سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 جام جهانی یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی در دنیای ماست؛ اما مشکل اینجاست که برزیل برای بسیاری به اندازه کافی دور است که فکر حضور در آن را برای دیدن مسابقات فراموش کنند، ولی خوشبختانه Google با تولید و طراحی نمای Street View از هر دوازده استادیوم جام جهانی و خیابان های زیباسازی شده اطراف آنها در برزیل، این فرصت را برای ما فراهم کرده است که از نزدیک گشتی در هوای آفتابی برزیل در این استادیوم ها بزنیم.

به گزارش «تابناک»، در حالی که تنها چند روز به آغاز مسابقات جام جهانی باقی مانده است، گوگل در اقدامی جالب، جام جهانی را زودتر آغاز کرده و هر دوازده استادیوم بازی های جام جهانی را که شامل استادیوم معروف Maracana نیز می شود، به همراه خیابان ها و بلوارهای رنگارنگ اطراف آنها به نمای Steer View در Google Maps افزوده است.

نکته جالب در این زمینه، آنکه هرچند نمای نزدیک بالا و پایین و همچنین نمای Personal در این بازسازی حرف اول را می زند، خیابان های پیرامون استادیوم ها خود جاذبه ای دیدنی برای بسیاری از کاربران خواهد بود. همچنین برخی از جاذبه های دیدنی دیگر برزیل همچون پارک ملی Igauca نیز به این نماها اضافه شده است.

با ابتکار گوگل استادیوم‌های و خیابان‌های جام جهانی را از نزدیک ببینید

اما صرف نظر از جنبه سرگرم کننده قضیه این اقدام گوگل، یک هدف مشخص نیز داشته است و آن اینکه برای آن دسته از افرادی که به قدر کافی خوش شانس هستند که به برزیل سفر کنند، این نقشه ها و اطلاعات مربوط به شهر و استادیوم ها می تواند راهنمای بسیار مناسبی از موقعیت جغرافیایی و مکانی شهر مورد نظر به دست دهد.

با ابتکار گوگل استادیوم‌های و خیابان‌های جام جهانی را از نزدیک ببینید

کاربران می توانند نمای Street View از هر دوازده استادیوم را در اینجا و نمای مربوط به خیابان های نقاشی شده اطراف را در اینجا  ببینند. تنها باید گفت، ای کاش امکان گشت و گذار در این خیابان ها و استادیوم ها در زمان برگزاری بازی ها نیز بود! در این صورت نیاز به تهیه بلیت هواپیما برای سفر به برزیل به کلی منتفی بود. البته شاید در آینده نزدیک این امکان به خوبی برای همگان فراهم شود.

 

با ابتکار گوگل استادیوم‌های و خیابان‌های جام جهانی را از نزدیک ببینید

ب


[ شنبه 93/3/17 ] [ 12:51 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
شک داریم کسی در کشورمان باشد که تا کنون صحنه‌ای تا این اندازه رقت بار را ندیده باشد؛ صحنه‌ای که بیشتر با دیدن آن ابراز تأسف کرده و چه به بسا کلماتی هم درباره مسئولان غافل از اوضاع پشت بند آن بر زبان بیاوریم، ولی به مرور تکرار دیدن آن برایمان عادی شده است؛ همان گونه که برای مسئولان عادی شده!

به گزارش «تابناک»، اگر تا دو سه دهه پیش، از جمله مظاهر گستردگی لجام گسیخته شهرنشینی در کشورمان، شکل گیری حلبی آبادها و زندگی کوخ نشینی پیرامون کلانشهرها بود، حالا آن نقطه ضعف رشد و نمو کرده و به مدد مهاجران داخلی و خارجی، به ابعاد آن افزوده شده است.

اگر روزی حاشیه نشین ها به ارتکاب بزه، تخلف و قانون شکنی شهرت داشتند و طبقه پایینی از جامعه را نشان می‌دادند، حالا سطح زندگی متوسط اینقدر بالا رفته که از یک سو مرز حاشیه نشینی و شهرنشینی کمرنگ شده و از سوی دیگر، دشواری های امرار معاش، موجب قوام یافتن مشکلاتی شده که دیگر حتی مشکل نامیدنشان دشوار است.

اینجاست که امثال دست فروشی که روزگاری زشت دانسته می‌شد و به دلیل مشکلات همراه با آن چون سد معبر، مبارزه شدیدی با آن صورت می‌گرفت، به امری عادی و روزمره تبدیل شده که حتی مقابله با آن در مترو و اتوبوس‌های شهری، با اصول اخلاقی بسیاری همخوانی نداشته و به همین دلیل به فراموشی سپرده شده است.

