سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

اسوشیتدپرس در گزارشی تحقیقی گفت که رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که به طور مرموزی در سال 2007 در جزیره کیش در ایران ناپدید شد، در حال انجام ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بود.

به گزارش ایران خبر به نقل از «صدای آمریکا»، آسوشیتدپرس، و روزنامه واشنگتن پست می گویند لوینسون برای گروهی از تحلیلگران سازمان سیا که اجازه اجرای ماموریت در خارج از آمریکا را نداشتند، اطلاعات جمع آوری می کرد.

در این زمینه، رابرت بائر، مأمور سابق سی آی اِی به پرسش هایی در این زمینه پاسخ داده است.

-آیا انتشار گزارش فوق در زمانی که ایران و آمریکا در حال پیشبرد مذاکراتی حساس درباره برنامه اتمی ایران هستند، میتواند به اعتبار آمریکا ضرر بزند؟

مشکل این است که ایرانیها دیگر میدانند که لوینسون با سی آی اِی تماس داشته. دیگر مهم نیست که مأموریت داشته یا نه. در همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم...علناً بعنوان یک مأمور سایق سی آی اِی. من در دفتر احمدی نژاد، زمانیکه هنوز شهردار بود کار کردم. تا زمانیکه رو راست باشی، با سابقه ات مشکلی ندارند. لوینسون غیرقانونی وارد کیش شد و داوود صلاح الدین را ملاقات کرد. رابطه صلاح الدین هم با دستگاه اطلاعاتی کاملاً روشن است. ماجرا خیلی احمقانه بود. چه اتفاقی برای او افتاد، من نمیدانم. اما این که آیا به رابطه کنونی آمریکا-ایران صدمه میزند یا نه، به نظر من می زند و به همکاری آسیب می زند.

-گزارش چه تآثیری بر خود لوینسون خواهد داشت و آیا ممکن است باعث یک معامله شود؟

نمیدانم. حدس من این است که او را تحویل یک گروه افراطی داده باشند مثلا در بلوچستان ولی این گزارش میتواندبه او آسیب برساند. ما اینقدر با این مسئله بازی کردیم، در موردش دروغ گفتیم، قضیه را از خانواده اش پنهان نگه داشتیم که این گزارش میتواند به آتش دامن بزند.

-در مورد دیوید بلفیلد، یا همان داوود صلاح الدین چه میتوانید بگوئید؟


داوود صلاح الدین اسمی است که او برای خودش انتخاب کرد و اکنون بعنوان خبرنگار در تهران کار میکند و کتاب مینویسد. زمانی که من تهران بودم سعی کردند ما را به هم معرفی کنند. من داشتم یک فیلم در مورد بمبگذاری انتحاری تهیه میکردم و حاضر به ملاقات با او نشدم...نگران بودم ... ...چرا با ملاقات با این آمریکایی آنها را تحریک کنم؟ من نمی فهمم چرا لوینسون از او بطور مخفیانه در ایران استفاده کرد. کل این ماجرا بسیار غیرطبیعی و فکر نشده بود. همانطور که گفتم بنظر من، به ضرر ما تمام خواهد شد.


[ یکشنبه 92/9/24 ] [ 10:54 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

بازتاب ارسال دومین میمون از سوی ایران به فضا، بازتاب دستگیری یک جاسوس وابسته به انگلیس در ایران، لغو وام ایران به پاکستان برای احداث خط لوله گاز، تحلیل یک روزنامه اماراتی از گسترش لیست سیاه آمریکا علیه ایران و اظهار نظر وزیر خارجه سوئد درباره تحریم های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب دستگیری یک جاسوس وابسته به انگلیس در ایران


به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به بازتاب اخبار داخلی ایران مربوط می شود که خبر ارسال موفقیت آمیز دومین میمون به فضا از سوی متخصصان صنعت فضایی کشور، از جمله این اخبار است. «دیلی استار» لبنان از جمله مطبوعاتی است که این خبر را مورد توجه قرار داده و می نویسد ایران روز گذشته اعلام کرده که دومین میمون زنده را به فضا فرستاده و آن را سالم به زمین بازگردانده است. دیلی استار این اقدام را جدیدترین نمایش قابلیت های ایران در حوزه موشکی ارزیابی کرده است. این روزنامه در ادامه به پیام تبریک حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دانشمندان ایرانی در این زمینه نیز اشاره کرده است.

