سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
امروز

مقامات امنیتی آمریکایی یک مسافر هواپیما را تنها به خاطر خالکوبی عبارت بمب اتم بر روی انگشتانش دستگیر کردند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، یک مسافر هواپیما در لس‌آنجلس تنها به خاطر اینکه کلمه "بمب اتم" را بر روی انگشتانش خالکوبی کرده بود، در فرودگاه دستگیر شد.

بنابر این گزارش، آدام پیرسون که در هواپیمای مسافربری "دلتا"، منتظر برخاستن هواپیما از زمین بود، ناگهان مجبور شد هواپیما را ترک کند، چرا که حروف عبارت "بمب اتم" را بر روی انگشتان خود خالکوبی کرده بود.

این گزارش حاکی است که یکی از مسافرین هواپیما رفتار پیرسون را مشکوک گزارش کرده و مقامات امنیتی فرودگاه نیز فوراً خواستار بازداشت وی شده‌اند.

پیرسون به لس‌آنجلس‌تایمز گفت: "من شوکه شده بودم. تمام چشم‌ها به من دوخته شده بود و من با نگاهم می‌گفتم که هیچ کار بدی نکرده‌ام!"

بمب اتم اسم مستعاری بوده است که پیرسون در دوران کودکی و حسب علایق آن زمان خود، از آن استفاده می‌کرده است. وی سرانجام به سختی توانست نیروهای امنیتی فرودگاه را قانع کند که قصد حمله تروریستی در سر نداشته است.

پیرسون که همچنان از رفتاری که با وی انجام شده خشمگین است، خواستار آن شد که از وی در رسانه‌ها عذرخواهی شود.

گفتنی است مقامات آمریکایی مدت‌هاست که با تبلیغات این‌چنینی سعی دارند تعمداً میزان حساسیت مردم آمریکا نسبت به خطر تروریسم را بالا ببرند. نتیجه این تبلیغات طبعاً باعث بروز چنین حوادث عجیبی هم می‌شود اما آمریکایی‌ها برای ادامه اشغال افغانستان و توسعه جنگ به مناطقی همچون پاکستان و یمن، به چنین اقداماتی نیاز دارند.

[ شنبه 89/8/29 ] [ 10:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
جواد لاریجانی:
دبیر ستاد حقوق بشر ایران نشست رای گیری کمیته سوم مجمع سازمان ملل برای پیش نویس یک قطعنامه ضد ایرانی را به جلسه محاکمه کشورهای غربی در مسئله حقوق بشر تبدیل کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد جواد لاریجانی که عصر پنجشنبه در مخالفت با به رای گذاشتن پیش نویس یک قطعنامه ضد ایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می کرد، اظهارداشت: اصلی ترین نقض کنندگان حقوق بشر به شکل گسترده در سراسر جهان کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا و اسرائیل هستند اما همه اعمال ظالمانه و ضد بشری آنها نادیده گرفته می شود.

دبیرستاد حقوق بشر ایران با بیان اینکه پیشنها دهنده این قطعنامه یعنی کانادا، زشت ترین سوابق در نقض حقوق بشر، از جمله جنایت در حق بومیان کشورخود را داراست، به قرار گرفتن نام رژیم دهشت افکن اسرائیل در کنار نام دیگر بانیان غربی پیش نویس این قطعنامه اشاره کرد و گفت : اسرائیل که خود کارنامه سیاهی در جنایت و تروریسم و نقض حقوق بیشر دارد از بانیان این پیش نویس شده است.

لاریجانی در حالی که با اظهارات مستدل و افشاگرانه خود سکوتی معنی دار را بر جلسه حکمفرما کرده بود این سوال جدی را مطرح کردکه به راستی ایران چه جنایتی مرتکب شده که اینگونه موستوجب دشمنی و کینه توزی کشورهای غربی و از جمله آمریکاست؟ جرم ما این است که کپی دموکراسی امریکا نیستیم. ما نمی خواهیم مانند دموکراسی کشورهای غربی بشویم .

وی در بخش دیگری از این سخنرانی که در پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر منتشر شده، به بخش های از مفاد قطعنامه ضد ایرانی تحت عنوان وضعیت حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت  این پیش نویس بشدت غیر حرفه ای و پر از مسائل بی اساس و اتهامات غیر قابل اثبات و اظهارات شیطنت آمیز است.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه خاطر نشان کرد کانادا خود را از بانیان این قطعنامه می داند اما اجازه بدهید که بگویم آمریکا اصلی ترین تهیه کننده این پیش نویس  قطعنامه است .

وی افزود: این متن هیچ ارتباطی با حقوق بشر و ارتقاء  آن ندارد، بلکه صرفا در خدمت همان سیاست های خصمانه و سلطه طلبانه امریکا علیه ایران است.

لاریجانی اظهارداشت: نماینده کانادا مدعی است که کشورش نگران نقض حقوق بشر در ایران است ولی این اعضای محترم اگاه هستند که زمانی که قطعنامه ای برای محکومیت اسرائیل در کشتار مردم بیگناه غزه در جریان بود همین کانادایی که نگران بشریت است به آن رای منفی داد . کدام  نگرانی درباره حقوق بشر؟ چشم بستن روی کشته شدن صدها مرد و زن بیگناه فلسطینی در غزه؟

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: از ابتدا استاندارد دو گانه موجود در این پیش نویس نمایان بود. نماینده کانادا گفت که ایران حقوق اقلیت ها را رعایت نمی کند اما همه  کسانی که در اینجا جمع شده اند می  دانند که کانادا چه جنایت هایی درخصوص بومیان و اقلیت های کشور خود روا داشته است. چه کسی می تواند موضوع بومیان کانادا را فراموش می کند؟

وی افزود: یکی از نشانه های غیرحرفه ای، شیطنت آمیز و بی اساس بودن این پیش نویس قطعنامه این است که اتهامات غیر قابل اثباتی در آن مطرح شده که  ثابت کردن هریک از آنها سال ها وقت لازم دارد.

