سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
با نزدیکی فصل بهار کشاورزان جنوب شرق چین در مراسم نمادین فرا رسیدن فصل بهار را جشن گرفتند.



























تصاویر: خبرگزاری مهر از شینهوا

[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]


 

 

[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:51 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

ساعت کار شعب بانکها در ایام پایانی سال و نوروز سال 90 اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک ملی اعلام کرد: شعب منتخب این بانک در سراسر کشور در روز 29 اسفندماه و روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین ماه سال 90 از ساعت 9 تا 12 آماده سرویس دهی به مردم هستند.

همچنین شعبه مرکزی این بانک در روزهای دوم تا چهارم فروردین ماه سال آینده از ساعت 9 تا 12 به ارائه خدمات بانکی خواهد پرداخت.

بالغ بر 4 هزار دستگاه خودپرداز، 55 پایگاه شبانه روزی خودپرداز و 200 هزار دستگاه پایانه فروش این بانک در ایام نوروز به مردم ارائه خدمت می کنند.

در همین حال، بانک سپه نیز اعلام کرد: تمامی شعب این بانک هر روز تا پایان سال تا ساعت 18 آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند.

شعب منتخب بانک سپه روزهای سه شنبه دوم، چهارشنبه سوم و پنج شنبه چهارم فروردین ماه سال 1390 از ساعت 9 صبح الی 13 آماده ارائه خدمت به هموطنان است.

همچنین بنابراعلام بانک تجارت، شعب این بانک در ایام تعطیلات نوروز 90 شعب منتخب کشیک روز جمعه 27 اسفند 1389در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مشتریان هستند.

بنابراین گزارش، 292 شعبه بانک تجارت در تهران و شهرستانها در روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین از ساعت 9 الی 12 ارائه کننده خدمات بانکی به مشتریان خواهند بود.

شعب 24 ساعته الکترونیکی و شعب سبای بانک تجارت نیز در تهران و دیگر مراکز استانها آماده سرویس دهی به مشتریان بانکهای کشور می باشند. همچنین تمهیدات لازم برای تامین وجه نقد مورد نیاز دستگاه های خودپرداز بانک تجارت در ایام نوروز صورت گرفته است.

بانک رفاه هم اعلام کرد: شعب منتخب بانک رفاه در سراسر کشور به صورت باجه های کشیک روز جمعه 27 اسفند ماه سالجاری از ساعت 8:30 الی 12:30 آماده ارائه خدمت به هموطنان گرامی هستند.

همچنین شعب منتخب این بانک در سراسر کشور به صورت باجه های کشیک طی روزهای یکشنبه 29 اسفند ماه سالجاری، سه شنبه دوم و پنج شنبه چهارم فروردین ماه سال 90 از ساعت 9 الی 12 آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند.

بانک صادرات اعلام کرد: شعب منتخب و دستگاه های خودپرداز بانک صادرات ایران در ایام تعطیلات نوروز 1390 سرویس دهی خواهند داشت.

310 شعب منتخب بانک صادرات ایران در سراسر کشور، طی ایام تعطیلات رسمی نوروز در روزهای 29 اسفند، دوم، سوم و چهارم فروردین 90 از ساعت 8:45 صبح الی 12 ظهر آماده ارائه خدمات هستند.

در روزهای پایانی سال، پیش بینی های لازم برای تامین نقدینگی  شعب و دستگاه های خودپرداز ثابت و سیار شبکه بانک صادرات ایران انجام شده است.
گفتنی است، دستگاه های خودپرداز بانک صادرات ایران نیز به منظور سرویس دهی به مسافران نوروزی تجهیز شده و بر اساس تمهیدات به عمل آمده در مراکز استانها و اماکن اقامتی ، زیارتی و سیاحتی و جاده های پرتردد مستقر خواهند نمود.
 
