سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسنده وبلاگ مظنونین همیشگی در مطلبی نوشت:

analytics، گوگل را قادر می‌سازد تا به حجم عظیمی از اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشد.
از چند روز پیش وزارت رفاه با اعلام سایت www.refahi.ir به عنوان سامانه ای که تمامی خانوارها باید به آن وارد شده و شماره حساب سرپرست خانوار را ثبت کنند، اعلام کرد.

نکته جالب توجه آنجاست که اگر نگاهی به سورس(منبع) صفحه نخست این سایت بیاندازید با چیزی شبیه تصویر زیر مواجه می شوید و اگر به قسمت درون کادر دقت کنید خطای نابخشودنی طراحان این سامانه را به چشم میبینید!

شرکت معظم گوگل سرویسی دارد به نام Analytics(+) که حقیقتاً در نوع خود بی نظیر است. این سرویس برای آمارگیری و مشاهده رفتار کاربران در وب سایت شماست که به شکلی عجیبی در سایت رسوخ می کند به نحوی که می تواند حتی زمان تقریبی حضور هر کاربر را نیز به شما اعلام کند و از آن فراتر شما را قادر می سازد تا یکسری اهداف در وب سایت خود تعریف نمایید و رفتار کاربران در مواجه با المانهای مورد نظر خود را بررسی کنید! گوگل همه این موارد و حتی بیشتر از آنرا از طریق کدی به دست می آورد که شما بصورت داوطلبانه در سایت خود جای می دهید.

اما خطای طراحان عزیز سایت refahi.ir کجاست؟

در این سامانه شما با ورود کد ملی و پس از آن شماره حساب خود و در برخی موارد شماره موبایل خود اطلاعات لازم را در سایت درج می کنید و استفاده از کد سرویس analytics گوگل، این شرکت معظم را قادر می سازد تا به حجم عظیمی از (و یا شاید همه) اطلاعات شخصی افراد که شامل: کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره حساب و شماره موبایل دسترسی داشته باشد و خوشحال باشد از این اتفاق!

طراحان این سامانه برای تامین امنیت سامانه از دیتاسنتر داخلی استفاده کرده اند و در حال حاضر این سایت روی سرور شرکت www.aryasat.ir قرار دارد که امری قابل توجیه و صحیح است ولی با این همه دقت در امنیت سرور، چنین خطای بزرگی در استفاده از سرویس آمارگیری گوگل چه معنایی دارد؟

بهتر نیست در اینگونه موارد دقت کنیم؟

[ شنبه 89/5/30 ] [ 4:44 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رؤیای پرواز کردن برای انسان شاید به واقعیت تبدیل شده باشد، اما پرواز کردن در شرایط غیر ممکن و با استفاده از وسایلی مانند یک قایق که قادر به پرواز نیستند هنوز از آرزوهای هیجان انگیزی است که روز به روز به واقعیت نزدیکتر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این همان رویایی است که با کمک طرح قایق پرنده «یلکن اوکتوری» می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. «اوکتوری» طراح فرانسوی ایرباس با ترکیب دانش خود از طراحی هواپیما و علاقه بی اندازه اش به دریاها موفق به ارائه طرحی شگفت انگیز از یک قایق پرنده شده است که می‌تواند با فشرده شدن یک کلید از یک قایق مجلل به یک هواپیمای سریع و زیبا تبدیل شود.

با وجود اینکه طرح وی هنوز در وادی علم و تخیل سرگردان است «ابرقایق بالدار» وی در نمایشگاه موزه هوا فضای پاریس توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این طرح تنها یکی از طرح‌‌های بلند پروازانه طراحانی است که در تلاشند مرزهای طراحی در هوانوردی را گسترده تر کنند.

به گفته «اوکتوری» وی در ابتدا تنها قصد ارائه طرحی خلاقانه را داشته است که شباهتی به تمامی طرح‌‌های هواپیماهایی که موجودند نداشته باشد. هدف وی خلق ایده ای بود تا ایده‌‌های جدیدی از آن به وجود آیند.

اما این طرح چندان هم دور از ذهن و تخیلی تصور نمی شود زیرا تعدادی از مهندسان و طراحان هواپیما پس از دیدن آن برای تولید طرح وی با او به مذاکره پرداخته اند به طوری که «اوکتوری» با توجه به واکنشهایی که از جانب این متخصصان دریافت کرده ساخته شدن چنین طرحی در آینده را حتمی می‌داند.

