سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
کامیون RV، نسل جدیدی از «خانه کامیون» های لوکس است که با ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی طراحی شده است.

کامیون RV، نسل جدیدی از «خانه کامیون»های لوکس است که با ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی طراحی شده است.

به گزارش معماری نیوز، این کامیون توسط «Luigi Colani» طراحی شده است. کامیون مدرنRV، 38 فوت طول، 13.5 فوت ارتفاع و دارای فضای داخلی به مساحت 500 فوت مربع می باشد.

جالب است بدانید که فضای داخلی و به عبارتی خانه داخلی این کامیون، تقریباً به اندازه یک خانه متوسط است.

این خانه دارای یک سقف شیشه ای است که با یک دکمه جابجا شده و امکان بهره مندی از منظره آسمان و فضای اطراف را دوچندان می کند.

این خانه کامیون شامل اتاق خواب، اتاق پذیرایی، یک تلویزیون 40 اینچی، حمام و آشپزخانه می باشد.

فضای داخلی این خانه، با طرحی لوکس و تکنولوژی پیشرفته طراحی شده است.












تصاویر: از معماری نیوز

[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

محققان دانشگاه جیائو تانگ شانگهای و دانشگاه هوبی، موفق به تولید پارچه‌های نخی شده‌اند که در برابر خورشید از قابلیت خود پاک‌کنندگی برخوردارند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان برای رسیدن به این هدف، لباس‌های نخی را با لایه دی‌اکسید تیتانیوم پوشش داده‌اند.

دی‌اکسید تیتانیوم در محصولاتی مانند صفحات خورشیدی و ضدآفتاب‌ها برای جذب نور ماورای بنفش و در برخی محصولات پاک‌کننده برای اکسیده‌ کردن مواد ارگانیک وجود دارد.

پیش از این نیز از این ماده در لباس‌ها استفاده شده بود، اما در آن آزمایش‌ها لباس باید در معرض نور ماورای بنفش قرار می‌گرفت، در حالی که ماده جدید تنها با قرار گرفتن در برابر نور خورشید پاک می‌شود.

بدین منظور محققان مقداری دی‌اکسید تیتانیوم را با نیتروژن تخدیر کرده و به عنوان یک کاتالیزور فعال کننده نور به کار بردند. آنها با شیوه جدیدی این محلول نانوذره را به شکل مایع درآورده، پارچه نخی را برای یک دقیقه در آن غوطه‌ور و سپس آن را خشک کرده و دوباره شستند. آنها سپس مقداری نانوذرات یدید نقره که حساسیت به نور پارچه را بالاتر می‌برد، به آن اضافه کردند.

این پوشش در برابر شست‌وشو مقاوم بوده و خاصیت پاک‌کنندگی خود را از دست نخواهد داد.

نتایج این پژوهش در مجله Applied Materials & Interfaces منتشر شده است


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر این روزها دغدغه بسیاری از شهروندان که سکه خریداری کرده اند، نگهداری آن است.

به گزارش خبرآنلاین محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با آرزوی رییس کل بانک مرکزی مبنی بر داشتن 50 کیلو طلا در خانه هر ایرانی گفت: « اینکه همه بی نیاز شوند خوب است. عواقبی هم ندارد. ولی اگر یک تعدادی داشته باشند و تعداد دیگری نداشته باشند مسایل اجتماعی را به وجود خواهد آورد که در حوزه من نیست. »

او افزود: «  بسیاری از افرادی که رفتند سکه و طلا خریده اند می گویند اینها را کجا نگهداری کنیم؟ این مسایل را باید جامعه شناسان، روانشناسان بررسی کنند اما موضوعی که من این چند روزه داشتم به آن فکر می کردم این بود که چرا باید چنین مواردی در جامعه به وجود آید؟ چرا مقام های اقتصادی کشور نباید تصمیم هایی را بگیرند که در جهت آرامش فکری مردم از نظر اقتصادی باشد. باید بررسی کرد که چرا موضوع سکه طی ماه های اخیر تا این اندازه جاذبه پیدا کرده است. »

کشتی آرای در بخش دیگری از توضیحات خود به این نکته اشاره کرد که در طول تاریخ هرگز با چنین صف هایی برای خرید سکه موتجه نبودیم: «  از ابتدای خلقت بشر تا حال حاضر سکه و طلا وجود داشته است اما هرگز چنین صف هایی را شاهد نبودیم. این به تصمیم های اقتصادی باز می گردد که از ابتدای سال جاری اتخاذ شد. پس از اینکه بسته سیاست پولی کشور که به نوعی سود بانکی را کاهش دادند. فکر می کنم این کاهش سود سبب شد ورود نقدینگی به بازار های طلا اتفاق بیافتد. »


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:48 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سال نوی چینی از مهمترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی ـ قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند.

