سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه اخذ گواهینامه برای امر ازدواج در سامانه الکترونیکی ازدواج ضروری نیست، گفت: دوره آموزش 16 ساعته ازدواج جوانان پس از مصوبه مجلس اجباری خواهد شد.

به گزارش فارس مهرداد بذرپاش پیرامون افتتاح سامانه الکترونیک ازدواج «ساج» بیان داشت: آموزش در خصوص هر امری اعم از کارهای کوچک و کارهای بسیار بزرگ در سطح کلان مملکتی ضروری است و می‌تواند به صورت فردی و اجتماعی، فرا گرفته شود.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش برای همه افراد شناخته‌شده است، افزود: اگر بخواهیم در انجام هر کاری نتیجه‌ مطلوب‌تری داشته باشیم، سعی می‌کنیم آموزش مناسب و تعریف‌شده آن را فرا بگیریم مانند رانندگی، خلبانی یا هر کار و حرفه‌ای که مورد علاقه بوده و ممکن است غیر ضروری باشد؛ بنابراین عقل حکم می‌کند برای دوام یک زندگی مشترک که به طور قطع دارای ارزش بسیاری است، مهارت‌های لازم را کسب کنیم.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: با ارائه این دوره‌ها به دنبال افزایش سطح اطلاعات جوانان در زمینه ازدواج هستیم چرا که جوانان با اطلاعات بسیار اندک ازدواج می‌کنند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند؛ البته آموزش‌ها باید با توجه به جنسیت افراد و سلیقه‌های مختلف ترتیب داده شود.

وی بیان داشت: آموزش‌ها باید دارای مکانیزم استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها باشد و در عین برقراری حداقل موانع، خود مانعی بر سر راه ایجاد نکند بلکه باید فرصتی برای ترغیب جوانان به ازدواج فراهم آورد.

معاون رئیس جمهور اخذ گواهینامه برای امر ازدواج را ضروری ندانست و گفت: این یک مسئله انحرافی بود که مطرح کردیم و منظور از آن، این است که جوانان دوره‌ای را طی کنند و با داشتن اعتبارنامه از سوی این سازمان معلوم شود که مهارت‌های زندگی را گذرانده‌اند.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد که تعداد زیادی از جوانان برای ثبت‌نام در مجموعه ساماندهی الکترونیکی اقدام کنند و افزود: آمار دقیق مراجعه‌کنندگان به سامانه الکترونیک بعدها اعلام خواهد شد ولی این مسائل جذابیت فوق‌العاده‌ای برای جوانان دارد؛ تنها باید بستر لازم را در چهارچوب عقل، شرع و منطق فراهم آوریم.

رئیس سازمان ملی جوانان اظهار داشت: بخش زیادی از آمار طلاق در کشور به دلیل نداشتن آموزش‌های لازم جوانان برای تشکیل زندگی مشترک است که طبیعتاً با فراگیری مهارت‌های زندگی، آمار طلاق در کشور با کاهش همراه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بسیاری از زن و شوهرها به ظاهر با یکدیگر زندگی می‌کنند ولی زندگی آنها دست کمی از طلاق ندارد یعنی یک طلاق غیر رسمی بین زن و شوهرها اتفاق افتاده است؛ این هم ناشی از نداشتن مهارت‌های لازم زندگی برای درک متقابل زن و شوهرهاست.

بذرپاش یکی از ضعف‌های مهارت‌های زندگی را متوجه نظام آموزشی کشور دانست و گفت: آموزش‌های لازم در امر ازدواج را باید از مقاطع پایین‌تر تحصیلی و از مدارس آغاز می‌کردیم . متأسفانه ما همیشه به موضوع ازدواج به عنوان یک حریم خصوصی نگاه کردیم که به آن وارد نشویم و هنگامی که نگاهمان اینطور باشد شرم و حیا مانع از آن شده که بخواهیم به این فضاها وارد شویم.

رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به یک دوره 16 ساعته حضوری تصریح کرد: یک دوره آموزش 16 ساعته پیرامون موضوع ازدواج به تصویب دولت رسیده است که نهایتاً پس از مصوبه مجلس، همانند آزمایش خون که شرط ثبت ازدواج در دفترخانه است برای افراد اجباری خواهد شد
[ سه شنبه 89/2/28 ] [ 3:38 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620364