سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
گروهی از جانورشناسان انگلیسی موفق شدند از پستاندار اسرارآمیز شب بیداری تصویربرداری کنند که از 60 سال قبل تصور می شد منقرض شده است.

به گزارش مهر، این حیوان "بوزینه باریک" با عنوان علمی Loris tardigradus nycticeboides نام دارد. این جانور گونه ای از نخستیهای اسرارآمیز شب بیدار است که از 60 سال پیش اعتقاد بر این بود که منقرض شده است.

اکنون تیمی از محققان انگلیسی در راستای برنامه محافظت و نظارت بر روی حیوانات درحال انقراض وابسته به "انجمن جانورشناسی لندن" موفق شدند در جنگلهای سریلانکا برای اولین بار از یک نمونه بزرگسال نر بدون دم از این گونه عکسبرداری کنند.





در این عکس این جانور اسرارآمیز با چشمهای بزرگ روی یک درخت نشسته است.

براساس گزارش تلگراف، از سال 1937 که این حیوان کشف شد تا کنون تنها چهار بار دیده شده است.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "ما بسیار خوشحالیم که توانسیم اولین تصاویر از این حیوان را تهیه کنیم و نشان دهیم که این گونه هنوز وجود دارد."

به گفته کارشناسان، این گونه به دلیل نابودی محل زندگی اش در جنگلهای گرمسیری جنوب هند و سریلانکا تقریبا به طور کامل منقرض شده است.

در حال حاضر جنگلهای محل زندگی این حیوان به زمینهای کشت گیاه چای تبدیل شده اند.

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 2:14 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
روز یکشنبه مراسم عقد کبری گل دختر عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با حضور رجب طیب اردوغان برگزار شد.



 


















منبع: عصر ایران

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 2:3 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
همسر و 2 فرزند شهیدمحمد گلدوی فردی که با ازخودگذشتکی مانع ورود عامل انتحار به مسجد جامع زاهدان شد و جان دههانفر را نجات داد.




 







 
 

< type=text/Java>
// function toggleQuote(currcmt, prevcmt) {
if (document.getElementById) {
thisQuote = document.getElementById(currcmt).style;
thatQuote = document.getElementById(prevcmt).style;
if(thisQuote.display == "block") {
thisQuote.display = "none";
thatQuote.display = "block";
}else {
thisQuote.display = "block";
thatQuote.display = "none";
}
return false;
}else {
return true;
}
}
// ]]>
[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 2:2 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

سلام به بازدید کنندگان عزیز اینم چند عکس زیبا از حفظ تعادل بر روی صخره ها که واقعاً دل و جرات می خواهد این کار دوستان عزیز لطفاً نظر یادتون نره


Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)



Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)

Balancing on the Edge of a Cliff (18 pics)


 سایت "فاکس ورلد" 


[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 2:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دیوید وارن دانشمند استرالیایی مخترع جعبه سیاه هواپیما در سن 85 سالگی درگذشت.

واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس ، وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد : دیوید وارن در پی تحقیقات بی نتیجه درباره علت سانحه سقوط نخستین هواپیمای تجاری در سال هزار و نهصد وپنجاه و سه میلادی ، ایده دستگاه ضبط صدای کابین خلبان را مطرح کرده بود.

وی معتقد بود که این اقدام برای ماموران بررسی علل سقوط هواپیما می تواند کمک کننده باشد.

وارن در سال هزار و نهصد وپنجاه و شش ، نمونه اولیه جعبه سیاه را طراحی و تولید کرد با این حال چند سال طول کشید تا مسئولان هوانوردی متوجه شدند این وسیله تاچه اندازه می تواند مفید باشد و نصب آنرا را در هواپیماهای سراسر جهان آغاز کردند.

وارن متولد سال هزار و نهصد وبیست و پنج میلادی در یکی از بخشهای دور افتاده شمال شرق استرالیاست.

