سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
جام جم آنلاین ـ نشریه نشنال جئوگرافیک در انتشار عکس های متنوع از سلیقه خاصی برخوردار بوده و از نظر کیفیت و سوژه از جمله بهترین نشریات در انتخاب عکس محسوب می‌شود. این عکس‌ها به اندازه‌ای گویا هستند که نیاز به توضیح و تفسیر زیادی ندارند. نگاهی به 10 عکس از برتر نشنال جئوگرافیک در نیمه نخست ماه مه. 25 اردیبهشت 89. منبع: نشنال جئوگرافیک.



یک بادکنک فروش در خیابانی در شهر هانوی پایتخت ویتنام.




منظره رویایی شبی پرستاره در یک پارک وحش تانزانیا.





تصویر قرن بیست و یکمی بزرگراه‌های چند طبقه در قلب شهر شانگهای در چین.




منظره‌ای وهم آور از منطقه کوهستانی سرا دا لبا در آنگولا.



تصویر توریست‌ها در مجاورت آبفشان گونور در ویکیانس در ایسلند.



مجسمه سیذارتا گوتاما یا همان بودای مشهور که در پارک تاریخی آیوتایا در تایلند در میان تنه درختان اسیر شده است.





تصویر یک کافه کوچک سنتی کنار خیابان در شهر پاریس.



یک مرد فقیر در شهر پوخارا در نپال و تضاد آن با پوستر بالیوودی آمیتاباچان.





یک زن افغان از کنار مسجد آبی یا مسجد حضرت علی (ع) در شهر مزار شریف عبور می کند.


تصویر زنان هندی با ساری های رنگارنگ در شهر مانداوا در ایالت راجستان.



[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک زن سعودی با گرفتن یک کیلو طلا به ازدواج دوم همسرش رضایت داد.!

به گزارش فردا و به نقل از روزنامه اینترنتی عناوین سعودی، پس از آنکه یک مرد همسردار به زن دیگری علاقه مند شده بود، برای گرفتن رضایت از همسر اول خود برای ازدواج مجدد، وی را به بازار برد.

این روزنامه می افزاید در بازار همسر اول این مرد در مغازه طلافروشی از فروشنده خواست تا سنگین ترین قطعه طلای موجود در مغازه را برای وی بیاورد و وزن کند که پس از این معلوم شد وزن قطعه طلا یک کیلوگرم است. همسر اول این مرد از وی همان قطعه طلا را درخواست کرد و همسر وی نیز حاضر شد تا پرداخت هزینه خرید این طلا موافقت همسر اول خود را جلب کند.

گفتنی است، در اغلب کشورهاى اروپایى یا آمریکا، مشاهده زنانى از عربستان سعودى براى بوتیک داران، جواهر فروشان و صاحبان مغازه هاى لوازم آرایش به منزله یک جشن است. این زنان که کمتر تنها و بیشتر به صورت گروهى به خرید میروند، گاه لوکس‌ترین و گرانبهاترین عطرها، جواهرها و لباس هاى مارک دار را یکجا و با یک نظر مى‌خرند.

به گزارش رادیو آلمان، طبق آمار وزارت بازرگانى عربستان سعودى، هر زن در این کشور سالانه یک کیلو و دویست گرم طلا، سنگ هاى قیمتى، مروارید و الماس مى‌خرد! این بررسى روشن مى‌سازد به رغم این‌که زنان و دختران عربستان سعودى همواره زیر چادر و پوششى کامل به سر مى‌برند، اما میزان مصرف زینت آلات و لوازم آرایشى بین آنها به مراتب از زنان بى‌حجاب و غیر پوشیده کشورهاى غربى بیشتر است. این آمار روشن نمى کندکه آیا این میزان جواهر را خود زنان مستقیما و مستقلا خریدارى کرده‌اند یا همسران آنها انتخاب کننده و پرداخت کننده بوده اند.
[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:51 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

این زن 25 ساله در حضور قاضی شعبه 236 این مجتمع مدعی شد که شوهرش به او خرجی نمی‌دهد و هر وقت او پولی می‌خواهد، کتکش می‌زند.ما حدود 4 سال و نیم است که با هم زندگی می‌کنیم و فرزندی نداریم و من از شوهرم خرجی و نفقه خود را می‌خواهم چون در این مدت هیچ پولی از او نگرفته‌ام.

