سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
آقای کلادیو ویرا دی اولیوریا بیشتر از چند راه حل برای کنار آمدن با سختی ها و مشقت های زندگی می داند.

پزشکان پس از آنکه وی با وضعیت نادر مفاصل و نقص عضو بسیار شدید و همچنین سر وارونه به دنیا آمد

به مادر وی گفتند که بگذارد وی از گرسنگی بمیرد! ولی با وجود محدودیت های فیزیکی، کلادیو 37 ساله اهل مونته سانتو برزیل توانست یک حسابدار و همچنین یک سخنگوی عمومی الهام بخش شود و و عقیده آن پزشکان را نسبت به خود به چالش بکشد.

مردی با سری وارونه + تصاویر دیدنی

کلادیو درباره خودش می گوید:"از وقتی بچه بودم همیشه خودم را سرگرم مشغول انجام کاری می کردم، دوست نداشتم به طور کامل وابسته به مردم باشم. من کمی حسابداری، تحقیق برای مشتری ها و مشاوره انجام می دادم."

"یاد گرفتم تلویزیون روشن کنم، موبایلم را بردارم، رادیو روشن کنم ، از این اینترنت و کامپیوتر استفاده کنم و تمام این کارها را خودم به تنهایی انجام می دهم."

خانواده آقای اولیوریا از جمله مادرش ماریا (نفر اول در سمت چپ)

مردی با سری وارونه + تصاویر دیدنی

او با قرار دادن خودکار داخل دهانش تایپ می کند، تلفن ها و موس کامپیوتر را با کمک لب هایش هدایت می کند و کفش های مخصوصی دارد که به وی اجازه حرکت در شهر را می دهد.

او توانست در رشته حسابداری در یکی از دانشگاه های کشورش به نام فیرا دی سانتانا فارغ التحصیل شود و بیش ازپیش بر استقلال خود بیافزاید.

مردی با سری وارونه + تصاویر دیدنی

پزشکان همچنین به مادرش ماریا اظهار داشتند که کودکش زنده نخواهد ماند ، چرا که هنگام تولد به زحمت می توانست نفس بکشد و عده ای می گفتند او را سیر نکن ، او به هرحال زنده نمی ماند.

کلادیو تا سن 8 سالگی توسط دیگران حمل می شد و پس از آن با زانوانش شروع به راه رفتن کرد و خانواده اش کف زمین خانه را تغییر دادند تا وی بدون آسیب رساندن به خودش راه برود.

او به دلیل شرایط غیر معمولش نمی تواند از ویلچر استفاده کند ولی با این وجود به مادرش التماس کرد که اجازه دهد مثل بقیه بچه ها به مدرسه برود.

مردی با سری وارونه + تصاویر دیدنی

[ دوشنبه 93/6/24 ] [ 1:44 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به دنبال انتشار خبر ازدواج زهرا سید روحانی، نوه حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی ـ مدظله العالی ـ با عماد هاشمی رفسنجانی که به طور گسترده‌ای در سایت‌ها و روزنامه‌های داخل و خارج از کشور منعکس شد، دفتر آیت‌الله روحانی راجع به کیفیت و محل و هزینه مراسم جشن مذکور توضیحاتی داده است.

به گزارش «تابناک»، متن کامل توضیحات آیت‌الله روحانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایشان به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال انتشار خبر ازدواج زهرا سید روحانی، نوه حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی (مدظله العالی)، با عماد هاشمی رفسنجانی که به طور گسترده‌ای در سایت‌ها و روزنامه‌های داخل و خارج از کشور منعکس شد، دفتر معظم له توضیحاتی را به اطلاع عموم مردم شریف ایران می‌رساند؛واکنش به ازدواج نوه آیت الله روحانی با نوه هاشمی رفسنجانی


الف) پایه‌گذاری این وصلت از ابتدا بدون اطلاع و مشورت و بدون نظر مثبت جناب مهندس کاظم روحانی (پدر زهرا سید روحانی) انجام شده است و روند طی شده در این زمینه دارای اشکالات فراوان قانونی بوده که از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است و فعلاً از بیان توضیح بیشتر در این زمینه خودداری می‌کنیم.

ب) اعضای بیت معظم له از طریق رسانه‌ها در جریان خبر برگزاری مراسم جشن قرار گرفته‌اند، آن هم در شرایطی که حضرت آیت الله العظمی روحانی چندین روز است به دلیل کسالت در بیمارستان بستری هستند.

ج) فارغ از اشکالات وارده به اصل این ازدواج، باعث تأسف است در شرایطی که بسیاری از مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند این مراسم در باشگاهی گران‌قیمت و مجلل برگزار شده است. لازم به ذکر است انتساب ظاهری دختر به مقام مرجعیت و برگزاری جشن در چنین مکانی موجب اعتراض و انتقاد بسیاری از مؤمنین واقع شده که برای رفع هرگونه ابهامی، تأکید می‌شود بیت معظم له هیچ گونه حضور و نقشی در برگزاری این مراسم نداشته‌اند.

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی روحانی (مدظله العالی)

[ پنج شنبه 93/6/20 ] [ 1:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
پلیس آمریکا از کشف اجساد پنج کودکی خبر داد که حدود یک هفته قبل ناپدید شده بودند.

به گزارش ایسنا، پلیس محلی آلاباما پس از پیدا کردن اجساد این پنج کودک که شش روز پیش ناپدید شده بودند، پدرشان را به اتهام قتل دستگیر کرد.

پلیس آلاباما با بیان اینکه این کودکان یک تا هشت سال داشته‌اند اعلام کرد که علت مرگ آنان تاکنون مشخص نشده است.