در تعطیلات چونیون سال 2008، تعداد سفرهای تفریحی و بین‌شهری بالاتر از جمعیت چین بود و به بیش از 2 میلیارد سفر رسید. این سفرها به «عظیم‌ترین کوچ انسانی در سال» شهرت یافته‌اند.

به گزارش تازه، سال نوی چینی از مهمترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی ـ قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند. سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت، گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود.

جشن سال نو، عموماً پانزده روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان می یابد. (جشن فانوس، جشن سنتی چین است که در روز پانزدهم نخستین ماه سال قمری در گاهشماری چینی جشن گرفته می‌شود؛ این جشن نمایانگر پایان سال نوی چینی است، و آماده‌سازی برای آن از روز دهم سال نو آغاز می‌شود. در این روز در بین چینی ها مرسوم است که ردیف‌هایی از شمع را در جلوی خانه‌هایشان روشن می‌کنند و هنگام شب، فانوس در دست، مسیر می‌پیمایند. در گذشته، فانوس‌ها ساده بودند). در بیشتر کشورهایی که چینی‌ها اکثریت را تشکیل می‌دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می‌شود؛ از آن جمله می‌توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.

چینی‌های بودایی، در این روز از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند. بودائیان بر این باورند که روشن کردن آتش و استفاده از کارد در روز اول سال نو، خوش یمن نیست؛ بنابراین معمولاً غذای این روز، از قبل پخته می‌شود. همچنین در این روز، چینی‌ها به دیدار و بازدید بزرگترهای خانواده می‌روند. رقص شیر یکی از کهن‌ترین آیین‌های چینی است که در این روز انجام می‌پذیرد. برخی خانواده‌ها برای از بین بردن شرّ ارواح خبیثه، این گروه‌های عروسک گردان را به خانه دعوت می‌کنند تا با آهنگ‌ها و رقص‌های خاص، بدیمنی این روز را از بین ببرند. از دیگر آداب و رسوم این جشن، هدیه پاکت سرخ است.

در همین زمینه به گزارش «تهران امروز» به نقل از CNN، در چین تعطیلات سال نو از 8 ژانویه شروع و تا 19 فوریه ادامه خواهد یافت. فصل مسافرت چینی‌ها «چونیون» نامیده می‌شود. این تعطیلات 15 روز قبل از شروع سال جدید قمری چین آغاز می‌شود. این فرصت خوبی برای چینی‌های پر کار است تا به تعطیلات بروند. اما تصور کنید بیشتر مردم چین یک میلیارد و سیصد میلیونی بخواهند سفر کنند چه اتفاقی در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌ها می‌افتد؟ در تعطیلات چونیون سال 2008، تعداد سفرهای تفریحی و بین‌شهری بالاتر از جمعیت چین بود و به بیش از 2 میلیارد سفر رسید. این سفرها به «عظیم‌ترین کوچ انسانی در سال» شهرت یافته‌اند.

 با شروع سال جدید میلادی، چینی‌ها دوباره برای سفر‌هایشان از قطارها، هواپیماها و اتوبوس‌ها طی ماه‌های ژانویه و فوریه استفاده خواهند کرد. امسال سیستم حمل ‌و نقل ملی چین تقریبا 3/2 میلیارد سفر در تعطیلات پیش رو خواهد داشت که 9/1 درصد بیش از سال 2011 است. با در نظر گرفتن جمعیت 1/3 میلیاردی چین، کم وبیش به طور میانگین هر شهروند دو بار از جایی به جای دیگر می‌رود. با توجه به آمار کمیسیون توسعه ملی چین، 235 میلیون مسافر از قطار استفاده می‌کنند، 2/845 میلیارد سفر جاده‌ای در راه است و 43/5 میلیون ترجیح می‌دهند از طریق دریا سفر کنند. 34/88 میلیون نفر هم با هواپیما جابجا می‌شوند. با این حال در این گزارش توضیحی در مورد روش محاسبه این ارقام داده نشده است. بیشترین مسافران تعطیلات چونیون دانشجویان و کارگرانی هستند که در شهر‌های بزرگ چین دور از خانه مشغول به تحصیل یا کارند.

