سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
این تصویر توسط ایگور تورگاچکین عکاس روسی در دریاچه Abrau شکار شده است

عاشقانه ترین تصویر سال!

[ چهارشنبه 92/9/13 ] [ 9:40 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]


به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرحمن راشد سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط و مدیرکل شبکه تلویزیونی سعودی العربیه در مطلبی در شماره امروز روزنامه الشرق الاوسط نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به شیوه قدیمی ایران برای استفاده از رسانه‌ها به عنوان اهرم فشار سیاسی متوسل شد.

عبدالرحمن راشد افزود: وی (ظریف) گله و شکایت کرد که خواهان سفر به عربستان بود اما آنها (مقامات عربستان) درخواستش را نپذیرفته اند درحالی که حقیقت برعکس است و آنها با درخواستش موافقت کرده بودند و زمانی را برای ملاقات با همتای سعودی اش تعیین کردند اما نپذیرفت.

وی در ادامه به مطالب منتشر شده در رسانه های ایرانی و نقطه نظرات مفسران درباره روابط ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پرداخت و آنها را واقعی ندانست و افزود: با کمال سادگی، اینها پروپاگاندای ایران است که می خواهد القا کند که تغییر کرده است و تمایل به آشتی دارد اما کشورهایی مثل عربستان مقاصدی عکس آن را دارند.

عبدالرحمن راشد نوشت: خواه ظریف به ریاض سفر کند یا به تبلیغات منفی علیه آن ادامه دهد، منطقه ما مملو از مشکلات و شک و تردیدها است. نمی توان مسائل منطقه را با شیوه های تبلیغاتی حل کرد و مهمترین گام در اصلاح روابط ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ایجاب می کند که دلایل و شواهدی درباره حسن نیت ها ارایه شود. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شخصا این حقیقت را به خوبی می داند و خودش یک طرف اساسی در آشتی عربستان و ایران در دهه 90 بود و با وی توافقنامه مهم و مملو از جزئیاتی امضا شد که نام "روحانی- نایف" را با خود به همراه دارد. در آن زمان نایف بن عبدالعزیز ولیعهد و وزیر کشور سعوی بود.

نویسنده الشرق الاوسط افزود: اگر ظریف و دولت روحانی برای برقراری آشتی فراگیر در منطقه تمایل دارند لازم است که تماس های جدی بدور از تبلغات و فشارها وجود داشته باشند. آشتی ایران با آمریکا به تنهایی هرگز در تغییر مواضع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موفق نخواهد بود زیرا آنها درباره یک سری مسائل اتفاق نظر و درباره مسائل دیگری اختلاف نظر دارند.

عبدالرحمن راشد مدعی صادق نبودن ایران شد و نوشت: ایران از زمان انتخاب روحانی به ریاست جمهوری به جهان القا می کند که در مرحله تغییر و حرکت به مرحله جدیدی است و حقیقتا امیدواریم اینگونه باشد و از درون قلب خود می خواهیم که این امر درست باشد اما اظهارات رسانه ای برای اثبات آن کافی نیست و همچنین فروش وعده های آمریکایی نیز کافی نیست. ایرانی ها اگر در برقراری آشتی صادق باشند؛ برادران و دوستان واقعی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواهند دید. آیا ما حقیقتا با ایران جدیدی روبرو هستیم؟ ابدا ساده نیست که باور کنیم.

وی در پایان مطلب خود نیز ایران را به فعالیت های خصمانه در شماری از کشورهای عربی متهم کرد.


[ چهارشنبه 92/9/13 ] [ 1:29 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

تصویربرداری مغزی بیش از 1000 زن و مرد نشان می دهد که سیستم اعصاب مغزی زنان و مردان کاملا متفاوت است و نگرش متفاوت آنان نیز از همین واقعیت ناشی می شود.

به گزارش ایرنا ارتباطات عصبی مغز مردان درون دو نیمکره مغز بیشتر است؛ درحالی که ارتباطات عصبی زنان بین دو نیمکره راست و چپ بیشتر است. این موضوع باعث می شود که مهارت های حرکتی در مردان بهینه تر باشد و زنان تفکر تحلیلی و حسی بهتری داشته باشند.