رئیس پلیس محلی آلاباما گفت: روز گذشته (سه شنبه) زمانی که ماموران پلیس به دلیل وضعیت نامناسب جسمی پدر این کودکان و احتمال مصرف مواد مخدر به وی مشکوک شدند، بررسی این پرونده با شدت بیشتری انجام گرفت و در بازرسی از خودروی متهم با اثراتی از خون روبرو شدیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، بنابر اعلام پلیس در بازجویی‌های صورت گرفته از متهم، وی به محل اختفای اجساد پنج فرزندش اعتراف کرد.

[ پنج شنبه 93/6/20 ] [ 1:26 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
-
محمود احمدی‌نژاد، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم ختم پدر حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مسجد‌النبی در منطقه نارمک جهت شرکت در مراسم درگذشت پدرحجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی حضور یافت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات متنوع آنها پیرامون نحوه فعالیت برای انتخابات مجلس و وضعیت معاون اول خود در دولت قبل سکوت کرد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که دلیل سکوت او را پرسید نیز لبخند زد.

[ پنج شنبه 93/6/20 ] [ 1:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

منابع امنیتی در فرانسه هویت شاهزاده سعودی را که اخیرا در مسیر فرودگاه لابروژ مورد حمله سارقان قرار گرفت، اعلام کردند.

به گزارش  مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی در فرانسه اعلام کردند: شاهزاده سعودی که اخیرا از کاروان خودروهای همراه وی 250 هزار یورو به همراه برخی اسناد دیپلماتیک محرمانه به سرقت رفته بود، "عبدالعزیز بن فهد" کوچکترین پسر "ملک فهد" پادشاه سابق عربستان است.

خاطرنشان می شود یک گروه مسلح ناشناس اخیرا با استفاده از تسلیحات پیشرفته و با در اختیار داشتن اطلاعات کافی در مسیر عبور کاروان خودروهای این شاهزاده سعودی کمین کرده بودند و در فرصت مناسب با یورش به این کاروان توانستند علاوه بر اسناد فوق محرمانه، 250 هزار یورو پول نقد به سرقت ببرند.


[ پنج شنبه 93/5/30 ] [ 2:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
برخی تصور می‌کنند گذاشتن نان در یخچال، جلوی بیات شدن آن را می‌گیرد. به گزارش سیمرغ، نان تازه‌‌ای که از تنور یا فر بیرون می‌آید، بافت نرم و عطر و طعم دلچسبی دارد اما بی‌توجهی به اصول نگهداری‌اش، مغزش را سفت می‌کند، به طوری که کمتر کسی حاضر می‌شود به آن لب بزند و به اصطلاح به آن نان «بیات» می‌گویند.

عده‌ای تصور می‌کنند گذاشتن نان در یخچال، جلوی بیات شدن آن را می‌گیرد اما این باور غلط است زیرا این کار روند بیات‌شدن را سریع‌تر می‌کند. تنها راه پیشگیری از بیات‌شدن نان، نگه‌داشتن آن در فریزر در دمای منفی 10 تا منفی 4 درجه سانتیگراد است.

شاید خود شما هم به‌طور تجربی متوجه تفاوت‌های بین این دو شرایط نگهداری شده‌ باشید؛ هنگامی که نان را در فریزر می‌گذاریم، رطوبت یا آب موجود در بافت آن منجمد می‌شود و دیگر آبی در بافت نان نمی‌ماند که میان مولکول‌های پروتئین و نشاسته منتقل و کریستاله شود، به این ترتیب می‌توان نان را به مدت 3-2 ماه در فریزر نگه داشت. با بیرون آوردن نان از فریزر، آب منجمد شده بافت آن دوباره به حالت مایع برمی‌گردد و حالت تازه به خود می‌گیرد.

اما در محیط یخچال و اتاق، آب موجود در بافت نان نه تنها به نقطه انجماد نمی‌رسد بلکه میان مولکول‌های پروتئینی و نشاسته‌ای، منتقل و باعث کریستاله‌شدن این مولکول‌ها و بیات‌شدن نان می‌شود.

جالب است بدانید در روستاها یا مناطقی که به یخچال دسترسی ندارند، برای افزایش ماندگاری نان آن را زیر آفتاب خشک می‌کنند؛ با این کار آب از بافت نان حذف می‌شود و روند بیات شدن نان رخ نمی‌دهد. سرانجام اینکه اگرچه توصیه ما به خرید روزانه نان است، اما اگر به هر دلیلی بیش از مصرف یک وعده نان در اختیار دارید، آن را در فریزر قرار دهید و با توجه به نوع نان قبل از مصرف آن را 20-5 دقیقه در دمای اتاق بگذارید.

[ پنج شنبه 93/5/30 ] [ 2:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

پرونده مردی که متهم است در پی ارتباط نامشروع با زنی جوان او را به قتل رسانده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. 

به گزارش شرق، ماموران پلیس رباط‌کریم خرداد‌ماه سال گذشته در پی گزارشی مردمی در جریان تصادف مرگبار ماکسیما با زنی جوان قرار گرفتند.

زمانی‌که پلیس به محل رسید جسد زن جوان، خون‌آلود روی زمین افتاده‌ بود تکنسین‌های اورژانس که بالای سر این زن حاضر شده‌ بودند، اعلام کردند زن جوان فوت شده و کاری نمی‌توان برای او انجام داد. تحقیقات پس از انتقال جسد به پزشکی‌قانونی آغاز شد.

 ماموران ابتدا راننده ماکسیما را مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: «من درحال رانندگی بودم و اصلا متوجه زن جوان نشدم و او را ندیدم و هنوز هم یادم نمی‌آید او کنار خیابان ایستاده ‌باشد. سرعتم زیاد بود، به چیزی برخورد کردم که در واقع همین زن بود بعد از مسیر منحرف شدم، به سمت بلوک‌های سیمانی رفتم و ماشین در شانه خاکی جاده متوقف شد.» مرد جوان با قرار وثیقه آزاد شد و چندروز بعد نظریه پزشکی‌قانونی همه چیز را تغییر داد.

