سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
سید حسین صابری استاندار اردبیل گفت: از روزهای اولی که شخص احمدی نژاد در صحنه انتخابات حاضر شد، عده ای احساس خطر کردند و از این حضور استقبال نکردند، پس از انتخاب ایشان هم این جماعت اتفاق هایی مثل بالا رفتن سطح انتظارات و توقع مردم از نظام و دولت را به عنوان انتقاد نسبت به آقای احمدی نژاد مطرح کردند.

به گزارش سایت روزنامه ایران، صابری گفت: در حالی که در کشورمان شاهد مردم سالاری دینی و حضور مردم در رکاب رهبری هستیم، عده ای از جمله آقای هاشمی تصور می کنند می توانند با حرکت های نادرست خود چاله هایی را در مسیر انقلاب ایجاد کنند.

[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 9:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
صفحه عربی «تابناک»، خانم «غاده کمال عبدالخالق»، فعال مصری است که چند روز پیش با حمله وحشیانه نیروهای ارتش مصر به او و عریان کردنش در نزدیکی میدان التحریر قاهره، به یکی از جنجالی‌ترین و مهمترین اخبار جهان عرب تبدیل شد.

وی که عضو «جنبش 6 آوریل» است، در نخستین اظهار نظر در مورد چگونگی ماجرای حمله نیروهای ارتش به او گفت: در کنار تعدادی از دوستان و معترضان، مسالمت آمیز در حال شعار دادن بودیم. ناگهان سربازان ارتش به سمت ما حمله کردند. تلاش کردم فرار کنم، ولی چهار سرباز من را گیر انداخته و شروع کردند به زدن من.

او در ادامه افزود: یکی از آنها موی مرا گرفت و سرم را کشید. روی زمین افتادم. دیگری شروع کرد به پاره کردن پیراهن من. بدون شک خیلی از افراد در سراسر جهان این صحنه را دیدند، زیرا بسیاری از شبکه‌های خبری و ماهواره‌ای و نیز سایت‌های اینترنتی، آن را پخش کردند. همه اعتراف می کنند که رفتاری غیر اخلاقی و وحشیانه بود.

«غاده کمال عبدالخالق» همچنین گفت: حتی پس از عریان کردن بدن من مقابل دید همگان، شروع کردند به کشیدن من روی زمین. به فریاد و اعتراض تظاهر کنندگان نسبت به چنین کاری، اهمیت ندادند، در حالی که این حادثه در جلوی درب اصلی پارلمان مصر رخ داد. بدن عریان مرا به یک ساختمان در همان نزدیکی بردند. در آنجا یک سرتیپ از افسران ارتش حضور داشت. یکی از سربازان خطاب به آن افسر گفت: این همان دختری است که به شما فحش می‌داد. پس از آن بیهوش شدم.

وی در ادامه گفت: دقایقی بعد به هوش آمدم و پزشکی را بالای سرم دیدم، البته نه در بیمارستان، بلکه در یک مرکز پزشکی میدانی، که در نزدیکی محل درگیری بنا نهاده شده بود. با ترس شروع کردم به فریاد زدن و گفتم مرا تحویل سربازان ارتش ندهید، اما پزشک مرا آرام کرد و گفت: تو آزاد هستی، آنها اینجا نیستند و با تو کاری ندارند.

«غاده عبدالخالق» در پایان گفت: من از حقم نمی‌گذرم. از آن سربازان ارتش در دادگاه شکایت خواهم کرد، زیرا من فردی بی گناه هستم. تنها گناه من این بود که در تظاهرات مسالمت آمیزی شرکت کرده‌ام که خواستار پایان دادن به حکومت نظامیان و روی کار آمدن غیر نظامیان است. بنده نظامیان را مسئول درگیری‌ها و کشتارهای جاری در قاهره می‌دانم.

گفتنی است، روز گذشته، خبری در رسانه‌های مصری منتشر شد، مبنی بر اینکه یک مؤسسه غیر دولتی مدافع حقوق بشر، ده هزار دلار جایزه برای دستگیری سرباز اصلی حمله کننده به «غاده کمال عبدالخالق» تعیین کرد

[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 9:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
ساعتی قبل و بر اثر حادثه خارج شدن آب کولینگ (خنک کننده) از ژنراتورهای پالایشگاه اصفهان، برق پالایشگاه قطع و شات دان(خاموشی) اضطراری اعلام شد. پس از این حادثه به دلیل آنکه باقیمانده ترکیبات نفتی و گازهای موجود در خطوط می توانست آتش گرفته و منجر به انفجاری گسترده شود، تمامی ترکیبات مسموم سریعا در فضای باز تخلیه و سوزانده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لحظاتی بعد دودی غلیظ آسمان و محوطه پالایشگاه اصفهان را فرا گرفت و برای جلوگیری از انفجار، سریعا تردد همه وسایل نقلیه قطع و تمامی تلفنهای ثابت و همراه نیز قطع شد زیرا کوچکترین جرقه ممکن بود به انفجاری مهیب منجر شود، در حال حاضر برق پالایشگاه قطع و تمام لاینهای پالایشگاه از کار افتاده است.

طبق گزارشات رسیده این حادثه تنها یک مجروح داشته که بر اثر رانش شدید آب کولینگ ژنراتورها پرتاب و دچار جراحت شده و این شخص وی سریعا به بیمارستان منتقل شد.

نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر به دلیل پایداری هوا در شهر اصفهان، شاخص کیفیت وضع هوا در شرایط ناسالم قرار گرفته و دود ناشی از این حادثه کیفیت هوای شهر اصفهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر کیفیت هوای مناطق گسترده اطراف پالایشگاه در حالت اضطرار قرار دارد، قبلا گروههای مختلف زیست محیطی نسبت به توسعه پالایشگاه اصفهان هشدار داده بودند اما توسعه این پالایشگاه که در مجاورت مناطق پرجمعیت واقع شده است با جدیت دنبال می شود.

مشکل پیش آمده در واحد آیزوماکس پالایشگاه اصفهان بوده است.

[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 9:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

سرویس عکس ـ از تصویر اشکبار گوینده تلویزیون کره شمالی هم می‌شد این انتظار را داشت که پس از انتشار خبر درگذشت «کیم ایل جونگ»، رهبر کره شمالی، موجی از غم این کشور را فرا گیرد؛ حال این سوگواری‌ها تا چه اندازه برخاسته از بطن جامعه کره شمالی یا نتیجه فضای امنیتی این کشور است، چیزی است که چندان نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.


گزارش خبرنگارهای معدودی که در سال‌های اخیر با هماهنگی‌ با نهادهای امنیتی به کره شمالی سفر کرده‌اند، حاکی از محبوبیت بالای رهبر کره شمالی در میان مردم این کشور است، ولی به هر روی، وقتی «کیم» درهای کشورش را به روی جهان بست و مردمش را در معرض با بمباران تبلیغاتی دستگاه دولتی قرار داد؛ انتظاری جز این هم نمی‌توان داشت.
گزارش تصویری زیر، به واکنش مردم کره شمالی در کشور چین و کره جنوبی به خبر درگذشت رهبر کره شمالی می‌پردازد:
سوگواری مردم کره شمالی در پیونگ یانگ پس از انتشار خبر درگذشت رهبر این کشور

سوگواری مردم کره شمالی در پیونگ یانگ پس از انتشار خبر درگذشت رهبر این کشور
2

مراسم سوگواری کارکنان شرکت برق پیونگ یانگ

عابران پیاده در حال دیدن تلویزیونی که اخبار مربوط به درگذشت کیم ایل جونگ را اعلام می‌کند

مراسم صبحگاه مدرسه‌ای در پیونگ یانگ که تحت تأثیر انتشار خبر درگذشت کیم ایل جونگ قرار گرفته

سوگواری مردم کره شمالی در پیونگ یانگ پس از انتشار خبر درگذشت رهبر این کشور

سوگواری مردم کره شمالی در پیونگ یانگ پس از انتشار خبر درگذشت رهبر این کشور

ادای احترام به رهبر کره شمالی در برابر ساختمان سفارت این کشور در چین

انتشار خبر درگذشت کیم ایل جونگ در روزنامه‌های کره جنوبی

ادای احترام به رهبر کره شمالی در برابر ساختمان سفارت این کشور در چین

یک پیرمرد مخالف کره شمالی، روزنامه‌ای را که خبر مرگ کیم ایل جونگ را منتشر کرده، در خیابان‌های سئول در دست دارد

یک سرباز کره جنوبی در حال دیدن تلویزیونی که خبر درگذشت کیم ایل جونگ را پخش می‌کند

[ سه شنبه 90/9/29 ] [ 3:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

پسر نوجوانی که خواهرش را با انگیزه سرقت طلا و جواهرات او به قتل رسانده بود به تحمل حبس محکوم شد. این پسر 17ساله که «مهرداد» نام دارد هفته گذشته در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد و از ارتکاب این قتل ابراز پشیمانی کرد.

شامگاه 29خرداد سال گذشته مردی که از منطقه‌ای خلوت و کم‌تردد در زیبادشت کرج عبور می‌کرد، چشمش به پیکر دختر خردسالی افتاد که نقش بر زمین شده بود. او با نزدیک شدن به دخترک متوجه شد او جان باخته است، به همین دلیل ماموران پلیس را از واقعه مطلع کرد. کارآگاهان وقتی در محل حادثه حضور یافتند، مشاهده کردند این دختر از ناحیه سر به شدت دچار خونریزی شده است. شواهد نشان می‌داد او با جسمی سخت زخمی شده و مرگ وی حادثه نیست، بلکه دخترک را به قتل رسانده‌اند.

جنازه این کودک در حالی به پزشکی قانونی منتقل شد که هیچ‌مدرک شناسایی همراه او نبود و کارآگاهان نتوانسته بودند هویت قربانی را فاش کنند. یک روز بعد مردی میانسال درحالی‌که به شدت نگران و پریشان بود به پلیس آگاهی کرج رفت و از ناپدید شدن دختر هشت ساله‌اش به نام «سوسن» خبر داد. او گفت: «سوسن دیروز برای بازی به کوچه رفته بود، اما بعد از مدتی ناپدید شد. ما تمام این مدت را دنبال او گشتیم و به همه بیمارستان‌ها هم سر زدیم، اما اثری از دخترم پیدا نشد. هیچ‌کدام از اهالی محل هم دخترم را ندیده‌اند و نمی‌دانند چه بلایی سر او آمده است.»