مرد 30 ساله که در دادگاه حضور داشت مدعی شد: من هر چیزی که همسرم بخواهد و نیاز داشته باشد برایش تهیه می‌کنم و این به معنای این است که به او خرجی داده‌ام.

قاضی دادگاه از مرد جوان خواست تا سندی در قبال ادعای خود مبنی بر دادن نفقه به همسرش ارائه دهد که زن مدعی شد شوهرم هنگامی که برای من چیزی می‌خرید دعوا به راه می‌انداخت تا خوشی آن خرید را از من بگیرد و به شدت من را کتک می‌زد.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده، مرد را محکوم به پرداخت نفقه زن به صورت ماهی 250 هزار تومان کرد


[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خلبانی که در سوئد با مدرک جعلی به مدت سیزده سال، خلبان هواپیماهای مسافربری بود، سرانجام دستگیر شد.

توماس سل که در خطوط هواپیمایی سوئد به کشورهای مختلف جهان پرواز داشت، در فرودگاه آمستردام در حالیکه برای پرواز با بوئینگ هفتصد و سی و هفت به مقصد آنکارا آماده می شد ، مسئولان امنیتی فرودگاه  وی را به اتهام ارائه مدرک جعلی خلبانی دستگیر کردند.

توماس چهل و یک ساله به مدت ده هزار ساعت، پرواز بدون مجوز داشته است . توماس به این کار خود اعتراف کرد اما فقط دو هزار و 600 دلار جریمه و چند سالی نیز از پرواز منع شده است .

توماس گفت: احساس شرم می کنم، زیرا دروغ گفتم اما حتی یک بار هم احساس نکردم که جان مسافران را به خطر انداخته ام .

توماس به عنوان مهندس نگهداری هواپیما در شرکت ساس کار می کرد. روزی یکی از همکارانش خواسته بود هدایت هواپیما را به عهده بگیرد به همین سبب به ذهنش خطور کرده بود  که به عنوان خلبان در یکی از شرکت های هواپیمایی کار کند به همین سبب مدرک جعلی سوئدی برای خودش صادر کرده بود .

 قضات با درخواست ها برای زندانی کردن توماس مخالفت، بلکه بر عکس از پرونده خوب کاری وی تمجید نیز کردند .
 

[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

فارس: زنی در حضور قاضی مدعی شد که شوهرش بسیار مهربان است و او می‌خواهد که شوهرش با او برخورد خشنی داشته باشد و گرنه از او جدا می‌شود.

زنی 24 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواستی را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد.

این زن در حضور قاضی شعبه 254 این مجتمع مدعی شد که شوهرش بسیار خوش‌اخلاق است و دیگر غیرتی از خود نشان نمی‌دهد در صورتی که وی علاقه مند به خشن بودن شوهرش است.

وی ادامه داد: من مرد خشن دوست داشتم که شوهرم ابتدا به این صورت بود ولی حالا بسیار خوش‌اخلاق شده، اصلاً به من گیر نمی‌دهد و بی‌توجه است.

مرد 28 ساله که در دادگاه حضور داشت گفت: من مشکلی در زندگی‌مان نمی‌بینم و خوشبخت هستیم. من بسیار با همسرم مهربان هستم و او را دوست ‌دارم و نیازی نیست از خود خشونت نشان دهم.

زن نیز گفت: من می‌خواهم از شوهرم جدا شوم و مهریه یک‌هزار سکه‌ای خود را نیز دریافت کنم.

مرد تصریح کرد: من قبول می‌کنم و عهد می‌بندم که با همسرم خشن برخورد کنم و رفتار مورد نظر او را داشته باشم.

زن مدعی شد چون مطمئن نیستم که همسرم رفتار خود را همانطور که می‌خواهم تغییر دهد من مهریه هزار سکه‌ای خود را می‌خواهم.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده، مرد را محکوم به پرداخت مهریه هزار سکه‌ای زن کرد. اما حکم طلاق صادر نشد و مرد تصمیم گرفت نسبت به همسر خود با خشونت رفتار کند.