در همین حال، بنابراعلام بانک ملت، شعب کشیک این بانک در روزهای 29 اسفندماه 89 و دوم، سوم و چهارم فروردین ماه سال 90 به ارائه خدمات بانکی به مشتریان خواهند پرداخت.
 
شعب کشیک بانک ملت در روزهای یادشده از ساعت 10 صبح تا 13 عصر، انواع خدمات نوین بانکی را به مشتریان ارائه خواهند داد. در عین حال، مرکز ارتباط ملت به شماره 1556 در روزهای تعطیل به صورت شبانه روزی، آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات بانکی مشتریان خواهد بود.
 
بانک کشاورزی نیز اعلام کرد: 387 شعبه بانک کشاورزی طی روزهای 27 و 28 اسفند ماه سال جاری و در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند و خدمات بانکی ارائه خواهند داد.
 
تمامی شعب بانک کشاورزی روز27 و29 اسفند ماه سال جاری از ساعت 8 تا 12 و 28 اسفند ماه سال جاری تا پایان وقت اداری و شعب منتخب روزهای سوم و چهارم فروردین ماه سال90از ساعت 9 تا 13 آمادة ارائه خدمات بانکی به هموطنان و مسافران نوروزی هستند.
 
بر اساس این گزارش، با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر ساعت رسمی کشور ، شروع فعالیت شعب کشیک این بانک بر اساس ساعت جدید نیمه اول سال جدید خواهد بود.
 
شعب منتخب بانک کشاورزی که در تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات هستند، مجهز به دستگاه های خودپرداز هستند و آماده ارائه خدمات به هموطنان دارای کارتهای بانکی بانک کشاورزی و سایر بانک های عضو شبکه شتاب خواهند بود.
 
بانک مسکن هم لیست 241 شعبه کشیک نوروز 1390 در روزهای سوم و چهارم فروردین ماه را اعلام کرد.
 
بانک سامان اعلام کرد: کلیه شعب بانک سامان در تهران و شهرستانها در روزهای جمعه پایانی سال89  و روز 29 اسفند از ساعت 9 صبح لغایت17 بعداز ظهر، به طور یکسره، آماده سرویس دهی به مشتریان گرامی هستند.
 
در ضمن، مشتریان گرامی در صورت داشتن هرگونه پرسش در 24 ساعت شبانه روز می توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره 6422-021 تماس حاصل فرمایند.
 
همچنین تمامی شعب بانک سامان در تهران، شهرستانها و جزیره کیش در روزهای جمعه 27 و 29 اسفندماه به صورت یکسره آماده ارائه خدمات بانکی هستند.
 
همچنین شعب منتخب تهران و شهرستان نیز در روزهای دوم، چهارم و ششم فروردین بین ساعات 9الی12بعدازظهر آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشند.
 
بانک اقتصاد نوین اعلام کرد: 73 شعبه این بانک در سراسر کشور در روزهای 2، 3 و 4 فروردین 1390 از ساعت 9 صبح تا 13 مفتوح بوده و آماده ارایه خدمت به مشتریان این بانک هستند.
 
همچنین شعب این بانک روز 29 اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 12 مفتوح بوده و آماده ارائه خدمت به مشتریان این بانک هستند.

[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:51 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی

سید احمد خمینی به همراه دکتر چمران در لبنان

سیداحمد خمینی در دیدار با آیت‌الله گلپایگانی

سیداحمد خمینی به همراه امام خمینی در فرانسه

سیداحمد خمینی به همراه آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع عده‌ای از رزمندگان

امام خمینی و سیداحمد خمینی در حیاط منزلشان به همراه خادم امام (ره)
 

سیداحمد خمینی در هنگام رأی دادن

دیدار سیداحمد خمینی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

سخنرانی مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی در دیدار با روحانیون
و جمعی از مردم به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران

[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یوشی موراکامی در حالی که گریه می کند دستان بی جان مادرش را از زیر خروارها خاک می گیرد.جسد وی نزدیک خانه اش در ریکوزنتاکاتا در استان ایواته پیدا شد.