بازتاب دستگیری یک جاسوس وابسته به انگلیس در ایران


خبر بازداشت یک جاسوس وابسته به سازمان جاسوسی انگلیس «ام آی 6» نیز موضوعی است که در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «عرب نیوز» به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد مقامات اطلاعاتی ایران فردی را به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس بازداشت کرده اند. این روزنامه با اشاره به سخنان رئیس دادگاه انقلاب کرمان در این زمینه می نویسد فرد مذکور طی ماه های اخیر 11 باز از داخل و خارج کشور با عوامل انگلیسی ارتباط برقرار کرده است. در عین حال، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به این خبر گفته «ما درباره موضوعات اطلاعاتی اظهار نظر نمی کنیم».

بازتاب دستگیری یک جاسوس وابسته به انگلیس در ایران


در میان موضوعات اقتصادی، روزنامه «بوستون هرالد» به موضوع لغو پرداخت وام از سوی ایران به پاکستان برای تکمیل خط لوله گاز به این کشور پرداخته است. این روزنامه می نویسد ایران یک وام 500 میلیون دلاری را که قرار بود برای ساخت بخشی از خط لوله انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در اختیار دولت پاکستان گذاشته شود، لغو کرده است. معاون وزیر نفت ایران در این زمینه اشاره کرده که ایران هیچ تعهد و الزامی برای تأمین مالی بخشی از خط لوله که در پاکستان خواهد بود، ندارد و علاوه بر این، پول لازم برای پرداخت این وام را نیز در اختیار ندارد. ایران تاکنون مبلغ دو میلیارد دلار را برای ساخت بخش ایرانی این خط لوله هزینه کرده است.

بازتاب دستگیری یک جاسوس وابسته به انگلیس در ایران


اما در ادامه مباحث مربوط به لیست سیاه تحریم های آمریکا علیه ایران، روزنامه «نشنال» امارات با انتشار مطلبی استدلال کرده که افزودن نام های جدید به این لیست سیاه، نگرانی به تأخیر افتادن طولانی مدت مذاکرات را ایجاد کرده است. افزون بر این، به عقیده این روزنامه، چنین تأخیری به نوبه خود سبب خواهد شد که کاخ سفید در تلاش خود برای جلوگیری از وضع تحریم های جدید از سوی کنگره، با مشکل مواجه شود. البته این روزنامه اماراتی تا حد زیادی از منظر بدبینانه به موضوع نگریسته و می نویسد 10 سال پیش نیز همین عدم توافق ها بر سر نحوه اجرای توافق هسته ای بود که سبب از میان رفتن آن توافق شد.

بازتاب دستگیری یک جاسوس وابسته به انگلیس در ایران


در نهایت، خبرگزاری «رویترز» نیز به موضوع تحریم های موجود علیه ایران پرداخته و به طور خاص، دیدگاه دولت سوئد در این زمینه را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه سوئد روز گذشته اظهار داشته از نظر وی، هیچ دلیلی وجود ندارد که اتحادیه اروپا نتواند به عنوان بخشی از توافق مقدماتی هسته ای با ایران، در ماه ژانویه اقدام به کاهش برخی از تحریم های ایران کند. کارل بیلت در ادامه به اقدام آمریکا در گسترش لیست سیاه خود علیه ایران پرداخته و گفته موضع آمریکا «کمک کننده نبوده» است؛ اما در عین حال، در وین مشکل خاصی بروز نکرده و روند مذاکرات با ایران همچنان ادامه دارد. 


[ یکشنبه 92/9/24 ] [ 9:17 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دوستان سلام

ساعت 6 و ده دقیقه صبح یکشنبه است و من در مسیر بیمارستان برای دیدن مادرم این مطلب را می نویسم. علت گزارش ندادن در چند روز گذشته هم بیشتر وضعیت بحرانی حال مادرم بود که انشاءالله رو به بهبود است. لازم است همینجا از محبت و بزرگواری مدیریت، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان عرفان سپاسگزاری کنم.

یک نکته کوتاه:

در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم. البته برخی دوستان که از ابتدا دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.

ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

مذاکره و رسیدن به نتیجه کار دشواری است و حتما فرازونشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.

ضمنا دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتمامی دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.

به بیمارستان رسیدیم. انشاءالله بازهم گزارش خواهم داد.

به دعای خیر شما نیازمندم.