[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
همشهری‌آنلاین ـ فبین ژوستل (Fabienne Justel) که اکنون 39 ساله است، ماه هاست تلاش می‌کند از شوهر فوت شده خود باردار شود.
اشپیگل آنلاین از پاریس گزارش داد، او قصد دارد با اسپرم منجمد شده شوهرش که در سال 2008 به خاطر ابتلا به سرطان از دنیا رفت، عمل لقاح را انجام دهد.

همسر وی به دلیل اینکه بیم داشت شیمی درمانی موجب عقیم شدنش شود، اجازه منجمدسازی اسپرم خود را داد. با این حال، دستگاه قضایی فرانسه درخواست ژوستل را ابتدا رد کرد، اما دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به این پرونده در جریان است.

در فرانسه، لقاح مصنوعی پس از مرگ همسر ممنوع است و استفاده از اسپرم منجمد شده در صورتی مجاز است که شخص اهداکننده آن را تایید کند.

این در حالی است که اندکی پیش در آلمان یک بیوه 29 ساله در نویبراندنبورگ توانست از دادگاه رای بگیرد تا از همسر فوت شده خود بچه دار شود. در این پرونده این زوج سلول ها را منجمد کرده بودند. پس از تصادف مرگبار شوهر با موتوسیکلت، بیمارستان در وهله اول از باز پس دادن این سلول ها خودداری کرده بود.


[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:46 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه تروریستی موسوم به جندالله در گفت‌‌وگو با خبرنگار «پرس تی وی»، از جزییات بیشتری از تلاش‎های آمریکا برای گسترش تروریسم و ناامنی در ایران پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، ریگی که چندی پیش به دست ماموران امنیتی کشورمان دستگیر شد، در تازه‌ترین اظهاراتش گفت: هنگامی که در مراکش بوده، مأمورانی که به اعتقاد وی، آمریکایی و اسرائیلی بودند، فهرستی از نام‌ها را برای ترور در اختیار وی گذارده‌اند.

 این جنایتکار در مصاحبه خود با شبکه «پرس تی وی» افزود که پیش از دستگیری‌اش به دست مأموران ایرانی، دیدارهایی در کازابلانکای مراکش با افرادی از سوی ناتو داشته است.

وی همچنین افزود: آنچه برای من مبهم مانده، این است که چرا این افراد ناتو در افغانستان با من دیدار نکرده‌اند، زیرا ناتو در افغانستان پایگاه نظامی دارد و برای همین می‌توانستند در آنجا بسیار راحت‌تر و امن‌تر با من دیدار کنند.

 دومین نقطه ابهام ریگی برای برگزاری این دیدارها در مراکش، این بوده است که وی می‌گوید: ما گمان می‌کردیم که مأموران ناتو، می‌خواهند درباره انجام عملیات در شرق ایران سخن بگویند؛ اما آنان در این دیدارها از ما خواستند که حیطه عملیات خود را از استان‌های شرقی به پایتخت ایران انتقال دهیم.

 ریگی همچنین افزود: آنچه برای من جالب و عجیب بود، این که دریافتیم این مأموران، نیروهای آمریکایی و اسراییلی بودند که در پوشش نیروهای ناتو با ما دیدار کرده‌اند و در هر صورت، ما به این نتیجه رسیدیم که این افراد با جاهایی غیر از ناتو ارتباط دارند.

وی افزود: مذاکره کنندگان پیشنهاد کردند که عکس و اسامی گروهی از افراد و همچنین آدرس محل اقامت آنها را برای ترور در اختیار جندالله قرار دهند. همچنین همه ابزار و تجهیزات لازم برای عملیات از جمله مواد منفجره و سلاح را در شهرهای محل عملیات در اختیار گروه قرار می گرفت. در مقابل جندالله تنها متقبل انجام عملیات می شد. پیشنهادکنندگان حاضر بودند علاوه بر پولی که به طور ثابت برای همکاری به جندالله پرداخت می شد، مبلغی هنگفت را نیز به صورت جداگانه برای هر ترور به گروه پرداخت کنند. به گفته مذاکره کنندگان برای هر هدف مبلغی خاص و کلان تعیین شده بود و این پول پس از پایان هر عملیات به گروه پرداخت می شد.

