سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
امروز .................. ماشین‌های قدیمی با راننده‌ای که کلاه شاپو بر سر و دستمال یزدی برگردن دارد برای عروسی‌ها با ارقام بالا کرایه داده می‌شوند.


















[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:41 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز

دختر تکواندوکای تایوانی مسابقات را به هم ریخت . هیا چون ، دختر تکواندو کای تایوانی که معتقد بود تیم داوری مسابقات حق او را ضایع کرده بیش از یک ساعت روی شیاپ چانگ مانده بود و با اشک هایش مانع از تداوم مسابقات می شد. اشک های این ورزشکار روی شیاپ چانگ یکی از اتفاقات شگفت انگیز بازی ها بود.

 

 

 


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:39 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:38 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

از زمان های گذشته تا امروز، استفاده از زیورآلات به همراه گوهرهای قیمتی و نیمه قیمتی مورد توجه بوده است.



از زمان های گذشته تا امروز، استفاده از زیورآلات به همراه گوهرهای قیمتی و نیمه قیمتی مورد توجه بوده است. علاوه بر گوهر هایی نظیر الماس، زمرد و یاقوت که کانی هایی هستند که از معادن استخراج می شوند، می توان به گوهر دیگری اشاره نمود که در اعماق اقیانوس ها رشد کرده و بدون نیاز به تراش و صیقل از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.
مروارید از عجایب طبیعت بوده و در فرهنگ های متفاوت از ارزش مالی و معنوی بسیاری بهره مند است. مروارید توسط جانور نرم تنی تولید می شود که ما آن را صدف می نامیم. در حقیقت هنگامی که جسم خارجی وارد صدف می شود، صدف به منظور دفع آن، موادی ترشح کرده که از جمع شدن این مواد مروارید تشکیل می شود.
امروزه مروارید های طبیعی به دلیل شکار بی رویه صدف بسیار کمیاب بوده و در نتیجه بسیار ارزشمند هستند. از این رو انسان به منظور حفظ ارزش و قدمت این گوهر زیبا اقدام به پرورش مروارید کرده است. امروزه بسیاری از مرواریدهای موجود در بازار های جهانی، مروارید های پرورشی بوده که در واقع انسان به نوعی در رشد آن دخالت داشته است و در نتیجه از قیمت پایینتری نسبت به نمونه طبیعی خود برخوردار است
امروزه حدود ? هزار گونه متفاوت صدف شناسایی شده که فقط ?? گونه از آنها می توانند مروارید پرورش دهند.
مروارید از مواد Nacre که توسط جانور نرم تن (صدف) ترشح می شود تشکیل شده است. مواد Nacre از Aragonite (کربنات کلسیم) و Conchiolin (مواد پروتئینی) تشکیل شده است.
? انواع مختلف مروارید
?) مروارید های طبیعی: این مروارید ها بدون دخالت انسان به صورت طبیعی رشد کرده و به وجود می آیند که امروزه به دلیل آلودگی آب اقیانوس ها و صید بیش از حد صدف ها، کمیاب بوده و در نتیجه بسیار گرانبها هستند. این دسته از مروارید ها تقریباً به طور کامل از Nacre درست شده است.
?) مرواریدهای پرورشی: مروارید هایی هستند که انسان به نحوی در رشد و پرورش آنها دخالت دارد و بر خلاف مروارید های طبیعی تنها از یک لایه خارجی Nacre درست شده اند و هسته مرکزی آن از جنس کفه سخت صدف می باشد. از آنجایی که این دسته از مروارید ها با کمک انسان درست شده اند تماماً از جنس Nacre نبوده و زمان بسیار کوتاه تری صرف تولید و پرورش آن ها توسط صدف شده است، در نتیجه از قیمت های بسیار کمتری نسبت به مروارید های طبیعی برخوردار هستند.
مروارید های پرورشی به دو گروه مهم تقسیم می شوند که عبارتند از:
? مروارید های پرورشی آب شور که در اقیانوس ها به وجود می آیند.
? مروارید های پرورشی آب شیرین که در رودخانه ها، سد ها و مرداب ها رشد می کنند.
مروارید های آب شور خود به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:
? مروارید های پرورشی Akoya که اندازه ای به قطر ? تا ?? میلیمتر را دارا هستند.
? مروارید های پرورشی تاهیتی که اندازه ای به قطر ? تا ?? میلیمتر را دارا هستند.
? مروارید های پرورشی دریای جنوب که اندازه ای به قطر ? تا ?? میلیمتر را دارا هستند.
مروارید های آب شیرین هم به سه دسته تقسیم می شوند:
? مروارید های پرورشی آب شیرین چین
? مروارید های پرورشی آب شیرین ژاپن
? مروارید های پرورشی آمریکا و کشورهای دیگر
مروارید های پرورشی آب شیرین می توانند اندازه ای به قطر ? تا ?? میلیمتر را دارا باشند.
? عوامل تأثیر گذار در کیفیت و قیمت مروارید ها