لاریجانی در ادامه گفت: اجازه بدهید که مثالی برای شما بزنم لطفا توجه کنید. در پاراگراف دوم این پیش نویس آمده که ایران برای جرم محاربه که هیچ تعریف دقیقی ندارد و به معنی جنگ با خداست، حکم اعدام صادر می کند. آقایان و خانم ها همین ادعای بی اساس نشان می دهد که همه این ها یک فریب است.

وی افزود: این درحالی است که مفهوم محاربه هسته اصلی و قانونی مبارزه با تروریسم است که همه کشورها خود را موظف به انجام آن می دانند و این جای تعجب دارد که چگونه برخی از کشورها خودشان را محق می دانند که با نام جنگ با تروریسم به جنگ سراسری با سایر کشورها بروند اما جمهوری اسلامی ایران را که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است زیر سوال ببرند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: ناراحت کننده ترین قسمت ان، این حقیقت است که امریکا و اعضای نام آور اتحادیه اروپا اصلی ترین حامیان گروهک های تروریستی مخوف و خطرناک مانند منافقین( مجاهدین خلق), پژاک و دارودسته ریگی هستند که همه نوع کمکی از امریکا فرانسه و المان دریافت می کنند.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه اظهارداشت: رهبران این گروهک های تروریستی که مسوول کشتار صدها زن و مرد وکودک ایرانی هستند پیوسته با اعضای مجالس آمریکا، المان و فرانسه در ارتباط هستند و مهمتر از همه اینکه دولت های این کشورهای اروپایی چگونه بشردوستانی هستند که به آنها پناه می دهند و از آنها حمایت و پذیرایی می کنند.

لاریجانی گفت :یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در 30  سال گذشته این بوده است که یک دموکراسی مبتنی بر عقلانیت اسلامی در این کشور پدید آورده است که اسباب پیشرفت جامعه ما را در همه ابعاد پدید آورده است.

وی افزود: این دستاوردها در کمتر از سه دهه ما را به یکی از بزرگترین دموکراسی های منطقه تبدیل کرده است. کشور ما هم اینک مانند خود کانادا توانایی غنی سازی سوخت برای رآکتور را پیدا کرده، ما یکی از کشورهایی شده ایم که توانایی راهیابی به فضا و قرار دادن ماهواره در مدار را به دست آورده است. این انقلاب ایران را به کشور شماره یک در بحث سلول های بنیادی و شبیه سازی تبدیل کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در ادامه تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : این انقلاب برای زنان ما تحصیلات عالیه به همراه آورده است به گونه ای که هم اینک بیش از 65 درصد از دانشجویان و دانشگاهیان ما را زنان تشکیل می دهند. همین دموکراسی بود که سبب شد بی سوادی از کشورمان ریشه کن شود. حال سوال این است که ما چه جنایتی مرتکب شده ایم؟ جرم ما این است که کپی دموکراسی امریکا نیستیم. ما نمی خواهیم مانند دموکراسی کشورهای غربی بشویم .

وی سپس به بخشی از جملات شیطنت آمیز این پیش نویس قطعنامه اشاره و اظهارداشت:  چگونه است که اعتراضات در کشور ما از نظر شما دموکراسی را نابود می کند اما در کشورهای این طور نیست؟ اگر وجود اعتراض نشانه نبود دموکراسی است، پس این اعتراضات گسترده ای که ما هر روز در امریکا و انگلیس شاهد آن هستیم چیست؟ این اعتراضات گسترده ای که گاه و بیگاه  در فرانسه روی میدهد و در تنها یکی از آنها  هزاران نفر دستگیر شدند و حتی عده ای کشته شدند چیست؟ هدف شما از همه غوغا و آشوب چیست؟

وی خاطرنشان کرد: در همین اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری با تحقیقات گسترده ای که توسط دولت جمهوری اسلامی بعمل آمد بسیاری از حقایق روش شد. اما غربی ها از این حقایق خرسند نشدند چرا که معلوم شد کشورهای غربی به شدت روی این اعتراضات سرمایه گذاری کرده بودند و حتی اموزش داده بودند و اردوگاه هایی را در کشورهای همسایه ما ایجاد کرده بودند تا به معترضان یاد بدهند که چگونه ساختمان ها را منفجر کنند , مکان های عمومی را آتش بزنند و چگونه مردم را تحریک کنند که علیه دولت ایران اعتراض و اشوب کنند.

لاریجانی گفت: ما دریافته ایم که آمریکا در این امر تنها نبوده بلکه دولت انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در آن سهیم بوده اند. به عنوان مثال دولت انگلیس نه تنها از طریق رسانه ها علیه ایران تبلیغ می کرد بلکه به صورت عملی نیز در اعتراضات و اغتشاشات وارد شده بود. یک نکته  غم انگیز اینکه یک مامور ام ای 6 انگلیس که من می توانم اسم او را افشا کنم، در یک روز دوشنبه به ایران می ایدو در همان روز در یک خیابان خلوت ندا اغا سلطان این دختر مظلوم  را می کشد و در همان روز به انگلیس بازمی گردد و موجی از فتنه و ابهام را در کشورما می پراکند.

وی افزود: فرانسه نیز در این اغتشاشات دست داشته است. آنها کسانی را به دانشگاه های ما فرستادند تا به آنان یاد دهند که چگونه علیه دولت بشورند.  ما اسناد و مدارک از جمله فیلم و عکس هایی در اختیار داریم که نشان می دهد نماینده پارلمان المان نیز در دامن زدن به اغتشاشات و فروکش نکردن آنها دخالت داشته است و ما همه این مدارک  را می توانیم برای دولت المان ارسال کنیم .

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: این ها هیچکدام نگران مسائل حقوق بشری نیستند و من می توانم برای هر پاراگراف این پیش نویس دلایلی بیاورم که این ها همه اهداف شیطنت آمیز سیاسی دارند و در جهت اهداف سلطه طلبانه امریکا تهیه شده اند.

