سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

دستگیری دو فرد ایرانی در کنیا به اتهام طراحی اقدامات تروریستی، بازتاب سفر احمدی نژاد به ونزوئلا، مواضع وزارت خارجه روسیه در قبال مذاکرات هسته ای ایران، تأکید کوفی عنان بر نقش ایران در حل بحران سوریه و کاهش 20 درصدی واردات نفت ترکیه از ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، سفر محمد احمدی نژاد، رئیس جمهوری کشورمان به ونزوئلا و دیدار وی با هوگو چاوز، همتای ونزوئلایی خود، از جمله اخباری است که امروز مورد توجه برخی رسانه های جهان قرار گرفته است. «دیلی استار» لبنان با اشاره به این سفر، دستور کار آن را امضای یک سری موافقتنامه ها میان دو «متحد نزدیک» دانسته است. این موافقتنامه های حوزه ای وسیع از ساختمان سازی گرفته تا فناوری را شامل می شود. این روزنامه همچنین با اشاره به روابط نزدیک ایران و ونزوئلا از زمان روی کار آمدن احمدی نژاد، به همسویی ونزوئلا با اهداف ایران در زمینه برنامه هسته ای اشاره کرده است.
خبرگزاری فرانسه و روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از دیگر رسانه هایی هستند که این خبر را پوشش داده اند.
روسیه که از هنگام برگزاری گفت و گوهای ایران و 1+5 در مسکو تلاش زیادی را برای رسیدن به توافق انجام داده، همچنان بر ادامه مذاکرات و امکان رسیدن به توافق پایبند است. در همین راستا، خبرگزاری «ترند» اظهارات «الکساندر لوکاشویچ»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه را منتشر کرده که گفته مذاکرات در سطح عالی متوقف نشده و جلیلی و اشتون پس از دیدار معاونینشان بار دیگر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. وی همچنین گفته فرصت برای گفت و گوهای جامع بر سر وضعیت فعالیت های هسته ای ایران فراهم است.
این اظهارات، همزمان با سخنان «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه ابراز می شود که ضمن مخالفت با تعیین هرگونه ضرب الاجل یا اولتیماتوم برای ایران، بر ضرورت ادامه گفت و گوها تا رسیدن به نتیجه مطلوب تأکید کرده است. این اظهارات لاوروف بازتاب گسترده ای در مطبوعات جهان پید کرده است. روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» و روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» از جمله مطبوعاتی هستند که صبح امروز این خبر را منتشر کرده اند.
تأکید دوباره «کوفی عنان»، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب بر نقش ایران در حل بحران سوریه نیز دیگر خبر مهمی است که توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده است. «فاکس نیوز» ضمن انتشار این خبر به بالا گرفتن بحران سوریه در پی عدم موفقیت طرح صلح اول عنان اشاره کرده و مواضع کشورهای منطقه ای در این بحران را نیز مورد بحث قرار داده است. 
«گالف تایمز» قطر و «حریت» ترکیه نیز از دیگر مطبوعاتی هستند که این خبر را مورد توجه قرار داده اند.
روزنامه «واشنگتن پست» از دستگیری دو فرد ایرانی تبار در کنیا به اتهام دست داشتن در طراحی حملات تروریستی خبر داده است. رئیس پلیس منطقه ساحلی کنیا خبر داده که این دو نفر چند روز پیش در «نایروبی» بازداشت شده اند و میزان 15 کیلوگرم از یک ماده پودرمانند که گمان می رود مورد استفاده انفجاری دارد، از آن ها به دست آمده است. به نوشته واشنگتن پست، سفارت آمریکا در کنیا روز گذشته هشدار حمله تروریستی صادر و اعلام کرده همه پرسنل این کشور که در شهر ساحلی «مومباسا» اقامت دارند، باید آنجا را ترک کنند.
در نهایت، روزنامه «تودی زمان» ترکیه از کاهش 20 درصدی خرید نفت این کشور از ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شرکت نفتی «تورپاس» ترکیه اعلام کرده که واردات نفت ایران را تاکنون به میزان 20 درصد کاهش داده است. این شرکت اعلام کرده به واردات «میزان مطمئنی» نفت از ایران ادامه می دهد، اما کاهش واردات خود را با خرید نفت از عربستان سعودی و لیبی جبران خواهد کرد.

[ شنبه 91/4/3 ] [ 9:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تنش در روابط ترکیه و سوریه وارد مرحله جدیدی شد. پس از ورود جنگنده‌های ترکیه به حریم هوایی سوریه، یکی از انها ساقط شده و خلبانان آن دستگیر شده‌اند. روایت طرف ترک متفاوت است.

