سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه از نماینده احمدی‌نژاد برای توضیح در مورد پرونده مربوط به دانشگاه ایرانیان برای حضور در این کمیسیون دعوت خواهد شد، گفت که در صورت لزوم نماینده‌ای از کمیسیون اصل 90 در دادگاه احمدی‌نژاد جهت ارائه توضیحاتی در مورد شکایات مجلس از رئیس جمهور سابق حضور پیدا خواهد کرد.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل 90 گفت: چند هفته پیش جلسه‌ای مشترک با مسئولان وزارتخانه‌های آموزش عالی و بهداشت و درمان و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردیم. قرار شد آنها نظرات نهایی خود را ارائه کنند که فکر می‌کنم ظرف هفته جاری گزارش آماده شود.

وی گفت: فعلا جلسه مقدماتی برگزار شده است اما حتما در جلسات بعدی از نماینده احمدی‌نژاد جهت توضیح درباره دانشگاه ایرانیان دعوت به عمل خواهد آمد.

رئیس کمیسیون اصل 90 همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از وزرای دولت احمدی‌نژاد مرتبط به موضوع دانشگاه ایرانیان نیز جهت توضیح در کمیسیون دعوت خواهد شد، گفت: این کار انجام نمی‌شود چون قاعدتا سوابق اجرای این اقدام در وزارتخانه موجود است و وزرای فعلی دسترسی به سوابق دارند و ما از آنها سوالات و اطلاعاتمان را کسب خواهیم کرد.

پورمختار در ادامه در مورد اینکه آیا نماینده‌ای از کمیسیون اصل 90 برای توضیح در مورد گزارش این کمیسیون به دادگاه احمدی‌نژاد فراخوانده شده است، گفت: چند ماه پیش و با رسانه‌ای شدن این موضوع نماینده‌ای از کمیسیون اصل 90 برای توضیح حضورپیدا کرد و در شرایط فعلی با تشکیل دادگاه اگر باز هم بخواهند نماینده ما به دادگاه می‌ رود.

وی با بیان اینکه دادگاه احمدی‌نژاد سه گزارش مجلس را بررسی می‌کند، گفت: این گزارش‌ها در مورد تاخیر در اجرای تشکیل قانون وزارت ورزش، عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت و موضوع عدم واگذاری ارز به مترو است که در این بین برخی شکایت‌های شخصی نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه اطلاعی از شکایات شخصی از احمدی‌نژاد ندارد، در مورد محتوای شکایت رئیس مجلس از رئیس سابق جمهور ، گفت: رئیس مجلس در اجرای ماده 236 آیین‌نامه داخلی یکی از گزارش‌های تهیه شده را به نمایندگی از مجلس به قوه قضادیه فرستاده است گزارشاتی که مربوط به دوره هشتم مجلس است و ارتباطی به دوره نهم مجلس ندارد.


[ یکشنبه 92/9/10 ] [ 11:19 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

خبرگزاری مهر نوشت: امروز، روز بزرگداشت «شیخ مفید» است. دانشمندی که در زمان حیاتش 3 نامه از امام زمان(عج) به او رسید و پیشوای دوازدهم شیعیان، او را با عنوان «برادر» خطاب کرد.

«برادر استوار و دوست رشید». این، توصیفی است که امام دوازدهم شیعیان درباره یکی از دانشمندان دینی قرن پنجم هجری به کار برده است. امروز 9 آذر، روز بزرگداشت این فقیه بزرگ است.محمد بن محمد بن نعمان، معروف به «شیخ مفید» فقیه و متکلم مشهور شیعی است. کسی که در سالهای پایانی عمرش و در زمان غیبت کبرای امام زمان(عج) حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه 3 (توقیع) از ایشان دریافت کرد و روای های فراوانی از حمایت های امام زمان(عج) و عنایت های ویژه ایشان به شیخ مفید نقل شده است.