وی افزود: الان کاملا معلوم است که بانیان این قطعنامه از این تحقیقات ناراحت هستند. من تنها چند نمونه مثال زدم تا این ریاکاری و نفاق این کشورهای غربی نسبت به ایران مشخص شود.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه ایران گفت: غربی ها از این عصبانی هستند که ایران نه تنها نمی خواهد یک کپی از دموکراسی امریکایی داشته باشد بلکه خودش یک نمونه منحصر به فرد دموکراسی خودش را ایجاد کرده است که بسیار موفق بوده و ایران را به آن مدارجی که اشاره کردم رسانده است.

لاریجانی در پایان با اشاره به اینکه این پیش نویس قطعنامه بسیار خطرناک، غیرسالم و دارای استاندارد دوگانه است تاکید کرد : درحالیکه موارد عدیده نقض حقوق بشر در گوشه و کنار جهان توسط کشورهای غربی نادیده گرفته می شود ایران با وجود پیشرفت های اساسی در بخش های مختلفی از جمله درمسئله زنان، کودکان، بهداشت و درمان، آموزش، مهاجران و تعامل سازنده با نهادهای بین المللی بازهم هدف دشمنی و کینه توزی کشورهای غربی به رهبری آمریکا می شود.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، عصر پنجشنبه و با تاثیر از فشار و لابی سنگین کشورهای غربی، قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران با 80 رای از میان 192 عضو سازمان ملل به تصویب رساند. از میان 192 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل 112 کشور به این قطعنامه رای منفی یا ممتنع دادند.

[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:46 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نگاهی دیگر به فرقه ضاله بهائیت؛
فرقه ضاله بهاییت کمتر از 170 سال سابقه دارد. این فرقه از زمان پیدایش تاکنون، بدون پشتیبانی خارجی هیچگاه زنده و فعال نبوده است و به ترتیب، روسیه، انگلیس، امریکا و رژیم‌صهیونیستی در این مدت از این فرقه حمایت کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، ایجاد ادیان و فرقه های ساختگی، یکی از ترفندهای مرسوم دولت‌های استعمارگر برای به انحراف کشیدن جریان صحیح دینداری بوده است. در حقیقت هدف کلی این بوده که فرق دست‌ساز در نهایت جایگزین ادیان الهی شده یا حداقل چهر? ادیان الهی را مشوش سازند.

نگاهی گذرا به نقش دولت های استعماری و مستکبر زوایای بیشتری را از پیدا و پنهان این فرقه انحرافی را روشن می سازد:

1 ـ روسیه:

سفارت روسیه از آغاز فتنه بابیه و پیدا شدن فرقه بابیه و بهاییه از رهبران این فرقه حمایت می‌‌کرد. به عنوان مثال دالگورکی، سفیر روسیه در تهران، برای نجات بهاء اله از زندان پادرمیانی کرد و فرستاده خود را با وی همراه نمود تا به سلامت از ایران خارج شود.

2 ـ انگلستان:

بعد از انتقال رهبری بابیت و بهاییت به عراق و سپس فلسطین، رهبران این فرقه به تبعیت استعمار انگلیس درآمدند. در اواخر جنگ جهانی اول، وزیر امور خارج? انگلیس در نوامبر 1917م. اعلامیه خود را بر مبنی بر تشکیل وطن ملی یهود در فلسطین صادر کرد و در همین ایام، جمال پاشا، فرماند? کل دولت عثمانی، به دلیل حمایت عبدالبهاء از انگلیس و دادن آذوقه به ارتش انگلیس، تصمیم به قتل وی و انهدام مرکز بهاییت در عکا و حیفا گرفت.

وزیر خارج? انگلیس با واکنش تند و جدی به سالار سپاه انگلیس دستور داد تا با جمیع قوا در حفظ و صیانت حضرت عبدالبهاء بکوشد و بر اثر همین حمایت عبدالبها از انگلیس، فلسطین به دست سپاه انگلستان افتاد و زمین? به وجود آمدن رژیم صهیونیسم به وجود آمد؛ به طوری که پس از پایان جنگ جهانی اول، به پاس خدماتی که عبدالبهاء برای استعمار انگلیس انجام داده بود، طی مراسمی لقب سِر(Sir)  و بزرگ‌ترین نشان خدمتگزاری، نایت هود(Knight Hood) را دریافت کرد.


مشرق الاذکار فرانکفورت آلمان

3 ـ آمریکا:

بر اثر حمایت‌های امریکا، بهاییان به ستون پنجم و یکی از ابزارهای استکباری امریکا بعد از جنگ جهانی اول مبدّل شد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سایت رسمی محفل ملی بهائیان امریکا، تعداد کل بهاییان امریکا رقمی در حدود 155 هزار نفر است که شامل ایرانی‌های بهایی در امریکا هم می‌شود. همین منابع، تعداد کل بهاییان دنیا را رقمی در حدود شش میلیون نفر اعلام می‌کنند و این بدان معناست که بهاییان امریکا در حدود 5/2 درصد کل بهاییان جهان را تشکیل می‌دهند.

با توجه به این امر، جای این پرسش وجود دارد که: چرا در حالی که تنها 5/2 درصد بهاییان، مقیم امریکا هستند، 70 تا 80 درصد کرسی‌های نه نفره بیت‌العدل اعظم در قبضه امریکایی‌ها قرار دارد؛ آن هم امریکایی‌هایی که نه بهایی‌زاده بوده و نه سابقه درخشانی در بهاییت داشته‌اند.

4 ـ رژیم صهیونیستی:

بهائیت از آغاز پیدایش خود با یهود همکاری داشت، به طوری که دکتر احمد شلبی در بیان عقاید این فرقه در کتاب «مقارنة الادیان الیهودیه» می‌‌نویسد: هیئت بین المللی حیفا در نامه‌ای به محفل روحانی ملی بهاییان ایران، در اول ژوئیه 1952 رابط? شوقی افندی را با حکومت اسرائیل اعلام داشت.
مشرق الاذکار سیدنی استرالیا

«بندر حیفا» مهم ترین شاهرگ اقتصادی اسراییل غاصب و کوتاه ترین مسیر به سوی خزانه های این رژیم است. این بندر که علاوه بر موقعیت جغرافیایی، از لحاظ نظامی و اقتصادی نیز چهره ای جهانی یافته، به دلیل وجود مکان های گردشگری در آن هم اهمیت چشمگیری دارد. اما در این میان، معبد بهائیان با تمام جاذبه های توریستی و جهانگردی، موقعیتی منحصر به فرد را در قلب حیفا به وجود آورده است.

