سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
چندی پیش، گروهی از مسئولان شهرستان مسجد سلیمان در سالروز شهادت نوجوان شهید «بهنام محمدی»، اقدام به نبش قبر ایشان کرده و از میان پنجاه قبر شهید دیگر، پیکر پاک او را به آرامگاه شهدای گمنان منتقل کردند که البته این کار با اعتراض سریع مردم محل روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»، این اعتراض اهالی محترم و خانواده های شهدا افاقه نکرده و با توجه به نفوذ مسئولان شهر در استانداری خوزستان، این کار حتی با وجود مخالفت صریح مهندس زریبافان، معاون رییس جمهور و مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجام شد.

بنابر این گزارش، پس از این رویداد، به تازگی، همان خانواده های شهدای معترض، در شکواییه ای خطاب به آقای زریبافان، ضمن تشکر از همراهی وی، خواستار رسیدگی به این موضوع شده و اعلام کرده اند که در صورت رسیدگی نکردن، آنان هم شهدای خود را به هر نقطه ای که دلشان بخواهد خواهند برد.

این گزارش می افزاید: هرچند ایستادگی مهندس زریبافان در برابر این کار، امری ستودنی بود، ولی باید توجه داشت که به هر حال، این نبش قبر، غیرقانونی انجام شده و اگر با آن برخورد نشود، ممکن است به رویه تبدیل شده که نتیجه ای جز بی نظمی و هتک حرمت آرامگاه شهیدان نخواهد داشت.

گفتنی است، شنیده های خبرنگار «تابناک»، حکایت از این دارد که ظاهرا، جرأت چنین کار غیرقانونی با کمک، پشتیبانی و هماهنگی برخی مسئولان در تهران بوده است!

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:21 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
کاروان ورزش ایران در روز هشتم بازی‌های آسیایی در روزی کم جنب و جوش تنها به یک مدال برنز حسین عسکری در دوچرخه سواری جاده قناعت کرد و در رده چهارم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند، البته با کسب هفتمین مدال طلای کشورهای هنگ کنگ و تایلند خطر را به شدت احساس کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، تیم ایران با این یک مدال برنز جمع مدالهای خود را به عدد 29 رساند و با کسب مجموع 8 نشان طلا، 7 نقره و 14 برنز جایگاه چهارمی روز قبل خود را حفظ کرده است. کاروان کشورمان تا به امروز در رشته های تکواندو(9 مدال)، ووشو(6مدال)، وزنه برداری(4 مدال)، تیراندازی(3مدال)، دوچرخه سواری(3مدال)، جودو( 2مدال)، روئینگ(2 مدال) موفق به کسب مدال شده است.

ورزشکاران کشورمان در رشته های والیبال، والیبال ساحلی، تکواندو، دراگون بت، بادبانی، بوکس، دوچرخه سواری جاده، شمشیربازی، شطرنج، تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خود رفتند.

از رشته های این دوره از بازیها امروز رقابتهای گلف، بیلیارد وتکواندو و دراگون بت به کار خودشان پایان دادند و فردا مسابقات رشته های کشتی، دوومیدانی، راگبی و ترامپولین بازیهای آسیایی آغاز به کار می کند که کاروان ایران در دو رشته دوومیدانی و کشتی به رقابت با حریفان می پردازد.

در این روز راس جدول مسابقات تغییرات خاصی نداشت جز اینکه تایلندی ها با کسب اولین مدالهای طلای خود شامل 7 نشان در رشته های سپک تاکرا، بادبانی و تکواندو از رده چهاردهم جدول به رده ششم جدول صعود کردند.

از میان 45 کشور حاضر در این دوره از بازیها 30 کشور صاحب مدال شده اند. امروز کشورهای قرقیزستان با یک مدال نقره در دوچرخه سواری و قطر با یک نشان برنز در بولینگ به جمع کشورهای مدال آور این رقابتها افزوده شده اند.

در ضمن نسبت به روز گذشته فقط 19 کشور مدال طلا را به کاروان ورزش‌های کشورشان اختصاص داده‌اند.

