سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

 

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

متن تبریک نوروز 92


[ چهارشنبه 91/12/30 ] [ 2:13 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

متن های زیبا برای تبریک سال نو

پروردگارا در روزهای پایانى سال به خواب دوستانم ، آرامش / به بیداریشان، آسایش / به زندگیشان، عافیت / به عشقشان، ثبات / به مهرشان، وفا / به عمرشان، عزت / به رزقشان، برکت / و به وجودشان، صحت عطا بفرماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما


[ چهارشنبه 91/12/30 ] [ 2:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]



حدس بزنید تصاویر زیر چه چیزی میتونه باشه …

اگه گفتید این چیه؟! +عکس -

اگه گفتید این چیه؟! +عکس -

اگه گفتید این چیه؟! +عکس -

اگه گفتید این چیه؟! +عکس -

اگه گفتید این چیه؟! +عکس -

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

عکس هایی که مشاهده کردید مربوط است به قلب یک نهنگ بزرگ تیغ باله در دانشکده دامپزشکی


[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

صدام، دیکتاتور سابق عراق پای چوبه دار نقش قهرمانی بر صحنه تئاتر را بازی می‌کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دکتر موفق الربیعی که به عنوان مشاور امنیت ملی عراق شاهد اعدام صدام در 30 دسامبر 2006 بود، در این باره گفت: من باید این موضوع را تایید کنم که به شدت گیج شده بودم. صدام با اعدامش مثل یک صحنه نمایش برخورد کرد. در آن لحظه او مردی روی صحنه بود، او به شرافت و افتخاراتش و این که مردم درباره او چه فکری بکنند، حساس بود.
وی در ادامه گفت: پس از انتقال صدام به محل اعدام در صورت او هیچ ابراز پشیمانی وجود نداشت. او چنان در فکر افتخارات و غرورش بود که فراموش کرد شهادتین بگوید؛ بنا براین جلاد دو بار به وی تذکر داد و او شهادتین را بر زبان آورد.
الربیعی با ابراز رضایت از به دار آویخته شدن صدام، گفت: در سال‌های دهه 1970 میلادی در دوران حکومت صدام سه بار به دلیل مخالفت با رژیم به زندان افتادم. من به شدت هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی شکنجه شدم.
وی پس از آن در سال 1979 به لندن تبعید شد و به عنوان یک نورولوژیست در بیمارستان کالج کینگ به طبابت پرداخت و در سال 2003 پس از سقوط رژیم بعث به عراق بازگشت.
الربیعی با اعلام نفی احساسات خود درخصوص رضایت از اعدام صدام گفت: این مساله مربوط به من نمی‌شود. من هیچگاه تصور اینکه از رژیم صدام انتقام بگیرم را در ذهن نمی‌پروراندم. این مساله مربوط به عدالت می‌شود. صدام باعث به وقوع پیوستن فجایع بسیار زیادی در عراق شد و این وظیفه ملی من بود تا عدالت را تحقق بخشم.
وی زمانی که در تبعیت به سر می‌برد از حمله آمریکا - انگلیس به عراق به عنوان راهی برای خلاصی این کشور از وجود صدام حمایت کرد و پس از آن به عنوان یکی از اعضای شورای حاکم که توسط مقام‌های تحت رهبری آمریکا به روی کار آمده بود به فعالیت پرداخت و در اولین دولت پس از صدام نیز مشاور امنیت ملی سد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم احساس می‌کند حمله آمریکا و انگلیس به عراق عادلانه بوده، گفت: مساله سلاح‌های کشتار جمعی و این مساله که آیا صدام این سلاح‌ها را واقعا دارد یک روند معنایی محسوب می‌شود. مساله این است که صدام از سلاح‌های کشتار جمعی علیه ایران و مردم خودش استفاده کرد او تهدیدی برای صلح جهان، صلح منطقه‌ای و مردم کشورش محسوب می‌شد. تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس تصمیمی را گرفت که به واسطه آن مردم عراق آزاد شدند.
الربیعی 65 ساله همچنین خطاهای استراتژیکی را که پس از سقوط دیکتاتور در عراق به وجود آمد، مطرح کرد و گفت: آمریکا و انگلیس حمله نظامی به عراق را به اشغال این کشور تبدیل کرده و علت آن هم ناکامی در انتصاب یک دولت موقت در عراق بود.

