سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
وی تصریح کرد: اقلام مذکور، متوسط قیمت است و هر پله مصرفی نرخهای متفاوت خواهد داشت، به نحوی که هرچه مصارف کمتر باشد، قیمت نیز کاهش می یابد.
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با اعلام متوسط افزایش قیمت برق، آب و گاز خانگی گفت: متوسط قیمت برق به ازای هر کیلووات ساعت 45 تومان، متوسط قیمت هر مترمکعب آب 250 تومان و متوسط نرخ گاز خانگی 70 تومان به ازای هر متر مکعب تعیین شد.

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر گفت: سیاستهای دولت مرتبط با قیمتهای جدید آب، برق و گاز در قالب جداولی تعیین شده است و به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی افزود: بر این اساس، متوسط بهای برق 45 تومان به ازای هر کیلووات ساعت، متوسط بهای آب 250 تومان به ازای هر مترمکعب و متوسط بهای گاز 70 تومان به ازای هر مترمکعب تعیین شده است.

وی تصریح کرد: اقلام مذکور، متوسط قیمت است و هر پله مصرفی نرخهای متفاوت خواهد داشت، به نحوی که هرچه مصارف کمتر باشد، قیمت نیز کاهش می یابد.

همچنین براساس اعلام رئیس جمهور، افزایش قیمت آب، برق و گاز پلکانی خواهد بود.

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:7 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
شجاعی افزود: 48 ساعت پس از صدور نخستین اطلاعیه ستاد هدفمند سازی یارانه ها در وزارت بازرگانی، قیمت آرد و نان در کشور اصلاح خواهد شد.
سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: قیمت آرد و نان تا اطلاع بعدی اصلاح نخواهد شد.

شجاعی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اشاره به مراحل اصلاح قیمت های آرد و نان در کشور گفت: با شکل گیری ستاد آرد و نان در استان های مختلف قیمت های آرد و نان به صورت استانی مشخص خواهد شد.

وی گفت: تا زمانی که این ستاد درباره تغییر قیمت ها اطلاعیه ای صادر نکند قیمت آرد و نان با شرایط کنونی عرضه خواهد شد.

شجاعی افزود: 48 ساعت پس از صدور نخستین اطلاعیه ستاد هدفمند سازی یارانه ها در وزارت بازرگانی، قیمت آرد و نان در کشور اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به التفاوت اصلاح قیمت های آرد و نان به حساب مردم به ازای هر نفر در هر ماه چهار هزار تومان واریز می شود گفت: قیمت اصلاح شده آرد و نان به طور یقین پایین تر از قیمتهای کنونی خواهد بود.

شجاعی افزود: محدودیتهای صدور پروانه برای تأسیس نانوایی ها برداشته می شود.

وی در عین حال زمان دقیقی برای اصلاح قیمت ها در حوزه آرد و نان اعلام نکرد.
 

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:5 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه برکناری وزیر خارجه، گفت: البته حق این بود چنانچه بحث بر سر جابجایی وزیر خارجه است با تدبیر و حفظ حرمت تغییر وزیر انجام گیرد نه در حین سفر جابجایی صورت گیرد که به تفسیرهای نامناسب نسبت به شرایط کشور دامن زند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با اشاره به حضور گسترده مردم در عزاداری روز عاشورا، گفت: حماسه پرشور ملت ایران در ایام محرم و در عزای حسینی هنگامه عظیمی در حفظ شعائر دینی و نمایانگر غیرت و عزت دینی و ملی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید از این همه عشق و محبت به اهل بیت و ادب دینی و عمومی ملت سپاسگزاری کرد و از علما، روحانیون و مرثیه سرایان که در این ایام در راهنمایی مردم و بروز احساسات دینی تلاش کردند تشکر می کنم.

لاریجانی با اشاره به اقدام تروریستی در چابهار یادآور شد: این حادثه صحنه عاشورا را بار دیگر زنده نمود. یک طرف پیر و جوان، کودک و زن و مرد در چابهار در عزای حسینی یاد شهادت امام حسین (ع) و یارانش را گرامی می داشتند و از طرف دیگر با اقدام تروریستی ناجوانمردانه خود عزای حسینی آنان را به عاشورای مجسم تبدیل کردند و در واقع جا پای یزیدیان گذاشتند.

نماینده قم در خانه ملت، ادامه داد: در این ماجرا سرویس های آمریکایی و صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه محرک اصلی این گروهک تروریستی بودند و منافقانه بعد از این اقدام تروریستی خود را کنار کشیدند اما مطمئن باشند که خون پاک این شهدای عزادار حسینی به زودی شرایط آنان را تغییر می دهد و پاسخ جدی این مظلومیت را دریافت می کنند.