وی سالهای 1952 تا 1983 مدیر بخش تحقیقات علمی در سازمان تحقیقات هوایی سازمان علوم و فناوری دفاعی استرالیا بوده است.

وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد دکتر وارن با اختراع جعبه سیاه به ایمنی صنعت هوانوردی جهان کمک فراوانی کرده است.

وارن در سال دو هزار و دو بالاترین نشان افتخاری شهروندی استرالیا را به علت خدماتی که برای بشریت صورت داده است دریافت کرد.
 

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 11:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
متخصصان ژنتیک از تولد نوزاد سفید پوست و چشم آبی از پدر و مادری سیاه پوست به شدت شگفت زده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پزشکان کاملا اطمینان دارند که «نماچی» نوزادی زال نیست و خانواده و تبار این نوزاد نیز از هیچ سابقه ژنتیکی ترکیبی برخوردار نبوده است.

«نماچی» به معنی زیبایی خدایی در بیمارستان کوئین مری در کنت متولد شد و با تولدش تعجب و حیرت پدر و مادر خود را برانگیخت تا حدی که والدین «نماچی» از وی به عنوان کودک معجزه آسا نام می‌برند.

به گفته دکتر «مارک توماس» کمیاب بودن متولد شدن نوزادی سفید پوست از پدر و مادری سیاه یک در چند میلیون است. وی گمان می‌برد این رویداد به واسطه ترکیبی از جهش‌های ژنتیکی و ادغام آنها با ژنهای خفته سفید بوده باشد.

متخصصان ژنتیک اکنون در حال مطالعه بر روی «نماچی» هستند تا دلیل ظاهر کاملا اروپایی او را بیابند در حالی که والدین نیجریه‌ای این نوزاد که مقیم انگلستان هستند اهمیتی به ظاهر کودک نداده و او را کاملا پذیرفته‌اند.

بر اساس گزارش سان، پزشکان می‌گویند برای داشتن چنین فرزندی باید سابقه داشتن اجداد سفید پوست در شجره نامه پدر و مادر وجود داشته باشد و به دلیل اینکه تاکنون نشانه‌ای از وجود اجداد سفید پوست در گذشته این دو یافته نشده، متخصصان پذیرفتنی‌ترین توضیح برای تولید نوزاد سفید پوست را جهش ژنتیکی می‌دانند.
[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 11:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : در اطراف ایران، مسائل جدی در حال مطرح شدن است و آنهایی که از انقلاب ما ضربه خورده بودند برای رسیدن به اهداف شوم خود خیز برداشته‌اند.

به گزارش ایلنا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مسئولین و اعضای خانه صنعت و معدن جوانان هدف اصلی از خصوصی‌سازی در سیاست‌های کلی اصل 44 را ارتقا بهره‌وری عنوان کرد و گفت: استفاده از مدیریت موفق بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از شرکت‌های دولتی را از حالت سکون و رکود خارج کند.

وی افزود: واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی می‌تواند سرمایه هنگفتی را وارد بودجه کند و استفاده از این سرمایه در بخش‌های عمرانی رونق اقتصادی را به همراه داشته و سالیانه بسیاری از خلاءها را در بخش مالیاتی برطرف می‌کند و می‌تواند مشکلات حوزه اشتغال را کاهش دهد.

هاشمی رفسنجانی ایجاد تعادل میان واردات و صادرات و کاهش اتکا به نفت در هزینه‌های جاری و حمایت از تولیدکنندگان را موجب رونق اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بالای بخش صنعت کشور و حضور مدیران جوان، سخت‌کوش و خلاق می‌تواند نوید بخش آینده‌ای مطلوب برای صنعت کشور باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است، تأکید کرد: در اطراف ایران، مسائل جدی در حال مطرح شدن است و آنهایی که از انقلاب ما ضربه خورده بودند برای رسیدن به اهداف شوم خود خیز برداشته‌اند.