 ریگی اضافه کرد: جندالله پس از این دیدار و پیشنهادهای طرف خارجی به این نتیجه رسید که منطقه عملیاتی خود را به مرکز کشور منتقل کند و در مجموع، طرفین به این نتیجه و اتفاق نظر رسیدیم که عملیات به پایتخت منتقل پیدا کند.

سرکرده گروهک موسوم به جندالله گفت: همچنین طرف مذاکره کننده توصیه کرد که جندالله تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشد و از این پس اشخاص و اهداف خاصی را هدف قرار دهد. همگی این سه پیشنهاد مورد پذیرش ما قرار گرفت و ما خواستار در اختیار گرفتن تجهیزات لازم برای شروع عملیات شدیم.

وی در پایان اقدامات این گروهک از جمله حملات تروریستی و ارتباط با کشورهای بیگانه را ناشی از جهل و سطحی نگری دانست و جهل توام با نفرت را مبنای عملیات تروریستی خود و گروهش خواند.

گفتنی است، ریگی در فوریه گذشته، هنگامی که می‌خواست از دبی رهسپار قرقیزستان شود، به دست مأموران ایرانی دستگیر شد.

اینها همه در حالی است که ریگی و گروهک وی، مسئولیت انجام عملیاتی تروریستی را در جنوب ایران علیه شهروندان و نیروهای امنیتی کشور در چند سال گذشته پذیرفته‌اند.

 وی پس از دستگیری اعتراف کرد که عوامل سیستم‌های اطلاعاتی غربی از وی حمایت می‌کرده اند.

[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 3:47 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عنان به میکده خواهیم تاخت زین مجلس              که وعظ بی عملان واجبست نشنیدن

 چند سال پیش، در یکی از محلات شرق تهران، روی دیوارها شعارهایی بود که نشان از «ظهور منجی عالم بشریت ابراهیم میرزایی» خبر می‌داد! برگه‌های تبلیغاتی در ابعاد گوناگون نیز با این موضوع در میان مردم پخش می‌شد که همزمان با آن نیز هزاران ایمیل و هرزنامه که در فضای مجازی از این موعود خبر می‌داد نیز توزیع می‌شد. گویی، این روند همچون سریال‌های تلویزیونی ادامه داشته که چند روز پیش نیز یکی از این برگه‌های تبلیغاتی به دستمان رسید؛ برگه‌هایی که گویی روش تبلیغاتی سازمانی است که رهبرش خود را یگانه منجی ملت ایران می‌داند؛ «سازمان عَلَم حق و عدالت»؟!
اما سازمان «علم حق و عدالت» چیست؟ آیا یک سازمان منبعث از یک سازمان سیاسی است یا حلقه‌ای متشکل از اوهام که گرداگرد شخصی به نام ابراهیم میرزایی تشکیل شده؟!

اما این «ابراهیم میرزایی» کیست؟ همین را بدانیم که وی متولد 11/7/ 1318 شمسی در گرگان به دنیا آمده است، دیپلم را در دبیرستان بهرام تهران گرفته و به دانشکده افسری می‌رود و در گارد جاویدان شاه مشغول خدمت می‌شود با دقت به تاریخ تولد نامبرده پی می‌بریم و بر خلاف تصاویری که از او چاپ کرده و توزیع می کنند! عکسی که حکایت از مرد جوانی با چهره ای مصمم و نگاهی گیرا دارد! میرزایی اگر اکنون زنده باشد ـ گزارش‌هایی موجود است که از مرگ او خبر می‌دهند ـ پیرمردی است هفتاد و چند ساله و مجهول‌المکان.

در بیوگرافی نامبرده آمده: دانش آموخته دانشکده افسری است و استاد کونگ فو، مبدع سبک «توآ» و جزو یازده استاد برتر این رشته ورزشی در جهان شناخته می‌شود. رهروانش مدعی هستند، نامبرده دارای دکترای فلسفه و فیزیولوژی است و از دولت فرانسه، نشان عالی لژیون دونور دریافت کرده است؛ مدارکی که تنها هوادارانش مدعی آن هستند و دریافت نشان‌هایی چون لژیون دونور نیز چیزی جز مزاح تبلیغاتی نیست.