این مرد سپس مشخصات دختربچه را به ماموران ارایه داد و مشخص شد این کودک همان فردی است که جنازه‌اش در زیبادشت پیدا شده است. پدر سوسن بعد از حضور در پزشکی قانونی هویت مقتول را شناسایی کرد. درحالی‌که نخستین گره از این پرونده گشوده شده بود، کارآگاهان تلاش کردند راز این جنایت را فاش کنند.

گفته‌های والدین مقتول فاش کرد النگوها و گوشواره دخترک به سرقت رفته است، به همین سبب احتمال قتل او توسط سارق یا سارقان قوت گرفت ولی هنگامی که ماموران برای پرسیدن چند سوال معمولی برادر 17ساله سوسن را مخاطب قرار دادند مهرداد ناگهان به گریه افتاد و گفت او خواهرش را کشته است.

پس از ثبت اعترافات این نوجوان و تکمیل تحقیقات مقدماتی والدین قاتل و مقتول نسبت به پسر خود اعلام گذشت کردند. به این ترتیب مهرداد پنجشنبه هفته گذشته به دلیل جنبه عمومی جرم در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه رفت. در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست صادره را خواند و سپس مهرداد در جایگاه ایستاد تا از خودش دفاع کند. او که به شدت گریه می‌کرد، بارها تکرار کرد از جرمی که انجام داده، پشیمان است و به شدت عذاب وجدان دارد.

متهم درباره انگیزه‌اش از قتل خواهرش گفت: «مدتی قبل از آن ماجرا در خیابان با دختری دوست شدم و به شدت به وی علاقه پیدا کردم. ما هرازگاهی همدیگر را در پارک یا خیابان می‌دیدیم، اما من خیلی دلم برایش تنگ می‌شد و می‌خواستم کاری کنم که همیشه با هم در ارتباط باشیم برای همین تصمیم گرفتم برای او یک سیم‌کارت بخرم. برای این کار پولی نداشتم و به سرم زد طلاهای خواهرم را بدزدم و با آن موبایل بخرم. پدر و مادرم همیشه به خواهرم خیلی محبت می‌کردند و او را بیشتر از من دوست داشتند برای همین هم این فکر به ذهنم رسید.»

مهرداد در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه فهمیدم سوسن برای بازی با بچه‌های دایی‌ام به خانه آنها رفته است. برای همین راهی آنجا شدم و دیدم خواهرم به تنهایی در کوچه مشغول بازی است. او را به بهانه گردش به محل خلوتی کشاندم و بعد سعی کردم النگوهایش را دربیاورم، اما سوسن شروع به سروصدا و گریه کرد. من آن لحظه خیلی ترسیده بودم، یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم و برای اینکه او را آرام کنم با سنگی که روی زمین افتاده بود ضربه محکمی به سرش زدم. بعد از آن خواهرم زمین خورد و دیگر نفس نکشید. من سریع گوشواره و النگوهایش را برداشتم و النگوها را به قیمت 80‌هزار و 500 تومان فروختم و گوشواره را هم دور انداختم. بعد برای اینکه خانواده‌ام پول را نبینند و به من شک نکنند آن را در تنه یک درخت مخفی کردم تا سر فرصت موبایل بخرم، اما قبل از این کار دستگیر شدم.»

پسر نوجوان در پایان اظهاراتش بار دیگر از قتل خواهرش ابراز پشیمانی کرد و گفت: «من از پدر و مادرم می‌خواهم من را ببخشند.»بنا بر این گزارش، بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به دلیل جنبه عمومی جرم به تحمل حبس محکوم کردند


[ سه شنبه 90/9/29 ] [ 2:59 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

پرونده مردی که متهم است با ربودن دو خواهر به آنها تعرض کرده است بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت.

این دو خواهر 22 و 23ساله که «سارا» و «سمیه» نام دارند، دی سال گذشته مورد تجاوز قرار گرفتند و همان زمان به پلیس اعلام شکایت کردند. سارا – خواهر کوچکتر- چندی قبل از این واقعه با پسری به نام «حمید» به طور اتفاقی آشنا شده و با او رابطه دوستانه برقرار کرده بود. سارا که تصور می‌کرد این دوستی به ازدواج منتهی خواهد شد در دام پسر متجاوز گرفتار شد و خواهر او نیز مورد آزار جنسی قرار گرفت. این دو، روز هشت دی سال گذشته وقتی به پلیس کرج رفتند، ضمن شکایت از حمید خواستار دستگیری و مجازات او شدند.

سارا در این‌باره به پلیس گفت: «دوستی من و حمید اتفاقی بود. اما بعد از مدتی به او علاقه‌مند شدم. حمید هم می‌گفت مرا دوست دارد و هدفش ازدواج است. مدتی از شروع دوستی ما گذشته بود که حمید گفت موضوع را با مادرش مطرح کرده و به زودی به خواستگاری‌ام می‌آید. من هم از این موضوع خوشحال و راضی بودم و خانواده‌ام را از این ماجرا مطلع کرده بودم.»

دختر جوان ادامه داد: «در حالی که دوستی ما ادامه داشت، یک روز که من و خواهرم سوار بر خودروی من بیرون رفته بودیم به‌طور اتفاقی حمید را دیدیم. من کنار خیابان پارک کرده بودم که او جلو آمد و بعد از سلام و احوال‌پرسی سوار خودرو شد و بار دیگر بحث ازدواج را پیش کشید. او برای اینکه من را خاطرجمع کند با موبایلش به فردی تلفن زد و ادعا کرد با مادرش صحبت می‌کند، بعد به شخصی که پشت تلفن بود گفت باید هرچه زودتر قرار خواستگاری را بگذاریم. حمید بعد از قطع‌کردن تلفن گفت مادرش می‌خواهد با من آشنا شود برای همین الان می‌توانیم به خانه آنها برویم. من به این پیشنهاد حمید مشکوک شدم و بهانه آوردم و گفتم فعلا وقت مناسبی نیست.»