وی گفت: نکته ای را باید ایالات متحده و دوستانشان دریافته باشند که این اقدامات تروریستی ساده ترین نوع عملیاتی بود و تصور نکنند ایران تحمل رفتار ماجراجویانه بزن در روی آنان را می کند.

لاریجانی از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و سپاه پاسداران و قوه قضائیه خواست با سرعت و مدیریت و قاطعیت بااینگونه ناامنی ها برخورد کنند.

رئیس مجلس گفت: لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس مستمرا این موارد را با حضور مسئولان مربوطه پیگیری نماید و نتیجه را در اختیار مجلس قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برکناری متکی اظهار داشت: لازم می دانم از زحمات و خدمات جناب آقای متکی وزیر محترم پیشین وزارت خارجه تشکر کنم. البته حق این بود چنانچه بحث بر سر جابجایی وزیر خارجه است با تدبیر و حفظ حرمت تغییر وزیر انجام گیرد نه در حین سفر جابجایی صورت گیرد که به تفسیرهای نامناسب نسبت به شرایط کشور دامن زند.

لاریجانی در خصوص هدفمند کردن یارانه ها نیز گفت: با توضیحاتی که رئیس جمهور شب گذشته ارائه نمود اجرای این قانون نیازمند عزم و اراده ملی و مشارکت همگان است.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که بخش های اجرایی کشور با آمادگی کامل و دقت در این زمینه گام بردارند و کمیسیون ویژه در این زمینه نظارت داشته و نتایج آن را در اختیار مجلس قرار دهد

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:4 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه کشورمان اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر هماهنگی رئیس جمهور با وی برای برکناری و اطلاع وی از این موضوع قبل از سفر به سنگال را تکذیب کرد.

منوچهر متکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در مراسم تودیع وزیر امور خارجه مبنی بر آگاهی قبلی وی در تعیین سرپرست وزارت امور خارجه، بر ضرورت رعایت صداقت در گفتار به ویژه از سوی مسئولین تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدار خود با احمدی نژاد در شب سفر به چند کشور و تبادل نظر با وی درباره موضوع این سفرها، اظهار داشت هرگز در جریان تعیین فردی به فاصله 24 ساعت بعد از عزیمت به ماموریت و مضحک تر از آن تعیین روز تودیع و معارفه قرار نگرفته است.

منوچهر متکی این نحوه برخورد در برکناری یک وزیر در حین انجام ماموریت را غیر اسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز خواند

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:3 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
معاون وزیر نفت اعلام کرد: قیمت گاز مصرفی مشترکان خانگی - تجاری همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت منطقه ای - شهرستانی محاسبه می‌شود.

جواد اوجی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه قیمت گاز مصرفی مشترکان خانگی - تجاری همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت منطقه ای - شهرستانی محاسبه خواهد شد، گفت: پیش از اجرای این قانون قیمت گاز مشترکان به صورت استانی محاسبه می شد اما در روش جدید این محاسبه به صورت شهرستانی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در حال حاضر از نظر آب و هوایی کشور به 5 منطقه تقسیم بندی شده است، تاکید کرد: همچنین گازبهای مشترکان از نظر ایام سال در دو بخش هفت ماهه و پنج ماهه تقسیم و برای دامنه مصرف گاز 12 پله تعریف شده است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه در شرایط فعلی حدود 75 درصد مشترکان مطابق با الگوهای تعیین شده گاز مصرف می کنند، یادآور شد: پیش بینی می شود با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مصرف گاز طبیعی ایران در بخش خانگی- تجاری حدود 20 تا 25 درصد کاهش یابد.

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:1 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره دو ستاد هدفمند کردن یارانه ها

میزان سهمیه و قیمت های جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو(CNG) در حوزه حمل و نقل که بر اساس قانون هدفمندکردن یارانه ها تعیین شده برای وسایط نقلیه بنزین سوز، گازسوز و گازوئیل به شرح ذیل اعلام می شود:

1- سهمیه بنزین خودروها اعم از شخصی و عمومی و موتورسیکلت بدون تغییر و معادل سهمیه آبان 1389 تعیین می شود.

2- بنزین معمولی سهمیه ای، به قیمت هر لیتر 4000ریال و بنزین معمولی غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 7000 ریال و گازخودرو(CNG) هر متر مکعب به قیمت 3000ریال تعیین می شود.