نامبرده در رژیم پهلوی در گارد جاویدان خدمت می‌کرده که توسط هوادارانش به عنوان سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب وی تلقی می‌شود و از دیگر ادعاهای پیروانش، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- مسئولیت یک باشگاه ورزشی معروف پایتخت در اوایل انقلاب
2- کاندیدای نخستین دوره ریاست جمهوری
3- راه‌آندازی دانشگاه انشا در سال 58 با موافقت دولت آقای بازرگان
4- راه‌اندازی بیمارستان فیزیولوژی انرژی و روان پزشکی درد و درمان بیماری‌های نادرمان» در ملارد شهریار

البته یکی دیگر از ادعاهای پیروان نامبرده، مجروح شدن وی در اوایل انقلاب توسط پاسداران است.
اما داستان واقعی مجروح شدن او این است که نامبرده در یکی از باشگاه‌های ورزشی در خیابان رودکی نرسیده به چهارراه آذربایجان کلاس آموزش کونگ فو دایر کرده بود. از شاگردان وی می‌توان به شهید والامقام یاسر عیسی پور اشاره نمود ـ نامبرده علاوه بر قهرمانی جهان در این رشته مبدع سبک ببر خونین در کونگ فوست ـ وقتی در همان سال‌های اولیه نامبرده مدعی امام زمان بودن می‌نماید، با همین شهید بزرگوار درگیر شده و مجروح می‌شود و از یک پا برای همیشه می‌لنگد.

بنا بر این گزارش، میرزایی در سال 66 از راه کوهستان به ترکیه رفته و بنا بر آخرین اطلاعات از نامبرده که به سه سال گذشته برمی‌گردد، ظاهرا وی فوت کرده و دوستان جاهلش، هنوز منصب خدایی برای او تعبیه می‌کنند.

وی همچنین در کشور آلمان یک پیتزا فروشی داشته و در صنف خدمات غذایی مشغول بوده است. زندگی و سرنوشت او به همین جا پایان یافته و بیش از این درباره سرنوشت میرزایی اطلاعی در جایی درج نشده است.

ساختارشناسی این فرقه:

1 ـ قداست بخشی: استفاده از القابی مانند مصلح، منجی یگانه، راهبر الهادی الحفیظ و حتی لقب آقا به جای آقای... در راستای قداست بخشی به رهبر این سازمان نیز پیرو همین امر قابل طرح است. (شاید به این دلیل که استفاده از کلمه آقا معمولا به عنوان پیشوند بزرگان مذهبی استفاده می‌شود، در حالی که برای خطاب رسمی به شخصیتی علمی یا حتی سیاسی از لفظ آقای استفاده می گردد.)

2 ـ بنیانگذار فرهمند: استفاده از القابی چون پرفسور و داشتن مدارک علمی متعدد و نشان جهانی را می‌توان در این باره مطرح نمود.

3 ـ توهم خدا شدن: همان گونه که به صورت صریح در بیانیه‌های آنها نیز آمده، نامبرده [نعوذبالله] مدعی قادر متعال بودن شده است.

4 ـ قداست‌زدایی از پیامبران: نامبرده با ایجاد شبهه در کتب و ادیان آسمانی، مدعی است که همه ادیان گذشته به خطا رفته و دینی که بنده مدعی هستم از همه آنها برتر است.

5 ـ هزار پاره کردن حقیقت: این سازمان مدعی است در هر یک از کتب آسمانی گذشته، تنها پاره ای از حقیقت آمده و به همین مناسبت، ابراهیم میرزایی با تجمیع کتب آسمانی گذشته، کتابی به نام التوحید را آورده است.

در ادامه گزارش به حقایقی اشاره می‌کنیم که در مرحله نخست، برای روشنگری جوانان عزیز کشور است تا در دام شیادانی چنین نیفتند و اگر شمار اندکی نیز گرفتار آمده‌اند، با تدبر و تعمق، راه مستقیم را برگزینند.