سارا در ادامه اظهاراتش گفت: «حمید وقتی این حرف من را شنید، ناگهان از جورابش یک چاقو بیرون کشید و آن را روی پهلوی خواهرم فشار داد و از من خواست بدون راه انداختن سر و صدا و جلب توجه حرکت کنم وگرنه سمیه را می‌کشد. ما هر دویمان خیلی ترسیده بودیم و مرگ را در برابرمان دیدیم برای همین به خواسته حمید عمل کردم و با راهنمایی او به سمت خانه‌ای راه افتادم. وقتی به مقصد رسیدیم آن پسر ما را داخل آپارتمان برد. در آنجا غیر از ما هیچ‌کس حضور نداشت. او درها را قفل کرد و سپس من و سمیه را مورد تجاوز قرار داد و حمید از این صحنه‌ها فیلمبرداری نیز کرد.»

سمیه-خواهر بزرگتر- نیز در بازجویی‌ها همین حرف‌ها را تکرار کرد و گفت: «حمید ما را تا نیمه‌شب در خانه زندانی کرد و بعد گفت اگر بخواهیم شکایت کنیم فیلم را پخش می‌کند. او همچنین تهدید کرد برای اینکه فیلم را منتشر نکند باید به او چند میلیون تومان بدهیم و در نهایت گفت، می‌خواهد به خارج از کشور برود و به همین دلیل به این مبلغ نیاز دارد، ولی ما تصمیم گرفتیم از او شکایت کنیم.»

ماموران بعد از شنیدن اظهارات دو خواهر به محل سکونت متهم رفتند و او را بازداشت کردند. حمید در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و سرانجام پرونده مراحل مقدماتی را پشت‌سر گذاشت و وی به زودی در دادگاه کیفری استان البرز محاکمه خواهد شد.


[ سه شنبه 90/9/29 ] [ 2:57 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

شاید خیلی از ما فکر می کنیم عمر عکاسی سیاه و سفید به سر آمده و دیگر در عصر دوربینهای دیجیتال جایی برای آن ها وجود ندارد. باید بگویم که این تصور کاملا به دور از واقعیت است، این امر را به سادگی می توان با استناد به عکس های سیاه و سفیدی که هر روزه در وب منتشر می شود رد کرد. کما این که این شیوه از عکاسی کماکان مشتاقان خاص خود را دارد. در عکاسی سیاه و سفید تمرکز بر روی جزئیات زیاد است و همین امر یکی از علل جذابیت این نوع عکاسی محسوب می شود. در ادامه قصد دارم به معرفی پنج ترفند در همین زمینه بپردازیم. با ما همراه شوید:

 

1? عکاسی با فرمت RAW

می دانم که بسیاری از خوانندگان این پست قادر به گرفتن عکس در فرمت RAW نیستند (به این خاطر که دوربین هایشان این گزینه را ارائه نمی دهد) و یا خودشان در فرمت RAW عکس نمی گیرند (زیرا آن ها یا نمی دانند چگونه باید این کار را بکنند و یا که در کل علاقه ای به آن ندارند). اما لازم است برای کنترل هر چه بیشتر بر روی فرآیند تبدیل رنگ عکس هایتان به سیاه و سفید و البته در صورتی که دوربینتان چنین اجازه ای به شما می دهد، عکس هایتان را در فرمت RAW تهیه کنید. البته در صورتی که با فرمت JPEG نیز عکس بگیرید این عمل جلوی گرفتن تصاویر سیاه و سفید توسط شما را نمی گیرد. با توجه به تفاوتهای این دو فرمت پیشنهاد می کنیم در صورتی که دوربین تان به شما قدرت انتخاب میان این دو فرمت را می دهد از RAW استفاده کنید. اطلاعات تکمیلی را می توانید در این مقالات مطالعه نمایید: RAW vs JPEG here به انگلیسی و RAW در برابر JPEG به فارسی.

 

2? عکاسی در حالت رنگی

اگر دوربین تان به شما اجازه نمی دهد در فرمت RAW عکس بگیرید (و یا خود مایل به انجام آن نیستید)، عکس تان را به صورت رنگی بگیرید و بعدا آن را در کامپیوتر به عکس سیاه و سفید تبدیل کنید. از آن جایی که اغلب دوربین های دیجیتال به شما گزینه عکاسی سیاه و سفید را ارائه می کنند (و این گزینه می تواند نتایج معقولی را ایجاد کند) در صورتی می توانید بر روی نتیجه نهایی کارتان در کامپیوتر کنترل بیشتری داشته باشید که به اطلاعات رنگ – برای تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید- دسترسی داشته باشید. (اطلاعات بیشتر را می توانید در این مقاله بیابید:  choice between shooting in black and white or post production conversion).