از سوی دیگر، اگر روزگاری تهیه و پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی به حاشیه ها نسبت داده می‌شد، اکنون به جایی رسیده‌ایم که حتی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، گنگسترها و باندهای مخدر از نیمه بالایی شهر سر بر می‌آورند و جای ایشان را در حاشیه نشین ها، خرده فروش ها، خرده سارقان و بزهکاران معمولی در تیراژ بالا گرفته و در مجاورتشان، مردمانی شریف زندگی می‌کنند که برای امرار معاش خیلی وقت است منیت را در خود کشته‌اند.

اگر روزگاری گدایان، سرشناس بودند و می‌شد به کمک انگشتان دست تعدادشان را در هر محله شمرد و حتی القابشان را مرور کرد، هم اکنون نیز شمارشان فزونی یافته و هم شمار فقرا زیاد شده و هم کسانی که در مسیر کوشش برای جدایی از فقر، کسب و کاری تازه تأسیس را پی می‌گیرند.

کافی است پایین تا بالای گذری را در تهران یا برخی کلانشهرهای مشابه این شهر بپیماییم تا افرادی را ببینیم که سر در سطل زباله فرو برده و سعی دارند از میان انواع و اقسام دور ریزهای شهروندان، برای خود نانی درآورند؛ افرادی که حتما معرف حضور همه ما هستند!

بر سر هر سطل زباله که توقف کنیم، چندین نوبت مراجعه به آن را در طول روز خواهیم دید و اینقدر این روند ناراحت کننده ادامه می‌یابد که نمی‌توانیم منکر شکل گیری کسب و کاری جدید در باب زباله گردی در شهر شویم؛ اما هر چه به ذهنمان فشار می‌آوریم، حتی در حد یک اظهارنظر مسئولان در این باره به یاد نخواهیم آورد.

گویی نه مسئولی ایشان را دیده، نه نهاد حمایتی نسبت به ایشان احساس مسئولیت کرده، نه جامعه شناسی با ایشان روبه رو شده، نه رسانه ملی سری به دیارشان زده و نه در عبور و مرور روزمره هیچ مسئول و نهاد مسئولی، زباله گردان رصد شده اند!

اما هر چه کسانی که باید می‌دیدند، ندیدند، مردم کوچه و بازار ایشان را می‌بینند، راجع به ایشان با هم گپ و گفت کرده و در تحلیل های خود، مقصران را شناسایی و به صف می‌کنند و در نهایت به  سهم خود به این دست مشکلات جامعه واکنش نشان می‌دهند؛ واکنشی که گاه به دنیای مجازی راه پیدا می‌کند؛ به این امید که دیده شده و موجبات شکل گیری حرکتی اصلاحی را رقم بزند.

صدقه ها را در سطل زباله بریزید!


تصویر دردناک فوق از این دست واکنش هاست؛ تصویری دردناک که با کلماتی معدود و محدود، پیامی وسیع به ذهن مخاطبان القا کرده و کارکردی پوستر گونه یافته تا شاید به کمک کاربران دنیای مجازی، این قدر دست به دست شود که کرختی ناشی از عادی شدن تصاویری از این دست را از بین برده و موجبات تحرکی اصلاحی را فراهم آورد، زیرا تهیه کنندگان آن هم مانند ما و خیلی های دیگر بر این باورند که وقتی نهادهای حمایتی گوناگونی در جامعه هستند و از منابعی مانند کمک های مردمی و حتی بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، چرا باید روز به روز بر شمار زباله گردان افزوده شود؟

چگونه است از تلاش برای رفع حاشیه نشینی، به عادی شدن دیدن زباله گردانی رسیده‌ایم که می‌دانیم اگر راه ساده تری برای ارتزاق یافته بودند، ترجیح می‌دادند میان آلودگی به دنبال روزی نگردند؟

چگونه است این افراد تا کنون به چشم هیچ مسئولی نیامده‌اند؟ آیا غیر از این است که شکل گیری این طبقه یعنی کم نیستند کسانی که روزی حلال را به سرقت ترجیح داده‌اند؟ کم نیستند معتادانی که به پایان خط نزدیک شده‌اند؟ آیا وجود ایشان به معنای نفی موفقیت های سوادآموزی نیست؟ آیا این افراد در سلامت عمومی و بیمه عمومی دیده شده‌اند؟ آیا امثال وزارت رفاه و جوانان می‌توانند به عملکرد خود بنازند، در حالی که شمار این افراد روزافزون است؟ مجلسیان و دیگر تصمیم سازان چطور؟ آیا فقدان اظهار نظر و تصمیم گیری در رابطه با ایشان توجیه پذیر است؟

شاید سیل پرسش هایی از این دست و تلخی سکوت مسئولان و نهادهای حمایتی در پاسخ ندادن به آنها، موجب شده که تصویری مانند تصویر فوق تهیه شده و از اندک مجرایی که برای تسهیم آن با دیگران وجود دارد، نشر بیابد اما علت هر چه باشد، بد نیست این تصویر را برای کسانی که خواب مانده و از روزگار پیرامون خود غافل شده‌اند بازنشر دهیم تا دست کم اوضاع روزمره بخشی از جامعه را به روایت یک تصویر ببینند و انشاءالله ما را محکوم به سیاه نمایی نکنند!