منابع خبری روسیه و لبنانی از سرنگونی هواپیمای جنگنده ترکیه بر فراز سوریه و دستگیری خلبانان آن خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که دقایقی پیش خبر آتش گشودن پدافند هوایی سوریه به سوی هواپیماهای ناشناس منتشر شد، دقایقی پیش مقامات ترک از دست دادن یک هواپیمای خود را تائید کردند.

به گزارش راشا تودی عربی، یک شاهد به این شبکه خبری گفته است که پس از سرنگونی هواپیما توسط سوری‌ها، دو خلبان آن دستگیر شده‌اند. این خبر را شبکه جدیدالتاسیس المیادین نیز اعلام کرده است

ترکیه اعلام کرده است که این هواپیما در حالی که در منطقه مدیترانه در حال پرواز بوده است ارتباط رادیویی و راداری خود را در ساعت 11.58 به وقت محلی از دست داده است. این هواپیما از نوع اف-4 بوده است.

عملیات جستجو و نجات از سوی مقامات ترک برای این هواپیما که از پایگاه ارهاک در استان مالاتیا برخاسته بود در حالی آغاز شده است که به نظر می‌رسد خبر سرنگونی هواپیمای ترک جدی به نظر می‌رسد. و روزنامه حریت چاپ ترکیه از نجات خلبانان توسط بالگردهای ترکیه خبر داده است.

در ابتدا اعلام شده بود که پس ازورود دو هواپیما به حریم سوریه، یکی از آنها سرنگون شده و دیگری منطقه را ترک کرده است. اخبار در این مورد همچنان متناقض است. در حالی که راشاتودی از سرنگونی یک هواپیما و توفیق هواپیمای دیگر به فرار با وجود خسارت وارده به ان گزارش می‌دهد، شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک خبر داده است که مقامات ترکیه به دنبال کسب اجازه از مقامات سوریه برای نجات احتمالی خلبانان در آبهای سوریه هستند.


[ شنبه 91/4/3 ] [ 9:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
این مذاکرات نشان داد که طرف‌‌های غربی اهل تعامل نیستند و صداقت ندارند و تنها زورگویی را مبنای کار خود قرار داده‌اند تا فرصت لازم را برای اهداف آینده به دست آورند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار و پاسخ به سوالات جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با تبریک مجدد مبعث رسول گرامی اسلام (ص)، این عید بزرگ را روز اتصال و ارتباط مجدد آسمان و زمین پس از قرن‌ها خالی بودن زمین از نبی و ادیان تحریف‌شده خواند و گفت: اگرچه قرآن، این معجزه الهی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام محجور شد اما جاری شدن اسلام در ممالک اطراف حجاز طی چند قرن تمدنی را بنیان نهاد که به لحاظ پیشرفت علمی مبنای تمدن امروز قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حلقه اتصال خلقت انسان و شروع اسلام را تاکید خداوند تبارک و تعالی بر فضیلت قلم و دانش و استدلال خداوند برای سجده ملائکه در مقابل آدم به دانش ابوالبشر خواند و تصریح کرد: تاکید اسلام بر تحصیل دانش و علم باعث شد که اسلام و علوم اسلامی به سرعت در جهان آن روز گسترش یابد و الگوی موفقی برای سایر ملل قرار گیرد.


وی ادامه داد: انتظار ما از انقلاب اسلامی بازگشت به اسلام خالص و ناب و آن گوهری بود که حضرت امام راحل از آن می‌فهمیدند.



رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی، به دوران سخت استقرار و تثبیت انقلاب اسلامی و ایجاد ساختار مناسب نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ساختار نظام بر اساس اعتقادات دینی و مکتب اهل بیت و قابل دفاع است اما آن چیزی که قابل دفاع نیست عملکردهای سلیقه‌ای، باندی و گروهی است که به نام اسلام و انقلاب اسلامی به مردم و جوانان ارائه می‌شود.



هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: اگر کار مخلصانه و برای خدا نباشد، عدالت در حرف باقی می‌ماند و در عمل، بی‌عدالتی ترویج می‌شود.



وی در ادامه به دوران سخت اما موفق جنگ و پس از آن اشاره و خاطرنشان کرد: پس از جنگ تلاش شد که با وجود کمبود منابع ریالی و ارزی، زیربناها و اقتصاد کشور ساخته و احیا شود و تولید و اشتغال قابل قبولی برای جامعه فراهم شود.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی و دینی خواند و الگوی اخلاقی و فرهنگی قرار گرفتن نظام اسلامی را از رسالت‌های انقلاب دانست و یادآور شد: روا نیست امروز پس از گذشت سه دهه از زحمات و خون دل خوردن مردم و خدمتگزاران کشور، فضایلی چون، اخلاص، صداقت و عدالت جای خود را به ریاکاری و خودنمایی، دروغ، غیبت و تهمت و بی‌عدالتی بدهد.


هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی دیگر، به اوضاع اقتصادی کشور اشاره کرد و با یادآوری استعدادهای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران به لحاظ منابع مادی و مالی، جغرافیایی و انسانی، نتیجه توزیع نقدینگی بی‌ضابطه و زیاد را تورم بی‌حد دانست و گفت: اگرچه گرانی و تورم اکنون یکی از معضلات اساسی اقتصاد است اما مهمتر و بنیادی‌تر از آن تضعیف و تخریب ساختار اقتصاد سالم و پویا و نیز تولید و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور است.



وی روحانیت و علما و مدیران کشور را دو سرمایه اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه و حرمت این دو در میان مردم و مسئولان تصریح کرد: بی‌اعتبار کردن علما و روحانیون و همچنین مدیران و دلسوزان کشور، هیچ‌گونه افتخاری ندارد و تنها تضعیف اعتماد مردم نسبت به آنان را در پی دارد.



رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی در مورد دلیل آنچه که "سکوت و صبوری وی در برابر برخی هجمه‌ها و تخریب‌های رسانه‌ای" خوانده می‌شد، گفت: رسانه‌هایی که این‌گونه بداخلاقی‌ها و تهمت و افتراها را هر روز اشاعه می‌دهند و مراکزی که آنها را هدایت می‌کنند، به هیچ یک از اصول اخلاقی و اعتقادی پایبند نیستند و با احساس مصونیتی هم که دارند به جایی پاسخگو نیستند.



هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در چنین فضای رسانه‌ای ناسالمی آیا پاسخگویی به جو اختلاف و دعوای بیشتر در جامعه دامن نمی‌زند؟


وی در ادامه به پرونده‌ هسته‌یی کشور و چند دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: این مذاکرات نشان داد که طرف‌‌های غربی اهل تعامل نیستند و صداقت ندارند و تنها زورگویی را مبنای کار خود قرار داده‌اند تا فرصت لازم را برای اهداف آینده به دست آورند.



رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در واقع آنان می‌خواهند پرونده زورگویی‌شان همچنان باز باشد و در سایه آن سیاست‌های استکباری خود را دنبال کنند.


هاشمی رفسنجانی راه درست مقابله با اهداف مستکبران را افزایش اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان و میان گروه‌ها و جریان‌های داخل نظام برشمرد و تصریح کرد: باید به گونه‌ای در داخل متحد شویم که دشمنان بیرونی نتوانند نسبت به منافع کشور و ملت ما طمع بورزند.



وی همچنین به اوضاع جهان اسلام و تحولات منطقه به خصوص مصر اشاره کرد و همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی را خنثی‌کننده توطئه دشمنان مغرض خواند.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهیم اهدافمان را به خوبی در دنیا پیگیری کنیم، باید با جهان اسلام و سایر فرق و مذاهب اسلامی رابطه‌ای برادرانه و به دور از تعصب داشته باشیم.


هاشمی رفسنجانی، انقلاب مصر را از نتایج جهاد مردم این کشور بزرگ اسلامی و اتحاد در دوران مبارزه خواند و با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان اظهار کرد: سنت انقلاب‌ها و حکومت‌های پس از آن همواره در صورت حفظ اتحاد، پیروزی قاطع بوده است و امیدواریم اوضاع کنونی مصر و جریان‌های حاضر در این کشور به نفع مسلمانان و انقلابیون جهان اسلام باشد.



وی در پایان با تاکید بر لزوم اصلاح اشتباهات در کشور گفت: خداوند با انقلاب اسلامی و ایجاد نظام اسلامی حجتش را بر همه ما تمام کرد چرا که 50 سال پیش هیچ کدام از ما حتی تصور ایجاد حکومت اسلامی بر اساس مکتب اهل بیت (ع) را نداشتیم اما خداوند بر ما لطف و منت نهاد و حکومت اسلامی را در اختیار ما قرار داد و امیدواریم بتوانیم از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.


بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار جمعی از حاضران دیدگاه‌ها و سوالات خود را پیرامون مسائل داخلی، بین‌المللی و وضعیت حوزه‌های علمیه مطرح کردند و خواستار ارائه دیدگاه از سوی هاشمی رفسنجانی شدند.


