سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

خبرگزاری فارس: دنیای اسلحه طرفداران پرو پا قرصی از ابتدا داشته است کسانی که اسلحه‌های عجیبی خلق کردند که البته بیش از میادین نبرد، در موزه‌ها خود‌نمایی کردند.

خبرگزاری فارس: عجیب‌ترین تفنگ چند لول + تصاویر
 

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، اسلحه‌ای که در زیر می‌بینید یک تفنگ 18 لول است که در سال 1839 ساخته شد،‌ این تفنگ که «مارییته» نام داشت و به رولور خوشه‌ای معروف بود، می‌توانست همزمان 18 تیر را به سمت هدف پرتاب کند.

 

 انتهای پیام/ 


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:55 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

خبرگزاری فارس: هواپیما، ماشین، کشتی و هر وسیله ای پایان عمری دارد و روزی باید سر از زباله دان ها و اوراقی ها در آورد یا مثل این هوا پیما های خوش شانس پایان پروازشان آغازی برای کار روی زمین باشد.

خبرگزاری فارس: پایان کار هواپیماهای خوش‌شانس + تصاویر
 

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، هواپیما، ماشین، کشتی و هر وسیله‌ای پایان عمری دارد و روزی باید سر از زباله‌دان‌ها و اوراقی‌ها درآورد یا مثل این هواپیماهای خوش‌شانس پایان پروازشان آغازی برای کار روی زمین باشد.

 

 

انتهای پیام/ 


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: یکی از شیوه‌های مقام معظم رهبری حوصله و شرح صدر ایشان و نیز توکل بر خداوند متعال است که همین عامل سبب تداوم انقلاب در مسیر حقیقی خود شده است.

خبرگزاری فارس: شرح صدر رهبری دلیل تداوم انقلاب است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با رئیس و اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم با اشاره به دوران خانه نشینی امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: سوال اینجاست که وقتی افرادی که باید بصیرت داشته باشند و تسلیم جوسازی‌ها نشوند رنگ می‌بازند، آنگاه تکلیف دیگران چه خواهد بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) بر خلاف فضای گناه آلود و سراسر ظلم دوران خویش حرکت کرد و محرومیت‌های زیادی کشید و حتی فرزند ایشان شهید شد اما سرانجام امام امت موفق شد انقلاب را به پیروزی برساند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه امروز مردم ایران از برکات دوران دفاع مقدس بهره‌مند هستند، گفت: باید رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان را برای نسل امروز بیان کرد و آنها را فضای آن دوران آشنا ساخت.

وی با اشاره به جسارت‌های اخیر به ساحت پیامبر اعظم (ص) بیان داشت: این‌گونه توهین‌ها حتی از زمان پیامبر (ص) نیز وجود داشت اما امروز با گسترده‌تر شدن دایره انقلاب اسلامی و پیشرفت بیداری اسلامی، جسارت‌ها نیز افزایش یافته‌ است.

سعیدی ادامه داد: اصالت ما نشأت گرفته از وجود پیامبر و قرآن کریم است به همین دلیل با پیشرفت روزافزون اسلام، دشمنان دریافته‌اند که تمام ضربات وارده به آنها از جانب مسلمانان و آیین الهی بوده و مادامی که افراد با ایمان و بصیر وجود داشته باشند راه به جایی نخواهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با همه وجود در راه دفاع از اسلام ایستاده‌اند، گفت: این همه هزینه دشمنان علیه مسلمانان و ملت ایران نشان می‌دهد که ما در مسیر حق هستیم و هیچ گاه نباید صحنه را خالی کنیم.

سعیدی افزود: یکی از شیوه‌های مقام معظم رهبری حوصله و شرح صدر ایشان و نیز توکل بر خداوند متعال است که همین عامل سبب تداوم انقلاب در مسیر حقیقی خود شده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان روز نخست پیروزمندانه ظاهر شده است، عنوان داشت: خط شکنی و کسب دستاوردهای عظیم از افتخارات سپاه است و امروز هم باید با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، فداکاری‌ها و شهامت رزمندگان اسلام در دوران جنگ را به نسل جوان منتقل کرد.


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:53 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

روزنامه قدس نوشت:

چهارشنبه 22 شهریور 1391 نیشابور :«سید رضا موسوی فر»، بریده بریده صحبت می‌کند دستهایش می‌لرزد و برای ادای هر جمله ای مکثی طولانی می‌کند. او مهربان و با محبت است همه را می‌نشاند و خودش پایین تر از همه می‌نشیند.

