سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

جمهوری اسلامی هرگز مذاکره به عنوان طرف ضعیف را نمی پذیرد ، خاطرنشان کرد : ایران در اوج عزت و اقتدار آماده مذاکره است.

سردار سرتیپ پاسدار " حسین دهقان "  روز یکشنبه در گفت و گو با برنامه " من طهران " شبکه خبری العالم در باره چگونگی عمل به " نرمش قهرمانانه " در ارتباطات بین المللی گفت : مقام معظم رهبری قبلا نیز در خصوص سیاست خارجی سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت را مطرح کردند که شاید سیاست نرمش قهرمانانه تعبیری از همان سه اصل باشد.

وی با بیان اینکه ، این اصول بر روابط و مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران حاکم است، ادامه خواهد داشت و تغییری نخواهد کرد، افزود : معنی سیاست نرمش قهرمانانه اینست که اصول ، منافع و اهداف ملی ایران ثابت است و ما راهبردهای خودمان را نیز ثابت و غیرقابل تغییر می دانیم اما هر کسی در تاکتیک مانور می کند تا منافعش را ماکزیموم کند. ایران با پشتوانه عظیم مردمی و با توجه به توانمندی های اقتصادی و دفاعی اش می تواند در عرصه جهانی بازیگری مؤثری داشته باشد که یکی از جنبه های این بازیگری مساله مذاکرات است.

دهقان خاطرنشان کرد : یکی از اصول ثابت ایران اینست که بر سر میز مذاکره نباید به عنوان طرف ضعیف تلقی بشویم . ایران در اوج عزت و اقتدار آماده مذاکره است و هیچ پیش شرط و تهدیدی را نخواهد پذیرفت و از طرف مقابل هیچ ترسی و واهمه ای به خود راه نخواهد داد .

وی گفت : نظام سلطه دلسوز نظام ما و منافع ایران نیست بلکه به دنبال منافع خودش است . سیاست نرمش قهرمانانه به این معنی است که طرف مقابل باید بپذیرد که در شرایط برابر، بدون تحمیل هر موضوعی به ما و بدون تعدی به حقوق رسمی شناخته شده برای هر نظام سیاسی در قانون بین الملل بر سر میز مذاکره بنشیند . اگر این شرایط فراهم باشد ، ما مشکلی با مذاکرات نخواهیم داشت .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، در باره احتمال تفاوت دیدگاه نیروهای مسلح خصوصا سپاه پاسداران درباره سیاست نرمش قهرمانانه با نظر دستگاه دیپلماسی  ، تصریح کرد : سیاستی که مقام معظم رهبری اعلام می کنند ، برای همه جهات و ارکان نظام لازم الاجرا است  و نظام با عزم و اراده راسخ سیاست های رهبری را دنبال خواهد کرد و مقام معظم رهبری نیز نظارت می کنند، اگر کاستی وجود داشته باشد ، تذکر خواهند داد   و با کسی مماشات نخواهند کرد .

آمریکا توان جنگیدن ندارد

سردار سرتیپ دهقان در باره راهبرد آمریکایی ها برای گذاشتن دو گزینه جنگ و دیپلماسی روی میز خاطرنشان کرد : تحولات بیست سال گذشته منطقه و جهان و مداخلات نظامی آمریکا اولاً این درس را به نظامیان ، سیاسیون و متحدان واشنگتن داده که هزینه جنگ بیشتر از منفعتی آن است، ثانیاً تصمیم به وارد شدن در جنگ آسان است ولی خروج پیروزمندانه از آن تضمین شده نیست.

وی گفت : سیاسیون آمریکا اراده ای برای جنگ در خارج از مرزها ندارند و توانی نیز برای جنگیدن ، به این معنا که منطقه ای را اشغال کنند و نظامی سیاسی را ساقط کنند، ندارند ؛ ولی شلیک موشکی از زمین یا هوا به سوی منطقه ای قدرت و توانمندی نظامی محسوب نمی شود بلکه مهم اینست که بتواند اراده خود را بر اراده منطقه مورد هدف تحمیل کند و اراده اش ، اراده غالب باشد .

