از مغرب، نزول عیسی، خسوف در مشرق، خسوف در جزیرة العرب و آتشی که از مرکز عدن شعله می‌کشد و مردم را به سوی بیابان محشر هدایت می‌کند.».

 این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: در دوره آخر الزمان، باران های پی در پی می بارد، اما به جای این که رحمت باشد، نقمت است؛ چرا که در فصل خود نمی بارد و به جای این که در جهت رشد باشد، تبدیل به نقمت می شود.

خسروی افزود: شیعیان باید در دوره خر آلزمان برخواندن دعای معرفت مدامت داشته باشند؛ «اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فِاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفکَ اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَبِیَّکَ فِاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَبِیَّکَ لَمْ اَعْرِفْهُ قَطُّ اللّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فِاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی؛ خدایا! خودت را به من بشناسان! اگر خودت را به من نشناسانی، من تو را نخواهم شناخت. خدایا! پیغمبرت را به من معرفی کن! اگر او را به من نشناسانی، هرگز او را نخواهم شناخت. خدایا! حجتت را به من بشناسان! به راستی اگر حجتت را به من نشناسانی، از راه دینم گمراه می شوم.».

برخی علائم آخر الزمان، مورد اتفاق ادیان الهی

خسروی گفت: بروز قحطی و خشکسالی، زلزله های شدید، بلاهای آسمانی، بروز مرگ و پر شدن جهان از ظلم و جور از جمله علائم آخر الزمان است  است که غیر اسلام، ادیان الهی دیگر نیز بدان اشاره کرده اند؛ تمام ادیان الهی معتقد هستند که شخصی اهریمنی و مستبد در آخر الزمان می آید، اما نحو بیان در این ادیان متفاوت است؛ اسلام معتقد است که این فرد نامش سفیانی و از نسل ابو سفیان است.

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: مسیحیان معتقد هستند که فردی به نام الیاس که بسیار نیکوکار و خوب است در آخر الزمان ظهور می کند، اما دین مقدس اسلام معتقد است، نفس زکیه قبل از ظهور امام عصر(عج) ظهور می کند که مردی صالح و پاکدامن است و در مکه بین رکن کعبه و مقام حضرت ابراهیم(ع) کشته می شود.
 
خسروی  افزود: انجام اعمال عبادی به قصد تظاهر، خودنمایی و ریا، رغبت عالمان دین به دنیا، ضایع شدن حقوق پدر و مادر و پیروی کردن از خواسته ها و تمایلات از جمله علائم آخرالزمان است که دروایات بدان اشاره شده است؛ در دوره آخر الزمان معروف، منکر و منکر، معروف می شود.

وی به شباهت های  امام عصر(عج) و حضرت یوسف(ع) اشاره کرد  و گفت : همان طور که برادران حضرت یوسف(ع)، به خاطر گناه ایشان را نشناختند، گناهان ما نیز، مانع دیدن امام عصر(عج) شده است.

این کارشناس مذهبی به فرازی از زیارت عهد اشاره کرد و  افزود: در دعای عهد می خوانیم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ  فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ ، خدایا قرار ده مرا از یاران و کمک کارانش و دفاع کنندگان از او و شتابندگان بسوى او در برآوردن خواسته هایش.»، از این رو یاران امام عصر(عج) باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشند و شهدای کربلا بهتیرن الگو هستند؛ چرا که به یاری امام زمان(عج) خود شتافتند و ما نیز باید ویژگی های آن ها را حفظ کرده و در خود متجلی کنیم.