[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:7 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

محسن هاشمی با دسته?بندی مخالفان نامزدی پدرش در انتخابات 92 گفت که خانواده?اش نیز با نامزدی دوباره آیت?الله هاشمی مخالفند.
محسن هاشمی که اکنون مشاور شهردار و عضو هیات مدیره مترو تهران است درباره احتمال حضور پدرش در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: فعلاً مسلم است که آقای هاشمی قصد ورود به انتخابات را با توجه به شرایط موجود ندارند. مگر اینکه شرایط فرق کرده و لزوم حضور ایشان برای حل مشکلات نظام مهم و لازم جلوه ‌کند. البته در این صورت، اتفاقات و تخریب هایی که در گذشته برعلیه وی صورت می گرفت، بعید است که تکرار شود؛ زیرا در این 8 سال نیز هاشمی نظر مردم را بیش از آنچه فکر می‌کنید به خود جلب کرده است و تخریب‌های ناجوانمردانه را پشت سرگذاشته است.
وی همچنین درباره مخالفان کاندیداتوری هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مخالفان دو دسته‌اند. اول آنان که دلسوز حاج آقا هستند و تاکید دارند که ایشان کاندیدا نشود، ما هم در خانواده به ایشان گفته ایم که در هر صورت نباید بیایند. آن عده دیگر که مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات هستند و تبلیغات زیادی برای عدم کاندیداتوری وی در انتخابات انجام می دهند آنهایی هستند که در رفتارشان افراط و تفریط بسیار دیده می شود و طبیعتا وقتی رویه اعتدال گرایانه در جامعه حاکم شود به ضرر آنها خواهد بود؛ لذا با کاندیداتوری آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مخالفت می کنند.
اهم سخنان محسن هاشمی در گفت وگو با مهر در ادامه می‌آید:
آیت‌الله هاشمی متولد 1313 هستند و اکنون 78 ساله، پس قطعا توان گذشته را ندارند. آقای هاشمی در طول یکسال اخیر شاید بیشتر از دو یا سه بار با آقای خاتمی ملاقات نداشته اند.
از سال‌های گذشته که بگذریم و فقط به سال 1391 نگاه کنیم، می‌بینیم که این سال را رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری کرده‌اند. با توجه به اینکه روند کشور را رهبری مشخص می‌کنند. باید دید مدعیان ولایت مداری و ولایت پذیری چه کارهایی را در این مسیر کرده‌اند و چه نتایجی گرفته‌‌ایم. به نظر می رسد در شرایطی قرار گرفته‌ایم که سران نظام و مدیران کشور فقط با حرف و شعار از ولایت مداری صحبت می‌کنند، ولی در عمل و اعتقاد واقعی چیزی دیده نمی‌شود.
درآمد نفتی این دولت از کل درآمد نفتی از زمان اکتشاف نفت تا سال 1384 بیشتر بوده است. دولت و سران قوا تایید جدی رهبری را داشته‌اند. لذا سئوال مهمی است که شما خبرنگاران باید دلیل آن را پیدا کنید. واقعاً ما را چه شده است؟ چرا اخلاق سیاست‌مداری به پایین‌تر حد خود رسیده است؟! دورغ، تهمت، افترا، نفاق در حد اعلا قرار گرفته است؟ وضعیت فرهنگی، اجتماعی شهرهای بزرگ نیز به مراتب از گذشته بدتر است؟! کار تا جایی پیش می رود که در تابوت چاوز بوسیده می‌شود، در صورتی که حتی در فرهنگ ما بوسیدن ضریح امامان نیز توصیه نمی‌شود! و مسائل دیگری که از حد این مصاحبه خارج است؟! البته هم اکنون بیشترین نقد از دولت احمدی نژاد، توسط همان‌هایی انجام می‌شود که او را برای رسیدن به قدرت اجرایی یاری ‌داده‌اند. لازم نیست که امثال ما به اینگونه نقدها بپردازیم.
با نگاه به انتخابات دوره‌های قبل مشاهده می‌کنیم که تقریباً در هیچ دوره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری، جناح‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان یا راست‌ها و چپ‌ها و ... در آستانه انتخابات تا این حد سردرگم نبوده‌اند. همه منتظر یک اتفاق هستند. امید به آینده حتی در میان نزدیکان به نظام کم شده است. تحرک جدی دیده نمی‌شود. پراکنده کاری بی برنامه حتی در میان اصولگرایان سنتی به وضوح دیده می‌شود و به نظر حاکمیت با صحبت‌های اخیر وزیر اطلاعات و نوع برخورد با روزنامه‌نگاران، در باغ سبزی به منتقدان ارائه نداده است. در صورتی که لازم است برای پرشور شدن انتخابات و رسیدن به حضور حداکثری تلاش شود که معتقدان به نظام و انقلاب با تمام وزن سیاسی خود در جامعه و انتخابات حضور پیدا کنند، وگرنه کسانی که با بودجه بیت‌المال افکار افراطی و انحرافی خود را ترویج می‌کنند، مجدداً دور را خواهند گرفت.
می‌بینید دولتی‌ها با امکانات مادی که از کنار حضور در دولت در اختیار دارند، ریخت و پاش‌های کلانی را سازماندهی می‌کنند. عده‌ای هم که از این ریخت و پاش‌ها منفعتی به جیب می‌زنند، به به و چه چه می‌کنند. اگر این امکانات مالی نباشد، هیچ کس تره هم برای افکار انحرافی آنها خورد نمی‌کند. کافی است اطرافیان دولت بدون این امکانات و خارج از سیستم مالی دولت، افکار خود را مطرح می‌کنند. خواهید دید که حتی یک نفر هم دور آنها جمع نخواهد شد.