[ یکشنبه 92/9/24 ] [ 9:16 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

گرچه برخی از وکلای دادگستری در گفت‌وگو با همشهری این خبر را تأیید کرده‌اند اما مقامات پلیس و قوه قضاییه، از صحت این خبر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند که هنوز با چنین پرونده‌ای روبه‌رو نشده‌اند.این ماجرا به زمانی بر می‌گردد که مردی به‌خاطر اینکه شب‌ها خواب به چشمش نمی‌آمد، تصمیم گرفت نزد یک رمال برود و از او کمک بخواهد. وقتی مرد رمال او را دید، به وی گفت که برای رهایی از این مشکل باید به یک غسالخانه برود و از غسال بخواهد که وی را روی تخت غسالخانه، غسل دهد. او تأکید کرد که فقط در این صورت است که مشکل مرد جوان حل می‌شود و وی پس از آن می‌تواند به راحتی بخوابد و خواب ببیند.

این نسخه مرد رمال در ادامه ماجرای عجیب تری را رقم زد؛ چرا که مرد جوان تصمیم گرفت هر طوری شده به یک غسالخانه برود و دستوری را که رمال میانسال داده بود، عملی کند. او برای این کار نزد یکی از غسال‌های شهر رفت و ماجرا را با وی در میان گذاشت و از او کمک خواست. غسال که نسخه رمال را باور کرده بود قبول کرد که به مرد جوان کمک کند و برای غسل‌دادن مرد جوان با او قرار گذاشت.

در روز قرار، مرد جوان راهی غسالخانه شد. آن روز، جسد مردی را که به‌علت بیماری جانش را از دست داده بود برای غسل و شست‌وشو به غسالخانه آورده بودند و مرد غسال سرگرم شست و شوی جنازه بود. وقتی مرد جوان رسید، غسال از او خواست که روی تخت غسالخانه دراز بکشد تا او را هم غسل دهد. وقتی همه‌‌چیز برای اجرای نسخه رمال آماده بود، غسال به طرف مرد جوان رفت تا او را شست و شو دهد اما مرد جوان از وی خواست برای شستن او از لیفی تازه استفاده کند، نه لیفی که با آن مردگان را می‌شوید.

مرد غسال قبول کرد و برای آوردن لیف تازه، تخت غسالخانه را ترک کرد و در همین هنگام خانواده مردی که آن روز فوت شده و جنازه‌اش روی تخت غسالخانه بود، وارد آنجا شدند. آنها با دیدن 2جنازه روی تخت غسالخانه و غیبت مرد غسال تعجب کردند و یکی از آنها با صدای بلند پرسید: «پس غسال کو؟».

در همین هنگام مرد جوان از روی تخت غسالخانه برخاست و گفت: «غسال رفته است تا لیف بیاورد». دیدن مردی که از روی تخت غسالخانه بلند شده و شروع به حرف‌زدن کرده بود، برای خانواده متوفی آنقدر ترسناک بود که یکی از آنها سکته کرد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

یکی دیگر نیز چنان وحشت کرد که هنگام فرار، پایش لیز خورد و سرش با زمین برخورد کرد و دچار خونریزی مغزی شد و در نهایت در بیمارستان جان باخت. به این ترتیب غسال و مرد جوان بازداشت شدند و پرونده آنها در حالی در اختیار دادسرا قرار گرفته که هنوز کسی نمی‌دانست جرم آنها چیست.

این ماجرا دهان به دهان بین مردم چرخید و همین باعث شد که برای بررسی صحت و سقم آن با مقامات پلیس و همچنین قضات تماس بگیریم. این در حالی بود که برخی از وکلای دادگستری در گفت‌وگوی تلفنی با همشهری مدعی شدند که این ماجرا صحت دارد و پرونده آن در یکی از شهرهای لرستان یا یزد رسیدگی می‌شود.

با این حال خبرنگار همشهری در ادامه پیگیری‌ها با دادستان شهر مورد نظر در لرستان تماس گرفت که وی وجود چنین ماجرایی را تکذیب کرد. همچنین مقامات قضایی در استان یزد گفتند که چنین ماجرایی در آنجا رخ نداده است. حتی معاون جنایی پلیس آگاهی کشور نیز در گفت‌وگو با همشهری از وجود چنین پرونده‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که این ماجرا به پلیس آگاهی گزارش نشده است. با این حال بیشتر مقاماتی که خبرنگار همشهری با آنها تماس گرفته بود، مدعی بودند که چنین ماجرایی را شنیده‌اند اما نمی‌دانند که در کدام شهر اتفاق افتاده است.


[ یکشنبه 92/9/24 ] [ 9:15 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 قاهره مصر پس از گذشت بیش از یک سده شاهد بارش برف و سفید‌پوش شدن خیابان های این شهر بود.