[ شنبه 93/3/17 ] [ 12:48 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
از تریبون‌های مختلف صحبت می‌کنند؛ اما هر دو برای مردم و درباره آخرتشان سخن می‌گویند. بحث اصلی درباره میعادگاه اصلی خلق است؛ بهشت! جایی که یک بار انسان با اشتباهی از آن رانده شد و اکنون می‌کوشند آن را برای مردم پس بگیرند.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی، خطیب موقت جمعه تهران و حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران، چندین روز است با اینکه رودر رو با هم صحبت نمی‌کنند، اما وقتی برای دیگران سخن می‌گویند، همدیگر را خطاب می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، هر دو حرف منطقی هم می‌زنند و نمی‌توان از هر دو خرده‌ای گرفت؛ اما عجیب آنجاست که این دو گویا نمی‌توانند با هم مستقیم صحبت کنند تا سوءتفاهم‌ها را از کلامشان بزدایند.

حجت الاسلام خاتمی مدعی است، حکومت اسلامی باید راه‌های رسیدن به بهشت را برای مردم آسان کند! این سخن درستی است، چرا که مقصد حکومت دینی یا خود دین رساندن بشر به سمت سعادت دنیا و آخری است.

حجت الاسلام روحانی هم مدعی است که نمی‌توان با زور و اجبار مردم را به بهشت رهنمون ساخت و این هم سخن درستی است. من باب اینکه نه در اختیار دین اجباری هست و به اقتضای اختیار آدمی هم نمی‌توان اجبارا او را به بهشت رهنمون ساخت.

طبیعتا آنچه موجب سوءتفاهم میان این دو شده، شیوه و ابزاری است که حکومت دینی برای تسهیل سعادتمندی مردم به کار می‌گیرد. احتمالا آقای رئیس جمهور هم این وظیفه را برای حکومت دینی قائل است، ولی احتمالا به ابزارهایی چون اجبار و خشونت در این راه انتقاداتی دارد که طبیعتا باید برطرف شود.

از طرفی همان گونه که حکومت دینی، مسئول تسهیل راه‌های سعادت مردم است، به‌‌ همان میزان هم باید بررسی کنند، چه میزان استفاده از اجبار یا خشونت احتمالی در دور کردن مردم از دینداری و سعادتمندی تأثیر داشته است؛ برای نمونه، وجود مجموعه‌ای از هنجارهای به ظاهر دینی، اما غیر واجب در برخی از ادارات، نهاد‌ها و امکان عمومی، در رو آوردن مردم به ریا، نفاق و دروغگویی، برای حفظ مقام و منصب بسیار کارآمد بوده و به‌‌ همان میزان هم مردم را از رسیدن به بهشت دور کرده است. شاید بتوان گفت عدم بحث و خلاقیت در بحث ابزار تسهیل شرایط برای رسیدن به سعادت و سخت گیری و تعصب در روش‌های سخت و خشک، اما بی‌فایده، وضعیت را بدین جا رسانده که حجت الاسلام روحانی و خاتمی را رودر روی هم قرار داده است.

جدای از این مسأله، نکته مهم در مواجهه این دو حجج الاسلام این است که تریبون‌های در اختیار این دو نه برای ایجاد تنش و حاشیه در جامعه که برای آرام بخشی و ثبات در جامعه است. بحث درباره اصل و ابزار این بحث، به میزان سه دهه است در اختیار همین مقامات و سایرین بوده و وضعیت کنونی نشان می‌دهد کار چشمگیری در این زمینه نشده که جامعه بدین جای کار رسیده است. متأسفانه کاری که به ویژه پس از جنگ، برای سعادت دنیوی و اخروی مردم انجام نشده و از آن غفلت و کوتاهی شده، اکنون به تریبون‌های، افراد صاحب تریبون، رسیده است.

ظاهرا فعلا بنا بر این است که هر هفته رئیس جمهور موضوعاتی را مطرح کند و در روز پایانی هفته از تریبون نماز جمعه، امامان جمعه به بیان نظری بپردازند که از نگاه آن‌ها به صواب نزدیک‌تر است و از باب امر به خیر و درستی بیان می‌شود؛ اما پرسش این است که با ادامه این روند، دیگر چه انتظاری است که دیگران، کمکی به آرامش جامعه کنند؟

این جدال تا کی ادامه خواهد یافت؛ جدالی که نمی‌توان را جدالی احسن نامید؟!

