سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
مکزیکی ها به هدف حمایت از گیاهان مرجانی نادر موزه ای در زیر آب افتتاح کردند. این موزه در شهر کانکون مکزیک افتتاح شده است. انتظار می رود این موزه اوایل سال 2011 تکمیل شود و 400 مجسمه تراشیده شده توسط جیسون تیلور به آن افزوده خواهد شد. گیاهان مرجانی به دلیل دیدارهای مکرر گردشگران از منطقه آسیب زیادی دیده است. قرار دادن مجسمه ها در محیط زیست دریایی امکان تولید مثل و تکثیر گیاهان مرجانی را بر روی آن، فراهم خواهد کرد.

تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب

مجسمه توسط هنرمند مجسمه ساز بریتانیایی جیسون تیلور deCaires پیاده سازی شده

تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب

مجسمه ها برای جذب جلبک دریایی و تکثیر ، کمک به ترویج در اکوسیستم دریایی از جنس بتون ساخته شده اند.

تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب

با گذشت زمان ، شکل مجسمه تغییرپیدا خواهد کرد

تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب

سفر جیسون تیلور به سراسر مکزیک برای پیدا کردن مدل مجسمه و تکمیل کار و قرار دادن آنها را به دریا زمان زیادی صرف شده است.

تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب تصاویری شگفت انگیز از موزه ای زیر آب

این پروژه عظیم با صرف بودجه اولیه 350 هزار دلار در حال ساخت و شکل گیریست و انتظار میرود تا سال 2011 برای عموم قابل بازدید باشد، هرچند که برای قواصی در عمق 30 پا زیر دریا به مهارت و آموزش بسیاری نیاز است.


[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 2:9 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی در برنامه شبکه تلویزیونی " CNBC " آمریکا ایده حمله نظامی اسراییل یا آمریکا برای حل بحران اتمی ایران را راهی ایده آل ندانست .

به گزارش عصر ایران و به نقل از بی بی سی رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با ادعای اینکه  دستیابی ایران به سلاح اتمی یک  مشکل واقعی  است ، افزود که  او تصور نمی کند که اقدام نظامی توسط اسرائیل یا آمریکا "راهی ایده آل" برای حل بحران باشد.

 اوباما افزود : "اینکه ایران یک سلاح اتمی در اختیار داشته باشد یک مشکل واقعی خواهد بود. ما شدیدترین تحریم ها تا به امروز را علیه ایران وضع کردیم، که تاثیر هم گذاشته است."

رییس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد : "ما همچنان درها را به روی راه های دیپلماتیک برای حل این موضوع باز می بینیم. فکر نمی کنیم که جنگ میان اسرائیل و ایران یا گزینه های نظامی راهی ایده آل برای حل این مساله باشد. اما همه گزینه ها را همچنان حفظ می کنیم."

اوباما در عین حال گفت  که تحریم های بین المللی شاید هرگز در قانع کردن ایران به عقب نشینی از برنامه هسته ای اش موفق نباشد.

اوباما این اظهارات را در حالی بیان کرده که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد به نیویورک سفر کرده در اظهار نظری  خواستار مذاکره بدون پیش شرط درباره موضوع هسته ای با گروه 5+1 شده است .

پیش از این اظهار نظر اوباما کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نیز طی اظهاراتی در یک شبکه تلویزیونی آمریکا گفته بود که فکر نمی کند در آینده نزدیک اسراییل یا آمریکا قصد حمله به ایران را داشته باشند .

پاول در مصاحبه خود گفت که شاید رهبران آمریکا با وجودی که در راه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران قدم ببر می دارند ، متقاعد شوند که تحریم ها نمی تواند ایران را از مسیر هسته ای اش بازدارد .

از سوی دیگر  روز دوشنبه  لیندسی گراهام سناتور کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا طی اظهاراتی خواستار آمادگی واشنگتن برای حمله نظامی به ایران شد .

سناتور جمهوریخواه عضو کمیته امور نیروهای مسلح سنا افزود که هدف دخالت نظامی علیه ایران باید به زیر کشیدن محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران از قدرت باشد .

این سناتور آمریکایی که در موسسه آمریکن اینترپرایز سخن می گفت افزود : " اگر به ایران حمله کنید شما جعبه پاندورا را باز می کنید و اگر شما به این کشور حمله نکنید و  اجازه دهید  ایران به سلاح هسته ای دست یابد ، جعبه پاندورا نابود می شود ، من فکر می کنم بهتر است چعبه پاندورا باز شود تا اینکه نابود شود ".

