سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
[ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:46 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عضو شورای رقابت بابیان اینکه امکان بررسی تجدیدنظر دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه امروز شورای رقابت وجود دارد، گفت: انحصاری بودن بازار خودرو امری تایید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیرانحصاری بودن این بازار عنوان کرد.

به گزارش تسنیم، عیسی امامی در رابطه با چگونگی وضعیت تجدیدنظر در دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو که مقرر بود شورای رقابت در فاصله دو هفته‌ای این موضوع را بررسی و نتایج آن را اعلام کند، اظهار کرد: با توجه به استعفای رییس شورای رقابت هنوز جلسه خاصی در مورد بررسی تجدیدنظر در دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری جلسه امروز شورای رقابت برای ارزیابی اطلاعات ارسالی خودروسازان وجود دارد، افزود: نباید تعیین دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو را به صورت دستوری پیگیری کرد. البته باید این نکته را هم متذکر شوم که طی جلسات کارشناسی، انحصاری بودن بازار خودرو امری تایید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیر‌انحصاری بودن این بازار عنوان شود.

این عضو شورای رقابت اضافه کرد: وزیر صنعت و خودروسازان بر کارشناسی بودن دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو موارد متعددی را مطرح کرده‌اندکه بنده نیز باید بگویم فرمول دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو با در نظر گرفتن شاخص‌های نرخ تورم بخشی و استاندارد‌سازی در هر مقطع امکان به روز شدن قیمت‌ها را به وجود آورده است. امامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو مطابق عرضه و تقاضا نیست، گفت: در حال حاضر دولت به هر شکلی در حوزه خودرو دخالت می‌کند که بر همین اساس بازار خودرو هنوز انحصاری و تعیین دستور‌العمل قیمت‌گذاری آن بر عهده شورای رقابت است.

وی اضافه کرد: البته خودروسازان در اعتراض به دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو باید به نرخ تورم بخشی و موسسه ملی استاندارد در استاندارد‌سازی محصولات نیز توجه کنند؛ چراکه فرمول قیمت‌گذاری براساس اطلاعات ارسالی این بخش‌ها تعیین شده است.

[ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:45 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

انتشار 1407 عکس منتشر نشده از ماموریت آپولو 11 که به مدت 44 سال توسط ناسا مخفی شده بود.

به گزارش فارس، یک سایت اینترنتی از 1407 عکس گرفته شده در طول ماموریت آپولو 11 که در آن «نیل آرمسترانگ» روی کره ماه در سال 1969 راه می رفت را منتشر کرد. این تصاویر به مدت 44 سال توسط ناسا مخفی شده بود.

اگر فکر می کنید همه چیز در مورد این ماموریت را می دانید، باید گفت اشتباه می‌کنید. در این ماموریت «نل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کولینز» به روی ماه رفتند.

این تصاویر بسیار شگفت انگیزند اما شگفت‌انگیزتر این است که چرا ناسا این تصاویر را 44 سال پنهان کرده است؟


[ چهارشنبه 92/9/27 ] [ 8:41 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

به گزارش ایسنا، آیت الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان افزود: همه ابتکارات، اکتشافات و اختراعات دانشجویان و اساتید نباید بایگانی و آرشیو شود، بلکه باید با تبدیل به علم و دانش، تجاری سازی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه‌کرد: اگر امام خمینی (ره) از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت نمی‌کرد،‌ محال بود، چنین دانشگاهی ایجاد شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه مراکز دانش بنیان است و ما در علوم فضایی پیشرفت و ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید از این ظرفیت‌ها از جمله دانشمندان استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، تاکیدکرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانشمندان ما در ناسا و آمریکا کار می کنند در حالی که می توانند در کشور خود مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از دردهای ما این بود که درصد کمی از جوانان می‌توانستند، وارد دانشگاه شوند،‌ اما با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جوانان زیادی توانستند پا به عرصه علمی و فناوری بگذارند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مفتخریم که در تمامی زمینه ها در تولید علم و دانش شریک شویم و به طور قطع بر روی توسعه مقاطع تکمیلی، ارشد و دکتری سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی گفت: یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه حدود 5 میلیون نفر دانش‌آموخته دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: 10 هزار استاد دکتری را جذب خواهیم کرد و برای توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی باید چند شخصیت علمی جذب شود که این موضوع پیگیری می شود.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و 400 واحد آموزشی افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان این‌که اولین دانشگاه بزرگ حضوری در دنیا از نظر کمی هستیم، گفت: تصمیم گرفتیم که در کشور توسعه دانشگاه ها را داشته باشیم و از سراسر دنیا دانشجو بپذیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حالا که ارتباط ما با خارج از کشور بهتر شده است،‌ تصمیم گرفته‌ایم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در دیگر کشورها را توسعه دهیم و از سراسر دنیا دانشجو بپذیریم و با دانشگاه‌های مختلف در تولید علم و دانش شریک شویم.

