سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، شیث رضایی را در اختیار باشگاه پرسپولیس گذاشت.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، پس از بررسی عملکرد فنی بازیکنان پرسپولیس در بازی‌های این تیم در برابر ملوان بندرانزلی و استقلال تهران، علی دایی شیث رضایی را در اختیار باشگاه قرار داد تا کمیته انضباطی پرسپولیس در خصوص این بازیکن تصمیم بگیرد.

مدافع تیم پرسپولیس تا اعلام نظر کمیته انضباطی این باشگاه از حضور در تمرینات گروهی این تیم محروم است.

رضایی که پیش از این در دوره سرمربیگری افشین قطبی هم از باشگاه پرسپولیس اخراج شده بود، در بازی جمعه مقابل استقلال عملکرد خوبی داشت با این حال در دقیقه 91 فرهاد مجیدی با عبور از او گل پیروزی استقلال را زد.
[ یکشنبه 89/7/25 ] [ 1:57 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بحث گل مردود پرسپولیس بعد از سوت پایان بازی داربی 69، همچنان ادامه دارد و کارشناسان بسیاری معتقد بر سالم بودن این گل دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر در برنامه ورزش از نگاه دو، مسعود مرادی در استودیو برنامه حاضر شد و مرتضی کریمی کمک داوری که گل پرسپولیس را مردود اعلام کرد، تلفنی درباره این صحنه صحبت کرد.

مرتضی کریمی کمک داور داربی 3 بار از پرسپولیسی ها عذرخواهی کرد و گفت: «اگر این گل باعث باخت آنها شده است، عذرخواهی می کنم».

مسعود مرادی، داور مسابقه پرسپولیس و استقلال نیز عذرخواهی کریمی را به معنای پذیرش اشتباه از جانب وی دانست.

نکته جالب اینکه محمد نوری زننده این گل بحث برانگیز نیز در استودیو حضور داشت و تاکید خاصی بر صحیح بودن گل داشت. اما واکنش پرویز مظلومی سرمربی استقلال نیز جالب بود.

مظلومی ابتدا گفت: «کمک داور بهترین فرد برای اظهار نظر در مورد این صحنه است» اما پس از بحث های زیاد بالاخره با بی میلی مجبور به اظهار نظر شد و گفت: «حتی اگر این گل صحیح اعلام می شد، ما با تعداد گل بیشتری پرسپولیس را می بردیم!»
[ شنبه 89/7/24 ] [ 5:6 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌اعتبار بودن مدرک دانشگاه‌های برخی کشورهای حوزه دریای خزر گفت: «برخی نمایندگان، برخی دولتی ‌ها و برخی از فرزندان مسئولان کشور از این دانشگاه‌ها مدرک گرفته‌اند.»

به گزارش فارس حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در کشور حضور دارند که دانشجوی دکترای دانشگاه‌های ارمنستان،‌ تاجیکستان، ‌آذربایجان، اوکراین و غیره هستند که متاسفانه مدارک این دانشگاه‌ها از نظر علمی بسیار ضعیف‌اند،‌ اظهار داشت: برخی از این دانشگاه‌ها در آغاز ترم از دانشجویان پول می‌گیرند و دانشجویان دیگر سر کلاس نمی‌روند و حتی پایان نامه خود را با پول برایشان می‌نویسند.

وی با بیان اینکه مدارک این دانشگاه‌ها از نظر علمی اعتبار ندارند، گفت:‌ کمیسیون آموزش و وزارت علوم قرار است در این زمینه ورود پیدا کرده و مدارک این دانشگاه‌ها را مجددا مورد ارزیابی قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: «متاسفانه بعضی از افراد مسائل علمی را دستاویزی برای رسیدن به برخی مطامع شخصی خود قرار می‌دهند که برخی از آنها در مجلس، برخی در دولت و برخی از آنها نیز فرزندان مسئولان کشور هستند.»