وی افزود : این نکته نباید فراموش شود که اسرائیلی ها همیشه به دنبال این بودند که آمریکائی ها را به اقدامی علیه ایران تحریک کنند؛ ولی آمریکائی ها تاکنون نشان داده اند که آنقدر هم کم عقل نیستند و اوضاع را تجزیه و تحلیل می کنند ؛ لذا باید بپذیریم که لابی صهیوینستی همیشه آمریکا را علیه ایران تحریک می کند . تهدید " گزینه جنگ روی میز است " نیز چیز جدیدی نیست و از زمان جنگ تحمیلی تاکنون به بهانه های مختلف مطرح شده است.

سردار دهقان تاکید کرد : آنچه که آقای روحانی در این باره فرمودند و مورد تأیید نظام نیز است ، اینست که نمی توان با زبان زور و تهدید با کسی مذاکره کرد. نکته مهم اینست که مذاکرات باید در فضای برابر ، بدون تهدید و با احترام متقابل برگزار شود و اراده طرفی بر طرف دیگری تحمیل نشود و عبارت امروزی هر مذاکره ای باید جریان بُرد – بُرد را با خودش همراه داشته باشد . از نظر ما تهدید کردن و دعوت کردن به مذاکره قابل قبول نیست .

دوران مذاکره برای مذاکره پایان یافته است

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می کنید که آقای روحانی با اوباما دیدار کند، بیان کرد : آقای روحانی گفتند که در دنیای دیپلماسی همه چیز ممکن است .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در باره میزان احتمال انجام چنین دیداری گفت: ابتدا آمریکائی ها تکذیب کردند ولی الان می گویند که ما آمادگی داریم . نکته مهم اینست که دوران مذاکره برای مذاکره پایان یافته است و مهم اینست که یک نشست خروجی داشته باشد و پس از نشست بتوان اقدامی را آغاز کرد .

موضوع استفاده نظامی از انرژی هسته ای درایران مطرح نیست

سردار سرتیپ دهقان در باره اتهام طرف های غربی مبنی بر امکان انحراف ایران از برنامه هسته ای صلح آمیز ، خاطرنشان کرد : امکان انحراف ایران از برنامه هسته ای صلح آمیز خود بهانه ای در دست آمریکائی ها است که از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی این مساله را دنبال می کنند . رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بارها اعلام فرمودند که ما از لحاظ شرعی نمی توانیم به دنبال استفاده نظامی از انرژی هسته ای باشیم و فرمایشات رهبری برای همه ارگان ها تکلیف شرعی است و نمی توانند از فرمایشات ایشان تخطی کنند .

وی تاکید کرد : همه دستگاه های امنیتی آمریکا نیز گزارشی را منتشر کردند که هیچ علامتی دالّ بر انحراف ایران از برنامه هسته ایش به سمت استفاده نظامی وجود ندارد و آژانس نیز این مساله را به صورتی دیگر اعلام می کند و می گوید که براهینی اثبات نشده است . وقتی چیزی به نام استفاده نظامی از انرژی هسته ای در ایران وجود ندارد ، چرا باید طرف های غربی تصور کنند که چنین چیزی وجود دارد .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در باره دستاوردهای جدید این وزارتخانه در خصوص موشک و ماهواره چیست ، گفت : فعالیت ها و تحقیقات چند جانبه وزارت دفاع مبتنی بر تحلیل دقیق ، نگاه راهبردی و افق زمانی بلندمدت است که  ما با توجه به تحولات امنیتی محیطی و تهدیدات متصور برای منافع ملی و براساس سیاست بازدارندگی و دفاع همه جانبه تجهیزات مورد نیاز و مؤثر را تولید می کنیم  به عبارت دیگر تجهیزات و تسلیحات نوینی را تولید کنیم که برای نیروهای مسلح ما برتری سازی کند و به سمت بازدارندگی مؤثر پیش برویم . ما در صنایع هوائی توانسته ایم که انواع هواپیماهای هدایت پذیر از راه دور را مانند هواپیماهای شناسائی ، رهگیری و جنگی تولید کنیم و تلاش می کنیم که مداومت پروازی ، سقف پروازی و سرعت این هواپیما را افزایش بدهیم . بالگردها را نیز طراحی و تولید می کنیم


