سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
سرویس بین الملل ـ در شرایطی که «محمود احمدی‌نژاد» در رأس هیاتی بلندپایه به بیروت، پایتخت لبنان، سفر کرده است، سخنان او در ورزشگاه "الرایه " در «ضاحیه» بیروت، در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، این نخستین سفر «محمود احمدی نژاد» به این کشور است که ‌با دعوت رسمی از سوی میشل سلیمان، همتای لبنانی اش و در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ‌صورت گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، در مطلبی نوشت: سفر رییس جمهوری ایران به لبنان اساسا با هدف حمایت از حزب الله در آستانه شرایط پیچیده ای است که انتظار می رود این گروه در روزهای آتی با آن مواجه شود.

با نزدیک شدن زمان انتشار گزارش دادگاه بین المللی درباره ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر سابق لبنان، به طور قطع «حزب الله» نیازمند نمایشی از حمایت های «احمدی نژاد» است.

این روزنامه صهیونیستی با این ادعا که رییس جمهوری ایران از این سفر منافع استراتژیکی دیگری را نیز دنبال می کند، می افزاید: ایران می خواهد نشان دهد که جامعه بین المللی به رغم تحمیل تحریم های گسترده نتوانسته این کشور را منزوی سازد. در حقیقت استقبال گسترده مردم لبنان در بدو ورود «احمدی‌نژاد»، با تجمع مقابل فرودگاه بیروت و در دست داشتن تصاویر او و رهبر این کشور با هدف به نمایش گذاشتن نفوذ قابل توجه ایران در خاورمیانه صورت گرفت.

روزنامه آمریکایی «واشنیگتن پست» نیز با پوشش اخبار این سفر نوشت: رییس جمهوری ایران چهارشنبه شب در جریان یک نمایش جسورانه قدرت در لبنان، در برابر هزاران نفر از حامیان «حزب الله» اعلام کرد که، قدرت های آمریکایی و اسراییلی به زودی دیگر در خاورمیانه جایی نخواهند داشت.

سفر «محمود احمدی نژاد» به لبنان با خوشامدگویی جمع کثیری از شیعیان این کشور همراه شد و از موقعیت رو به افول احزاب طرفدار غرب در لبنان حکایت داشت. به بیان دیگر، این مساله نشان می دهد که ایران و سوریه در رقابت بر سر اعمال نفوذ در لبنان بر رقبای آمریکایی، مصری و عربستانی شان پیشی گرفته اند.

این روزنامه آمریکا در بخش دیگری می نویسد: در شرایطی که تاریخ روابط ایران با گروه شبه نظامی «حزب الله» به 30 سال پیش باز می گردد، «احمدی نژاد» تلاش می کند تصویر ایران را به عنوان متحدی برای کل این کشور ترسیم کند نه صرفا حامی «حزب الله». این در حالی است که ورود باشکوه رییس جمهوری ایران بر نگرانی جامعه سنی و مسیحی این کشور از تمایل ایران و «حزب الله» به تحمیل خواسته های خود و کشاندن این کشور به میدان جنگی دیگر با اسراییل، دامن زده است.
 
شبکه خبری «سی.ان.ان» نیز با اختصاص خبری به سفر «احمدی نژاد» و سخنرانی او در بیروت گزارش داد: سفر رییس جمهوری ایران به بیروت و حضور او در مرزها زنگ خطری است برای اسراییل. در همین راستا نیز برخی از اعضای کنیست بر ضرورت واکنش نظامی به این اقدام تاکید ورزیده اند.

به گزارش این شبکه خبری، در این مقطع مساله ای که اسراییل را خشمگین ساخته است آن است که این رژیم در برابر حضور «احمدی نژاد» در مناطق مرزی چه واکنشی باید نشان دهد.
 
«هاآرتص» دیگر روزنامه صهیونیستی نیز در واکنش به سفر رییس جمهوری ایران به لبنان، با اشاره به استقبال گسترده مردم لبنان از «احمدی نژاد» از تاثیر این اقدام بر کمک های نظامی آمریکا به این کشور خبر داد و عنوان کرد: به دنبال دیدار رییس جمهوری ایران از بیروت، مقامات آمریکایی دور تازه ای از مخالفت ها را با ارسال کمک 100 میلیون دلاری آمریکا به لبنان آغاز کرده اند.
 
این روزنامه می نویسد: روز چهارشنبه آمریکا با اعلام این مطلب که حمایت از گروه شبه نظامی «حزب الله» حق حاکمیت لبنان را زیر سوال می برد، در خصوص سفر «احمدی نژاد» به لبنان ابراز نگرانی کرد.
در همین حال «رابرت گیبس»، سخنگوی کاخ سفید، تصریح کرد: «رییس جمهور ایران کماکان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد.»