3- بنزین سهمیه ای ماه های گذشته خودروهای شخصی که در کارت سوخت افراد باقیمانده است بصورت ذخیره برای آنان حفظ و با قیمت هر لیتر بنزین معمولی 1000ریال و بنزین سوپر 1500 ریال قابل استفاده است.

4- سوخت کلیه خودروهای گازوئیل سوز با توجه به نوع و کاربری سهمیه بندی شده و گازو ئیل سهمیه ای خودروهای گازوئیل سوز به قیمت هر لیتر 1500ریال و گازوئیل غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 3500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت قابل استفاده خواهد بود.

5- به منظور حمایت از بخش کشاورزی، ضمن تعیین سهمیه سوخت مراکز و ماشین آلات این بخش قیمت هر لیتر گازوئیل سهمیه ای 1500 ریال و قیمت غیرسهمیه ای 3500ریال تعیین می گردد.

6- جهت رفاه و نیز امکان مدیریت فعال بخش حمل و نقل که از گازوئیل استفاده می کنند سهمیه این بخش بصورت دوماهه با قیمت 1500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل استفاده است.

سهمیه و قیمت های اعلامی از ساعت 24 روز شنبه 27/9/1389 قابل اجرا می شود.

ضمنا علاوه بر سهمیه عادی مندرج در بند 1، سهمیه علی الحساب و حمایتی خودروهای عمومی و شخصی بنزین سوز به قیمت هر لیتر 1000 ریال تعیین می شود که از دی ماه1389 از طریق کارت سوخت خودرو قابل استفاده خواهد بود.

همچنین وسایط نقلیه دیزلی(گازوئیل سوز) نیز از سهمیه حمایتی علی الحساب حداکثر میزان مصرف ده روز برای یک مرحله با قیمت 165 ریال بهره مند می گردند.

در پایان اعلام می دارد دولت خدمتگذار ضمن تاکید بر اجرای کامل قانون انتظار دارد رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه و فعالان حوزه حمل و نقل با تشریک مساعی منافع ملی و رعایت حقوق مصرف کنندگان همچون گذشته ملت بزرگ و خادمین خود در دولت را یاری نمایند.

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اطلاعیه شماره یک

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

ملت شریف تمدن ساز ایران به اطلاع می رساند که پس از دریافت فرم اطلاعات اقتصادی خانوار و دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار و واریز مبالغ یارانه در سال جاری، مرحله نهایی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها مبنی بر اصلاح قیمت های حامل های انرژی آرد و نان و آب شرب روستا و شهر و پرداخت یارانه های نقدی خانوارها از ساعت 24 شنبه 27/9/1389 در سراسر کشور آغاز می شود. حامل های انرژی های مشمول اصلاح قیمت عبارتند از:

1- بنزین موتور
2- نفت گاز(‌گازوئیل)
3- نفت کوره
4- گاز مایع
5- گاز خودرو
6- نفت سفید
7- گازطبیعی
8- برق

جدول قیمت کلیه حامل های انرژی فوق الذکر متعاقبا در اطلاعیه شماره 2 ستاد هدفمندکردن یارانه ها به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

تمامی خانوارهایی که مبالغ یارانه به حساب آنها واریز شده می توانند با شروع کار اداری بانکها در روز یکشنبه در سراسر کشور به تدریج جهت دریافت یارانه 2ماهه واریز شده اقدام نمایند.

در پایان به استحضار می رساند که دولت با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده و بکارگیری تمامی ظرفیت خویش از آمادگی کامل برای اجرای قانون برخوردار است.

خواهشمند است بدون توجه به شایعات و گمانه زنی های بی اساس اخبار اجرای قانون را از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی دولت و اطلاعیه های ستاد هدفمند کردن یارانه ها پیگیری نمایند.

ستاد هدفمند کردن یارانه ها با پایش دقیق و مستمر کلیه ابعاد اجرای قانون این اطمینان را به مردم انقلابی ایران می دهد که نهایت مراقبت را اعمال نموده و در اجرای طرح همراه مردم حرکت می کند و ان شاءالله با همبستگی آحاد مردم و دولت مسیر تعالی در دوره پیشرفت و عدالت را طی خواهد نمود.

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 10:58 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

عربستان سعودی کشورى است که بنا به افراط دینى وهابیون، رانندگى، کار کردن و حضور زنان در فعالیت‌هاى اجتماعى در این کشور ممنوع به شمار می‌رود.