براساس نتایج این تحقیق ارتباطات عصبی مغز مردان از قسمت جلو به قسمت عقب مغز است و در زنان این ارتباطات عصبی از قسمت چپ به قسمت راست است. این ویژگی باعث می شود که زنان حافظه کلامی و مهارت های اجتماعی بهتری داشته باشند، در حالی که مهارت های حرکتی مردان قوی تر است.

ماده خاکستری مغز زنان بیشتر است. این ماده مربوط به توان محاسباتی است. در حالی که درصد ماده سفید مغز مردان بیشتر است که این ماده مربوط به اتصالات عصبی است.

زنان تمایل دارند که موضوعات مختلف را به سرعت حل و فصل کنند، مردان اصرار دارند که اطرافیان را به چالش بکشند .

متخصصان خانواده معتقدند که توجه و احترام به تفاوت های بارز زن و مرد و شناخت طرف مقابل، مشکلات همسران را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و شرایط آرامی را بر خانواده حاکم می کند.

نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences به چاپ رسیده است.


[ چهارشنبه 92/9/13 ] [ 1:19 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

عموی رئیس جمهوری آمریکا سرانجام در سن 69 سالگی مجوز رسمی اقامت در این کشور را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، عموی "باراک اوباما" پس از چندین دهه زندگی در ایالات متحده آمریکا به تازگی گرین کارت دریافت کرده است.

به گفته "مارگارت ونگ" وکیل مدافع "اونیانگو اوباما"، وی پس از 50 سال زندگی در آمریکا با دریافت این مدرک، به عنوان شهروند رسمی این کشور شناخته می شود.

گفتنی است باراک اوباما که در چهارم آگوست 1961 در ایالت هاوایی متولد شده، فرزند یک پدر کنیایی  و یک زن آمریکایی از اهالی ایالت کانزاس است.


[ چهارشنبه 92/9/13 ] [ 1:18 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در انتقاد از همتای فعلی خود، حملات لفظی وی به آمریکا به دلیل توافق هسته ای ژنو را همانند اعلام جنگ علیه ایالات متحده ارزیابی کرد.مهر: نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در انتقاد از همتای فعلی خود، حملات لفظی وی به آمریکا به دلیل توافق هسته ای ژنو را همانند اعلام جنگ علیه ایالات متحده ارزیابی کرد.
"ایهود اولمرت" گفت : در صورت بروز خطر چه کسی ناجی ما خواهد بود؟ اوباما یا پوتین؟اولمرت در ادامه همچنین تاکید کرد که انتقاد تند "بنیامین نتانیاهو" از اوباما به سبب توافق ژنو، همانند آن است که اسرائیل علیه آمریکا اعلام جنگ کند.نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت : ما علیه آمریکا اعلام جنگ کرده ایم. آیا ناجی ما در برابر تهدیدهای ایران پوتین خواهد بود یا اوباما؟ آیا لازم است که ما علیه رئیس جمهور آمریکا موضع بگیریم؟ مطمئنا اگر انتقاد و یا سوالی داریم بهتر است آن را پشت درهای بسته مطرح کنیم.
پس از انجام توافق ژنو میان ایران و کشورهای 1+5، نتانیاهو انتقادهای تندی را متوجه رئیس جمهور آمریکا کرد و موجب شد تا تنش های میان تل آویو و واشنگتن پررنگ تر شود.اولمرت که به همراه "عاموس یادلین" رئیس سابق بحش اطلاعات نظامی اسرائیل و "تاچی هنگبی" از اعضای حزب لیکود در موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حاضر شده بود در ادامه افزود : تا سال 2009 میلادی ما در سکوت کارهای خود را انجام می دادیم، اما بعد از آن سیاست تل آویو به فریاد کشیدن و تهدید کردن تغییر پیدا کرد که این تغییر موجب وارد شدن هزینه های اقتصادی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به اسرائیل شد.
به اعتقاد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، تل آویو باید در کنار دیگران برای مهار برنامه هسته ای ایران تلاش کند نه اینکه به تنهایی به تقابل با ایران بپردازد.به گفته اولمرت، اگر رژیم اسرائیل بدون هیاهو و از طریق روش هایی که پیش از این همکاری های تل آویو و واشنگتن انجام می شد، در مورد نگرانی های خود از ایران با کاخ سفید رایزنی کند مطمئنا راحت تر به نتیجه خواهد رسید.