هاشمی رفسنجانی تاکیدکرد: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از طرح ها در دانشگاه ها تعطیل شده است.

[ چهارشنبه 92/9/27 ] [ 8:39 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایمان و عمل صالح سرمایه است، اظهار کرد: شهدا راضی نیستند که جامعه اسلامی متفرق شود چون ضعیف می شود، اگر بدانید کسی اشتباه می کند باید به او تذکر دهید تا تفرقه به وجود نیاید.

به گزارش ایسنا، "آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی" در دیدار با خانواده شهدا در رفسنجان اظهار کرد: با چشم و دل روشن می‌توان موفق بود و جوانان ما در دفاع مقدس با عشق به جبهه‌ها می رفتند و با وجودی که امام اعلام کرده بودند جوانان زیر 16 یا 18 سال نیایند، بعضی ها شناسنامه خود را تغییر داده و یا همراه دیگران به جبهه می رفتند.

وی با اشاره به شرایط خانواده شهدا و ایثارگران افزود: اگر پیکر شهیدی را بیاورند، خانواده آن با روی باز استقبال کرده و مقاومت می کنند و خانواده شهدا همه جا حضور داشته و موجب معنویت می شوند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در زمانی که شرق و غرب ما را تهدید می کنند، خانواده شهدا سر خم نمی‌کنند، چون انقلاب را شناخته و ایمان دارند و راه خود را با ایمان و عقیده ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: ما در جنگ نیروهای ارزشمندی را از دست دادیم که این خون‌های مقدس می جوشد و دلها را آرام می‌کند، کیست که مادر شهید را ببیند و تحت تاثیر قرار نگیرد، اما این خانواده شهیدان با دل شاد و گرم در جامعه حضور دارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از جنگ و با وجود این همه شهید و مفقود الاثر و کسانی که در خدمت جنگ بودند، باید برایشان شغل ایجاد می‌شد که خانواده ها صبر کردند تا ما این امکان را برای آنها مقدور نماییم.

وی ادامه داد: کم هستند کسانی که از راهی که رفته اند، پشیمان باشند و همیشه از خداوند می‌خواهند و برنده واقعی آنها هستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این‌که ایمان و عمل صالح سرمایه شماست، اظهار کرد: شهدا راضی نیستند که جامعه اسلامی متفرق شود چون ضعیف می شود، اگر بدانید کسی دارد اشتباه می کند باید به او تذکر دهید تا تفرقه به وجود نیاید.

وی افزود: گاهی اختلاف رحمت است، اما نزاع هیچ توجیهی ندارد و خداوند خون شهیدان را از این لحاظ زنده می داند که انسان زنده را دعوت به حق می کند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: من به عنوان کسی که فرمانده جنگ بوده، می دانم که ارزش در وجود شهدا بود و آنها بودند که ما را تحت تاثیر قرار می دادند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: شما تاکنون صبر کرده اید، ان شاءالله شرایط تحریم برداشته می شود تا بتوان کارهای بهتری انجام داد؛دولت مقروض و بدهکار است و باید تحریم ها برداشته شود تا مشکلات کشور رفع گردد.


[ چهارشنبه 92/9/27 ] [ 8:38 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
محققان آلمانی نظریه ای مفهومی در خصوص جوشاندن آب در یک تریلیونیم ثانیه با کمک تابش تراهرتز ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آب، تنها واسطه‌ای است که فرآیندهای شیمیایی و بیولوژیک در آن روی می‌دهد و در عین حال، حلال فعالی است که نقش مهمی در پویایی این فرآیندها ایفا می‌کند.

فیزیکدانان مرکز علوم لیزر الکترون آزاد (CFEL) در هامبورگ، نظریه مفهومی در خصوص جوشاندن بسیار سریع آب مطرح کرده‌اند.

برای جوشاندن آب در یک پیکو ثانیه - معادل یک تریلیونیم ثانیه – به پرتوهای تراهرتز نیاز است که شامل طول موج‌های الکترومغناطیسی با فرکانسی بین مایکروویو و امواج مادون قرمز است.