این اَبَرقایق بالدار 46 متر طول داشته و با فشردن یک کلید و با کمک گرفتن از دکلهای متحرکش از یک اَبَرقایق به یک هواپیما جت زیبا تبدیل می‌شود.

زمانی که قایق بر روی آب قرار دارد، هر یک از این دکلها که 40 متر ارتفاع دارند با استفاده از سیستم جک دوگانه ای چرخیده و متناسب با جهت وزش باد در زاویه و موقعیت مناسب قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش سی ان ان، هنگام پرواز دکلها به اندازه ای کاهش ارتفاع می‌دهند تا به سطح افقی برسند. بادبانهای این قایق درون شبکه بندی‌‌هایی بر روی این دکلها نصب شده اند. این قایق از دو عرشه اصلی برخوردار است، عرشه پایینی که اتاقهای اصلی، آشپزخانه و دستشویی را در خود جا داده و در عرشه بالایی سه اتاق خواب و یک حمام بزرگ قرار گرفته اند.
[ شنبه 89/5/30 ] [ 4:44 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در لابلاى کتب حدیثى و فقهى اهل سنت، روایات و فتواهایى تعجب برانگیز زیادی دیده مى شود که پرسش های زیادی را در ذهن خواننده ایجاد مى کند. البته بسیار از این احادیث و فتواها با نص صریح آیات قرآن کریم نیز در تعارض است.

به گزارش شیعه آنلاین «فخرالدین زیلعى حنفى» فتوایى را با استفاده و استناد به آیه اى از قرآن کریم از «قاسم بن إبراهیم» نقل مى کند که بر اساس آن هر مردى مى تواند تعداد "نه" همسر در آن واحد داشته باشد.

وى در این باره مى گوید: خداوند ازدواج با دو زن را با عبارت «مثنى» جایز دانسته است، و در ادامه این عبارت را «ثلاث و رباع» با واو عطف که به معناى جمع است ذکر فرموده است، پس در این صورت مجموع زنانى که براى انسان جایز است نه زن مى شود.

«فخرالدین زیلعى حنفى» در ادامه مى افزاد: «نخعى» و «إبن أبی لیلى» نیز چنین فتوایى را صادر کرده اند.

از این مهمتر سخن کسانى است که حد و مرزى در تعداد همسران نمى شناسند، مانند «شوکانى» به نقل از «ظاهریة»، و «ابن صباغ» و «عمرانى» و «قاسمیه» از فرق زیدیه و «نظام الدین أعرج»، او در تفسیر آیه: "فانکحوا ما طاب لکم من النساء" مى گوید: گروهى از این آیه این گونه استفاده کرده اند که در تعداد همسر هیچ محدودیتى وجود ندارد زیرا آیه "اطلاق" دارد و خداوند عدد خاصى را بیان نفرموده است.

در همین حال «ابن حزم» در سخنى افتراء آمیز شیعیان را متهم مى کند که آنان داشتن "نه" همسر را در آن واحد جایز مى دانند، ولى منبع و مرجع این سخن را ذکر نکرده است.

[ شنبه 89/5/30 ] [ 4:43 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خبر موافقت ایران برای گفت‌وگو با آمریکا در رسانه‌های کشور جنجال به پا کرد.

واقعا ای ول به ما!!


فرماندار جدید تهران معرفی شد.

تمدن: ببین قد و قواره‌ت از من بزرگتره که باشه، گفته باشم، حرف گوش نکنی عوضت می‌کنم ها!


تمدن: نه مثل این‌که تو حرف‌گوش‌کن نیستی، میکروفونتو بده به من علی‌الحساب.


رئیس‌جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی شرکت کرد.

خدا پدر این علاقه‌مندان به «محترم» را بیامرزه!


طبق رسم صداوسیما که از هر سریالی تقدیر می‌کنه، حتی «به کجا چنین شتابان» هم تقدیر شد.

ضرغامی: آفتاب بدم خدمتون.
ـ طالبی: مخلصیم بابا، نه این‌که از «اسپیلبرگ» هم معروفترم، هوادارا ولم نمی‌کنن، عینک زدم شناسایی نشم.


80 تن سیگار قاچاق معدوم شد.

بنده خدا واردکننده «مارلبورو» چه ضربه سنگین روحی‌ای بخوره!


تنها نقطه تشابه غنی‌ترین و فقیرترین قشر جامعه مشخص شد.

ـ دیدید؟

قابل توجه مخالفان ماهواره! می‌بینید که فاصله طبقاتی درباره ماهواره اصلا وجود نداره.