 اول به شوخی درصد هایش را می‌شمارد و می‌گوید: 15در صد اعصاب و روان دارم. برای حواس پرتی و شیمیایی درصدی ندارم. درصدی هم برای ترکش های خمپاره برایم زدند می‌گویند، مدرک بیاورید که حواس پرتی شما در اثر موج انفجار است و سپس از ته دل می‌خندد و ادامه می‌دهد؛ این خنده دار نیست که مدرک می‌خواهند؟

می‌گویم بابا! من هواپیمای عراقی را که زدم انفجار هواپیما مرا به این روز انداخته است. خلاصه، شیمیایی هستم، اعصاب و روان هستم و با خوردن روزی 16 قرص صحبت کردن برایم بسیار سخت شده است نمازم را شک می‌کنم، حتی در نماز جماعت هم دچار اشکال می‌شوم.

می‌پرسم: مگر شما هواپیمای عراقی را زدید؟

می‌گوید: بله!

می‌پرسم: با چی زدید؟

می‌گوید: نامه تأییدیه‌اش هست با دوشکا ! من 14 یا 15 ساله بودم. همان عکسی که رو جلد کتابها و دفترچه‌ها هست، با همان سن بودم.

می‌ پرسم: امروز که به این عکس نگاه می‌کنید باورتان می‌شود که با این سن و سال یک رزمنده دفاع مقدس بودید ؟

با تحکم می‌گوید: بله

از پسر آقای موسوی می‌پرسم: شما باورت می‌شود پدرت در 15 سالگی بتواند در مقابل دشمنی بجنگد که هر سربازش 5 برابر این رزمنده بوده است؟

می‌گوید: نه وا... ! من ساعتها به این موضوع فکر کردم، هرچه خواستم باور کنم بیهوده بوده و من نتوانستم باور کنم که بابا در 15 سالگی که شاید تفنگش قد خودش بوده، می‌جنگیده!


عکاس این عکس ماندگار

می‌پرسم: یادتان هست این عکس را کجا از شما گرفتند؟

می‌گوید: در منطقه ایلام برای یک عملیات آماده بودیم دو تا لوله بزرگ در آنجا بود، نیروها داخل لوله پناه گرفته بودند منتظر دستور حمله بودند من بیرون از لوله ایستاده بودم هنگام غروب آفتاب بود که خبرنگاری که عینک هم داشت به سمت من آمد و کمی‌چهره ام را این ور و آن ور کرد و یک عکس از من گرفت.

می‌پرسم: چطوری این عکس به دستتان رسید؟

می‌گوید: زینبیه اهواز بودیم برای گرفتن ناهار به صف ایستاده بودیم که بچه ها یک بسته آوردند باز کردم و دیدم عکس من روی جلد مجله «امید انقلاب» چاپ شده است.

می‌گویم: خوشحال شدید؟

می‌گوید: بله هر کس باشد خوشحال می‌شود (از ته دل می‌خندد).

می‌گویم: در یکی از کتابهای درسی هم عکستان چاپ شده بود، درسته؟

آقای موسوی که یک کیف پر از مدارک و عکس و اثر از جبهه دارد کیفش را باز می‌کند اول آلبوم عکس را بیرون می‌آورد عکسها را می‌بینیم، چند عکس انتخاب می‌کنم و آقای موسوی زمان و مکان و نام رزمنده های هر عکس را معرفی می‌کند می‌گوید: این عکسها، از بچه هایم برای من عزیز ترند. اینها یادگار دفاع مقدس هستند که با هر بار دیدنشان آرامش پیدا می‌کنم.

سپس یک کتاب و دو دفتر از کیف بیرون می‌آورد. کتاب قرآن دوم راهنمایی را باز می‌کند، عکس معروف آقای موسوی در آن کتاب چاپ شده است. روی جلد دفتر ها هم از عکس آقای موسوی استفاده شده است چند مجله و روزنامه هم که عکس ایشان را چاپ کرده است و مدرکی از سپاه که سرنگونی هواپیما به وسیله او را تأیید کرده است.

عکسی از خودش با دوشکا در قایق نشان می‌دهد، می‌گوید: این عکس را همان روز گرفتند اما هر چه تلاش می‌کند نام عکاس را به یاد نمی‌آورد.


عراقی ها از روبه‌رو می‌آمدند

می‌گویم: روز اول که به خط مقدم رفتید از سر و صدا وحشت نکردید ؟

می‌گوید: شب اول در میمک خیلی ترسیدم شب مرا گذاشتند نگهبانی بدهم که عراقی ها از خاکریز به این طرف نیایند پشت خاکریز بودم به چشمم آمد که عراقی ها از روبه‌رو می‌آیند آقای ملائکه از بچه های نیشابور آنجا بود.

گفتم آقای ملائکه! عراقی ها دارند می‌آیند گفت: چند تا نارنجک بینداز. چند تا نارنجک انداختم دیدم نه بابا! عراقی نیست باز چند دقیقه بعد دیدم عراقی ها می‌آیند این توهم آن قدر قوی بود که قشنگ عراقی ها را می‌دیدم، وقتی دوباره گفتم که آقای ملائکه عراقی ها دارند می‌آیند، گفت: تو برو سنگر یکی دیگه از بچه ها بیاید . من به سنگر رفتم و حیدری فرخنده که بچه قوچان بود رفت او سرباز بود از بس که شب ظلمانی بود او هم توهم می‌زد! حیدری هم به سنگر آمد آقای ملائکه آمد و از من پرسید: موسوی! می‌توانی نگهبانی بدهی؟

گفتم: نه!