[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سرویس سیاست خارجی ـ در حالی که روابط ایران با کشور «کومور»  ـ یا همان مجمع الجزایر قمر ـ  که تقریبا یک میلیون نفر جمعیت دارد در سال های اخیر گسترش پیدا کرده است، سفیر این کشور در ایران اعلام کرد، برای اینکه ایران را از انزوا خارج کنند،  با ایران رابطه برقرار کرده اند و این رابطه برای آنها هزینه زا بوده است!

به گزارش «تابناک»، «احمد نجید المرزوقی»، در گفتگویش با یک رسانه ایرانی گفت، رئیس جمهور این کشور برای تاسیس سفارت در ایران هزینه های زیادی پرداخت کرده و مزایای زیادی را از دست داده است. وی همچنین افزوده است اگر چه خلیج فارس نام واقعی و درست دریای جنوب ایران است، اما بهتر آن است که جهت مصلحت ممالک اسلامی آن را «خلیج اسلامی» بنامیم! این در حالی است که باید گفت رابطه ایران با کشور کوچکی هم چون «کومور»در  قالب نگاه امت محور است که در سیاست خارجی ایران جریان دارد و ایران به عنوان «ام القرای جهان اسلام» می کوشد،  کشور های کوچک و ذره ای همچون «کومور» را را در کنف حمایت مادی و معنوی خود قرار دهد تا مورد هجمه قدرت های سلطه گر قرار نگیرند و اتحاد با امت و کشور های اسلامی ـ هر چند کوچک و فاقد تاثیر در معادلات بین المللی ـ را بر اتحاد با کشور های بزرگ غیر اسلامی ترجیح می دهد، اما حاکمان این کشور ها که مدعی اند به شیعیان بسیار نزدیک و دوستدار اهل بین نیز هستند، باید شان خود را رعایت کرده و در چهارچوب نقش و توان بین المللی خود به موضع گیری بپردازند.

هرچند انتشار سخنان آقای «المرزوقی» به دو روز پیش برمی گردد، اما «تابناک»، با امید به موضع محکم دیپلماتیک وزارت امور خارجه در برابر این سخنان، با تاخیر به این موضوع پرداخت اما متاسفانه پاسخ دور از انتظار سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سخنان سفیر «کومور» که در برابر این سخنان نسنجیده تنها طرف «کوموری» را  به مراقبت در گفتارش توصیه کرد.

 باید گفت که این کشور کوچک آفریقایی شان و جایگاهی وی‍‍‍ژه ای در روابط بین الملل ندارد که بخواهد با توسعه روابط با ایران، کشورمان را از انزوا خارج یا به فرض عدم وجود رابطه، ایران را منزوی نماید. این در حالی است که دولت ایران نیز از داخل بابت نگاه به کشور های مستضعفی که نقش چندانی در روابط بین الملل ندارند،  تحت فشار است و بار ها منتقدان دولت را به برقراری رابطه با کشور هایی که ارتباط با آنان فایده ای برای منافع ملی ایرانیان ندارند ، متهم کرده اند.

این گزارش می افزاید، این اتفاق کوچک هرچند در نوع خود به ظاهر از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما،  با  توجه به تبعات آن، به نظر می رسد دقت نظر در موارد زیر ضروری باشد؛

1- چنین اظهار نظرهایی در حال حاضر بسیار مخرب و اتفاقا بازی با افکار عمومی ایرانیان است.  برای همین به نظر می رسد آقای سفیر یا جایگاه خود و کشورش در برابر ایران را نمی داند و یا به گونه ای از سوی برخی دوستانش در کشورهایی که دارای چالش با ایران هستند تحریک شده است.

2-  وزارت خارجه باید متوجه باشد که از منظر حقوقی و طبق قاعده «رویه» شدن برخی موضوعات که با مرور زمان ایجاد حق می کند، هر اظهار نظر دیپلماتیک، چه از سوی کشوری ذره ای و یا ابرقدرتی جهانی بار حقوقی یکسانی دارد، بر همین اساس بسنده کردن به توصیه ای برادرانه این اجازه را به دیگران هم خواهد داد که به خود اجازه اظهار نظرهای بی پایه اینچنینی را بدهند.

3- بحث تجمیع منافع ملی با اصول سیاست خارجی ارزشگرا، برای دستگاه دیپلماسی ما موضوعی انکار ناپذیر است، برای همین منظور تفهیم این موضوع به دیگر کشورها بسیار ضروری است، همچنین طراحی مدل های عملیاتی که بتواند موضوع گفته شده را از یک نظریه یا راهبرد به برنامه عمل تبدیل کند، و دیگر اینکه وزارت خارجه باید توجه داشته باشد که ضمن حفظ اصول و ارزش های انقلاب، ذره ای از موضوعات هویتی و مربوط به منافع مردم ایران غفلت نکند.