[ شنبه 93/3/10 ] [ 10:55 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عکس‌های فاقد ذکر منبع بخش بین‌الملل مربوط به Reuters است.
 

حلق آویز کردن دو دختر نوجوان پس از تجاوز به آن‌ها در روستایی نزدیک اوتار پرادش هند دوباره این کشور را در رأس کشورهایی که خشونت علیه زنان به شدت افزایش یافته، قرار داده است. خبرهای قطعی حاکی است پلیس یکی از جانیان در این ماجرا را دستگیر و شمار‌ دیگری را تحت تعقیب قرار داده است. هنوز انگیزه اصلی این کار وحشیانه مشخص نشده و پلیس هند همچنان در تعقیب سایر عوامل این جنایت است. از سوی دیگر، از منابع غیر رسمی خبر می‌رسد، نیروهای پلیس هند سه تن دیگر را در همین رابطه‌ و دو پلیس را نیز به اتهام قصور در انجام وظیفه، توطئه و جنایت بازداشت کرده‌ است. پس از اعلام دست داشتن نیروهای پلیس در این جنایت، مردم هند طی تظاهرات متعدد خواستار بررسی بیشتر این موضوع از سوی مسئولین دولتی شدند.
حلق آویز کردن دو دختر نوجوان پس از تجاوز به آن‌ها در روستایی نزدیک اوتار پرادش هند دوباره این کشور را در رأس کشورهایی که خشونت علیه زنان به شدت افزایش یافته، قرار داده است. خبرهای قطعی حاکی است پلیس یکی از جانیان در این ماجرا را دستگیر و شمار‌ دیگری را تحت تعقیب قرار داده است. هنوز انگیزه اصلی این کار وحشیانه مشخص نشده و پلیس هند همچنان در تعقیب سایر عوامل این جنایت است. از سوی دیگر، از منابع غیر رسمی خبر می‌رسد، نیروهای پلیس هند سه تن دیگر را در همین رابطه‌ و دو پلیس را نیز به اتهام قصور در انجام وظیفه، توطئه و جنایت بازداشت کرده‌ است. پس از اعلام دست داشتن نیروهای پلیس در این جنایت، مردم هند طی تظاهرات متعدد خواستار بررسی بیشتر این موضوع از سوی مسئولین دولتی شدند.
پسرک با جراحت عمیق به دلیل اصابت راکت ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در شهر حلب. تروریست‌های تکفیری در این شهر در میان مردم پنهان شده ‌و همواره با ‌سپرهای انسانی،  عملیات ارتش سوریه ‌علیه خود را دفع می‌کنند.
پسرک با جراحت عمیق به دلیل اصابت راکت ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در شهر حلب. تروریست‌های تکفیری در این شهر در میان مردم پنهان شده ‌و همواره با ‌سپرهای انسانی، عملیات ارتش سوریه ‌علیه خود را دفع می‌کنند.
جنگ در ملکال، کودکان سودانی را آواره کرده است و شماز بسیاری از آنان از سوءتغذیه رنج می‌برند. این تصویر در یک مرکز تغذیه تهیه شده است؛ جایی که پزشکان بدون مرز‌ ‌از این کودکان مراقبت می‌کنند.
جنگ در ملکال، کودکان سودانی را آواره کرده است و شماز بسیاری از آنان از سوءتغذیه رنج می‌برند. این تصویر در یک مرکز تغذیه تهیه شده است؛ جایی که پزشکان بدون مرز‌ ‌از این کودکان مراقبت می‌کنند.
ادامه اعتراضات مردم در برزیل به وضعیت بد اقتصادی در مقابل مسابقات پر زرق و برق جام جهانی فوتبال
ادامه اعتراضات مردم در برزیل به وضعیت بد اقتصادی در مقابل مسابقات پر زرق و برق جام جهانی فوتبال
چرت نیمروزی یک هندی سوار بر کالسکه در جاده‌ای پیرامون دهلی نو.
چرت نیمروزی یک هندی سوار بر کالسکه در جاده‌ای پیرامون دهلی نو.
شادی طرفداران تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از بازی تیم محبوبشان با بولیوی در ورزشگاه رامون سانچز.
شادی طرفداران تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از بازی تیم محبوبشان با بولیوی در ورزشگاه رامون سانچز.
بازی پسر بچه در میان سربازانی که در خیابان‌های بانکوک، منع آمد و شد را برقرار کرده‌‌اند.
بازی پسر بچه در میان سربازانی که در خیابان‌های بانکوک، منع آمد و شد را برقرار کرده‌‌اند.
بامداد شنبه، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ جهانی 2014 برابر تیم ملی ایتالیا با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا مانند سال گذشته کار خود در این رقابت‌ها را به شکست آغاز کند./FIVB
بامداد شنبه، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ جهانی 2014 برابر تیم ملی ایتالیا با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا مانند سال گذشته کار خود در این رقابت‌ها را به شکست آغاز کند./FIVB
بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از اردو‌ اتریش/TASNIM
بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از اردو‌ اتریش/TASNIM
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، عصر شنبه  از کمپ تمرین جانبازان و معلولین بازدید کرد. /MEHR
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، عصر شنبه از کمپ تمرین جانبازان و معلولین بازدید کرد. /MEHR
محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت روز شنبه به همراه معاونین، مدیران و کارکنان این وزارتخانه با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرامان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد./IRNA
محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت روز شنبه به همراه معاونین، مدیران و کارکنان این وزارتخانه با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرامان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد./IRNA
«احمد مسجدجامعی» رئیس شورای اسلامی تهران، ری و شمیرانات روز جمعه در ادامه برنامه «کشف تهران» در منطقه 19 شهرداری، حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، سازمان بهشت زهرا (س) و مجموعه فرهنگی شهر آفتاب حضور یافت./تابناک
«احمد مسجدجامعی» رئیس شورای اسلامی تهران، ری و شمیرانات روز جمعه در ادامه برنامه «کشف تهران» در منطقه 19 شهرداری، حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، سازمان بهشت زهرا (س) و مجموعه فرهنگی شهر آفتاب حضور یافت./تابناک
آسمان تهران در جمعه شب بارانی و توفانی/ISNA
آسمان تهران در جمعه شب بارانی و توفانی/ISNA
دیدار کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با رئیس جمهور در آستانه هفته محیط زیست./ISNA
دیدار کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با رئیس جمهور در آستانه هفته محیط زیست./ISNA