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:8 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مبارزه با بدحجابی در ورود به کنسرت علی عبدالمالکی؛ سالن میلاد نمایشگاه بین المللی ـ 30 خرداد 91


عکس: علی علیزاده


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:7 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

خلبان ایرانی در اقدامی، به گونه ای هواپیما را هدایت کرد که تحسین کادر پرواز نیروهای سعودی را در فرودگاه جده به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر اعزامی به مکه مکرمه و بر اساس اعلام مسوولان ستاد پرواز عملیات عمره مفرده 91-90 ، پرواز شماره 5009 دیروز دوشنبه 29 خرداد به مقصد تهران در حال حرکت بود که پس از بلند شدن یکی از موتورهای هواپیما دچار نقص فنی شد و با مهارت تحسین برانگیز خلبان در فرودگاه جده مجدد به زمین نشست.

زائران این هواپیما از راه های اضطراری خارج و در فرودگاه جده مستقر شدند.

بر اساس این گزارش ، دو نفر از مسافران این پرواز در حال خروج از هواپیما دچار جراحت سطحی و در درمانگاه فرودگاه جده سرپایی درمان شدند.


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:4 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
محمد مرسی نامزد احتمالا پیروز انتخابات مصر در مورد سیاست‌های دولت آتی این کشور با روزنامه‌ای کویتی سخن گفته است. ظاهرا هنوز ایران در آینده مصر جایی ندارد و نقش اول را برادران عرب آقای مرسی بازی خواهند کرد.

 

نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، با اعلام اینکه به همه توافق نامه های رسمی سابق با رژیم صهیونیستی طبق منافع مردم مصر احترام می گذارد، تأکید کرد همچنان مخالف دیدار با کاردار ایران در قاهره است.


به گزارش «تابناک»، به نقل از العالم، "محمد مرسی"، در مصاحبه با روزنامه "الکویتیه" در پاسخ به سئوالی در خصوص "روابط مستقیم اخوان المسلمین با ایران و حزب الله" و ادعای این روزنامه مبنی بر "تهدید کشورهای عربی و غرب در صورت اتحاد مصر و ایران و حزب الله"، گفت: "این مسائل توهم، افترا و بی اساس است؛ ما به حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اسرائیل اشغالگر احترام می گذاریم و آن را بد نمی دانیم؛ ولی در مقابل هیچگاه در صف هیچکدام از قدرتهایی که کشورهای دوست در منطقه خلیج ع.ر.ب.ی. (خلیج فارس) را تهدید می کنند، قرار نمی گیریم".

خبرنگار الکویتیه در ادامه مرسی را به چالش کشیده، و با بیان اینکه "ایران بارها تلاش کرده روابط خود با مصر را آغاز کند"؛ از او می پرسد "تأثیر روابط قاهره - تهران بر روابط مصر با کشورهای عربی و بالعکس چیست؟" .. مرسی در پاسخ می گوید: "من دیدار با کاردار ایران در مصر را نپذیرفته ام، البته حداقل تا هنگامی که موضع آنها در خصوص سوریه مشخص شود .. اما در ارتباط با اظهارات شما تأکید می کنم که امنیت و ثبات منطقه عربی نیازمند وجود روابط مثبت بین مصر و منطقه (کشورهای عربی) است، زیرا هیچکدام از دو طرف بی نیاز از یکدیگر نیستند؛ رهبری طرح سنی بین الازهر و عربستان و بالهای آنها در کشورهای عربی باقی می ماند، البته بدون ورود به جزئیات در خصوص طرح دیگر که در مقابل آن قرار دارد .. روابط ما با کشورهای منطقه (عربی) ابدی، قوی و راهبردی و برای بقا است".

ادعای مرسی درحالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها در مناسبتهای مختلف تأکید کرده اند که از مطالبات مردم سوریه در داخل حمایت می کنند و مخالف هرگونه درگیری داخلی و مداخله خارجی در این کشور هستند.

رقابت با احمد شفیق و مداخلات نظامیان

مرسی درباره دلیل پیروزی احمد شفیق در دور نخست انتخابات، و اینکه آیا وی از حمایتهای داخلی و یا خارجی برخوردار است، گفت: حامیان شفیق خانواده های محدودی هستند که از رژیم سابق امتیازاتی گرفته بودند، و به دلیل احتکار و فساد به ثروتهای نامشروع بزرگی دست یافته اند.. آنها نمی خواهند ناگهان این امتیازها را از دست بدهند؛ به همین دلیل به شدت با انقلاب به جدال و جنگ می پردازند و در این راه از سوی برخی رسانه ها، عناصر حزب منحل ملی، و گروهی از سرمایه دارانی که اکنون به اتهام فساد مالی درحال محاکمه هستند، حمایت می شوند .. این سرمایه داران امیدوارند که از طریق بازگشت یکی از مهره های رژیم سابق به رأس قدرت، بتوانند از این راه آزاد شوند.