دست در دست مادر زیر خروارها خاک/عکس

[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

عاملان قتل پزشک تهرانی که جنجال‌آفرینی کرده بودند در دادگاه کیفری استان تهران جزئیات جنایت را فاش کردند.

 در ابتدای این جلسه پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستانی، قاضی پرونده به متهم ردیف اول سجاد تفهیم اتهام کرد و او نیز که با اتهام ارتکاب به قتل عمد، جعل و ربایش پلاک ثبتی موتور، تمرد از فرمان پلیس و درگیری با ماموران کلانتری گیلانغرب روبه‌روست، در ابتدا گفت: من با قصد خودکشی و بعد از مصرف قرص‌های روان‌گردان وارد کلانتری گیلانغرب شدم و در آنجا ماموران با من درگیر شده و من به دلیل مصرف قرص‌های روان‌گردان و نداشتن حال مناسب در برابر آنها مقابله به مثل کردم.

وی ادامه داد: در کلانتری ماموران قصد خلع سلاح من را داشتند و من هم به همین دلیل با آنها مقابله کردم. در ادامه، مستشار دادگاه از وی سوال کرد به چه دلیل شما ادعا می‌کنی که دکتر سرابی مقصر فوت مادرت بوده است؟ که متهم نیز پاسخ داد: من وقتی به متخصص مادرم در کرمانشاه مراجعه کردم و گفتم دکتر سرابی روی مادر من عمل آنژیوگرافی انجام داده است آن دکتر هم گفت احتمال دارد آنژیو باعث مرگ مغزی مادر شما شده باشد اما جواب قطعی به من نداد. در ادامه متهم در بیان نحوه ارتکاب به جرم و سپس فرار از صحنه جنایت خاطرنشان کرد: من دوره‌های حفاظت را فرا گرفته بودم و می‌دانستم که به چه شکل باید از صحنه گریخت و در روز حادثه به اتفاق یکی از دوستانم به محل مطب دکتر سرابی واقع در میدان هفت‌حوض رفتیم سپس من به وی گفتم که تو می‌توانی بروی. سجاد ادامه داد: بعد از رفتن علی با موتوری که قبلا تهیه کرده بودم برابر خودروی دکتر سرابی رفتم و اقدام به تیراندازی کردم اما به دلیل اینکه تسلط نداشتم و حین موتورسواری شلیک کردم نتوانستم به خوبی نشانه‌گیری کنم. متهم ادعا کرد که قصد تهدید دکتر سرابی را داشته و نمی‌خواسته او را بکشد. در ادامه قاضی پرونده از وی سوال کرد از چه ناحیه و چند تیر به سمت دکتر سرابی شلیک کرده که متهم گفت: از سمت راننده 2 تیر به طرف سرابی شلیک کردم. بعد از اظهارات متهم ردیف اول، علی متهم ردیف دوم قتل دکتر سرابی در جایگاه حاضر شد که قاضی بعد از تفهیم اتهام به وی درباره معاونت در قتل از نحوه آشنایی وی با سجاد سوال کرد و وی نیز پاسخ داد: من 3 سال پیش با سجاد در اسلام‌آباد غرب از طریق یکی از دوستانم آشنا شدم و با توجه به اینکه موتور من در اسلام‌آباد توقیف شده بود دوست من مدعی شد که او می‌تواند کمکی برای رفع توقیف موتوسیکلت من انجام دهد. سپس قاضی همتیار از متهم ردیف دوم سوال کرد آیا از ابتدای بیماری مادر سجاد ایشان در خانه شما اقامت داشته است؟ که متهم نیز پاسخ داد بله.