خلیج نیم دایره ای حیفا میزبان گردشگران و زائرانی است که با نشان ستاره داوود بر گردن و دست ها، دیوارهای ضخیم این قلعه را به نظاره نشسته اند. درخشش دوازده هزار آجر طلایی بر فراز گنبد همراه با بازتاب نور هجده پنجره الوان، کوه کرمل را در اقیانوسی از نور فرو می برد که جلوه ی آن، گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند؛ قالی های بسیار نفیس ایرانی که یکی از کلکسیون های فرش دنیا را تشکیل می دهد، برای تشریف فرمایی رسمی یکی از رؤسای دولت آذین می شود؛ رییس جمهور اسراییل، اسحاق بن زوی.

در سال 2000 میلادی، شمار جهانگردانی که به اسراییل آمدند، از 2/4 میلیون نفر فراتر رفت و در سال 2005 با برقراری آرامش نسبی، ورود آنان افزایش یافت. 54 درصد این گردشگران از اروپای غربی، 28 درصد آمریکایی و 10 درصد بقیه آسیایی هستند.(2) این فقط یکی از ارتباط های دوسویه بهائیسم و صهیونیسم در یک منفعت مشترک است.

 
بندر حیفا اسرائیل

 بهاءالله بنیانگذار فرقه ضاله بهائی به پیروانش دستور می‌دهد که در هر شهری ساختمانی به بهترین صورت ممکن به نام خداوند ساخته شود و در آن به ذکر پروردگار پردازند. به این بناها مشرق‌الاذکار گفته می‌شود. همچنین بهاءالله گذاشتن تصاویر را در مشرق‌الاذکار نهی کرده‌است. مشرق‌الاذکارها در دین بهائی مختص بهائیان نمی‌باشد و هر کس با هر دین و اعتقادی می‌تواند در آن به هر نوعی که علاقه و اعتقاد دارد، به دعا با خالق خویش بپردازد.

مشرق الاذکار پاناما

عبدالبهاء مبیّن آثار دین بهائی در مورد مشرق‌الاذکار چنین می‌گوید:

«مشرق‌الاذکار مغناطیس تائید پروردگار است، مشرق‌الاذکار اساس عظیم حضرت آمرزگار است. مشرق‌الاذکار رکن رکین آئین کردگار، مشرق‌الاذکار تأسیس ش سبب اعلاء کلمة‎الله، مشرق‌الاذکار تهلیل و تسبیح ش مفرح قلوب هر نیکوکار، مشرق‌الاذکار نفحات قدسش روح بخش کل ابرار، مشرق‌الاذکار نسیم جان‌پرورش حیات بخش عموم احرار و... است.»

 
مشرق الاذکار پاناما

ساختمان مشرق‌الاذکار باید نوعی بنا گردد که دارای ? در باشد که به ? خیابان باز شود و در اطراف مشرق‌الاذکار باید تأسیساتی از قبیل موسسات فرهنگی، بهداشتی، محل نگهداری بینوایان و عاجزان (دار العجزه)، محل مشورت و ملاقات، یتیم خانه و موسسات تحقیقات علمی و ... بنا گردد. مشارق‌اذکار هر یک طرحی مخصوص به خود دارند و بهائیان معتقدند که مشارق اذکار جهانیان را از ادیان و نژادهای مختلفه دعوت به عبادت خالق عالمیان می‌نمایند و نمودار عشق بشر به خداوند یگانه هستند.

 
مشرق الاذکار دهلی نو هند

اوّلین مشرق‌الاذکار در سال ???? در عشق‌آباد در آسیای مرکزی در روسیه ساخته شد (ترکمنستان کنونی). تا سال ???? که مقامات کشوری (دولت کمونیست) آن را تصرّف کردند بهائیان آن منطقه از آن استفاده می‌کردند. در سال ???? توسط زلزله شدیدی بنایش متزلزل شد و به آن صدمه زیادی وارد آورد که به تخریبش انجامید (????).

 
 
مشرق الاذکار شیکاگو آمریکا

اوّلین مشرق الاذکار مغرب زمین در سال ???? در امریکا در شمال شیکاگو در ویلمت کنار دریاچه میشیگان ساخته شد. گنبد مشبّک و تزئینات نمای آن تلفیقی از معماری شرقی و غربی است.

بعداً سایر مشرق الاذکارها در کامپالا در کشور یوگاندا (افریقا) و سیدنی در استرالیا – فرانکفورت در آلمان در شهر پاناما و آپیا در ساموآی غربی ساخته شد. جدیدترین مشرق الاذکاری که ساخته شد در سال ???? در شهر دهلی نو در هندوستان است. معماریش از گل نیلوفر آبی الهام گرفته که مرکب از ?? گلبرگ است که با سنگ مرمر ساخته شده و هر یک از نُه طرفش سه گلبرگ دارد و نُه در بزرگ به تالار مرکزی به ظرفیّت ???? نفر باز شده ارتفاعش کمی بیش از ?? متر است و سطحش شفّاف است و در زمینی بمساحت ?? جریب در کنار پایتخت هندوستان نشسته است.

 مشرق الاذکار دهلی نو هند


[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
انرژی تولید شده توسط این بمب برابر بود با انرژی حاصل از 15 کیلوتن تی‌ان‌تی. فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب باعث گرمائی حدود چندین میلیون درجه سانتیگراد شد.
فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب باعث گرمائی حدود چندین میلیون درجه سانتیگراد شد بطوریکه هر چیزی را تا شعاع یک و نیم کیلومتری مرکز اصابت بمب بطور کلی ذوب نمود.

به گزارش فارس، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند.