اظهار نظر مرسی درباره آینده مصر و نحوه اداره این کشور درحالی مطرح می شود که شورای نظامی قبل از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در کودتایی نرم و از پیش برنامه ریزی شده، پارلمان را منحل کرده، و با گسترش اختیارات خود حتی در زمینه قانون گذاری و تصمیم گیری های کلان، اختیارات رییس جمهوری آینده را به شدت محدود کرد.

مواضع متناقض مرسی درباره اسرائیل و آمریکا

مرسی در ادامه گفت: ما از استقبال گسترده اسرائیل و اظهارات بن الیعازر و دیگر سیاستمداران ارشد اسرائیلی درباره احتمال پیروزی احمد شفیق شگفت زده شدیم؛ این امیدواری‌های صهیونیستها بدون دلیل نیست، و مردم باید درباره این مسائل آگاه باشند.

وی با این حال، در اظهاراتی متناقض روابط مصر "جدید" با رژیم صهیونیستی و آمریکا را رد نکرد و درباره معاهده کمپ دیوید گفت: ما به توافقنامه های رسمی مصر تا زمانی که آنها به نفع ملت مصر باشند احترام می گذاریم .. ملت مصر در تعیین سرنوشت "آشتی" صاحب نظر هستند؛ درنتیجه خود ملت درباره آن تصمیم گیری می کند؛ توافق نامه ها به این منظور ایجاد شده که دو طرف به آن پایبند باشند و نه یک طرف، اما درمورد گاز مصر، منافع مردم این کشور در اولویت قرار دارد.

مرسی در خصوص روابط فعلی اخوان المسلمین و آمریکا گفت: روابط ما با آمریکا بر اصل برابری در تعامل استوار است و منافع مصر در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: ما بعنوان یک حزب سیاسی مصری فعال در صحنه سیاسی، از سفرهای رسمی نمایندگان دولت آمریکا و سفارت این کشور در قاهره استقبال کردیم.

پیدا شدن موبایل مرسی در جیب یکی از خبرنگاران الکویتیه

خبرنگار الکویتیه در ادامه این مطلب نوشت: هنگام مصاحبه با محمد مرسی میهمانانی برای دیدار با وی آمدند که در جریان آن تلفن همراه مرسی به دلیل تشابه مارک آن با تلفن های حاضران ناپدید شد .. یکی از معاون های مرسی تلاش کرد تا آن را بیابد ولی تلاشها بی فایده بود .. هنگام بازگشت یکی از همکاران ما متوجه شد که تلفن همراهی در جیبش قرار دارد که متعلق به او نیست .. پرسیدیم که این موبایل متعلق به کیست، و طبیعتا موبایل مرسی بود .. ما تلفن همراه مرسی را به او بازگرداندیم.

عربستان اولویت نخست سفر خارجی مرسی

در پی حضور نامزد اخوان المسلمین مصر در مراسم ختم ولیعهد سعودی در سفارت عربستان، سخنگوی ستاد "محمد مرسی" اعلام کرد که وی پس از سوگند ریاست جمهوری، بعنوان نخستین سفر رسمی به عربستان سعودی خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "یاسر علی" گفت: نخستین سفر مرسی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و سوگند خوردن، به عربستان سعودی خواهد بود.

استقبال نامزد اخوان از سرمایه های عربی

وی افزود، مرسی توجه زیادی به کشورهای عربی منطقه دارد و همه سرمایه گذاران را به افزایش فعالیت در مصر دعوت می کند.

حضور مرسی در مراسم ختم ولیعهد سعودی

"محمد مرسی" عصر دیروز پس از آنکه ستاد تبلیغاتی او اعلام کرد به 52 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری دست یافته؛ برای نخستین بار به سفارت عربستان سعودی در قاهره رفت و در مراسم ختم ولیعهد سعودی شرکت کرد.

علاوه بر مرسی، شمار بسیاری از شخصیت های سرشناس اخوان المسلمین و همچنین ژنرالهای شورای نظامی با سفیر سعودی در قاهره دیدار و از دنیا رفتن ولیعهد را به او تسلیت گفتند.

تکاپوی نامزد اخوان المسلمین برای اعلام برنامه های خود پس از رسیدن به ریاست جمهوری درحالی صورت می گیرد که ژنرالهای "مبارک" دیکتاتور مخلوع؛ مدت کوتاهی قبل از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، با اعلام انحلال مجلس منتخب مردم از طریق دادگاه قانون اساسی، اختیارات شورای نظامی حاکم را حتی در زمینه قانون گذاری و تصمیم گیری های کلان گسترش داده، و در مقابل اختیارات رییس جمهور آینده را به شدت کاهش دادند.