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 11:6 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

تلاش چندباره یک زوج مالزیایی برای خاتمه‌دادن به زندگی خود و فرزندانشان تنها منجر به خفگی و مرگ دختر 5 ساله آنها شد.

ایسنا می نویسد: یک زوج مالزیایی که از مشکلات مالی شدید رنج می‌بردند، تصمیم می‌گیرند تا به صورت دسته‌جمعی خودکشی کنند.

آجرونیدی محمد، مقام بلندپایه پلیس محلی در تشریح این حادثه گفت: پدر 50 ساله و مادر 30 ساله خانواده تصمیم می‌گیرند تا برای اولین بار در روز 11 سپتامبر در خانه خود در پتالینگ جایا خاتمه دهند. در همین راستا وقتی کودکان در اتاق‌خواب بودند در اتاق ذغال روشن کردند و خود نیز خوابیدند تا از این طریق به طور دسته‌جمعی خفه شده و بمیرند اما تلاش اول آنها ناموفق بود.

وی تصریح‌کرد: روز دوم نیز همین روش را برای خودکشی استفاده کردند اما این بار تنها دختر 5 ساله خانواده از دنیا رفت و باقی سالم ماندند. آنها جنازه دختر بی‌چاره را به منطقه کلانگ بردند تا محل مناسبی برای رهاکردن آن پیدا کنند اما مجبور شدند تا جنازه را به خانه بازگردانند.

وی افزود: وقتی دختر برای چند روز به مهدکودک نرفت مسئولان مهدکودک نگران شده و موضوع را رسیدگی کردند و وقتی به منزل دختربچه مراجعه کردند پسر خانواده موضوع مرگ خواهر را بازگو کرده و سرانجام پلیس با خبر شد.

این مقام بلندپایه پلیس محلی اظهارکرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این خانواده با مشکل مالی مواجه بودند و همچنین ما متوجه شدیم که آنها حتی قصد داشتند تا با کابل خود را حلق‌آویز کنند. به گفته وی این پرونده به عنوان قتل در دست بررسی است.


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 11:5 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

اظهارنظرها و موضع گیری های مثبت مقامات آمریکایی درباره مواضع جدید ایران در عرصه سیاست خارجی و هسته ای، همچنان ادامه دارد. در جدیدترین و مهمترین این موضع گیری ها، سخنگوی کاخ سفید برای نخستین بار اعلام کرده باراک اوباما آمادگی دارد به طور مستقیم و رو در رو با رئیس جمهور ایران به گفت و گو بنشیند.

به گزارش «تابناک»، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفته در صورتی که ایران نشان دهد نسبت به حل و فصل موضوع هسته ای خود دارای جدیت است، باراک اوباما آمادگی دارد هفته آینده در نیویورک با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ملاقات کرده و به گفت و گو بنشیند.

خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار این خبر اشاره می کند که طی چند روز اخیر، بحث هایی درباره احمال دیدار «تصادفی» اوباما و روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح بوده است. در این میان، هرچند جی کارنی طی این چند از پاسخ قطعی به این موضوع طفره رفته، اما در نهایت ساعاتی پیش اعلام کرده احتمال دیدار دو رئیس جمهور وجود دارد؛ هرچند هنوز برنامه ای در این زمینه تدوین نشده است.

وی در این زمینه گفته: «این احتمال وجود دارد و البته چنین احتمالی همیشه وجود داشته است... از زمانی که رئیس جمهور سوگند یاد کرده، همواره دست دوستی خود را به سوی ایران دراز کرده است».