قبل از مرگ مادر سجاد ایشان در خانه من اقامت داشتند. بعد از مرگ نیز یک بار به خانه من آمده بود. علی ادامه داد: سجاد در روز قبل از حادثه از کرمانشاه به تهران آمد و در تماسی با من گفت که قصد دارد برای یک شب در خانه من اقامت کند و بعد از اینکه به خانه ما آمد من دلیل پوشیدن پیراهن مشکی را از وی جویا شدم که او گفت مادرش فوت کرده است و از آن موقع بود که مطلع شدم سجاد مادرش را از دست داده است. متهم به معاونت در قتل درباره اتفاقات روز حادثه مدعی شد: ساعاتی قبل از وقوع جنایت سجاد به من گفت که من آدرس دقیق مطب دکتر را بلد نیستم و تو که در تهران زندگی می‌کنی بیا تا با هم به مطب دکتر سرابی برویم و مدعی شد که قصد دارد برای جمع‌آوری مدارک به مطب دکتر سرابی برود.

در آن روز من با موتور خودم پیشاپیش وی حرکت کردم و به سمت مطب دکتر رفتیم و سپس گفت که چند دقیقه‌ای صبر کن تا من بازگردم. متهم ردیف دوم افزود: بعد از اینکه من در کنار موتوسیکلت سجاد ایستادم وی بار دیگر به سمت من آمد و گفت که قدری کارش طول خواهد کشید و من نیز از آن محل به سمت خانه خود حرکت کردم و ساعتی بعد نیز او با من تماس گرفت و مدعی شد که موتورش توقیف شده و من نیز برای بازگرداندن او به محل ساختمان دنیای نور واقع در اتوبان رسالت رفتم. در ادامه مستشار دادگاه از وی سوال کرد که آیا تو مطلع بودی که سجاد مسلح است یا خیر؟ و متهم ردیف دوم نیز در پاسخ به این سوال گفت: خیر من اطلاعی در این باره نداشتم و بعد از آنکه در شب روز حادثه سجاد را برای برگشتن به شهرستان به میدان آزادی بردم متوجه اسلحه او شدم و از وی سوال کردم که جریان این اسلحه چیست که او گفت من با دکتر سرابی درگیر شدم. بعد از این اظهارات مستشار دادگاه از متهم ردیف دوم علی سوال کرد که چه زمان فهمیدی که دکتر سرابی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و وی نیز پاسخ داد: همان زمانی که اسلحه را در میدان آزادی همراه سجاد دیدم او مدعی شد که با دکتر درگیر شده است و من متوجه این موضوع شدم.

در پایان دادگاه، قاضی پرونده ختم روند دادرسی را اعلام و خاطرنشان کرد، طی هفته‌های آینده حکم نهایی متهمان پرونده قتل دکتر سرابی اعلام خواهد شد. دکتر سرابی متخصص قلب بیمارستان خاتم‌الانبیا 31 شهریور 89 توسط فرزند یکی از بیماران خود مورد سوءقصد قرار می‌گیرد و در روز 2 مهر 89 براثر جراحت وارده فوت می‌کند.

[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

جدید ترین نسخه از مرورگر مشهور مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر 9 رسما از ساعاتی پیش برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت. مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است. عملکرد و سرعت آن هم بهبود داده شده و می تواند از امکانات جدید ویندوز 7 هم پشتیبانی نماید. قابلیت های زیاد دیگری هم وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم گذری داشته باشیم بر بهترین قابلیت های نسخه جدید این مرورگر. با ما همراه باشید.


 

- اینترفیس جدید:

1.JPG

اولین چیزی که پس از بالا آمدن IE9 توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که اینترفیس کاملا نو شده و فضای عمودی کمتری را اشغال می کند. این بدان معناست که صفحه گسترده تری برای گشت و گذار در وب در اختیار دارید. پس روز هایی که تولبار های زیادی مزاحم کار شما می شدند و گاهی اوقات صفحه موقعیت درست خود را از دست میداد، به پایان رسیده است. در واقع نوار ابزار بالای صفحه شباهت زیادی به کروم دارد و حتی می توان گفت: از کروم هم بهتر است!


