سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
زنی که از خوابگاه دانشجویان سرقت می‌کرد، سرانجام دستگیر شد.

اردیبهشت امسال، با شکایت حراست یکی از خوابگاه‌های دانشجویی در شمال غرب تهران مبنی بر سرقت از خوابگاه دانشجویان، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران (سعادت‌آباد) برای شناسایی و دستگیری سارق به کارآگاهان مبارزه با سرقت اماکن پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند که سرقت داخلی است و یکی از نفرات مجموعه خوابگاهی، مرتکب سرقت از خوابگاه دانشجویی شده است.

در پیگیری موضوع و با همکاری حراست و مدیریت خوابگاه، یک نفر به نام سودابه (23 ساله) به عنوان متهم شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت. در بررسی‌‌ها هیچ‌گونه مدرک مستندی مبنی بر این که وی دانشجو بوده یا دانشجوی کدام دانشگاه است، به دست نیامد.

با چهره‌نگاری و ترسیم چهره فرضی از این متهم، آموزش‌های لازم به عوامل حراست درخصوص نحوه شناسایی متهم و اطلاع موضوع به کارآگاهان پایگاه دوم ارائه شد که سرانجام روز 15 اردیبهشت متهم تحت تعقیب پس از مراجعه به خوابگاه دانشجویی شناسایی و بلافاصله با اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و حضور ماموران در محل، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد. با آغاز تحقیقات از متهم، هویت واقعی وی به نام سعیده شناسایی شد که وی در مقابل افسر پرونده اعتراف کرد: من تا چند سال پیش دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها بودم و با توجه به حضور در محیط‌های خوابگاهی و دانشگاهی، براحتی در محیط‌های خوابگاهی تردد می‌کردم.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: غالبا به عنوان مهمان یا آشنای یکی از دانشجویان وارد خوابگاه می‌شدم و در مواردی نیز با نشان دادن یک کارت براحتی به این مکان‌ها راه می‌یافتم.

متهم ضمن اعتراف به ارتکاب بیش از 40 فقره سرقت از تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: غالبا از افرادی که در نگهداری وسایل خود بی‌دقت بوده یا کمد خود را قفل نکرده بودند، اقدام به سرقت می‌کردم.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: سال گذشته نیز تعدادی از پرونده‌های سرقتی مشابه از محیط‌های خوابگاهی یا دانشگاهی به پلیس آگاهی ارجاع شد که در مجموع به نظر می‌رسد در ورود و خروج افراد غیردانشجو به محیط‌های دانشگاهی، از سوی حراست دقت لازم صورت نگرفته و این مساله درکنار بی‌دقتی برخی دانشجویان در حفظ و نگهداری اموال شخصی، موجبات سوءاستفاده این سارق را فراهم کرده است.

وی افزود: دانشجویانی که از سال گذشته در محیط‌های دانشگاه‌های غرب تهران بویژه در خوابگاه‌ها از آنها سرقت شده، می‌توانند برای پیگیری موضوع و شناسایی اموال خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ، خیابان زنجان شمالی یا شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران مراجعه کنند.
[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 9:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620359