سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
زنی که از خوابگاه دانشجویان سرقت می‌کرد، سرانجام دستگیر شد.

اردیبهشت امسال، با شکایت حراست یکی از خوابگاه‌های دانشجویی در شمال غرب تهران مبنی بر سرقت از خوابگاه دانشجویان، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران (سعادت‌آباد) برای شناسایی و دستگیری سارق به کارآگاهان مبارزه با سرقت اماکن پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند که سرقت داخلی است و یکی از نفرات مجموعه خوابگاهی، مرتکب سرقت از خوابگاه دانشجویی شده است.

در پیگیری موضوع و با همکاری حراست و مدیریت خوابگاه، یک نفر به نام سودابه (23 ساله) به عنوان متهم شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت. در بررسی‌‌ها هیچ‌گونه مدرک مستندی مبنی بر این که وی دانشجو بوده یا دانشجوی کدام دانشگاه است، به دست نیامد.

با چهره‌نگاری و ترسیم چهره فرضی از این متهم، آموزش‌های لازم به عوامل حراست درخصوص نحوه شناسایی متهم و اطلاع موضوع به کارآگاهان پایگاه دوم ارائه شد که سرانجام روز 15 اردیبهشت متهم تحت تعقیب پس از مراجعه به خوابگاه دانشجویی شناسایی و بلافاصله با اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و حضور ماموران در محل، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد. با آغاز تحقیقات از متهم، هویت واقعی وی به نام سعیده شناسایی شد که وی در مقابل افسر پرونده اعتراف کرد: من تا چند سال پیش دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها بودم و با توجه به حضور در محیط‌های خوابگاهی و دانشگاهی، براحتی در محیط‌های خوابگاهی تردد می‌کردم.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: غالبا به عنوان مهمان یا آشنای یکی از دانشجویان وارد خوابگاه می‌شدم و در مواردی نیز با نشان دادن یک کارت براحتی به این مکان‌ها راه می‌یافتم.

متهم ضمن اعتراف به ارتکاب بیش از 40 فقره سرقت از تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: غالبا از افرادی که در نگهداری وسایل خود بی‌دقت بوده یا کمد خود را قفل نکرده بودند، اقدام به سرقت می‌کردم.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: سال گذشته نیز تعدادی از پرونده‌های سرقتی مشابه از محیط‌های خوابگاهی یا دانشگاهی به پلیس آگاهی ارجاع شد که در مجموع به نظر می‌رسد در ورود و خروج افراد غیردانشجو به محیط‌های دانشگاهی، از سوی حراست دقت لازم صورت نگرفته و این مساله درکنار بی‌دقتی برخی دانشجویان در حفظ و نگهداری اموال شخصی، موجبات سوءاستفاده این سارق را فراهم کرده است.

وی افزود: دانشجویانی که از سال گذشته در محیط‌های دانشگاه‌های غرب تهران بویژه در خوابگاه‌ها از آنها سرقت شده، می‌توانند برای پیگیری موضوع و شناسایی اموال خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ، خیابان زنجان شمالی یا شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران مراجعه کنند.
[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مردی که همسرش براثر بیماری با کاهش وزن روبه‌رو شده بود، او را از خانه بیرون کرد و خودش هم متواری شد.

به گزارش فارس،‌ زن جوانی با حضور در شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده، دادخواست مطالبه مهریه خود را به این شعبه ارائه کرد.

این زن 31 ساله به قاضی حسن عموزادی، رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده گفت: شوهرم مرا از خانه بیرون کرد و وقتی به خانه برگشتم، متوجه شدم او و مادرش خانه را ترک کرده‌اند. هرچه به دنبال آنها گشتم، هیچ نشانی پیدا نکردم.

وی ادامه داد: حدود 10 سال قبل با همسرم که یک سال از من کوچک‌تر بود، با مهریه 350 سکه ازدواج کردم که ثمره این ازدواج 2 فرزند بود.

زن جوان گفت: مدتی قبل براثر بیماری بیش از 30 کیلوگرم از وزن من کم شد و شوهرم که از این وضعیت بشدت ناراحت بود، شروع به ناسازگاری کرد.