[ جمعه 93/10/5 ] [ 12:32 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

روزنامه شهروند نوشت: 

  لپ‌تاپ، تبلت، نوت‌بوک یا فبلت؟! این پرسش بسیاری از خریداران است. حالا با روی کار آمدن نسل جدیدتر کالاهای دیجیتال و سرعت خیره‌کننده عرضه تکنولوژی‌های برتر به بازار، بسیاری از ما نگرانیم با یک خرید اشتباه کالایی را به خانه ببریم که از رده خارج شده یا به‌زودی خارج می‌شود به‌ویژه این‌که در بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی با موضوعاتی مواجه می‌شویم که تردیدمان را بیشتر می‌کند؟ آیا عرضه فلان اسمارت فون با دوربین باکیفیت به معنی خداحافظی با دوربین‌های دیجیتال است؟... آیا فروش خیره‌کننده تبلت‌ها بازار لپ‌تاپ را به‌زودی پس می‌زند؟!... تبلت با نوت‌بوک چه فرقی دارند؟... تبلت بخریم بهتر است یا نسل جدیدتر فبلت‌ها گزینه به‌روزتر و کارآمدتری به شمار می‌آید؟... 

 

این پرسش‌ها زمانی جدی‌تر می‌شود که بودجه نسبتا خوبی در نظر گرفته‌ایم و بهترین مدل‌ها و امکانات گسترده‌شان انتخاب را پیچیده‌تر می‌کنند. علاوه بر آن کمتر مشتری حاضر است هم پول خوبی بدهد و هم یک تکنولوژی به ظاهر قدیمی را به خانه ببرد. در این گزارش به مقایسه این 4نوع کالای دیجیتال یعنی لپ‌تاپ، نوت‌بوک، تبلت و فبلت می‌پردازیم. 

 

آیا زمان خداحافظی با لپ‌تاپ‌ها فرا رسیده است؟ 

سال 2010 بود که شرکت اپل با تبلت زیبا و کارآمد خود توجه مردم جهان را به تازه‌وارد دنیای تکنولوژی و کالاهای دیجیتال جلب کرد. استقبال از ‌آی‌پد و شهرت آن به اندازه‌ای رسید که هنوز هم مشتریان بسیاری برای تبلت معادل‌ آی‌پد را به کار می‌برند. این وسیله کوچک و ظریف که قادر بود کارآیی معمول لپ‌تاپ‌ها را به کاربران خود ارایه دهد پرسش مهمی در دنیای فناوری ایجاد کرد: آیا ورود تبلت به معنی خداحافظی با لپ‌تاپ‌هاست؟! 

 

حالا حدود 4‌سال از معرفی اولین تبلت‌ها می‌گذرد و مدل‌های بی‌شماری با امکانات برتر به بازار عرضه شده اما این موضوع همچنان نتوانسته لپ‌تاپ‌های سنگین، دو تکه و بزرگ را از رده خارج و بازار آنها را کساد کند. علت چیست؟! 

 

یک تفاوت اساسی بین لپ‌تاپ با بهترین و پیشرفته‌ترین تبلت‌های موجود در بازار وجود دارد. تبلت‌ها تنها برای کارهای روزمره و روتین یک کاربر عادی ساخته شده‌اند و می‌توان گفت بیشتر از آن‌که یک وسیله کاری به شمار آیند یک ابزار سرگرمی محسوب می‌شوند.

شما با داشتن یک تبلت می‌توانید فیلم تماشا کنید، موسیقی گوش دهید، در فضاهای اینترنتی پرسه بزنید، یادداشت بردارید و بازی کنید اما حتی پیشرفته‌ترین و گرانقیمت‌ترین تبلت‌ها نمی‌توانند نقش یک لپ‌تاپ معمولی را برایتان بازی کنند. شما با تبلت هرگز نمی‌توانید نرم‌افزارهای سنگینی مانند فتوشاپ را اجرا کنید، بنابراین تبلت نمی‌تواند یک وسیله کاری و حرفه‌ای برای عکاسان یا گرافیست‌ها به شمار آید. اگر معمار یا دانشجو هستید یا کارهای مدیریتی سنگینی با رایانه‌تان انجام می‌دهید فکر جایگزینی لپ‌تاپ‌تان با یک دستگاه تبلت در شرایط فعلی کاملا غیرعاقلانه و نپخته به‌نظر می‌رسد.