کارنی همچنین با اشاره به مصاحبه شب گذشته روحانی با شبکه خبری «ان بی سی»، گفته در این مصاحبه موارد مثبتی مطرح شده، اما «اقدامات عملی مهمتر از جملات هستند».

وی در ادامه، بار دیگر تأکید کرده اوباما تمایل دارد در صورتی که ایران نسبت به حل و فصل نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای خود جدی باشد، مذاکرات دوجانبه ای را با ایرانی ها به انجام برساند. وی افزوده: «این موضعی است که ما امروز داریم». 


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 2:29 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
برخی فعالان سیاسی و دانشجویی به سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد تشکیل بنیادی را داده‌اند اما جلیلی تا زمانی که در شورای امنیت حضور داشت با این پیشنهاد موافقت نکرده بود.

یک عضو ستاد سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، درباره برخی اخبار مبنی بر تشکیل یک اندیشکده از سوی جلیلی اظهار داشت: برخی فعالان سیاسی و دانشجویی به سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد تشکیل بنیادی را داده‌اند اما جلیلی تا زمانی که در شورای امنیت حضور داشت با این پیشنهاد موافقت نکرده بود.

به گزارش فارس، سعید جلیلی پس از حکم مقام معظم رهبری مبنی بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به صورت منظم در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کند و احتمالاً بازگشت وی به دانشگاه امام صادق برای تدریس منتفی خواهد بود.

[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 2:26 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رزمنده ها وقتی سلاح هایشان را کنار می گذاشتند، برای جلوگیری از روزمرگی سرشان را در جبهه گرم می کردند. بعضی ها با کارهای خدماتی و بعضی های دیگر با ورزش و گعده‌های دسته جمعی.

به گزارش مجله مهر، تصویری که از دفاع مقدس در ذهن خیلی هاست، همان تصاویر رزمنده ها با لباس رزم و سلاح به دست و آرپی جی بر دوش است. اما این، همه جنگ نبود. رزمنده ها هم اوقات فراغت داشتند، کارهای روزانه شان را می کردند و خیلی وقت ها که نیازی به جنگ و دفاع نبود، سلاح هایشان را کنار می گذاشتند و می شدند عین بقیه آدم های پشت جبهه. به کارهای روزانه می رسیدند، ورزش می کردند، مطالعه می کردند. سروصورتشان را صفا می دادند و بعضی های دیگر هم هوای همرزمانشان را داشتند و مشغول کارهای خدماتی می شدند. هرکسی با هرمهارتی تلاش می کرد به رزمندگان دیگر کمک کند. یکی نانوایی بلد بود، یکی کفاشی، یکی خیاط بود و یکی دیگر استاد سلمانی.

شاید آغاز هفته دفاع مقدس، بهترین فرصت باشد برای روایت های متفاوت از زندگی مردان شجاع و فداکاری که این حماسه 8 ساله را به نام خود ثبت کردند. عکس هایی که در این گزارش می بینید، روایت متفاوتی از همین ساعت های فراغت در جبهه هاست. بیشتر این عکس ها ی این گزارش از مجموعه های «فرهنگ جبهه» که در همان سال های دفاع مقدس منتشر می شد، انتخاب شده است.