مقامات عربستانی با گرفتن ژست ایمان و تقوا، آزادی زنان را از چارچوب دینی که خداوند متعال آن را در قرآن کریم تعیین کرده نیز محدودتر می‌کنند، اما در همین حال با رفتارهای عجیب نشان می‌دهند و ثابت می‌کنند که ایمان و تقوایی که دارند تو خالی و ظاهری است.

به گزارش شیعه آنلاین، در همین راستا و براى چندمین بار پیاپى شاهد دست دادن وزیر فرهنگ به عنوان یکی از مقامات ارشد حکومت عربستان با زنان نامحرم به اصطلاح محجبه در یک جشن بوده‌ایم. در این جشن وزیر فرهنگ با دعوت از چهره‌هاى سرشناس رسانه که اغلب مجریان زن برنامه‌هاى تلویزیونى بودند، با فشردن دست آنان، از آنها تقدیر به عمل آورد.

نکته قابل توجه در این جشن این بود که یکی از زنان حاضر در آن، که یک گوینده سرشناس عربستانی است، عبای مردانه‌ای بر تن کرده بود که بر پشت آن یک عکس قدیمی از شاهزاده «سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد عربستان سعودی چاپ شده بود.

پس کجایند اعضای مؤمن! هیأت امر به معروف و نهی از منکر وهابیت تا دست دادن این زنان نامحرم با این مردان وهابی را ببینند؟! آیا فقط بلدند که به مردم عادی فشار بیاورند و آنان را به هر بهانه‌ای در کوچه و بازار مورد ضرب و شتم قرار دهند؟!

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 10:57 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ممنوع التصویر شدن «عادل فردوسی‌پور» را خواستار شد.

عباس رجایی در گفت‌و‌گو با ایسنا با انتقاد شدید از مسائل مطرح شده توسط مجری برنامه 90 در برنامه دوشنبه گذشته،گفت: «فردوسی‌پور» در برنامه 90 هفته گذشته مطالبی را در خصوص تصمیم‌گیری‌های دولت و همچنین نمایندگان استان مرکزی بیان و اقدامات نمایندگان استان در جهت پرداختن به مسائل مردم را حرکت در جهت انتخابات و رای گرفتن عنوان کرد که جای تاسف داشت.»

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد:« واقعا جای تاسف است که رسانه ملی چیزی حدود سه ساعت را در اختیار حرف‌های بی‌ربط قرار می‌دهد و تاسف بارتر این که، رسانه ملی وقتی مسائل مهم و اساسی مملکت مطرح می‌شود و در واقع قرار است یک بحث محتوایی در صدا وسیما مطرح شود، برای یک دقیقه وقت اضافه هزار و یک اما و اگر می‌آورد.درعین حال حق نمایندگان استان مرکزی است که در دادگاه علیه این مجری طرح شکایت کنند.»

رجایی در پایان گفت:« ممکن است از دیدگاه هر شخصی هر اقدامی در مملکت قابل تقدیر و بررسی باشد اما، آیا ما می‌توانیم هر نظر، نقد و بررسی شخصی را در یک برنامه زنده تلویزیونی در اختیار بینندگان قرار دهیم؟»

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 10:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
صراط‌نیوز نوشت:

صبح امروز حاج سعید حدادیان پیش از آغاز مراسم روز عاشورای حسینی در مهدیه امام حسن مجتبی‌(ع) اظهارات تندی را خطاب به رئیس‌جمهور پیرامون برکناری اسفندیار رحیم مشائی بیان کرد.

محمود احمدی‌نژاد که معمولا در شب و روز عاشورا شخصا در هیأت‌های معروف تهران حضور پیدا می‌کرد امسال بنا به دلائلی نا معلوم از شرکت در مراسم عزاداری مسجد ارگ تهران، مهدیه امام حسن مجتبی(ع) و امامزاده علی‌اکبر چیذر خودداری کرده و تنها پرچمی را به هیأت‌ها اهدا کرده است.

از همین‌رو صبح امروز سعید حدادیان ضمن تشکر از رئیس‌جمهور بابت ارسال پرچم عزای امام حسین‌(ع) و توجه ویژه وی به هیأت‌ها از وی درخواست کرد همان‌طوری که می‌توانند یک وزیر را در آن طرف دنیا به‌راحتی عزل کنند، مانند حکم تحریم تنباکو، اقدامی انقلابی کرده و یک یادداشت بنویسند و بگویند: آقای مشائی خداحافظ.

[ جمعه 89/9/26 ] [ 8:15 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617823