گفت: خط را چکار کنم.

گفتم: اگر عراقی ها بیایند من نمی‌توانم جلوی عراقی ها را بگیرم. گفت: پس آمدی جبهه چکار کنی !

گفتم: من آمدم بجنگم، اما نمی‌دانستم عراقی ها از روبه‌رو می‌آیند.

خنده اش گرفته بود، گفت: خیلی خب، امشب برو، فردا صبح باید یا برگردی و 90 روز در اهواز بمانی یا نگهبانی بدهی! دو سه روز با ترس نگهبانی دادم، اما بعد دیگر عادت کردم .

موسوی سپس توضیح می‌دهد که حیدری یک سرباز 17 ماهه بود و سه چهار ماه از سربازی اش مانده بود که در عملیات میمک به شهادت رسید.

این جانباز 45 درصد مکث طولانی می‌کند، شدت لرزش دستهایش بیشتر شده است من می‌گویم: حاج آقا! اگر اذیت هستید ادامه ندهیم!

می‌گوید: اینکه می‌بینید من در بین صحبتهایم مکث می‌کنم به خاطر قرصهاست . 27 سال است قرصها مرا خورده اند .

می‌پرسم: تا آخر جنگ در جبهه بودید؟

می‌گویم: آقای موسوی! چه انگیزه ای سبب می‌شد شما پس از زخمی‌شدن و آن همه صدمه هنوز خوب نشده به جبهه برگردید؟

می‌گوید: اول وفاداری به فرمان حضرت امام(ره) و سپس دفاع از میهن.

می‌گویم: آخه این چیزی که شما می‌گویید برای یک بچه 15 ساله خیلی بزرگ است !

می‌گوید: وقتی دشمن به خاک میهن اسلامی‌تجاوز کند این حرفها نیست 15 سال یا 70 سال، اگر می‌توانی باید بروی . افتخار جوانان در زمان دفاع مقدس این بود که وفادار به امامشان بودند و حاضر شدند همه با هم خود را با اشتیاق در تنور جنگ بیندازند، فقط چون فرمان امام بود و آنها یار امام بودند.

شگفتی‌های جنگ

از رزمنده موسوی در باره شگفتی‌های جنگ می‌پرسم؟

می‌گوید:آنچه برای خودم جالب و باور نکردنی بود هواپیمایی بود که من توانستم آن را با دوشکا بزنم و شمار فراوانی از بچه ها نجات پیدا کردند .

می‌گویم: می‌شود ماجرایش را برای ما روایت کنید؟

می‌گوید: عملیات بدر در لشگر 5 نصر گردان «نازعات» در «هورالهویزه» بودیم «محمود علیزاده» فرمانده مان بود. من روی قایق پشت «دوشکا» بودم که یک هواپیمای عراقی از سمت نیزارها دیده شد که به سمت ما می‌آمد ما هم با سه چهار تا قایق پر از نیرو که هر قایق بیست نفررزمنده می‌برد، روبه‌رو با هواپیما در حرکت بودیم. قایق اولی ما بودیم. فرمانده داد زد سید هواپیما را بزن اگر یک قایق را هم بزند بیست نفر از بچه ها شهید می‌شوند. من آیه « و ما رمیت اذ رمیت و لکن ا... رما...» را خواندم و شروع به تیر اندازی با دوشکا کردم ناگهان دیدیم بال راست هواپیما همین طور که به طرف ما می‌آید آتش گرفته و در یک آن، همه نیروها صدای تکبیرشان بلند شد. ا... اکبر و ... هواپیما آتش گرفت و در هور افتاد و ما هم با اشتیاق از این پیروزی به سمت منطقه عملیاتی پیش رفتیم و در آن عملیات پیروز شدیم.

درد دل‌ها و حرفهای پایانی گفت و گو

می‌پرسم: یک انگشتتان کجا رفته ؟

می‌گوید: یادم نمی‌آید ترکش کجا برد، فقط دیدم نصفش مانده و می‌خندد.

خانم موسوی که تا اینجای مصاحبه ساکت بود، می‌گوید: بدنش ترکش زیاد دارد مکه که بودیم هوا گرم بود یکی از ترکشها نوکش بیرون زده بود خود آقای موسوی با چاقوی داغ، ترکش را بیرون کشید.

از خانم موسوی می‌پرسم: کی ازدواج کردید؟

می‌گوید: سال 65 آقای موسوی 18 سال داشت.