برخی اصولگرایان نگاه‌شان به قالیباف،لاریجانی، ولایتی، حداد عادل، متکی، پورمحمدی، آل‌اسحاق، باهنر و ... است. برخی دیگر از اصولگرایان به لنکرانی، جلیلی، زاکانی، الهام و نیکزاد فکر می‌کنند و عده ای هم امثال محسن رضایی را در نظر دارند. دولتی‌ها هم فعلاً به مشائی می‌اندیشند و با رد صلاحیت او، به همان اصولگرایان تندرو خواهند پیوست، ولی به نظرم آنکه بیشتر از همه معتمد نظام است، شانس جانشینی احمدی‌نژاد را دارد. البته با فرض اینکه آقایان هاشمی رفسنجانی یا خاتمی کاندیدا نشوند یا نگذارند کاندیدا شوند.
آقای هاشمی در سال 84 در شرایطی وارد انتخابات شد که سه اصلاح طلب و چهار اصولگرا کاندیدا شده بودند و رویه همه آنها تخریب ایشان بود. همه کاندیداهای سال 84 فرض را بر این گرفته بودند که در انتخابات به همراه آقای هاشمی نفر دوم بشوند و در مرحله دوم حضور یابند لذا همگی برای معرفی خود ایشان را تخریب می کردند البته چون چیزی برای ارائه نداشتند دست به این کار می زدند ایشان در انتخابات سال 84 باید با 7 نفر مبارزه می کرد، ولی علی رغم همه این تخریب ها این آقای هاشمی بود که توانست در آن انتخابات نفر اول بشود. در دور دوم انتخابات هم نفهمیدیم که چه شد. در آن زمان هم یک جو تخریبی عجیبی علیه آقای هاشمی حتی با بودجه‌های ارگانی و دولتی انجام می شد.
برای حضور قوی اصلاح‌طلبان و نه با استفاده از نیروهای درجه دو، چراغ مثبت یا سبزی از طرف نظام لازم است، ولی به نظر اصولگرایان و دولتی‌ها نمی‌توانند چنین ریسکی را پذیرا باشند. حتی آنها نگران حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات نیز هستند، زیرا که نمی‌خواهند به سادگی قدرت اجرایی را واگذار کنند. ولی از طرف دیگر نگران دولتی‌ها هم هستند، به همین دلیل علاقه دارند که اصلاح‌طلبان درجه دو و حتی معتدلینی شبیه به روحانی بی رمق در انتخابات شرکت کنند که رأی اصلاح‌طلبان به سمت دولتی‌ها نرود. چون دولتی‌ها از این نوع مهندسی انتخابات آگاهند، لذا به سمت شعارهای تند و رفتار خارج از خط قرمز هستند که رأی ضد نظام و حتی ضدانقلاب را جذب خود کنند. دنبال کسانی هستند که با نظام مخالفند، خود را به صورتی خارج از چارچوب نشان می‌دهند، حتی خارج از چهارچوب رهبری.
باید این را قبول کنیم که اصلاح‌طلبان و حتی معتدلین با چهره‌های درجه 2 خود به سختی می‌‌توانند موفق شوند و نمی‌توانند در رقابت پیروز باشند، چرا که مورد استقبال و رأی مردم واقع نخواهند شد.
عملکرد دولتی‌ها در انتخابات نگران کننده است، زیرا اصولاً نشان داده‌اند که محدودیتی چه قانونی و چه غیر قانونی برای خود قائل نیستند. از ابزار بیت‌المال به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. آنها به هر قیمتی ماندگاری در قدرت را دنبال می‌کنند. 
چون به شدت نگران تخریب‌ها و تهمت‌های بعد از خروج از قدرت اجرایی هستند. دولت به وضوح به دنبال روش پوتین - مدودوف است. آنها روی مناطق کم جمعیت و روستاها و قشر محروم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و با روش‌های پوپولیستی و یا عوام فریبی آماده هزینه دادن هستند. باید دید که نظام چقدر قدرت مانور به آنها خواهد داد. آیا دستشان را از بررسی صلاحیت‌ها تا استفاده از ابزار دولتی و بیت‌المال باز خواهد گذاشت یا خیر؟! اصولگرایان سنتی امیدوارند که دست دولتی‌ها را خواهند بست، ولی معلوم نیست، اراده چنین باشد؟! و شاید هم موضوع به گونه ای پیش برود که حین برخورد نتیجه عکس بدهد. دولتی‌ها در جامعه کم درآمد چنین القا کرده‌اند که حضور آنها باعث دادن یارانه 200 هزار تومانی و پرداخت سود سهام عدالت حتی اگر به صورت واقعی درآمدی هم تحقق نشده باشد، خواهد شد؟!! که این روش خود به خود حداقل 10 میلیون رأی را درپی خواهد داشت. آن ها همچنین می خواهندبا حرف‌ها و حرکات خارج از عرف و خطوط قرمز نظام، رأی مخالفین نظام، رهبری و روحانیت را بدست بیاورند، لذا با این روش‌ها حداقل 15 میلیون رأی را در سبد خود فرض می‌کنند.
به نظر من دولت نهم و دهم فقط در ارائه شعارهای پوپولیستی و عوام‌فریبی موفق بوده است.
ما اصلا برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده ایم، پس نه یارانه می گیریم و نه عیدانه گرفته ایم.
چون حقوق بگیر شهرداری هستم، نمی خواهم درباره آقای قالیباف و این موضوعی که اشاره کردید، صحبت کنم. همانطور که گفتم در میان کاندیداهای مطرح ایشان پتانسیل بالاتری دارد.
از افرادی نظیر آقای احمدی نژاد و برخی روزنامه ها به دلیل اتهامات بی اساسی که به آیت‌الله هاشمی و خانواده مطرح می کردند، شکایت شده است، اما این شکایت ها تاکنون به جایی نرسیده است، غیر از یک مورد که مهدی دنبال می کرد و نتیجه داد، در مابقی موضوعات تاکنون نتیجه به دنبال نداشته است. تلویزیون هم تاکنون فرصتی را برای پاسخگویی درباره اتهامات بی اساس سال 88 در اختیار خانواده ما قرار نداده است. البته شکایت ها منوط به پیگیری ویژه است که ما وقتش را نداریم. بهتر است نظام خود پیگیر موارد قانونی باشد.

