سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
صبح امروز ـ تاسوعای حسینی ـ دو بمب در چابهار منفجر و متاسفانه موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از هم وطنانمان شد.

به گزارش «تابناک» این دو بمب صبح امروز در مسجد امام حسین (ع) چابهار و در دسته عزاداری سوگواران اباعبدالله الحسین(ع)منفجر شده است.

بنابر این گزارش در اثر این حادثه تروریستی، تاکنون 30 تن به شهادت رسیده و 55 تن دیگر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

گفتنی است بنا بر اعلام شاهدان عینی یکی از این دو بمب در کنار مسجد امام حسین (ع) و دیگری در جمع عزاداران حسینی منفجر شده است.

اسامی برخی شهدای حادثه تروریستی چابهار

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: اسامی 21 نفر از شهدای حادثه تروریستی چابهار اعلام شد.

به گزارش فارس از زاهدان، فریبرز آیتی فیروزآبادی اسامی شهدای عملیات تروریستی صبح امروز تا کنون در چابهار را به شهر ذیل اعلام کرد:

1- نسترن خسروی فرزند جواد
2- عزیز اسفندتاج فرزند عبدالرحمن
3- گلمحمد فرهمند فرزند باباخان
4- رجبعلی بردبار فرزند حسین
5- علیرضا خواه‌
6- مسلم تاب‌خیز
7- منصور مؤذن
8- محمد وطن‌خواه
9- غلامرضا قاسمی
10- غلامرضا میرزایی
11- اکبر کوهکن
12- عبدالله آرش
13- مسعود منصوری
14- محسن کیخواه‌ فرزند برات
15- رضا حسین‌پور صنعتی
16- محمد رضایی
17- مصطفی کوهکن
18- سکینه سندگل به همراه فرزندش سنا پردل
19- احمد چهاردیواری
20- عرفان کتری
21- ربابه رستمی


[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:13 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در هند یک عمل جراحی عجیب برای خارج کردن غده مغزی انجام شد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، جراحان هندی در یک عمل جراحی عجیب از شیوه جدیدی برای خارج کردن غده مغزی از سر یک بیمار استفاده کردند.

پزشکان برای خارج کردن این غده مغزی از سر این بیمار بجای جمجمه از بالای چشم او حفره ای ایجاد کردند و توانستند تومور را خارج کنند. این غده مغزی به اندازه توپ گلف بود که مانع ارتباط اعصاب چشمی این بیمار با مرکز بینایی در مغز او شده بود.

 جراحان پوست بالای ابروی این بیمار را شکافتند ،یک تکه از جمجمه وی را به شکل مثلث جدا کردند ، سپس ده سانتیمتر وارد مغز بیمار شدند و در نهایت غده مغزی را از این طریق خارج کردند. در حال حاضر، پرتودرمانی روی این بیمار هندی انجام می شود تا سلولهای سرطانی باقیمانده نابود شوند.

حال عمومی این بیمار خوب است و بینایی او بهبود پیدا کرده است

[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
کارگردان «پلنگ صورتی» درگذشت.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، بلیک ادواردز کارگردان فیلم های کمدی کلاسیک چون پلنگ صورتی ،صبحانه در تیفانی در سن هشتاد و هشت سالگی بر اثر عوارض ناشی از بیماری ذات الریه در شهر سانتا مونیکا در کالیفرنیا درگذشت.

گذشته از «پلنگ صورتی» این کارگردان معروف آثاری چون «صبحانه در تیفانی»، «پارتی» و «روزهای شراب و گل سرخ» را در کارنامه خود دارد.

ادواردز 88 ساله را به واسطه فیلم‌های کمدی موفقی که ساخت، با کمدی‌سازان مشهوری چون لئو مک‌کری، پرستون استرجس و فرانک تاشلین مقایسه می‌کردند.با این وجود او تبحر خود را در ژانرهای مختلف سینمایی نشان داده بود.

به نوشته کافه سینما، ادواردز را یکی از پیشگامان و اساتید نوعی از سینمای کمدی معاصر می‌دانستند که در دهه 60 به اوج رسید.

این کارگردان و نویسنده مشهور، یک بار در سال 1983 به خاطر نوشتن فیلمنامه «ویکتور ویکتوریا» نامزد اسکار شده بود و در سال 2004 هم یک اسکار افتخاری دریافت کرد.

از دیگر جوایز او می‌توان به جایزه سزار بهترین فیلم خارجی برای «ویکتور ویکتوریا» و دو جایزه از انجمن نویسندگان آمریکا اشاره کرد.