شیخ مفید در ذیقعده سال 336 هجری قمری در نزدیکی بغداد متولد شد. او استاد شیخ طوسی و سید مرتضی علم الهدی بود. شیخ مفید بیشتر در علم کلام تبحر داشت و مکتب کلامی شیعه در عصر او به اوج کمال رسید. او در مناظرات دینی مهارت خاصی داشت و مناظراتش با قاضی عبدالجبار رئیس فرقه معتزله بغداد و قاضی ابوبکر باقلانی رئیس اشاعره معروف بود. شیخ مفید از بزرگترین مراجع تقلید تاریخ شیعه بوده است. او بیش از 200 جلد کتاب کوچک و بزرگ نوشته است. اما عاملی که سبب برجسته شدن چهره این فقیه بزرگوار شد، عنایت های ویزه امام زمان(عج) به او بود.

طبرسی در اواخر کتاب «احتجاج» برخی از توقیع‌های ‌(نامه) حضرت «ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف» را که به شیخ مفید صادر کرده، آورده است.در این نامه‌ها حضرت حجت (عج) شیخ مفید را مشمول عنایات خاص و الطاف مخصوص خود قرار داده است. به عنوان نمونه امام زمان (ع) در خطاب‌هایش به شیخ مفید چنین می‏‌فرماید: " للاخ السدید و الولی الرشید الشیخ المفید؛ به برادر استوار و دوست رشید، شیخ مفید ...»

سرانجام، شیخ مفید در سوم ماه رمضان سال 413 ق در 77 سالگی درگذشت. شیخ طوسى، که در تشییع جنازه او حضور داشته است، مى‏گوید: «روز وفات او از کثرت دوست و دشمن براى اداى نماز و گریستن بر او، همانند و نظیر نداشته است. هشتاد هزار تن از شیعیان او را تشییع کردند و سید مرتضى علم الهدى بر او نماز گزارد و در حرم مطهر امام جواد علیه‌السلام، پایین پاى آن حضرت، نزدیک قبر استادش ابن قولویه، مدفون شد.»

او از معدود فقهایی است که مورد عنایت خاص امام زمان علیه السلام قرار گرفته است .


[ یکشنبه 92/9/10 ] [ 11:18 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده، اینفوگرافی از شانس صعود تیم‌ها از گروه‌شان بسته به قرعه‌ای که برای آنها رقم می‌خورد تهیه شده که در آن شانس صعود تیم ملی ایران از گروه خود در بهترین حالت قرعه کشی برای این تیم آسیایی 45.2 درصد خواهد بود.
به گزارش مهر، برای تیم‌هایی که بلیط جام جهانی برزیل را در جیب خود دارند، 90 دقیقه‌ای که روز 6 دسامبر (15 آذر) مقابل تلویزیون خواهند گذراند، یکی از حساس‌ترین 90 دقیقه تلویزیونی زندگی‌شان خواهد بود. بر اساس رده‌بندی SPI شانس صعود تیم‌ها بسته به قرعه‌ای که برایشان رقم می‌خورد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
این تحقیق توسط کارشناسان و ریاضیدانان ESPN صورت گرفته که معیار اصلی آن رتبه تیم‌ها در سیستم SPI (Soccer Power Index) است. در این سیستم رده‌بندی تیم‌های جهان کمی با رده‌بندی ماهانه فیفا تفاوت می‌کند. سیستم SPI رتبه بندی تیم‌ها بر خلاف رده‌بندی فیفا که ماه گذشته را معیار قرار می‌دهد، آینده تیم‌ها را معیار قرار می‌دهد و میزان پیشرفت آنها را با توجه به وضعیت فعلی آنها پیش بینی می‌کند. در یک کلام می‌‎توان گفت SPI نشان می‌دهد چه تیمی در آینده پیروز خواهد شد.
در سیستم SPI قدرت تهاجمی و تدافعی تیم‌ها بر اساس تعداد گل‌هایی که آن تیم به ثمر رسانده و دریافت کرده، تعیین می‌شود. البته میزان تیم حریف هم در این رده‌بندی در نظر گرفته می‌شود. در این رده‌بندی حتی این موضوع که تیمی بهترین نفرات خود را به زمین فرستاده و یا با بازیکنان ذخیره خود بازی کرده نیز بررسی می‌شود و در رده بندی تیم‌ها لحاظ می‌شود.
در مجموع SPI با توجه به طبیعت پیشگوی خود، رده‌بندی بهتری برای تیم‌های ملی است. اگر مایل باشید پیش بینی کنید که اگر دو تیم در رده ملی بهترین نفرات خود را در زمین قرار دهند، چه تیمی در نهایت پیروز خواهد شد، SPI بهترین مرجع خواهد بود و بیشترین کمک را به شما می‌کند. اما در رده بندی فیفا تیم‌ها با توجه به عملکرد خود در ماه گذشته رتبه‌بندی می‌شوند که تقریبا نمی‌توان برای پیش بینی یک دیدار در آینده از این رده‌بندی استفاده کرد.
در اینفوگرافی اول شانس 16 تیم نخست رده‌بندی SPI برای صعود از گروه‌شان در دو حالت بررسی شده است. حالت اول بهترین قرعه ممکن برای تیم است که با عبارت "بهترین حالت" مشخص شده و حالت دوم سخت‌ترین قرعه ممکن برای تیم است که با عبارت "بدترین حالت" مشخص شده است:
شانس 45.2 درصدی ایران برای صعود در جام‌جهانی