سلیمی اضافه کرد: عمده این افراد آقازاده‌ هستند و بنده خودم به صورت مصداقی برخی از مسئولان استانی را سراغ دارم که در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند و از موقعیت خودشان در این زمینه سوءاستفاده می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: «وزارت علوم و کمیسیون آموزش اعلام آمادگی کردند که مدارک برخی از این دانشگاه‌ها را مجددا مورد ارزشیابی قرار دهند.»
[ شنبه 89/7/24 ] [ 5:5 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید امروز خود از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: متاسفانه چند مورد از بدحجابی را در میان برخی از بازدیدکنندگان مشاهده کردم که واقعا جای تعجب داشت.

به گزارش خانه ملت حجةالاسلام محمدتقی رهبر درباره نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: در مجموع با توجه به توضیحات وزیر ارشاد، این نمایشگاه از نظر کمی و کیفی مطلوب بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با بیان اینکه به مسئولان حراست نمایشگاه درباره حجاب بازدید کنندگان تذکر دادم، گفت: متاسفانه عده‌ای مخصوصا مامور شده‌اند که در این‌گونه نمایشگاه‌ها بدحجابی را ترویج کنند؛ اما در کشور ما که داعیه مبارزه با بدحجابی دارد و سئوال و استیضاح و جلسات متعددی در این رابطه برگزار می‌کند، نباید این‌طور باشد.

رهبر با تاکید براینکه ما در اجرای این مباحث دارای ضعف هستیم، افزود: به مراکزی که تحت نظر دولت هستند مانند نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که زیر نظر وزارت ارشاد است، باید توجه بیشتری شود و کنترل قوی‌تری صورت بگیرد.

وی از برگزار شدن جلسات فراکسیون متبوعش با وزیر ارشاد در هفته آینده خبر داد و مهم‌ترین موضوع مورد بحث در این جلسه را در رابطه با مساله حجاب در مراکز تحت پوشش دولت عنوان کرد و گفت: بعد از تعطیلات مجلس، فراکسیون روحانیون جلسه‌ای با وزیر ارشاد خواهد داشت، این موضوع را قطعا مطرح می‌کنم به این دلیل که نباید از اجرای احکام الهی ترسید.
[ شنبه 89/7/24 ] [ 5:4 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خبرآنلاین نوشت:

ابواسحاق مختار ثقفی معروف به "مختار ثقفی" از دلاوران و بزرگان عرب که به خونخواهی امام سوم شیعیان حضرت حسین بن علی علیه السلام و یاران او قیام کرد.

 وی در سال 1 هجرت بدنیا آمد، پدرش ابوعبیدبن مسعود ثقفی که در وقعه «یوم الحجر» درعراق به قتل رسید و مادرش "دومه" بنت وهب بود. مختار از مردم شهر طائف (مکه) و از قبیله بنی ثقیف بود که در خلافت عمربن الخطاب، همراه پدرش به مدینه رفت.

او در خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام، با آن حضرت در عراق بود و بعد از شهادت حضرت، در بصره ساکن شد. در زمانیکه امام حسن مجتبی علیه السلام (امام دوم شیعیان) در ساباط مدائن جراحت برداشت و در خانه سعدبن مسعود ثقفی عموی مختار که از زمان امام علی و به فرمان آن حضرت، فرماندار مدائن بود پیشنهاد کرد که امام مجتبی را دستگیر و نزد معاویه بفرستد تا از وعده های مالی فراوان معاویه، بهره مند شوند، ولی "سعد" به شدت با مختار برخورد و پشنهاد او را رد کرد و مختار ساکت شد.

این اولین سابقه مختار در تاریخ اسلام است که به او نسبت داده اند اینکه گفته شده که به همین دلیل مختار در نزد شیعیان، از «عثمانیه» بود تا اینکه بعدها به شیعیان پیوست، ساختگی است زیرا مختار قبل از واقعه کربلا سال 61 هـ ق، یکی از شیعیان مردم کوفه بود. زمانی که مسلم بن عقیل نماینده امام حسین علیه السلام به کوفه فرستاده شد در منزل او اقامت کرد. در حمله مسلم بن عقیل به دربار "عبیدالله بن زیاد" و شهادت مسلم، مختار از کوفه بیرون رفته بود و بعد از برگشت توسط عبیدالله دستگیر و زندانی شد.