آیا بهره‌گیری از عبارات کلی و نامفهوم با مضامین گوناگون از آزادی انسان تا صلح جهانی و عدالت در پوشش کلماتی به ظاهر دینی برای پیشبرد یک آیین بدون داشتن برنامه دقیق و مدون میسر است؟ آیا مکتوبات و اطلاعیه‌های سازمان مربوطه که پر است از واژگان نادرست و عبارات نامفهوم و بی معنی نشان دهنده تبحر نامبرده در مسائل اعتقادی است یا نشان از روان پریشی نامبرده است؟

فهم مکتوبات میرزایی که خود را یگانه منجی عالم می‌داند، از عهده عوام که حتی خواص خارج است و این نه از پیچیدگی و عمق معانی اوست، بلکه حاصل پریشان گویی آنهاست.

 لطفا به چند نمونه از سخنان نامبرده توجه نمایید:

ـ «پیکره تنگاهیِ آدم در واحده  وجود منقسم به وظایف الاعضا است».

ـ «ذات و فطرتِ قلبِ عقل (همه سؤالات در یک جواب) و عقلِ قلب (همه جواب‌ها در یک سؤال) در واحده وجودِ روانجاهی منقسم به وظایفِ دین و دانش از مشاهدات و کشفیات که سؤالِ آدم ز کجا است و مفهوم زندگانی آدم چه معنا است؟»

ـ «السلام یومُ‌الموعود یومُ‌الشهادةِ یومُ‌الفتح یومُ‌الخُلُود مجاهدُالحقّ مؤمنین مجاهدِ نورِ  یروُالصبرُالإستقامةُالأمانةُالفتحُ‌الأطهرُالوجودِ مؤمنین مبارکُ‌الوجود».

ـ «راهبر الهنجار وحدت الوجود روان ِ اسفار»

البته ذکر همه خزعبلات نامبرده و پیروانش از حوصله این نوشتار بیرون است. در این مورد، القاب اختصاص داده به خود نیز خالی از این اشتباهات نیست؛ از جمله لقب «راهبر الهادی الحفیظ»؛ عبارتی مجعول و مبهم است که فاقد اصول صرف و نحوی است.

اما این داستان در جایی شیرین‌تر می‌شود که نجات ایران به روش این سازمان علم حق و عدالت، باوجود بی مایگی در اصول و مبانی و ابهام در مواضع و اهداف، طرفدارانی ـ هرچند اندک ـ در کشور پیدا کرده و برنامه‌هایی نیز تدارک دیده است. این سازمان به تازگی با افزودن به حجم تبلیغات خود، وارد مرحله جدیدی شده است تا جایی که اطلاعیه‌های این سازمان در شهرهای گوناگون کشور، بیش از گذشته خودنمایی کرده و توزیع می‌شود.

 اما آنچه هواداران این سازمان از آن سوءاستفاده می‌کنند، در مرحله نخست جهل مردم و بعد کم کاری ارگان‌های نظارتی است.

این سازمان تحت عناوینی چون انقلاب فرهنگی، دادگاه حق و عدالت، توجه به نقش زنان در مبارزه و... به هوادارانش وعده نصر می دهد. وعده به این که پروفسور آقا ابراهیم میرزایی راهبر این منجی یگانه می‌آید و کشور را پر از داد و عدالت و آزادی می‌کند؟! پایه‌های سست گذشته را ویران و حکومتی استوار بنا می‌کند؟! آنانی را که علیه بشریت جنایت کرده‌اند محاکمه و به سزای اعمالشان می‌رساند و مدعی است جامعه ایران و مدعیان نجات، آن چه در مشی و روش سازمان علم حق و عدالت مهم است، اعتقاد وثیق رهبر و طرفداران این سازمان به این نکته است که رسالتی بر دوش دارند تا نجات دهنده ملت ایران باشند؟! ابراهیم میرزایی خود را مکلف به وظیفه‌ای می‌داند که تاریخ بر دوشش نهاده؛ آن که یگانه منجی ایران باشد؟!

البته بر هیچ کس پوشیده نیست که گروه‌هایی با چنین اوصاف، هیچ جایگاهی در جامعه نداشته و با سال‌ها تلاش همچنان در انزوا هستند.