*رده‌بندی توزیع مدال در پایان روز هشتم به شرح زیر است:

1- چین؛ 138 طلا، 65 نقره و 67 برنز 2
- کره‌جنوبی؛ 52 طلا، 43 نقره و 57 برنز
3- ژاپن؛ 29 طلا، 52 نقره و 55 برنز 4

-ایران؛ 8 طلا؛ 7 نقره و 14 برنز

5- هنگ‌کنگ؛ 7 طلا، 12 نقره و 8 برنز
 6-تایلند؛ 7 طلا؛ 7 نقره و 19
7-تایوان؛ 6 طلا، 8 نقره و 28 برنز
 8-کره‌شمالی؛ 5 طلا؛ 8 نقره و 12 برنز
 9-قزاقستان؛ 4 طلا، 9 نقره و 18 برنز
 10-سنگاپور؛ 4 طلا؛ 4 نقره و 6 برنز

*رده‌بندی مدال‌ها از لحاظ مجموع تا پایان روز هشتم: 1-چین با 270 مدال
2-کره جنوبی با 152 مدال
 3-ژاپن با 136 مدال
 4-تایوان با 42 مدال
 5-تایلند با 33 مدال

 6-قزاقستان با 31 مدال

 7-ایران با 29 مدال

 8-ازبکستان و هنگ‌کنگ با 27 مدال

 10-کره‌شمالی با 25 مدال *

مدال آوران ایران تا پایان روز هشتم بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو:

روز اول: تیم ملی تیراندازی زنان در رشته تفنگ بادی 10 متر مدال نقره احسان پیغمبری در ووشو رشته تالو مدال برنز محمدرضا رودکی در جودو مدال برنز

روز دوم: تیم ملی اسپرینت دوچرخه سواری مدال برنز

روز سوم: مرتضی رضاییان در دسته 69 کیلوگرم وزنه برداری مدال نقره

روز چهارم: محمدرضا رودکی در جودو مدال نقره

روز پنجم: حمیدرضا قلی‌‌پور در ووشو رشته ساندا مدال طلا خدیجه آزادپور در ووشو رشته ساندا مدال طلا محسن محمد سیفی در ووشو رشته ساندا مدال طلا علیرضا نصرآزادانی در تکواندو مدال طلا یوسف کرمی در تکواندو مدال طلا الهه احمدی در تیراندازی زنان در رشته تفنگ 3 وضعیت 50 متر مدال نقره تیم ملی تیراندازی زنان در رشته تفنگ 3 وضعیت 50 متر مدال برنز سجاد عباسی در ووشو رشته ساندا مدال برنز الهه منصوریان در ووشو رشته ساندا مدال برنز سارا خوش‌جمال فکری در تکواندو مدال برنز مهدی سهرابی در دوچرخه سواری مدال برنز

 روز ششم: اصغر ابراهیمی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری مدال نقره سوسن حاجی‌پور در تکواندو مدال برنز سمانه شش‌پری در تکواندو مدال برنز فرزاد عبداللهی در تکواندو مدال برنز

روز هفتم: محسن شادی در قایقرانی در رشته روئینگ مدال طلا محمد باقری معتمد در تکواندو مدال طلا بهداد سلیمی در دسته +105 کیلوگرم وزنه‌برداری مدال طلا راحله آسمانی در تکواندو مدال نقره پریسا فرشیدی در تکواندو مدال نقره تیم روئینگ زنان مدال برنز سجاد انوشیروانی در دسته +105 کیلوگرم وزنه‌برداری مدال برنز

 روز هشتم: حسین عسکری در دوچرخه سواری جاده مدال برنز

*برنامه روز نهم ملی پوشان ایران در بازی‌های آسیایی 2010: در رشته کشتی فرنگی حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم با نماینده کره‌جنوبی، امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم با حریفی از ژاپن و سعید عبدولی در وزن 66 کیلوگرم به مصاف حریفی از تایلند می‌روند. *مسابقات دو و میدانی نیز از فردا آغاز می‌شود و در بخش مردان کیوان قنبری، کاوه موسوی، رضا بوذری و سجاد هاشمی به مصاف حریفان می‌روند و لیلا رجبی و مریم توسی نیز در قسمت بانوان شرکت خواهند کرد. *تیم تیر و کمان بانوان ایران به مصاف ژاپن می‌رود.

*در رشته تیراندازی مسعود عزیزیان، سعید صدری، امیر چاووشی و مسعود عامری در بخش مردان و بهاره چهارندار و سپیده سیرانی در قسمت بانوان شرکت می‌کنند. *تیم شمشیربازی ایران در اسلحه اپه به مصاف کویت می‌رود. *علی مظاهری در وزن 91 کیلوگرم رو در وری بوکسور ازبکستانی قرار می‌گیرد و عمران اکبری در وزن 56 کیلوگرم به مصاف بوکسوری از تایلند خواهد رفت.

*تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین دیدار مرحله گروهی فردا به مصاف تایوان خواهد رفت. بسکتبالیست‌های ایران هم‌اکنون با 2 پیروزی برابر فیلیپین و هند و شکست برابر ژاپن با 5 امتیاز در رده دوم قرار دارند.

پایان روز هشتم بازیها با کسب یک مدال برنز برای ایران/ ادامه پیشتازی چین
هشتمین روز از شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو با کسب یک مدال برنز برای کاروان ورزشی ایران و تثبیت در جایگاه چهارم به پایان رسید.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:18 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تولید داروی آیمود در فاز دوم تحقیقات کارآزمایی قرار گرفت، گفت: تا سال آینده دو هزار بیمار این دارو را دریافت می کنند و نتایج کارآزمایی ها تاکنون هیچ عوارض خاصی را در بیماران ثبت نکرده است.

دکتر عباس صداقت در گفتگو با خبرنگار مهر، داروی آیمود (IMOD) را یک داروی تعدیل کننده سیستم ایمنی دانست و افزود: بیماری HIV (ایدز) بر روی سیستم ایمنی تاثیر می گذارد به گونه ای که موجب فلج شدن سیستم ایمنی در بدن می شود در نتیجه سیستم ایمنی بدن این بیماران در مواجهه با عفونتهای فرصت طلبی که معمولا در جامعه وجود دارد از کار می افتد و با ساده ترین عفونت ها و میکروبها، بیمار می شوند و در نهایت عمر خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به تاثیر داروهای ضد "رترو ویروسی" ایدز در جهان و کشور اظهار داشت: درمان رایج بیماری ایدز در دنیا داروهای ضد رترو ویروسی است که این دارو نیز در کشور به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد. این دارو به دلیل جلوگیری از تکثیر ویروس، موجب افزایش عمر مبتلایان به ایدز شده است.
 
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولید داروی آیمود (IMOD) در کشور خاطر نشان کرد: در کنار استفاده از داروهای ضد رترو ویروسی، به دنبال راهکارهای دیگری بودیم تا بتواند در کنار استفاده از این دارو، دارویی عرضه کنیم تا از یک طرف سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از سوی دیگر طول عمر بیماران افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: در این راستا تحقیقات در زمینه تولید داروی "آیمود" (IMOD) از 8 سال قبل از سوی مرکز تحقیقات ایدز و دفتر راهبردی ریاست جمهوری آغاز شد و در نهایت تا سال قبل به مرحله چهارم مطالعات IMOD رسیدیم که این مرحله شامل کارآزمایی بالینی است.
 
صداقت به مراحل اجرایی این دارو اشاره کرد و یاداور شد: پس از انجام مطالعات آزمایشگاهی، مطالعه بر روی نمونه حیوانی و مطالعه بر روی نمونه انسانی آغاز شد. مطالعات کارآزمایی بالینی نیز در دو فاز تعریف شد که در این راستا، فاز یک کارآزمایی در دو سال قبل بر روی 600 نمونه انسانی اجرایی شد.
 
وی با بیان اینکه مرحله دوم فاز کارآزمایی بالینی از اول امسال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این مرحله از سوی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی شد و قرار است تا پایان این مرحله هزار و 800 بیمار این دارو را دریافت کنند.
 
صداقت با ابراز امیدواری از اینکه تا سال آینده حدود 2هزار بیمار این دارو را در کنار داروهای رترویروسی دریافت کنند، اضافه کرد: گزارش نتایج بررسی کارآزمایی ها به کمیته کشوری مراقبت و درمان ایدز ارائه خواهد شد تا این کمیته کشوری در ارتباط با اینکه این دارو به چه طریقی وارد پروتکل تجویز و یا برنامه درمان ایدز در کشور شود تصمیم گیری کند.
 
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه داروی IMOD یک داروی ضد ایدز نیست، خاطرنشان کرد: این دارو در کنار سایر داروهای ضد رترو ویروسی به عنوان داروی مکمل تجویز می شود این دارو تقویت کننده سیستم ایمنی است و می تواند با ایجاد انرژی در سلولها، امید به زندگی بیماران را افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه در نتایج کارآزمایی ها تاکنون عوارض دارویی خاصی ثبت نشده است، گفت: این دارو باعث افزایش سیستم ایمنی می شود به گونه ای که پس از 3 ماه تجویز در کنار داروهای ضد رترو ویروسی، تا حدود یک تا یک سال و نیم سیستم ایمنی بیماران تقویت شده باقی می ماند.
 