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:4 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
افزایش میزان ساخت و سازها و بی توجهی به مسائل زیست محیطی در امارات باعث شده تا اکو سیستم این کشور بیش از پیش در نعرض تهدید قرار داشته باشد و فعالان محیط زیستی را نگران کند.نخستین ساختمان بتونی سی سال پیش در دبی ساخته شد و این شیخ نشین در مدت کوتاهی به مدد دلارهای نفتی شیوخ ثروتمندش به یک قطب اقتصادی و توریستی در جهان تبدیل شد و سراسر آن پر شده از برج ها بلند بالا و آسمان خراش های عجیب و غریب.

محیط زیست به خصوص در جوامعی که رو به رشد و توسعه هستند، بحث بسیار مهمی است که گاه به فراموشی سپرده می شود و گاه در ورطه بی توجهی غرق می شود.

به گزارش روزگار نو، به اینکه امارات و دوبی چندین بار محل برگزاری کنفرانس ها و همایش های جهانی محیط زیست بوده اما توجه به اکوسیستم منطقه و همچنین محیط زیست بارها مورد تاکید کارشناسان بوده است.

بنابر این گزارش، از این رو ریچارد آلنبای، هنرمند انگلیسی در ابتکاری جالب به گوشزد کردن این معضل مهم پرداخته است.

افزایش میزان ساخت و سازها و بی توجهی به مسائل زیست محیطی در امارات باعث شده تا اکو سیستم این کشور بیش از پیش در نعرض تهدید قرار داشته باشد و فعالان محیط زیستی را نگران کند.

نخستین ساختمان بتونی سی سال پیش در دبی ساخته شد و این شیخ نشین در مدت کوتاهی به مدد دلارهای نفتی شیوخ ثروتمندش، به یک قطب اقتصادی و توریستی در جهان تبدیل شد و سراسر آن پر شده از برج ها بلند بالا و آسمان خراش های عجیب و غریب.

این هنرمند انگلیسی که با توجه به این مسئله و بی توجهی ثروتمندان عرب به اهمیت مسائل محیط زیستی در مجموعه ای از تصاویر تامل برانگیز آینده محیط زیستی این کشور حیات وحش آن را به تصویر کشیده است.

گفتنی است، تصاویر زیر توسط این هنرمند انگلیسی ساختته شده است.


























[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:3 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]







































عکس: حمید فروتن


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:2 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

دو سال قبل خانواده زنی میانسال او را در حالی که بشدت سوخته‌ بود، به بیمارستان رساندند. آنها گفتند چراغ خوراک‌پزی خانه آتش گرفته و او سوخته است، اما پرستاران تشخیص دادند این زن با بنزین سوخته است.

به گزارش جام جم گزارشی که پرستاران به ماموران دادند، آغاز پرونده‌ای شد که آیدین را متهم به آتش زدن مادرش کرد.

تحقیقات پلیسی نشان داد این جوان در پی درگیری با خواهرش عصبانی شده و بنزین را روی چراغ خوراک‌پزی ریخته و باعث آتش گرفتن و در نهایت مرگ مادرش شده است.

«آیدین» که در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبدالهی محاکمه شد، وقتی پشت میز محاکمه قرار گرفت ادعا کرد مادرش را به قتل نرسانده و آتش گرفتن این زن فقط یک اتفاق بوده است.

اما نماینده دادستان تهران نظر دیگری دارد. او می‌گوید: وقتی به پلیس خبر رسید زن میانسالی به بیمارستان آورده شده که بشدت دچار سوختگی شده و این سوختگی با بنزین بوده است، ماموران بلافاصله خود را به محل رساندند و تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند کسی که باعث آتش گرفتن این زن شده، پسرش آیدین بوده است.

البته آیدین هم به آتش زدن مادرش اعتراف کرد و گفت چون از دست او عصبانی شده خانه را آتش زده و در پی آن مادرش هم سوخته است.

او اعتراف کرد، عصبانیتش به خاطر این بود که مادرش به نیت آشتی دادن او و خواهرش مهمان دعوت کرده بود و آیدین هم به همین خاطر عصبانی شده و خانه را آتش زده بود.