برگزاری همایش ایرانیان با انتقادهای بسیار شدید منتقدان روبه‌رو شد.

ملک‌زاده: بابا کشتین منو، اصلا پول همایشو از جیب خودم می‌دم، وای... .


توضیح تلخند نویس: ببخشید دیگه بازهم به علت فشار سردبیرمون مجبور شدم عکس آخری تلخند قبلی رو حذف کنم البته قبول دارم دیگه رویای هالیوود خیلی رویایی شده بود از هالیوود که هیچ از بهشت برین هم فراتر رفته بود.

[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:14 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را باعث برجا ماندن دو میلیون آواره یهودی بر روی دست این رژیم عنوان کرد.

محمد کرمی‌راد نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات جان بولتون مبنی بر امکان حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران، با بیان این که این تهدیدها جز رجزخوانی علیه نظام ما چیز دیگری نیست، اظهار داشت: از این تهدیدهای توخالی بسیار دیده شده است، چرا که آنها از فناوری هسته‌ای ایران که در تمامی مراحل خودکفا شده است، به وحشت افتاده‌اند.

به گفته وی، آنها چون از اقدامات خود علیه ایران نتیجه‌ای نگرفته و شکست خورده‌اند، تنها به این قبیل اظهارات روی می‌آورند.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگر غربی‌ها بخواهند خبطی کنند و تهدیدشان را عملی کنند، میدان مبارزه با آنها صرفا محدود به ایران نخواهد بود، گفت: در همه نقاط دنیا و به خصوص خاورمیانه اقدامات ایران دامن آنها را خواهد گرفت، و رزمندگان ما دست‌هایشان بر روی ماشه‌ها قرار دارد که در اولین شلیک آنها علیه ایران، دودمان آمریکا و اسراییل در منطقه به باد می‌رود.

وی به جان بولتون توصیه کرد، جان خود و هموطنانش را شریف بداند و دست به چنین تهدیداتی نزند.

کرمی‌راد هم چنین رژیم صهیونیستی اسرائیل را نیز بسیار کوچکتر از آن دانست که علیه ایران اقدامی انجام دهد و گفت: اگر چنین اتفاقی روی دهد در همان لحظات اول دو میلیون آواره یهودی بر روی دست این رژیم باقی می‌ماند.

[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
راز مگوی علی دایی از بازی ایران و امارات ، فرار دو ملی پوش از اردو بود!

به گزارش جهان  دست و بال دایی برای زدن حرف های پشت پرده تیم ملی و اینکه شب بازی با امارات چه اتفاقاتی در سرزمین اعراب افتاده بود در نود بسته بود.او می خواست تا این اتفاق برای همیشه به عنوان یک راز برایش باقی بماند. وقتی بامداد جمعه و در برنامه نود علی دایی در مورد تیم ملی و نتایجی که آن زمان گرفته بود حرف می زد در لابلای صحبت هایش این حرف را به میان آورد:

«در مرحله مقدماتی جام جهانی تمام تیم های گروه ما که به جام جهانی صعود کردند امارات را شکست داده بودند،اما ما به دلیلی که نمی توانم آن را بیان کنم و برای همیشه پیش خودم نگه اش می دارم نتوانستیم امارات را شکست دهیم.»

دایی این حرف را زد تا روی اتفاقی که در امارات افتاده بود سرپوش بگذارد.درست چند روز پس از اتفاقی که روی زبان دایی نمی چرخد تا آن را از رسانه ملی بیان کند،بیشتر روزنامه ها این اتفاق را روی جلد بردند و به صورت کاملا کد دار پرده از ماجرا برداشتند.اما اصل ماجرا چه چیزی بوده که سرمربی وقت تیم ملی از آن به عنوان عاملی برای توقف مقابل امارات نام برده است؟

ماجرا خبری بود که همان زمان رسانه ای و البته خیلی زود از سوی فدراسیون تکذیب شد تا همه درباره اش سکوت کنند اما 18 ماه بعد دایی با زبان بی زبانی بر آن اتفاق تلخ مهر تائید می زند.

شب قبل از بازی با امارات و در حالی که دو بازیکن ملی پوش ایران اردوی تیم را ترک کرده بودند دایی متوجه این قضیه می شود.آنها تا صبح روز بعد به هتل بر نمی گردند و این اتفاق خشم دایی را به همراه دارد. آن شب دایی تا صبح در لابی هتل نشسته بوده و منتظر شاگردانش ماند تا ببیند چه ساعتی به هتل بر می گردند. آن دو بازیکن که هر دو سابقه سالهای متمادی زندگی در امارات را داشتند. شب را به خانه مجردی شان رفتند و ساعت 9 صبح روز بعد به هتل برگشتند.