به گزارش نامه‌نیوز به نقل از اسکای نیوز، بارش برف در خاورمیانه مردم بسیاری از کشورهای منطقه از جمله فلسطین، مصر، اردن، سوریه و عربستان را ذوق زده کرد.

در مصر برای نخستین بار پس از گذشت 112 سال، بارش برف در استان های این کشور به مدت 3 روز خیابان ها و اهرام مصر را سفیدپوش کرد و مردم را به خیابان ها کشاند.

در استان بحیره مصر که در نزدیکی سواحل مدیترانه قرار دارد نیز نگرانی‌های بسیاری درباره نابود شدن محصولات زراعی در نتیجه کاهش دما به وجود آمده است.

همچنین، مصری‌ها استقبال گسترده ای از بارش برف در این کشور کردند و تصاویر مختلفی از آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

استان های مختلف کشورهای فلسطین، اردن، سوریه و عربستان نیز شاهد بارش برف و غافلگیری مردم بود.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 10:26 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

  یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: پنبه خوری جدید ترین رژیم لاغری برخی زنان است که به تازگی توسط کارشناسان ماهواره ای معرفی و توسط برخی از زنان اجرا می شود. به گزارش شبکه ایران دکتر مجید ابهری در گفتگویی در مورد رژیم لاغری پنبه خوری افزود: با توجه به اینکه کارشناسان نوظهور ماهواره ای هر روز روشهای و داروهای عجیب و غریب را برای انواع بیماریها و مشکلات عرضه می کنند این بار نیز روش جدیدی برای لاغر شدن توسط یکی از ماهواره‌ها کشف و معرفی شده و بعضی از زنان نیز بدون اطلاع از عواقب و عوارض آن این رژیم را اجرا می کنند. وی گفت: وضعیت این کار چنین است که پنبه را داخل آب لیمو یا سرکه می اندازند و بعد می خورند الیاف پنبه به خاطر پر حجم شدن درمعده جلوی اشتها را گرفته و میل به غذا را از بین می برد. این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: تا چند وقت دیگر با بیماری جدیدی مواجه خواهیم شد که افراد بر اثر پنبه خوری دچار بیماریهای دستگاه گوارشی شده و به عوارض دیگری مانند ورم و زخم معده دچار می شوند. همچنین به دلیل خاصیت اسیدی آب لیمو و اقلام مشابه افت فشار خون و مشکلات دیگر نیز ارمغان این بار شبکه های ماهواره ای است. ابهری اظهار داشت: بهترین نوع رژیم برای لاغری مراجعه به متخصصان مجرب بوده و اغلب بانوان به دلیل کم تحرکی، سبک زندگی و تغذیه دچار چاقی می شوند که دراین مواقع پیاده روی و ورزش و اجرای رژیم های لاغری تحت نظر متخصصان منطقی ترین روشهای لاغری است نه اینکه با خوردن پنبه یا داروهای گیاهی که هیچ گونه آثار علمی و منطقی ندارند سلامت و زندگی خود را به دست کارشناسان ناشناخته در شبکه های ماهواره ای بدهیم که داروها و روشهای آنها هیچگاه از طریق علمی و پزشکی به تایید و اثبات نرسیده و هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از اجرای این دستورات و مصرف این داروها بیماریهای ناشناخته دیگری گریبانگیر آنان شود.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 8:46 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

  رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک جاسوس MI6 شناسایی و دستگیر شد. دادخدا سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک جاسوس MI6 شناسایی و دستگیر شد، اظهار داشت: این جاسوس پس از چندین ماه فعالیت اطلاعاتی پیچیده به حول و قوه الهی در دام افتاد. وی بیان داشت: متهم مذکور در 11 نوبت در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری با افسران اطلاعاتی کشور انگلیس ارتباط برقرار کرده و در هر ملاقات نیز اطلاعات مورد نظر سرویس جاسوسی مذکور را تحویل داده و البته یک‌سری راه‌کارهایی را علیه منافع جمهوری اسلامی ایران از سرویس اطلاعاتی انگلیس اخذ کرده است. رئیس دادگاه انقلاب کرمان از ارتباط جاسوس دستگیر شده با چهار افسر اطلاعاتی خبر داد و گفت: با هدایت و آموزش‌های این افسران اطلاعاتی، جاسوس مذکور اطلاعات خواسته شده و مورد نظر آنها را جمع‌آوری و سپس به کشور مبدأ جاسوسی منتقل کرده است. سالاری خاطرنشان کرد: محاکمه این جاسوس در حال انجام است و متهم به جرائم خود اعتراف دارد.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 12:58 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یک مقام آگاه با تشریح جزئیات حمله به کاروان نفتی ایران در عراق، تعداد شهدا را 20 ایرانی و 2 عراقی اعلام کرد و گفت: مقامات عراقی به ما اعلام کرده‌اند که این حمله تروریستی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده بود.