[ شنبه 93/3/10 ] [ 10:53 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

مقامات استرالیا که از روز پنجشنبه گذشته از تعویق عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی خبر داده‌اند، تلویحا تأیید کرده‌اند که سیگنال‌های دریافتی در اقیانوس هند به پرواز 370 تعلق نداشته‌اند.

 

به گزارش ایسنا، با اعلام این خبر تمام امیدها مبنی بر یافتن ردپای هواپیمای مالزیایی رنگ باخته و گویا به این زودی قرار نیست سرنوشت این پرواز مرموز مشخص شود.

 

مقامات استرالیا که در عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی با دولت مالزی همکاری می‌کنند از پایان عملیات جستجو در منطقه تجسس به وسعت 852 کیلومتر مربع و در 1610 کیلومتری شمال غربی بندر «پرت» استرالیا خبر داده و اعلام کردند این منطقه را دیگر باید از فهرست مناطقی که احتمال می‌رود مقصد پرواز 370 مالزی باشد حذف کرد.

این در حالیست که در اوایل ماه آوریل پس از آنکه اعلام شد کشتی اقیانوس پیمای «اوشن شیلد» استرالیا موفق به دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیما شده، مقامات استرالیا این منطقه را محتمل ترین منطقه برای یافتن هواپیمای مالزیایی اعلام کرده بودند. آنها به قدری مطمئن بودند که «تونی آبوت» نخست وزیر استرالیا با اطمینان خاطر اعلام کرد از محل جعبه سیاه هواپیما تنها با چند کیلومتر خطا فاصله داریم.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی بیست، با این حال مقامات استرالیایی تا روز پنجشنبه ادعای مقامات نیروی دریایی آمریکا مبنی بر اینکه سیگنال‌های دریافتی مربوط به جعبه سیاه هواپیما نبوده‌اند را تایید نکرده‌اند اما با این حال با اعلام رسمی استرالیا مبنی بر پایان عملیات جستجو در این منطقه می‌توان گفت این کشور به طور ضمنی به این مساله اعتراف کرده است.

شبکه سی ان ان به نقل از «مایکل دین» قائم مقام مهندسی اقیانوس نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: قوی ترین فرضیه ما از سیگنال‌های دریافتی در حال حاضر این است که این سیگنال‌ها صداهای تولید شده از خودِ کشتی یا سیگنال‌های یک موقعیت یاب زیردریایی بوده که با سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیما اشتباه گرفته شده‌اند.

گستره منطقه‌ای از اقیانوس هند که هنوز برای یافتن هواپیمای مالزیایی جستجو نشده بسیار وسیع است بطوریکه بیش از 59 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این مسئله با توجه به امکانات موجود یعنی کشتی اقیانوس پیمای «اوشن شیلر»، زیر دریایی بدون سرنشین، دستگاه تشخیص سیگنال‌ها (پینگ دتکتور) و روبات زیر دریایی «باله آبی – 21» چالش‌های فراوانی را برای عملیات جستجو ایجاد کرده است. این مسئله همچنین این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا زودتر از اینها امکانات تجسسی مناسب برای یافتن هواپیمای مالزیایی به‌کار گرفته نشد؟

دولت استرالیا هفته پیش اعلام کرد فاز بعدی عملیات جستجو ممکن است دو ماه ادامه یابد و در آن از کمپانی‌های خصوصی دعوت به همکاری می‌کند. این همان شیوه‌ای است که در سال 2009 میلادی برای یافتن بقایای پرواز 447 هواپیمای «ایرفرانس» در اقیانوس اطلس جنوبی بکار گرفته شد.