مروارید ها چه از نوع طبیعی و چه از نوع پرورشی می توانند، همانند سنگ های رنگی به رنگ ها و کیفیت های مختلفی در بازار های جهانی یافت شوند که تأثیر بسزایی در قیمت آن ها دارد. ? فاکتور بر بهای مروارید ها تأثیر گذارند که عبارتند از:
?) اندازه: مروارید های بزرگتر نسبت به مروارید های کوچکتر از قیمت بیشتری برخوردار هستند.
?) شکل: مروارید ها می توانند به اشکال متفاوتی تشکیل شوند ولی مروارید های گرد و غلطان از اشکال دیگر گرانبها تر هستند.
?) رنگ: به دلیل آنکه مرواریدها توسط گونه های مختلفی از صدف ها تشکیل شده و محل پرورششان متفاوت است، دارای رنگ های مختلفی هستند. برای مثال مروارید های Akoya با رنگ سفید و هاله صورتی و یا مروارید تاهیتی با رنگ بادمجانی از نمونه رنگ های گرانبهای مروارید های پرورشی هستند.
?) جلا: اگر مرواریدی از کیفیت و ضخامت Nacre خوبی برخوردار باشد جلای آن مروارید هم افزایش می یابد.
?) کیفیت سطحی مروارید: هر چه سطح مروارید عاری از مشکلات سطحی باشد از کیفیت بهتری هم بهره مند بوده و در نتیجه از جلای بهتری برخوردار خواهد بود.
?) کیفیت و ضخامت Nacre: کیفیت و ضخامت Nacre باعث افزایش جلا، استحکام و زیبایی مروارید می شود.
?) هماهنگی: در مروارید های رشته ای باید از نظر اندازه، رنگ و جلا یک هماهنگی و هارمونی خوبی وجود داشته باشد.
قابل ذکر است که مروارید های پرورشی بر حسب میلیمتر و مروارید های طبیعی بر حسب Grain اندازه گیری می شوند. یک قیراط برابر?Grain می باشد.
? مروارید و روش های گوناگون بهسازی آنها
همانطورکه گفته شد، مروارید ها توسط گونه های مختلف صدف تشکیل و رشد می نمایند و می توانند از نظر شکل، رنگ و کیفیت متفاوت باشند. مروارید ها از نظر رنگی به روش های متفاوتی رنگزدایی شده و یا رنگ می شوند تا هاله متفاوت رنگی آنها از بین رفته و همرنگ شوند.
از روش های متفاوت بهینه سازی رنگ در مروارید ها می توان به رنگ کردن آنها توسط مواد آلی و شیمیایی (Dyeing)، تغییر رنگ آنها توسط پرتوافکنی (Irradiation)، رنگ زدایی (هاله های رنگی مروارید ها توسط مواد شیمایی رنگ بر (Bleaching)) و یا پوشاندن سطحی مروارید ها با مواد رنگی (Coating) اشاره نمود.
توجه داشته باشید که امروزه با پیشرفت علم در صنعت جواهرات به ویژه در صنعت رشد، تولید و بهینه سازی مروارید ها از دانش تخصصی بهره گرفته و تشخیص ? فاکتور تأثیر گذار در قیمت مروارید ها و شناسایی و جداسازی مروارید های طبیعی از نمونه های پرورشی و بدلی و مروارید های آب شور از آب شیرین و یا نمونه بهسازی شده آنها، مستلزم بهره مندی از تخصص و دانش روز و دستگاه های مخصوص آزمایشگاهی بوده و اشتباه در کارشناسی می تواند از نظر مالی بسیار حایز اهمیت باشد.
یاد آور می شویم که قبل از خرید از صحت ادعای ارائه شده از طرف فروشنده اطمینان حاصل نمایید. چون در کشورهای خارجی به علت مشکل بودن تشخیص نوع و کیفیت مروارید ها بدون وسایل تخصصی گوهرشناسی کاری غیر ممکن است و معمولاً مروارید های ارائه شده در مغازه ها و نمایشگاه ها از کیفیت اعلام شده برخوردار نبوده و در نتیجه شما مبلغ بیشتری نسبت به ارزش واقعی مروارید می پردازید.
? روش های مراقبت از مروارید ها
مروارید ها از سختی پایینی برخوردار بوده و به همین دلیل باید در نگه داری آنها دقت نمود تا از برخورد آنها با اجسام سخت تر جلوگیری شود. به همین علت لازم است که آنها را با جواهرات دیگر در یک مکان نگه داری ننمایید.
مروارید ها متخلخل بوده و موادی همانند چربی، اسید و حتی عرق بدن را به خود جذب می کنند. به خاطر داشته باشید که مروارید ها نباید با مواد آرایشی, عطر، اسپری مو و حتی عرق بدن تماسی داشته باشند چون باعث تغییر رنگ مروارید و یا حتی فاسد شدن آنها شود. بهتر است بعد از هر بار مصرف آنها را با دستمال نرم تمیز کرده و آنها را به تنهایی در جای خود قرار دهید.
از شستشوی مروارید ها با مواد شوینده، قرار دادن آنها در معرض بخار و درون دستگاه Ultra Sonic جداً خودداری نمایید چون این عمل برای آنها نامناسب و مضر می باشد.
ما بین مروارید هایی که به صورت رشته می باشند باید حتماً گره هایی وجود داشته باشد تا از سایش مروارید ها به یکدیگر جلوگیری شود به همین علت رشته های مروارید های طبیعی و پرورشی با کیفیت خوب دارای گره هایی مابین مروارید ها هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه مروارید مراجعه نمایید.
مهندس فرهاد زندی
مدیر فنی و کارشناس گوهر شناسی
مجتمع گوهر پارسیان