در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله 3 روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود 220000 نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تا به امروز تنها موارد استفادهی جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.

این مطلب که در «ویکی پدیا» آمده ادامه می دهد: تصویر ارائه شده، بمب اتمی به نام پسرک بود که توسط یک هواپیمای بمب افکن به نام انولا گی بر روی هیروشیما انداخته شد.

برای تاثیر تخریبی بیشتر، بمب به نحوی تنظیم شده بود که 576 متر بالای سطح زمین منفجر شود.

انرژی تولید شده توسط این بمب برابر بود با انرژی حاصل از 15 کیلوتن تی‌ان‌تی. فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب باعث گرمائی حدود چندین میلیون درجه سانتیگراد شد.

این گرمای عظیم هر چیزی را تا شعاع یک و نیم کیلومتری مرکز اصابت بمب بطور کلی ذوب نمود.

مردمی که از دور دست انفجار "پسرک " را در آسمان هیروشیما مشاهده کردند می‌گفتند که خورشید دیگری را در آسمان دیده‌اند.

دو سوم ساختمان‌های هیروشیما از جمله کارخانه‌های فولادسازی و صنعتی چون میتسوبیشی در اثر این بمباران نابود شدند.تنها چیزی که از شهر باقی ماند ساختمان تالار ترویج صنعتی استانی هیروشیما بود که انفجار، بالای گنبد این بنا رخ می‌دهد و به خاطر قرار گرفتن در کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد.

یکی از آمارهای «متفاوت» درباره کشته شدگان هیروشیما در این واقعه 140 هزار نفر است.








[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:44 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اما دست «مینگ» به قدری آسیب دیده بود که پزشکان قادر نبودند در همان زمان آن را دوباره به بازوی او پیوند بزنند.
جراحان چینی دست قطع شده دختر بچه 9 ساله را با پیوند زدن آن به پایش به طور موقتی و برای مدت سه ماه، به او بازگرداندند.

به گزارش ایسنا، «مینگ لی» دختر بچه 9 ساله چینی در راه بازگشت از مدرسه با یک دستگاه تراکتور برخورد کرد و دستش در این سانحه قطع شد.

اما دست «مینگ» به قدری آسیب دیده بود که پزشکان قادر نبودند در همان زمان آن را دوباره به بازوی او پیوند بزنند.

بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند که به طور موقت دست «مینگ» را به پشت ساق پای راست او پیوند بزنند تا از بین نرود و برای جراحی مجدد سالم باقی بماند.

به گزارش روزنامه‌ زوکو ایونینگ پست، پس از سه ماه دست قطع شده «مینگ» دوباره به بازوی وی پیوند زده شد و عمل جدید با موفقیت انجام شد.

جراحان می‌گویند: مینگ هم‌اکنون دست چپ خود را سالم تحویل گرفته و جریان خون به خوبی در دست او ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ظرف یک سال آینده دو جراحی دیگر روی دست این دختر بچه 9 ساله باید انجام شود تا عملکرد آن بهبود یابد و در یک جراحی پلاستیک زخم‌های دست او نیز برداشته خواهند شد.



[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:41 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
وی ادعا می‌کند که درازترین دست‌ها و پاها را دارد و می‌تواند رکورد جدیدی را در این رابطه به دست آورد.
سلطان کوزن، مرد ترکیه‌ای که در حال حاضر رکورد بلندقدترین مرد جهان را دارد، در یک کنفرانس خبری در «ریو دو ژانیرو» ادعا کرده است که می‌تواند رکورد داشتن درازترین دست‌ها و پاها را هم کسب کند.

به گزارش ایسنا، قد این مرد ترکیه‌ای دو متر و 5/46 سانتیمتر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کوزن با امید کسب رکوردهای بیشتر در مراسم ثبت رکوردهای جهانی گینس که برای تجدید این کتاب بین‌المللی در سال 2011 برگزار شده، شرکت کرده است.

وی ادعا می‌کند که درازترین دست‌ها و پاها را دارد و می‌تواند رکورد جدیدی را در این رابطه به دست آورد.




[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:40 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به گزارش بولتن نیوز رضا علیجانی سردبیر نشریه توقیف شده ایران فردا و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات سال قبل در گفتگو با روزآنلاین با اشاره به این که جنبش سبز صرفا یک جنبش انتخاباتی بود و به این معنا، دیگر مرده و انرژی به دست آمده از آن هم هدر رفته است گفت: «در این جریان، نوعی خودبزرگ‌بینی و غرور کاذب وجود داشت؛ یعنی عملا طیف سنتی و محافظه کار جامعه را به حساب نمی‌آوردند.»
رضا علیجانی سردبیر نشریه توقیف شده ایران فردا و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات سال قبل در گفتگو با روزآنلاین با اشاره به این که جنبش سبز صرفا یک جنبش انتخاباتی بود و به این معنا، دیگر مرده و انرژی به دست آمده از آن هم هدر رفته است گفت: «در این جریان، نوعی خودبزرگ‌بینی و غرور کاذب وجود داشت...

 به گزارش بولتن نیوز رضا علیجانی سردبیر نشریه توقیف شده ایران فردا و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات سال قبل در گفتگو با روزآنلاین با اشاره به این که جنبش سبز صرفا یک جنبش انتخاباتی بود و به این معنا، دیگر مرده و انرژی به دست آمده از آن هم هدر رفته است گفت: «در این جریان، نوعی خودبزرگ‌بینی و غرور کاذب وجود داشت؛ یعنی عملا طیف سنتی و محافظه کار جامعه را به حساب نمی‌آوردند.»

به گزارش خبرنگار بولتن، علیجانی، با انتقاد از مواضع اشتباه موسوی و کروبی و ساختن جایگاه فرانقد برای خودشان، آنها را مانند شخصیت خاتمی که فکر می‌کرد لیدر جریان اصلاحات است و در واقع نبود دانست و گفت: «آقای موسوی و آقای کروبی، در نیمه دوم سال ??، وضعیت اقای خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری خود را پیدا کردند و در نیمه دوم سال ??، وضعیت شان هم چون آقای خاتمی بعد از انتخابات ?? خواهد شد.»