[ سه شنبه 92/9/12 ] [ 12:52 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان طی نامه ای حسن روحانی را به مناظره دعوت کرد. احمدی نژاد گزارش 100 روزه رئیس جمهور و تقاضای مردم و کارشناسان را دلیل دعوت روحانی به مناظره اعلام کرده است.

 

به گزارش «تابناک»، متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی

رئیس‌محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پایه" "انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه" به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی‌، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود.

 

اینجانب با تاکید مجدد بر لزوم تحکیم‌ دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به ویژه در شرایط کنونی، این روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده، صادقانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نیز قشر وسیعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی، وظیفه خود می‌دانم، چرا که بار مسئولیت پیشرفت آتی ایران عزیز عمدتا و همچنان بر دوش این عزیزان خواهد بود. بدیهی است که جفا بر این خیل عظیم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور نماید.

خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول 8 سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم‌سابقه در جای‌جای میهن اسلامی به موازات دشمنی‌های بیگانگان، حجم کم‌نظیر ناملایمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده‌ایم.

همچنین در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت‌ انتخاباتی و مآلا پاسخگویی- آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود- به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صاینت از آرا مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم، ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمایت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مخلص و سخت‌کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چیزی که موجب مزید نگرانی شده این است که نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحیح و آمارهای نادرست از وضعیت کشور چه بسا به تصمیم‌سازی‌های ناصواب در عرصه سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی و تضعیف امید و نشاط ملی بینجامد.

از این رو با تأکید مجدد بر این دعوت به عنوان قطره‌ای از اقیانوس ملت ایران آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم.

 

خادم ملت ایران

محمود احمدی‌نژاد


[ سه شنبه 92/9/12 ] [ 12:38 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یک ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک پاسخ جالبی به پرسش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا داده است.

به گزارش نامه‌نیوز، آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا که در فیس‌بوک به زبان فارسی پست می‌گذارد، امروز ترجمه یک واژه فارسی را از مخاطبان خود پرسیده است.

او خبری در مورد زمین‌خواری در ایران را به اشتراک گذاشته و پرسیده است: «بهترین ترجمه انگلیسی برای زمین‌خواری چه است؟»

این سوال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش کاربران ایرانی مواجه شده که یکی از کاربران ایرانی پاسخ جالبی به وی داده است. این ایرانی در پاسخ به سوال بهترین ترجمه برای واژه زمین‌خواری نوشته است: «اسرائیل!»


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 10:17 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رئیس سازمان حج و زیارت اولویتهای جدید اعزام به عمره مفرده را اعلام کرد و گفت: متقاضیان تا اولویت 330 می توانند برای اعزام در کاروانها ثبت نام کنند.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه ظرفیت اعزام به عمره پس از گذشت یک هفته از آغاز ثبت نام در کاروانها تکمیل شده است به همین دلیل اولویتهای جدیدی را برای اعزام به عمره در نظر گرفته ایم.

وی گفت: تاکنون متقاضیان تا اولویت 300 می توانستند نسبت به ثبت نام درکاروانها اقدام کنند اما از این پس تا اولویت 330 میتوانند ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: استانها براساس ظرفیت خالی کاروانهای خود می توانند ثبت نام کنند بنابراین اولویتهای هر استانی متفاوت است.

اوحدی گفت: با توجه به اینکه 60 درصد از ظرفیت کاروانها تکمیل شده است به همین دلیل مردم برای اطلاع از اولویتهای جدید به حج و زیارت استان خود مراجعه کنند.