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز
فارس سینما-مهناز افشار بازیگر محبوب سینمای ایران که فعلا در حال استراحت می باشد و به زودی چند فیلم با بازی او اکران خواهد شد,در مورد زمان استراحت خود برنامه های جالب و به خصوصی دارد.



مهناز افشار این روزها برنامه های جالبی را برای زمان دور از کار بازیگری خود تنظیم کرده است.



یکی از جالب ترین برنامه های او که مدتی است درگیر آن شده فعالیت در هنر دکوراسیون می باشد و اوج خبر زمانی است که مهناز افشار گفته است که به زودی یک آموزشگاه طراحی دکوراسیون با مدیریت او تاسیس خواهد شد.که البته جای تعجب ندارد که بازیگران وارد این عرصه شوند چون به تازگی خانم نیوشا ضیغمی نیز یک سالن زیبایی با مدیریت خود تاسیس کرده است.



برنامه دیگر مهناز افشار در زمان استراحت خود است و برای اینکه آرامش خاصی را بدست آورد در زمان هایی که از قبل تعیین می کند به بهشت زهرا می رود و با سر زدن به قبر های آشنایان و همچنین شهیدان و خواندن فاتحه برای آرامش روح شهیدان و همچنین دوستان و آشنایان خود به این آرامش برسد.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز
به گزارش پارسینه، صدام حسین دیکتاتور عراق در دوره زمامداری خود، در اقدامی جنون آمیز دستور داده بود در محل رسمی رژه نیروهای مسلح عراق در بغداد، نماد یادبودی برای جنگ هشت ساله با ایران ساخته شود، به دستور صدام  از کلاهخودهای شهدا و اسرای ایرانی در ساخت این بنای یادبود استفاده شد.