متخصصان اعلام کردند زن جوان به صورت عمدی به قتل رسیده و مرگ او ارتباطی با سانحه رانندگی ندارد. در این نظریه آمده ‌بود آثار جراحات زیادی روی بدن زن جوان وجود دارد که این جراحات دفاعی است ضمن اینکه علت تامه فوت، فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی است. در ادامه کارآگاهان توانستند اولیای‌دم زن جوان را پیدا کنند.

 به این‌ترتیب مشخص شد نام این زن 30ساله گیتی است و او روز حادثه درحالی‌که شوهرش خانه بود از منزل خارج شد و دیگر برنگشت. 

شوهر این زن به ماموران گفت: «روز حادثه وقتی از سرکار به خانه برگشتم خیلی خسته ‌بودم زنم هم خانه‌ بود دوش گرفتم و وقتی که می‌خواستم بخوابم همسرم گفت برای خرید بیرون می‌رود و زود برمی‌گردد من خوابیدم و چند ساعت بعد که بیدار شدم دیدم همسرم نیامده‌ است. دقیقا نمی‌دانم همسرم به چه دلیلی بیرون رفته‌ بود.» تحقیقات ماموران نشان داد گیتی زنی فقیر بود که با مردان غریبه رابطه‌ داشت.

شوهر گیتی گفت: «من می‌دانستم همسرم با مردانی رابطه دارد اما اصلا به روی خودم نمی‌آوردم و در مورد این مسایل با او صحبت نمی‌کردم. ضمن اینکه نمی‌دانم همسرم روز حادثه با چه‌کسی قرار داشت. وقتی به من گفت می‌خواهد به خرید برود، متوجه شدم احتمالا با کسی قرار دارد.» شوهرخواهر گیتی نیز در جریان تحقیقات به ماموران گفت روزی که خواهرزنش گم شد او را درحالی‌که سوار یک وانت می‌شد دیده است.

 این مرد گفت: «به اتفاق همسر و مادرهمسرم برای انجام کاری به رباط‌کریم رفته‌ بودیم که یکدفعه گیتی را دیدیم که داشت سوار ماشینی می‌شد من سعی کردم او را تعقیب کنم اما راننده مهارت زیادی داشت و فرار کرد. بعد از آن هم دیگر خبری از خواهرزنم نشد.»

 در تحقیقاتی که ماموران انجام دادند و اطلاعاتی که از طریق ردیابی تلفن مقتول به دست آوردند، متوجه شدند آخرین‌ تماس‌های گیتی با مردی به نام رسول بود. پس از بازداشت رسول و بازجویی از او مشخص شد این مرد روز حادثه به اتفاق دوستش میثم، گیتی را سوار وانت کرده بود. 

میثم در اعترافاتش به ماموران گفت: «رسول به من پیشنهاد داد با گیتی رابطه داشته‌باشیم؛ وقتی او را سوار ماشین کردیم به روستایی در همان اطراف بردیم و رابطه برقرار کردیم. گیتی خیلی ناراحت بود و با رسول دعوا می‌کرد. او می‌گفت شوهرخواهرش او را دیده و دیگر نمی‌تواند به خانه برگردد و جانش در خطر است. از رسول می‌خواست که او را همراه خودش ببرد اما رسول می‌گفت جایی ندارد تا از او مراقبت کند. سر این موضوع خیلی با هم درگیر شدند. من برای اینکه در دعوایشان نباشم ماشین را جایی نگه ‌داشتم و پیاده ‌شدم، چنددقیقه بعد وقتی برگشتم رسول گیتی را به قتل رسانده ‌بود بعد هم جسدش را کنار جاده رها کرد و رفتیم.»

گفته‌های این مرد توسط رسول هم مورد تایید قرار گرفت و او در تحقیقات گفت: «مدتی بود که با گیتی رابطه داشتم. آن‌روز وقتی که شوهرخواهرش ما را دید و تعقیبمان کرد گیتی گفت اگر گیرمان بیاورد هر دو ما را می‌کشد. فرار کردیم و به روستایی رفتیم و من و میثم با او رابطه برقرار کردیم اما گیتی دست‌بردار نبود می‌گفت دیگر به خانه برنمی‌گردد و من باید برایش فکری بکنم من هم جایی نداشتم که از او نگهداری کنم. او می‌گفت از ماشین پیاده نمی‌شود و هرجا بروم دنبالم می‌آید و به خانواده‌ام همه‌چیز را می‌گوید. سر این موضوع درگیر شدیم و من هم او را کشتم.»

 هرچند رسول در ادامه بازجویی‌ها گفته‌هایش را پس گرفت اما اعترافات مقرون‌به‌واقع او و همخوانی این اعترافات با گفته‌های متهم ردیف دوم و نظریه پزشکی‌قانونی منجر به مجرم‌شناخته‌‌شدن وی از سوی دادسرا شد.

 پرونده پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد و به‌زودی رسول به اتهام قتل عمد و میثم به اتهام معاونت در قتل محاکمه می‌شوند.


[ پنج شنبه 93/5/30 ] [ 2:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 کارآفرین‌میلیارد دلاری ایران کارش را از دستفروشی و درآمد روزانه 3‌هزار تومان شروع کرده است. او تنها 38‌سال دارد و درآمدزایی چشمگیرش با یک اتفاق معجزه‌آسا استارت خورده است. «عباس برزگر»، زاده و ساکن یک روستای بسیار کوچک به نام «بزم» شهرستان بوانات در استان فارس است. روستایی که نه‌چندان حاصلخیز است و نه جاذبه خاصی دارد اما با موقعیت‌شناسی درست این جوان روستایی توانسته  در کتاب راهنمای گردشگری یونسکو، عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری ایران را از آن خود کند.