این اتفاق در حالی افتاده است که وقتی آنها به هتل بر می گردند دایی حرفی به آنها نمی زند و فقط برای اینکه ثابت کند مچ آنها را گرفته است نگاه معنی داری به آنها می کند.

البته در این بین نباید فشار فدراسیون برای عدم رسانه ای شدن این خبر را نادیده گرفت.مقامات فدراسیون از جمله علی کفاشیان تاکید می کنند تا دایی چشمش را روی این قضیه ببندد و به خاطر منافع ملی، به همان اخم و کنایه پس از رویت آنها در لابی هتل بسنده کند.

دایی پس از آن این دو بازیکن را در بازی با امارات بازی می دهد و اصلا به روی خودش هم نمی آورد که چه چیزی را دیده است.این همان اتفاقی بود که دایی با توجه به اینکه این دو بازیکن از مهره های کلیدی تیم ملی بوده اند مجبور به قرار دادن شان در ترکیبت اصلی مقابل امارات شده است.

مساوی مقابل امارات نه ربطی به مسائل سیاسی داشت و نه ربط به دعوا و درگیری در اردوی تیم ملی. ماجرا شیطنت دو بازیکن سرشناس و البته حرفه ای ایران بود که در باشگاه های سرشناس اروپایی بازی می کنند. آنها که حتما در اردوی تیم باشگاهی شان هم می توانند اینگونه مخفیانه فرار کنند!
[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مهمترین عناوین روزنامه های کشور صبح شنبه 30 مرداد ماه به این شرح است.

ایران:
قلب نیروگاه اتمی بوشهر از امروز به تپش می افتد
وزیر دفاع اعلام کرد: غرش موشک هوشمند "قیام یک" در آسمان
معاون ستاد دیه کشور: تمام زندانیان دیه تا 2 ماه آینده آزاد می شوند
پرونده بازنشستگی پیش از موعد این هفته بسته می شود

جام جم:
روز تاریخی نیروگاه بوشهر
آزمایش موفقیت آمیز موشک "قیام 1"
مدیریت واردات در دستور کار دولت

جوان:
عقربه اتمی بوشهر در ساعت صفر
سپاه به تهدیدات دشمن پاسخ قاطع می دهد
نسل موشک های دفاعی ایران عملیاتی شد

خراسان:
سوخت گذاری نیروگاه بوشهر امروز آغاز می شود
بازی با واجبات دینی در ورزش ایران
خطیب جمعه تهران:  جذب حداکثری خیلی مهم است، ببینیم آنها که با ما نیستند دردشان چیست

حمایت:
آغاز انتقال سوخت به قلب رآکتور؛ امروز
کاهش 13 درصدی ترافیک با تغییر ساعات کار
فروش آرد به نانوایان با قیمت جهانی

دنیای اقتصاد:
وزیر بازرگانی خبر داد: تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم
شلیک موفقیت آمیز موشک جدید ایرانی
رئیس اتاق بازرگانی اعلام کرد: مانع نرخ ارز در برابر صادرات

شرق:
مقام معظم رهبری درگذشت حجت الاسلام سید تقی درچه ای را تسلیت گفتند
بعضی افراد در گیشه انقلاب نبودند؛ افشاگری داوود احمدی نژاد
گفتگوی "شرق" با حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: ما مرید کسی نیستیم
خطیب نماز جمعه تهران: از نظام جداشده ها را برگردانیم

کیهان:
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت حجت الاسلام درچه ای
سوخت گذاری نیروگاه بوشهر ایستادگی نتیجه داد
آزمایش موفقیت آمیز موشک "قیام -1"

گسترش صنعت:
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: افزایش تولید ملی و مصرف تولیدات داخلی
ایران در سوریه 6 کارخانه جدید می سازد
سوخت گذاری نیروگاه بوشهر امروز آغاز می شود

فرهیختگان:
نیروگاه بوشهر امروز افتتاح می شود؛ پایان انتظار 24 ساله هسته ای ایران
رهبر معظم انقلاب:میدان مقابله ملت ایران فقط منطقه ما نخواهد بود
صالحی: غنی سازی ادامه دارد

همشهری:
بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری
وزیر بازرگانی خبر داد: اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تحریم های اقتصادی
خروج شبانه تعدادی از یگان های جنگی آمریکا از عراق
[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
وزیر بازرگانی از آخرین تصمیمات این وزارتخانه در خصوص بسته حمایتی از صادرات غیر نفتی، تشکیل ستاد دایمی تآمین کالا و نظارت بر بازار خبر داد و تک نرخی کردن نان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مهمترین اظهارات وزیر بازرگانی به خبرنگاران در حاشیه بود.
همایشی که فعالان اقتصادی استقبال چندانی ازآن به عمل نیاوردند.