[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

آمالیا دامونته،زنی که حالا 76 ساله است می‌گوید جواب منفی او در دوران نوجوانی به خواستگاری  خورخه ماریو برگولیو باعث شده او به کلیسا بپیوندد و حالا پاپ 1/2 میلیارد کاتولیک جهان شود!
به گزارش مجله مهر، بر اساس گفته‌های  آمالیا دامونته زمانی که او و پاپ کنونی 12 ساله بوده‌اند خورخه ماریو برگولیو در نامه‌ای گفته بود که اگر نتواند با او ازدواج کند کشیش خواهد شد. آمالیا دامونته در گفت و گو با رسانه‌ها گفته است که خورخه در نامه اش تصویر خانه ای سفید با بامی قرمز را برایش نقاشی کرده بود و قول داده بود اگر با هم ازدواج کنند خانه‌ای به آن شکل را برایش می خرد تا با هم در آن زندگی کنند.دامونته می‌گوید پدرش نامه را پیدا کرده و به صورت او سیلی زده است. پس از این حادثه آنها دیگر هیچ وقت همدیگر را ندیدند و خانواده دامونته هر کاری انجام دادند تا آنها را از هم جدا کنند.
او  با اشاره به اینکه خورخه در نامه‌اش گفته بود که در صورت جواب منفی کشیش خواهد شد می‌گوید: من و 1/2 میلیادر کاتولیک خوش‌شانس بود‌ه‌اند که  جواب منفی دادم.  در سال 2010 پاپ فرانسیس اول گفته بود که شکسته شدن قلبش باعث شده تا در لباس کشیشی دنبال آرامش باشد. آمالیا دامونته هم که مانند کاتولیک‌های دیگر منتظر معرفی پاپ بوده است می‌گوید: جلوی تلویزیون خشکم زده بود. باورم نمی‌شد که خورخه پاپ شده باشد.
آمالیا دامونته هنوز در همان محله‌‌ای زندگی می‌کند که در آن دوران کودکی‌اش را با پاپ فعلی گذرانده است.

