سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
کاروان ورزش ایران در روز هشتم بازی‌های آسیایی در روزی کم جنب و جوش تنها به یک مدال برنز حسین عسکری در دوچرخه سواری جاده قناعت کرد و در رده چهارم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند، البته با کسب هفتمین مدال طلای کشورهای هنگ کنگ و تایلند خطر را به شدت احساس کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، تیم ایران با این یک مدال برنز جمع مدالهای خود را به عدد 29 رساند و با کسب مجموع 8 نشان طلا، 7 نقره و 14 برنز جایگاه چهارمی روز قبل خود را حفظ کرده است. کاروان کشورمان تا به امروز در رشته های تکواندو(9 مدال)، ووشو(6مدال)، وزنه برداری(4 مدال)، تیراندازی(3مدال)، دوچرخه سواری(3مدال)، جودو( 2مدال)، روئینگ(2 مدال) موفق به کسب مدال شده است.

ورزشکاران کشورمان در رشته های والیبال، والیبال ساحلی، تکواندو، دراگون بت، بادبانی، بوکس، دوچرخه سواری جاده، شمشیربازی، شطرنج، تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خود رفتند.

از رشته های این دوره از بازیها امروز رقابتهای گلف، بیلیارد وتکواندو و دراگون بت به کار خودشان پایان دادند و فردا مسابقات رشته های کشتی، دوومیدانی، راگبی و ترامپولین بازیهای آسیایی آغاز به کار می کند که کاروان ایران در دو رشته دوومیدانی و کشتی به رقابت با حریفان می پردازد.

در این روز راس جدول مسابقات تغییرات خاصی نداشت جز اینکه تایلندی ها با کسب اولین مدالهای طلای خود شامل 7 نشان در رشته های سپک تاکرا، بادبانی و تکواندو از رده چهاردهم جدول به رده ششم جدول صعود کردند.

از میان 45 کشور حاضر در این دوره از بازیها 30 کشور صاحب مدال شده اند. امروز کشورهای قرقیزستان با یک مدال نقره در دوچرخه سواری و قطر با یک نشان برنز در بولینگ به جمع کشورهای مدال آور این رقابتها افزوده شده اند.

در ضمن نسبت به روز گذشته فقط 19 کشور مدال طلا را به کاروان ورزش‌های کشورشان اختصاص داده‌اند.

*رده‌بندی توزیع مدال در پایان روز هشتم به شرح زیر است:

1- چین؛ 138 طلا، 65 نقره و 67 برنز 2
- کره‌جنوبی؛ 52 طلا، 43 نقره و 57 برنز
3- ژاپن؛ 29 طلا، 52 نقره و 55 برنز 4

-ایران؛ 8 طلا؛ 7 نقره و 14 برنز

5- هنگ‌کنگ؛ 7 طلا، 12 نقره و 8 برنز
 6-تایلند؛ 7 طلا؛ 7 نقره و 19
7-تایوان؛ 6 طلا، 8 نقره و 28 برنز
 8-کره‌شمالی؛ 5 طلا؛ 8 نقره و 12 برنز
 9-قزاقستان؛ 4 طلا، 9 نقره و 18 برنز
 10-سنگاپور؛ 4 طلا؛ 4 نقره و 6 برنز

*رده‌بندی مدال‌ها از لحاظ مجموع تا پایان روز هشتم: 1-چین با 270 مدال
2-کره جنوبی با 152 مدال
 3-ژاپن با 136 مدال
 4-تایوان با 42 مدال
 5-تایلند با 33 مدال

 6-قزاقستان با 31 مدال

 7-ایران با 29 مدال

 8-ازبکستان و هنگ‌کنگ با 27 مدال

 10-کره‌شمالی با 25 مدال *

مدال آوران ایران تا پایان روز هشتم بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو:

روز اول: تیم ملی تیراندازی زنان در رشته تفنگ بادی 10 متر مدال نقره احسان پیغمبری در ووشو رشته تالو مدال برنز محمدرضا رودکی در جودو مدال برنز