همسر او، جولی آندروز، یکی از مشهورترین بازیگران زن تاریخ سینمای آمریکا، که در چند فیلم ادواردز هم ایفای نقش کرده، در هنگام مرگ ادواردز کنار او بود

[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

براى شمربن ذى الجوشن اسم‏هاى دیگرى چون اوس یا شرحبیل نیز ذکر شده است. او را ذى الجوشن، صاحب زره و جوشن مى‏گفتند زیرا سینه او برآمده بود و همانند سپرى بسته شده نشان مى‏داد. او نخست از یاران على علیه‏السلام در جنگ صفین و از فرماندهان شجاع و نامدار کوفه بود که در کنار حسن (ع) و حسین (ع) در رکاب امام علیهم‏السلام حاضر بوده است اما سرشت ناپاک او به خاطر عمل زشت مادرش بر محیط و آداب الهى و اجتماعى چیره شد و سرانجام در لشکر عبیداللّه بن زیاد قرار گرفت.

روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود، از چوپانى که از کنار او مى‏گذشت، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند. چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و او نیز پذیرفت و از این طریق، نطفه شمر منعقد شد از این رو امام حسین علیه‏السلام در روز عاشورا خطاب به او فرمود: «یابن راعیة المِعْزى»؛ اى پسر زن بزچران!

این فرد جنایتکار شماره یک کربلا، توانست از چنگ مختار بگریزد اما مختار دسـتـور داد کـه او را هـر کجا رفته اسـت، پـیـدا کـنـنـد و بـه سـزاى اعمال ننگینش برسانند. شمر در ماجراى شورش کوفه بر ضدّ مختار از عاملان اصلى بود.

به گزارش خبرآنلاین، در کتاب تاریخ طبری جلد ششم صفحه 53 آمده است: «مـسـلم ضـبـائى که هم قبیله شمر بود، مى‌گوید: «ما فرار کردیم و خود را به محلى در مسیر کـوفـه و بصره به نام ساتیدما رساندیم و در نزدیکى آن محل، دهکده کوچکى به نام کلتانیّه در حوالى سواحل فرات قرار داشت. ما در کنار تپّه‌اى مخفى شدیم که توسط یک روستایی جای ما لو رفت. شب هنگام بود که ماموران مختار ما را محاصره کردند. شمر را دیدم که جامه‌اى خوش‌بافت به تن داشت و بدنش پیس (بیماری برص) بود. ما حتى فرصت سوارشدن بر اسب را نیافتیم. درگیرى شدیدى رخ داد. ساعتى بعد صداى الله اکبر شنیدم و کسى فریاد زد خداوند، خبیثى را کشت».

در جلد ششم تاریخ طبری صفحه 338 نیز به نقل از شیـخ طوسى(ره) آمده است: «شمر را دستگیر کردند و نزد مختار آوردند. مختار دستور داد گـردن او را زدند و جسدش را در دیگ روغن جوشیده افکندند و یکى از یاران مختار با پاى خود سر شمر را لگد مى‌کرد.»

همچنین در همین کتاب و در همان جلد در صفحه 374 امده است: «عبدالرحمن بن عبد مى‌گوید: من شمر را به هلاکت رساندم. مختار تا نگاهش به سر بریده شمر افتاد، سجده شکر به جاى آورد و دستـور داد آن سـر را بـالاى نـیـزه کـنـنـد و مقابل مسجد جامع شهر در معرض دید مردم قرار دهند تا موجب عبرت همگان باشد».

[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:9 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
فارس: معاون رئیس جمهور آمریکا به عیادت پادشاه عربستان سعودی که در حال مداوای بیماری خود در بیمارستانی در نیویورک است، رفت و نامه رئیس جمهور آمریکا را تحویل خانواده وی داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "جو بایدن " به طور ناگهانی به بیمارستانی که ملک "عبدالله بن عبدالعزیز " پادشاه عربستان در آن در حال مداواست، رفت و با خانواده وی از جمله "متعب بن عبدالله " فرزندش دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن نامه‌ ویژه‌ای از "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا به ملک عبدالله را به خانواده وی تحویل داد و برای او آرزوی شفای عاجل کرد.

در این گزارش اشاره‌ای به محتوای نامه نشده است.

پادشاه عربستان از آن زمان تاکنون دو بار در تاریخ‌های چهارشنبه 24 نوامبر و جمعه سوم دسامبر 2010 میلادی مورد عمل جراحی از ناحیه کمر قرار گرفت.

ملک عبدالله " اول آذر ماه گذشته به دلیل ابتلا به آنچه بیماری دررفتگی غضروفی و دیسک کمر و درد عصبی خوانده شد، برای ادامه درمان، ریاض را به مقصد نیویورک ترک کرد.

پادشاه عربستان قبل از ترک کشورش شاهزاده "سلطان بن عبدالعزیر آل سعود " ولی‌عهد را که وی نیز بیش از هشتاد سال سن دارد و دوران نقاهت از بیماری صعب العلاج سرطان خود را در مراکش می‌گذراند به کشور فراخواند تا در غیاب وی اداره امور کشور را به دست گیرد.

