سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
بح امروز در معراج شهدای تهران پیکر مطهر یکی از شهدای غواص عملیات کربلای 4 برای نشان دادن مظلومیت این شهیدان در معرض نمایش قرار گرفت. این پیکر مطهر در حالی به معرض دید گذاشته شد که دستان این شهید بزرگوار در زمان شهادت بسته شده بود.
[ یکشنبه 94/3/17 ] [ 3:44 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
آیا می‌دانید که افراد تنها با 20 درصد عملکرد کلیه می توانند زندگی نرمالی داشته باشند؟ این دلیلی است که باعث کاهش مداوم و آسیب تدریجی کلیه ها در دراز مدت می شود.گاهی برخی عادات متداول باعث تخریب آنها می گردد که در نهایت اقدام به درمان مشکلات کلیوی بسیار دیر خواهد بود.کلیه ها عضو شگفت انگیزی هستند که باعث تولید هورمون، فیلتر کردن خون، جذب مواد معدنی، تولید ادرار و حفظ تعادل محیط اسیدی و قلیایی بدن می شوند.برای آنکه کلیه ها روند سالمی را طی کنند، لازم است این عادات را از خود دور کنید: 1- سیگار کشیدنسیگار یکی از مواردی است که باعث تنگ شدن رگ های خونی شده و در نتیجه عمل خون رسانی به اعضای حیاتی بدن من جمله کلیه را سخت می کند.مصرف دو عدد سیگار در روز، سلولهای اندوتلیال موجود در خون را به میزان دو برابر افزایش می دهد، که این نشانه ای از آسیب شریانی است.2- کم تحرکیفعالیت بدنی یکی دیگر از راه های حفاظت از کلیه هاست. طبق مطالعات به عمل آمده زنانی که ورزش می کنند نسبت به سایرین 31% کمتر در معرض خطر سنگ کلیه قرار دارند.لذا داشتن فعالیت بدنی و ورزش افراد را از ابتلا به سنگ کلیه محافظت می کند. 3- مصرف بیش از حد سدیمگرچه نمک برای بدن مهم بوده، اما باید مصرف آن را محدود کرد. مصرف بیش از حد آن، فشار خون را بالا برده و به کلیه ها آسیب می زند.4- مصرف خودسرانه داروها را کنار بگذاریدفشار خون بالا و دیابت نوع 2 مشکلات متداولی هستند که امروزه توسط سبک زندگی غلط و رژیم های غذایی ناسالم پدید می آیند.اگر شما نیز با این مشکلات سر و کار دارید، آگاه باشید که آنها به کلیه هایتان آسیب نزند. لذا با مصرف داروهای تجویز شده از اندام های ارزشمند خود محافظت کنید.
[ سه شنبه 94/2/15 ] [ 11:41 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

سه لحظه که شیطان به انسان نزدیک تر است

 

قدس انلاین: شیطان در وجود انسان می چرخد مانند چرخیدن خون در بدن؛ یعنی آنقدر ارتباط انسان با شیطان نزدیک است که برروی ما کار می کند و با وسوسه هایش در ما تأثیر می گذارد، اما باید دانست که در لحظاتی، شیطان به انسان بسیار نزدیک می گردد.

 در این باره امام محمد باقر (ع) فرموده اند: چون نوح قوم خود را نفرین کرد، شیطان به او گفت: ای نوح تو حقی بر من داری و من می خواهم مزد آن را به تو بدهم.

 نوح گفت: به خدا سوگند که اگر بر تو حقی داشته باشم. پس آن چیست؟

شیطان گفت: نفرین کردن تو، تا خدا قوم تو را غرق ساخت زیرا کسی نماند که من به گمراه کردن وی نیازی داشته باشم. از این رو مرا راحت کردی تا مردم دیگری به جهان آیند.

نوح گفت: چه خواهی پاداش دهی؟

شیطان گفت: مرا در سه جا به یاد آور که این سه جا به بندگان نزدیکترم. هرگاه خشمناک گردی مرا به یاد آور. هرگاه خواستی میان دو تن داوری کنی مرا به یاد آور. هرگاه با زن بیگانه خلوت ساختی و با شما کسی نبود مرا به یاد آور.

همچنین از امام صادق (ع) روایت شده است که ایشان فرمودند: چون کشتی نوح به زمین نشست شیطان نزد نوح آمد و گفت: ای نوح در زمین مردی بزرگ تر از تو بر من از جهت منّت نیست. چون خدای را بر این فاسقان خواندی تا زحمت و رنج مرا برای گمراهی ایشان کم کردی می خواهم برای این نیکی تو را دو پند بیاموزم. یکی آن که از رشک و حسد گریزان باش زیرا همین رشک و حسد مرا به این روز کشاند. دوم از آز و حرص دوری کن چون آز آدم را بیچاره کرد.

منابع:

1-شیخ صدوق، خصال: 39، 106.

*سیدعباس میری، شیطان کیست و چه می کند؟: 184-185.


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 7:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615869