وی در ادامه سخنان خود ایده حمله زمینی به ایران را مناسب ندانست و گفت که بهتر است حمله به ایران از طریق هوا و دریا باشد .

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 12:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه یارانه نقدی واریزی به حساب مردم از مهرماه قابل برداشت نخواهد بود، اعلام کرد زمان دقیق اجرای هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حاملهای انرژی در آستانه اجرای این طرح اعلام عمومی می‌شود.

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر گفت: دولت یارانه های نقدی را از مهرماه به حساب مردم واریز می کند، اما تا زمانی که اصلاح قیمت صورت نگیرد، این پول قابل برداشت نیست؛ بنابراین هر پولی که به حساب مردم در مهرماه ریخته شود، زمانی قابل برداشت خواهد بود که اصلاح قیمتها در کشور آغاز شده باشد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت افزود: دولت واریز یارانه ها به حساب مردم را به این جهت انجام می دهد که مردم اطمینان داشته باشند که زمانی که اصلاح قیمتها در کشور انجام می شود، در حسابهای خود پول دارند و می توانند از آن برداشت کنند.

زمان اعلام قیمت حاملهای انرژی

فرزین در پاسخ به این سئوال که چرا دولت اطلاع رسانی شفافی درباره میزان یارانه نقدی و زمان دقیق اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ندارد، گفت: در سیاست اطلاع رسانی دولت سه فاکتور در نظر گرفته شده است که براساس آن عمل خواهد کرد، به این معنا که در آستانه اجرای طرح، قیمت حاملهای انرژی، زمان دقیق و روز اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت تاکید کرد: هنوز ثبت نام خانوارها برای شماره حساب به پایان نرسیده است و تا آخر شهریورماه ادامه دارد، بنابراین هنوز تعدادی از خانوارها ثبت نام نکرده اند و نمی توان برآورد دقیقی داشت. به گفته فرزین، در آینده ای نزدیک این مبنا را اعلام خواهیم کرد.

6 ماه ریاضت اقتصادی؟

وی در پاسخ به این سئوال که برخی نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که مردم باید 6 ماه ریاضت اقتصادی بکشند، گفت: این اظهارنظرها شخصی است. اطلاع رسانی ما شفاف است و به صراحت این گونه اظهارنظرها را تکذیب می کنیم.
 

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 12:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مدیرعامل باشگاه مقاومت شهید سپاسی شیراز سرانجام سکوتش را شکست و در تازه‌ترین گفت‌وگویش بغض ترکاند!

به گزارش ایسنا- منطقه فارس، جعفر جعفری در نشستی خبری که علی کلانتری، سرمربی تیم و اعضای کادر فنی او را همراهی می‌کردند، سرانجام بغض ترکاند و اعلام کرد، تیم تحت مدیریت او دیگر از تهران حمایت مالی نمی‌شود و همه پشتیبانی مالی تیم به سپاه فجر فارس واگذار شده است.

** فقط قول است و بس!

جعفری که بسیار نگران قول‌های مساعدی بود که به او در استان داده‌اند، گفت:‌ قرار بر این شد که تیم با وجود قطع همکاری مالی تهران به حیات خود ادامه دهد و دراستان هم از سوی مسئولین استانی حمایت شود.

او درعین حال گفت:‌ البته قول‌هایی به ما داده شده و نسبت به گذشته هم دیدگاه مسئولان استان عوض شده،‌ اما، این که بگویند، فلان روز بیایید تا به شما کمک کنیم، چیزی اعلام نشده است،‌ فعلاً فقط قول است و بس!

او با اعلام این که در پی سقوط 2 تیم شیراز از لیگ برتر، مردم و جوانان استان فارس افسرده شده و دیگر آن نشاط سابق را ندارند، گفت: مسئولان حالا دیگر باورشان شده که فارس استحقاق تیم داری و حضور در لیگ برتر را داشت، لذا به نظر می‌رسد، آنها درعمل به وعده‌هایشان مصمم باشند.