اتهام‌ها درباره سکوت در دوران جنگ کثیف
پاپ جدید همچنین درباره سکوت در مقابل نقض حقوق بشر در زمان حکومت نظامیان در آرژانتین متهم شده است. این اتهام ی در رابطه با دو کشیش مسیحی است که در سال 1976 به دلیل فعالیت در محلات فقیرنشین مورد سوء ظن ماموران امنیتی رژیم نظامی قرار گرفتند. ماموران این دو نفر را ربودند و زندانی کردند. خورخه برگولیو که ریاست شورای عالی کشیشان را در آن دوران بر عهده داشت، متهم شده که برای ممانعت از بازداشت این دو کشیش در آن زمان تلاشی به عمل نیاورده بود. واتیکان اتهام‌های وارده شده به پاپ فرانسیس اول در این رابطه را رد کرده است. حاشیه‌ها درباره پاپ جدید ولی در همین جا تمام نمی‌شود.
 
پاپ با یک ریه
یکی دیگر از نگرانی‌ها درباره سلامت پاپ جدید و توانایی او در اداره کلیسای کاتولیک است. فرانسیس اول با یک ریه نفس می‌کشد و بخش بزرگی از یک ریه او در دوران نوجوانی‌اش به علت عفوت برداشته شده است. واتیکان اعلام کرده که نفس کشیدن پاپ با یک ریه مشکلی برای سلامتی او ایجاد نمی‌کند. پزشکان اما می‌گویند به هر حال پاپ جدید نسبت فردی که دو ریه دارد از ظرفیت تنفسی کمتری برخوردار است و نمی‌تواند فعالیت‌های سنگین را انجام دهد.

[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:3 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور از محکومیت بالغ بر 2 هزار میلیاردی خودرو سازان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر مژدهی در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به تحریم های سنگین و استکبار جهانی و افزایش بی رویه نرخ ارز گلایه ها و ایرا‌دهایی به سازمان تعزیرات شد و مردم توقع بیشتری از حضور تعزیرات در ناآرامی بازار را داشتند.
*با ارز مرجع مشکلات  افزایش یافت
وی در ادامه افزود: از زمانی که ارز به صورت مرجع شده مشکلاتی را به بار آورده که مهمترین آن افزایش تخلفات بوده چرا که در بازار فروشندگان کالا را با نرخ مرجع خریداری می نمایند اما آن را با نرخ آزاد به فروش می رساندند.
مژدهی اظهار داشت: عملکرد 11 ماهه سازمان به نسبت سال گذشته نشان می دهد که رسیدگی به پرونده های کیفی در اولویت بوده این در حالی است که 19 درصد افزایش 8 درصد افزایش پرونده های مختومه ، 8 درصد افزایش محکومیت 58 درصد افزایش میزان وصولی تخلفات داشتیم.  
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اذعان کرد: در برگزاری گشت های سیار 6 هزار و 260 واحد در محل منجر به پلمپ شده و نصب پارچه صورت گرفته است در ضمن درصورت 3 بار تخلف در یک سال از یک واحد صنفی و غیر صنفی با نصب پارچه واحد پلمپ می شود.
* افزایش 77 درصدی گشت های سیار
وی در ادامه بیان کرد: در 11 ماهه نخست سال 90 بالغ بر 349 هزار گشت صورت گرفت و در سال 91 این رقم به بالغ بر 618 هزار گشت رسیده که این حکایت از افزایش 77 درصدی گشت های سیار است.
* محکومیت 2 میلیاردی خودرو سازان
مژدهی در خاتمه اظهار داشت : 91 فقره پرونده برای خودرو سازان تشکیل شده که 48 فقره منجر به صدور حکم شده ،5 فقره منجر به حکم برائت و 41 فقره در حال رسیدگی است و در مجموع 48 فقره پرونده ی خودرو سازان که منجر به صدور حکم شده در مجموع بالغ بر 2 هزار 844 میلیارد ریال جریمه در حق دولت است.