آپدیت: در این جا یک استثنا برای عکس رنگی گرفتن وجود دارد و آن هنگامی است که در حال توجه به نکته شماره 1 (عکاسی با فرمت RAW) که در بالا بدان اشاره شد، می باشید. وقتی که در حالت RAW عکس می گیرید و به حالت سیاه و سفید سوئیچ می کنید درون صفحه نمایشگر دوربینتان تصویر را به صورت سیاه و سفید مشاهده می کنید اما در حقیقت دوربین تمامی اطلاعات عکس (منجمله رنگ) را ضبط می کند. حال اگر در حالت JPEG بخواهید عکس بگیرید می بایست ابتدا عکس رنگی گرفته و بعدا آن را تبدیل کنید.

3?  ISOی کم

با کمترین میزان ISO ای که ممکن است عکس بگیرید. عکاسی به این شیوه همان کاری است که اغلب ما به هنگام عکس رنگی گرفتن استفاده می کنیم، این نکته به خصوص در عکاسی سیاه و سفید دارای اهمیت ویژه ای می باشد. در هنگام عکاسی هر چه مقدار ISO بیشتر باشد بالطبع آن میزان نویز تصویر نیز بیشتر خواهد بود، به همین دلیل است که در عکاسی سیاه و سفید تاکید می شود تا حد ممکن با کمترین ISO عکس گرفته شود، در این عکس ها نسبت به عکس های رنگی نویزها بسیار بیشتر مشهود هستند.

 

4? زمان عکس گرفتن

بسیاری از عکاسان دیجیتال ترجیح می دهند در موقعیت هایی با کنتراستِ کم اقدام به گرفتن عکس های سیاه و سفید نمایند. بنابراین یک روز تاریک و یا ابری بهترین زمان برای گرفتن عکس های سیاه و سفید در بیرون از خانه می باشد.

به طعنه می توان گفت که در این روزهای ابری و تاریک افرادی که فقط عکس های رنگی می گیرند در خانه می نشینند و از “نور کم” شکایت می کنند. اگر در آینده خودتان را در یکی از این روزهای تاریک و افسرده کننده یافتید دوربینتان را به دست گرفته و تعدادی عکس سیاه و سفید بگیرید.

 

5? ترکیب

بیشتر نکات و ترفندهای عمومی ای که در زمینه چگونگی ترکیب و در قاب جای دادنِ یک عکسِ خوب بیان شده اند علاوه بر عکس های رنگی در مورد عکس های سیاه وسفید نیز صدق می کنند. البته در این مورد یک تفاوت مهم به چشم می خورد: شما نمی توانید در عکس های سیاه و سفید همانند عکس های رنگی چشم را به وسیله رنگ به درون و یا پیرامون عکس تان هدایت کنید. این بدان معناست که می بایست خودتان را آموزش دهید تا در قاب دوربین به اَشکال، سایه روشن ها و بافت ها به عنوان نقاط مورد علاقه نگاه کنید. داشتن توجه خاص به سایه ها و هایلایت ها می تواند به ویژگی خاص عکس شما تبدیل شود


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 5:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

آیا موهایتان می‌خواهند چیزهایی به شما بگویند که مربوط به سلامت‌ تان هستند؟ برخی شرایط نه تنها روی جسم اثر می‌گذارند، بلکه به موها نیز آسیب می‌زنند و لازم است بیشتر از موها و پوست سرتان مراقبت کنید.

آنالیز و آزمایش موها
برخی ازشرکت‌ها و کمپانی‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند با آنالیزکردن قسمتــی از مو پی به کمبود ویتامین‌ها و سایر مشکلات مربوطه به سلامت موها ببرند. این‌ کار هیچ استانداردی ندارد و حتی گاهی اوقات برخی سموم مثل آرسنیک را نیز نشان می‌دهند. نتایج آزمایشگاه‌ها نیز با هم فرق دارند و یک نمونه مشابه در آزمایش‌های مختلف ممکن است، نتایج متفاوتی را نشان دهد؛ زیرا همه چیز از جمله آلودگی هوا، نوع شامپوی مورد استفاده و بسیاری چیزهای دیگر می‌توانند روی ساختار موها اثر بگذارد؛ بنابراین از نظر پزشکی این‌کار به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