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 10:16 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 معاون سابق محمود احمدی‌نژاد در ریاست‌جمهوری از قطع ارتباط خود با رئیس‌جمهور سابق به دلیل ارتباط وی با مشایی خبر داد.

 
مسعود زریبافان در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص چرایی عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه گفت: از اینکه چرا اقای احمدی‌نژاد در دادگاه حضور نیافته است خبری ندارم.

 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت احمدی‌نژاد در خصوص شایعاتی مبنی بر حضورش در دانشگاه ایرانیان گفت: من در این دانشگاه حضور ندارم و اساسا مدت‌هاست از ایشان بی‌اطلاعم و با ایشان قطع ارتباط کرده‌ام.

 
زریبافان درباره چرایی قطع ارتباط با احمدی‌نژاد اظهار داشت: دلیل قطع ارتباط ما با ایشان به دلیل ارتباط تنگاتنگش با آقای مشایی است.


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 12:37 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

هرچند وجود شکاف فزاینده میان آمریکا و رژیم اسرائیل و به ویژه تعارض منافع این دو در موضوع هسته‌ای ایران، مدت‌هاست‌ به واقعیتی ‌انکار‌ناپذیر تبدیل شده، ‌اینکه مقامات ارشد آمریکایی آشکارا‌ علیه رژیم اسرائیل موضع‌گیری کنند، ‌مسبوق به سابقه نیست. به هر حال، به نظر می‌رسد، این موضوع اکنون جنبه عینی و عملی به خود گرفته است.


به گزارش «تابناک»، گزارشی که ساعاتی پیش در کانال 10 تلویزیون رژیم اسرائیل پخش شد‌، بیانگر آن است که اختلافات موجود میان واشنگتن و تل آویو بر سر موضوع هسته‌ای ایران به اوج خود رسیده است تا جایی که مقامات آمریکایی، انتقادات شدید و بی‌سابقه‌ای ‌از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل مطرح کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، مقامات ارشد کاخ سفید ـ که البته به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده ـ در واکنش به مواضع نتانیاهو در قبال توافق هسته‌ای ایران، وی را فردی «درمانده و ضعیف» خوانده‌اند.

این مقامات همچنین گفته‌اند: «اظهار‌نظرهای وی (نتانیاهو) نمایانگر نداشتن اعتماد به نفس است. مخالفت‌های بیان شده از سوی وی، ما را آزرده خاطر نمی‌کند».

این در حالی است که نتانیاهو امروز نیز همچون روزهای اخیر، به اظهار‌نظر درباره توافق هسته‌ای ایران پرداخته و گفته: «به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل، ‌بار‌ها و بار‌ها نسبت به خطرات برنامه هسته‌ای ایران هشدار می‌دهم. وقتی من خطری که شهروندان اسرائیل تهدید می‌کند، می‌بینم، ساکت نخواهم ماند».

اما به نظر می‌رسد، با وجود همه این فضاسازی‌ها، موقعیت نتانیاهو در خود ساختار رژیم اسرائیل نیز از هر زمانی متزلزل‌تر شده، زیرا مقامات کنونی و سابق این رژیم نیز انتقادات تندی ‌از رویکرد وی و به ویژه مخالفتش با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای ایران ابراز می‌کنند.

در یکی از تازه‌ترین و جدی‌ترین موارد، «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل ضمن انتقاد از مخالفت‌های نتانیاهو با آمریکا، تلاش‌های وی برای تحریک کنگره آمریکا علیه دولت اوباما را اشتباهی جدی خوانده و گفته، نتانیاهو در حقیقت با این کار به دولت اوباما اعلان جنگ کرده است.

به هر ترتیب، آن گونه که مشخص است، ‌توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5، به شدت موضع نتانیاهو را از جنبه داخلی و خارجی متزلزل کرده و وی را در شرایطی قرار داده که تنها می‌تواند از سر درماندگی، به حملات لفظی خود علیه ایران ادامه دهد.

[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 12:35 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 1623568