از خانم موسوی می‌پرسم شما چطور حاضر شدید با کسی ازدواج کنید که یک ساعت بعد زنده بودنش نامعلوم بود؟

می‌گوید: پدرم چون با خانواده آقای موسوی آشنایی داشت موافقت کرد و من خودم هم دوست داشتم ما وقتی ازدواج با یک رزمنده را می‌پذیرفتیم یعنی همه اتفاقهای بعدی را هم می‌پذیرفتیم چنانچه امروز که ایشان جانباز هستند من حتی یک لحظه دوست ندارم از کنارشان دور شوم و یا بدون ایشان به مسافرت بروم. همه اش فکر می‌کنم مأموریت من در کنار آقای موسوی بودن است و من به عهدی که هنگام ازدواج با ایشان بستم لحظه ای بی وفایی نباید کنم. مراقبت از جانباز بسیار سخت است، جانبازی که هم اعصاب و روان دارد، هم شیمیایی و ناراحتی ریه و هم ناراحتی های بسیار دیگر خودشان گفتند که روزی 16 تا قرص می‌خورند.

آقای موسوی می‌گوید: دوست ندارم اینها را بگویم، ولی اگر پدر خانمم کمک حال ما نبود ما نمی‌توانستیم زندگی را با 600 هزار تومان اداره کنیم من از اول به خاطر لرزش زیاد دست، طرح اشتغال هستم و جزو جانبازهای شاغل هستم بچه‌هایم نتوانستند از سهمیه در تحصیلات استفاده کنند چون 5 درصد کم داشتم تا 50 در صد. اوایل مدتی در کنار پدر همسرم کشاورزی می‌کردم، اما وقتی به خانه می‌رسیدم آن قدر حالم بد می‌شد که کارم به بیمارستان می‌کشید. پس از مدتی همسر و دخترم اعتراض کردند و دیگر نرفتم.

خدا شاهد است من نمی‌توانم کار کنم وگرنه یک ریال هم از بنیاد حقوق نمی‌گرفتم. تازه تا چند سال هم سراغ بنیاد نرفتم، اما وقتی دیدم نمی‌توانم، مجبور شدم برای در صد بروم. از مسؤولان گلایه داریم به خاطر اینکه فراموش کردند و فقط هفته دفاع مقدس می‌آیند و سر می‌زنند و می‌روند.

موسوی ادامه می‌دهد: خدا شاهد است، هر کس مرا می‌بیند می‌گوید چه آدم شیک و پیک و سر حالی! اما نمی‌دانند زیر این آدم سرحال چه درد بی درمانی نهفته است، نه خواب شب دارد و نه آسایش روز . ناگهان حالم به هم می‌ریزد خدا به پدر همسرم خیر بدهد که اگر نبود معلوم نبود چه بلایی سر زن و بچه ام می‌آمد.

آقای موسوی برای حرف آخر می‌گوید: خاطره زیاد دارم، اما جزئیات و زمان و مکان را درست به یاد ندارم. فقط دوست دارم بگویم در این موقعیت حساس که دشمنان انقلاب با نقشه های جدید به ما حمله ور شده‌اند، همگان باید پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به کشور آسیبی نرسد.


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

پس از 40 سال سکوت و پنهانکاری، روسیه از وجود یک معدن الماس در این کشور که دارای ذخایری بالغ بر چندین میلیارد قیراط است، پرده برداشت. این معدن که در سال های دهه 1979 کشف شده در سیبری شرقی در دهانه ای به نام پوپیگای آستروبلم قرار دارد که بر اثر سقوط یک شهاب سنگ در 35 میلیون سال پیش به وجود آمده است.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از لومتن، روس ها در دهه 1970 میلادی در این دهانه که 100 کیلومتر شعاع آن است معدنی از الماس را کشف کردند که ذخایر آن میلیاردها قیراط برآورد شده است.

اما در آن زمان روسیه از معادن الماس یاکوتی بهره برداری کرده و مایل نبودند با افشای ماجرای کشف این گنجینه فرا زمینی قیمت این سنگ گرانبها در بازار سقوط کند.

بنابراین برای مدت بیش از 40 سال روس ها سکوت اختیار کردند و سرانجام روز گذشته مسکو به دانشمندان انستیتوی زمین شناسی و معدن شناسی  نووسیبریسک  اجازه افشای وجود این معدن را داد.

البته به دلیل اینکه سختی این الماس های کهکشانی دو برابر الماس های زمینی است نمی توان از آنها در صنعت جواهرسازی استفاده کرد، در عوض این الماس ها  گنجینه ای بی انتها برای استفاده در تکنولوژی های حساس محسوب می شوند.

در واقع ، این یک ثروت آسمانی است که نصیب روسیه شده است.