 

غیر از این شما هرگز نمی‌توانید با یک تبلت سی‌دی یا دی.‌وی.‌دی رایت کنید مگر این‌که برای تبلت‌تان وسایل جانبی برای رایت دی‌.وی.دی خریداری کنید، البته این امکان برای تمامی تبلت‌ها نیز وجود ندارد. علاوه بر این تبلت‌ها نمی‌توانند کارهایی مانند تبدیل فرمت، روت‌کردن گوشی، تایپ راحت متون با حجم بالا و... را انجام دهند. این مسائل به تفاوت ریشه‌ای سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها برمی‌گردد.

 

موضوع دیگر میزان حافظه لپ‌تاپ، قدرت پردازش و کیفیت گرافیک آن است. لپ‌تاپ‌ها به‌طور متوسط 500 گیگابایت حافظه دارند و تبلت‌ها به‌طور معمول از 8 تا 128 گیگابایت حافظه برخوردارند. لپ‌تاپ‌ها همچنین به دلیل کارآیی حرفه‌ای‌تر از پردازنده‌های قوی‌تر و سریع تری بهره‌مند هستند. به‌جز این لپ‌تاپ‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌های گرافیکی قدرتمندتر برای کارهایی مثل اجرای آخرین نسخه بازی‌های کامپیوتری و طراحی گزینه مناسب‌تری به‌شمار می‌آیند.

 

یک انتخاب پیچیده: نوت‌بوک یا تبلت

نوت‌بوک نسخه کوچکتر و ساده‌تر لپ‌تاپ است. وزن آن کمتر است، عمر باتری نوت‌بوک تنها 4 تا 5 ساعت است. فلاپی درایو داخلی ندارد. صفحه نمایش آن 12 تا 14 اینچ است و کیبورد کوچک آن تنها برای عملیات ضروری طراحی شده است. نوت‌بوک هم مانند تبلت بیشتر برای عملیات روزمره طراحی شده است. عملیاتی مانند انجام محاسبات، چک‌کردن ‌ایمیل، اینترنت‌گردی، تایپ، گوش‌دادن موسیقی یا تماشای فیلم و ...

 

تفاوت عمده نوت‌بوک و تبلت در سیستم‌عامل آنهاست به علاوه این‌که تبلت در مقام مقایسه با نوت‌بوک هنوز وجهه غالب سرگرمی خود را حفظ می‌کند. نوت‌بوک با سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های شخصی کار می‌کند و تبلت با سیستم‌عامل مورد استفاده در گوشی‌های تلفن همراه و مبتنی بر فرآیندهای لمسی کار می‌کند. این تفاوت در سیستم‌عامل به شما امکان می‌دهد که کارهای نرم‌افزاری ساده را بتوانید با نوت‌بوک انجام دهید. علاوه بر این، به دلیل حضور پرسابقه کامپیوترهای خانگی در بازار بیشتر نرم‌افزارهای موجود، با سیستم‌عامل لپ‌تاپ و نوت‌بوک همخوانی دارند تا با تبلت‌ها، بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که نه به کارآیی حرفه‌ای لپ‌تاپ‌ها نیاز دارید نه به‌طور کامل خود را از سیستم‌عامل رایانه‌ها بی‌نیاز می‌بینید می‌توانید یک نوت‌بوک بخرید. آنها به دلیل طراحی ظریف و وزن کم می‌توانند از لحاظ اندازه نیز خواسته شما از یک تبلت را برآورده کنند اما یادتان باشد کار با نوت‌بوک‌ها مانند تبلت به صورت لمسی نیست.

