سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

پس از 40 سال سکوت و پنهانکاری، روسیه از وجود یک معدن الماس در این کشور که دارای ذخایری بالغ بر چندین میلیارد قیراط است، پرده برداشت. این معدن که در سال های دهه 1979 کشف شده در سیبری شرقی در دهانه ای به نام پوپیگای آستروبلم قرار دارد که بر اثر سقوط یک شهاب سنگ در 35 میلیون سال پیش به وجود آمده است.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از لومتن، روس ها در دهه 1970 میلادی در این دهانه که 100 کیلومتر شعاع آن است معدنی از الماس را کشف کردند که ذخایر آن میلیاردها قیراط برآورد شده است.

اما در آن زمان روسیه از معادن الماس یاکوتی بهره برداری کرده و مایل نبودند با افشای ماجرای کشف این گنجینه فرا زمینی قیمت این سنگ گرانبها در بازار سقوط کند.

بنابراین برای مدت بیش از 40 سال روس ها سکوت اختیار کردند و سرانجام روز گذشته مسکو به دانشمندان انستیتوی زمین شناسی و معدن شناسی  نووسیبریسک  اجازه افشای وجود این معدن را داد.

البته به دلیل اینکه سختی این الماس های کهکشانی دو برابر الماس های زمینی است نمی توان از آنها در صنعت جواهرسازی استفاده کرد، در عوض این الماس ها  گنجینه ای بی انتها برای استفاده در تکنولوژی های حساس محسوب می شوند.

در واقع ، این یک ثروت آسمانی است که نصیب روسیه شده است.


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 1617439