به گزارش شهروند، برزگر در یک شب بارانی 2 گردشگر آلمانی را به خانه فقیرانه خود میهمان و از آنها با دمپختک و ترشی لیته پذیرایی می‌کند. میهمانان خارجی برزگر با پذیرایی صمیمانه و بی‌ریای او 2 روز تمام به سبک روستاییان ایرانی زندگی می‌کنند و گویا این تجربه منحصربه‌فرد آن‌قدر برایشان جذاب بوده است که به سرعت موضوع را رسانه‌ای می‌کنند و برزگر را با انبوهی میهمان ناخوانده از آن سوی مرزها مواجه می‌کنند.

هوشمندی او برای بهره‌برداری از این اتفاق، به سرعت برزگر را شهره عام و خاص می‌کند و شبکه‌های تلویزیونی از سراسر جهان کارآفرین روستایی ایران را روی آنتن خود می‌برند. برزگر حالا علاوه بر دهکده توریستی‌اش در تدارک یک تور عشایری با 15‌هزار سیاه چادر است. تور عشایری او تا‌ سال 95 رزرو شده است و کارشناسان می‌گویند این تور می‌تواند درآمدزایی برزگر را به اندازه تمام صادرات نفت کشور برساند.  

تا 5‌سال آینده به اندازه چاه‌های نفت کشور درآمد خواهد داشت


عباس برزگر درحال حاضر مشغول آماده سازی 15‌هزار سیاه چادر عشایری است. او با بزرگان طایفه‌های قشقایی و بختیاری به توافق رسیده است تا میهمانان خارجی را در سیاه چادرهایشان بپذیرند و هر خانواده عشایری در ازای پذیرایی از میهمانان‌درصدی از هزینه اقامت مسافران را دریافت کند. حالا شهرت عباس برزگر به اندازه‌ای رسیده است که تمام ظرفیت هتل منحصر به فردش در 365 روز ‌سال اشغال می‌شود. می‌گویند درآمدش تا 5‌سال آینده به اندازه تمام صادرات نفت ایران خواهد رسید. یونسکو در کتاب راهنمای گردشگری خود، تور عشایری او را به‌عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری در ایران معرفی کرده است و مسافران خارجی تا آخر ‌سال 95 تمام سیاه چادرهایش را رزرو کرده‌اند.

درحال حاضر هزینه هر شب اقامت در دهکده گردشگری او چیزی حدود 3‌میلیون تومان است. کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند اگر او بتواند استانداردهای هتل خاص و منحصر به فردش را ارتقا دهد به راحتی می‌تواند درآمدش را به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین هتل‌های خاورمیانه و جهان افزایش دهد.

درحال حاضر هتل برج‌العرب دوبی گرانقیمت‌ترین هتل خاورمیانه به شمار می‌آید، هزینه اقامت در این هتل شبی 19‌هزار دلار است و تنها برای ورود به آن حدود 20 دلار دریافت می‌شود. گران‌ترین هتل جهان هتل رویال ژنو است که برای هر شب اقامت 53‌هزار دلار دریافت می‌کند. در توکیو نیز هتلی با عنوان سوئیت ریاست‌جمهوری که یک هتل خاص محسوب می‌شود شبی 25‌هزار دلار قیمت دارد. زهرا استادی، کارشناس گردشگری می‌گوید اگر هزینه اقامت در دهکده عباس برزگر نصف قیمت گرانترین هتل خاورمیانه و حتی کمتر باشد می‌تواند معادل کل صادرات نفت کشور درآمد داشته‌باشد. با این حساب اگر برزگر به ازای هر شب اقامت در 15‌هزار سیاه چادر حدود 10‌هزار دلار دریافت کند تنها در یک روز‌ سال حدود 150‌میلیون دلار درآمد خواهد داشت. این درآمد در یک‌سال به حدود 54‌میلیارد دلار می‌رسد که معادل درآمد نفتی ایران است. 

گردشگران خارجی زندگی عشایر ایران را تجربه می‌کننداو این روزها مشغول آموزش خانواده‌های عشایری برای پذیرایی از میهمانان خارجی است. می‌گوید 100 نفر از جوانان خانواده‌های عشایر زبان انگلیسی آموخته‌اند تا بتوانند به راحتی با میهمانان ارتباط برقرار کنند. آنها قرار است میهمانان خود را به تماشا و تجربه تمام روزمر‌گی‌های زندگی ایل قشقایی و بختیاری ببرند.  میهمانان از دامنه‌های کوه بالا می‌روند و همراه با دختران جوان گیاهان دارویی می‌چینند. با چوپانان به صحرا می‌روند و در کنار آنها غذا می‌خورند. به سوگواری‌ها و جشن‌های عشایری دعوت می‌شوند. شبانه و در سکوت کوهستان به پیرمردهای نی انبان و سرنا نواز گوش می‌دهند و کنار دارهای زمینی گلیم و گبه می‌نشینند و بر تارهای آن گره می‌زنند. قصه‌های جن و پری کهنسالان ایل و تجربه‌های شگفت انگیزشان از مواجهه با طبیعت را می‌شنوند و باورهایشان درباره تولد یک نوزاد جدید و رسوماتشان را تماشا می‌کنند. برزگر می‌گوید، تور عشایری در مراحل نهایی راه‌اندازی است و تا آخر‌سال 95 مسافران خارجی تمام سیاه چادرها را رزرو کرده‌اند. بیشتر مسافرانش از اسپانیا، پرتغال و لهستان می‌آیند و او درحال حاضر همان 700 یورو برای هر شب اقامت در مجموعه‌اش را دریافت می‌کند. او می‌گوید: تا 5‌سال آینده کیفیت‌ها را با نظر کارشناسان بین‌المللی بالا خواهم برد و قیمت‌ها افزایشی نخواهد داشت.  