روز دوم: تیم ملی اسپرینت دوچرخه سواری مدال برنز

روز سوم: مرتضی رضاییان در دسته 69 کیلوگرم وزنه برداری مدال نقره

روز چهارم: محمدرضا رودکی در جودو مدال نقره

روز پنجم: حمیدرضا قلی‌‌پور در ووشو رشته ساندا مدال طلا خدیجه آزادپور در ووشو رشته ساندا مدال طلا محسن محمد سیفی در ووشو رشته ساندا مدال طلا علیرضا نصرآزادانی در تکواندو مدال طلا یوسف کرمی در تکواندو مدال طلا الهه احمدی در تیراندازی زنان در رشته تفنگ 3 وضعیت 50 متر مدال نقره تیم ملی تیراندازی زنان در رشته تفنگ 3 وضعیت 50 متر مدال برنز سجاد عباسی در ووشو رشته ساندا مدال برنز الهه منصوریان در ووشو رشته ساندا مدال برنز سارا خوش‌جمال فکری در تکواندو مدال برنز مهدی سهرابی در دوچرخه سواری مدال برنز

 روز ششم: اصغر ابراهیمی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری مدال نقره سوسن حاجی‌پور در تکواندو مدال برنز سمانه شش‌پری در تکواندو مدال برنز فرزاد عبداللهی در تکواندو مدال برنز

روز هفتم: محسن شادی در قایقرانی در رشته روئینگ مدال طلا محمد باقری معتمد در تکواندو مدال طلا بهداد سلیمی در دسته +105 کیلوگرم وزنه‌برداری مدال طلا راحله آسمانی در تکواندو مدال نقره پریسا فرشیدی در تکواندو مدال نقره تیم روئینگ زنان مدال برنز سجاد انوشیروانی در دسته +105 کیلوگرم وزنه‌برداری مدال برنز

 روز هشتم: حسین عسکری در دوچرخه سواری جاده مدال برنز

*برنامه روز نهم ملی پوشان ایران در بازی‌های آسیایی 2010: در رشته کشتی فرنگی حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم با نماینده کره‌جنوبی، امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم با حریفی از ژاپن و سعید عبدولی در وزن 66 کیلوگرم به مصاف حریفی از تایلند می‌روند. *مسابقات دو و میدانی نیز از فردا آغاز می‌شود و در بخش مردان کیوان قنبری، کاوه موسوی، رضا بوذری و سجاد هاشمی به مصاف حریفان می‌روند و لیلا رجبی و مریم توسی نیز در قسمت بانوان شرکت خواهند کرد. *تیم تیر و کمان بانوان ایران به مصاف ژاپن می‌رود.

*در رشته تیراندازی مسعود عزیزیان، سعید صدری، امیر چاووشی و مسعود عامری در بخش مردان و بهاره چهارندار و سپیده سیرانی در قسمت بانوان شرکت می‌کنند. *تیم شمشیربازی ایران در اسلحه اپه به مصاف کویت می‌رود. *علی مظاهری در وزن 91 کیلوگرم رو در وری بوکسور ازبکستانی قرار می‌گیرد و عمران اکبری در وزن 56 کیلوگرم به مصاف بوکسوری از تایلند خواهد رفت.

*تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین دیدار مرحله گروهی فردا به مصاف تایوان خواهد رفت. بسکتبالیست‌های ایران هم‌اکنون با 2 پیروزی برابر فیلیپین و هند و شکست برابر ژاپن با 5 امتیاز در رده دوم قرار دارند.

پایان روز هشتم بازیها با کسب یک مدال برنز برای ایران/ ادامه پیشتازی چین
هشتمین روز از شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو با کسب یک مدال برنز برای کاروان ورزشی ایران و تثبیت در جایگاه چهارم به پایان رسید.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:18 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620465