[ شنبه 93/3/10 ] [ 1:9 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از آب نشدن چربی دور شکم شکایت دارید؟ مسئله این است که خلاص شدن از چربی های دور شکم چیزی مهمتر از فقط زیبایی است. چربی اضافی شکمی – به خصوص چربی احشایی، یعنی آن نوع چربی هایی که دور اندام هایتان را می گیرند – نشانه ای از بیماری قلبی، دیابت نوع دوم، مقاومت به انسولین و بعضی از سرطان ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،اگر رژیم و ورزش به کاهش این چربی ها کمک نمی کنند، شاید دلیل آب نشدن آنها هورمون ها یا سن و یا عوامل ژنتیکی باشد. موارد زیر نیز ممکن است دلیل از بین نرفتن چربی های شکم شما باشند:


دارید پیر می شوید.
همینطور که سن تان بالا می رود، بدن شما نحوه اضافه کردن وزن و کاهش وزن را عوض می کند. هم خانم ها و هم آقایان کاهش سرعت سوخت و ساز (تعداد کالری هایی که بدن برای کارکرد نرمال به آنها نیاز دارد) را تجربه می کنند. 
ورزش های اشتباهی انجام می دهید.
ورزش های قدرتی موجب افزایش توده عضلانی می شوند و این باعث می شود که بدنتان چربی بیشتری بسوزاند.

شما غذاهای فرآوری شده زیادی می خورید.
چربی شکم با التهاب و ورم ارتباط دارد، بنابراین اگر غذاهای فرآوری شده زیادی بخورید، قابلیت کاهش چربی شکم در بدن تان پائین می آید. غذاهای طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار پر از آنتی اکسیدان هایی هستند که خواص ضدالتهابی دارند و از جمع شدن چربی ها در شکم جلوگیری می کنند.
چربی های اشتباهی می خورید.
بدن با همه چربی ها یک جور رفتار نمی کند. تحقیق نشان داده است که جذب بالای چربی اشباع شده (مانند چربی گوشت و لبنیات) با چربی احشایی بالا ارتباط دارد. از طرف دیگر، چربی های اشباع نشده مونو (مانند چربی روغن زیتون و آووکادو) و انواع خاصی از چربی های اشباع نشده پلی (عمدتاً چربی های امگا-3 موجود در گردو، تخمه آفتابگردان و ماهی های چرب مانند سالمون) خواص ضدالتهابی در بدن دارند و اگر در مقدار مناسب مصرف شوند برای بدنتان خوب هستند. اما مصرف زیاد چربی از هر نوعی موجب افزایش جذب کالری و افزایش وزن می شود. پس در مصرف چربی‌های سالم میانه روی کنید.

ورزش شما به اندازه کافی نیست.
برای حذف چربی های شکم باید ورزش و تمرین خود را بیشتر کنید. در تحقیقی مشخص شد افرادی که روند ورزشی فشرده و سنگین دارند، بیشتر از افرادی که برنامه ورزشی سبکی دارند، چربی شکم آب می کنند. در واقع ورزش های سبک و غیر فشرده هیچ تغییری ایجاد نمی کنند.
ورزش های اشتباهی انجام می دهید.
آیا دائماً در حال دراز و نشست زدن هستید؟ وقتی فقط چند سانتیمتر مانده تا شکم صافی داشته باشید، دراز و نشست زدن نیست که شکم تان را شش تکه می کند. بلکه باید حرکات مؤثرتری انجام دهید که عضلات مرکز بدنتان – عضلات شکم، پشت، لگن و ماهیچه های اریب – و بخش های دیگر بدن را به کار بیندازد.
استرس دارید.
ضرب الاجل ها، صورتحساب ها و قبض ها و فرزندان – منبع استرس شما هر چه باشد، استرس زیادی کاهش وزن را برایتان سخت تر می کند، به خصوص کاهش چربی های شکم را کندتر می کند. دلیلش فقط این نیست که وقتی استرس دارید به غذاهای پرچرب رو می آورید، بلکه این فقط بخشی از آن است. دلیل هورمون استرس کورتیزول است که میزان جذب چربی در بدن را بالا می برد و سلول های چربی را بزرگ می کند. هرچه مقدار کورتیزول در بدن بیشتر باشد، چربی های احشایی بیشتر در بدن جمع می شوند.
به اندازه کافی نمی خوابید.
اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که هر شب کمتر از شش ساعت می خوابید، باید بگوییم که دور کمرتان باریک نخواهد شد. بیشتر استراحت کنید. تحقیقی که روی 70 هزار خانم انجام شد نشان داد خانم هایی که شب ها 5 ساعت یا کمتر می خوابند، 30 درصد بیشتر از خانم هایی با خواب 7 ساعت در شب، احتمال اضافه وزن برای آنها وجود دارد. بزرگسالان باید 7 تا 8 ساعت در شب خواب داشته باشند.
بدنتان شبیه به سیب است.
اگر معمولاً بیشتر در قسمت میانی بدن چاق می شوید تا پاها باید بگوئیم شکل بدن شما سیبی است. این مسئله ژنتیکی بدان معناست که کاهش چربی شکم برایتان سخت تر می شود، ولی غیرممکن نیست.