اشتغالزایی برای بیشتر از 25‌هزار نفر


برزگر پیش از این برای 9‌هزار نفر از ساکنان روستای بزم شهرستان بوانات استان فارس اشتغال ایجاد کرده است و حالا 15‌هزار خانواده دیگر در درآمد و کسب و کار او شریک می‌شوند.  عباس به «شهروند» می‌گوید: تمام درآمدها به‌طور عادلانه بین مجموعه‌ام تقسیم می‌شود. از تمام صاحبان مشاغل و کالاها به‌طور مساوی خرید می‌کنم و آنها به این شیوه من احترام می‌گذارند و باکیفیت‌ترین کالاها را برای پذیرایی از میهمانانم آماده می‌کنند. مجموعه بزرگ او قدرشناس حسن نیت عباس برزگر هستند. روستاییان فقیر دهکده نه چندان حاصلخیز بزم حالا با کارآفرینی نمونه عباس و خانواده‌اش چند برابر گذشته درآمد دارند و مجموعه موفقی تشکیل داده‌اند.  

همه‌چیز از یک اتفاق ساده شروع شد


مرد جوان روستایی که با نبوغ و خوش‌شانسی توانسته سرانجام صنعت توریسم ایران را به ایده‌آل‌های ارز‌آوری‌اش نزدیک کند کارش را با دستفروشی آغاز کرده است. عباس برزگر 38 ساله به «شهروند» می‌گوید: دستفروشی برایم تنها روزی 3‌هزار تومان درآمد داشت که این مبلغ هرگز جوابگوی مخارج زندگی من و خانواده‌ام نبود.  مسیر کسب و کار و زندگی عباس در یک شب بارانی به‌طور معجزه آسایی تغییر کرد. او می‌گوید: با موتورسیکلتم از کوچه پس کوچه‌های روستایمان عبور می‌کردم که ناگهان به دو گردشگر خارجی و مترجمشان رسیدم. باران، تاریکی و گم شدن در راه برگشت حسابی خسته و کلافه‌شان کرده بود. آنها را به خانه خود دعوت کردم تا شب را در آن‌جا بگذرانند. 

میهمانان آلمانی سرزده آمده بودند و در سفره فقیرانه عباس برزگر به جز دمپختک گوجه‌فرنگی، ماست محلی و ترشی لیته چیز دیگری پیدا نمی‌شد. آنها شب را هم درکنار خانواده برزگر و در رختخواب‌ها و ملحفه‌های دست‌دوز همسرش گذراندند. یکی از میهمان‌ها که پسر جوان 20 ساله‌ای بود بی‌نهایت غمگین و پکر به نظر می‌رسید. مترجم در جواب کنجکاوی عباس می‌گوید که فردا روز تولد اوست و او از این‌که نتوانسته است به کشورش برگردد و تولدش را در کنار خانواده، دوستان و در زادگاهش جشن بگیرد ناراحت است. علی و زهرا فرزندان خردسال عباس برزگر موضوع را می‌شنوند. میز کوچک چرخ خیاطی مادر، چند بادکنک و کیک خانگی تنها بضاعت آنها برای خوشحال کردن میهمان آلمانی است. میهمان جوان از دیدن جشن تولد روستایی‌اش هیجان‌زده می‌شود و از صحنه‌ها فیلمبرداری می‌کند. خانواده برزگر بعدتر می‌فهمند که مادر روزنامه‌نگار آن میهمان آلمانی جشن تولد در ایران را رسانه‌ای کرده است. استقبال مخاطبان خانواده برزگر را به سرعت محبوب می‌کند از سازمان میراث فرهنگی به عباس برزگر خبر می‌دهند که میهمانان جدیدش در راهند. این سرآغاز توسعه هتل روستایی عباس برزگر می‌شود. حالا سیاه چادرهای عشایری هم به مجموعه هتل روستایی او اضافه می‌شوند. در همان محل اسکان واقعی عشایر...  

راز موفقیت: میهمانانم را فریب نمی‌دهم


عباس می‌گوید:کار خاصی انجام ندادم تنها گردشگران خارجی را مانند اقوام و فامیل خودم در خانه پذیرایی کرده‌ام، با غذاهای محلی خودمان، چای آتشی، ماست و پنیر گوسفندی. البته میهمانان هم توقع زیادی نداشتند تنها می‌خواستند چند روز زندگی روستایی در ایران را تجربه کنند. عباس برزگر میهمانانش را به تماشای علف‌چینی و میوه‌چینی روستاییان می‌برد، در عروسی‌ها و حنابندان‌های روستایی میهمان می‌کند و به شب‌نشینی‌های هم ولایتی‌هایش کنار آتش دعوت می‌کند. با آنها سیب زمینی کباب شده و چای آتشی می‌خورد. گاهی هم میهمانانش با او شیر می‌دوشند و کشک درست می‌کنند اما این تمام کاری نیست که خانواده برزگر انجام می‌دهند.