وی ادامه داد: شوهرم با تحریک مادرش مرا از خانه بیرون کرد و گفت تا زمانی که بیماری خود را درمان نکردی، حق برگشتن به خانه را نداری.

زن جوان در ادامه اظهاراتش گفت: من هم بعد از این‌که به خانه پدرم رفتم، شروع به مداوای بیماری خود کردم و متوجه شدم لاغری شدید من به خاطر پرکاری تیروئید است. وی افزود: بعد از مدتی که وضعیت من رو به بهبود بود، ‌به خانه همسرم برگشتم تا موضوع را با او درمیان بگذارم ولی با خانه خالی روبه‌رو شدم و فهمیدم شوهرم همراه مادرش آنجا را ترک کرده‌اند.

زن جوان گفت: انگیزه من از مطالبه مهریه این بود که همسرم را پیدا کنم تا علت این رفتار او را با خودم، دریابم.

قاضی عموزادی بعد از شنیدن اظهارات زن جوان،‌ رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده و حضور 4 شاهد برای تأیید اظهارات زن جوان موکول کرد.
نظرات کاربران:

[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:22 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تصویر زیر مربوط به رانندگی رئیس‌جمهور با خودرو «تیبا» است.

به این می‌گن رئیس‌جمهور مردمی که انواع و اقسام ژست‌های همه قشرهای کشور رو می‌تونه بگیره.


حاجی‌بابایی هر روز یک خبر خوش برای معلمان داره

از کجا معلوم! خب شاید نقطه هدف سبیل ایشون، ریاست‌جمهوری یازدهمه دیگه.


شمقدری کنفرانس خبری برگزار کرد/ اعتراض‌ها به ابتذال سینمای ایران بالا گرفته است.

شمقدری با خودش:‌اشکال نداره حتی کلاغ‌پر و نقاب و.... که زمان احمدی‌نژاد ساخته شده رو میندازم گردن دولت خاتمی! کی به کیه آخه!


پلیس با عرضه‌کنندگان سی‌دی‌های غیرمجاز برخورد کرد.

ـ با تشکر از تجهیزات به روز و پیشرفته پلیس کشور.


در نمایشگاه کتاب علیه بدحجابی تجمع اعتراض‌آمیز برگزار شد.

با تشکر از امر به معروف و نهی از منکر زنده؛ آنلاین و در صحنه.


شیوخ اماراتی، اظهارات گستاخانه درباره ایران را ادامه می‌دهند.

خب یه اماراتی جقله که اسلحه به این توپی دستش بدن، توهم برش می‌داره دیگه!، البته بماند، آب که سربالا بره شیخ اماراتی هفت تیر کش میشه!


افشین قطبی از پاسخ به پرسش‌ها درباره ناکامی‌های تیم ملی همچنان طفره می‌رود.

قطبی: ها... چی ‌می‌گه؟

[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:18 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

چند روز پیش، خبر تحصیل چهارصد آقازاده در انگلیس در رسانه‌ها منتشر و بسیاری را شگفت‌زده کرد!

به گزارش «تابناک»، با انتشار این خبر، ناگهان امواج شعارهایی چون «عدالتخواهی»، «مردمی بودن مسئولان»، « مو را از ماست کشیدن»، «مسئولان در صف اول خدمت به مردم»، «تقسیم امکانات یکسان به همه اقشار جامعه»، «شهروند دسته چندم»، «به جیب زدن بیت المال»، «مسئولین همرنگ مردم باشند»، «موج سواری ممنوع»، «دلنوازی محرومین»، «شرایط یکسان تحصیلی»، «حمایت از نخبگان»، «جلوگیری از فرار مغزها»، «بررسی دارایی‌های مسئولان کشور» در ذهن‌ها نقش بسته و افکار عمومی را بدین سو رهنمون شد که چرا و ...؟!

بنا بر این گزارش، در همان خبر آمده بود: «با توجه به سابقه ای که انگلیس دارد و کنترل شدید ایرانیان در آنجا و این که انگلیس در صدد بهره‌گیری از افرادی همچون فرزندان مسئولان به عنوان عواملی به سود خود است؛ بنابراین، صلاح نیست فرزندان مسئولان در انگلیس تحصیل کنند... و هیچگاه در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصمیم قاطع یا اظهارنظر نهایی و یا حکم و تأکیدی برای بازگشت فرزندان مسئولین کشور که شاغل به تحصیل در انگلیس هستند، نشده است.»