نانوایی صلواتی، با شاطرهایی که تنور داغ نانوایی شهرشان را رها کرده بودند تا نان تازه و داغ به همرزمانشان بدهند.
نانوایی صلواتی، با شاطرهایی که تنور داغ نانوایی شهرشان را رها کرده بودند تا نان تازه و داغ به همرزمانشان بدهند.
این هم خیاطی صلواتی. با عکس هایی که خیاط از قهرمان های زندگیش، دورو بر چرخ کوچک خیاطی نصب کرده است.
این هم خیاطی صلواتی. با عکس هایی که خیاط از قهرمان های زندگیش، دورو بر چرخ کوچک خیاطی نصب کرده است.
این هم یک کفاشی صلواتی.
این هم یک کفاشی صلواتی.
ماشین های دستی اصلاح  را یادتان هست؟ ابزار ساده و کوچکی که در بی برقی، بدجوری به داد می رسید.
ماشین های دستی اصلاح را یادتان هست؟ ابزار ساده و کوچکی که در بی برقی، بدجوری به داد می رسید.
یک آرایشگاه مدرن تر، البته از نوع صحرایی. با استاد سلمانی که دیوارهای دکان صلواتی‌اش را هم تزئین کرده.
یک آرایشگاه مدرن تر، البته از نوع صحرایی. با استاد سلمانی که دیوارهای دکان صلواتی‌اش را هم تزئین کرده.
شاید با این حمام ها خاک و غبار را از تنشان می تکاندند. اما اخلاق و منششان همان طوری خاکی می ماند.
شاید با این حمام ها خاک و غبار را از تنشان می تکاندند. اما اخلاق و منششان همان طوری خاکی می ماند.
وقتی آشپزها دست به کار می‌شدند تا یک گروهان یا یک گردان را سیر کنند.
وقتی آشپزها دست به کار می‌شدند تا یک گروهان یا یک گردان را سیر کنند.
برای آنهایی که طعم غذاهای جبهه را چشیده اند، این عکس پر از خاطره است.
برای آنهایی که طعم غذاهای جبهه را چشیده اند، این عکس پر از خاطره است.
فقط یک توپ کافی بود تا بهانه ورزش هم جور شود. حتی با سیم هایی که حکم تور والیبال پیدا می کردند.
فقط یک توپ کافی بود تا بهانه ورزش هم جور شود. حتی با سیم هایی که حکم تور والیبال پیدا می کردند.
زیر یک خم همدیگر را می گرفتند تا برای ضربه فنی دشمن، روحیه بگیرند.
زیر یک خم همدیگر را می گرفتند تا برای ضربه فنی دشمن، روحیه بگیرند.
این هم قدرت نمایی پهلوان‌های ایرانی.
این هم قدرت نمایی پهلوان‌های ایرانی.
نقش محبوب روی کلاه، سفارشی قبل از عملیات.
نقش محبوب روی کلاه، سفارشی قبل از عملیات.
نامه نوشتن از جبهه برای مخاطبان خاص. خدا می‌داند همین صندوق کوچک زردرنگ، چه خاطره‌هایی در دلش جا داده.
نامه نوشتن از جبهه برای مخاطبان خاص. خدا می‌داند همین صندوق کوچک زردرنگ، چه خاطره‌هایی در دلش جا داده.

[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 2:25 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

در پی حذف واژه جعلی «خلیج عربی» از سایت فدراسیون جهانی فوتبال در صفحه مربوط به اتحادیه‌های پنج تیم حاشیه خلیج فارس و جایگزینی واژه «خلیج فارس» یک کارشناس فوتبال کویتی از ای اف سی خواست در این باره به فیفا شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «صوت منامه»، «حسین البلوشی» کارشناس فوتبال کویتی از شیخ «سلمان بن ابراهیم» رئیس کنفدراسیون آسیا و روسای اتحادیه‌های فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست در اعتراض به حذف واژه جعلی «خلیج ع ر ب ی» از سایت فدراسیون جهانی فوتبال به «سپ پلاتر» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کنند.

پیشتر پایگاه اطلاع رسانی فیفا در صفحه مربوط به اتحادیه‌های فوتبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس واژه لیگ‌ عربی را از صفحه خود حذف کرده بود و واژه خلیج فارس را جایگزین آن کرده بود.

اتحادیه‌های فوتبال کشورهای عربی (عربستان، کویت، قطر، بحرین و امارات) پیش از این تلاش می‌کردند که مسابقات جام خلیج عربی را در فهرست مسابقات رسمی فیفا ثبت کنند.