او در دادسرا گفته است: خواهرم کاری کرد که مرا بازداشت کنند و به زندان بیندازند. او مخفیگاه مرا به همسر سابقم نشان داده بود و همسرم هم با پلیس آمد و بازداشتم کرد. چراکه حکم جلبم را گرفته بود تا مهریه‌اش را بدهم. وقتی مادرم گفت بالاخره همه چیز تمام شد و حالا باید کاری کنی که کینه‌ها از بین برود و من فهمیدم خواهرم را دعوت کرده تا آشتی کنیم، عصبانی شدم و بنزین را روی چراغ خوراک‌پزی که وسط اتاق بود ریختم و خانه آتش گرفت و مادرم هم سوخت.

نماینده دادستان می‌گوید: البته آیدین در اعترافات آخرش حرفش را تغییر داد و گفت پیت بنزین از دستش رها شده و روی چراغ خوراک‌پزی افتاده و خانه آتش گرفته است. به هر حال به نظر نمی‌رسد این گفته‌ها درست باشد. البته اولیای‌دم رضایت دادند، اما جنبه عمومی جرم باقی است و ما هم از دادگاه درخواست صدور حکم قانونی در این خصوص کردیم. 

عاشق مادرم بودم

آیدین گفته‌های نماینده دادستان را قبول ندارد و می‌گوید هیچ عمدی در آتش زدن مادرش نداشته و او را بسیار دوست داشته است.

توضیح بده چه اتفاقی افتاد که مادرت را آتش زدی؟

من این کار را نکردم و خیلی هم از این اتفاق ناراحتم. من اصلا قصد آتش زدن مادرم را نداشتم. او از من خواست پیت بنزین را به پشت‌بام ببرم چون مهمان داشتیم. من هم پیت را دستم گرفتم و داشتم به سمت پشت‌بام می‌رفتم که پایم لیز خورد و به زمین افتادم. پیت بنزین از دستم افتاد و بنزین روی چراغ خوراک‌پزی ریخت. خانه آتش گرفت و مادرم سوخت. من اصلا قصد کشتن مادرم را نداشتم.

چه کسی او را به بیمارستان رساند؟

من و پدرم خیلی سریع او را به بیمارستان رساندیم و او بستری شد. البته دکترها گفتند که امیدی نیست و درصد سوختگی خیلی بالاست.

ماجرای مشکلی که با خواهرت داشتی چه بود؟

من با همسر اولم مشکل داشتم و در آستانه جدایی بودیم. همسرم مهریه‌اش را اجرا گذاشته بود و همه آن را یکجا می‌خواست، ولی من نداشتم که بدهم. حکم جلب گرفته بود و من هم خودم را مخفی کرده بودم. خواهرم به او گفته بود که کجا هستم و همین موضوع باعث شد تا با خواهرم دعوا کنم و با هم مشکل پیدا کنیم.

آن طور که در پرونده آمده آن روز مادرت مهمانی ترتیب داده بود که با هم آشتی کنید. درست است؟

بله قرار بود همه دور هم جمع شویم و کدورت‌ها کنار برود. مادرم می‌گفت خواهرت اشتباه کرده و تو باید او را ببخشی. من دوست نداشتم با خواهرم آشتی کنم.

به همین خاطر هم عصبانی شدی و خانه را آتش زدی؟

من که توضیح دادم آتش‌سوزی عمدی نبود. درست است که ناراحت بودم، اما نه در حدی که دست به چنین کاری بزنم. اگر تا این حد از خواهرم کینه داشتم، می‌توانستم از خانه بیرون بروم نه این که آنجا را آتش بزنم و باعث مرگ مادرم بشوم.

رابطه‌ات با مادرت چطور بود؟

مادرم را دوست داشتم و عاشقش بودم. هیچ کس در زندگی من جای او را نمی‌گیرد. اعضای خانواده‌ام می‌توانند شهادت دهند من چقدر او را دوست داشتم و چقدر به او رسیدگی می‌کردم. من به دعای مادر و نفرین مادر خیلی اعتقاد دارم. همیشه از این که دلش را بشکنم و باعث شوم نفرینم کند، نگران بودم. به همین خاطر هیچ وقت آزارش نمی‌دادم و هر کاری از من می‌خواست انجام می‌دادم.

در حال حاضر همسر داری؟

از همسر اولم که جدا شدم با زن دیگری ازدواج کردم. با او رابطه خوبی داشتم و زندگی?مان خوب بود تا این که به جرم قتل بازداشت شدم. زمانی که من بازداشت شدم همسرم باردار بود. فرزندم به دنیا آمد در حالی که من در زندان بودم. حالا یک سال و نیم دارد و حرف می‌زند. بابا می‌گوید، اما من نیستم که او را در آغوش بگیرم و به او محبت کنم. از این اتفاق خیلی ناراحتم.

فرزندت را تا به حال دیده‌ای؟

او را در راهروهای دادگاه می‌بینم و گاهی هم همسرم او را با خودش به زندان می‌آورد.