 

در این تولبار مهم ترین دکمه های ناوبری و قسمت جستجو و نوار آدرس، با هم ترکیب شده اند. پس بقیه فضا به تب ها و دکمه های دیگر اختصاص داده شده است. شما می توانید نوار آدرس را در صورت نیاز تغییر سایز دهید. همچنین تمام گزینه های شما با زدن دکمه ی تنظیمات پدیدار خواهند شد که این هم شبیه ورژن های جدید کروم می باشد.


 

آدرس بار کاملا دستی است و امکاناتی نظیر حدس زدن مورد جستجو از History شما یا از بینگ را دارد. تصاویر خطی هم آمده اند تا آدرس بار را بر شما تمام کنند! وقتی دنبال فرد خاصی می گردید، گاهی تصویرش هم پدیدار می شود. البته قطعا می توانید در صورت نیاز موتور جستجو خود را از بینگ تغییر دهید.


 

- استاندارد های جدید و کارایی:

2.JPG

نسخه جدید در حوزه فنی هم نسبت به اجدادش یک جهش را تجربه می کند. شتاب دهنده سخت افزاری هم به کار گرفته شده و HTML 5 هم به میزان زیادی پشتیبانی می شوند. شتاب دهنده سخت افزاری از رندر سازی یک صفحه ساده گرفته تا یک اپلیکیشن تحت وب پیچیده؛ از کارت گرافیک شما کمک می گیرد.


 

مایکروسافت یک صفحه Test Drive خوب هم برای افرادی که می خواهند این قابلیت ها را با دمو های ویدئویی یا بازی های کوچک تست کنند، فراهم آورده است. البته نمی توان آن را بی اشکال توصیف کرد و قطعا مشکلاتی تصادفی در رندرینگ پیش می آید. به هر حال IE 9 نسبت به نسخه های پیشین، واقعا پیشرفت بزرگی کرده اما باید گفت هنوز مشکلاتی دارد. مطمئنا در گذر زمان خواهیم دید که مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد و تا آن جا که کار این نسخه را در کاربرد های عادی مشاهده کردیم؛ می توانیم بگوییم: شیک ترین و بهترین اینترنت اکسپلورری است که ما تا کنون دیده ایم.


 

- میان بر های ویندوز هفتی

3.jpg

زمانی که گوگل کروم به خاطر قابلیت ایجاد میان بر های اپلیکیشنی از Web App ها شهرت پیدا کرد، مایکروسافت داشت به واسطه همکاری با فیسبوک، توییتر و پاندورا یک قدم جلو تر می افتاد. این همکاری به خاطر درست کردن Bookmark هایی بود که در تسک بار قرار بگیرند و از لیست های پرشی یا Jump List های ویندوز 7 پشتیبانی کنند.


 

برای مثال: با درگ کردن یک آدرس در فیس بوک - از آدرس بار به تسک بار - یک میانبر برای شما ایجاد می شد که شما را به طور مستقیم به آن صفحه از فیس بوک ببرد. اما با اضافه شدن تسک ها است که IE 9 نسبت به کروم برتری می یابد. مثلا می توانید فید خبر ها، پیام ها، رویداد ها، دوستان و خیلی چیز های دیگر را به این جامپ لیست ها اضافه نمایید. جالب این که تمام آیکون ها مانند نمونه هایشان در سایت اصلی می باشند و تم سایت را حفظ می کنند


 

- تحلیل گر عملکرد در افزونه ها:

4.JPG

یکی از بهترین قابلیت ها برای کاربرانی است که نیاز به سرعت بیشتر دارند؛ همین Add-On Performance Advisor یا تحلیل گر عملکرد در افزونه هاست. این قابلیت دائما در حال تجزیه و تحلیل عملکرد افزونه ها می باشد و به شما می گوید که کدام افزونه در حال حاضر، مرورگر شما را کند کرده است. برای استفاده از این قابلیت باید صبر کنید تا یک نوار در مرورگرتان پدیدار شود و خبر از کاهش سرعت قابل توجهی را در آن دهد. ( البته می توانید به صورت دستی هم تعیین کنید که چه مقدار تاخیر در افزونه ها مجاز است و در صورتی که تاخیر از حد مجاز بالاتر رود، مرورگر به شما خبر می دهد). این واقعا یک قابلیت خوب است و امیدواریم که در آینده آن را در فایرفاکس و کروم هم ببینیم.


 

- دیگر امکانات:

5.jpg

در نهایت، مانند فایرفاکس و هر مرورگر محبوب دیگر، اینترنت اکسپلورر هم یک پنجره کوچک را برای مدیریت دانلود ها در اختیار شما می گذارد. این یک حرکت انقلابی نیست اما مدیریت دانلود ها را خیلی راحت می کند. این یک تغییر کاملا خوشایند است. یک خبر بد هم برای کاربران ویندوز اکس پی وجود دارد. به نظر میرسد جدیدترین نسخه اینترنت اکسپلورر برای ویندوز اکس پی ارایه نمیشود.


دانلود اینترنت اکسپلورر ?


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 11:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

چند سال پیش میوه ای به نام Miracle Berry به جهان معرفی شد.این میوه که در غرب آفریقا پرورش می یابد یک ویژگی بسیار جالب دارد. و آن این است که میوه می تواند طعم غذاها را به طرز محسوسی عوض کند.مثلا غذاهای ترش و تلخ -برای مثال لیمو ترش به طعم پرتغال و گوجه فرنگی شیرین می شود-در ترکیب با پروتئین های این میوه شیرین مزه می شوند.وقتی که Miracle Berry در بازارهای آمریکا به عنوان میوه ای نوظهور پدیدار شد در ابتدا تنها استفاده از آن برای سرگرمی و گمراه کردن افراد در تشخیص طعم و مزه ها به کار می رفت.اما رفته رفته دانشمندان امیدوار شدند که با استفاده از ترکیبات این میوه بتوانند به انواع گوناگونی از گیاهان و مواد طعم قابل قبولی بدهند به طوری که قابل مصرف گردند. 

سرآشپز اهل شیکاگو،Homaro Cantu نیز در کنفرانسی نظر خود را این چنین اعلام کرد : او معتقد است که از این میوه می شود در کشورهای قحطی زده که دچار بجران شدید تغذیه ای هستند استفاده کرد، تا به موادی که به طور طبیعی غیر قابل خوردن هستند طعم های بهتری داد.مثلا از علف های تلخ و وحشی مزه ای قابل قبول به دست آورد.


گرچه این روش برای حل بحران تغذیه ای کمی گران در می آید اما داشمندان در حال آزمایش هایی بر روی پروتئین میراکولین(miraculin) هستند-این پروتئین عامل این ویژگی اعجاز انگیز در میوه است.-پروتئین میراکولین مانع از دریافت طعم های ترش و تلخ توسط گیرنده های خاص آنها در دهان می شود.به این ترتیب تلخی و ترشی احساس نخواهد شد-تا بتوانند  آن را به حالت های پودری یا استنشاقی تبدیل کنند.Miracle Berry ممکن است که خواص سلامتی زیادی نیز  به همراه داشته باشد.مثلا این میوه برای بیماران دیابتی یک شیرین کننده طبیعی به حساب می آید.و همچنین می تواند آن طعم فلزی که بعضی بیماران در طول دوره شیمی درمانی در غذاها حس می کنند را از بین ببرد.به هر حال این تحقیقات اگر ادامه پیدا کند و به کشت وسیع این میوه و تولید پروتئین های میراکولین منجر شود شاید روزی استفاده از چاشنی های این میوه در کناز غذاهایمان به امری طبیعی مبدل شود.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 11:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز
حوادث و بلایای طبیعی و اثرات و تجربیات ناشی از آن با توجه به اینکه بسیار ناراحت کننده و دردناک است ؛ اما این گونه حوادث درسهایی به ما می‌آموزد که درک و فهمیدن آن بسیار آموزنده بوده و راههای پیشرفت را هموارتر می‌سازد.