 او در تمام ایامی که حادثه کربلا اتفاق افتاد در زندان بود. سال 64 هجری قمری، بعد از مرگ یزیدبن معاویه (عبدالله بن زبیر) حاکم مکه از مختار دعوت به همکاری کرد. مختار با شروطی با او بیعت و بعد از اینکه شهر کوفه به دست «زبیری ها» افتاد او به کوفه بازگشت.

قیام مختار
وی 5 سال بعد از حادثه خونین کربلا و یکسال بعد از نهضت «توابین» خود را با انتساب با هدف خونخواهی حسین بن علی علیه السلام و انتقام از قاتلان شهدای کربلا قیام کرد. 14 ربیع الاول سال 66 هـ ق، در کوفه به پا خاست و "عبدالله بن مطیع" را که کارگزار "عبدالله بن زبیر" بود بیرون کرد. قیام و جهت گیری اصلی جنبش مختار با شعار «یا منصور امت» و «یا لثارات الحسین» بود.

 درگیری های سختی در محله ها و میدان های کوفه شد، گروه هایی کشته و گروه هایی تسلیم شدند و مختار وارد قصر کوفه شد. اشراف کوفه با او بیعت کردند. به نقل از «اخبارالطوال» اغلب سپاه مختار از موالی ایرانی بودند (تاریخ خلفا/522). مختار بعد از تسلط بر حکومت، قاتلان واقعه کربلا را کشت و نیروهایی به اطراف فرستاد تا هم در مناطق دیگر غالب شده و هم جنایتکاران آنجا را به کیفرشان برساند. مدتها این تحرکات و نبرد با طرفداران بنی امیه به طول انجامید.

برخی از سرکردگان که به هلاکت رسیدند
شمار کشته شدگان در قیام مختار را بر 3000 نفر گفته اند از جمله: عمربن سعد و پسرش شمربن ذی الجوش، حکیم بن طفیل، زیادبن مالک، خولی، منقذبن مره، عبدالله بن اسید، سنان، زیدبن رقاد، مالک بن بشر، حرمله، عمروبن حجاج، ربیعة بن مخارق (فرمانده نیروهای ابن زیاد).

اقدامات مختار
مهمترین اقدام مختار، مقابله با سپاه شام بود که درسال 67 هـ ق بین سپاه او به فرماندهی "ابراهیم بن اشتر" و سپاه شام به فرماندهی "عبیدالله بن زیاد" صورت گرفت که در این جریان بعضی از اصلی ترین سرکردگان و رهبران شام که مدتها در جنگهای مختلف عراق، شرکت داشتند، مثل عبیدالله بن زیاد، حصین بن نمیرسکونی، شرجیل بن ذی الکلاع، همگی کشته شدند و بقیه سپاه نیز شکست خورده و فراری و در شهر «موصل» آواره شدند.

[ شنبه 89/7/24 ] [ 10:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: ماهواره مانند موادمخدر جرم به شمار می‌ر‌ود، مواد مخدر سلامت روحی و جسمی افراد را به خطر می‌اندازد و ماهواره سبب ابتذال، بی‌بند و باری و فروپایشی کانون خانواده‌ها می‌شود پس هر دو به یک میزان خطرناک هستند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار بهمن کارگر در نشستی خبری اظهار کرد: بزرگترین معضلات اجتماعی به خطرافتادن بنیان خانواده، اعتیاد، طلاق و فضای مجازی است که باید به عنوان یک تیغ دولبه این را در نظر داشت، اگر استفاده درستی از فضای مجازی نشود، تهدیدی برای جامعه به شمار می‌رود باتوجه به اینکه استان کرمان یکی از پهناورترین استانها در کشور است، اهمیت بسیاری برای نیروی انتظامی و ایجاد امنیت دارد.

وی افزود: اگر اقدامات جدی برای ازدواج جوانان انجام نشود خود سبب آسیب‌های جدی در سطح جامعه خواهد شد، خانواده‌ها باید به این مسأله توجه لازم را داشته باشند، برای رفع این آسیب‌ها و پیگیری توجه به سه نهاد محله، مدرسه و مسجد ضروری است، خانواده‌ها متأثر از این سه نهاد هستند در این راستا با آموزش و پرورش، مسوولان امور مذهبی و مساجد و حوزه‌های علمیه توافقنامه‌هایی بسته شده است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی از کلانتری عبور کرده و به دنبال ایجاد ایستگاه‌های محلی است، در این زمینه ایستگاه‌های محلی قابل توجهی احداث شده است که به دنبال گسترش آن در تمامی استانها نیز هستیم.