صداقت نحوه استفاده از IMOD را منوط به گزارشهای مراحل کارآزمایی ها دانست و ادامه داد: پس از ارائه گزارش، کمیته کشوری مراقبت و درمان ایدز در خصوص نحوه تجویز این دارو و میزان دوز آن در پروتکل کشوری تصمیم گیری می کند.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:18 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 
 
رییس‌جمهور با انتقاد از افزایش سن ازدواج در جامعه گفت: من اعتقاد ندارم که لازمه یک ازدواج و تشکیل یک خانواده موفق، موضوع اشتغال و مسکن است، چراکه معتقدم بخش مهمی از زندگی ساختن است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز شنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه ازدواج گفت: یکی از موضوعات مهم بشری در طول تاریخ ازدواج بوده و ازدواج در واقع یکی از مهمترین تصمیمات هر فرد در زندگی است و آن‌قدر ازدواج مهم است که در مورد آن تعبیر واژه مقدس را به کار برده‌اند و از آن به عنوان یک امر مقدس یاد کرده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که زن و مرد مکمل یکدیگر هستند، گفت: خداوند متعال این با هم بودن را در خانواده قرار داد و در واقع خانواده بنیان و یکی از پایه‌های اصلی یک جامعه متعالی است و اگر خانواده دچار مشکل شود و استحکام نداشته باشد جامعه نیز به تبع آن دچار مشکل خواهد شد و به تعالی نخواهد رسید.

وی با بیان این‌که خانواده نقش مهمی در تربیت افراد دارد و به تبع آن در انسجام و اصلاح جامعه نیز تاثیر بسیار زیادی دارد،‌ گفت: انسان‌های بزرگ در خانواده‌های متعالی رشد کرده‌اند و کم می‌شود که در یک خانواده متلاشی که دارای استحکام نیست، انسان‌های بزرگ رشد کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که محال است که در یک جامعه، خانواده متلاشی باشد و آن جامعه به تعالی و موفقیت برسد، چراکه خانواده پایه است، با اشاره به اهمیت محبت و عشق و تاثیر این عنصر در تعالی انسان گفت: در جامعه، ارتباطات اجتماعی باید بر اساس عشق و محبت تنظیم شود تا آن جامعه رشد کند. اگر ارتباطات اجتماعی در یک جامعه بر اساس کینه‌ورزی تنظیم شود، محال است که آن جامعه به سعادت برسد.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که چطور می‌شود که روابط در یک جامعه را بر اساس عشق و محبت تنظیم کرد، گفت: در واقع وقتی که این عشق و محبت از خانواده به روح و جان انسان‌ها تزریق شود، ما می‌توانیم به این هدف برسیم و در واقع محور اصلی تشکیل خانواده باید عشق و محبت باشد. در خانواده حلقه اتصال بین پدر و مادر و فرزندان و استحکام خانواده، عشق و محبت است و هر چه این عشق عمیق‌تر، قوی‌تر و مستحکم‌تر باشد خانواده‌ نیز بهتر و محکم‌تر خواهد بود.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت ازدواج گفت: در کشور ما به خاطر برخورداری از فرهنگ اسلام ناب امر ازدواج امری مهم است و بنیان خانواده‌ها مستحکم است و ما باید آن را تقویت کرده و گسترش دهیم و این‌که بخواهیم ماموریت‌های خانواده را به نهادهای اجتماعی بسپاریم امری غلط است و محال است که آن‌ها بتوانند ماموریت‌های خانواده را به نحو احسن انجام دهند.