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

یک کارشناس فقهی حوزه حج و زیارت گفت: زائرانی که معتاد هستند و واقعا نمی‌توانند مصرف مواد مخدر را ترک کنند، حتی اگر استطاعت مالی نیز داشته باشند، حج بر آنها واجب و جایز نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی با بیان این مطلب اظهار کرد: مسوولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تاکید بسیار جدی بر ممانعت از سفر این دسته از زائران دارند و در چند سال گذشته این مساله به‌شدت و با جدیت در دستور کار قرار گرفته تا به‌هیچ وجه زائران معتاد عازم عمره یا تمتع نشوند.

کارشناس مباحث فقهی در حوزه حج و زیارت، با اشاره به مسائل فقهی مربوط به حمل یا مصرف مواد مخدر خاطر‌نشان کرد: از نظر فقهی تمام فقها و مراجع عظام تقلید اتفاق نظر دارند که برخلاف مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کردن جایز نیست‌، همچنین خلاف مقررات کشور میزبان یعنی عربستان عمل کردن نیز جایز نیست. وی با بیان اینکه زائرانی که معتاد به مصرف مواد مخدر هستند در هنگام انجام اعمال و مناسک خود گرفتار سختی‌ها و مشکلات زیادی می‌شوند و کسی نمی‌تواند به آنها کمک کند، تصریح کرد: به لحاظ فقهی جایز نیست که این دسته از زائران به حج بروند.

موسوی با تاکید بر عزم جدی مسوولان اجرایی سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری بر ممانعت از خروج زائران معتاد تصریح کرد: با توجه به اینکه خروج زائرانی که معتاد به مصرف مواد مخدر هستند برخلاف مقررات جمهوری اسلامی ایران همچنین خلاف مقررات عربستان سعودی است و از سویی اگر ترک مصرف مواد مخدر باعث ضرر برای برخی از زائران می‌شود با این اوصاف قطعا حج برای چنین افرادی واجب نیست حتی اگر این افراد مستطیع شده باشند.


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

وزیر اقتصاد در گفتگوی ویژه خبری درباره تحولات بازار ارز توضیح داد.


به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد امشب(29 شهریور ماه) در گفتگوی ویژه خبری در خصوص بازار ارز،تصمیمات دولت برای کنترل بازار، دلایل فراز و فرود بازار ارز و ... صحبت کرد.

*****  اهم سخنان سخنگوی اقتصادی دولت بدین شرح است:

**** وزیر اقتصاد درباره سیاست های جدید ارز در اقتصاد کشور گفت:  در شرایط دشوار، اقتصاد ایران راه خود را پیدا می کند.

**** وی اظهار داشت: ما در ماه های اولیه سال در بورس وضع خوبی نداشتیم شاخص رو به نزول بود و این اتفاق افتاد و امروز در یک ماه گذشته شاخص کل 10 درصد رشد کرده است.

*****ما در بازار سرمایه علامت های مثبتی را دریافت کردیم صادرات حدود 16 میلیارد دلار و 33 درصد رشد داشت.

***** با نزدیک شدن به فصل سرما و استفاده از ذخایر نفتی قیمت نفت رشد  صعودی مورد نظر را پیدا کرده است.

***** وی گفت: ما درشرایط تحریم هستیم و تلاش می کنیم نقص ها و کاستی هایی که وجود دارد از بین ببریم و قول می دهم همچون سرباز در این حماسه روسفید باشیم.

***** وزیر اقتصاد در ادامه افزود: مسئولیت تنظیم بازار ارز و تعیین نرخ ارز کشور با بانک مرکزی است بانک مرکزی به عنوان یک نهاد تخصصی و فنی این کار را در سالیان مختلف به سرانجام رسانده است.

****** بانک مرکزی زمانی تلاشش به ثمر می نشیند که دولت و مجلس از آن حمایت کند.

****** نگاه راهبردی موجب شده در حوزه ارز  کارگروهی با مجلس تشکیل شود این کارگروه مشورت در خصوص تبادل دولت و مجلس را انجام می دهد.

****** اولین تصمیم کارگروه راه اندازی معاملات گواهی ارزی در بورس و اوراق بهادار بوده است و قرار شد این راه اندازی به زمان دیگر واگذار شود.

****** دستگاه های دولتی که مالک ارز هستند بایستی از طریق بانک مرکزی ارز را عرضه کنند.

*****حسینی در پاسخ به این که  متقاضیان ارز چه کسانی هستند اظهار داشت: وارد کنندگان، گروههای کالایی که دارای ثبت سفارش معتبر مسافران به خارج از کشور هستند.

***** وی همچنین درباره حمل مبادله ارز از کجاست گفت: بانک هایی را که بانک مرکزی و نیز  بانک هایی که شعب بانکی دارند  همچنین  بانک هایی که  در طول فعالیت خود صرافی های معتبر معرفی می کنند.

***** وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال مربوط به روش های مبادله ارز تصریح کرد: بانک مرکزی روزانه در شروع مبادلات نرخ ارز را اعلام می کند که باید دو درصد زیر قیمت بازار باشد.