در قسمت دوم شانس بقیه تیم‌های حاضر در رقابتهای جام جهانی در دو حالتی که در بالا توضیح داده شده، برای صعود از گروه‌شان مشخص شده است که شانس تیم ملی ایران در بهترین حالت و آسان‌ترین قرعه 45.2 درصد و در سخت‌ترین قرعه ممکن 5.5 درصد خواهد بود.
شانس 45.2 درصدی ایران برای صعود در جام‌جهانی
در اینفوگرافی پایانی هم شانس 32 تیم حاضر در رقابتهای جام جهانی برای کسب مقام اول گروه خود و صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان تیم نخست گروه محاسبه شده است. به عنوان مثل تیم ملی برزیل میزبان رقابتها در "بهترین حالت" و "بدترین حالت" شانسی نزدیک به 100 درصد برای صعود به عنوان تیم اول گروه دارد.
شانس 45.2 درصدی ایران برای صعود در جام‌جهانی

[ یکشنبه 92/9/10 ] [ 11:17 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: از رئیس جمهور تقاضا داریم به منظور جلوگیری از سوء برداشت‌های به وجود آمده از واژه  با ارزش "سرهنگ"، به صورت شفاف بفرمایند که منظور از سرهنگ‌ها چه کسانی هستند، تا پایانی بر سوء استفاده برخی‌ها برای هجمه و تمسخر علیه حافظان اسلام و انقلاب و ملت باشد.

دانشجویان حامی عدالت اسلامی، ضمن تشکر از رئیس جمهور و هیئت دیپلماتیک به منظور تلاش برای ایجاد مشی جدید در عرصه بین المللی و همچنین تقدیر به دلیل اهتمام به دیدار مستمر با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در این بیانیه خطاب به رئیس جمهور آورده است: چندی است که در برخی بیانات از تعبیر «سرهنگ‌ها» استفاده می‌شود که در ذهن مخاطب تجسمی نامناسب از این واژه مقدس نقش می‌بندد، برخی واژه‌ها و تعابیر در  تاریخ انقلاب اسلامی برای ملت شهیدپرور ایران عزیز و اسلامی و حتی در پهنه جهانی انقلاب خمینی(ره) علاوه بر بار حقوقی، دارای ارزشی اعتقادی و احساسی است، از جمله این تعابیر می‌توان به همین واژه اشاره کرد که بعد از دفاع مقدس پیشوند نام بسیاری از شهدا، جانبازان و ایثارگران قرار گرفت یا بهتر است بگوییم بسیاری از سرهنگ‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی در راه دفاع از انقلاب، امام و مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همان سرهنگ‌هایی که پیکرشان به پیکار مین‌ها رفت، پیشانی‌شان سجاده گلوله‌های قناصه کافران قرار گرفت و اروند جسم‌شان را به امانت برد، همان‌هایی که حالا مجبورند سالها بر رو صندلی چرخدار بنشینند تا صندلی ژنرال‌ها برای خدمت آماده و مهیا باشد، همانهایی که آلودگی گاز خردل و اعصاب سال‌های سال است زندگیشان را مشمول قانون طرح زوج و فرد قرار داده است با این تفاوت که نه زوج و نه فرد دیگر به حالشان فرقی نمی‌کند.

همان‌هایی که حالا مادرانشان بهترین ستارگان خود را دادند ولی حالا فقط همان 3 ستاره سردوش فرزندشان برایشان به یادگار مانده است.