وی تأکید کرد: آنها از جنگ، کودتا و ایجاد موانع برای جمهوری اسلامی ایران به نتیجه‌ای نرسیدند و اکنون به سراغ تحریم‌های هدفمند رفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مقابله با تحریم‌های فعلی، نیازمند عقلانیت و پرهیز از ماجراجویی و تنش است و با یک سیاست خارجی فعال و حفظ اتحاد در داخل می‌توانیم آثار آن را کاهش دهیم.

در ابتدای این دیدار صدری، رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان، سحرخیز رئیس خانه صنعت و معدن جوانان خراسان رضوی، قدرتی رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان فارس هر کدام مطالبی را در خصوص لزوم ایجاد اشتغال، اشکالات در خصوصی‌سازی، جایگاه فعلی سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی در اداره کشور، موانع صادراتی و مسائل مربوط به مالیات را به اطلاع رساندند.
[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 11:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سرویس دفاع مقدس ـ شهیده سهام خیام دختری از هویزه/ تألیف: سیدقاسم یاحسینی/ انتشارات سوره مهر دفتر ادبیات و هنر مقاومت / چاپ اول 1388

 کتاب «سهام خیام دختری از هویزه»  به تولد و زندگی و شهادت سهام خیام، دختر 12 ساله‌ای می‌پردازد که با فدا کردن خون پاک خود از ایران زمین دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، نام هویزه در چهار ماه اول هجوم ارتش عراق به مرزهای جنوبی ایران و آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359 با نام دو نفر گره خورده است. یکی سیدحسین علم‌الهدی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هویزه، و دیگری سهام خیام، دانش‌آموز دوازده ساله.

هویزه شهری است در استان خوزستان که عراق در همان روزهای آغازین جنگ از مرزهای دشت آزادگان گذشت و روز ششم مهرماه 1359 هویزه را به اشغال کامل خود درآورد.

در ابتدای کتاب به تفصیل به نام و نشان و خانواده این رزمنده نوجوان هویزه‌ای پرداخته شده است. نام پدر و مادر سهام، کاظم و نسیمه است و او در کلاس پنجم ابتدایی تحصیل کرده می‌کرده و دارای چهار خواهر و دو برادر بوده است.

سهام خیام،  در روز 25 بهمن ماه 1347 شمسی در بخش ساحلی شهر هویزه دیده به جهان گشود. بر اساس اظهارات خانواده سهام خیام، او در کودکی بسیار پر جنب و جوش بوده است.
شیرین خواهر کوچک سهام با ملاحت، در این باره می‌گوید: سهام دختر بسیار فضولی بود. در همسایگی ما پزشکی زندگی می‌کرد که سهام برخی اوقات پیش او می‌رفت. روزی آن پزشک آمد و گفت: امروز سهام در مطب آن قدر مرا اذیت کرد که مجبور شدم با طناب دست و پای او را ببندم.

چکیده کتاب:

یروهای بعثی عراق به غارت اموال دولتی پرداختند. و از آزار و اذیت مردم شهر ابا نداشتند. سهام به شدت از این وضع ناراحت و عصبانی بود و مدام به عراقی‌ها ناسزا می‌گفت. یکبار نزدیک بود شهید شود که اهالی هویزه او را فراری دادند. تا اینکه روز هشتم مهرماه 1359، مردم هویزه، که دو روز بود شاهد اشغال شهرشان توسط نظامیان عراقی و ارتش متجاوز صدام بودند، طاقتشان طاق شد و دست به قیامی سراسری زدند. کنار رودخانه زنان و دختران هویزه‌ای به پرتاب سنگ و فحش دادن به سربازان دشمن پرداختند. تا اینکه سربازان دشمن به طرف آنها تیراندازی کردند.