وزیر بازرگانی در پاسخ به چگونگی قیمت گذاری نان در زمان اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها گفت: دولت در زمان اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها آرد مورد نیاز نانوایان را به صورت تک نرخی عرضه می‌کند.

وی نرخ جهانی را مبنای محاسبه قیمت آرد در زمان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام کرد.
به گفته غضنفری قیمت هر قرص نان با اجرای تک نرخی کردن آن 250‌تومان پیش‌بینی می‌شود.
وزیر بازرگانی با اعلام این که هر نوع قیمت‌گذاری کالا و خدمات در زمان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی کارگروه تحول اقتصادی انجام می‌گیرد هر نوع کاهش نقش وزارتخانه بازرگانی در این زمینه را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت در این زمینه مثل گذشته نقش خود را دارد البته در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با توجه به این که احتمال افزایش تقاضا برای برخی تغییرات قیمتی وجود دارد محوریت کار گروه خواهد بود.

تشکیل ستاد دایمی تآمین کالا و نظارت بر بازار با هدایت وزارت بازرگانی، از دیگر تصمیمات کار گروه تحول اقتصادی بوده که غضنفری این موضوع را به خبرنگاران اعلام کرد.

[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:9 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
با ایده یکی از کاربران شبکه فیس بوک، کمپین ای با عنوان حامیان خانواده زندانیان سیاسی در ایران تشکیل شد که کاربران فیس بوک با عضویت در آن و با انتخاب یکی از افراد موجود در آلبوم عکس، خود را خواهر یا برادر این زندانیان عنوان کرده و با این کار به حمایت مجازی از این اغتشاشگران حوادث پس از انتخابات می پردازند.

به گزارش خبرنگار بولتن، نکته جالب این کمپین، وجود نام و تصویر برخی از افراد است که نه تنها سیاسی نیستند بلکه با جرم هایی تاسف بار هم اکنون در زندان به سر می برند.

بنابر این گزارش، از جمله این افراد سعید ملک پور است که وی به دلیل جرم هایی از جمله راه اندازی سایت های مسهتجن فارسی، انتشار تصاویر مسهتجن و موارد مشمئز کننده و تاسف بار دیگر است که اکنون پرونده وی در حال رسیدگی بوده و در زندان به سر می برد.

از سوی دیگر جالب است که برخی از اعضای کمپین به وجود نام و تصویر این فرد برخی دیگر که با جرم های غیرسیاسی در زندان هستند اعتراض و این مسئله را موجب آبرو ریزی اعلام کرده اند ولی گوش خواهر و برادر های این افراد مفسد فی الارض بدهکار این افراد نیست و این نشان از این دارد که این خواهر و بردار های ناتنی و مجازی به دنبال ... هستند تا آزادی زندانیان سیاسی!!

در مورد سعید ملک پور و برخی دیگر نکته جالب اینجاست که این افراد مدت ها پیش حتی یک سال پیش از بروز حوادث پس ازانتخابات و اغتشاشات دستگیر شده و سایت های آن ها نیز هک شده بود که این افراد و برخی دیگر در عملیاتی غرور آفرین که ماه ها و حتی سال ها کار اطلاعاتی آن طول کشیده بود توسط نیروهای گمنام مرکز بررسی های جرایم سازمان یافته سایبری دستگیر شدند.

نا گفته نماند که اعمال و جرایم این افراد هم در رسانه های مجازی و مکتوب منتشرشد و هم اعترافات این افراد از صدا و سیما نیز پخش شد.

سعید ملک پور کیست ؟

در گزارش سایت گرداب اتهامات ملک پور اینگونه بیان شده است.