***** وی ادامه داد: بازار شفاف و رسمی باید ایجاد شود که عرضه و تقاضا همدیگر را پیدا کنند تا معاملات کاذب در این بازار برملا می شود.

***** حسینی تاکید کرد: ما حتی یک دلار در خزانه دولت ارز بالای 1226 تومان دریافت نکردیم و بالا بردن نرخ ارز کذب است من در اینجا اخبار منتشر شده را تکذیب می کنم .

***** ثروت ملی و درآمد عمومی باید به عموم جامعه پرداخت شود و نه کسانی که خود را به رانت ها وصل کردند.

***** جهت گیری ها به منظور افزایش عرضه است عرضه و تقاضای ارز قیمت ارز را تعیین می کند کنترل نرخ ارز قابل مدیریت و نظارت است ما به فکر حذف رانت اقتصادی هستم امروز خود دولت مثل همیشه و با همراهی نمایندگان جلوی رانت را می گیرد.

***** وزیر اقتصاد درباره  تاثیر بخش خصوصی گفت: ما با تشکل های رسمی از جنس حاکمیت مشورت گرفتیم لزوما منافع همه بخش خصوصی با منافع مردم متفاوت نیست ما سازوکارهایی با بخش خصوصی داریم.

****** وزارت صنعت وظیفه دارد که فرصت کالاهای وارداتی مجاز را بازبینی کند و طرف تقاضا را مدیریت کنیم.

***** برابری ارز مسافری به یک بازار رسمی مسافران دسترسی ندارد که در فکر ما است اما قیمت همان قیمت می باشد از هیچ تلاشی برای موفقیت همکارانم در بانک مرکزی دریغ نخواهم کرد.

***** وی درباره علت نوسانات نرخ ارز توضیح داد: بعضی اخبار منتشر شده نوسانات را موجب می شود بانک مرکزی عرضه ارز را متوقف نکرده است.

***** حسینی گفت: بانک مرکزی مسول ذخایر نفتی است که با مشورت های خود عرضه همگانی ارز که قبلا به صورت مرجع بود صرفا برای کالاهای اساسی صورت بگیرد.

***** شکل دهی بازار بورس باید با جدیت دنبال شود و همچنین راه اندازی بازار رسمی از سیستم بانکی از اولویت های کاری ما به شمار می رود.

***** وزیر اقتصاد درباره این که قیمت اصلی و واقعی ارز طی چه فرایندی انتخاب می شود گفت: سازوکار قیمت واقعی در دست کارگروه مشورتی است.

****** حسینی افزود: اخلاگران اقتصادی برای سود جویی بیشتر اقتصاد کشور را مختل می کنند به طوریکه رقم اخلاگران دستگیر شده میلیاردی است.

******* دانشجویانی که بورسیه هستند می توانند از ارز مرجع استفاده کنند و ظرقیت آزاد و کافی ارز برای دانشجویان داخل کشور وجود دارد.

****** سیاست های بانک مرکزی باید به گونه ای اجرا شود که نیازی به نظارت تکراری نداشته باشیم.

***** وی خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم باید از سفته بازی جلوگیری شود و عرضه را تقویت و از اخبار تنش زا بپرهیزیم.


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:46 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