بر این اساس، به نظر می‌رسد در این وانفسا، پرسش‌های بسیاری ذهن هر ایرانی را به خود مشغول می‌کند که برخی از آنها، تازه با این فرض که اگر اساسا چشممان را ببندیم و بپذیریم در بین همه دانشگاه‌های معتبر دنیا، این تنها دانشگاه‌های انگلیس است که در همه رشته‌ها ـ اعم از فنی، انسانی، پزشکی و... ـ سرآمد هستند، عبارتند از:

1. راه‌های قانونی ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس چیست و آیا به راحتی علاقه‌مندان و نخبگان کشور، می‌توانند از این قوانین برای تحصیل استفاده کنند؟

2. با توجه به وجود اشتیاق ادامه تحصیل بسیاری از جوانان مستعد و نخبه کشور در دانشگاه‌های معتبر دنیا و از سوی دیگر، تلاش سیاستگذاران و مسئولان کشور در خودکفایی علمی، تحصیل چهارصد آقازاده در انگلیس چه توجیهی خواهد داشت؛ آیا این «یک بام و دو هوا» نیست؟

3. آیا می‌توان ادعا نمود، این آقازاده‌ها از رانت و پارتی بهره نبرده‌اند و تنها به خاطر شایستگی علمی در انگلستان به ادامه تحصیل مشغول شده‌اند؟

4. اگر این چنین نیست، دانشجویان و نخبگان کشور، باید در برابر تبعیض و بی‌عدالتی چه واکنشی نشان دهند و آیا اساسا حق اعتراض دارند یا...؟

5. با توجه به کارنامه سیاه انگلستان در طول تاریخ مردم شریف ایران، می‌توان عنوان نمود انگلستان بر پایه برنامه‌ای این سازماندهی را انجام داده و یا همه اینها اتفاقی است؟

6. رتبه اهمیت این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس چه مقدار است و اصولا جوانان متعهد کشور چه تحلیلی از سکوت این کمیسیون باید داشته باشند؟

البته در کنار پرسش‌‌های بی‌شمار دیگر، اگر تنها یک دقیقه ذهنمان یاری دهد و تصاویر خون دل خوردن‌های امام راحل در مقابل غربگرایی، استقامت و آرمان‌های شهدا، تحمل مردم مظلوم در برابر فشارهای فرهنگی و اقتصادی، پافشاری و خون دل خوردن اساتید، نخبگان و فرهیختگان کشور در تثبیت افتخارات علمی کشور و... را همچون نواری مرور کنیم و سرانجام، فرازهایی از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) را به خاطر بیاوریم که فرمودند:

«و باید بدانیم که اگر رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید و مشکلاتی اگر باشد، رفع می‌شود.»

آنگاه آیا پاسخ درخوری داریم برای مردم و انبوه پرسششان که: «دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ...؟


[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:17 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

شبکه 10 رژیم صهیونیستی با پخش گزارشی از «رزمایش پیامبر اعظم 5»، آن هم پس از چندین روز از برگزاری رزمایش یاد شده، این پیام را به مخاطبان خود انتقال داد که ایران برای هر نوع احتمالی آماده است.

به گزارش «تابناک»، این شبکه تلویزیونی، بخشی از جمله خبرنگار شبکه «العالم در آب‌‌های خلیج فارس که پس زمینه آن، عملیات نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، با صدای عربی و زیرنویس عبری پخش کرد که در آن خبرنگار اعلام نمود: «پیام آشکار رزمایش این است که ایران برای هر نوع احتمالی آماده است.»

شبکه 10 که به زبان عبری برای سرزمین‌های اشغالی برنامه پخش می‌کند؛ همچنین در بخشی از این گزارش مصاحبه کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با خبرنگار العالم را پخش کرد که می‌گوید: این پیامی آشکار به آمریکا درباره هرگونه تلاش برای خدشه وارد کردن به امنیت ایران است و همچنین به سران رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که مبادا به فکر ایجاد مزاحمت برای ایران باشند که در آن صورت، واکنش ایران بزرگتر از آن خواهد بود که تصور و تحمل کنند.