 او در ارتباط با نقش خاتمی و پیوند او با اصلاحات می‌گوید: « آقای خاتمی، اساسا دیگر نقش رهبر اصلاحات را نداشت و بعد از انتخابات هم تبدیل به یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب شد، اما نمی‌شد وی را رهبر اصلاح طلبان قلمداد کرد. فکر می‌کنم آقایان موسوی و کروبی هم مسیر مشابهی را طی می‌کنند و تبدیل به یک چهره سیاسی خواهند شد.»

[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:38 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اگه کمی و فقط کمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را کمی بهتر کنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می‌خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی که معلوم نیست کی باشد نباشیم ... در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید ...

 

 1-  گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

2 - سعی کنیم بیشتر بخندیم.

3-  تلاش کنیم کمتر گله کنیم.

4 -  با تلفن کردن به یک دوست قدیمی، او را غافلگیر کنیم.

5 - گاهی هدیه‌هایی که گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا کنیم.

6 -  بیشتردعا کنیم.

7 - در داخل آسانسور و راه پله و... باآدمها صحبت کنیم.

8-  هر از گاهی نفس عمیق بکشیم.

9-  لذت عطسه کردن را حس کنیم.

10-  قدر این که پایمان نشکسته است را بدانیم.

11-  زمزمه کنیم و آواز بخوانیم.

12- سعی کنیم با حداقل یک ویژگی منحصر به فرد با بقیه فرق داشته باشیم .

13-  گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.

14-  با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.

15-  برای انجام کارهایی که ماهها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه‌ریزی کنیم!

16-  از تفکردرباره تناقضات لذت ببریم.

17-  برای کارهایمان برنامه‌ریزی کنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم. البته کار مشکلی است!

18-  مجموعه‌ای از یک چیز (تمبر، برگ، سنگ، کتاب و... )برای خودمان جمع‌آوری کنیم.

 

19-  در یک روز برفی با خانواده آدم برفی بسازیم.

20-  گاهی در حوض یا استخر شنا کنیم، البته اگر کنار ماهی‌ها باشد چه بهتر.

21-  گاهی از درخت بالا برویم.

22-  احساس خود را در باره زیبایی ها به دیگران بگوئیم.

23-  گاهی کمی پابرهنه راه برویم!.

24-  بدون آن که مقصد خاصی داشته باشیم پیاده روی کنیم.

25-  گاهی نیمه شبها از خواب بیدار شویم و از خدا بخاطر نعمتهایش تشکر کنیم

26-  در جلوی آینه بایستیم وخودمان را تماشا کنیم.

27-  سعی کنیم فقط نشنویم، بلکه به طور فعال گوش کنیم.

28-  رنگها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم .

29-  وقتی از خواب بیدار می‌شویم، زنده بودن را حس کنیم.

30-  زیر باران راه برویم.

31-  کمتر حرف بزنیم و بیشترگوش کنیم ..

32-  قبل از آن که مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش کنیم و مراقب تغذیه خود باشیم .

33-  چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و... را یاد بگیریم.

34-  اگر توانستیم گاهی کنار رودخانه بنشینیم و در سکوت به صدای آب گوش کنیم.

35-  هرگز شوخ طبعی خود را از دست ندهیم.

36-  احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نکنیم.

37-  به دنیای شعر و ادبیات نزدیک تر شویم.

38-  گاهی از دیدن یک فیلم در کنار همه اعضای خانواده لذت ببریم.

39-  تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه کنیم.
40-  از هر آنچه که داریم خود و دیگران استفاده کنیم ممکن است فردا دیر باشد

[ شنبه 89/8/29 ] [ 9:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
کراوات اسلامی، ابداع یک ایده‌پرداز ایرانی که با الهام از شمشیر ذوالفقار امام علی‌(ع) طراحی و به حدیث قدسی «لافتی الاعلی لاسیف الا ذوالفقار» مزین است، در اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی ایران به صورت اظهارنامه ثبت شده است.
کراوات اسلامی، ابداع یک ایده‌پرداز ایرانی که با الهام از شمشیر ذوالفقار امام علی‌(ع) طراحی و به حدیث قدسی «لافتی الاعلی لاسیف الا ذوالفقار» مزین است، در اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی ایران به صورت اظهارنامه ثبت شده است.

به گزارش بولتن، مخترع این طرح آقای همت کمیلی می‌گوید: طرح کراوات اسلامی بر اساس این واقعیت که در جوامع اسلامی و به‌ویژه در درکشور ما، بسیاری از علمای اسلامی ومراجع عظام استفاده از کراوات را به دلیل مشابهت ظاهری با غیر مسلمانان جایز نمی‌دانند، ارایه شده و علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری کراوات، مبتنی‌بر ارزش‌های اسلامی است.این طرح به تائید برخی ار آیات عظام هم رسیده است!

مخترع کروات اسلامی در توضیح این کروات گفت: باید توجه داشته باشیم استفاده از این کروات به هیچ وجه به معنای ترویج خشونت نمیتواند باشد به دلیل اینکه ذوالفقار امام علی(ع) هرگز در خدمت خشونت نبوده و آن شمشیر همواره برای دفع ظلم و ترویج عدالت به کار رفته است ، لذا جا دارد که ما شمشیر ذوالفقار را مقدس بشماریم و نمادی از آن بعنوان کروات اسلامی مورد استفاده قرار بدهیم

[ چهارشنبه 89/8/26 ] [ 11:17 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بعضی از افراد، خصوصا کودکان و نوجوانان موقع نشستن‌های طولانی مثلا در کلاس‌های درسی، عادت کرد‌ه‌اند دست‌ها را به زیر چانه گذاشته و آرنج‌ها را روی میز نگه دارند یا بعضی افراد علاقه‌ به نشستن روی زمین دارند؛
جمهوری اسلامی:
اگر به اطراف‌تان نگاه کنید، احتمالا بسیاری از دوستان و آشنایانتان را می‌بینید که عادت‌های غلطی دارند که به پوست و مویشان آسیب می‌رساند؛ مثل کندن جوش‌ها،‌ مصرف کِرِم‌های کورتونی و یا باروهای غلطی مثل بستن نخ دور زگیل و... این نوشته به مهم‌ترین عادت‌های پوستی‌ـ ‌مویی مضر اما رایج مردم می‌پردازد...