** کار کلانتری را پسندیدم

جعفری با اعلام حمایت از سرمربی انتخابی خود برای تیمش گفت:‌ به بچه‌های بومی اعتقاد داشتیم و کار علی کلانتری را در تیم برق پسندیدم. معتقدم تیمی که فقط با اختلاف یک امتیاز و نیز تفاضل گل، صعود نکرده، نمی‌تواند مربی بدی داشته باشد. به همین دلیل علی کلانتری را در رأس باشگاه قرار دادم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اگر با حسین فرکی هم به توافق می‌رسیدید، باز هم از حمایت از مربی بومی سخن می‌گفتید، اظهار داشت:‌ شما به عنوان مدیرعامل تیم باید مربی خود را از گزینه‌های موجود انتخاب کنید. در بین گزینه‌های موجود، کلانتری را ترجیح دادم؛‌ وگرنه سال گذشته ما ابتدا با یاوری صحبت کردیم که نشد، حالا هم فرکی نشد اما، دیگران هم بودند. مربیان خوبی چون تقوی و نامجومطلق. انتخاب کلانتری انتخابی در این سطح بود. در حال حاضر هم نوع تمرین های کلانتری را می‌پسندم، تمرین ها علمی و به روز است. نظم حرف اول تمرین را می‌زند. من هم از کلانتری و همکارانش تشکر می‌کنم که با جدیت تمرین ها را شروع کردند.

مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی در پاسخ به عده‌ای که از گروه مرگ صحبت کردند، گفت:‌ به گروه مرگ اعتقادی ندارم. ابومسلم و استقلال اهواز تا چند روز پیش تعلیق بودند. کدام گروه مرگ؟ اما از آن طرف شهرداری بندرعباس 3 بازیکن آرژانتینی آورده،‌ واقعیت این است که لیگ یک نوسان دارد و وضعیت آن خیلی متفاوت از لیگ برتر است.

جعفری در پاسخ به انتقادهایی که از وجود بازیکنان غیربومی در تیم می‌شود، گفت:‌ پارسال همه فکر و ذکر من نیروی بومی بود. آن قدر که با یاوری به همین دلیل توافق نکردیم. می‌خواستیم، بچه‌های ما بومی باشند. یاوری خیلی به این مسأله اعتقادی نداشت؛ اما، من روی بچه‌های بومی اصرار کردم و از این مسأله ناراضی نیستم چرا که معتقدم شیراز و فارس استعداد دارد و بازیکنانم پارسال همه خوب بودند. در واقع تیم بسیار خوبی به مربیان تحویل دادیم. تیمی که 22 هفته دوم بود و در هفته 26 نیز تیم ششم جدول بود. پس مشکل بازیکنان نبودند. اما امسال ترجیح دادیم، با نظر سرمربی بازیکن بگیریم.

** 14 سال در لیگ برتر بودیم، به یک برنامه «نود» هم نرفتم

جعفری با بیان این که خیلی چسبیده به صندلی مدیریت نیست، گفت:‌ 14 سال در تیم مقاومت زحمت کشیدم و تمام این سال‌ها در لیگ برتر بودیم؛اما، یک برنامه «نود» یا «لیگ برتر» نرفتم. لذا مسئولیت خیلی برایم مهم نیست؛ اما، هیچ وقت در استان حمایت نشدیم،. حمایت که نشدیم هیچ، فریب‌مان هم دادند! تیم داری در شرایطی که شما سقف هزینه‌هایت یک میلیارد و دویست میلیون تومان باشد، کار آسانی نیست. سال گذشته هم کسی را مقصر نکردم، با وجود این که بهترین مهره‌ها را داشتیم و هرگز برای سه امتیاز مستحق سقوط نبودیم. من سال گذشته هم بهترین مهره‌ها را به کادر فنی دادم و هم حقوق و هم پاداشم را به وقت می‌دادم اما در حالی که مسئولین استان قول یک میلیارد تومان را به ما دادند، اما در پایان یک کاه هم به ما ندادند!

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او برای انتخاب سرمربی سال گذشته برق انتقاد کرده بود ، گفت:‌ ابتدا توضیح دادم تیم برق با اختلاف یک امتیاز و آوراژ گل به لیگ برتر صعود نکرد. البته پشت پرده مسائل فوتبال در لیگ هم باعث شد، برق به لیگ برتر نرود و گرنه به نظر من نتایج تیم در لیگ قابل قبول بود.

جعفری در پاسخ به انتقاد خبرنگاری که از در اختیار نگرفتن بازیکنی مثل بابک رضی تعجب کرده بود، گفت: این بازیکن را برای تست آوردیم و حتی قرار بود، با او و وحید عسگری قرارداد ببندیم؛ اما، اختیار فنی تیم دست سرمربی است. کلانتری آنها را به لحاظ فنی نپذیرفت و من نیز تابع نظر سرمربی در امور فنی هستم.