شوره سر
براساس برخی نظریه‌ها، شوره سر مربوط به رشد بیش از حد نوعی قارچ است؛ اما خشکی بیش از حد و یا چربی زیاد پوست، کم یا زیاد شامپو زدن و یا ابتلا به پسوریازیس و اگزما می‌تواند از عوامل دیگر این عارضه باشد. شوره سر مسری یا خطرناک نیست و درد ندارد؛ ولی اغلب با خارش پوست سر همراه است و باعث آشفتگی فرد می‌شود. برای از بین بردن شوره بهتر است از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. شامپو را روی موها بمالید، 5 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. (ممکن است ابتدا چند نوع شامپوی ضد شوره مصرف کنید تا بفهمید کدامیک مؤثر است).
شوره زرد رنگ
اگر شوره سر شما روغنی و زرد رنگ است، احتمالاً دچار نوعی التهاب پوستی شده‌اید که به هورمون‌ها، قارچ‌ها و حتی مشکلات عصبی مربوط می‌شود و درمان آن مثل شوره سفید است، یعنی با شامپوی ضد شوره درمان می‌شود و در موارد شدید باید از پزشک متخصص کمک گرفت.شاید ریزش موهای شما بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.برخی از متخصصان تخمین می‌زنند که به‌طور طبیعی روزانه 100 تار مو یا بیشتر از سر هر فرد جدا می‌شود. این اندازه نه خطرناک است و نه خبر از کچل شدن و طاسی شما می‌دهد.حدود نود درصد از صد هزار غدد مو همیشه و در شرایطی در حال رشد و ده درصد مابقی در حالت استراحت (مرحله تلوژن) هستند.
تِلوژن
یک شوک، عمل جراحی، زایمان، مصرف برخی داروها، رژیم‌های غذایی نامناسب، استرس بسیار زیاد، مشکلات تیروئیدی و … باعث می‌شود موها وارد مرحله تلوژن شوند و حدود دو ماه بعد، موها به یکباره ریزش می‌کنند؛ به طوری‌که اگر به سرتان دست بکشید، تارهای زیادی در آن خواهید دید. در اغلب مواقع موها چند روز بعد مجدداً شروع به رشد می‌کنند. در مورد درمان باید پزشک‌ تان تصمیم‌ گیری کند.
حمله به غدد سر
در یک بیماری به نام «داء الثعلب» سیستم دفاعی بدن اشتباهاً به غدد مو حمله می‌کند و باعث ریزش ناگهانی موها می‌شود. اغلب افراد در یک یا دو قسمت از موهایشان دچار کچلی می‌شوند، ولی در مواردی هم کچلی و ریزش مو در سرتاسر بدن رخ می‌دهد. این بمیاری دردناک نیست، ولی از نظر روانی آزار دهنده است. موها بعد از درمان ممکن است مجدداً به حالت اولیه برگردند؛ اما بعضی افراد نسبت به درمان‌ها واکنش نشان نمی‌دهند و ممکن است موهایشان مجدداً بریزد و دوباره رشد کند.
طاسی
کچلی موهای سر آقایان از شقیقه‌ها شروع می‌شود و کم کم به بالای سر می‌رسد.
وراثت نقش مهمی در طاسی سر مردان دارد. با کمی توجه به افراد خانواده‌ تان می‌توانید نتیجه‌ گیری کنید که شما نیز وضعیتی مشابه آنان خواهید داشت. البته مصرف برخی داروها می‌تواند روند ریزش موها را کند تر کند.
سفید شدن زود هنگام
خاکستری  شدن موها همیشه مربوط به افزایش سن و سال نیست. اگر هنوز چهل ساله نشده‌اید و موهای خاکستری بسیاری در سرتان دیده می‌شود، بدانید که این مسأله مربوط به وراثت است. موها به دلیل تغذیه و برنامه غذایی ناسالم سفید نمی‌شوند؛ ولی کم خونی، مشکلات تیروئیدی، کمبود ویتامین B12 و … می‌تواند در این مسأله دخیل باشد.
کچلی در زنان
ریزش موهای سر خانم‌ها به معنی نازک‌ تر شدن موها است. بر خلاف مردان، زنان به ندرت دچار طاسی می‌شوند و روند از دست دادن موها در آنها بسیار کند است. داشتن موهای بلند به ریشه موها فشار وارد نمی‌کند و هیچ ارتباطی بین موهای بلند و کچل شدن نیست. در مورد خانم‌ها نیز مصرف برخی داروهاممکن است مؤثر واقع ‌شود.

عوامل ایجاد مشکلات در موها

آسیب‌های ناشی از نور خورشید
قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی، باعث نازک شدن، خشکی و شکستگی موها شده و آنها بسیار سریع‌تر خرد می‌شوند و می‌ریزند. اگر موهای سر شما نازک‌تر از حالت معمولی است، اشعه‌های نور خورشید به پوست سر شما بیشتر آسیب می‌رسانند. در این حالت بهتر است از محصولات مراقبت از مو که حاوی ضد آفتاب هستند استفاده کنید تا کمی از موهایتان بیشتر محافظت شود اما برای مراقبت بیشتر، استفاده از کلاه در روزهای گرم تابستانی لازم است.
رژیم غذایی نامناسب
آیا یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث ریزش موها و آسیب دیدن آنها شود؟ بله در مواقع حاد، می‌تواند. موهای ما به پروتئین و آهن نیاز دارند تا سالم بمانند، علاوه بر این، امگا 3، روی و ویتامین A نیز برای سلامت موها ضروری هستند. رژیم‌های کم کالری معمولاً این مواد مغذی را به اندازه کافی ندارند و رشد و استحکام موها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به این ترتیب، موها کدر به نظر می‌رسند و کم کم شل شده و می‌ریزند. اگر کمبود مواد مغذی در بدن شما تبدیل به مشکل حاد و جدی شده است (مثلاً افرادی که دچار اختلالات مربوط به خوردن می‌شوند)، موها به شدت ریزش پیدا خواهند کرد.