عادت اول: کندن جوش‌های جوانی و فشار آوردن روی آنها

جوش جوانی یا آکنه، بیماری غدد پیلوسباسه است که به صورت دانه‌های سیاه‌رنگ، قرمز، چرکی و کیستی می‌تواند در سنین جوانی ظاهر شود که با افزایش میزان ترشح چربی پوست همراه است. کندن و فشار دادن جوش‌ها نه تنها تاثیری در روند بهبود ندارد که به علت زخمی شدن پوست، آثار آن به صورت جوشگاه یا لک تیره باقی می‌ماند که درمان آن بسیار مشکل‌تر از درمان خود جوش‌ها است.

عادت دوم: مصرف پمادهای کورتون‌دار بدون تجویز پزشک

ترکیب‌های کورتیکوستروییدی که به کورتون شهرت دارند، داروی بسیار موثر و نجات‌دهنده‌ای در بعضی بیماری‌های التهابی پوست است ولی مانند شمشیر دولبه، اگر بدون تجویز پزشک مصرف شوند، خطر‌ها و عوارض جانبی بسیاری دارند که بعد از قطع مصرف هم بعضی از این عوارض تا سال‌ها پابرجا می‌مانند.

وقتی بیمار ترکیب موضعی کورتون‌دار را با تجویز پزشک برای مدت محدودی مصرف می‌کند به دلیل آثار فوری و مثبت آن در بیماری‌های التهابی پوست، حتی بعد از عود بیماری و بدون تجویز پزشک در مورد اجازه ادامه مصرف، آن را بدون نسخه از داروخانه تهیه می‌کند و بعد از مدتی آنقدر به مصرف آن عادت می‌کند که به طوری که بعد از قطع آن بلافاصله علایم شدید پوستی تظاهر می‌کند بنابراین به مصرف دایمی آن ادامه می‌دهد و دچار ضایعه‌های پوستی نازک، حساسیت، قرمزی پایدار حتی ضایعه‌های داخلی مانند پوکی‌استخوان، فشار خون بالا، ورم دستگاه گوارشی، اختلال‌های هورمونی و... می‌شود.

عادت سوم: کندن موها

تریکوتیلومانی یا عادت به کندن موها یک میل اجباری از بیما‌ری‌های جسمی ـ روانی است. فرد بدون آنکه متوجه باشد، میل و عادت به کندن موهای در دسترس دارد؛ مانند موهای جلوی سر، سبیل، ابرو و... اوایل ممکن است موها بعد از کندن دوباره رشد ‌کنند ولی مواردی به علت خون‌ریزی میکروسکوپی در فولیکول مو و فیبروز آن باعث عدم رشد دایمی مو می‌شود که درمان باید توسط پزشک متخصص پوست و روان‌پزشک به صورت همزمان انجام شود.

عادت چهارم: حمام آفتاب برای برنزه کردن پوست

اشعه‌آفتاب حاوی اشعه ماورای‌بنفش A و B است. اشعه B در طبقه‌های سطحی پوست اثر می‌کند و به قسمت‌های زیرین پوست نفوذ نمی‌کند و باعث قرمزی و سوختگی پوست می‌شود. اشعه A به قسمت‌های زیرین نفوذ می‌کند و با تحریک سلول‌های ملانوسیت باعث افزایش ترشح ملانین و تیرگی پوست می‌شود. همچنین اشعه A به دلیل تخریب DNA سلول‌ها در پیری زودرس پوست، سرطان‌های پوستی و واکنش‌های آلرژیک به داروها مشارکت می‌کند.

جوانانی که عادت به گرفتن حمام آفتاب یا استفاده از دستگاه‌های سولاریوم (آفتاب مصنوعی) دارند برنزه شدن موقت پوست را به سرطان‌های پوستی و پیری زودرس پوست چهره‌شان ترجیح می‌دهند.

عادت پنجم: جویدن ناخن‌ها

عادت به جویدن ناخن‌ها مانند تریکوتیلومانی عادت مضری است به‌صورت میل اجباری به جویدن ناخن‌ها که جزو بیماری‌های جسمی ـ روانی طبقه‌بندی می‌شود. جویدن ناخن اغلب در دوران کودکی و اوایل جوانی دیده می‌شود و این افراد با اینکه از قبح این کار مطلع‌اند ولی میل اجباری به جویدن ناخن‌ها خصوصا در مواقع استرس‌های عصبی دارند.

علاوه بر نازیبایی ناخن‌های جویده شده به دلیل رطوبت مداوم در این ناخن‌ها، میکروب‌ها از قبیل قارچ‌های پوستی و باکتری‌ها رشد کرده و گاهی باعث تخریب تمام جسم ناخن می‌شوند که اگر به موقع درمان نشود، امکان تخریب دایمی ناخن‌ها و در نیامدن و عدم رشد ناخن‌ها وجود دارد.

عادت ششم: کندن یا بستن نخ دور زگیل‌های پوستی

زگیل‌‌های پوستی یک بیماری ویروسی است که بدون هیچ‌گونه درمانی در افرادی که سیستم ایمنی نرمال دارند خودبه‌خود بعد از مدتی بهبود می‌یابد هر چند درما‌ن‌های متعدد مانند فریز کردن، سوزاندن با کوتر یا لیزر و در مواردی جراحی وجود دارد اما بعضی از افراد از بستن نخ دور زگیل استفاده می‌کنند که این باعث التهاب و عفونت زگیل می‌شود که گاهی باعث زخم و ایجاد جوشگاه بدشکل می‌شود.