4- باید بپذیریم یکی از عوامل اصلی چنین موضع گیری هایی از سوی برخی کشورها، کاهش هزینه های چنین اقداماتی است و دیگر اینکه رافت بیش از حد دستگاه دیپلماسی ما در برابر گستاخی های دیگران سبب شده تا چنین اظهار نظرهایی به رویه تبدیل شود.

[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اژه‌ای: 2 تبعه آلمانی اعتراف کردند
دادستان کل کشور در خصوص بازداشت دو تبعه آلمانی در تبریز گفت: این دو تبعه آلمانی خود به کار خلافشان اذعان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه نشست پایانی شورای قضایی استان‌های شمال ‌غرب کشور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در دادگستری آذربایجان شرقی حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

*مهدی هاشمی در صورت ضرورت از طریق اینترپل دستگیر می‌‌شود
دادستان کل کشور گفت: در صورت ضرورت مهدی هاشمی را از طریق پلیس بین‌الملل دستگیر و به ایران می‌آوریم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که در مورد دلایل عدم دستگیری مهدی هاشمی با وجود محرز شدن نقش وی در فتنه‌های پس از انتخابات پرسید، اظهار داشت: قوه قضاییه ایشان را به عنوان متهم معرفی کرده است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب است و هر وقت وارد ایران شود، دستگیر می‌شود.
وی ادامه داد: پیش از این نیز در مورد عدم درخواست ایران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و انتقال‌ وی به ایران اظهار نظر کرده‌ام ولی باز هم می‌گویم، تعقیب و دستگیری متهمان از طریق اینترپل کار ساده‌ای نیست و ضوابط و شرایط سخت و خاصی دارد و این طور نیست که به محض اعلام یک کشور متهمی دستگیر و تحویل داده شود.
دادستان کل کشور اضافه کرد: با توجه به ضوابطی که وجود دارد اگر روزی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که لازم است مهدی هاشمی از طریق اینترپل دستگیر و به ایران آورده شود، این کار صورت می‌گیرد ولی تاکنون اقدامی نشده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر ایشان متهم هستند و به محض ورود به ایران دستگیر و به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود.

*دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در برخورد با عوامل جریان‌های سازمان یافته سریع برخورد کنند
محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به سفر خود به تبریز اظهار داشت: در این سفر که با حضور روسای دادگستری و دادستان‌های استان‌های شمال ‌غرب کشور بود مسائل مختلفی بررسی شد و نتایج بسیار ارزشمندی نیز به دست آمد.
وی عنوان داشت: حرکت در چارچوب قانون موضوعی است که هم به نفع مردم است و هم به نفع رسانه‌ها که امیدواریم با اتخاذ چنین روشی همه در آرامش و آسایش زندگی کنیم.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به موقع، مفید و در چارچوب قانون هم اعتماد مردم را افزایش می‌دهد و هم زمینه اعتماد بیش از پیش مردم را فراهم می‌آورد.
وی با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده در همایش مشترک روسای دستگاه‌های قضایی شمال‌ غرب کشور تاکید کرد: در راستای ایجاد امنیت اجتماعی و سیاسی و راهکارهای مربوط به این امر تصمیم‌های بسیار مفیدی اتخاذ شد که امیدواریم با اجرایی شدن آنها زمینه افزایش امنیت در این پنج استان فراهم آید.
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: به دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های استان‌های شمال ‌غرب کشور تاکید کردیم که نسبت به جریان‌های سازمان‌یافته و جریان‌هایی که امنیت مردم را تهدید می‌کنند حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز تاکید شود که در برخورد با عوامل جریان‌های سازمان‌یافته سریع و با دقت برخورد شود.