 

فبلت‌ها به تبلت‌ها ارجحیت دارند

و اما می‌رسیم به آخرین مقایسه... تبلت یا فبلت؟ فبلت‌ها نسل جدیدتر تبلت‌ها هستند. چیزی بین گوشی‌های هوشمند یا اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها. اولین فبلت گلکسی‌نوت شرکت سامسونگ بود که در‌ سال 2012 به بازار آمد. صفحه نمایش فبلت‌ها حدود 5اینچ بوده و بزرگتر از گوشی‌های هوشمند و کوچکتر از تبلت‌ها به نظر می‌رسیدند. آنها درواقع تبلت‌هایی بودند که از امکان برقراری مکالمه و کارآیی یک گوشی تلفن هم برخوردار بودند. به عبارت ساده‌تر تبلت‌های سیم‌کارت خور!

 

اما تفاوت فبلت و تبلت‌ها به این نکته محدود نمی‌شود. فبلت‌ها نسخه کوچکتر و جمع و جورتر از تبلت‌ها هستند. سایز معمول صفحه نمایش فبلت‌ها 5 اینچ است اما سایز معمول صفحه نمایش تبلت‌ها 7 تا 10 اینچ است. در عین این‌که تبلت‌ها از حافظه داخلی بیشتری برخوردار هستند فبلت‌ها می‌توانند تصاویری با کیفیت بهتر را ثبت کنند درواقع اگر شما فردی هستید که به عکاسی روزمره و روتین علاقه دارید بهتر است به جای تبلت یک فبلت بخرید. ضمن این‌که تفاوت قیمتی بین بهترین مدل فبلت‌ها با مدل‌های پایین‌تر کم و ناچیز است اما در تبلت‌ها به دلیل افزایش قابل توجه سایز صفحه نمایش، اختلاف قیمت مدل‌ها سنگین‌تر و ملموس‌تر به نظر می‌آید.

 

اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید محتویات زیادی در ابزار‌تان ذخیره کنید و تماشای فیلم برایتان اولویت بیشتری دارد خرید یک دستگاه تبلت برای شما مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد. غیر از این به یاد داشته باشید فبلت‌ها از گوشی‌های هوشمند بزرگترند و تایپ یک‌دستی با آنها دشوار و غیرممکن است. این موضوع ممکن است باعث سقوط مکرر گوشی از دست‌تان بشود و به آن آسیب برسد. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید یک تبلت در کنار یک گوشی تلفن همراه داشته باشید بدون آن‌که بخواهید این دو دستگاه را در هم ترکیب کنید.


[ جمعه 93/10/5 ] [ 12:31 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

بر اساس جزوه داعش که «الدلیل» نام دارد و در بازار برده فروشی منتشر شده است؛ عناصر داعش می توانند در شرایط مشخصی به دختران نابالغ تجاوز کنند.

به گزارش العالم، روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی اعلام کرد: عناصر داعش به دو دختر دوازده ساله  و مادرشان تجاوز کردند.

 این گزارش حاکیست که عناصر داعش پس از جدا کردن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر، آنها را بر اساس سن و میزان تحصیلات و این که آیا ازدواج کرده اند یا خیر به گروه های مختلفی تقسیم و به آنها تجاوز می کنند.

 بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش دختربچه‌ها را حدود 25 دلار می فروشند و برخی ها را نیز به عنوان هدیه و جایزه به عناصر خود می دهند.

 این گزارش همچنین از وجود بازار خرید و فروش زنان خبر داد و تأکید کرد که هر کسی می تواند در این بازار که داعش آن را اداره می کند؛ به خرید و فروش بپردازد.

 داعش با انتشار جزوه ای، قوانینی را به عناصر خود برای برخورد با زنان برده و خریداری شده و شیوه مجازات آنها توصیه کرده است.

 بر اساس جزوه داعش  با نام «الدلیل»؛ عناصر داعش می توانند در شرایط مشخصی به دختران نابالغ نیز تجاوز کنند.