تابش تراهرتز به صورت مصنوعی قابل تولید است و محققان CFEL برای تولید این تابش، امکان استفاده از لیزر الکترون آزاد که قادر به فرستادن الکترون‌های شتاب داده شده است را مطرح کرده‌اند.

ذرات الکترون، امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند و پالس تراهرتز قدرت تعامل بین مولکول‌های آب را به سرعت تغییر داده و باعث می‌شود که مولکول‌ها بسرعت به لرزش درآمده و گرمای شدیدی تولید کنند.

این نظریه مفهومی هنوز اجرایی نشده و محققان در حال محاسبه پرتو تراهرتز در شبیه‌سازی با کمک ابررایانه مرکز یولیش در آلمان هستند.

این گزارش در مجله Angewandte Chemie منتشر شده است.

[ چهارشنبه 92/9/27 ] [ 8:36 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عکس بی‌نظیر حرم امام رضا (ع)40سال پیش
حرم امام رضا (ع)40 سال پیش
منبع: کمونه

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 7:18 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته است انتظار دارد مذاکرات فنی میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به زودی از سر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، «کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی روز دوشنبه گفت انتظار دارد مذاکرات فنی میان نمایندگان ایران و گروه 1+5 به زودی از سر گرفته شود.
ایران و گروه موسوم به 5+1 ماه گذشته در ژنو به توافقی اولیه دست یافتند. طرفین در تلاشند تا در مذاکرات فنی در مورد نحوه اجرای این توافق نیز به تفاهم برسند.
اشتون امروز در این مورد گفته است: من به وزیران (خارجه اتحادیه اروپا) در مورد ایران و وضعیت فعلی این موضوع توضیح خواهم داد. مذاکرات فنی مجددا آغاز خواهد شد. می‌دانید که اغلب جزئیات را مرتب کردیم، اما خوب یکی دو موضوع در مورد نحوه اجرا مانده که باید به دقت در مورد آن فکر و روی آن کار کنیم. دستیابی به توافق یک چیز است، اما اجرای آن چیز دیگری است که لازم است کارشناسان بر روی آن کار کنند.
وی در مورد نیمه‌کاره ماندن دور قبلی مذاکرات فنی که در وین برگزار شد، گفته است: به همین جهت تیم ایرانی برای برخی مشورت‌ها بازگشت، اما من با وزیر خارجه در تماس بودم و ایرانی‌ها نیز با ما در تماس بودند. منتظر آن‌هاییم تا خیلی زود بار دیگر کارها را آغاز کنیم.

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 7:17 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه درباره تماس تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «پیرو تحولات اخیر در زمینه اجرای برنامه اقدام مشترک، وزیر خارجه آمریکا با دکتر ظریف تماس تلفنی داشته و وزیر امور خارجه کشورمان، مراتب نارضایتی ایران را اعلام کرده است.»
بر اساس این گزارش، ظریف در همین زمینه با خانم اشتون نیز تبادل نظر داشته است.
این نخستین تماس تلفنی کری و ظریف پس از توافق هسته ای ‍ژنو در سوم آذر ماه جاری است که طرفین درباره برنامه اقدام مشترک به توافق دست یافتند.
وزارت خزانه داری آمریکا 21 آذر ماه جاری نام 19 فرد و شرکت از جمله نام چند شرکت ایرانی را به فهرست تحریم ها علیه ایران افزود.
هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران که از 18 آذر ماه در حال مذاکره با کارشناسان 1+5 بر سر ساز و کار اجرایی توافقنامه ‍ژنو بود، در پی این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا، مذاکرات را متوقف و از وین بازگشت.

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 7:16 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
با وجود نظر مساعد رییس جمهور و پیگیری وزارت خارجه برای صدور ویزا برای شرکت سیدمحمد خاتمی در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا وی به دلیل ممنوع الخروجی نتوانست در آن مراسم شرکت کند.
به گزارش خبرنگار انتخاب،با پیگیری دولت زمینه سفر سید محمد خاتمی فراهم گردید اما قبل از سفر به وی اطلاع داده شد که او ممنوع الخروج است.
سید محمد خاتمی که در طول چهار سال گذشته از انتخابات بطور رسمی ممنوع الخروج نبود در پاسخ به خواسته لغو سفر خود مقاومت می کند که در واکنش به اصرار او، حکم ممنوع الخروجی وی به وی داده می شود.

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 7:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 1616183