* عاملان حادثه سنندج تحت تعقیب‌ هستند
دادستان کل کشور در ادامه از تحت تعقیب بودن عاملان حادثه تروریستی شهر سنندج خبر داد و خاطر‌نشان کرد: با سرعت عمل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن عاملان حادثه شناسایی و به سزای اعمال خود خواهند رسید.
وی با بیان اینکه مواد مخدر و برخورد با عاملان توزیع این مواد خانمان‌سوز نیز در این نشست مشترک مورد بحث قرار گرفت، اظهار داشت: تدابیر بسیار مناسبی اتخاذ شده است تا شدیدترین برخوردها با عاملان توزیع مواد مخدر در این استان‌ها اعمال شود.
دادستان کل کشور گفت: در این نشست همچنین مقرر شد تا با هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رسیدگی به مسائل با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

* قرار وثیقه اولویت اول
محسنی‌اژه‌ای در ادامه از دیگر تصمیم‌های نشست مشترک در تبریز را جایگزین کردن قرار وثیقه تا حدامکان به جای بازداشت و زندان خواند و بیان داشت: در این نشست مقرر شد تا حد امکان در مواجهه با متهمان تامین وثیقه را جایگزین بازداشت موقت کنند تا افراد کمتر به زندان بروند و حداکثر در یک روز مسائل بررسی و اقدام شود.

* برخورد با دلالان و افراد سودجو در دادگستری‌ها
سخنگوی قوه قضاییه برخورد با دلالان و افراد سودجو در دادگستری‌ها را از دیگر تصمیم‌های این نشست مشترک خواند و تاکید کرد: تدابیری اتخاذ شد تا با دلالان و افراد سودجو و سوءاستفاده‌گر در دادگستری برخورد شود به ویژه به روسای دادگستری تاکید شد تا نسبت به کارکنان و پرسنل زیر مجموعه خود دقت نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم در استان‌های کشور مقرر شد تا نهایت همکاری با این بخش صورت گیرد.

*معوقه بانکی نخواهیم داشت
رسیدگی به معوقات بانکی از دیگر موضوعاتی بود که دادستان کل کشور از آن سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: افزایش بررسی‌ها نسبت به کسانی که معوقه بانکی دارند نیز در دستور کار دادگستری‌های استان‌ها قرار گرفت تا مقصران واقعی شناسایی و محاکمه شوند.
وی در مورد معوقات بانکی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده شرایطی در کشور فراهم می‌شود تا معوقه بانکی در سیستم اقتصادی کشور معنا نداشته باشد.
دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر سیستم بانکی اقدامات خود را به خوبی و با اطمینان لازم انجام دهد اصلاً معوقه بانکی معنا نخواهد داشت.
محسنی‌اژه‌ای بیان داشت: اگر در پرداخت تسهیلات بانکی تضمین‌های لازم اخذ شود شرایط برای معوق ماندن بدهی‌ها به سیستم بانکی معنا و مفهوم نخواهد داشت.
وی عنوان داشت: آن زمانی است که اگر قصوری هم در ابتدا از مشتری دیده شود دیگر تسهیلاتی ارائه نخواهد شد چرا که تضمین‌های لازم از سوی سیستم بانکی اخذ می‌شود به همین دلیل هم دستگاه قضایی و هم دستگاه اجرایی مصمم هستند تا مجاری غیرقانونی اخذ تسهیلات بانکی کشور را مسدود کنند.

* دستگیری بدهکار 1500 میلیارد ریالی در تبریز
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه از دستگیری فردی در تبریز خبر داد که یک هزار و 500 میلیارد ریال معوقه بانکی دارد.
وی اظهار داشت: این فرد دستگیر شده است و علاوه بر وی ‌کارکنان بانک که در راستای عدم بازپرداخت این تسهیلات با وی همکاری کرده بودند نیز دستگیر شده‌اند.
محسنی‌اژه‌ای در مورد جزئیات بیشتر این پرونده سخنی نگفت و تصریح کرد: با توجه به اینکه پرونده در دست بررسی است و هنوز حکم قطعی صادر نشده است به همین دلیل نمی‌توان اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه داد.

* بازداشت دو تبعه آلمانی در تبریز
دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد بازداشت دو تبعه آلمانی در تبریز اظهار داشت: این دو تبعه که با روادید توریستی در تبریز حضور یافته بودند بدون مدرک از نام خبرنگار سوءاستفاده کرده و با خانواده سکینه آشتیانی ارتباط برقرار کرده بودند.
وی ادامه داد: با توجه به ارتباطاتی که این دو تبعه با جریان‌های معاند خارج از کشور داشتند، در ایران دنبال اهداف خاصی بودند که به محض اثبات این موضوع دستگیر شدند و هم اکنون نیز در بازداشت به سر می‌برند.
محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: این دو تبعه آلمانی خود نیز به کار خلافشان اذعان و اعلام کرده‌اند که استفاده از عنوان جعلی خبرنگار کار خلافی بوده است.

[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در کانادا امروز پرواز یک هواپیمای بال زن به نمایش گذاشته شد.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر تود ریچرت طراح وخلبان این هواپیما سحرگاه امروز هواپیمای بال زن خود که موسوم به اسنود برد ودارای بال بسیار بزرگ است را برای مدت تقربیا نوزده ثانیه به پرواز در اورد واین هواپیما بدون موتور تنها توانست مسافت یک صد وچهل وپنج متر را با بال زدن طی کند که برای ثبت در کتاب رکوردها کافی است .