البلوشی همچنین ابراز امیدواری کرد که پایگاه فیفا اطلاعات خود را در این زمینه تصحیح کند زیرا میلیون‌ها علاقه مند فوتبال کشورهای عربی اخبار فوتبال کشور خود را از طریق این پایگاه پیگیری می‌کنند.


[ شنبه 92/6/30 ] [ 9:58 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: در شرایطی که عده‌ای در کشور به خاطر فقر و رفع مشکلاتشان کلیه می‌فروشند انجام حج عمره جایز نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از انصاف‌نیوز، آیت‌الله محمدرضا نکونام چهارشنبه گذشته در درس خارج فقه خود در مدرسه فیضیه قم با تاکید بر لزوم توجه به محتوای اسلام برای استقرار حکومت اسلامی گفت: در جامعه اسلامی باید به دنبال اجرای عدالت و رفع ظلم باشیم و الا با ظاهرسازی اسلامی و پخش همزمان اذان و نماز در سراسر جامعه و برافراشتن گلدسته و گنبد نمی‌توان به جامعه اسلامی رسید.

وی یکی از معیارهای جامعه اسلامی را توجه به فقرا و فقرزدایی دانست و با انتقاد از کسانی که دفعات متعدد به حج رفته‌اند، افزود: کسانی را می‌شناسم که بیش از 40 حج واجب به جای آورده‌اند، غیر از دفعاتی که به عمره رفته‌اند؛ یعنی اینها از پیامبر (ص) هم بیشتر حج به جا آورده‌اند. این در حالی است که ما در کشورمان تعداد زیادی فقیر داریم که به سختی زندگی می‌کنند.

آیت‌الله نکونام در ادامه خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که افراد آن به خاطر رفع گرفتاری‌ها، کلیه می‌فروشند و به خاطر فقر دچار نقص عضو می‌شوند، رفتن به سفر عمره جایز نیست. افراد هزینه حج عمره را به فقرا بپردازند تا مجبور نشوند کلیه بفروشند.


[ شنبه 92/6/30 ] [ 9:57 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

در شرایطی که این روزها نقطه تمرکز سیاسی منطقه خاورمیانه بر رویکرد جدید دیپلماتیک ایران و چشم انداز رابطه ایران و آمریکا معطوف شده، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به آرامی در حال پیشبرد برنامه های ضد ایرانی خود هستند. در این راستا، کشورهای عضو شورای همکاری اخیراً تصمیم جدیدی در راستای جعل نام خلیج فارس گرفته اند.

به گزارش «تابناک»، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفته اند تا با راه اندازی یک ایستگاه رادیویی منطقه ای با نام «این خلیج ع ر ب ی است»، به تبلیغات خود علیه ایران در منطقه بعد تازه ای ببخشند. پیشنهاد احداث این پایگاه رادیویی از سوی بحرین ارائه شده بود و قرار است از ماه اکتبر آغاز به کار کند.

به نوشته روزنامه «کویت تایمز»، یوسف مصطفی، معاونت امور رادیویی وزارت اطلاع رسانی کویت، اظهار داشته این ایستگاه رادیویی در راستای «ترویج سنت های موجود، فرهنگ، هنر و ادبیات شش کشور شورای همکاری خلیج» فارس فعالیت خواهد کرد.

به گفته مصطفی، مقامات رادیویی کشورهای عضو شورای همکاری در جلسه ای تصمیم گرفته اند تا از راه اندازی اولیه این ایستگاه رادیویی توسط بحرین در اواخر ماه جاری حمایت کنند. پس از آن، کشورهای عضو شورا به مدت سه فعالیت های این رادیو را رصد کرده و سپس تصمیم خواهند گرفت که به چه صورتی فرکانس آن را در کشور خود تنظیم نمایند.

به گفته وی، وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو شورای همکاری، در جریان دیدار آتی خود در اواخر این ماه، درباره این ایستگاه رادیویی به گفت و گو خواهند پرداخت. در صورتی که فعالیت این رادیو تصویب شود، اقدامات تبلیغاتی برای ترویج آن در منطقه آغاز خواهد شد.