راهکارهایی برای داشتن موهای سالم‌ تر

برنامه غذایی سالم برای موها
برای آنکه موهایتان درخشان‌ تر شود، می‌توانید از اسیدهای چرب امگا 3، مثل سالمون استفاده کنید. اسفناج و هویج نیز به خاطر داشتن ویتامین A، باعث درخشندگی موها می‌شوند. آجیل‌ها حاوی سلینوم هستند.گردو نیز به خاطر داشتن روی به سلامت و زیبایی موها کمک می‌کنند. تمام این موارد باعث می‌شوند که پوست سر و در نتیجه موها سالم باشند.
این غذاها نه تنها برای موهای شما خوب هستند و به سلامت آنها کمک می‌کنند، بلکه باعث سلامت قلب نیز می‌شوند.
ماساژ کف سر
تا به حال هیچ مدرکی دال بر تأثیر ماساژ کف سر و کاهش ریزش مو و افزایش رشد موها، ارائه نشده است؛ با این حال، ماساژ کف سر تأثیرات فوق‌العاده‌ای روی مغز دارد. کف سر پر از ریشه‌های عصب است که نسبت به لمس بسیار حساس هستند. ماساژ کف سر، باعث افزایش گردش خون می‌شود و مغز را تحریک به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که به ما احساس خوب می‌دهند؛ مثل دُپامین و سروتونین.
رفتار نامناسب با موها
محکم بستن و کشیدن موها به ریشه آن آسیب می‌رساند و باعث شکنندگی و ریزش آنها می‌شوند. اضافه کردن مو نیز گاهی اوقات باعث بیماری «داء الثعلب» می‌شود، زیرا موها مجبور به تحمل وزن بیشتر می‌شوند. عادات خود را در مورد شیوه‌های آرایش و نگهداری از موها تغییر دهید تا آنها دوباره به حالت اول بازگردند. وقتی موهایتان را بیش از حد می‌کشید، ریزش آنها بسیار بیشتر و سریع‌ تر می‌شود.
ضعیف و سست کردن موها
زیاد سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو و حتی زیاد برس کشیدن موها، به لایه بیرونی مو آسیب می‌زند. وقتی که بخش داخلی موها آسیب ببیند، موهایتان خشک و کدر می‌شوند. درست است که موهایتان دچار آسیب‌دیدگی جدی نمی‌شود، اما برای حفظ سلامت آنها بهتر است زیاد از وسایل برقی استفاده نکنید و در عوض هر از چند گاهی نوک موهایتان را کمی کوتاه کنید.
عوارض جانبی مصرف برخی داروها
برخی ازداروها موجب افزایش ریزش موها می‌شود و این از عوارض جانبی آنهاست؛ مثل کومادین (همان وارفارین)، لوپید (همان جم فیبروزیل)، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد التهابی بدون استروئید، داروهای مربوط به نقرس، قرص‌های ضد بارداری و داروهای کاهش دهنده فشار خون. در این وضعیت، موها زمانی رشد می‌کنند که مصرف داروها متوقف شود؛ اما متاسفانه برخی داروها باعث ریزش دائمی موها می‌شود.

مجله دنیای سلامت

زیبــا شــو دات کام


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 5:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رم نیوز: سکوت سنگین افسران پلیس آگاهی نشان می داد سنگینی غمی بسان کوه ها را بر شانه های مرد جوان که جرات بازگویی ابعاد حادثه شوم را نداشت، احساس می کنند.

 

تجاوز به یک زن مقابل شوهرش + عکس

 

به فاصله کمی از او، زن جوان همانند انسان مسخ شده ای تنها به کف اتاق خیره شده بود و جملات نامفهومی را یکی پس از دیگری زیر لب بازگو می کرد. زن جوان جرات نگاه کردن به چهره شکسته شوهرش را نداشت و مدام آرزوی مرگ می کرد.

 

به فاصله کمی از آنها 3 متهم که در نگاهشان شرارت موج می زد، با دستبندی که به دستشان قفل شده بود بخوبی می دانستند که از انسان بودن تنها نام آن را به همراه دارند….

 

? شروع یک ماجرای تلخ

در یکی از روزهای بهمن سال گذشته مردی همراه همسر خود پس از حضور در کلانتری 171 در حالی که هر دو بشدت مجروح بودند، با ارائه شکایتی بیان کردند که از سوی 4 نفر که 2 نفر از آنها نقاب به صورت داشتند مورد حمله قرار گرفته و اموالشان به سرقت رفته است.

 

مرد شاکی در اظهارات خود گفت: وقتی به اتفاق همسرم به شهرری می رفتیم در حوالی بهشت زهرا (س) 2 جوان را که یک گالن خالی در دست داشتند و از خودروهای عبوری درخواست بنزین می کردند، دیدیم.

 

با دیدن آنها توقف کردیم، اما به یکباره از سوی این دو جوان و 2 نفر دیگر که نقاب به صورت داشتند مورد حمله قرار گرفتیم و آنها پس از ضرب و جرح من و همسرم، با سرقت مقادیری پول، اسناد و مدارک متواری شدند.

 

به دنبال این شکایت، پرونده ای از سوی ماموران کلانتری 171 تشکیل و برای پیگیری و تحقیقات تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارسال شد.

 

پس از چند روز و بهبود نسبی وضعیت زن و مرد شاکی و دعوت از آنها، افسر آگاهی در تحقیقات متوجه اظهارات ضد و نقیض زن و مرد شاکی شد تا این که آنها راز جنایت شوم 4 متهم را فاش کردند.

 

مرد شاکی در اظهارات خود گفت: وقتی به قصد در اختیار قرار دادن بنزین به 2 نفر که در حاشیه جاده ایستاده بودند خودرو را متوقف کردم، به یکباره از سوی 2 مرد جوان و 2 نفر دیگری که در محدوده جنگلی اطراف بهشت زهرا مخفی شده بودند، مورد حمله قرار گرفتم و آنها پس از ضرب و جرح من، همسرم را مقابل چشمانم مورد آزار و اذیت قرار دادند و از اقدام شیطانی خود فیلمبرداری کردند و سپس متواری شدند.