چین تقریبا 10 هزار کیلومتر خط راه‌آهن قطارهای پر سرعت راه اندازی کرده است اما با این وجود اغلب مسافران ترجیح می‌دهند از قطارهای معمولی یا اتوبوس‌ها به خاطر کرایه کمترشان استفاده کنند. برای بیشتر کارگران، سال نو یکی از معدود فرصت ‌هایی است که می‌توانند نزد خانواده‌هایشان باشند. فستیوال سال اژدها از 23 ژانویه 2012 شروع می‌شود و تعطیلات سراسری از 22 تا 28 ژانویه


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها هیچ نقصی ندارد گفت: کسری بودجه دولت ناشی از عدم تحقق در آمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی ثابت به مردم است.

محمد رضا خباز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت باید بر اساس در آمدی که از اجرای این قانون به دست می آورد یارانه نقدی به مردم پرداخت کند اما متاسفانه دولت برای پرداخت یارانه نقدی ثابت به مردم از بودجه سایر وزارتخانه ها برداشت می کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید نیمی از در آمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را به صورت نقدی و مستقیم در قالب یارانه به مردم پرداخت کند و نیمی دیگر را در قالب یارانه به تولید کنندگان و دستگاه های اجرایی برای جبران افزایش هزینه ها پرداخت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ها باید به صورت نرخ شناور انجام شود اظهار داشت: دولت باید 50 درصد از در آمد حاصل از افزایش نرخ حامل های انرژی را به صورت یارانه مستقیم به مردم پرداخت کند، اما قوه مجریه برخلاف قانون نرخ ثابتی را برای یارانه های مستقیم در نظر گرفته و برای تامین آن نیازمند برداشت از منابع عمرانی و بودجه وزارتخانه ها است.

وی کسری بودجه دولت را ناشی از عدم تحقق درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خواند و گفت: در بودجه سال 1390 نرخ فروش نفت 81 دلار در نظر گرفته شده بود که تحقق یافت، درآمدهای مالیاتی و گمرکی نیز به تصدیق دولت کاملا محقق شده است، بنابراین تنها علت کسری بودجه دولت عدم تحقق کامل درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است.

خباز با اشاره به تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: قانون نویسی یک قسمت کار است و اجرای قانون قسمت مهمتر و نظارت بر اجرای قوانین است که به سلامت اجرای قانون می افزاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان تصور می کنند با تصویب قانون وظیفه شان پایان یافته است ، عدم تعهد دولت به اجرای دقیق قوانین را ناشی از عدم نظارت دقیق، صحیح و علمی مجلس به  اجرای دقیق قوانین و مقررات از طرف دولت دانست.

وی افزود: دولت شعار نانوشته ای دارد که بر اساس آن خدمت به مردم مهمتر از اجرای قانون و مقررات است در همین راستا در صورتی که اجرای قوانین مانع خدمت رسانی شود می توان از اجرای قوانین صرف نظر کرد.

خباز با اشاره به اختلاف دولت و مجلس در تبعیت از قانون گفت: راه حل مشکلات قانون محوری و تبعیت دولت از قانون است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نباید در اجرای قوانین مماشات و رودر بایستی کند اظهار داشت: دولت احساس می کند مجلس بر اجرای قوانین نظارت جدی ندارد لذا به راحتی از اجرای قوانین سر باز می زند.

وی با اشاره به احساس امنیت دولت در قبال عدم اجرای قوانین و مقررات تاکید کرد: بنده به عنوان عضو هیئت تطبیق مصوبات با قوانین در جریان تخلفات دولت از اجرای قوانین و عدم تصمیم و اراده جدی مجلس برای برخورد با این قانون شکنی ها قرار دارم .