دست این مجسمه هم دقیقا از دستهای صدام حسین الگوبرداری شده است.

عکسهای این بنای یادبود را مشاهده می کنید:










[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز
مهارت  در فروشندگی

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

انتقادات ظریف عادل فردوسی پور از نتایج تیم ملی جودو در بازی های آسیایی واکنش مسوولان این فدراسیون را به دنبال داشت؛ تا جایی که امروز با صدور بیانیه ای پاسخ مجری برنامه ?? را دادند.
در متن بیانیه آمده است: “این که یک مجری برای خنداندن مخاطبان از ابزار تمسخر استفاده کند، بدترین شیوه اجرا در رسانه ملی است. البته این شیوه زمانی بدتر می‌شود که مجری آن بدون آگاهی از نحوه آن موضوع مورد تمسخر، دست به این کار بزند. برنامه ?? که یک برنامه صرفا فوتبالی است هر از گاهی با تمسخر به دیگر رشته‌ها نیز می‌پردازد تا از این طریق مخاطبانش را افزایش دهد. این روش اجرا از عادل فردوسی پور اگرچه بعید نیست اما نشانگر این واقعیت مهم است که نگران از دست دادن مخاطبان رو به افولش باشد. شیوه انتقاد او به شکل یک طرفه، به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند که شیوه‌ای قدیمی و کهنه است. فردوسی‌پور در طی این سال‌ها از اجرای برنامه ??، خیلی سعی می‌کند نوآوری داشته باشد، و برای این کار شیوه‌های مختلفی را آزمایش کرده است اما بعد از مدتی چاره‌ای نداشته تا همان برنامه روتین خود، که بیشتر پرداختن به مسائل داوری، و یا اتفاق‌های حاشیه‌های لیگ است، بپردازد. فردوسی پور با همین روش قدیمی مخاطبان خود را دارد و نیازی نیست با تمسخر رشته‌های دیگر به غلط، نوآوری کند و به فکر افزایش مخاطب باشد. عادل فردوسی پور در برنامه این هفته ?? دو بار به تمسخر، حرکات غیرورزشی در فوتبال را به جودو تشبیه کرد و به نوعی نتایج این رشته ورزشی را در بازی‌های آسیایی گوانگجو مورد انتقاد، نه، مورد تمسخر قرار داد. او یا اطلاع ندارد که شیوه مبارزه جودو به چه نحوی است و یا خود را به بی اطلاعی می‌زند که مخاطب را به خنده وادارد. عادل فردوسی‌پور باید بداند شیوه مبارزه در جودو ضربه زدن نیست، بلکه یک شیوه درگیرانه است که همانند رشته ورزشی کشتی می‌باشد. آن حرکت غیر ورزشی‌ای که در برنامه ?? به نمایش گذاشته شد ضربه‌زدن با پا بود که در رشته ورزشی تکواندو به کار برده می‌شود، نه در جودو، که یک ورزش درگیرانه و پرتاب کردن حریف به روی تاتامی است. آقای فردوسی پور اگر آشنایی با رشته‌های رزمی ندارید بهتر است قبل از تمسخر کردن در رسانه ملی، اطلاعات خود را بالا ببرید تا بی‌جهت اطلاعات غلط از شیوه مبارزه در جودو به مخاطب ندهید.”


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
حجةالاسلام رحیمیان:
 نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید رویکردهای ساختارشکنانه و انحراف از اندیشه‌های امام را مهمترین عامل جدایی یاران صدیق امام از مجمع روحانیون مبارز دانست.

به گزارش «تابناک» حجةالاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در گفت و گو با هفته نامه پنجره تصریح کرد: چه کسی می‌تواند مدعی خط امام باشد و با نهضت آزادی همسو، هم صدا و هم نشین شود و حتی برخی از یادگاران امام عزیز را در محافل آنها بکشانند تا تصویرشان در کنار ابراهیم یزدی در سایت ها منتشر شود.