[ پنج شنبه 93/2/25 ] [ 10:33 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خبرگزاری فارس، متن کامل نامه حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مقررات نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و نامه رئیس مجلس به کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت پیرامون اخذ نظر مجمع تشخیص مصلحت را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت تأکید کرد که هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح نظرات کتبی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخذ و در بررسی لحاظ شود.
متن کامل این نامه بدین شرح است:
رؤسای محترم کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی
با سلام
مطابق مقررات نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، باید هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح از حیث انطباق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، نظارت کتبی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخذ و در بررسی لحاظ گردد.
در موارد دو فوریتی، اخذ نظرات مجمع با فوریت و اعلام زمان مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس صورت گیرد.
ضمناً در تدوین لوایح و طرح‌ها جهت تصویب در مجلس، نظرات مجمع تشخیص در ضمائم آورده شود.
علی‌لاریجانی
به گزارش فارس، در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت:
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی (دامه توفیقاته)
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
با سلام و تحیت
بازگشت به نامه شماره 58116.0101 مورخ 1387.11.5 جنابعالی همراه با متن مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام پیشنهادی مجمع تشخیص مصلحت نظام به استحضار مقام معظم رهبری مدظله‌العالی رسید، معظم‌له مصوبه پیشنهادی مذکور را با رعایت ملاحظات زیر تائید فرمودند:
1- در ماده 5 اصلاح شده، عبارت «و عدم انطباق حسب مورد» بعد از عبارت «موارد مغایرت» در سطر چهارم اضافه شود.
2- ماده 7 به صورت ذیل تغییر یابد:
«رئیس مجلس شورای اسلامی موظف است پس از اعلام وصول طرح‌ها و لوایح در مجلس، نسخه‌ای از آن را برای اطلاع مجمع ارسال نماید. همزمان با بررسی طرح‌ها و لوایح به خصوص قانون برنامه، قانون بودجه و تغییرات بعدی آنها در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون نظارت مجمع نیز محتوای آنها را از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاستهای کلی مصوب و بررسی می‌نماید، کمیسیون نظارت مواردی را که مغایر یا غیر منطبق (حسب مورد) با سیاستهای کلی می‌بیند به شورای مجمع گزارش می‌نماید. در صورتی که مجمع هم مغایرت و عدم انطباق را پذیرفت، نمایندگان مجمع موارد مغایرت و عدم انطباق (حسب مورد) را در کمیسیون‌های ذیربط مجلس مطرح می‌کنند و نهایتاً اگر در مصوبه نهایی مجلس مغایرت و عدم انطباق باقی ماند، شورای نگهبان مطابق اختیارات و وظایف خویش براساس نظر مجمع تشخیص مصلحت اعمال نظر می‌نماید.»
به گزارش فارس، در ادامه این نامه آمده است:
3- در ماده 11، جمله «در صورتی که مجمع هر یک از مصوبات ... » تا آخر ماده، حذف شود.
محمدی گلپایگانی

[ پنج شنبه 93/2/25 ] [ 10:32 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

یک مرد ایرانی به نام شجاع شجاعی به اتهام درست کردن حرمسرا در شهر ماربلای اسپانیا بازداشت شد. 
به گزارش ایران خبر، تلگراف  نوشت:به گفته پلیس اسپانیا 9 نفر از این زنان که 20 الی 30 ساله‌اند، مدعی شده‌اند که به زور در خانه آقای شجاعی نگه داشته شده بوده‌اند. با این حال یکی از خدمتکاران خانه گفته است این زنان هر روز آزادانه از منزل بیرون می‌رفتند و در شهر گردش و خرید می‌کردند و تا جایی که او مطلع است اجباری برای ماندن آن‌ها در خانه آقای شجاعی در کار نبوده است. پلیس اسپانیا بعد از بازجویی‌های اولیه آقای شجاعی را با وثیقه آزاده کرده و زنان ساکن خانه را با فرزندانشان به محلی دیگر منتقل کرده است. فرزندان آقای شجاعی بین نه ماه تا هفت سال سن دارند. یکی از همسایه‌های این عمارت بزرگ ده اتاق خوابه که به سبک عربی ساخته شده است می‌گوید این زنان همراه با فرزندانشان هر روز با اتوموبیل‌های اعیانی از خانه بیرون می‌آمدند و همیشه لباس‌های گران‌قیمت به تن داشتند.
شجاع شجاعی علاوه بر تابعیت ایران، دارای گذرنامه بریتانیایی نیز است.