[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:2 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

رییس دبیر خانه جنبش تعهد گفت: دولت باید در اجرا فضا را تا آنجا که از دستش برمی‌آید سالم نگه دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، اسفندیار رحیم مشایی پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از فضای سیاسی و انتخاباتی کشور چیست، گفت: من از هرکس که می‌تواند به کشور خدمت کند، دعوت می‌کنم که حتما وارد این عرصه شود. چراکه هرچقدر افراد بیشتر وارد این عرصه شوند، می‌توانند سلایق مختلف مردم را جذب کنند و ما هم به یک انتخابات باشکوه نیاز داریم و برای اینکه مردم به صحنه بیایند، باید از هر سلیقه‌ای در انتخابات حضور داشته باشد،
به گفته وی باید دانست به هر ترتیب مسوولیت، مسوولیت سنگین و این میدان، میدان نمایندگی ملتی بزرگ است و کار سختی قلمداد می‌شود، ولی امیدواریم همه کسانی که می‌خواهند خدمتی به این ملت انجام دهند، بیایند و به شکوه انتخابات کمک کنند.
خبرنگاری از مشایی پرسید، گفته می‌شود شعار شما در انتخابات «زنده باد بهار است» که مشایی در پاسخ به این سوال گفت: مگر شعار زنده باد بهار امروز داده شده آقای رییس جمهور یک سال پیش هم در سخنرانی خود این موارد را بیان کرده بودند.
وی با تاکید بر اینکه دولت شعار انتخاباتی ندارد، تاکید کرد: دولت بنا ندارد فعالیت و کار انتخاباتی کند.
وی گفت: توجه دولت در تمام سطوح این است که خدمتگزار مردم باشد و تا آخرین فرصت خود، به خدمت به مردم ادامه دهد.
مشایی اظهار کرد: دولت باید در اجرا فضا را تا آنجا که از دستش برمی‌آید سالم نگه دارد، چراکه به هر ترتیب همه چیز دست دولت نیست، اما دولت تلاش می‌کند هیچ شائبه‌ای پیش نیاید و اجرای انتخابات را در نهایت سلامت به پیش ببرد.
رییس دبیر خانه جنبش تعهد افزود: با شناختی که از رییس جمهوری دارد، می‌دانم که ایشان تاکید دارند که با هر تخلفی در هر سطحی برخورد جدی شود و مردم مطمئن باشند که انتخابات سالم و باشکوه برگزار خواهد شد.