مهمترین نکات این گفتگو به شرح زیر است:

سرنوشت مجمع روحانیون مبارز

ـــ وی در پاسخ به این سوال که به‎نظر شما سرنوشت مجمع روحانیون چه خواهد شد؟ گفت: همان ‎طور که اشاره کردم، همه اعضای مجمع یکدست نیستند و امید است آن‎‎هایی که به خط امام و میراث امام که همان حکومت اسلامی و ولایت فقیه است وفادار هستند، آن‎هایی که به اصول خط امام مانند استکبارستیزی، عدم جدایی دین از سیاست، حمایت از مظلومین به‎خصوص ملت فلسطین و نغز سلطه‎گری غرب و فرهنگ منحط آن و... پایبند هستند یا از این تجمع خارج شوند یا زمام کار را به دست گیرند و رسما وفاداری و تولی خودشان را با نظام و مقام ولایت اعلام کنند و از دشمنان اسلام و امام تبری جویند.

اما آن‎‎هایی که در مجمع یا همسوی مجمع هستند و همچنان با ساز دشمنان می‎رقصند و رفتار‎ها و مواضعی را پیش گرفته‎اند که روزه‎خوارها، بی‎حجاب‎ها، ضدانقلاب‎ها، لیبرال‎ها، بهایی‎ها، منافقین، سلطنت‎طلب‎ها و در نهایت امریکا و اسراییل و انگلیس برای آن‎‎ها کف و سوت می‎زنند و مورد حمایت آن‎‎ها قرار می‎گیرند، مطمئن باشند همان سرنوشتی را در همین دنیا خواهند داشت که منافقین، سلطنت‎طلب‎ها و امثال آن‎‎ها گرفتار آن شدند و اگر آن‎‎ها که هر کدام برای خود ادعا‎های بزرگی داشتند کاری علیه نظام پیش بردند، این‎‎ها هم خواهند توانست.

لیکن باز هم امیدواریم این آقایان هم، شیاطین و خناسان را از خود دور کنند و روی خود را از مجموع جریان‎های ضددین و ضد انقلاب و ضد امام برگردانند و با توکل به خدا، به این کلام ملکوتی امام راحل گوش دل بسپارند که «آن روزی که امریکا از ما تعریف کند، باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند، معلوم می‎شود در ما اشکالی پیدا شده است.»

و «ما نباید توقع داشته باشیم که این‎‎ها برای ما خوب بگویند؛ اگر خوب بگویند معلوم می‎شود ما خیانت کرده‎ایم.» (صحیفه امام ج2/242)

فقط در سایه تبری از بی‎دینان و تولی دین‎داران است که می‎توان در دامن پر مهر و محبت ملت بزرگ ایران آرمید. از کف و سوت بی‎حجاب‎ها و روزه‎خوار‎ها و... بگذرید تا با سلام و صلوات میلیونی مردم با ایمان مورد استقبال قرار گیرید./916/د103/

موضع مجمع در مورد قضیه آیةالله منتظری

ـــ در قضیه آقای منتظری، مجمع محکم‎تر و شفاف‎تر از دیگران به‎ دنبال امام حرکت کرد؛ نمونه آن نامه‎ای بود که آقایان کروبی و روحانی و امام جمارانی خطاب به آقای منتظری نوشتند و الان در دسترس هست. نمونه دیگر آن، یکی از اعضا که آن زمان فرمانده کمیته بود، رنجنامه مرحوم حاج احمدآقا را در سطح وسیعی چاپ و منتشر کرد و دیگری که رابطه نزدیکی با مجمع داشت، با صدور نامه 6/1/68 امام در مورد آقای منتظری، حتی یک شب را تحمل نکرد و شبانه برای برداشتن تصاویر آقای منتظری ضایعاتی را هم به بار آورد! نمونه دیگر آن، مخالفت با لیبرال‎‎ها و مواضع قاطع علیه امریکا و اسراییل بود. موضع‎گیری‎های اصولی آقای محتشمی علیه نهضت آزادی و دفاع از ملت فلسطین مثال‎زدنی است.