درباره نحوه شهادت سهام خیام آمده است: سهام به پرتاب سنگ به سوی نیروهای عراقی پرداخت و با صدای بلند به سربازان دشمن می‌گفت: مرگ بر صدام، بروید گم شوید و در این حین سهام با تیر مستقیم دشمن به پیشانی به شهادت می‌رسد.
نظرات کاربران:

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 8:40 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مجموعه مدرسه تاریخی گلشن نیشابور بنای ارزشمند مربوط به دوره تیموریان که در فهرست آثار تاریخی کشور نیز به ثبت رسیده برای دومین بار طی یکسال اخیر در معرض تخریب کامل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرسه تاریخی گلشن تنها مدرسه تاریخی باقیمانده در شهر نیشابور متعلق به دوره تیموری در سال 1381 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. معماری این مدرسه تاریخی، بخشهای مختلفی از هنر را در خود گنجانده چنانچه در پیکره آن معماری دوران تیموری، صفوی و پهلوی به چشم می‌خورد. مدرسه تاریخی گلشن از دو ایوان اصلی و حجره‌های متعدد تشکیل شده و در 10 دی ماه 1381 به شماره 6742 در ردیف آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. هیأت امنای مدرسه نیز مطابق تعهدنامه شماره 1365 مورخ 3 اسفند 1385 متعهد شده‌اند که همواره با سازمان میراث فرهنگی در تعمیر و بهسازی آن هماهنگ باشند.

این مدرسه با هزار و 300 سال قدمت سالها حوزه علمیه نیشابور بوده و بارها در معرض تخریب قرار گرفته به طوری که فروردین سال گذشته بخش وسیعی از آن به بهانه ترکیدن لوله آب شرب شهری که از حیاط مدرسه می‌گذشته تخریب شد و تنها ایوان سمت قبله و ایوان ورودی آن باقی ماند.

در پی انتقاد رسانه‌ها از تخریب صورت گرفته، سازمان میراث فرهنگی در واکنشی دیرهنگام و پس از آنکه بخش عظیمی از مدرسه خراب شد مانع ادامه کار عاملان آن شد. چنانچه مکرمی فر، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری استان خراسان رضوی تنها تخریب حجره‌های الحاقی شرقی و غربی این مدرسه تاریخی را تائید کرد و گفت: این بخش از مدرسه متعلق به دوره پهلوی دوم است و چون تنها 20 سال قدمت دارد تخریب آن اهمیتی ندارد اما در حاشیه تخریب این حجره‌ها بخشهایی از بنای پهلوی اول نیز تخریب شده که سازمان میراث فرهنگی از مسئولان این مدرسه شکایت قانونی کرده است.

هیأت امنای این مدرسه تاریخی بارها با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی تشکیل جلسه داده و به مسئولان این سازمان در مورد اینکه هرگونه اقدامی برای تغییر در این مدرسه فقط با اجازه سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود اطمینان داده بودند.

هیئت امنای این مدرسه حتی بعد از تخریب و شکایت سازمان میراث فرهنگی متعهد شدند هزینه مرمت مدرسه را پرداخت کنند. ضمن اینکه در سال 86 نیز برای مدرسه گلشن از محل اعتبارات ملی حدود 30 میلیون تومان اعتبار برای مرمت اضطرای در نظر گرفته شده بود اما اثری از مرمت در این مدرسه دیده نشد.

همانطور که عکس بالا نشان می‌دهد ماشینهای بولدوزر در حیاط مدرسه در حال تخریب این اثر تاریخی و ملی هستند به طوری که  گودبرداری در حیاط با جدیت در حال انجام است و زمانی طول نمی‌کشد که این مدرسه تاریخی به تلی از خاک تبدیل شود.

در همین حال مصطفی محیطی، مدیر اجرایی مدرسه علمیه گلشن با تکذیب تخریب این مدرسه به خبرنگار مهر گفت: برخی از رسانه‌ها فکر می‌کنند هیئت امنا اقدام به تخریب مدرسه کرده است. پیش از این نیز در فروردین سال گذشته چنین اتهامی از سوی رسانه‌ها در مورد ما مطرح شد در حالی که فقط ایوانهای مدرسه در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت  شده‌اند نه بخشهای دیگر آن.