عادت هفتم: شانه کردن یا برس کشیدن مداوم موها

یک فولیکول مو در ناحیه ریشه‌ حاوی عروق خونی، اعصاب و سلول‌های رشد یابنده است که مدام رشد کرده و باعث رشد طولی می‌شود. ساقه مو به دلیل فقدان اعصاب بدون درد است بنابراین بعضی افراد به صورت مداوم و مکرر موها را شانه یا برس کرده و باعث صدمه به ساقه موها می‌شوند.

در استمرار دایمی شانه کردن و برس کردن، موها به تدریج طراوت خود را از دست داده، شکننده شده و از نوک دو شاخه می‌شوند (موخوره)، این عادت مضر در جوانان شایع‌تر است.

عادت هشتم: بستن موهای سر

بعضی از بانوان با بستن محکم موهای جلوسر به سمت عقب، تمایل دارند کناره‌های ابروها به بالا کشیده شود و چهره بازتری داشته باشند.

بستن محکم و تحت فشار موها در طولانی‌مدت باعث فشار بر عروق سطحی پوست‌سر شده بنابراین جریان خون که برای رشد پوست و موها و همچنین سلامت پوست و مو ضروری است کاهش می‌یابد و چون موها به کاهش جریان خون حسا‌س‌تر از پوست هستند بعد از مدتی، موهای جلوسر که تحت فشار هستند کاهش یافته و باعث کم‌پشتی موهای جلو سر می‌شود.

عادت نهم: دست‌ زیرچانه زدن موقع نشستن یا نشستن روی زانوها و قوزک‌پا

بعضی از افراد، خصوصا کودکان و نوجوانان موقع نشستن‌های طولانی مثلا در کلاس‌های درسی، عادت کرد‌ه‌اند دست‌ها را به زیر چانه گذاشته و آرنج‌ها را روی میز نگه دارند یا بعضی افراد علاقه‌ به نشستن روی زمین دارند؛

به طوری که زانوها یا قوزک خارجی پاها به طور دایم در تماس و تحت فشار روی زمین است. پوست انسان در مواردی که تحت فشار دایم باشد، به تدریج تیره شده و دچار کلفتی پوست یا پینه می‌شود؛ خصوصا در افراد سفیدپوست این تیرگی واضح‌تر است.

عادت دهم: انقباض‌های دایمی عضلات صورت

بعضی افراد، خصوصا در کشورهای شرقی، عادت کرده‌اند موقع صحبت کردن یا در استرس‌ها، عضلات صورتشان را در جهت‌های مختلف منقبض کنند.

اوایل بعد از آرامش، حالت عضلات چهره به وضعیت طبیعی بازمی‌گردد ولی در استمرار برای سال‌ها، به تدریج این عضلات شکسته می‌شود به طوری که موقع استراحت هم این شکستگی‌های عضلانی به صورت چین و چروک عمیق دایمی دیده می‌شود. شایع‌ترین چین و چروک‌های عضلانی صورت، چین اخم بین دو ابرو، چین پیشانی به صورت خطوط افقی در پیشانی، چین دور چشم‌ها و چین و چروک‌ عضلات لب بالایی است که چنانچه در مراحل اولیه شکستگی‌های عضلانی تحت درمان با آمپول بوتاکس قرار گیرند، می‌توان از این پدیده نازیبا جلوگیری کرد.

عادت یازدهم: شست‌وشوی مداوم دست‌ها

اسیدیته یا PH طبیعی پوست، اسیدی است. بعد از هر بار شستن دست‌ها با مواد شوینده که PH قلیایی قوی دارند PH پوست از اسیدی به قلیایی گرایش پیدا می‌کند و حداقل سه ساعت وقت لازم است که به PH طبیعی اسیدی قبلی بازگردد.

از طرفی شوینده‌ها به همان میزان که ظروف و لباس‌ها را چربی‌زدایی می‌کنند چربی طبیعی پوست را کاهش می‌دهند. چنانچه تماس پوست دست با پاک‌کننده‌ها، مانند صابون، پودر و مایع به فاصله‌ای کمتر از سه ساعت باشد، باعث می‌شود به تدریج پوست دست‌ها خشک، قرمز، ترک‌خورده و حساس شود. افرادی هستند که کارهای شست‌وشوی منزل را با دستکش انجام می‌دهند ولی روزانه مکرر دست‌ها را با صابون یا مایع شوینده می‌شویند خصوصا در افرادی که وسواسی هستند این مشکل بیشتر دیده می‌شود بنابراین باید سعی کنید از صابون یا مایع دست‌شویی فقط موقع غذا خوردن، بعد از توالت یا ‌آلودگی واضح استفاده کنید. مواقع دیگر شست‌وشوی دست‌ها با آب خالی کافی است و هر بار هم که دست‌ها اجبارا با شوینده تماس پیدا کرد، باید مقداری گلیسیرین با چند قطره آبلیمو بعد از خشک کردن به دست‌ها مالیده شود.

عادت دوازدهم: شامپو کردن موهای سر به دفعات زیاد

خداوند برای محافظت و طراوت موهای سر ترشح چربی از پوست سر را قرار داده است ولی از آنجا که چربی‌ها محیط مناسب رشد میکروب‌ها هستند بنابراین باید بسته به میزان چربی مترشحه سر را با شامپوی مناسب شست.

بعضی افراد عادت کرده‌اند در هر حمام چند دست شامپو بزنند تا کاملا چربی سطح پوست‌سر از بین برود. این‌گونه افراد بعد از چند ساعت متوجه می‌شوند که چربی سر به مقدار زیادی بازگشته است. طبق فیزیولوژی پوست‌سر، هرگاه پوست‌سر کاملا بدون چربی شود از طریق مرکز کنترل‌کننده ترشح چربی در مغز فرمان داده می‌شود تا برای محافظت موها چربی ترشح شود بنابراین این‌گونه افراد باید بدانند که چنانچه مختصری چربی سر بعد از حمام وجود داشته باشد مانع فرمان مغز به ترشح چربی می‌شود و موهای سر دیرتر چرب می‌شود.

[ چهارشنبه 89/8/26 ] [ 11:16 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620460