[ پنج شنبه 93/2/25 ] [ 10:28 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عضو مجعضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینگونه نیست که کسی 500 هزار رأی بیشتر آورد خیال کند مالک کشور است و اختیار ‏همه چیز به دستش است بلکه تازه نیاز به نصب رهبر و ولی فقیه دارد.‏


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عصر امروز در جمع گروهی از ‏دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران اظهار داشت: اختلافات میان انقلابیون از جمله آفات ‏محسوب می‌شود که موجب فاصله‌های زیاد میان گروه‌ها می‌شود.‏

وی افزود: برای حل اینگونه مسائل و حواشی آن باید بر زیربناهای فکری روشن، ثابت و محکمی ‏تکیه کنیم یعنی آنچه براساس بینش اسلامی به ما القا شده است.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دیکتاتوری محض در هیچ جا شاید وجود نداشته باشد تصریح کرد: بالاخره در هر ‏حکومتی نوعی پایبندی به قانون هست و در شرایط امروز همه پذیرفته‌اند که حکومت باید توسط ‏مردم انتخاب شود؛ در اسلام می‌گوییم خداوند ولی و حاکم جامعه را تعیین می‌کند هر چند پس از ‏امام حسن(ع)، مردم هیچ یک از معصومان(ع) را به عنوان حاکم نپذیرفتند؛ به عقیده ما در دوران ‏غیبت نیز آنکه اشبه به معصوم یعنی ولایت فقیه است باید حاکم جامعه باشد، این اصول باید باور ‏ما باشد نه اینکه وقتی با 500 هزار رأی بیشتر آورد خیال کند مالک کشور است و اختیار ‏همه چیز به دستش است بلکه تازه نیاز به نصب رهبر و ولی فقیه دارد.‏


[ پنج شنبه 93/2/25 ] [ 10:28 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک مطالعه نشان می دهد که غر زدن همسران و تقاضاهای بیش از اندازه آنها خطر مرگ هردو آنها را در میانسالی دو برابر افزایش می دهد.
به گزارش ایرنا، محققان دانمارکی در مطالعه ای متوجه شده اند که درخواست های بیش از اندازه شریک زندگی، فامیل و یا افرادی که در نزدیکی انسان زندگی می کنند خطر مرگ انسان را در میان سالگی دو برابر افزایش می دهد.
به گفته محققان، تنش ناشی از بحث و جدل ها و یا نگرانی دائمی منجر به ابتلا به بیماری قلبی، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و سایر مشکلات سلامتی می شود.
همچنین به نظر می رسد که این خطر در مورد مردان بیشتر از زنان است زیرا مردان بر خلاف زنان مشکلات خود را با دوستان و یا خانواده در جریان نمی گذارند.
محققان در این مطالعه متوجه شدند که بسیاری از مردان تنها به همسر خود اعتماد می کنند و مشکلات را با وی در میان می گذارند که او نیز به نوبه خود بر غم و اندوه آنها می افزاید.
در این مطالعه دکتر پیکی لوند و همکارانش از دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک 9 هزار و 875 مرد و زن 36 تا 52 ساله را برای مدت 11 سال مورد پیگیری قرار دادند.
در طول این مطالعه 196 نفر از افراد مورد مطالعه به دلیل ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، بیماری کبد و خودکشی جان خود را از دست دادند. 
محققان سپس از با استفاده از فرمول ریاضی احتمال مرگ مردان و زنان را بر اساس تعداد دفعاتی که افراد مورد مطالعه بحث و جدل خود را با همسران، خانواده و یا دوستان گزارش داده بودند و یا تحت نق زدن آنها قرار گرفته بودند، محاسبه کردند.
این مطالعه نشان داد: مردانی که اعلام کرده بودند با تقاضاهای بسیاری از جانب همسر، خانواده و یا دوستان خود مواجه می شوند خطر مرگ آنها در مقایسه با زنانی که در همان رده قرار داشتند 34 درصد بیشتر بود.
این مطالعه که در مجله Epidemiology and Community Health منتشر شده است تنش را عامل اصلی مرگ های زودهنگام اعلام کرده است زیرا تنش موجب افزایش فشار خون و ابتلا به بیماری قلبی می شود.

[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 4:23 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 1620002