ـــ این مساله که این افراد هنوز خط امامی هستند سئوالی است که زیاد از من می‎پرسند و من متحیرم چه جوابی بدهم. مردم می‎گویند چطور شد که بعد از 20 سال از رحلت امام موضع مجمع روحانیون در قبال آقای منتظری تغییر یافت یا در قبال نهضت آزادی دگرگون شد؟ و چطور شد که در بسیاری از موارد از جمله در فتنه سال 1388 مواضع مجمع با نهضت آزادی و ملی‎گراها همگون از آب درآمد؟ آیا بعد از 10 سال یا 20 سال آقای منتظری و نهضت آزادی به خط امام نقل مکان کردند یا در این مدت مواضع و دیدگاه‎‎های امام نسبت به این دو مقوله تغییر یافته است یا شما از خط امام خارج شده‎اید؟

ارزیابی از انتخابات دوم خرداد و به وجود آمدن جبهه دوم خرداد

ـــ یقینا هر یک از این حوادث یک آزمون و امتحان الهی است؛ مثلا دوم خرداد، سوم خرداد، 14 خرداد، 15خرداد، 23 خرداد، 30 خرداد هر کدام در مقطعی از تاریخ نهضت و نظام یک آزمون به‎حساب می‎آیند تا به تعبیر قرآن: «حتی یمیز الخبیث من الطیب». در آزمون دوم خرداد بسیاری از واقعیت‎‎ها آشکار شد و دست جریان نفاق جدید رو شد. آن‎‎هایی که از اول با امام نبودند، آن‎‎ها که با امام بودند ولی با گذشت زمان دچار ارتداد از خط امام شده بودند، آن‎‎ها که زمان امام زخم خورده بودند ولی در کمین بودند تا از امام انتقام بگیرند، آن‎‎ها که ضعیف‎الایمان بودند ولی ژست مؤمن به خط امام و اصل دین به خود گرفته بودند و... همه این‎‎ها لو رفتند. این جریان‎ها هرچند با فتنه 18 تیر و تحصن مجلس ششم و لجن‎پراکنی‎های‎شان در روزنامه‎‎های زنجیره‎ای و صد‎ها شیطنت دیگر آسیب‎‎هایی به جامعه و نظام وارد کردند و ریزش‎‎هایی را به‎وجود آوردند اما از طرف دیگر باعث بیداری، رویش و افزایش بصیرت عمومی شدند و همین امر زمینه گرایش عمومی به جریان اصول‎گرایی را فراهم کرد.

ـــ البته این نکته هم قابل‎ذکر است: جریان‎‎هایی که سوار موج دوم خرداد شدند از سال‎ها پیش در دوران سازندگی از جهت فکری در محور‎هایی همچون حلقه کیان و از جهت اجرایی و عملی با فراهم کردن زمینه‎‎هایی همچون تأسیس و توسعه فرهنگ‎سرا‎ها و رونق بخشیدن پاتوق‎های اباحیگری در برابر مساجد و... توسط کارگزاران و... با آمادگی وارد فضای موسوم به توسعه سیاسی آقای خاتمی شدند و تا آن‎جا که توانستند، پیش رفتند و در حالی‎که در متن حاکمیت قرار گرفته بودند با لایه‎بندی چهره‎‎ها و عملکردهای‎شان پله به پله براندازی نظام اسلامی و پایه‎‎های اصلی آن را هدف گرفتند؛ در یک لایه انکار ولی فقیه(مصداق)، در لایه بعد انکار ولایت فقیه(مفهوم) و در لایه سوم انکار کارآیی دین در اداره جامعه(حکومت اسلامی) و در لایه نهایی اصل دین را مورد تردید و انکار قرار دادند.

نقش آقایان موسوی و کروبی در این سناریو

ـــ قابل تصور نبود که آقای موسوی در چنین موضعی قرار گیرد اما با ورود ایشان به این صحنه قابل پیش‎بینی بود که تمام جریاناتی که مرگ و زندگی سیاسی خود را در گرو این انتخابات می‎دیدند، اطراف آقای موسوی را احاطه کنند و با مدیریت او این فتنه بزرگ را به راه بیندازند.