عباس به «شهروند» می‌گوید: من با میهمانانم صادق هستم و هیچ‌وقت نخواستم آنها را فریب بدهم یا چند برابر قیمت واقعی چیزی را به آنها بفروشم. صنایع دستی و تمام سوغات روستایی که در فروشگاهم گذاشته‌ام برای مشتریان ایرانی و خارجی یک قیمت دارد. من از ناآگاهی آنها نسبت به بازار ایران و قیمت‌هایش سوءاستفاده نکرده‌ام. او می‌گوید: برای غذای میهمانانش سنگ‌تمام می‌گذارد. تمام غذاها از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه محلی و روستایی تهیه می‌شوند. 10 دقیقه پیش از غذا از مزرعه برای میهمانانش سبزیجات تازه می‌چیند و صبح‌ها قبل از طلوع آفتاب عسل تازه از کندو خارج می‌کند و سرمیز صبحانه می‌برد. میهمانانش در دفتر یادگاری هتلش نوشته‌اند «احساس می‌کنند در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند.» و این تفاوت اساسی کسب و کار عباس برزگر با دیگرانی است که اعتماد مشتریان خود را خدشه‌دار می‌کنند.


[ پنج شنبه 93/5/30 ] [ 2:8 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 انتشار تصاویر ویدئویی بریده شدن سر ?جیمز فولی? خبرنگار آمریکایی توسط یک عضو گروه تروریستی داعش که احتمال می رود تبعه انگلیس باشد، بریتانیایی ها را آشفته و بهت زده کرده است.

به گزارش ایرنا، اهمیت این موضوع برای بریتانیایی ها تا به آن حد بود که نخست وزیرانگلیس تعطیلاتش را نیمه تمام گذاشت و خبرهای مرتبط با انتشار این فیلم ویدیویی در صدر اخبار رسانه های گروهی این کشور قرار گرفت.

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه پس از انتشار خبر کشته شدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی به دست گروه تروریستی داعش، تعطیلات خود را در?کورن وال?، به منظور شرکت در نشست اضطراری دولت یا ?کبری? در مورد بحران عراق، نیمه تمام گذاشت و به لندن بازگشت.

کامرون دراین خصوص در صفحه توییتر خود نوشت:?در صورتی که درستی فیلم منتشر شده درباره اعدام این خبرنگار آمریکایی در سوریه ثابت شود، این قتل بهت آور و تبهکارانه خواهد بود.

در این فیلم ویدئویی که دولت آمریکا صحت آن را نیز تایید کرده است ، فردی نقابدار و سیاه پوشی را نشان می دهد که به نظر می رسد سر جیمز فولی را می برد.

افراد مسلح ناشناس،?جیمز فولی?خبرنگار 40 ساله آمریکایی را در نوامبر 2012 میلادی در سوریه ربوده بودند.

در این فیلم، مردی نقابدار که به زبان انگلیسی و با لهجه لندنی سخن می گوید، پیش از سربریدن جیمز فولی ، حمله هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق را عامل مرگ فولی قلمداد می کند.

فیلیپ هاموند وزیرخارجه انگلیس نیز روزچهارشنبه در واکنش به قتل خبرنگار آمریکایی با اشاره به تهدیدات امنیتی گروه های افراطی و تروریستی همچون داعش برای بریتانیا و سایر کشورهای جهان، گفت: گروه داعش یک گروه شیطانی،همراه با یک ایدئولوژی شیطانی است.

وی با بیان اینکه فردی که در تصاویر ویدئویی جیمز فولی را به قتل می رساند ظاهرا تبعه انگلیس بوده و تحقیق درخصوص شناسایی این فرد آغاز شده است، اضافه کرد: ویدیوی منتشر شده حاکی از ?درنده خویی ? گروه تروریستی داعش است.

فیلیپ هاموند در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: این نظر را رد می کنم که می گوید سیاست خارجی انگلیس به نوعی بهانه برای اعمال داعش فراهم می کند.

وزیر خارجه انگلیس افزود داعش ?ایدئولوژی دافع? دارد و می بایست مقابل آن ایستاد.

وزیر خارجه انگلیس افزود حضور اتباع خارجی در جمع گروههایی چون داعش اهمیت خطری را اشکار می کند که پس از بازگشت آنها متوجه کشور زادگاهشان است.

الکساندر داگلاس نماینده پارلمان انگلیس و وزیر خارجه در سایه، نیز روز چهارشنبه گفت که این نوار ویدیویی وحشتاک، باعث شوک و نیز خشم بریتانیا و تمامی مردم جهان شده است.

به گزارش منابع انگلیسی، اسکاتلند یارد که اقدامات ضد تروریستی را در بریتانیا هدایت می کند، تایید کرده است که که در حال تحقیق درباره این نوار ویدیویی است.

اسکاتلندیارد هشدار داده نگاه کردن، دانلود کردن و یا انتشارمواد تبلیغاتی گروه های افراطی و تروریستی در انگلیس ممکن است نقض قانون ضد تروریسم شناخته شود.

دیوید کامرون روز یکشنبه گذشته در مقاله اش که در ساندی تلگراف به چاپ رسید، گفته بود،درگفتگویی که با کمیسر پلیس متروپلیتن لندن (اسکاتلند یارد)داشته،تاکیدشده هرکسی که سعی کند مردم بریتانیا را جذب گروه داعش کند و یا هر کسی که پرچم سیاه این گروه ( که اخیر در شرق لندن دیده شد) را به دست گرفته و یا نصب کند، دستگیر شود.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: موضع ما کاملا روشن است. اگر فردی با پرچم داعش حرکت کند و یا سعی کند مردم را جذب این گروه های تروریستی کند ، آنان دستگیر و وسایل آنان ضبط خواهد شد.

کامرون دراین مطلب هشدار داده بود غرب درگیر یک مبارزه نسلی علیه اندیشه های افراط گری تکفیری ( داعش) است و در صورتی که اقدامی سریعی برای شکست دادن آن صورت نگیرد، خیابان های بریتانیا شاهد اقدامات تروریستی این گروه های افراطی خواهد بود.