[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

شهیدی که 25 سال قبل به عنوان شهید گمنام شناخته شده بود و در نهایت اوایل سال جاری در کرمان خاکسپاری شد پس از سالها چهره خود را به خانواده اش نمایان کرد و سرانجام شهید حمید ادیبی بار دیگر خانه پدریش را سرشار از شادی و شوق کرد.
به گزارش مهر اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر رسید شهید گمنامی در شهر کرمان تشییع و دانشگاه علوم پزشکی کرمان تدفین می شود. در آن زمان شهید گمنام وارد کرمان شد و در فرودگاه مورد استقبال مردم قرار گرفت و مراسم شام غریبانش در حسینه ثارالله کرمان برگزار شد.
جنگ تحمیلی
شهید گمنام در نهایت روز بعد در میان استقبال مردم کرمان تشییع و تدفین شد و پس از آن در کشاکش زندگی شهری و دغدغه‌هایش گمنام ماند.
مجله زندگینامه دفاع مقدس
اما داستان شهید گم نام کرمان همین جا تمام نشد، در همین شهر اما خانواده شهید 19 ساله حمید ادیبی که سالها قبل به آنها گفته شده بود فرزندشان در جبهه شیمیایی و شهید شده است روزگاری دگر داشتند.
اینکه چگونه خانواده شهید ادیبی به خصوص پدر شهید و دختر برادرش اصرار به دفن شدن شهیدشان در جایی در استان کرمان داشتند نیز شنیدنی است.
خانواده شهید می گویند که مادر شهید که چند سال پس از شنیدن خبر شهادت فرزندش دار فانی را واع گفته بوده شبی به خواب یکی از اعضای خانواده می آید و می گوید که فرزندش در همین نزدیکی است و از خانواده شهید می خواهد که به دنبالش بگردند و این خواب همزمان بوده با شناسایی و تشییع شهید گمنام.
اما پدر شهید که در پی این اتفاق در تکاپوی یافتن فرزندش بود از روی تاریخ شهادت و سن شهدا شهید گمنام را همان فرزند شهید شده اش دانست.
پس از دفن این شهید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان پدر شهید ادیبی موضوع را پیگیری کرد و در این میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان نیز با وی همکاری لازم را انجام داد و در نهایت و پس از ده ها ماه با آزمایش ژنتیک مشخص شد شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان همان شهید حمید ادیبی است که در سن 19 سالگی در عملیات فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
هر چند این روزها گلزار شهدای کرمان حال و هوای دیگری دارد و هر گاه به این سرزمین نورانی وارد شویم زائران مشتاق را بر مزار شهدای کرمان می بینیم اما مزار شهید ادیبی که روی خود را پس از مدتها بر خانواده اش نمایان کرد صفای دیگری یافته است.
مزار شهید ادیبی مکانی شده برای آنان که این روزها بار دیگر برایشان ثابت شده که شهیدان زنده اند و وجودشان جاری و ساری است.
شهیدان منبع نور و رونق زندگی این روزها هستند و راهشان همچنان باز است و پیمودنش کار انسانهایی است که در گیر و دار زندگی ماشینی و مشکلات اقتصادی گرفتار مادیات شده اند و باید چشمهای خود را بشویند.
پدر شهید در گفتگو با مهر می گوید: فرزندم 25 سال به عنون شهید مفقود الاثر معرفی شده بود و سرانجام این روزها حس می کنیم حمید به خانه باز گشته است.
ادیبی می گوید: زمانی که حس کردم حمید بین شهدای گمنام کرمان است و مشخصاتش با شهیدی که در دانشگاه دفن شده یکی است به من الهام شد که این شهید باید حمید من باشد و به همین دلیل با تمام توان به دنبال فرزندم بودم.
وی افزود: مادر حمید پس از شهادت فرزندمان فوت کرد اما دعاها و دل نگرانیهای وی بود که درنهایت حمید را راهی خانه اش کرد.
پدر شهید ادامه داد: هفته گذشته درنهایت جواب آزمایشهای ژنتیک رسید و ثابت شد که حمیدم به خانه بازگشته است.
وی از همکاری های افرادی که در این امر وی را یاری کردند قدر دانی کرد و گفت: فرزندم پاک رفت و پاک بازگشت و امروز و در آستانه نوروز خوشحالم و شور و شعفی خاص در خانه ما حکم فرا شده است.
وی افزود: محلی که هم اکنون شهید حمید دفن شده است دقیقا مکان سابق کوره پزخانه پدرم بود که حمید در دوران بچگی در آنجا بازی می کرد و در نهایت پس از مدتها به همین زمین نیز بازگشت و خود را از طریق مادرش به ما نشان داد.
وی از مردم خواست یاد و خاطره شهدا و افراد پاکی که در این راه جان خود را نثار کردند حفظ کنند و در مسیر اسلام و ارزشهای اسلامی حرکت کنند.

[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 12:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

وزیر کشور گفت: 70 هزار شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده خواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار وزیر کشور پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما تاکنون 50 هزار شعبه برای رای‌گیری داشته‌ایم که این تعداد را برای انتخابات سال 92 به 70 هزار شعبه رسانده‌ایم.
وی با مورد توجه قرار دادن برگزاری همایش استانداران با حضور رییس جمهوری در روز دوشنبه، گفت: آخرین هماهنگی‌ها و گفت‌وگوها در مورد مسائل مختلف در این جلسه انجام خواهد شد.
وزیر کشور با اشاره به زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از روز 17 اردیبهشت‌ماه و نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا از روز 26 فروردین، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جدید، کار انتخابات شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
وزیر کشور همچنین شعار این وزارتخانه در بحث انتخابات را اجرای قانون، امانتداری و عدالت‌محوری عنوان کرد.

[ یکشنبه 91/12/27 ] [ 11:59 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615866