وی با بیان این‌که آن تربیت و اصلاحی که بر مجرای عشق صورت بگیرد، خلل‌ناپذیر است، گفت: افرادی که جنایت می‌کنند وقتی که سابقه آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌بینیم که آن‌ها دچار مشکلات فراوانی بودند و یکی از مشکلات عمده‌ای که آن‌ها با آن روبرو هستند این است که طعم محبت را نچشیده‌اند و نمی‌دانند محبت چیست، چون خانواده‌شان ریشه‌دار نبوده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت توجه به امر خانواده و استحکام آن در جامعه ما گفت: شیاطین به دنبال برهم زدن این امر هستند و با طرح مسائلی سعی می‌کنند که این موضوع و استحکام را دچار خدشه کنند. وقتی خانواده درست شکیل گیرد، دکان شیطان تعطیل می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به تشکیل بنیاد خیرین ازدواج گفت: این امر کار مبارکی است البته این در فرهنگ ما بوده و قرار است سازماندهی شود. در فرهنگ ما فامیل‌ها و بستگان به کسانی که می‌خواستند ازدواج کنند کمک می‌کردند و بعضا این کمک‌ها به نحوی بوده است که دختر و پسری که ازدواج می‌کردند متوجه نمی‌شدند که این کمک‌ها از سوی دیگران صورت گرفته است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ما از این امر حمایت می‌کنیم، گفت: در بحث اشتغال و مسکن من اعتقاد ندارم که لازمه یک ازدواج و خانواده موفق این دو موضوع است چراکه معتقدم زندگی ساختن است. دختر و پسر باید بنشینند و با کمک هم زندگی را بسازنند وقتی همه چیز آماده باشد و بیاییم و در یک فضای کاملا آماده زندگی کنیم اتفاقی نمی‌افتد، در این ارتباط باید با جوانان صحبت کرد.

وی با بیان این‌که دولت تلاش می‌کند تا پایان دولت دهم موضوع مسکن را به روز کند، گفت: ان‌شاءالله تا آن موقع مشکلی به نام مسکن در فهرست مشکلات ما نخواهد بود. در موضوع اشتغال نیز به همین نحو. وقتی از دو، سه گام آخر هدفمند کردن یارانه‌ها خارج شویم دولت تمرکز بیشتری بر روی بحث اشتغال خواهد کرد و ظرف دو، سه سال این موضوع را نیز به روز می‌کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به بررسی صندوق توسعه ملی در مجلس گفت: وقتی که قانون این صندوق به دستمان برسد سالانه یک میلیون شغل علاوه بر شغل‌هایی که در حال حاضر ایجاد می‌کنیم، ایجاد خواهیم کرد. دولت اعلام کرده که تا پایان سال از ایجاد یک میلیون و 300 هزار شغل پشتیبانی می‌کند و تا پایان مهرماه بیش از 800 هزار شغل ایجاد شده است و ان‌شاءالله تا پایان سال این رقم از یک میلیون و 400 هزار تا عبور خواهد کرد. وقتی که قانون صندوق توسعه ملی به دستمان برسد کار را از همین امسال شروع می‌کنیم و ان‌شاءالله به نحوی پیش می‌رویم که در اواخر سال 90 و اواسط سال 91 بازار اشتغال چنان گرم شود که جوانان دغدغه آن را نداشته باشند.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت تشکل‌های خیریه در امر ازدواج گفت: ما از این موضوع حمایت می‌کنیم چراکه ما باید به سمت ازدواج آسان برویم.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت ازدواج درست و آسان و توجه بیشتر به آن گفت: ما در زمینه فرهنگی به اصل ازدواج و مسوولیت خانواده و توجه به آن کمی غفلت کرده‌ایم و باید این جنبه را تقویت کنیم.

احمدی‌نژاد با انتقاد از افزایش سن ازدواج در جامعه گفت: سن ازدواج در پسرها به 26 سال رسیده و در دخترها به حدود 24 سال. دلیلی ندارد که این مقدار باشد و سن ازدواج می‌تواند 22 سال، 20 سال و یا زیر 20 سال باشد.

وی با بیان این‌که کار اصلی از روز ازدواج به بعد آغاز می‌شود و در واقع ساختن از آن موقع شروع می‌شود، گفت: زن و مرد در خانواده باید مکمل هم باشند و همانطور که گفتم ما باید بر روی اصل ازدواج و مسئولیت‌های خانواده بیشتر کار کنیم.

رییس‌جمهور به اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: این آموزش‌های پیش از ازدواج نباید فقط به رابطه جنسی محدود شود. البته آن نیز نیاز به آموزش دارد ولی عشق و محبت بالاتر از آن است، اخلاق و از خودگذشتگی و فداکاری و وقتی در خانواده فداکاری نباشد محال است که آن خانواده بتواند دوام بیاورد.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارائه این فرهنگ گفت: من بیش از آن‌که نگران هجوم دیگران باشم نگران کم‌کاری خودمان هستم. ما باید فرهنگ‌مان را عرضه کنیم و وقتی که فرهنگ‌مان عرضه شود شیاطین فرسنگ‌ها دور می‌شوند. مقداری در حال حاضر در فضای عمومی در این زمینه رهاشدگی وجود دارد به خصوص در این امر که باید آن را برطرف کنیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود بار دیگر گفت: بهترین سن ازدواج برای دختران 17 و 18 سالگی است و برای پسران 20 و 21 سالگی است.