شبکه 10 رژیم اشغالگر قدس، تلاش کرد این گونه القا نماید که العالم، سخنگوی رسمی جمهوری اسلامی ایران است.

این گزارش، بخشی از رزمایش را که در آن نیروهای سپاه پاسداران با صدها قایق تندرو و قایق‌های کوچک کنترل از راه دور به یک ناو بزرگ متخاصم فرضی حمله می‌کنند، به نمایش گذاشت و اعلام کرد که این قایق‌های کوچک با شلیک موشک، می‌توانند شکافی 7 متری در بدنه کشتی دشمن ـ که قطعا متعلق به آمریکاست ـ ایجاد کنند.

بنا بر این گزارش، شبکه 10 رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد: رزمایش پیامبر اعظم 5، دو هدف را دنبال می‌کرد که یکی نمایش قدرت نظامی ایران و دیگری به تصویر کشیدن توان ایران در بستن تنگه هرمز و قطع صادرات نفت است.

در بخش دیگری از این گزارش، برای مستند نشان دادن اهداف یاد شده خود بخش‌هایی گزینشی از اظهارات رضا تنگسیری، سخنگوی رزمایش را در جمع خبرنگاران با زیرنویس عبری پخش کرد که وی در آن گفته بود: در نخستین روز از رزمایش، شمار بسیاری از شناورها و قایق‌های جنگی، بخشی از قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران را به نمایش گذاشتند. همچنین در این رزمایش، شناورهای گوناگون ساخت داخل را به کار گرفته‌ایم.

در ادامه گزارش، شبکه 10 رژیم صهیونیستی برای تأکید بر اهمیت راهبردی منطقه تنگه هرمز اعلام کرد: بیش از 40 درصد از صادرات نفت جهان از این تنگه انجام می‌گیرد؛ بنابراین، برگزاری رزمایش نظامی در این منطقه، بیانگر نیت ایران برای بستن ورودی خلیج فارس در صورت حمله نظامی و پیام آن نیز خطاب به آمریکا و اسراییل است


[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:16 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مهر: علی وکیلی راد تبعه ایرانی در بند زندانهای فرانسه پس از تحمل 18 سال زندان در آخرین ساعات سه شنبه وارد تهران شد.







[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:15 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
آنچه بر پشت خودروها می‌بینیم چکیده‌ای از عصاره تجربه‌ها، گوشه‌ای از باورها و اعتقادات و یا ذره‌ای از آرزوها و خواسته‌های صاحبانشان است که گاه در زیر گرد و خاک جاده‌ها و یا غبار عادتها پنهان می‌شوند و زمانی هم اینگونه در مقابل دیدگانتان قرار می‌گیرند.









[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار درباره امکان پیگیری پیامکهای تخریبی گفت: پیامکهای تخریبی تنها با وجود شاکی خصوصی قابل پیگیری است و متن پیامک در شبکه همراه اول به هیچ عنوان ذخیره نمی‌شود.

وحید صدوقی صبح امروز سه شنبه در پاسخ به مهر در مورد پیگیری پیام کوتاه تخریبی که چندی پیش از سوی برخی مسئولان قضائی کشور مطرح شده بود گفت: شکایت در مورد پیامک تنها از طریق شاکی خصوصی و دستور قضائی قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: محتوا و متن پیامک قابل ذخیره شدن در شبکه مخابرات نیست و به همین دلیل در صورت شکایت خصوصی از پیامک دریافت شده، مخابرات ارسال کننده را شناسایی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اضافه کرد: شکایت در مورد پیامک تنها با همکاری مشترک و شاکیان خصوصی قابل پیگیری خواهد بود
[ سه شنبه 89/2/28 ] [ 3:41 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
الیزابت دوم ملکه انگلیس در حال تماشای مراسم نمایش اسب های سلطنتی



ملکه انگلیس


[ سه شنبه 89/2/28 ] [ 3:39 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه اخذ گواهینامه برای امر ازدواج در سامانه الکترونیکی ازدواج ضروری نیست، گفت: دوره آموزش 16 ساعته ازدواج جوانان پس از مصوبه مجلس اجباری خواهد شد.