یک مقام آگاه در صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هنوز نمی‌توانیم آمار کاملاً دقیقی از تلفات حمله تروریستی به کارکنان احداث خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق ارائه کنیم اضافه کرد: براساس آخرین اطلاعات رسیده به ما در این حمله 22 نفر کشته و 5 یا 6 نفر زخمی شدند که دو نفر از شهدا عراقی و 20 نفر دیگر ایرانی بودند.
 
وی تأکید کرد: مسئولیت امنیت پیمانکار احداث خط لوله در خاک عراق طبق قرارداد کاملاً با طرف عراقی بوده است و به نظر می‌رسد در تأمین امنیت نیروهای پیمانکاری مسامحه‌ای رخ داده است.
 
این مقام آگاه در تشریح حادثه گفت: براساس اطلاعات رسیده به ما نیروهای پیمانکار خط لوله پس از تعطیلی کار به سمت کمپ محل اقامت خود به حرکت درآمده‌اند که سه دستگاه از خودروهای آنها مورد اصابت آر‌پی‌جی قرار گرفته است.
 
وی افزود: مقامات عراقی به ما اعلام کرده‌اند که این حمله تروریستی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده است و هدف آنها بر هم زدن روابط اقتصادی ایران و عراق بوده است.
 
وی با بیان اینکه این حمله در بخش منصوریه رخ داده است گفت: این اتفاق قطعاً ساخت خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق را متوقف نمی‌کند.
 
شب گذشته خبری درباره حمله تروریستی به نیروهای پیمانکار ایرانی ساخت خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق منتشر شد.
 
ایران و عراق دو قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از طریق دو خط لوله به بغداد و بصره امضا کرده‌اند.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 10:39 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

مشرقمدعی شد: در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی نسبت به غیبت حسن روحانی در جلسات مجمع اظهار ناراحتی کرده است .

زمانی که مجید انصاری خواستار نگهداری بندی از اقتصاد مقاومتی برای دریافت نظر رئیس جمهور شد، هاشمی در پاسخ وی گفت:" ما دیگر نمی توانیم صبر کنیم. چرا آقای روحانی دو هفته نیامده اند و امروز بیرون جلسه می گذارند. چرا جلسه مجمع را نمی آیند؟"

روحانی شنبه هفته گذشته در مراسم 16 آذر دانشگاه شهید بهشتی شرکت کرده بود.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 10:38 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدام قاطع کشورمان در قطع مذاکرات وین به سبب تحریمهای جدید از سوی واشنگتن، به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش مهر به نقل از العربیه، جان کری در واکنش به توقف مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در وین پیش بینی کرد مذاکرات 1+5 با ایران طی روزهای آینده ادامه یابد.

وی با نادیده گرفتن علت اصلی توقف این مذاکرات از سوی ایران که اعمال تحریمهای جدید از سوی آمریکاست، اظهار داشت مذاکرات با ایران به مرحله ای رسیده است که این کشور ضرورت رایزنی و توقف آن برای مدتی را احساس کرده است.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم جدید کاخ سفید در اضافه کردن چند موسسه و نهاد ایرانی به فهرست تحریمهای آمریکا آن را غیر قابل قبول دانست.

ریابکوف اظهار داشت تصمیم واشنگتن در اضافه کردن تعدادی از موسسات ایرانی به فهرست تحریمهایش، غیر قابل قبول است.

وی همچنین تصریح کرد مسکو به واشنگتن گفته است دخالت در امور اوکراین پیامدهای جدی به همراه دارد.

کاخ سفید روز گذشته(پنجشنبه)اقدام به اضافه کردن نام 14 شرکت و چند شخص حقیقی خارجی و ایرانی به فهرست سیاه تحریم های ایران به دلیل همکاری با تهران برای دور زدن تحریم های اقتصادی کرد.

در حالی که کارشناسان ایران و 1+5 بیش از 4 روز مذاکرات کارشناسی را در وین پشت سر می گذاشتند، آمریکا با اعمال تحریم های جدید باعث ترک میز مذاکره از سوی ایران شد و همزمان این اقدام واشنگتن هشدار مجدد مقامات ایران به اقدامات به آمریکا را برانگیخت.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 10:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 97
کل بازدیدها: 1618301