رییس‌جمهور خطاب به خیرین امر ازدواج گفت: ان‌شاءالله تا دو سال دیگر با همت شما دیگر دغدغه ازدواج جوانان را نداشته باشیم.

در این همایش از تعدادی از فعالان امر ازدواج تقدیر و قدردانی شد و پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم علاوه بر رییس‌جمهور، وزیر کشور، بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حضور داشتند.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:16 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
محققان ایرانی و ایتالیایی، چهره اسکلت کشف شده متعلق به یک زن را که در شهر باستانی سوخته در استان سیستان و بلوچستان ایران کشف شد، بازسازی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، چهره این زن ایرانی که 5 هزار سال پیش در شهر سوخته زندگی می کرده و صاحب قدیمی ترین چشم مصنوعی جهان است، در موزه ملی هنر شرقی در رم با حضور حمید بقایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان و سید محمد علی حسینی، سفیر ایران در ایتالیا، به نمایش درآمد.

بقایی دراین باره به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی است که نشان می دهد ایرانیان در 5 هزار سال پیش، از تکنیک های مختلف پزشکی استفاده می کرده اند، منجمله ساخت یک چشم مصنوعی برای یک زن 30 ساله ایرانی که برای تزئین آن از مفتول های طلا به قطر نصف موی سر انسان به جای مویرگ ها استفاده شده است.

پروفسور لورنزوکوستانتینی، رییس آزمایشگاه بیو باستان شناسی موزه ملی هنر شرقی رم ومجری این طرح نیز با بیان اینکه بازسازی چهره صاحب قدیمی ترین چشم مصنوعی جهان با استفاده ازجدیدترین علوم جنایی و پردازش های رایانه ای تحقق یافته، گفت : بازسازی چهره این زن ایرانی که اسکلت وی در کاوشهای باستان شناسی شهر سوخته کشف شده، حاصل کار مشترک محققان ایرانی و ایتالیایی است و بدون همکاری کارشناسان ایرانی تحقق این طرح امکان پذیر نبود.

کوستانتینی گفت: دکتر سید منصور سجادی سرپرست هیات باستانشناسی شهر سوخته ومرکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور در ایران سهم بسزایی را در تحقق این طرح بر عهده دارند.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:13 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اثر «ستایش مغ» لئوناردو داوینچی پس از انتشار کتاب جنجالی «دن براون» بسیار مورد توجه قرار گرفت و اکنون دانشمندان با استفاده از اسکن فروسرخ اعلام کرده‌اند آنچه در مورد این اثر ارزشمند است، طرح‌هایی است که در زیر توده‌ای از رنگهای این تابلو مدفون شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از عجیبترین نقاشی‌های لئوناردو داوینچی به نام «ستایش مغ» در سال 1481 خلق شده اما هرگز به پایان نرسیده است. در آن سال لئوناردوی 30 ساله این پروژه را ترک کرد تا به هنرمند خانگی دوک میلان تبدیل شود.

اکنون نمایش این اثر در یک گالری در فلورانس نشان می‌دهد این اثر زیبا یکی از گیج کننده ترین و پیچیده ترین آثار لئوناردو به شمار می‌رود. همانطور که در کتاب «رمز داوینچی» اثر دن براون نیز گفته شده، در این تابلو روایت عهد جدید از سه مغ بیان شده است که در منظره‌ای عجیب و مرموز مملو از اسب سواران، ویرانه‌ها و چهره‌های عجیب و غریب، با حضرت عیسی که به تازگی متولد شده و مادرش حضرت مریم ملاقات می‌کنند.

صحنه تولد حضرت عیسی از دیگر بخشهای تابلو عجیب تر است؛ زیرا در آن هیچ اسطبل و دامی دیده نمی‌شود، حتی «سنت جوزف» در تصویر دیده نشده و بیشترین بخش پس زمینه با ضربات قلم موی تک رنگ پوشانده شده است. این نقاشی غیر عادی برای الهام بخشیدن به دن بروان کافی بود تا اعلام کند در زیر این اثر، اثری دیگر نهفته است.