مشاور وزیر بهداشت با اعلام اینکه بیش از 39 درصد علل مرگ و میر در ایران را مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است، گفت: نزدیک به نیمی از جمعیت کشور ‌تحرکی ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن آقاجانی روز چهارشنبه در چهاردهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ایران که در سالن همایشهای پژوهشگاه نیرو برگزار شد، افزود: از زمانی که با گذار اپیدمیولوژیک در دنیا اتفاق افتاده است، از مشکلات و بیماری‌های غیرواگیر رنج می‌بریم.
وی با بیان اینکه مطابق اعلام سازمان بهداشت جهانی، اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در دنیا، بیماریهای غیرواگیر هستند، گفت: 48 درصد مرگ و میر در جهان به دنبال بیماریهای قلبی و عروقی اتفاق می‌افتد و 80 درصد این میزان مربوط به کشورهای در حال توسعه است و درواقع کشورهای در حال توسعه قربانیان اصلی این گذار ایپدمیولوژیک هستند.
آقاجانی افزود: سالانه 17 میلیون نفر در دنیا به علت بیماریهای قلبی جان خود را از دست می‌دهند.
مدیرکل دفتر وزارتی وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه نحوه مواجهه با این بیماریها بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر تحرک و فعالیت بدنی افزایش یابد، الگوهای تغذیه‌ای تغییر کند و سبکهای زندگی اصلاح شوند، 80 درصد از بیماریهای کاردیو واسکولار و یک سوم از سرطانها کاهش می‌یابد.
این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بیش از 39 درصد از علل مرگ و میر در ایران، مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است، ادامه داد: راهکار مواجهه با این بیماری، مداخله در سبک زندگی مردم است. البته وزارت بهداشت اقداماتی را در این خصوص انجام داده است که راه‌اندازی سیستم‌های نظارت بر پایش ریسک فاکتورها از جمله آنهاست و مواردی نظیر وضعیت فشار خون، چربی خون و اضافه وزن را در کشور مشخص می‌‌کند.
وی افزود: به عنوان مثال از جمله راهکارهای پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی،‌ گنجاندن پنج وعده سبزی و میوه در برنامه غذایی است که متاسفانه در ایران بسیار کم رعایت می‌شود و شاید تبلیغات مناسب در این خصوص صورت نپذیرفته و فرهنگ سازی لازم درباره مصرف سبزیها انجام نشده باشد.
مشاور وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات ناشی از اضافه وزن و تاثیر آن در بروز بیماریهای قلبی و عروقی، گفت: وضعیت چاقی در زنان بدتر است. همچنین بی‌تحرکی، نگران‌کننده است و می‌تواند تبعات بسیاری داشته باشد. در حال حاضر نزدیک به نیمی از جمعیت کشور بی‌تحرک محسوب می‌شوند.
آقاجانی همچنین با بیان اینکه پس از تشکیل شورای عالی سلامت قوانین در خصوص مواد غذایی آسیب‌رسان، مصرف سیگار، الزام برای پیوست سلامت در صنعت به تصویب رسید، افزود: بر اساس قانون پیوست سلامت،‌ اگر کارخانه‌ای موازین بهداشتی و سلامتی مورد نظر را اجرا نکند، می‌توان با او برخورد کرد.
وی در ادامه به اجرای برنامه کنترل فشار خون در جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه می‌توان گفت جمعیت روستایی از لحاظ فشار خون وضعیت مناسب ‌تری نسبت به جمعیت شهری دارد. همچنین یک برنامه کلی برای کنترل دیابت ارائه داده‌ایم که در برنامه پزشک خانواده ادغام شده است. وظیفه پزشک خانواده، برخورد فعال با بیماریهاست.
مشاور وزیر بهداشت در پایان درباره تعداد دستگاههای آنژیوگرافی در کشور، افزود: در حال حاضر 167 دستگاه آنژیوگرافی در کشور داریم و در مقایسه با کشورهای منطقه نیز از شرایط مطلوب‌تری برخوردار هستیم.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 2:56 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه 164 نماینده در راستای تشکر از رئیس جمهور به خاطر ابقای رئیس سازمان تامین اجتماعی بوده است، گفت: در صورت اثبات اتهام کارمند سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه امضای نمایندگان تحت عنوانی جمع آوری شده و تحت عنوان دیگری منعکس شده، مجلس برخورد قانونی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عبدالرضا مصری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنه مجلس، در جمع خبرنگاران در خصوص نامه 164 نماینده درباره سازمان تامیتن اجتماعی گفت: امروز تعداد زیادی از نمایندگان در صحن نسبت به این نامه اعتراض داشتند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص این نامه گفت: این نامه به رئیس جمهور نوشته شده و از ایشان به خاطر ابقای رئیس سازمان تامین اجتماعی تشکر شده است.
وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان اعتراض داشتند که این نامه جعلی بوده و با عنوان دیگری این امضاها جمع آوری شده است و با عنوان دیگری منعکس شده است.
مصری با بیان اینکه هیات رئیسه به دنبال راهکاری است که سازوکار درستی برای جمع آوری امضا برای نامه نمایندگان تدوین شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی اقدام به جمع آوری این امضاها کرده و اگر مشخص شود که کارمند این سازمان با عنوان دیگری امضا جمع کرده و تحت عنوان حمایت از مرتضوی انعکاس داده قطعا برخورد خواهد شد چون جعل محسوب می شود.