خباز با تاکید بر اینکه دولت باید نظارت خود بر اجرای قوانین را افزایش دهد اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه ها قانونی قوی است که از طرف دولت به صورت دقیق اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهرطبق گزارش کمیسیون ویژه مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در صورت ادامه روند کنونی برای پرداخت یارانه نقدی، دولت حتی درصورت اختصاص همه درآمد حاصل از هدفمندی به یارانه نقدی، 156 هزار میلیارد ریال تا پایان سال کسری بودجه خواهد داشت


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به سیر نزولی تقاضای داوطلبان برای شرکت در کنکورهای سراسری این دانشگاه،گفت: با صعودی شدن تعداد داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد، تعداد متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری دانشگاه آزاد سیر نزولی به خود گرفته است.

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: روند شرکت داوطلبان در آزمونهای سراسری نزولی است، در حالیکه تعداد متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به مرز یک میلیون داوطلب رسیده است.

وی افزود: این در حالیست که تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری زیر یک میلیون است و البته باید ظرفیتها را نیز با هم مقایسه کرد.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد آزاد زیر 70 هزار نفر و در آزمون سراسری به 550 هزار نفر می رسد.

سجادی جاغرق در ادامه تاکید کرد: طبیعی است وقتی حجم داوطلبان بیشتر و ظرفیت کمتر می شود، قبولی هم کمتر اتفاق می افتد اما در تمام دانشگاههای کشور آنقدر ظرفیت ایجاد شده که داوطلبان می توانند به انتخاب رشته مورد نظر خود دست یابند.

به گفته وی در رشته های پر مشتری ظرفیت پذیرش محدود است و در رشته های پزشکی اگر 20 هزار نفر شرکت کننده داشته باشیم 8 هزار نفر پذیرفته می شوند.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: فرصت تحصیل برای همه در کشور فراهم شده است اما در رشته های پر مشتری رقابت فشرده ای دیده می شود و اینطور نیست که داوطلب در هر رشته ای که دلخواهش بود پذیرفته شود.


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:40 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

اگر بخواهید یکی از این درختها داشته باشید باید خیلی صبور باشید چرا که 100 سال طول می کشد این درخت رشد کند.

به گزارش «24»، «جابوتیکابا» نام درختی است که بیشتر در کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی مثل آرژانتین و برزیل رشد می کند. میوه های این درخت به طور مستقیم روی شاخه و تنه های آن رشد می کند.

در فرهنگ های لغت گیاهان دارویی این درخت «عودالبرق» ترجمه شده است. اگر بخواهید یکی از این درختها داشته باشید باید خیلی صبور باشید چرا که 100 سال طول می کشد این درخت رشد کند.




















[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:39 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
انتشار تصویری از اسناد تاریخی عربستان سعودی که تاریخ آن به سال 1952 میلادی (1331 هجری شمسی) باز می گردد نشان می دهد بر خلاف ادعاهای فعلی رژیمهای عربی، آنها در گذشته نام خلیج فارس را قبول داشته و آن را در نقشه های خود استفاده می کرده اند.

انتشار تصویری که تاریخ آن به سال 1952 میلادی باز می گردد نشان می هد عربستان سعودی در استاد تاریخی خود از واژه خلیج فارس بر خلاف ادعاهای امروزی مقامات عربی استفاده می کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار تصویری از اسناد تاریخی عربستان سعودی که تاریخ آن به سال 1952 میلادی (1331 هجری شمسی) باز می گردد نشان می دهد بر خلاف ادعاهای فعلی رژیمهای عربی، آنها در گذشته نام خلیج فارس را قبول داشته و آن را در نقشه های خود استفاده می کرده اند.

بر این اساس، این تصاویر که از سوی دائره المعارفهای معتبر جهانی نیز منتشر شده بیانگر آن است که اعراب در واقع عنوان «خلیج فارس» را به عنوان تنها نام آبراهه بین المللی بین ایران و جزیره العرب مورد پذیرش قرار داده اند و مواضع فعلی آنها تنها در جهت برخی بهره برداری های سیاسی اتخاذ می شود.