به گزارش تلگراف، «مائوریتزیو سراچینی» متخصص تشخیص آثار هنری در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه گو و تنها موجود زنده، حقیقی و غیر تخیلی که در کتاب «رمز داوینچی» دن براون به وی اشاره شده است، در تایید اظهاراتی که در سال 2004 جهان هنر را تکان داد، اعلام کرد: این تابلو اثر اصلی داوینچی نیست.

به گفته وی، شاهکار اصلی اثری است که در زیر رنگهای تابلوی اصلی پنهان شده است و از این رو با استفاده از تکنولوژی فروسرخ وی توانست جهانی کاملا متفاوت که برای 500 سال در زیر توده‌ای از رنگها مدفون شده بودند را آشکار کند.

به گفته سراچینی این بزرگترین مجموعه نقاشی از انسانها و حیوانات است که در یک تک اثر داوینچی دیده شده است. این آثار پنهانی که در محافل دانشگاهی به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است برای اولین بار در فلورانس به معرض نمایش گذاشته شده است.

در ادامه بخشهایی از نقاشی‌های پنهای داوینچی را مشاهده می‌کنید:

یکی از تاثیرگذارترین بخشهای تابلوی مدفون شده مجموعه‌ای شاهکارانه از پرتره‌ها است


در کنار دیگر موجودات اسطبل که در زیر رنگها پنهان شده بودند، تصویری از یک فیل هم پدیدار شده است


به گفته سراچینی هر یک از این پرتره‌ها به تنهایی یک شاهکار هستند، صورتها با یکدیگر سخن گفته و حرکت دارند که برای نمایش دادن صحنه‌ای از ستایش کاملا غیرعادی به نظر می‌آید


پرتره پسر چوپان

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دو نماینده مجلس نسبت به انعکاس اخبار خانه ملت در رسانه ملی انتقاد کردند که تذکر رئیس مجلس به این رسانه را در پی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، یوسف قاسمی نماینده لاهیجان، با اشاره به اینکه برخی مصوبات مجلس، در رسانه ملی و دیگر رسانه‏ها به گونه‎ای علیه مجلس مطرح می‏شوند، از همکاران خود خواست تا به گونه‏ای در بررسی لایحه برنامه پنجم بحث کنند که شان مجلس رعایت شود و دست مایه خبرسازی رسانه‏ها نشود.

به زعم وی، سازماندهی هدف گذاری شده‎ای علیه مجلس صورت گرفته است، در صورتی‎که نمایندگان با جدیت مشغول کار هستند و رسانه‏ها بویژه رسانه ملی نباید شان عصاره ملت را در مجلس نادیده بگیرند.

لاریجانی با بیان اینکه این مساله متینی است که به ان اشاره کردید، ادامه داد: تذکرتان به جاست. نمایندگان وقت کافی برای بررسی لایحه برنامه می‎گذارند و رسانه‎ها نباید اخبار خلاف واقع منتشر کنند.

اما تذکر بعدی سبب شد که رئیس مجلس رسما از صداوسیما انتقاد کند. موید حسینی صدر نماینده خوی در تذکری با اشاره به اینکه هجمه گسترده‏ای طی سه ماه گذشته علیه مجلس راه افتاده است، اظهار داشت: اینطوری حیثیت مجلس صدمه می‎بیند. اگرچه جلسه روز سه‏ شنبه هفته گذشته ساعت 6 اغاز شد اما تلویزیون گفت که نمایندگان یکساعت زودتر کارشان را آغاز کردند، ولی دو ساعت زودتر مجلس اغاز به کار کرده بود.

رئیس مجلس هم در پاسخ گفت: صداوسیما باید به این مسائل توجه کند.

[ شنبه 89/8/29 ] [ 2:45 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B6،بیوتین،اینوزیتول واسید فولیک و املاحی مانند گوگرد،منیزیم روی،باعث ریزش مو می شود.ویتامین های گروه B به خصوص B5 ( اسید پانتوتنیک) و B3 ( نیاسین) نقش مهمی در رویش مو دارند.

در آزمایشات حیوانی نشان داده شده که اسیدهای آمینه در ضخامت مو موثر هستند.عنوان مثال دریافت کم منیزیم در موش های آزمایشگاهی باعث ریزش موی زیادی در آنها شد. کمبود بعضی ویتامین های گروه B مثل بیوتین و اینوزیتول نیز باعث ریزش مو می شود.
البته این کمبودها را می توان با تغذیه صحیح و مناسب جبران کرد.
دریافت مکمل های ویتامینی در بعضی موارد باعث رشد موشده است.مردانی که دچار کمبود B6 هستند اغلب دچار ریزش مو می شوند.حتی کمبود اسید فولیک باعث طاسی بعضی مردان می شود.مطالعات حیوانی نشان داده دریافت طبیعی و نرمال این ویتامین ها باعث می شود موها به وضعیت قبلی خود برگردند.