از شما تقاضا داریم به منظوری جلوگیری از سوء برداشت‌های به وجود آمده از این واژه با ارزش، به صورت شفاف بفرمایید که منظور شما از سرهنگ ها چه کسانی هستند، تا پایانی باشد به سوء استفاده برخی‌ها برای هجمه و تمسخر علیه حافظان اسلام و انقلاب و ملت.


[ شنبه 92/9/9 ] [ 2:24 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

در حالی که هنوز چند روزی بیشتر از سفر وزیر خارجه امارات به تهران نگذشته، مقامات این شیخ‌نشین بار دیگر اقدامات ضد ایرانی خود را که به طور خاص به موضوع جزایر سه‌گانه مربوط است، از سر گرفته‌اند. جدید‌ترین کار آن‌ها در این زمینه، تلاشی تازه برای جعل تاریخ به نفع خودشان است.

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته تاکنون، مطبوعات و رسانه‌های انگلیسی زبان اماراتی، با انتشار مطالب پر آب و تاب، از انتشار کتابی خبر می‌دهند که درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج‌فارس به رشته تحریر درآمده و آن گونه که مشخص است، تلاشی جدید از سوی اماراتی‌ها برای جعل تاریخ به شمار می‌رود.
اقدام جدید امارات در راستای جعل تاریخ جزایر سه گانه

روزنامه «خلیج تایمز» از جمله مطبوعاتی است که گزارش مفصلی ‌در این زمینه منتشر کرده و همچون همیشه، ‌مدعی «اشغال» جزایر سه‌گانه از سوی ایران شده و می‌نویسد، رونمایی از این کتاب با نام «جزایر سه‌گانه؛ ترسیم ابعاد منازعه امارات و ایران» درست در سالگرد «اشغال» جزایر سه گانه از سوی ایران در نوامبر 1971 انجام می‌گیرد.

در مراسم رونمایی از این کتاب که توسط شیخ خالد بن سلطان بن زاید آل نهیان (از اعضای خاندان سلطنتی امارات) نوشته شده، برخی اعضای خاندان حاکم بر امارات، به همراه سر هارولد واکر، سفیر پیشین انگلیس در امارات و مایکل کلارک، مدیر مؤسسه خدمات سلطنتی متحده در لندن حضور داشته‌اند.

به نوشته خلیج تایمز، قرار است این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده، هفته آینده در لندن نیز منتشر شود؛ جالب آنکه در مراسم رونمایی از کتاب، این دو شخصیت انگلیسی بیشترین تقدیر را از نویسنده کتاب داشته و مدعی شده‌اند، کار وی با جامعیت به تاریخچه این منازعه پرداخته است.

اما جالب‌تر از این، سخنانی است که خود شیخ خالد درباره کتابش بیان کرده است. وی در آغاز مدعی شده در این کتاب، مواضع هر دو طرف را بازتاب داده، ولی بلافاصله می‌گوید تا هنگامی که دیدگاه طرف ایرانی نسبت به موضوع تغییر نکند، امکان حل این مسأله فراهم نخواهد شد. به گفته وی، برای حل این مسأله درگیری بیشتر آمریکا و دیگر اعضای جامعه بین‌المللی به نفع امارات نیز مورد نیاز است.

وی با اشاره به مواضعی که پیش از این از سوی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان درباره این جزایر در پیش گرفته شده بود، این مواضع را ستوده و در توصیف وی گفته: «وی دریافت که امارات قطعاً نباید ادعای خود نسبت به سرزمینی را که قانوناً بخشی از کشور است، رها کند و این کار را هم نکرد».

خالد با وجود بیان این ‌که مسأله جزایر باید از راه دیپلماسی حل شود، اظهار داشته این دیپلماسی باید با عنصر ‌«قدرت واقع بینانه» نیز همراه شود تا بر پایه آن، امارات بتواند منافع خود را ‌‌حداکثری تأمین کند.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، دولت امارات فاز جدیدی از اقدامات خصمانه خود علیه تمامیت سرزمینی ایران را آغاز کرده و این بار تلاش دارد با ‌ارتباط‌گیری مستقیم با جامعه جهانی و به زبان بین‌المللی، به جعل تاریخ منطقه چهره‌ای پذیرفتنی‌تر ببخشد. طبیعی است ‌در این شرایط، مسئولین کشور باید با هشیاری بیش از پیش، اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از رسیدن این شیخ‌نشین به اهداف نامشروع خود انجام دهند.