کارگر اظهار کرد: رویکرد پلیس بر پیشگیری اجتماعی و مشارکت مردمی است، اعتقاد ما بر این است که هرچقدر در آموزش همگانی توفیق داشته باشیم در برنامه‌هایمان به موفقیت‌های بیشتری خواهیم رسید.

معاون اجتماعی ناجا در مورد اتباع بیگانه گفت: در برنامه ساماندهی افاغنه، طبق قوانین برخورد می‌کنیم و به دنبال اجرای مصوبات نیز هستیم، البته مسأله افاغنه و مهاجران خارجی فقط مربوط به نیروی انتظامی نیست، بلکه این مسأله عزم جمعی وملی را می‌طلبد.

وی گفت: در بحث مبارزه با موادمخدر نیز حمایت و عزم ملی را به جد نیاز دارد، همچنین تولید امنیت عزم جمعی را نیازمند است، زیرا تولید امنیت در حیطه وظایف نیروی انتظامی نیست اما در این مقوله و پیشبرد آن مشارکت دارد.

کارگر افزود: نیروی انتظامی در شناسایی فرق مختلف فعال و مسلط است و درمقابل فعالیت‌های انحرافی آنان مبارزه می‌کند، همچنین در راستای ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در استان کرمان، به شدت قوانین اجرا می‌شوند.

معاون اجتماعی ناجا در رابطه با موضوع حاشیه‌نشینی تصریح کرد: حاشیه‌نشینی مقصد است، باید مبدأ و علل حاشیه‌نشینی را دنبال کرد، در شهر کرمان یکی از مهم‌ترین علتهای حاشیه‌نشینی خشکسالی‌های پی در پی است که سالیان سال اتفاق افتاده است.

وی گفت: در جلسات متعددی که در وزارت کشور با وزارت مسکن و شهرسازی در رابطه با حاشیه‌نشینی داشتیم، راه‌حل‌های مناسبی مبنی بر طرح مهاجرت معکوس، رسیدگی به روستاها به لحاظ امکانات فرهنگی، رفاهی و ... در قالب تفاهم‌نامه با وزارت مسکن ارایه شده است، البته باید کمک کرد افراد حاشیه‌نشین مشکلاتشان برطرف شود چراکه آنها انسان‌های متدین و شریفی هستند و با آنها باید همانند انسان‌های شهرنشین به لحاظ برخورداری از امکانات شهری رفتار شود، بیشترین آمار ورودی به جبهه و شهید را همین قشر حاشیه‌نشین در دوران دفاع مقدس داشته‌اند.

کارگر اظهار کرد: سال گذشته نیروی انتظامی پیشرفت‌های زیادی را در زمینه ورود به تجهیزات مختلف داشته است، الحمدلله با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای نیروی انتظامی تجهیزات آن خوب بوده است البته نیاز به تقویت بیشتری دارد.

نیروی انتظامی در طرح حجاب و عفاف به نحو احسنت خدمت کرد

95درصد اجرای قانون طرح اجرای حجاب و عفاف مربوط به سایر دستگاه‌هاست

خرید و فروش ماهواره ممنوع است

ماهواره نمونه بارز جنگ نرم است

معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: نیروی انتظامی در رابطه با طرح حجاب و عفاف که وظیفه و مسوولیت اجرایی آن در این حوزه پنج درصد است به نحو احسنت انجام خدمت کرده، 95 درصد اجرای قانون طرح اجرای حجاب و عفاف مربوط به سایر دستگاه‌های مرتبط با این مسأله است که اگر آنها در این زمینه خود را در به قابلیت نیروی انتظامی برسانند به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش ماهواره ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد کرد، چرا که ماهواره همانند مواد مخدر عمل می‌کند.