هیات رئیسه مجلس خبر داد:
موضوع نامه جنجالی نمایندگان به رئیس جمهور تقدیر از ابقای مرتضوی است
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه 164 نماینده در راستای تشکر از رئیس جمهور به خاطر ابقای رئیس سازمان تامین اجتماعی بوده است، گفت: در صورت اثبات اتهام کارمند سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه امضای نمایندگان تحت عنوانی جمع آوری شده و تحت عنوان دیگری منعکس شده، مجلس برخورد قانونی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عبدالرضا مصری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنه مجلس، در جمع خبرنگاران در خصوص نامه 164 نماینده درباره سازمان تامیتن اجتماعی گفت: امروز تعداد زیادی از نمایندگان در صحن نسبت به این نامه اعتراض داشتند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص این نامه گفت: این نامه به رئیس جمهور نوشته شده و از ایشان به خاطر ابقای رئیس سازمان تامین اجتماعی تشکر شده است.
وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان اعتراض داشتند که این نامه جعلی بوده و با عنوان دیگری این امضاها جمع آوری شده است و با عنوان دیگری منعکس شده است.
مصری با بیان اینکه هیات رئیسه به دنبال راهکاری است که سازوکار درستی برای جمع آوری امضا برای نامه نمایندگان تدوین شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی اقدام به جمع آوری این امضاها کرده و اگر مشخص شود که کارمند این سازمان با عنوان دیگری امضا جمع کرده و تحت عنوان حمایت از مرتضوی انعکاس داده قطعا برخورد خواهد شد چون جعل محسوب می شود.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 2:55 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس، خطاب به مدعیان سردمداری نظم جهانی تصریح کرد: نگذارید عده‌ای انگشت‌شمار از افراطیون صهیونیسم که هنری جز توهین به انسان‌های آسمانی و صلحای زمانه ندارند، جنگ ادیان به راه اندازند. 
به گزارش ایسنا، در بخشی  از پیام آیت الله هاشمی آمده است :
 انتخاب عنوان «دفاع مقدس» برای جنگی 8 ساله که در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب، توسط قدرت‌های غرب و شرق و ارتجاع منطقه به مردم ایران اسلامی تحمیل شده بود، از جمیع جهات عنوان بامسمایی است که هم فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در جامعه نهادینه می‌کند و هم به رجزخوانان در همه اعصار یادآوری می‌نماید که «آزموده را آزمودن خطاست.»8 سال دفاع مقدس مردم ایران از تمامیت ارضی کشور و اسلامیت حکومتی که اولین و کامل‌ترین نظام سیاسی تاریخ اسلام براساس مکتب اهل بیت(علیهم السلام) می‌باشد، در مقابله با مثلث شوم آن روزها، یعنی شرق، غرب و ارتجاع، شباهتی تمام با 10 سال جنگ‌های دفاعی پیامبر اکرم(ص) در سال‌های اول تشکیل حکومت اسلامی در مدینه علیه اشراف، بت‌پرست‌ها و منافقان دارد که از ترس اقبال مردم، آمده بودند تا با ابرهای تهدید و تطمیع، مانع از تابش خورشید اسلام و انقلاب اسلامی شوند. 
اما به گواهی تاریخ در هر دو مقطع با مردمی روبرو شدند که با درک تعالیم قرآن، پیروزی و شهادت را «احدی‌الحسنین» می‌دانستند و از بدر و احد و خندق تا خیبر و والفجر هشت و کربلای پنج، چنان جنگیدند که ناظران سیاسی و نظامی در طول تاریخ مات و مبهوت چگونگی تحقق وعده نصرت الهی در «کَم من فِئهٍ قلیلهِ غَلَبَتْ فِئهٍ کثیرةٍ» می‌باشند.دشمنان اسلام در آن مقطع با جنگ احزاب و در این مقطع با تجهیز حزب بعث عراق برای براندازی نظام نوپای اسلامی به میدان آمده بودند و علی‌رغم شکست‌های پی‌درپی در میادین نظامی و سیاسی، هرچند سیلی محکمی خوردند، ولی گویی هنوز هرگز عبرت نگرفته‌اند و با تغییر روش‌ها همچنان کینه‌جویی می‌کنند. توهین به ساحت مقدس پیامبری که رحمه‌‌اللعالمین است و تهدید، تحریم و تبلیغ علیه ایران اسلامی که منادی صلح و دوستی در جهان کنونی است، تداوم همان کینه‌هاست که زمانی دندان مبارک رسول‌الله را در احد شکستند و زمانی برای هجوم سراسری به ایران اسلامی پیمان همکاری بستند. 
سالگرد هفته دفاع مقدس و همزمانی آن با این توهین و تهدید، فرصت مناسبی است تا نهیب تنفر و بیداری سر دهیم و به دشمنان اسلام و ایران اسلامی یادآوری نماییم که اگرچه به امر قرآن در «ولاتسبّوا الذین یدعون من دون الله» عمل می‌کنیم، اما اگر بخواهید در احساس حقارت خویش، حماقت کنید، همان قرآن به ما آموخته که حیات ما در قصاص است و دستور داده که «و قتلوهم حتّی لاتکون فتنه»جوانان ایران اسلامی که این روزها در سنگر علم و دانش، قلّه‌های تکنولوژی و پیشرفت را زیر پای خویش گرفته‌اند، از نسل همان جوانان هستند که در 8 سال دفاع مقدس خروشندگی رود اروند و وسعت دشت‌های جنوب و صلابت کوههای غرب را مسحور گام‌های بااراده خویش کرده بودند و دشمنان انقلاب اسلامی را مجبور کردند تا در بین‌المللی‌ترین سازمان جهانی سند پیروزی نظامی و سیاسی ایران را به ثبت برسانند.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 2:54 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615868