[ شنبه 92/9/9 ] [ 2:22 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]


محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در گزارش عملکرد دولت پس از صد روز در برنامه تلویزیونی گفت: نظام اسلامی در دولت‌های مختلف خدمات گسترده و بیشماری به مردم ارائه کرده است و فارغ از اینکه چه حزب، گروه و جناحی سر کار بودند نباید خدمات صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی ایران زیر سؤال برود.

وی افزود: متاسفانه ما در صحبت‌های رئیس‌جمهور شاهد این بودیم که تمام خدمات دو دولت نهم و دهم زیر سؤال رفت. بحث ما دفاع از دولت گذشته و دولت فعلی نیست. بحث ما این است که هر دولتی نقاط ضعف و قوتی دارد که نباید این نقاط ضعف باعث زیر سؤال رفتن نقاط قوت شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به زیر سؤال رفتن خدمات دولت‌های نهم و دهم از سوی رئیس‌جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما در صحبت‌های رئیس‌جمهور دیدیم که بحث هدفمندی یارانه‌ها زیر سؤال می‌رود. مسکن مهر تورم‌زا اعلام می‌شود و سفرهای استانی ناکارآمد جلوه داده می‌شود و تمام خدمات دولت نهم و دهم که اتفاقا زحمات زیادی برای مردم کشیده‌اند زیر سؤال می‌رود و نکته جالب اینجاست که هیچ برنامه جایگزین یا مدون‌شده‌ای برای جبران این اشتباهات ارائه داده نمی‌شود.

ودود حیدری ادامه داد: ما به این موضوع انتقاد داریم و نگاهمان این است که خدمات همه دولت‌ها در راستای اهداف نظام اسلامی است و ما نباید آنها را زیر سؤال ببریم و غیرمنصفانه ناکارآمد جلوه دهیم. آقای روحانی باید به این مسئله توجه کنند که روند سیاه‌نمایی گذشته یک روز شامل خود وی نیز خواهد شد و مخالفت ما با این روند است.

وی افزود: نظر ما این است که نقاط ضعف در جای خود مورد انتقاد قرار گیرند اما نقاط قوت نیز مطرح شوند تا شائبه‌ای برای موضع‌گیری جناحی به وجود نیاید. اما اینکه همه خدمات زیر سؤال برود و اینطور بگوییم که ما با یک خزانه خالی روبروییم و جهنمی را تحویل گرفته‌ایم و می‌خواهیم آن را تبدیل به بهشت کنیم موضوعی است که از سوی مردم نیز با اقبال عمومی روبرو نخواهد شد.

حیدری در ادامه تاکید کرد: نگاه ما این است که نظام اسلامی بسترهای مناسبی را برای رشد جامعه به وجود آورده است که یکی از اتفاقاتی که بسیج دانشجویی بستر آن را برای کمک به دولت فراهم آورده است بحث اردوهای جهادی است.

وی ادامه داد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری ما برای کمک به دولت‌ها قدم برداشته‌ایم و مطمئنا در راستای کمک به دولت جدید نیز نیروهای دانشجوی خود را بسیج می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اعلام آمادگی این سازمان برای ایجاد بستر مناسب برای مناظره رئیس‌جمهورهای دو دولت فعلی و گذشته گفت: در همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم که بستر حضور آقای روحانی را برای پرسش‌های دانشجویی فراهم کنیم و مناظره دولت قبل و دولت فعلی را در محیط‌های دانشگاه ایجاد کنیم.

ودود حیدری در پایان اظهار داشت: ما آمادگی دعوت از روحانی و احمدی‌نژاد را داریم تا در یک فضای علمی، منطقی و آکادمیک موضوعات مختلف مطرح شود اما اینکه نظرات به صورت یکطرفه از سوی یکی از این دو نفر مطرح شود، قطعا مورد تائید نظام اسلامی ما نیز نیست.