کارگر در پایان خاطر نشان کرد: ماهواره نمونه بارز جنگ نرم است، در استان کرمان چهار هزار و 556 عدد انواع تجهیزات ماهواره جمع‌آوری شده است، اگر خانواده‌ها موادمخدر را به لحاظ آسیب‌ها محکوم کرده و جرم بدانند ماهواره هم جرم است، ماهواره‌ها شیرازه خانواده را از درون سست می‌کنند و کانون خانواده را متزلزل خواهند کرد، همچنین در امر مبارزه با ماهواره خانواده‌ها باید بیشترین کمک را انجام دهند.
[ شنبه 89/7/24 ] [ 10:46 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه از شرایط جدید خروج موقف دانشجویان مشمول از کشور خبر داد.

سرهنگ حجت الله واعظی نژاد با اشاره به شرایط خروج موقت دانشجویان مشمول از کشور افزود: در سفرهای علمی که صرفاً ‌شامل ارائه مقاله در کنفرانسهای بین‌المللی و فرصت مطالعاتی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است مشمول باید مبلغ ودیعه 50 میلیون ریال به صورت نقد پرداخت کند.

وی ادامه داد: در سفرهای نیمه علمی شامل شرکت در آزمونهای زبان، شرکت یا بازدید از نمایشگاه ها، شرکت در کارگاههای آموزشی حداکثر یک ماهه، ثبت یا نمایش اختراعات و سفرهایی که مرتبط با رشته تحصیلی است مشمول باید مبلغ ودیعه 50 میلیون ریال نقد و 10 میلیون ریال به صورت چک بپردازد.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه این قوانین از اول آذرماه امسال اجرایی می شود افزود: در خصوص سایر سفرها نیز مرجع تائید واحد دانشگاهی دانشجو خواهد بود که برابر قوانین درخواست دانشجو را اعلام می کند.


[ شنبه 89/7/24 ] [ 10:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

سیدمحمد علی خطیبی در گفتگو با مهر با اشاره به انتخاب سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جدید سازمان اوپک، گفت: در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی با موافقت اعضای این سازمان به عنوان رئیس اوپک انتخاب شد.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک با تاکید بر اینکه در این نشست مقرر شد ریاست اوپک تا پایان سال 2011 میلادی به وزیر نفت ایران واگذار شود، تصریح کرد: هم اکنون مسائل مالی، اداری، برپایی و گزارش‌های کمیته وزارتی نظارت بر بازار، گزارش‌های کمیسیون اقتصادی اوپک در این نشست در حال بررسی است.
 
به گزارش مهر، یکصد و پنجاه و هفتمین نشست اوپک از صبح امروز پنج شنبه 22 مهر (14 اکتبر) با حضور 12 کشور عضو اوپک در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرده است.
 
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

[ جمعه 89/7/23 ] [ 10:15 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 

یک شوهر بیکار فردی واقعاً خسته کننده است که کنار آمدن با آن کار بسیار سختی می باشد. اگر زن سر کار برود که دیگر اوضاع دشوارتر می شود. برای اینکه بتوانیم خود را از نظر مالی تامین کنیم، یک خانواده را بچرخانیم و بتوانیم که سرمان را در جامعه بالا نگه داریم، نیاز به کار داریم. یک فرد بیکار روحیه بسیار ضعیفی داشته و احساس پستی و حقارت می کند.

بیکاری یعنی چه؟

یک فرد بیکار برای گذراندن زندگی خود هیچ درآمدی ندارد و دیگر قادر نیست که نان آور یک خانواده باشد. باید دنبال کار جدیدی بگردد که بسیار وقت گیر است. این تجربه ای بسیار آسیب زا است چون انسانها برای بقاء روی کارشان تکیه می کنند. خانه نشستن کار آسانی نیست. فرد قادر نخواهد بود خود را به طرز مفیدی مشغول کند. اگر همسر او سر کار برود، احساس بسیار بدتری هم پیدا خواهد کرد. بالاخره مردها همیشه می خواهند در مسائل مالی رتبه بالاتری نسبت به خانم ها داشته باشند و پول بیشتری دربیاورند.