طراح این هواپیما که دارای درجه دکترا از دانشگاه تورنتو است گفت هدف از این کارش عملی کردن رویایش برای پرواز با نیروی خود انسان از طریق بال زدن بالها ی بزرگ بوده است .

برای قرنها است که مهندسان در اندیشه طرح یک هواپیما بوده اند که قادر باشد با نیروی انسان پرواز کند .

در سال 1485 لئوناردو داونیچی طرح این یک هواپیما را ارائه کرد.
[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
کارنامه پذیرفته شدگان تکمیلی ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 89 دانشگاه آزاد از ساعت 14 امروز در پایگاه اینترنتی اعلام نتایج به نشانی http://www.azmoon.com قابل مشاهده است.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه یادشده با ارائه مشخصات داوطلبی کارنامه خود را مشاهده کنند.

اطلاعیه مربوط به زمان و مکان ثبت نام به طور همزمان از طریق پایگاه اطلاع رسانی آزمون به آدرس www.azmoon.net در دسترس داوطلبان قرار داده می شود.

پذیرفته شدگان می توانند روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 24 و 25 / 7 / 89 جهت ثبت نام به واحدهای دانشگاهی محل پذیرش مراجعه کنند.
[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
پلیس قطر اعلام کرد نیروهایش دو روز پیش تعدادی آشپز غیر قطری که در یکی از آشپزخانه‌های پخت کیک و شیرینی کار می‌کردند را به جرم اشاعه فحشا بازداشت کرده است.

به نوشته «جمهوری اسلامی»، پلیس قطر در ادامه افزود: این آشپزهای غیر قطری تلاش می‌کردند با مواد مختلفی همچون خامه، وانیل، شکلات و غیره، اشکالی غیر اخلاقی بر روی کیک‌های تولیدی خود به تصویر بکشند.

خبرگزاری رسمی قطر نیز ضمن اعلام و تأیید این خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت کشور قطر نوشت: ابتدا گزارشاتی توسط برخی شهروندان به اداره امنیت عمومی قطر که در ساختمان وزارت کشور قرار دارد، رسید. پس از آن مسئولان اداره امنیت عمومی قطر بلافاصله دستور بازداشت عاملان این کار را صادر کردند.

خبرگزاری رسمی قطر در ادامه همچنین نوشت: این افراد در حال حاضر در حبس به سر می‌برند و در انتظار زمان محاکمه و مجازات خود می‌باشند.
[ جمعه 89/7/23 ] [ 8:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
روز گذشته و همزمان با پرتاب کتاب به سوی اوباما فرد دیگری با عریان شدن در برابر ریئس‌جمهور آمریکا جایزه میلیاردر انگلیسی را که برای این کار یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود، برنده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» روز گذشته و همزمان با پرتاب کتاب به سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از سوی یک فرد معترض آمریکایی، یک فرد دیگر نیز در جریان همایش تبلیغاتی حزب دموکرات در فیلادلفیا بازداشت شد.

این فرد که هیچ لباسی بر تن نداشت عباراتی را بر روی بدن خود نوشته بود که روز گذشته رسانه‌های خبری از هدف و هویت این فرد گزارشی در دست نداشتند.

اما امروز مشخص شد که این فرد عریان که خوان جیمز رودریگوئز نام دارد در واقع شخصی بوده است که با تسلیم شدن در برابر وسوسه یک میلیون دلاری یک میلیاردر انگلیسی دوام نیاورده و با نوشتن آدرس یک وب‌سایت و لخت شدن در برابر اوباما شانس خود را برای برنده شدن جایزه این میلیاردر انگلیسی آزموده است.

داستان این گونه است که الکی دیوید میلیاردر انگلیسی که بنا بر آخرین گزارش روزنامه انگلیسی ساندی‌تایمز در رتبه چهل و پنجم ثروتمندان انگلیس قرار گرفته و ثروت او بالغ بر 1.15 میلیارد پوند است، برای تبلیغ بیشتر سایت خود اعلام کرده که هر کس بتواند با عریان شدن در برابر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نام وب‌ساییت او را بر روی بدن خود به نمایش بگذارد به او یک میلیون دلار پاداش خواهد داد.

البته این میلیاردر انگلیسی در ابتدا مبلغ این جایزه را صدهزار دلار اعلام کرده بود اما با عدم استقبال، وی مجبور شده بود که اعلام کند مبلغ جایزه را ده برابر کرده و به یک میلیون دلار رسانده است.