-متهم سعید.م با نام مستعار سیاوش حسین‌خانی:


مدیر شبکه بزرگترین سایت های مستهجن، ضددین و ضد امنیت فارسی‌زبان به نام ایران سکس و با آدرس اصلی avizoon.com و حامی فنی و مالی سایت xpersia.com و biaclip.net و shahvatsara.com می باشد. (گزارش مربوط به شبکه مضلین 2 - سایت گرداب)

در واقع ملک پور گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایتهای پورنو فارسی به نام آویزون بوده و البته حامی چندین سایت پورنوی نسبتاْ معروف دیگر نیز بوده است. وی در خارج از کشور زندگی می کرده و شناسایی و بازداشت وی پس از کارهای اطلاعاتی و در بلند مدت امکان پذیر شده است، بازداشت وی مدتها مخفی مانده تا امکان شناسایی و بازداشت کاربران فعال و مدیران انجمنها و همکاران وی در راه اندازی سایتهای پورنو امکان پذیر باشد و فکر میکنم با من موافق بودید که اگر قرار بود در یک روند قانونی احضاریه برای این فرد ارسال شود نه او و نه هیچ کس دیگری از همکاران وی بازداشت نمی شدند!

جالب است که در خبرهایی که در رابطه با ملک پور در سایتهای خبری منتشر شده است هیچ اشاره ای به فعالیت اصلی وی نشده است. هیچ اشاره ای به سایت آویزون و مطالب آن نشده است و فقط به این بسنده شده که این زندانی سیاسی در رابطه با پرونده‌ی موسوم به «مضلین ?» مربوط به جرایم اینترنتی بازداشت شده است و او را یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته متالوژی معرفی میکنند که در کانادا به طراحی وب سایت اشتغال داشته است. حداقل این است که نه در نامه ملک پور و نه در اخبار مرتبط به آن و همچنین گفته های همسر وی اتهام اصلی ملک پور در مدیریت سایت پورنو رد نشده است و همچنین مشخص است که ملک پور هیچگونه فعالیت شاخصی در عرصه سیاسی یا حقوق بشر (به جز آنکه فعالیتش در سایت آویزون و چند سایت مشابه دیگر را فعالیت سیاسی بخوانیم یا اینکه واقعا این فرد با اهداف سیاسی سایت پورنو راه اندازی کرده باشد) نداشته است و با این حساب نام بردن از وی به عنوان زندانی سیاسی در متن این خبرها عملا توهینی به زندانی سیاسی است!.

من نمی‌دانم! شاید تعریف زندانی سیاسی تغییر کرده است یا شاید راه اندازی سایتهای پورنو هم به فهرست فعالیتهای سیاسی اضافه شده است که اگر اینگونه باشد ملک پور با توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایتش قاعدتاً یکی از بزرگترین فعالان سیاسی دهه اخیر بوده است و علاقمندان به پناهندگی هم راهی جدید برای اثبات فعالیت سیاسی و دریافت اقامت پیدا کرده اند.

بررسی و تحلیل حقوقی روند یک پرونده (حتی اگر مربوط به یک متجاوز به کودکان و منحرف جنسی باشد ) و اشاره به اشتباهات قانونی صورت گرفته در روند پیگیری یک پرونده کاری بی ایراد و حتی ستودنی است اما معصوم سازی و تغییر ماهیت اتهام و جرم یک فرد و قرار دادن او در کنار افرادی که به دلیل گرایش یا اظهار نظر سیاسی بازداشت شده اند حتی اگر با انگیزه دیگری باشد شایسته سایتهایی که مدعی اطلاع رسانی هستند نیست. ادامه چنین روندی چیزی نیست جز آنکه به بی اعتمادی به اخبار منتشر شده درباره زندانیان سیاسی بیانجامد و مقام زندانی سیاسی در حد هر مجرم معمولی پایین آورده شود.

از بخش جدی این بحث که بگذریم ادعاهای همسر ملک پور هم در نوع خود خواندنی است. او در جایی ادعا کرده است که همسرش مجبور به همکاری با سایت گرداب شده است و چنین ادامه می دهد که « ...چه بسا گروه‌های متعددی برای هک کردن سایت گرداب تلاش کردند ومتاسفانه چندان کاری از پیش نتوانستند ببرند و من مطمئنم که تخصص بالای همسر من در این امر بی‌ تاثیر نبوده است..» . از قرار در کشور کمبود شدید متخصص امنیت شبکه داریم و حداقل فایده بازداشت مدیر سایت آویزون بالابردن سطح امنیت شبکه در کشور بوده است!

[ شنبه 89/5/30 ] [ 10:8 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 1619029