روزنامه دیلی میل هفته گذشته نوشته بود که نگرانی ها درباره گرایش های داخلی به گروه های تروریستی در بریتانیا روبه افزایش است و هم اینک در شبکه اجتماعی توئیتر می توان حمایت بسیاری از انگلیسی ها را از این جریانات افراطی دید.

روزنامه دیلی میل افزود: تاکنون حدود 500 نفر از اتباع انگلیس برای جنگیدن در کنار گروه های ترویستی به عراق و سوریه رفته اند؛ همان کسانی که اخیرا سرهای از تن جدا شده سربازان را در دست هایشان داشتند.

این روزنامه با اشاره به برخی حرکت های تبلیغی صورت گرفته درحمایت از جریانات افراطی و تروریستی در انگلیس خاطرنشان کرد: هواداران گروه تروریستی داعش اخیرا در خیابان آکسفورد در قلب لندن با پخش پوستر و بروشورهایی، افراد را تشویق می کردند که بریتانیا را ترک گفته و به گروه داعش بپیوندند.

روزنامه دیلی تلگراف نیز اخیرا نوشت: مقامات انگلیسی تخمین می زنند که در حدود 500 بریتانیایی که عمدتا آسیایی تبار(جنوب آسیا) هستند،به گروه های تندرو جهادی در خاورمیانه پیوسته باشند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان ضد تروریسم نوشت: برآورد می شود که درحدود 19 تن از این افراد در جریان درگیری ها در سوریه و عراق جانشان را از دست داده باشند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز روز سه شنبه گزارش داد که حداقل 400 نفر از اتباع بریتانیا که برای پیوستن به گروه های افراطی به سوریه و عراق رفته اند، درحال حاضر در کنار گروه تروریستی داعش می جنگند.

?شیراز ماهر? از مرکز بین المللی مطالعه افراط گرایی دانشگاه کینگز لندن در گفت وگو با اسکای نیوز دراین خصوص گفت: بریتانیایی هایی که به داعش پیوسته اند، در خط مقدم درگیری های این گروه قرار دارند و در اعمال خشونت پای به عقب نمی گذارند.

وی در این گفت وگو افزود: ?عبدل واحد مجید? 41 ساله اولین بریتانیایی است که اقدام به حمله انتحاری کرده است . وی در فوریه سال جاری میلادی سوار بر کامیونی مملو از مواد منفجره به زندانی در آلپو سوریه حمله کرد.

این محقق انگلیسی اضافه کرد: در ماه می گذشته نیز?عبدالله دقایس? 18 ساله تبعه انگلیسی در جریان درگیری ها در سوریه کشته شد.

ماهر، گفت: متاسفانه جضور اتباع انگلیسی در این درگیری ها که در کشورهای عراق و سوریه رو به گسترش است، مشارکت کاملی بوده است .

شبکه اسکای نیوز افزود: مقامات انگلیسی همانند مقامات شمار دیگری از کشورهای اروپایی، نگران از بازگشت این افراد به وطنشان هستند.

به گزارش این شبکه خبری ، کشورهای یاد شده این افراد را که دارای تجارت جنگی در کنار گروه های تروریستی هستند به طور بالقوه یک تهدید برای امنیت شان بشمار می آورند.

اسکای نیوز اضافه کرد: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی از جمله ?اف بی آی? آمریکا و ?ام 15 ? انگلیس در حال ردگیری افرادی هستند که برای پیوستن به گروه های شبه نظامی افراطی به عراق و سوریه رفته اند.