در حالی که خوان جیمز رودریگوئز 24 ساله در مراسم روز گذشته توسط پلیس بازداشت شد، اما الکی دیوید پیش از این با رد این موضوع که وی با پیشنهاد خود باعث ایجاد خطرات امنیتی برای اوباما می‌شود، از شرکت کنندگان در این مسابقه خواسته بود تا این حرکت را در فضایی انجام دهند که به بازداشت آنها منجر نشود.

اما در همین حال دیوید الکی اعلام کرده است که با مشاهده مدارک موجود قصد پرداخت این مبلغ را دارد. وی در گفتگو با نشریه ویکلی‌استاندارد اعلام کرده است که من وقتی فیلم ویدیوئی مراسم را دیدم، برایم مسجل شد که این حرکت حتی چک هم نمی‌خواهد و به صورت نقد پرداخت خواهد شد.

شرایط لازم برای انجام این حرکت قرار گرفتن در معرض دید عمومی و جایی که همه بتوانند صدای او را بشنوند و 6 مرتبه فریاد زدن نام وب‌سایت این میلیارد بوده است.


بنا بر اعلام این میلیاردر انگلیسی و بر اساس اطلاعات دریافتی دو نفر دیگر هم این فرد عریان را در جریان این اقدام همراهی می‌کردند که یکی از آنها به فرد عریان کمک کرده و دیگری وظیفه فیلمبرداری را بر عهده داشته است.
[ چهارشنبه 89/7/21 ] [ 11:58 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
افزایش ناگهانی 30درصدی بلیت هواپیما، تغییرات محسوسی در تورهای داخلی و خارجی ایجاد می‌کند که به نفع سیستم گردشگری کشور نیست. در صورت مشخص بودن زمان و میزان تقریبی افزایش قیمت، کار هماهنگی آسان‌تر می‌شد و ضربه کمتری به بدنه گردشگری کشور وارد می‌شد.

خبرگزای میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ گردش و گردشگری همواره به ظاهر مورد توجه دست‌اندرکاران و متولیان این امر قرار دارد اما آن‌چنان که حرارت، ذات آتش است، برنامه‌ریزی، نظم و ثبات نیز جزو لاینفک گردشگری محسوب می‌شود و خلل در هر یک زمینه‌ساز آسیب به بدنه گردشگری خواهد شد.

ایجاد تغییرات ناگهانی در هر یک از حلقه‌های پیشین و پسین تورهای مسافرتی، به مثابه وارد کردن شوک به سیستم گردشگری است که جبران آن زمان و هزینه بالایی در پی دارد و شاید سبب زمین خوردن برخی دست‌اندرکاران این حوزه شود؛ یکی از این موارد افزایش 30درصدی قیمت بلیت هواپیماها است که تازگی اتفاق افتاده است.

گرانی بدون تخصیص زمان برای هماهنگی، در تورهای مسافران داخلی و نیز گردشگر خارجی که از مدت‌ها قبل کارهای برنامه‌ریزی و تعیین هزینه‌ها انجام شده است، ضرر می‌زند.

«شبابی» مدیر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی معتقد است اول این که زمان مناسبی برای افزایش قیمت نبوده و بعد از آن میزان افزایش بسیار بالا است: «در حال حاضر با توجه به نحوه‌ی اطلاع‌رسانی افزایش قیمت بلیت هواپیما، زنگ‌خور کم شده و مردم کم‌تر تماس می‌گیرند. کسانی که مراجعه می‌کنند از آشنایان هستند، در کل فروش خیلی پایین آمده.»

شبابی افزود: «زمان افزایش قیمت نامناسب بوده، اگر در فصل سفر یعنی مرداد و شهریور بود که مردم به هر حال می‌خواستند سفر کنند، بهتر بود ولی اکنون به راحتی از سفر صرف نظر می‌کنند. مسأله‌ی دیگر میزان افزایش است، 30 درصد خیلی زیاد است در حالی که پیش از این 7 یا 8 درصد افزایش می‌یافت.»

در حالی که «ناصر گلدوست»، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در مورد تأثیر این افزایش قیمت بر روی تورهای داخلی معتقد است: «تأثیر چندانی ندارد زیرا تورهای داخلی عمدتاً با اتوبوس هستند، جز یک سری تورهای خاص که آن هم مسافر خود را دارد.»