به گزارش فارس مهرداد بذرپاش پیرامون افتتاح سامانه الکترونیک ازدواج «ساج» بیان داشت: آموزش در خصوص هر امری اعم از کارهای کوچک و کارهای بسیار بزرگ در سطح کلان مملکتی ضروری است و می‌تواند به صورت فردی و اجتماعی، فرا گرفته شود.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش برای همه افراد شناخته‌شده است، افزود: اگر بخواهیم در انجام هر کاری نتیجه‌ مطلوب‌تری داشته باشیم، سعی می‌کنیم آموزش مناسب و تعریف‌شده آن را فرا بگیریم مانند رانندگی، خلبانی یا هر کار و حرفه‌ای که مورد علاقه بوده و ممکن است غیر ضروری باشد؛ بنابراین عقل حکم می‌کند برای دوام یک زندگی مشترک که به طور قطع دارای ارزش بسیاری است، مهارت‌های لازم را کسب کنیم.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: با ارائه این دوره‌ها به دنبال افزایش سطح اطلاعات جوانان در زمینه ازدواج هستیم چرا که جوانان با اطلاعات بسیار اندک ازدواج می‌کنند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند؛ البته آموزش‌ها باید با توجه به جنسیت افراد و سلیقه‌های مختلف ترتیب داده شود.

وی بیان داشت: آموزش‌ها باید دارای مکانیزم استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها باشد و در عین برقراری حداقل موانع، خود مانعی بر سر راه ایجاد نکند بلکه باید فرصتی برای ترغیب جوانان به ازدواج فراهم آورد.

معاون رئیس جمهور اخذ گواهینامه برای امر ازدواج را ضروری ندانست و گفت: این یک مسئله انحرافی بود که مطرح کردیم و منظور از آن، این است که جوانان دوره‌ای را طی کنند و با داشتن اعتبارنامه از سوی این سازمان معلوم شود که مهارت‌های زندگی را گذرانده‌اند.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد که تعداد زیادی از جوانان برای ثبت‌نام در مجموعه ساماندهی الکترونیکی اقدام کنند و افزود: آمار دقیق مراجعه‌کنندگان به سامانه الکترونیک بعدها اعلام خواهد شد ولی این مسائل جذابیت فوق‌العاده‌ای برای جوانان دارد؛ تنها باید بستر لازم را در چهارچوب عقل، شرع و منطق فراهم آوریم.

رئیس سازمان ملی جوانان اظهار داشت: بخش زیادی از آمار طلاق در کشور به دلیل نداشتن آموزش‌های لازم جوانان برای تشکیل زندگی مشترک است که طبیعتاً با فراگیری مهارت‌های زندگی، آمار طلاق در کشور با کاهش همراه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بسیاری از زن و شوهرها به ظاهر با یکدیگر زندگی می‌کنند ولی زندگی آنها دست کمی از طلاق ندارد یعنی یک طلاق غیر رسمی بین زن و شوهرها اتفاق افتاده است؛ این هم ناشی از نداشتن مهارت‌های لازم زندگی برای درک متقابل زن و شوهرهاست.

بذرپاش یکی از ضعف‌های مهارت‌های زندگی را متوجه نظام آموزشی کشور دانست و گفت: آموزش‌های لازم در امر ازدواج را باید از مقاطع پایین‌تر تحصیلی و از مدارس آغاز می‌کردیم . متأسفانه ما همیشه به موضوع ازدواج به عنوان یک حریم خصوصی نگاه کردیم که به آن وارد نشویم و هنگامی که نگاهمان اینطور باشد شرم و حیا مانع از آن شده که بخواهیم به این فضاها وارد شویم.

رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به یک دوره 16 ساعته حضوری تصریح کرد: یک دوره آموزش 16 ساعته پیرامون موضوع ازدواج به تصویب دولت رسیده است که نهایتاً پس از مصوبه مجلس، همانند آزمایش خون که شرط ثبت ازدواج در دفترخانه است برای افراد اجباری خواهد شد
[ سه شنبه 89/2/28 ] [ 3:38 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 179
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 1619173