وی افزود: در حال حاضر گودبرداری که  در حیاط مدرسه انجام می‌شود برای احداث تاسیسات در زیرزمین مدرسه و ساخت ساختمان جدید روی آن است همانطور که تاسیسات مدرسه فیضیه قم نیز در زیر زمین کار گذاشته شده است.

وی با اعلام اینکه گودبرداری و بتون ریزی در فاصله پنج متری ایوانهای مدرسه انجام می‌شود تا آسیبی به ایوانهای تاریخی نرسد توضیح داد: آزمایش خاک در اطراف ایوانها با هزینه ده میلیون تومانی مدرسه انجام شده تا مطمئن شویم زمین و خاک مدرسه رانش ندارد.

وی قدمت ساخت حجره‌های مدرسه را چهار سال عنوان کرد و گفت: ساختمان حجره‌ها برای اسکان روحانیون مناسب نبود بنابراین با الهام از معماری مدرسه به جای آن ساختمان جدید ساخته می‌شود. ضمن آنکه سازه‌های این ساختمان با همکاری سازمان  میراث فرهنگی از اصفهان آورده می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با این گود برداری عملیات مرمت ایوانهای تاریخی مدرسه نیز توسط اداره میراث فرهنگی در حال انجام است و مدرسه نیز سال آینده افتتاح می‌شود.

 پیش از این نیز محسن منصوری فرد، کارشناس ارشد دفتر بناها و محوطه‌های تاریخی گفته بود که شاید بخواهند مدرسه تازه‌ای بسازند اما نمی‌توان تنها به دلیل باقی ماندن مستنداتی از یک بنا اصل آن را از بین برد.

در پی گفته‌های مدیر اجرایی مدرسه علمیه گلشن مبنی برهماهنگی اعضای هیئت مدیره مدرسه با سازمان میراث فرهنگی، خبرنگار مهر در تماس با اداره میراث فرهنگی نیشابور خواهان توضیح مقامات این اداره شد. اما اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور هر گونه توضیح در مورد وضعیت مدرسه تاریخی گلشن را منوط به اجازه سازمان میراث فرهنگی دانست و از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 8:39 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سیمرغ ـ شما هم دوست دارید بدانید کسانی که در فیلم‌های ‌هالیوودی در نقش هیولاها، بیگانگان و دیگر موجودات عجیب و غریب بازی می‌کنند چه کسانی هستند؟! باورتان می‌شود بعضی از آنها هنرپیشه‌هایی زیبارو باشند؟! بازیگر نقش نیتیری در آواتار چه شکلی است و شخصیت اصلی دارث وادر جنگ ستارگان چه کسی است؟ نگاهی به این عکس‌ها بیندازید تا جواب سوال‌هایتان را کشف کنید...


 نیتیری در آواتار با بازی زو سالدانا


مایون لی بسکو بازیگر نقش دیوا پلاوالاگونا در عنصر پنجم
 

 
بولانجی بادجو در نقش بیگانه  فیلم بیگانگان بیگانگان

 

دیوید پروز در نقش دارث وادر در سری جنگ ستارگان
 

 
جیسون کوپ در نقش کریستوفر جانسون در منطقه 9
 

 
لوئیس گاست جی آر در نقش جریبا «جری» شیگان در معدن دشمن
 
 

مایکل پت بیلون در نقش ای تی
 



 وس استودی در نقش ایتوکان در آواتار
 


هارو ناکاجیمی بازیگر گودزیلا در فیلم های ارجینال گودزیلا بود



کوین پیتر هال بازیگر نقش غارتگر در فیلم غارتگر



کنی بیکر در نقش R2D2 در سری جنگ ستارگان
 

 
پیتر مایهو در نقش چباکا در جنگ ستارگان


 
CCH Pounder بازیگر موت (مادر نیتری) در آواتار

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 8:38 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 1615876