ـــ در انتخابات، مشارکت طرف آقای موسوی رفتند و عباس عبدی را که از طرف دادگاه محکوم شده بود، برای کروبی فرستادند. مجمع روحانیون از موسوی حمایت کرد و آقای ابطحی از مجمع سهم آقای کروبی شد. کارگزاران در خدمت آقای موسوی قرار گرفتند و آقای کرباسچی محکوم دادگاه طرف آقای کروبی آمد آن هم به‎عنوان معاون اول! اولین حکم آقای کروبی برای مهاجرانی صادر شد با آن سابقه سیاه ولاحقه لندن‎نشینی‎اش؛ در روزنامه اعتماد ملی متعلق به آقای کروبی با بزرگترین تیتر صفحه اول نوشتند: رأی سروش به کروبی؛ همان سروشی که چند هفته قبل از آن مطلب انکار وحی بودن قرآن را مطرح کرده بود. برنامه جریان فتنه این بود که با این سناریو و شیطنت‎های دیگری که به‎کار گرفتند، آقای کروبی را کاملا از چشم مردم بیندازند که انداختند و رأی او را به کمتر از آرای باطله رساندند.

ـــ از طرف دیگر با شگرد‎های مختلف به او باورانده بودند که تو حتما رییس‎جمهوری خواهی شد؛ به‎گونه‎ای که حتی در مقابل طرح کنار رفتن او به نفع آقای موسوی اعلام کرد فقط عزراییل می‎تواند من را منصرف کند و در جای دیگر گفت این‎بار نمی‎‎خوابم. اشاره به انتخابات نوبت قبل که همین باور را به او القاء کرده بودند که رأی اول را داری؛ تا ساعت پنج صبح بعد از انتخابات 1384 باور کرده بود که رییس‎جمهوری است اما چند ساعت خوابیده بود و بیدار شده بود و با اعلام نتایج معلوم شد رییس‎جمهوری نیست و از همین نقطه با همفکرانش در مجمع که وزارت کشور را داشتند و برگزار کننده انتخابات بودند، مشکل جدی پیدا کرد و منجر به جدایی از آن‎‎ها و تشکیل حزب اعتماد ملی شد.

ـــ به‎هرحال جریان فتنه باتوجه به زمینه‎‎هایی که در آقای کروبی سراغ داشتند و با مدیریت برنامه انتخاباتی او، موفق شدند از یک طرف او را ساقط کنند و از طرف دیگر با باور قطعی او به رییس‎ جمهوری شدن و بعد با عدم تحقق آن با آن آرای اندک او را در برابر نظام قرار دهند و البته در مورد آقای موسوی این سناریو بسیار پیچیده‎تر بود.

هدایت اصلی ماجرا در دست چه کسانی؟

ـــ قطعا هدایت اصلی این ماجرا در دست دشمنان اسلام و نظام بود؛ البته باید توجه داشت شیاطین و دستگاه‎‎های جاسوسی آن چند لایه‎ای کار می‎کنند. به قول مرحوم شهید محمد منتظری هیچ‎وقت عناصر اصلی شناخته شده و آشکار نمی‎‎شوند. روند ماجرا و پیامد‎های مترتب بر آن کاملا نشان می‎دهد که دشمن باتوجه به همه ناکامی‎هایش در سه دهه گذشته این‎بار با به‎کارگیری همه ظرفیت‎های خود و بهره‎گیری از همه انحرافات و نقاط ضعف این آقایان و حتی استفاده از ناشی‎گری‎ها و غفلت‎های داخلی نظام، نابودی و براندازی نهایی نظام را هدف گرفته بود.

ـــ آن‎ها می‎خواستند یکی از بزرگترین دستاورد‎های نظام یعنی انتخابات بی‎نظیر 23 خرداد را تبدیل به سقوط از قله کنند و این‎بار نه به‎وسیله عناصر بدنام و منفور که با استفاده ابزاری از چهره‎‎هایی که متعلق به نظام بودند، ضربه نهایی خود را وارد کنند و البته معلوم است که اگر هم به فرض محال موفق می‎شدند و به اصطلاح، خرشان از پل فتنه می‎گذشت و زمام کار را به دست می‎گرفتند، یقینا موسوی و کروبی اولین قربانیان این ماجرا بودند.

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:22 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 134
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617924