به گزارش معماری نیوز، نمونه بارز آن زلزله اخیر ژاپن است که از 2 منظر قابل تامل و حائز اهمیت است.

نکته اول اینکه علی رغم نظم و دقت کار مهندسان ژاپنی، متاسفانه شاهد به وقوع پیوستن حادثه‌ای تلخ در راکتورهای هسته‌ای آن کشور بودیم که هر آن احتمال به وقوع پیوستن چرنبیلی به مراتب گسترده تر می‌رود که این موضوع در تخصص اینجانب نمی‌باشد و از ادامه موضوع صرف نظر می‌کنم.

نکته دوم موضوع مهندسی عمران و مقوله مقاوم سازی در ساختمانهای ژاپن بود که با توجه به تخریب بسیار ناچیز آن، ضمن حیرت جهانیان به دقت و نظم در طراحی و اجرای آن، تحسین متخصصین امر را نیز به همراه داشت.

برای نمونه ساختمان با نمای شیشه‌ای که بعد از زلزله 9.1 ریشتری، هیچگونه آسیبی به ساختمان نرسیده و ساختمان 100% سالم باقی مانده است.

نکته‌ای که چند صباحی است که دغدغه و کابوسی برای مسئولین در شهرداری، شورای شهر و وزارت مسکن شده است. کابوسی که هر از چند گاهی منجر به صدور بخشنامه‌هایی یک شبه و غیرکارشناسی که عمدتا ضمانت اجرایی ندارند می‌شود. بخشنامه‌هایی که در صورت ساخت چنین برجها و مکانهایی مانع از صدور پایان کار برای سازنده آن می‌شود.

البته چون ایجاد زیرساخت و اصلاح وضعیت فعلی چند سالی بطول می‌انجامد و از صبر و حوصله مسئولین خارج است، نظرشان را با توضیحاتی مختصر به همراه عکس در این مقاله جلب می‌نماییم.

ساختمان مرکز فرهنگی و آموزشی «مدیا تک»

ساختمان مرکز فرهنگی و آموزشی «مدیا تک» در سال 2001 با طرح «تویو ایتو» معمار برجسته ژاپنی اجرا شد.

 این ساختمان دارای 13 ستون فولادی و 7 صفحه میله‌ای فولادی می‌باشد. طبقات زیرین در این ساختمان دارای قابلیت جذب انرژی ارتعاشاتی زمین لرزه می‌باشد.

نمای این ساختمان از شیشه‌های دو جداره با مقاومت بسیار بالا و عایق قوی صدا تشکیل شده است.
دیوارهای تعبیه شده در طبقات بالایی دارای قابلیت حرکت و جابجایی می‌باشند. با توجه به اینکه این ساختمان یک مجتمع عظیم می‌باشد، در زلزله 9.1 ریشتری به هیچ عنوان خسارت قابل توجهی ندید.

ساختمان «مدیا تک» دارای 9 طبقه می‌باشد که 2 طبقه در زیرزمین و 7 طبقه بالای زمین میباشد. ارتفاع این ساختمان حدود 37 متر می‌باشد. نکته قابل توجه اینجاست که ستون‌های اصلی این ساختمان، علاوه بر نقش اصلی خود در ایجاد پایداری ساختمان، به عنوان رابط عمودی طبقات، انتقال نور خورشید از بام به داخل طبقات، عبور شبکه کابلی و راه پله و آسانسور نیز به کار می‌رود.



















[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 11:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 11:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 139
کل بازدیدها: 1618031