سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه تروریستی موسوم به جندالله در گفت‌‌وگو با خبرنگار «پرس تی وی»، از جزییات بیشتری از تلاش‎های آمریکا برای گسترش تروریسم و ناامنی در ایران پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، ریگی که چندی پیش به دست ماموران امنیتی کشورمان دستگیر شد، در تازه‌ترین اظهاراتش گفت: هنگامی که در مراکش بوده، مأمورانی که به اعتقاد وی، آمریکایی و اسرائیلی بودند، فهرستی از نام‌ها را برای ترور در اختیار وی گذارده‌اند.

 این جنایتکار در مصاحبه خود با شبکه «پرس تی وی» افزود که پیش از دستگیری‌اش به دست مأموران ایرانی، دیدارهایی در کازابلانکای مراکش با افرادی از سوی ناتو داشته است.

وی همچنین افزود: آنچه برای من مبهم مانده، این است که چرا این افراد ناتو در افغانستان با من دیدار نکرده‌اند، زیرا ناتو در افغانستان پایگاه نظامی دارد و برای همین می‌توانستند در آنجا بسیار راحت‌تر و امن‌تر با من دیدار کنند.

 دومین نقطه ابهام ریگی برای برگزاری این دیدارها در مراکش، این بوده است که وی می‌گوید: ما گمان می‌کردیم که مأموران ناتو، می‌خواهند درباره انجام عملیات در شرق ایران سخن بگویند؛ اما آنان در این دیدارها از ما خواستند که حیطه عملیات خود را از استان‌های شرقی به پایتخت ایران انتقال دهیم.

 ریگی همچنین افزود: آنچه برای من جالب و عجیب بود، این که دریافتیم این مأموران، نیروهای آمریکایی و اسراییلی بودند که در پوشش نیروهای ناتو با ما دیدار کرده‌اند و در هر صورت، ما به این نتیجه رسیدیم که این افراد با جاهایی غیر از ناتو ارتباط دارند.

وی افزود: مذاکره کنندگان پیشنهاد کردند که عکس و اسامی گروهی از افراد و همچنین آدرس محل اقامت آنها را برای ترور در اختیار جندالله قرار دهند. همچنین همه ابزار و تجهیزات لازم برای عملیات از جمله مواد منفجره و سلاح را در شهرهای محل عملیات در اختیار گروه قرار می گرفت. در مقابل جندالله تنها متقبل انجام عملیات می شد. پیشنهادکنندگان حاضر بودند علاوه بر پولی که به طور ثابت برای همکاری به جندالله پرداخت می شد، مبلغی هنگفت را نیز به صورت جداگانه برای هر ترور به گروه پرداخت کنند. به گفته مذاکره کنندگان برای هر هدف مبلغی خاص و کلان تعیین شده بود و این پول پس از پایان هر عملیات به گروه پرداخت می شد.

 ریگی اضافه کرد: جندالله پس از این دیدار و پیشنهادهای طرف خارجی به این نتیجه رسید که منطقه عملیاتی خود را به مرکز کشور منتقل کند و در مجموع، طرفین به این نتیجه و اتفاق نظر رسیدیم که عملیات به پایتخت منتقل پیدا کند.

سرکرده گروهک موسوم به جندالله گفت: همچنین طرف مذاکره کننده توصیه کرد که جندالله تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشد و از این پس اشخاص و اهداف خاصی را هدف قرار دهد. همگی این سه پیشنهاد مورد پذیرش ما قرار گرفت و ما خواستار در اختیار گرفتن تجهیزات لازم برای شروع عملیات شدیم.

وی در پایان اقدامات این گروهک از جمله حملات تروریستی و ارتباط با کشورهای بیگانه را ناشی از جهل و سطحی نگری دانست و جهل توام با نفرت را مبنای عملیات تروریستی خود و گروهش خواند.

گفتنی است، ریگی در فوریه گذشته، هنگامی که می‌خواست از دبی رهسپار قرقیزستان شود، به دست مأموران ایرانی دستگیر شد.

اینها همه در حالی است که ریگی و گروهک وی، مسئولیت انجام عملیاتی تروریستی را در جنوب ایران علیه شهروندان و نیروهای امنیتی کشور در چند سال گذشته پذیرفته‌اند.

 وی پس از دستگیری اعتراف کرد که عوامل سیستم‌های اطلاعاتی غربی از وی حمایت می‌کرده اند.

[ چهارشنبه 89/2/29 ] [ 3:47 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 1619152