از نظر اجتماعی نیز این فرد به مشکل می خورد. باید بتواند پرستیژ اجتماعی خود را حفظ کند. ممکن است گروه همسالانش او را نپذیرند. رفتارهای او ممکن است تغییر کند و دیگر به اندازه قبل اجتماعی نخواهد بود. شاید به نظر دیگران بی ادب به نظر برسد که به علایق دیگران اهانت می کند.

در خانه هم درمقابل همسر و فرزندانش همین برخورد را خواهد داشت. حتی درموارد حاد ممکن است منجر به افسردگی هم بشود.

زن چطور باید با بیکاری شوهرش کنار بیاید؟

·      باید به او در برنامه ریزی کردن برای پیدا کردن یک کار جدید کمک کند.

·      استرس های ناشی از بیکاری او را کنترل کند.

·      باید به شوهرش اطمینان دوباره بدهد. و این دوران را یک دوران موقتی تلقی کند.

·      مسئله بیکاری را یک مشکل خانوادگی بداند. به بچه ها آرامش و اطمینان بدهد و درمورد این موقعیت به آنها توضیح دهد.

·      زمانی را با دوستانش و برای خودش بگذراند تا روحیه اش عوض شود.

·      اگر درآمد بالایی دارد، سرکوفت آنرا به شوهرش نزند.

·      طوری رفتار نکند که انگار تنها نان آور خانه است چون شوهرش هم به زودی کار جدیدی پیدا خواهد کرد.

·      رفتاری کاملاً مثبت داشته باشد.

·      روابط و کفتگوهای بین زن و شوهر باید نرم و توام با احترام باشد.

·      خستگی خود را سر شوهر و فرزندانش خالی نکند.

·      از جامعه عقب نکشد. عزلت اجتماعی شما را از جهان دور می کند و موقعیتتان را بدتر هم می کند.

·      ریلکس باشد. با بچه ها درکنار شوهرش به سینما یا باغ وحش بروند و از شوهرش هم بخواهد که خود را با این وضعیت وفق دهد.

یک شوهر بیکار دوست ندارد سربار خانواده باشد. زن باید به او اطمینان دهد که هنوز به اندازه قبل مهم است. او باید دوباره نان آور خانواده شود


[ جمعه 89/7/23 ] [ 10:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سرویس بین الملل ـ «سلطان السویدی»، مدیر کل بانک مرکزی امارات در حاشیه نمایشگاه اقتصادی در دبی گفت: اگرچه محدودیت های مالی برای نقل و انتقال اموال ایرانیان ایجاد کرده ایم اما حساب های بانکی ایران را مسدود نکرده ایم.

به گزارش «تابناک»، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با انتشار این خبر به نقل از این مقام اماراتی افزود: در تحریم های شورای امنیت علیه ایران موضوع مسدودکردن حساب های ایران در خارج ازکشور پیش بینی نشده و ما اصراری بر افزایش تحریم های اعمال شده نداریم و فقط بر اساس بندهای تحریم عمل می کنیم نه بیشتر از آن .

بر پایه این گزارش، در همین حال «معصوم زاده»، معاون وابسته تجاری ایران در امارات نیز گفت: تبادلات مالی ایرانی ها در امارات روند طبیعی دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست. ایران با امارات بیشترین تبادل تجاری را دارد و این رقم در آخرین اعلام  رسمی، به 13میلیارد دلار ( بالانس 10 میلیارد دلار به نفع امارات ) در سال می رسد.
 
این روزنامه عربی حجم تجارت ایران با دیگر کشورهای عربی را نیز به شرح ذیل اعلام کرده است؛ عمان 2 میلیارد دلار، عربستان یک میلیارد، کویت 650 میلیون دلار، قطر 200 میلیون دلار و بحرین 150 میلیون دلار.
 
گفتنی است ادعای مقام اماراتی و همچنین نقل قول الشرق الاوسط از مقام ایرانی در حالی است که اکنون انتقال بانکی پول به امارات بسیار دشوار بوده و به گفته تجار ایرانی امارات در شرایط کنونی بیشترین موانع را در مبادلات ارزی با ایران ایجاد کرده است.

[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 100
کل بازدیدها: 1619693