اولیای‌دم رضایت دادند و تو به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شوی. فکر می‌کنی چه حکمی در انتظار توست؟

با این که دادستان علیه من شکایت کرده است، اما اعضای خانواده‌ام مرا بخشیده‌اند و راضی به زندانی شدنم نیستند. پدرم در دادگاه درخواست کرد آزادم کنند و برای قضات توضیح داد که من به عمد این کار را نکردم. امیدوارم قضات شرایطم را در نظر بگیرند و با توجه به این که 2 سال است زندانی هستم، آزادم کنند. امیدوارم طوری حکم دهند که زن و فرزندم بیشتر از این آسیب نبینند و بتوانم هرچه زودتر سر خانه و زندگی‌ام برگردم. راستش را بخواهید من هزینه زندگی پدرم را می‌دادم و حالا که زندانی شدم، او هم خیلی سختی می‌کشد.

رابطه‌ات با خواهرت چطور است؟

با هم حرف می‌زنیم. او هم به دادگاه آمده بود و برای قضات توضیح داد که چه اتفاقی افتاد و حتی گفت که مادرم در بیمارستان از او خواسته هیچ‌ شکایتی علیه من مطرح نکنند.

آیدین مادرش را آتش نزد

پدر آیدین می‌گوید روز حادثه در خانه حاضر بوده و حاضر است شهادت دهد پسرش به عمد خانه را آتش نزده است. او می‌گوید: آن روز قرار بود همه بچه‌هایم در خانه ما جمع شوند. همسر آیدین تازه جدا شده بود و پسرم وضعیت روحی خوبی نداشت. مادرش سعی می‌کرد کاری کند که او آرام شود. به همین خاطر هم مهمانی گرفته بود. آن روز وقتی آیدین فهمید قرار است خواهرش هم بیاید، ناراحت شد و اعتراض کرد، اما آنقدر عصبانی نشد که خانه را آتش بزند. کمی غرغر کرد و بعد رفت به اتاق. مادرش او را صدا زد که پیت بنزین را به پشت‌بام ببرد. آیدین آمد تا کاری که مادرش گفته‌ را انجام دهد. من داشتم نماز می‌خواندم فاصله کمی از آنها داشتم. یکدفعه پایش لیز خورد و افتاد. پیت بنزین هم از دستش افتاد و خانه آتش گرفت.

او در مورد این که چطور شد همسرش هم آتش گرفت، می‌گوید: همسرم نزدیک چراغ خوراک‌پزی بود. یکدفعه همه جا شعله‌ور شد و او هم آتش گرفت. آیدین به عمد این کار را نکرد. اتفاقا خیلی سریع پتو دور مادرش پیچید و او را خاموش کرد و همین هم باعث شد تا دستش هم بسوزد. بعد هم بلافاصله او را به بیمارستان رساند.

این مرد در مورد گفته‌های همسرش در بیمارستان می‌گوید: از ما خواست شکایتی نکنیم. گفت حلالتان نمی‌کنم اگر پسرم را به زندان بیندازید. او به عمد این کار را نکرد و شما هم نباید اذیتش کنید. راضی نیستم حتی یک روز هم زندانی شود. البته همسرم درست می‌گفت آیدین به عمد این کار را نکرد و من هم شاهد بودم.

پدر آیدین می‌گوید فرزندش پسر صالحی بوده و خیلی به پدر و مادرش رسیدگی می‌کرد. او می‌گوید: پسرم خرجی من و مادرش را می‌داد. حتی زمانی که خیلی گرفتار بود ما را فراموش نمی‌کرد و می‌گفت مشکلاتش باعث نمی‌شود ما را فراموش کند. من بجز آیدین یک پسر دیگر هم دارم، اما او خیلی به ما رسیدگی نمی‌کند و آیدین است که به همه کار ما می‌رسد. پسرم راننده بود و با پولی که درمی‌آورد خرج ما را می‌داد. حالا که زندانی شده است من خیلی سختی می‌کشم و شرایط بدی دارم. او نباید زندان باشد چون واقعا به عمد این کار را نکرده است.

این مرد در پاسخ به این سوال که اگر پسرش به عمد این کار را کرده ‌بود، باز هم او را می‌بخشید، می‌گوید: بله او را می‌بخشیدم، اما از دادگاه برایش درخواست مجازات می‌کردم. به هر حال آیدین پسر من است و تحت هیچ شرایطی دلم نمی‌خواهد بمیرد و برایش درخواست قصاص نمی‌کردم، اما قطعا درخواست مجازات می‌کردم، اما آیدین واقعا این کار را نکرده است.


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 140
کل بازدیدها: 1618770