دریافت دوز بالای ویتامین A (صد هزار واحد بین المللی در روز ) برای یک مدت طولانی،باعث ریزش مو می شود،ولی قطع دریافت آن مشکل را حل می کند.بطور کلی اگر کمبود یک ماده مغذی باعث ریزش مو شود،با دریافت مقدار کافی و لازم آن می توان مشکل را برطرف کرد.

در زیر نام تعدادی از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را برای شما آورده ایم:
*تذکر : مصرف این داروها و مکمل ها باید با توصیه و مشورت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید،زیرا ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

اسیدهای چرب ضروری :
اسیدهای چرب ضروری ( روغن بذرکتان،روغن ماهی و روغن گل پامچال منابع خوبی هستند) حالت مو را خوب می کنند و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : ??? میلی گرم در روز. * توجه : این مکمل را به کودکان ندهید.

ویتامین های گروه B :
این گروه ویتامین ها نقش مهمی در حفظ سلامتی و رشد مو دارند.مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B شامل:حبوبات ( مثل لوبیا و نخود )،هویج،گل کلم،سویا، مخمر خوراکی،سبوس غلات،آجیل و تخم مرغ است.
برای تأثیر بیشتر،غیر از منابع غذایی ویتامین های گروه B از مکمل های آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نیز استفاده کنید.ویتامی B3 نیاسین)
مقدار مصرف :سه بار در روز و هر بار ?? میلی گرم.

ویتامین B5( اسید پانتوتنیک) :
سه بار در روز و هر بار ??? میلی گرم.

ویتامین B6 پیریدوکسین) :
سه بار در روز و هر بار ?? میلی گرم.

بیوتین:
در حفظ سلامتی پوست و مو تأثیر بسیاری دارد و حتی می تواند از ریزش مو در آقایان جلوگیری کند. موادغذایی غنی از بیوتین را به مقدار زیاد مصرف کنید یا مکمل خوراکی آن را بخورید.

منابع غذایی بیوتین شامل:
مخمر،برنج قهوه ای،نخودسبز،عدس،جو،سویا،دانه آفتابگردان و گردو است.
مقدار مصرف : سه بار در روز و هر بار ?? میلی گرم.

اینوزیتول:
برای رشد مو ضروری است.
مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار ??? میلی گرم.

ویتامین C:
ویتامین Cجریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از دیواره مویرگ های خونی که خون را به فولیکول های مو می رسانند،حفاظت می کند.
مقدار مصرف : ???? تا ????? میلی گرم در روز.
ویتامین E: دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود.سلامتی و رشد مو را بهبود می بخشد.ویتامین E بعنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.از آنجایی که سلامتی موها با سلامتی سیستم ایمنی مرتبط است،می توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را افزایش می دهد.
مقدار مصرف : ابتدا با ??? واحد بین المللی (IU) در روز شروع کنید و کم کم آن را به ??? تا ???? واحد بین المللی در روز برسانید.واحد بین المللی مثل میلی گرم،یکی از واحدهای اندازه گیری است.

روی:
با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را تحریک می کند.
مقدار مصرف : ?? تا ??? میلی گرم در روز . بیشتر از این مقدار مصرف نکنید.

سایر مواد مغذی:
کوآنزیم Q10 :
کوآنزیم Q10 گردش جریان خون را در سر بهبود می بخشد.مقدار اکسیژن بافت ها را افزایش می دهد.همچنین برای حفظ سلامتی قلب بسیار مهم است. ?? میلی گرم در روز مصرف کنید.
L- سیتئین و L- متیونین :
دو اسید آمینه ای که حالت،کیفیت و رشد موها را بهبود می بخشند و از ریزش مو جلوگیری می کنند.

مقدار مصرف : ??? میلی گرم دو بار در روز و با معده خالی


[ شنبه 89/8/29 ] [ 10:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز ............. پا گذاشتن یک زن هندو روی فرزند شیرخوارش در جریان آیین مذهبی" چت پوجا " در کلکته




[ شنبه 89/8/29 ] [ 10:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 90
بازدید دیروز: 154
کل بازدیدها: 1619435