[ جمعه 92/9/8 ] [ 9:10 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]


عالمی نوشت: «حسن، دولتی به کرایه گرفته بود. درزهای اقتصاد بسیار صدا می‌کرد. به مستاجر قبلی زنگ زد و گفت: ببخشید، شما قبلا اینجا زندگی می‌کردید؟

مستاجر قبلی گفت: صدا؟ صدا نمی‌آید که.

حسن گفت: اینکه صدایش را درنمی‌آوردید با اینکه صدا ندهد، فرق دارد.

محمود گفت:‌ ای بابا. پس صدایش درآمد؟

حسن گفت: بله. ساز شما از آن سازها بود که صدایش فردا در می‌آید.

محمود گفت: دیگه داری گُنده‌ش می‌کنی‌ها. اگه راست می‌گویی بگو ببینم مشکل خانه چیست؟

حسن گفت: بدهی شما به سیستم بانکی بیش از 74 هزار میلیارد تومان، بدهی‌ات به صندوق تامین‌ اجتماعی 60 هزار میلیارد تومان، بدهی به بخش خصوصی 55 هزار میلیارد تومان و تعهدات سفرهایی که رفتی شهرستان 211 هزار میلیارد تومان، تعهد پروژه‌های عمرانی که دادی 400 هزار میلیاردتومان است.

محمود گفت: خب؟ برای همین زنگ زدی؟ اینها که چیزی نیست.

حسن گفت: نه، برای پول آب و برق و تلفن زنگ زدم. چرا آنها را ندادی؟ دارند قطع می‌کنند.

محمود گفت: چقدر آمده؟

حسن گفت: 225 هزار تومان.

محمود گفت: حسن آقا؟ یعنی به‌ خاطر 225 هزار تومان داری داد و‌ قال‌ راه میندازی؟ قبضش را بفرست خودم پرداختش کنم.

حسن پشت تلفن مبهوت شد. گفت: معذرت می‌خواهم. واقعا 225 هزار تومان ارزشش را ندارد.

محمود گفت: عیبی ندارد. یکی را بیاور دستی به سر و روی کشور بکشد، درست می‌شود. الان یکی هست هفته‌ای یک‌ بار می‌آید خانه ما را نظافت می‌کند 40 هزار تومان می‌گیرد. بگویم بیاید کشور را درست کند؟ خرجش 40 هزار تومان است. راستش من خودم وقتی مستاجر دولت بودم، همیشه می‌گفتم، همین بابا می‌آمد و دستی به سر و روی مصوبات می‌کشید. ما که خیلی راضی بودیم.

حسن گفت: خسته نباشی. همان استادکاری‌ها زهوار خانه را شل کرده.

محمود گفت: خب برو یک بنا بیاور.

حسن گفت: رفتم دور میدان یک اوستا بنا آوردم خانه را تعمیر کند. وقتی خانه را دید گفت این خانه 16سال طول می‌کشد تعمیر شود.

محمود گفت: جدی؟ اگر هشت‌ سال دیگر فرصت داشتم درستش می‌کردم ... .

حسن گفت: اگر هشت‌ سال دیگر فرصت داشتی که باید خانه را می‌کوبیدیم توی خیابان چادر می‌زدیم.

محمود گفت: چه با حال. آتش هم می‌توانیم درست کنیم و کباب بزنیم؟ به‌به ... به‌به ...

حسن گفت: شخصی خانه‌ای به کرایه گرفته بود. چوب‌های سقف بسیار صدا می‌کرد. به صاحب‌خانه از بهر مرمت آن سخن بگشاد. صاحبخانه پاسخ داد که چوب‌های سقف ذکر خدا می‌کنند. شخص گفت: نیک است اما می‌ترسم که این ذکر منجر به سجده شود.

و گوشی را قطع کرد ...»