شبابی ضمن تأکید بر نامناسب بودن زمان و میزان افزایش، می‌گوید: «شاید این افزایش قیمت در برخی مسیرها مانند کرمان و یا شیراز که مسافر خاص خود را دارد تأثیری نداشته باشد اما در مسیر کیش و مشهد تأثیرگذار است. ما آژانس بند ب هستیم و تور می‌فروشیم، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و هواپیما چارتر می‌شود اما با این شرایط با آن که مجبور هستیم کمتر از قیمت خرید، فروش داشته باشیم همچنان فروش نمی‌رود. همین الان هواپیمای چارتر کیش خالی است؛ پکیج 130هزار تومانی، یکصد هزار تومان هم فروش نمی‌رود.»

«مجتبی تهرانی»، مدیر دفتر خدمات مسافرتی ضمن آن که معتقد است این افزایش قیمت تأثیر چندانی ندارد، افزود: «قیمت پرواز نسبت کشورهای همسایه ارزان است، از طرف دیگر به دلیل کمبود هواپیما نسبت به جمعیت، هر قیمتی که تعیین شود مردم می‌خرند.»

وی در مورد تورها گفت: «سال جاری به علت نبودن پول، افت کاری داشتیم زیرا می‌دانید سفر در انتهای سبد خانوار قرار دارد و همچنین جایگاه خاصی در بین خانواده‌ها ندارد در نتیجه به راحتی حذف می‌شود.»

تهرانی در مورد زمان افزایش گفت: «اگر این تغییر در زمان سفر مانند شب عید یا تابستان اتفاق می‌افتاد به راحتی جا می‌افتاد اما اکنون علاوه بر افتی که سال جاری گریبانگیر بوده، هنگام آغاز سال تحصیلی است و مردم بیشتر درگیر برنامه‌های کاری خود هستند در نتیجه به راحتی سفر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.»

وی در خصوص تورهای خارجی ادامه داد: «بر خلاف تورهای داخلی، تورهای خارجی رشد داشته؛ به دلیل این که مردم حساب و کتاب می‌کنند و می‌بینند قیمت تور 4 روز و سه شب هوایی داخلی تفاوت چندانی با یک تور یک هفته‌ای خارجی ندارد، بنابراین به راحتی تور خارجی را انتخاب می‌کنند به مالزی و ترکیه می‌روند تا از سایر مزایای نیز استفاده کنند و تنوعی نیز محسوب می‌شود.»

اما در خصوص گردشگر خارجی که قصد سفر به ایران را دارد مدیر دفتر مسافرتی گفت: «سفر به ایران جزو سفرهای گران قیمت است، در حالی که سفر به کشورهای همسایه 300 یا 400 دلار هزینه در بر دارد، پکیج سفر یک هفته‌ای به ایران حداقل 700 دلار هزینه خواهد داشت. مسأله‌ای که سفر به این را متفاوت می‌کند سفر فرهنگی است؛ بدین معنی که مسافر فرهنگی به خاطر هدفش، تفاوت هزینه‌ی اعمال شده را می‌پردازد.»

البته باید در نظر گرفت که ضمن پرداخت، بی‌نظمی و تغییر ناگهانی تأثیر سؤ خود را بر مسافر خارجی خواهد گذاشت.»

تهرانی در پایان سخن خود افزود: «اگر این افزایش قیمت مانند برخی موارد دیگر زمان خاصی داشت و آژانس‌داران می‌دانستند که در تاریخ معینی صورت می‌گیرد، به راحتی می‌شد برنامه‌ریزی کرد ولی در حال حاضر زمان خاصی ندارد.»

نکته جالب این است که ناصر گلدوست دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران معتقد است این افزایش قیمت اما تغییری در وضعیت حمل و نقل ایجاد نمی‌کند: «از این دید نگاه نکنیم، حرف ما این بوده که قیمت بلیت هواپیما آزاد باشد، یعنی اجازه بدهند که شرکت‌های هواپیمایی بر اساس داشته‌ها و نداشته‌ها، هزینه و درآمد قیمت بدهند که به این ترتیب زمینه رقابت مهیا می‌شود و به نفع مسافر ارزان‌سوار نیز خواهد بود.»

وی ادامه داد: «دست زیاد خواهد شد، عده‌ای از اکراین و کشورهای دیگر هواپیما وارد خواهند کرد و با آن کار می‌کنند و شرکت‌ها نیز هواپیماهای خود را بازسازی می‌کنند. از طرف دیگر در برخی ساعات به مسافران این امکان داده شود که سفر ارزانی داشته باشند.»

وی در مورد افزایش 30درصدی اخیر بلیت هواپیماها گفت: «افزایش 30درصدی دردی را دوا نمی‌کند زیرا مربوط به حذف یارانه‌ها می‌شود و به نفع دولت است چرا که تنها منبع پرداخت تغییر می‌کند و به جای دولت، مردم هزینه را پرداخت می‌کنند.»