[ پنج شنبه 93/5/30 ] [ 2:5 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
این تصویر مربوط به پسر هفت ساله تروریستی به نام «خالد شروف» است. روف اصالتا لبنانی است و در استرالیا به دنیا آمده است و پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود، تصاویری را از خودش در کنار سرهای بریده منتشر کرده است. روزنامه «دی استرالیان» با انتشار عکسی از فرزند شروف تأکید کرد که گویا این پسر بچه هفت ساله با سر یکی از کسانی که به دست پدرش به قتل رسیده، عکس گرفته است. شروف با انتشار این عکس در توئیتر خود‌ زیر آن نوشته است: این پسر من است. این تروریست قبلا در سیدنی زندگی می‌کرد، ولی سال گذشته به همراه همسر و فرزندانش به سوریه رفت و به گروه تروریستی داعش پیوست. این عکس در شهر رقه در شمال سوریه گرفته شده است./Alalam
این تصویر مربوط به پسر هفت ساله تروریستی به نام «خالد شروف» است. روف اصالتا لبنانی است و در استرالیا به دنیا آمده است و پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود، تصاویری را از خودش در کنار سرهای بریده منتشر کرده است. روزنامه «دی استرالیان» با انتشار عکسی از فرزند شروف تأکید کرد که گویا این پسر بچه هفت ساله با سر یکی از کسانی که به دست پدرش به قتل رسیده، عکس گرفته است. شروف با انتشار این عکس در توئیتر خود‌ زیر آن نوشته است: این پسر من است. این تروریست قبلا در سیدنی زندگی می‌کرد، ولی سال گذشته به همراه همسر و فرزندانش به سوریه رفت و به گروه تروریستی داعش پیوست. این عکس در شهر رقه در شمال سوریه گرفته شده است./Alalam
یک خیابان در هاوانا و مرد دوچرخه سوار از مقابل اسم فیدل کاسترو ‌می‌گذرد./AFP
یک خیابان در هاوانا و مرد دوچرخه سوار از مقابل اسم فیدل کاسترو ‌می‌گذرد./AFP
کودک فلسطینی در حال بازی در منطقه جبلیا در شمال غزه./AFP
کودک فلسطینی در حال بازی در منطقه جبلیا در شمال غزه./AFP
نوری مالکی می‌گوید، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، با مأمور کردن حیدر عبادی برای تشکیل کابینه قانون اساسی را نقض کرده ‌و پیامدهای این کار زیانبارتر از تصرف شهرهای عراق به دست شبه نظامیان
نوری مالکی می‌گوید، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، با مأمور کردن حیدر عبادی برای تشکیل کابینه قانون اساسی را نقض کرده ‌و پیامدهای این کار زیانبارتر از تصرف شهرهای عراق به دست شبه نظامیان "دولت اسلامی" است. آقای مالکی گفته ‌تا وقتی دادگاه در این باره حکم ندهد، از مقام نخست‌وزیری کنار نمی‌رود./BBC-Reuters
وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته که این کشور به طور اضطراری، راه‌های خارج کردن آوارگان ایزدی و مسیحی از محاصره نیروهای تروریست تکفیری را بررسی کرده و درباره آن به سرعت تصمیم‌گیری می‌کند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ـ که در جزایر سلیمان است ـ گفت: «ما وضعیت اضطراری برای خروج سریع مردم از کوه‌ها {در شمال عراق} را درک می‌کنیم و به همین دلیل، بسیار سریع در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد‌». /NBC
وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته که این کشور به طور اضطراری، راه‌های خارج کردن آوارگان ایزدی و مسیحی از محاصره نیروهای تروریست تکفیری را بررسی کرده و درباره آن به سرعت تصمیم‌گیری می‌کند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ـ که در جزایر سلیمان است ـ گفت: «ما وضعیت اضطراری برای خروج سریع مردم از کوه‌ها {در شمال عراق} را درک می‌کنیم و به همین دلیل، بسیار سریع در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد‌». /NBC
نیروهای آمریکایی به پخش بسته‌های کمکی از طریق هواپیما در کوه‌های شمال عراق اقدام کرده‌اند؛ مشاوران تازه به گفته برخی مقام‌های آمریکا «وظیفه‌ای افزون» برای کمک بر عهده دارند. وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید آن کشور برای کمک به نظارت و ارائه ارزیابی درباره بحران انسانی عراق، 130 مشاور نظامی دیگر به شمال آن کشور فرستاده است./EPA-RFE/RL
نیروهای آمریکایی به پخش بسته‌های کمکی از طریق هواپیما در کوه‌های شمال عراق اقدام کرده‌اند؛ مشاوران تازه به گفته برخی مقام‌های آمریکا «وظیفه‌ای افزون» برای کمک بر عهده دارند. وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید آن کشور برای کمک به نظارت و ارائه ارزیابی درباره بحران انسانی عراق، 130 مشاور نظامی دیگر به شمال آن کشور فرستاده است./EPA-RFE/RL
دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری./TASNIM
دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری./TASNIM
دیدار تیم‌های هندبال جوانان ایران و قطر./ISNA
دیدار تیم‌های هندبال جوانان ایران و قطر./ISNA
انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ظهر چهارشنبه با حضور رسول خادم در خانه کشتی برگزار شد./FNA
انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ظهر چهارشنبه با حضور رسول خادم در خانه کشتی برگزار شد./FNA
نشست هیأت دولت صبح چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد./FNA
نشست هیأت دولت صبح چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد./FNA
تشییع پیکر شهیدان حسین اکبری علویجه و محسن دری کفرانی از شهدای امنیت پرواز درحادثه سقوط هواپیمای مسافربری آنتونوف صبح  چهارشنبه برگزار شد./FNA
تشییع پیکر شهیدان حسین اکبری علویجه و محسن دری کفرانی از شهدای امنیت پرواز درحادثه سقوط هواپیمای مسافربری آنتونوف صبح چهارشنبه برگزار شد./FNA
نشست خبری شانزدهمین جشن خانه سینما./TASNIM
نشست خبری شانزدهمین جشن خانه سینما./TASNIM
توزیع مواد غذایی بین نیازمندان با دست‌های مهربان./MEHR
توزیع مواد غذایی بین نیازمندان با دست‌های مهربان./MEHR
آیین گشایش «به صرف شعر» عصر سه‌شنبه با حضور «محمد جواد ظرف» وزیر امور خارجه و شاعران پارسی‌گوی در کتابخانه تخصصی این وزارتخانه برگزار شد./IRNA
آیین گشایش «به صرف شعر» عصر سه‌شنبه با حضور «محمد جواد ظرف» وزیر امور خارجه و شاعران پارسی‌گوی در کتابخانه تخصصی این وزارتخانه برگزار شد./IRNA
ادامه آتش سوزی گسترده جنگل های گلستان./ISNA
ادامه آتش سوزی گسترده جنگل های گلستان./ISNA
محمدجواد ظریف، وزیر و معاونین امورخارجه، سفیران و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ امام راحل ادای احترام و با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار و گفت‌وگو کردند. /IRNA
محمدجواد ظریف، وزیر و معاونین امورخارجه، سفیران و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ امام راحل ادای احترام و با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار و گفت‌وگو کردند. /IRNA
در آستانه سالروز استقلال پاکستان و وعده مخالفان دولت برای برگزاری تظاهرات میلیونی در اسلام آباد، همه مسیرهای منتهی به محدوده نهادهای دولتی و مراکز مهم و حساس پایتخت بسته شد./IRNA
در آستانه سالروز استقلال پاکستان و وعده مخالفان دولت برای برگزاری تظاهرات میلیونی در اسلام آباد، همه مسیرهای منتهی به محدوده نهادهای دولتی و مراکز مهم و حساس پایتخت بسته شد./IRNA

[ شنبه 93/5/25 ] [ 3:3 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615861