ملک عبدالله که همواره به دلیل ترس و نگرانی از وقوع کودتا توسط برخی شاهزادگان آل سعود کمتر به خارج از کشور سفر می‌کرد بیش از 20 روز است که در آمریکا به سر می‌برد و به عقیده تحلیلگران سیاسی این خود می‌تواند نشانه‌ای از وخامت حال پادشاه باشد.

[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:7 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سایت زاهدان پرس تصاویری از دو تروریست را منتشر کرد و نوشت جندالشیطان بار دیگر از نوجوانان برای این اقدام ضدانسانی سوءاستفاده کرده است.



[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
فراکسیون روحانیون مجلس هشتم از مصطفی محمدنجار، سید محمد حسینی، کامران دانشجو و حمیدرضا حاجی‌بابایی دعوت کرده تا با حضور در این فراکسیون نسبت به برخی‌ ناهنجاری‌های ‌اجتماعی از جمله وضعیت حجاب در سطح جامعه و محیط‌های آموزشی پاسخ‌گو باشند.
وزرای کشور، ارشاد، علوم و آموزش و پرورش برای پاسخ‌گویی به وضعیت ‌بدحجابی‌ به فراکسیون روحانیون مجلس می‌روند.

به گزارش فارس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم از مصطفی محمدنجار، سید محمد حسینی، کامران دانشجو و حمیدرضا حاجی‌بابایی دعوت کرده تا با حضور در این فراکسیون نسبت به برخی‌ ناهنجاری‌های ‌اجتماعی از جمله وضعیت حجاب در سطح جامعه و محیط‌های آموزشی پاسخ‌گو باشند.

پیش از این علاوه‌بر وزرایی که قرار است در آینده نزدیک در فراکسیون روحانیون مجلس حاضر شوند، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین برخی فرماندهان نیروی انتظامی در فراکسیون مذکور حاضر شده‌ بودند. اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بدحجابی‌ به عنوان یک بیماری روانی توصیف کرده و تاکید کرده‌اند برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی جدی عمل خواهند کرد.

[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:5 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

دولت رژیم اسرائیل در تاریخ 24 سپتامبر 1948 تاسیس شد، در ابتدا کشورهای عربی و دیگر کشورهای اسلامی با تشکیل این دولت مخالفت کردند و حتی به مقابله با آن پرداختند اما در 23 اسفند 1328 یعنی حدود یک سال بعد از تشکیل دولت اسرائیل، دولت ایران اسرائیل را به صورت دوفاکتو (یعنی به صورتی که دو طرف نمی‌توانند سفیر اعزام کنند و یا معاهده‌ای را امضا نمایند) به رسمیت شناخت، شد با تاسیس کنسولگری این اقدام آن روز دولت پهلوی موجب شد که کشورهای عربی ایران را حامی و متحد اسرائیل ببینند و این دیدگاه در بین مسلمین منجر به بدبینی به ایران شد خصوصا آنکه دولت محمد ساعد مراغه‌ای در ادامه به رسمیت شناختن اسرائیل سرکنسولگری ایران را در بیت المقدس تاسیس نمود.

به گزارش بولتن، در سال‌های اولیه تاسیس اسرائیل، کشورهای عربی در مبارزه با اسرائیل به حدی پیش رفتند که حتی از درگیری نظامی با اسرائیل نیز اجتناب نکردند ؛در چنین فضایی اقدام محمدرضا پهلوی وابستگی هر چه بیشتر دولت ایران را به آمریکا را تایید می‌نمود.

تقویت روابط

پس از کودتای 28 مرداد و از سرگیری روابط دوباره با اسرائیل که در دوران مصدق قطع شده بود، دولت ایران اقدام به صدور مجوز برای تاسیس سفارت اسرائیل در ایران نمود، از این دوران به بعد روابط به سطح بالاتری کشیده شد به گونه‌ای که شاه ایران اولین رئیس یک کشور اسلامی بود که اسرائیل را به رسمیت می‌شناخت. سازمان سیا در مورد انگیزه اسرائیل برای برقراری رابطه با ایران می‌گوید: «انگیزه اصلی روابط اسرائیل با ایران در سالهای اولیه تاسیس، توسعه یک تفکر حامی اسرائیل و ضد عرب در میان برخی از صاحب‌منصبان ایرانی بوده است.»


دولت‌های عربی اعتراضات متعددی به محمد رضا شاه در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل می‌کردند و حتی شاه را برای قطع رابطه با اسرائیل به تحت فشار قرار می‌دادند. اما شاه ایران دخالت هر کشوری در روابط خود با اسرائیل را مورد سرزنش قرار می‌داد تا با این کار فشار اعراب را کم کرده و به بهبود روابط با اسرائیل بپردازد. سند زیر یکی از این موارد را نشان می‌دهد که محمد رضا پهلوی دخالت دیگر کشورها در روابط خود با اسرائیل را رد می‌کند.