با توجه به موارد یاد شده می‌توان نتیجه گرفت معین نبودن زمان افزایش هزینه بلیت پرواز و همچنین میزان این افزایش به بدنه گردشگری کشور که آسیب‌پذیر است، ضربه‌ای می‌ز‌ند که جبران بسیار مشکل خواهد بود.
[ چهارشنبه 89/7/21 ] [ 9:57 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به گزارش میراث آریا :

استان‌شناسان قسمت‌هایی از یک مجسمه گرانیتی 3000 ساله‌ای را کشف کردند که متعلق به آمن هوتپ سوم، فرعون قدرتمند مصر باستان بوده است.


به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ زاهی هاواس، رئیس شورای عالی عتیقه جات مصر گفت: این مجسمه در ورودی شمالی معبد آمن هوتپ سوم کشف شد و فرعون را در حالی که روی تخت سلطنتی همراه با آمون نشسته است نشان می‌دهد.

وی افزود: نیمی از سنگ گرانیت قرمز رنگی که بخش فوقانی مجسمه را تشکیل می‌دهد پیشتر در معبد تدفینی آمن هوتپ در شهر جنوبی الاقصر کشف شده بود.

هاواس خاطرنشان کرد:‌ این یافته جدید که در حدود 130 سانتی متر ارتفاع و 95 سانتی متر پهنا دارد از آنجایی که جزییات ظاهری آمن هوتپ را به صورتی واضح به تصویر می‌کشد، به مجسمه‌ای خارق العاده تبدیل شده است.

باستان‌شناسان بر این باورند که اندازه کامل مجسمه آمن هوتپ سوم ارتفاعی نزدیک به سه متر داشته باشد.

در چند سال اخیر و در کاوش‌های باستان‌شناسان در نقاط مختلف مصر، مجسمه‌های گوناگونی از این فرعون کشف شد که جدیدترین آن کشف مجسمه‌ای گرانیتی از وی در کرانه باختری الاقصر بوده است.

آمن هوتپ سوم که در فاصله سال‌های 1390 تا 1352 پیش از میلاد بر سرزمین مصر حکومت می‌کرده، بر اساس مستندات به دست آمده توسط دانشمندان، پدر بزرگ توت آنخ آمون، فرعون جوان مرگ این کشور، بوده است.


 




 


[ چهارشنبه 89/7/21 ] [ 9:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Gizmag ،بسیاری از دانشجویان قدیمی و شاید کنونی ایرانی هنوز هم از ماشین حساب های ساده و یا نموداری کاسیو استفاده می‌کنند و به نوعی برای آنان نوستالوژیک است و خوب این شرکت نیز برای عقب نماندن از قافله زمان اقدام به طراحی نسل بعد ماشین حساب های خود نیز کرده است.

شرکت کاسیو اعلام کرد که نسل بعدی ماشین حساب های نموداری این شرکت برای ارائه نمودارها و داده های اماری به صورت رنگی و با مشخصات پیشرفته ارائه می‌شود  و طبق اعلام این شرکت قرار است ماشین حساب نسل بعد کاسیو با نام Prizm با طراحی بدنه مدرن و ارائه داده‌های آماری با گرافیک و وضوح بالا به دانش آموزان و دانش جویان امکان طراحی نمودار از طریق پس زمینه  برای کشف توابع ریاضی مورد استفاده را بدهد.

از جمله مشخصات ماشین حساب پریزم می‌توان به صفحه نمایش ??? اینچی  LCD  و حافظه اصلی با ظرفیت ذخیره سازی ?? مگابایت و همچنین امکان کار تا ??? ساعت فقط با استفاده از ? باتری آلکالین اشاره کرد.

در این ماشین حساب قابلیتی به نام تابع تصویر وجود دارد که دانش آموزان را قادر می‌سازد که با استفاده از تصاویر صحنه‌های زندگی واقعی به ایجاد نمودار بپردازند و آنان را قادر می‌سازد تا بیش از ?? نوع از تصاویر رنگی از زندگی واقعی مانند اشکال منحنی،پل‌ها و ساختمانهای مدرن  را به صورت نمودار رسم کرده و پس از آن می‌توانند با استفاده از محاسبات رگرسیون به درک بهتر توابع ریاضی استفاده شده دست پیدا کنند.

این ماشین حساب که قرار است با ?? تصویر پیش فرض و همچنین پورت USB برای تبادل اطلاعات با رایانه‌ها و به اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان با قیمت ??? دلار در ژانویه سال ???? عرضه شود.


[ چهارشنبه 89/7/21 ] [ 9:19 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1620597