تجاوز داعش به دختران و فروش دختران در بازار توسط داعش

 "انتونی لوید" خبرنگار روزنامه تایمز لندن با برخی دختران و زنان که از دست داعش فرار کرده اند مصاحبه کرده است که در آن گفته اند که چگونه عناصر داعش آنها را ربوده و آنها را روی زمین کشیده و از خانواده هایشان دور کرده اند و با کامیون آنها را به مرکز شمارش زنان برده اند؛ و سپس به عنوان جایزه به عناصر داعش داده  یا برای فروش به بازار برده شده اند.

امینه سعید، نماینده ایزدی ها در پارلمان عراق در این باره گفت یکی از دختران ایزدی که از دست عناصر داعش فرار کرده بود تعریف کرد که از سوی دو برادر تبعه استرالیا ، مورد تجاوز قرار گرفت.
 
در همین حال، سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که زنان و دختران جوان ایزدی در معرض تجاوزات مکرر جنسی از سوی اعضای داعش بوده‌اند و شهادت‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دختران ایزدی برای فرار از تجاوزات جنسی دست به خودکشی زده‌اند.
 
"دوناتلا روِرا" روان‌ شناس و مشاور عفو بین‌الملل در این گزارش اعلام کرد: بسیاری از دختران قربانی‌ بردگی جنسی، کودکان بین 14 تا 15 ساله  یا حتی کمتر بودند.
 
وی افزود بسیاری از آن‌ها شکنجه شده‌ اند و همچون یک ابزار با آن‌ها رفتار شده است. حتی کسانی که توانسته‌ اند بگریزند آسیب شدید روحی دیده‌ اند.
 
بنا بر گزارش عفو بین الملل، خواهر دختری با نام جیلان، شهادت داد که جیلان 19 ساله برای قرار نگرفتن در معرض تجاوز جنسی دست به خودکشی زد.
 
این دختر ایزدی‌ گفت: در آن روز لباس‌هایی به ما دادند که شبیه لباس رقص بود و از ما خواستند استحمام کرده و این لباس‌ها را بپوشیم. جیلان در حمام خودکشی کرد.
 
این دختر ایزدی افزود: جیلان که دختر بسیار زیبایی بود رگ دستش را زد و خود را به دار آویخت. به نظر من می‌دانست که وی به همراه مردی به مکان دیگری منتقل خواهد شد؛ برای همین دست به خودکشی زد.
 
دختر جوان دیگری نیز که گروگان‌ اعضای داعش بوده است به عفو بین الملل گفت که برای فرار از ازدواج اجباری تلاش کرده با خواهرش خودکشی کند.
 
دختر دیگری به نام وفا می‌گوید: به دور گردن ما دستمال‌هایی بستند و این دستمال‌ها را با طنابی با فواصل معین و دور از هم به یکدیگر وصل کردند. به این ترتیب ما به صورت زنجیروار در یک صف قرار می‌گرفتیم آنها با قدرت تمام به وسیله این طناب‌ها ما را از هم دور نگه می‌داشتند. فشار بر ما آنقدر زیاد بود که هوشیاریم را از دست داده بودم و تا چند روز نمی‌توانستم حرف بزنم.
 
دختر 19 ساله‌ای با نام "رنده" که به همراه خانواده‌اش توسط داعش ربوده شده بود اعلام کرد که مردی که سنش دو برابر وی بوده است دوبار به وی تجاوز کرده است.
 
عفو بین الملل اعلام کرد: بیشتر کسانی که زنان و دختران جوان عراقی را به عنوان کنیز و برده گرفته‌اند و به آن‌ها تجاوز کرده‌اند از اعضای داعش بوده و برخی از حامیان داعش نیز دست به چنین اقدامی زده‌اند.
 
رورا اعلام کرد: بیماری‌های جسمی و روانی که ناشی از خشونت‌های جنسی هولناک در حق این زنان است بسیار فاجعه بار است.
 
وی افزود: برخی از این زنان شکنجه شده و مثل برده به کار گرفته شده‌اند و حتی دختران و زنانی که توانسته‌اند فرار کنند همچنان از مشکلات عمیق روانی رنج می‌برند


[ جمعه 93/10/5 ] [ 12:29 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615873