[ جمعه 92/9/8 ] [ 2:3 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مهاجم سابق تیم ملی فوتبال خاطره جالبی از دیدار ایران و ایتالیا نقل کرد.
به گزارش نامه نیوز، به مناسبت رسیدن سالگرد مسابقه تاریخی ایران و استرالیا که به صعود ایران به جام جهانی 98 فرانسه انجامید، خداداد عزیزی به برنامه 90 دعوت شد تا در مورد آن بازی صحبت کند.
وی که با به ثمر رساندن گل دوم ایران نقش تاثیرگذاری در صعود تیم ملی به جام جهانی داشت گفت: حقیقت این است که باور نمی کردیم به جام جهانی رسیدیم. شاید یکی از دلایلی که تحریک شدیم تا صعود کنیم مصاحبه های استرالیایی ها بود که حتی مدعی شده بودند در سفر به ایران آب آشامیدنی را نیز همراه خواهند آورد تا با مشکل مواجه نشوند.
عزیزی افزود: در آن دیدار احمدرضا عابدزاده ما را نجات داد. توپ های زیادی گرفت و با حرکاتش به همه اعتماد به نفس داد. باید گفت فوتبال روز خوبش را به ما نشان داد و روز بدش را به استرالیا.
مهاجم سابق تیم ملی در مورد ادعاهای ابراهیم تهامی که اگر خداداد به وی پاس می داد، او به جای عزیزی حماسه ساز ملبورن می شد گفت: حقیقت این است که همه آن بازیکنان حماسه ساز ملبورن بودند. حق با تهامی است، اگر به او پاس می دادم موقعیت بهتری برای گلزنی داشت.
وی در بخش پایانی صحبت هایش خاطره جالب و البته خنده داری نیز نقل کرد و گفت: خیابانی در آن مسابقه به من لقب غزال تیزپای ایران داد. مدتی بعد به سرعین رفتیم و یک پیرمرد به سختی خود را به ما رساند و تاکید کرد باید مرا ببیند. وقتی به ما رسید با صدای بلند گفت "درود بر شغال تیزپای ایران!"

[ جمعه 92/9/8 ] [ 2:2 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به گزارش خبرگزاری فارس، ناصر خدر نژاد گروه‌های قیمتی عمره مفرده را به شش بخش زمان‌های عادی، ایام نوروز، رجب، شعبان، 15 روزه و 21 روزه تقسیم کرده و می‌افزاید: باید بین زائرانی که در روزهای عادی به سفر معنوی عمره مفرده اعزام می‌شوند با زائرانی که در ایام خاص توفیق زیارت حرم امن الهی را پیدا می‌کنند تفاوت گذاشت.

وی همچنین با بیان اینکه پرواز به جده و یا مدینه و درجه هتل‌ها را نیز در تفاوت قیمت‌ها مؤثر دانست و گفت: 6 گروه قیمتی برگرفته از درجه‌های هتل ضرب‌در 6 زمان‌های مختلف عادی، نوروزی، رجب و شعبان، 15 روزه و 21 روزه ضرب‌در دو مدل پرواز جده و مدینه، 120 گروه قیمتی را ایجاد می‌کند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج کشور با اشاره به کمترین و بیشترین هزینه‌ای که برای اعزام به عمره مفرده پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در ایستگاه پروازی تهران حداقل برای عمره 10 روزه 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 862 هزار تومان باید پرداخت شود که این مبلغ مربوط به پرواز مدینه در بهترین درجه هتلی و ایام نوروز است.

وی در ادامه با اشاره به عواملی که در تفاوت قیمت‌های هتل‌های عمره گزاران دخیل است، دوری و نزدیکی به حرم، امکانات و سرویس دهی از سوی هتل‌ها را در این زمینه مؤثر دانست و گفت: البته این پارامترها صد در صد نیستند چرا که ممکن است یک هتل به حرم نزدیک باشد اما کیفیت مناسبی نداشته باشد.

خدر نژاد بیان کرد: در مدینه بحث دوری و نزدیکی هتل‌ها مورد توجه است اما در مکه مکرمه با توجه به فواصلی که از حرم وجود دارد و اکثر زائران با سرویس به حرم منتقل می‌شوند، کیفیت اتاق، زمان ساخت و نوع خدماتی که داده می‌شود به عنوان پارامترهای تغییر قیمت اعزام‌ها نقش دارند.


[ پنج شنبه 92/9/7 ] [ 9:53 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا که قرار بود مقابل هامبورگ آلمان، تیم سابق این فوق ستاره ایرانی برگزار شود، پنجشنبه شب، با حضور تیمی معروف‌تر نزد فوتبال دوستان ایرانی و جمعی بزرگتر از ستارگان سالهای دور و نزدیک پرسپولیس برگزار شد و در پایان یکی از به یادماندنی‌ترین شکست‌های این تیم رقم خورد!


[ پنج شنبه 92/9/7 ] [ 9:50 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 1623578