خوش خدمتی به اسرائیل

محمد رضا شاه که وابسته به بلوک غرب بود پا را از به رسمیت شناختن اسرائیل فراتر گذاشت و برای اثبات علاقه خود به اسرائیل خوش خدمتی‌های متعددی به آنان نمود.خدمات دولت پهلوی به اسرائیل بیش از حد وصف است؛ این کمک‌ها به قدری زیاد شد که حتی موجبات تشکر بزرگان اسرائیل را نیز فراهم نمود، سند زیر که توسط وزارت خارجه پهلوی صادر شده است ترجمه نامه خاخام بزرگ بیت المقدس است به محمد رضا شاه که در آن از خدمات وی به اسرائیل تشکر شده است.

به گوشه‌ای از خوش خدمتی‌های دربار پهلوی به اسرائیل می‌پردازیم تا علت این تشکر‌ها مشخص شود.

در زمانی که کشورهای نفت خیز عربی اسرائیل را در تحریم اقتصادی قرار داده بودند، ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان نفتی همکاری‌های اقتصادی و نفتی خود را با اسرائیل آغاز نمود به گونه‌ای که در دو جنگ 1973 و 1967 بیش از 90 درصد احتیاجات نفت اسرائیل را ایران تامین می‌نمود.


اقدام عجیب دیگر دولت شاه برای بهبود روابط با اسرائیل صدور مجوز تاسیس دفتر آژانس یهود در تهران بود. آژانس یهود یک نهاد صهیونیستی است که وظیفه آن سرعت بخشیدن به مهاجرت یهودیان به اسرائیل است. میر عزری (سفیر اسرائیل در ایران) در مورد این خدمت شاه می‌گوید: «از آنجا که شاه مردم دوست ایران به یهوریان مهری فراوان دشات دستگاه لشکری و کشوری از هیچ گونه یاری به پناهدنگان برای رسیدن به سر زمسن اسرائیل خودداری نمی‌کرد. دستگاه‌های اداری، گذرنامه، پلیس و گمرک نیز در دادن گواهی، روادید و پروانه‌ها دست و دل باز بودند.»

همکاری‌های ساواک و موساد، دخالت نظامی و اطلاعاتی ایران و اسرائیل در مسائل منطقه‌ای بطور آشکار و نهان و خرید تسلیحات از اسرائیل گوشه‌ای دیگر از خوش خدمتی‌های شاه پلوی به دولت نا مشروع اسرائیل است.


[ سه شنبه 89/9/23 ] [ 3:22 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

عصر ایران به نقل از بی بی سی خبر داد:

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، از اظهار نظر نسبت به عزل منوچهر متکی خودداری کرد و گفت که تغییر یک نفر تاثیری بر روی سیاست خارجی ایران ندارد.

خانم کلینتون که برای ملاقات با همتایان کانادایی و مکزیکی خود به کبک در کانادا رفته است گفت که مذاکرات اخیرا ایران با گروه 1+5 "شروع خوبی" بود.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ابراز تمایل ایران به ادامه گفتگوهای هسته ای در استانبول، ترکیه، گفت که آمریکا متعهد به ادامه رهیافتی دیپلماتیک برای فشار بر ایران و "توقف برنامه تسلیحات اتمی" این کشور است.

در مورد تصمیم محمود احمدی نژاد در برکناری آقای متکی، وزیر خارجه آلمان گفته است عزل وزیر خارجه ایران نباید تغییری در روند مذاکرات اتمی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گیودو وسترویله، وزیر خارجه آلمان، گفت: "مذاکرات آغاز شده و صرفنظر از ترکیب سیاسی (در ایران)، باید ادامه پیدا کند.


[ سه شنبه 89/9/23 ] [ 3:21 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

بر اساس طرح جدید فرماندهی پلیس تایلند، میمون های این کشور نیز به صف نیروهای پلیس پیوستند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، به نقل از صفحه عربی تابناک، فرماندهی پلیس تایلند در مورد علت این کار گفت: خواستیم با این کار رابطه میان نیروهای پلیس و مردم را بهبود بخشیم و الفتی میان آنان به وجود آید.

گفتنی است فرماندهی پلیس تایلند برای این میمون ها نیز یونیفرم مخصوصی را تهیه و تولید کرده است و قرار است در هر خودروی گشت پلیس، یک میمون نیز در کنار نیروهای پلیس قرار گیرد. این کار برای اولین بار در ایالت "یالا" در تایلند انجام گرفته است


[ سه شنبه 89/9/23 ] [ 3:19 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 123
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 1619117