خبرنگاری هم دلیل اخراج ایمان موسوی را سوال کرد که جعفری پاسخ داد: ایمان موسوی به دلیل بی انضباطی از باشگاه اخراج شد که امیرحسین پیروانی، مربی تیم ملی امید وساطت کرد و ما نیز با بازگشت او موافقت کردیم.

** در انتخاب احمدزاده اشتباه کردم

جعفری در پاسخ به انتقاد خبرنگاری در رابطه با انتخاب احمدزاده در سال گذشته گفت:‌ صادقانه بگویم در انتخاب احمدزاده اشتباه کردم؛ اما، همه دلیل سقوط تیم احمدزاده نبود. وقتی بازیکنان تیم پنالتی‌ها را گل نمی‌کردند، ما چه کار باید کنیم؟ بازیکنی همانند متوسل زاده خودش را جوانمرد کرد ما را جوانمرگ! از طرفی خدابخش به عنوان مدیر کل تربیت بدنی استان اعتقادی به ورزش حرفه‌ ای نداشت. چنین شخصی چگونه می‌تواند فوتبال را حمایت کند؟

مدیرعامل باشگاه سپاسی بار دیگر بر حمایت نکردن مسئولین استان از تیم شان تأکید کرد و گفت: در این 14 سال 300 میلیون به این باشگاه کمک نشده اما، سال گذشته همین رقم را به تیم دیگر کمک کردند.

** افشای رقم قرارداد قلعه نوعی، رحمتی، کریمی و معدنچی

جعفری مدعی شد، فقط رقم قرارداد قلعه نوعی و رحمتی با سپاهان 2 میلیارد تومان است. علی کریمی 800 میلیون و معدنچی 600 میلیون با استیل آذین قرارداد می‌بندند. آن وقت اینجا آقایان منت می‌گذارند که یک 70 میلیون، یک 30 میلیون و یک 50 میلیون به ما کمک کرده‌اند؛ آن هم وقتی تیم داشت، سقوط می‌کرد!

** استاندار و معاونان او خیلی قشنگ حرف زدند!

جعفری درباره وضع مالی تیم در سال جدید گفت: ‌ما کار خود را انجام می‌دهیم. البته تفاهم نامه‌ای با استانداری منعقد شده که 25 درصد از هزینه باشگاه را استانداری، 25 درصد را تربیت بدنی، 25 درصد را سپاه و 25 درصد را نیز باشگاه بپردازد که البته برای مورد آخر ما اعتراض کردیم. چرا که سپاه و باشگاه یک شخصیت حقوقی‌اند، باشگاه هم که درآمد ندارد. البته استاندار و معاونان او خیلی قشنگ حرف زدند و دل ما را گرم کردند؛ اما، حرف‌های قشنگ با عمل به دل می‌نشیند!

او اظهار امیدواری کرد، به باشگاه پول تزریق شود و مردم از این نگرانی و افسردگی ناشی از سقوط تیم‌هایشان بیرون بیایند.

** کدام باشگاه خصوصی؟ کدام اسپانسر؟

مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی در پاسخ به این سوال که برای خصوصی سازی چه کرده‌اید، گفت: در این مملکت داریم، سر همدیگر کلاه شرعی می گذاریم. غیر از استقلال اهواز و استیل آذین کدام باشگاه ها خصوصی هستند؟

خبرنگاری از او سوال کرد، چرا باشگاه مقاومت برای جذب اسپانسر کاری صورت نمی‌دهد و فقط به درج شعارهای ارزشی بر روی پیراهن بازیکنان بسنده می‌کند، جعفری در جواب گفت:‌ غیر از استقلال و پرسپولیس کدام تیم‌ها اسپانسر دارند؟ هیچ تیمی در ایران غیر از این دو تیم اسپانسر ندارد. مگر این که شما با یکی از این دو باشگاه‌ بازی داشته باشید تا اسپانسر سراغی هم از شما بگیرد.

به گزارش ایسنا، جعفری با اعلام این که در همین شیراز و فارس هم کارخانجاتی وجود دارند که حداقل بخشی از اسپانسر باشگاه را متقبل شوند، گفت:‌همه اداره‌ها زیر نظر استانداری است و براساس بند ب ماده 17 آنها موظف به اختصاص یک درصد از بودجه‌شان به ورزش هستند اما چرا این پول وارد چرخه ورش نمی‌شود، سؤالی است که پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنید. شاید باور نکنید اما در تمام 14 سالی که در مقاومت تیم داری کردم، 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کردم.