ادعای آزادی، عدالت و ایده‌آل‌گرایی به اضافه استدلال سست و ضعف شعور، ملغمه آشفته‌ای شده که نتیجه آن منجی‌زدگی ـ در برابر منجی‌گرایی رایج در ادیان گوناگون ـ را به جامعه تحمیل می‌کند که شاید در نظر نخست اهمیتی نداشته باشد، اما به مرور می‌تواند برای جوانان این مرز و بوم که با ضمیر پاک خویش به دنبال کشف حقایق هستند، اثرات نامطلوبی بگذارد، چنان که تجربه‌های بسیاری تاکنون این امر را ثابت کرده است.

با دقت در این موضوع و ظهور منجی‌ها با گرایش‌های گوناگون از سلطنت طلب و لس آنجلسی گرفته تا ملی گرا و مذهبی هر چند گاهی ظهور می‌کنند و صلای نجات ملت ایران ـ آن هم به روش‌های عجیب و غریب و خرافی ـ  را سر می‌دهند، پیروان اندکی گرد می‌آورند و پس از چندی ناپدید می‌شوند، به نظر می‌رسد، این امر اتفاقی نبوده و برنامه ریزانی دارد که  پیش از سیاستمداران و نهادهای امنیتی، باید جامعه‌شناسان و روان شناسان به تکاپو بیفتند که چرا و چگونه گرایش به این گروه‌ها، در میان قشرهای خاص افزایش می‌یابد؟

در پایان، چند پرسش از کسانی که خود را پیروان نامبرده می‌نامند:

* اگر وی منجی عالم بشریت است، چه نیازی به داشتن مدارک دکترا و نشان‌هایی مانند لژیون دنور دارد؟

* اگر هنوز وی زنده است و [نعوذبالله] قادر متعال است، ترتیبی دهید تا در یک مصاحبه تلویزیونی زنده در آن سوی آب‌ها که به انحای گوناگون به شما سرویس می‌دهند، شرکت کند تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد؟

* مگر رهبر بودن یا رهبر شدن، تنها به افزودن لفظ «راهبر»/«رهبر» به نام است؟

* نامبرده که مدعی خدایی است، چرا به دنبال مناصب دنیایی می‌گردد؟

* چرا نامبرده برای این که نقش  پیامبران را بازی کند، دو سال در گرگان مشغول چوپانی بود؟

* فیلمی که در سال 1366 تهیه شده و به جای آغاز در پایان آن، بسم الله الرحمن الرحیم قرار داده شده بود، چه بود؟

* ماجرای سفیرانی را که می‌خواست به دورترین نقاط عالم بفرستد، ولی به آنها روادید ندادند، به یاد می‌آورید؟

* ماجرای آن کشتی که در سال 72 به مریدان خود دستور ساخت داد تا آنها را در دریا سیر دهد، به کجا رسید؟

* شخصی به نام «بهنام چ» که خود را واسطه ارتباط میرزایی می‌نامد، بنا بر اسناد و مدارک موجود، از عوامل سرویس موساد است، آیا سرسپردگی در برابر صهیونیست‌ها هم از کرامات وی است؟



[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 3:46 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 زندان
















 

[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 3:9 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری از اعلام نهایی افزایش ضریب حقوق کارمندان دولت تا چند روز آینده خبرداد.

رحیم ممبینی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت تا چند روز آینده در دولت نهایی و اعلام خواهد شد، افزود: این افزایش ضریب به صورت پلکانی معکوس نیست.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در پاسخ به این مطلب که برخی از رسانه ها عنوان کرده اند که افزایش ضریب حقوق امسال 6 درصد خواهد بود؟ این موضوع را رد کرد.

وی گفت: درصد و میزان تغییر و افزایش حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان تا چند روز آینده مشخص می شود، زیرا بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید به پیشنهاد شورای توسعه به تصویب هیئت وزیران برسد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تاکید کرد: کارهای مربوط به افزایش حقوق کارمندان دولت انجام شده است و باید این امر مطرح و سپس تصویب و ابلاغ شود.

لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هفته آینده خبر خوشی درباره افزایش ضریب حقوق کارمندان اعلام خواهد شد.  
 
[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 3:8 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617821