 

? تحقیقات ویژه

به دنبال این اظهارات تکان دهنده یک تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی جستجوی گسترده خود را در این ارتباط آغاز کردند و با بهره گیری از اطلاعات مردمی متوجه شدند فیلم تهیه شده از زن قربانی در جنگل های اطراف بهشت زهرا، در میان برخی از اتباع افغانی که در منطقه حضور دارند، منتشر شده است.

 

با به دست آمدن این سرنخ و اطلاعات بعدی، ماموران ابتدا چند تبعه افغان را دستگیر کردند که در تحقیق از آنها مشخص شد این جنایت شوم از سوی 4 متهم به نام های قادر، عصمت، مسعود و حامد صورت گرفته است که آنها نیز تابعیت افغانی دارند.

 

? ردپا

با گزارش موضوع به قاضی پرونده، دستور دستگیری این تبهکاران صادر شد و ماموران در اولین اقدام خود پس از جستجوی گسترده در منطقه ابتدا 2 نفر از متهمان به نام های قادر و عصمت را دستگیر کردند.

 

با دستگیری این دو متهم، مشخص شد 2 نفر دیگر از این تبهکاران پس از اطلاع از دستگیری همدستان خود، متواری شده اند.

 

ماموران در مرحله بعدی رد پای یکی از متهمان را در سمنان شناسایی کردند و با اعزام یک تیم عملیاتی به این شهرستان، مشخص شد این متهم ساعتی قبل از حضور ماموران بار دیگر به تهران بازگشته تا پس از خداحافظی با بستگان خود، از کشور خارج شود.

 

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران سومین متهم (حامد) را در منطقه نعمت آباد تهران دستگیر کردند و مشخص شد سومین مجرم بلافاصله پس از اطلاع از دستگیری همدستانش، از کشور خارج شده است.

 

? اعتراف به چندین جرم مشابه

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، با تحقیق از 3 تبهکار شیطان صفت و در بررسی تلفن همراه آنها، فیلم سیاه ضبط شده از زن قربانی کشف شد.

 

این متهمان با اعتراف به 5 فقره جرم مشابه اعتراف کردند با این شیوه زنان و دختران را مقابل چشم بستگانشان مورد آزار و اذیت قرار داده اند. بررسی این اعترافات نشان داد شاکیان به صرف حفظ آبروی خود از ارائه شکایت به مراجع قضایی و انتظامی صرف نظر کرده اند.

 

در مرحله بعدی از تحقیقات نیز معلوم شد این تبهکاران بیش از 60 فقره سرقت همراه با ضرب و جرح داشته اند.

 

متهمان درباره سرقت ها نیز گفتند که پس از کمین در تاریکی و اطراف پل های زیرگذر، هنگامی که یک خودرو قصد عبور از زیرگذر را داشت، با سنگ به خودروها حمله می کردند و هنگامی که راننده توقف می کرد با حمله به آنها و ضرب و جرح، اموالشان را به سرقت می بردند.

 

گزارش حاکی است پس از اعترافات اعضای این باند شیطانی، پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و پس از تحقیقات مقدماتی هر سه متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 

? تهدید به قتل

 

آخرین خبرها از این پرونده تکان دهنده حاکی است پس از شکایت زوج جوان، از روز گذشته یک شرور که در زندان از سوی متهمان اجیر شده است پس از آزادی از زندان به دفعات با تلفن شاکی تماس گرفته و آنها را تهدید کرده است در صورتی که شکایت خود علیه متهمان را پس نگیرند، اقدام به قتل آنها و آتش سوزی منزلشان خواهد کرد.

 

با گزارش موضوع از سوی شاکیان پرونده، تحقیق در این زمینه نیز آغاز شده است


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 9:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

استفاده تزئیینی از طلا و نقره برای درمان برخی بیماریهای جسمی و روانی موثر است. بر اساس نتایج تحقیقات این دانشمندان ، طلا، روند فعالیت ارگانیسم بدن انسان را تسریع کرده و نقره، بر عکس آرام‌بخش است.



- استفاده تزئیینی از طلا و نقره برای درمان برخی بیماریهای جسمی و روانی موثر است.
- بر اساس نتایج تحقیقات این دانشمندان ، طلا، روند فعالیت ارگانیسم بدن انسان را تسریع کرده و  نقره، بر عکس آرام‌بخش است.
- به نوشته روزنامه روسی “وزگلیاد” ر می‌تواند به رفع بیماریهای قلبی کمک کرده و فشار خون را پایین بیاورد و نقره فشار خون را بالا می‌برد.
به همین دلیل است که در طب سوزنی شرق، برای بخش‌های مختلف بدن از سوزن های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود
- دانشمندان بلاروس توصیه کردند افراد دارای زخم معده و یا بیماریهای دیگر معده، از طلا استفاده کنند و اشخاصی که عصبانیت و تند خویی دارند، نقره بکار ببرند.
- همچنین سیاه شدن حلقه طلا بر روی انگشت دست می‌تواند نشانه بیماری صاحب آن باشد.
- پزشکان استفاده آلیاژ مرکب از طلا و نقره را توصیه نمی‌کنند و به استفاده مجزای آنهااعتقاد دارند.
- همچنین استفاده طلا برای مردان بعلت تشعشعات طلا مضر بوده و برای زنان سودمند است و دین اسلام استفاده از طلا را برای مردان اشکال دار میداند.


[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 8:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 139
کل بازدیدها: 1617998