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 


صنعت - 24آنلاین گزارش داد:

با وجودی که بسیاری از هموطنان از دریافت اس?ام?اس های تبلیغاتی مختلف گلایه دارند، شرکت?های ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی اذعان دارند که شماره موبایل مردم همراه با آدرس آنها را از مخابرات (همراه اول و ایرانسل) با مبالغ بالا خریداری می?کنند و مخابرات به راحتی تلفن همراه مردم را بدون اطلاع آنها، در اختیار این شبکه?ها قرار می?دهد تا آنها نیز به شرکت?های تبلیغاتی ارسال پیامک بفروشند! 

 بنابراین گزارش، برای نمونه ایرانسل حتی شماره تلفن?های همراه را با تفکیک جنسیتی در اختیار این شرکت?ها قرار می?دهد و یا همراه اول بانک اطلاعات خود را بر اساس کد پستی تقدیم این شرکت?ها می کند تا آنها تنها با تایپ کردن کد پستی محل سکونت شما، انبوهی از شماره تلفن?های آن منطقه پستی را دریافت کنند تا تبلیغات محلی با هدفگذاری دقیق انجام شود.

 بنابراین گزارش، قیمت?های دریافتی اپراتورهای تلفن همراه نیز در این تجارت غیراخلاقی، قابل توجه است؛ به طوری که دریافت لیست?های ملی و عمده، بالغ بر 15 میلیون و دریافت لیست?های تخصصی و یا طبقه بندی شده، از 3 تا 7 میلیون تومان در نوسان است.  

شرکت ?های تبلیغاتی نیز با استفاده از نرم?افزارهای ساده طبقه بندی اطلاعات با استفاده از این «دیتابیس»های دریافتی ارائه خدمات را به مشتریان خود تنظیم می?کنند و اس?ام?اس های تبلیغاتی را با استفاده از اطلاعاتی چون «جنسیت، تحصیلات، شغل، منطقه مسکونی، سطح مدیریت و...» دسته بندی و برای مشتریان خود تنظیم می?کنند. 

همچنین در گزارش خبرنگار بیست?وسی از نمایشگاه الکامپ تهران(که سه‌شنبه 22آذر از تلویزیون پخش شد) برخی ارائه?دهنده های این خدمات به وضوح از مبادله هرگونه شماره تلفن و آدرس مردم با شرکت?های مختلف و با پرداخت هزینه?های بالا به مخابرات برای دریافت شماره?های جدید سخن می?گفتند و خبری از بی?اطلاع بودن مردم و یا غیرقانونی بودن این ورود به حریم خصوصی دارندگان شماره تلفن همراه نبود!

مشخص نیست آیا هیچ مدیری در کشور توانایی پاسخگویی به این تجارت غیراسلامی و غیراخلاقی را دارد یا خیر؟

لیست درخواستی

هزینه دریافتی

هزینه به روزرسانی سالیانه

مدیران کل

4 تا 6 میلیون تومان

یک تا3 میلیون تومان

نظام مهندسی یا نظام پزشکی

3تا 5 میلیون تومان

یک میلیون تومان

بانک کشوری

14 تا 16 میلیون تومان

4 تا 6 میلیون تومان

 

 نکته قابل تامل در این تجارت بی سروصدا و کاملا غیراخلاقی که بدون اجازه از مالکان شماره? تلفن?های همراه، صورت می?گیرد و از لحاظ حقوقی قابلیت شکایت و پیگرد قانونی دارد، این است که مدیران و مسئولان کشور نیز از این ماجرا استثنا نیستند و مخابرات که جزء سودآورترین نهادهای کشور و در عین حال کم?هزینه?ترین نهادهای کشور محسوب می شود برای دریافت سود بیشتر، حتی شماره مسئولان کشور را هم به شرکت?های تبلیغاتی می?فروشد!

 

 


[ جمعه 90/9/25 ] [ 11:42 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یک دختر مسلمان بلغار در روستای ریپنوو در جنوب صوفیه برای مراسم ازدواج خود را به دست مشاطه سپرده است.

 

بازنشر : مجله اینترنتی ببینین . کام
منبع : جام جم


[ جمعه 90/9/25 ] [ 11:40 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 119
کل بازدیدها: 1619598