در عین حال، این مقام کویتی اظهار داشته که کشورش نسخه ای از طرح خود جخت برنامه سازی رادیویی برای مخاطبان انگلیسی، اردو، فیلیپینی و فارسی زبان را در اختیار بحرین قرار داده است.

گفتنی است این اقدام تبلیغاتی در حالی صورت می گیرد که فعالیت های کلان شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران در سطح منطقه با بن بست مواجه شده است. در این رابطه، «کویت تایمز» در گزارش خود اشاره کرده که دولت کویت از طرح خود برای ساخت یک خط لوله نفتی جهت دور زدن تنگه هرمز منصرف شده است.

به نوشته این روزنامه، مسیر طولانی این خط لوله و هزینه های سرسام آور آن، سبب شده طرح های پیشنهادی مربوط به آن مورد موافقت دیگر کشورهای عضو شورای همکاری قرار نگیرد و به این ترتیب، کویت ناچار شد طرح خود را در این زمینه پس بگیرد.  

[ شنبه 92/6/30 ] [ 1:40 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

کیهان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال دیدار روحانی و اوباما، درستون گفت و شنود نوشت:


گفت: سخنگوی کاخ‌سفید از احتمال دیدار روحانی با اوباما در نیویورک خبر داده است.


گفتم: آقای روحانی هم در پاسخ به خبرنگار ان.‌بی‌.سی که پرسیده بود آیا در نیویورک با اوباما ملاقات می‌کنید؟ گفته بود‌«در عالم سیاست هر چیزی امکان دارد»!


گفت:‌ آمریکا به خاطر شکست‌های پی در پی 10 سال اخیر از ایران و جبهه مقاومت به این ملاقات احتیاج دارد تا وانمود کند که ایران از مواضع انقلابی خود کوتاه آمده است! ولی این ملاقات برای ایران اسلامی چه سودی خواهد داشت؟


گفتم: چه عرض کنم؟! یارو به رهگذری گفت؛ می‌توانی این چمدان سنگین را تا طبقه هفتم برای من حمل کنی؟ رهگذر پرسید؛ در مقابل چه می‌دهی؟ و یارو جواب داد هیچی! رهگذر بعد از آن که چمدان را به سختی حمل کرد، منتظر مزدش بود و گفت؛ حالا همان هیچی را بده! و یارو گفت؛ گوشه آن فرش را بالا بزن! چه می‌بینی؟ رهگذر گفت؛ هیچی! و یارو گفت؛ همان را بردار و برو!

[ شنبه 92/6/30 ] [ 1:39 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

سایت روز نو نوشت:

نه آن پاس گل زیبا، نه آن شوت ویران کننده، نه آن دوندگی های بی پایان و نه آن دست زخمی، هیچکدام به اندازه لحظه ای که توجه تک عکاس ایرانی حاضر در ورزشگاه بوریرام را به خود جلب کرد، ارزشی نداشت.

ثانیه‌ای که عشق را میان دستانش به فوتبال ایران یادآور شد. پروانه‌ای که از بخت شوم به زمین چمن آنجا رسیده بود و هر استوکی می‌توانست عمر کوتاهش را تمام کند و دستان خسته آندو او را به گوشه‌ای دیگر از دنیا برد.

این صحنه ماندگار و رفتار انسانی پسر نیک ایران، بسان لبخندیست به این فوتبال پر حرص و طمع که برای ریالی بیشتر به هیچ اخلاقی پایبند نیست. به شعارهای پر از خالی و دعواهای زرگری، به شنیده می‌شود های بی اساس، به بی‌رحمی‌های بی‌پایان، به ریختن آبروی هر انسان!

رفتار آندوی عزیز، بهترین پیام برای شعار جوانمردانه فیفا بود، به شیطنت تایلندی ها و به خودمان که عشق را میان این هیاهو به خاک سپرده ایم. خسته نباشی برادر « مسیحی »

[ شنبه 92/6/30 ] [ 1:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615850