خبرنگاری از جعفری پرسید، چرا با جلیل دوران که در تیم‌های پایه کار می‌کرد و حدود 20 روزهم به تمرین ها رفت، قرارداد منعقد نکردید؟ او در پاسخ گفت: 70 درصد سازندگی این سال‌ها به آقای دوران بر می‌گردد و اگرچه نمی‌توان از نقش حسن رستمی هم بی تفاوت گذشت لذا بی انصاف نیستم و از او خواهش کردیم، درتیم‌های پایه به کار خود ادامه دهد که نپذیرفت.

خبرنگاری در پایان از جعفری سوال کرد، آیا واقعاً به بومی گرایی اعتقاد دارید؟ اگر دارید چگونه قبل از کلانتری سراغ امثال فرکی رفتید؟ مدیر عامل باشگاه مقاومت سپاسی در جواب گفت: ابتدای جلسه پاسخ این سوال را دادم. ‌پارسال آبرویم را برای تیم گذاشتم. امسال هم به کلانتری گفته‌ام، هرچه نظر او باشد؛ اما، در حق بچه‌های شیراز نامهربانی نکردیم و نمی‌کنیم. بی انصاف هم نیستیم.
[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 12:14 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
funnycodo.jpg

چقدر زیباست زمانی که دو شریک زندگی آن هم طراح و فتوشاپیست حرفه‌ای در کنار هم دست به کاری زیبا می‌زنند و تصاویری از زندگی زناشویی خلق می‌کنند و آن هم با قدرت فتوشاپ و قدرت والای فتوشاپ را به چشمان جهانیان می‌اورند اینان تد و سارا لارنس هستند که خالق این تصاویر زیبا هستند.

واقعا این تصاویر لذت یک بار دیدن رو دارد وحتی نمایش برای دوستان!

 


[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 12:9 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
امروز

به گزارش پیمانه به نقل از شبکه ایران کریستین امانپور، خبرنگار شبکه ABC آمریکا، که پس از ورود رئیس جمهور ایران به نیویورک برای مصاحبه به محل اقامت وی رفته بود، با پرسیدن سوال های مختلفی درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران سعی کرد که این تحریم ها را کارساز جلوه دهد.

وی در این باره از احمدی نژاد پرسید، آقای رفسنجانی که قبلا رئیس جمهور بوده اند به شما توصیه کردند که تحریم ها را شوخی تلقی نکنید و جدی بگیرید و اعلام کرده اند که اینها سخت ترین تحریم ها بوده که تاکنون علیه ایران اعمال شده. آیا شما واقعا اینها را شوخی گرفتید؟

احمدی نژاد هم در پاسخ گفت که "در ایران همه آزادند، صحبت می کنند و اظهارنظر می کنند ما در ایران محدودیتی برای اظهار نظر نداریم."

امانپور افزود: سوال این است که تحریم را جدی گرفتید یا برای شما شوخی هست. رئیس جمهور پاسخ داد که بله ما جدی گرفتیم ولی این با اینکه اثر دارد دو موضوع متفاوت است.

وی ادامه داد: ما اقدام غرب را به عنوان یک تخلف بزرگ از قوانین بین المللی ثبت کرده ایم. آن ها به ملت ایران توهین کرده اند. یقین داریم که پیشرفت اقتصادی ایران با این تصمیم غلط آنها بیشتر خواهد شد زیرا مردم ایران به خوبی می‌دانند که چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.


[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 11:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

هنگامی که کسی به دروغ بر پیشامدی می گرید و اندوه ناراستین آشکار می سازد این زبانزد را به کار می بریم. ولی داستان چیست ؟ و چرا می گوییم : « اشکِ تمساح» ؟

داستان این است که : تمساح شکار خود را نمی جَود بلکه آن را  قورت می دهد  و پیش می آید که شکار نگون بختی که بلعیده شده است غده های اشکریز تمساح را که برای شست و شوی چشم اوست در هنگام بلعیده شدن فشار می دهد و چشم تمساح اشک می ریزد و به نظر می رسد که تمساح بر شکار خود می گرید . این در میان مردم زبانزد ( ضرب المثل ) شده است چون کُشنده و گرینده بر کُشته یکی است و آن تمساح است .  

 


[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 10:57 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
کیهان

«انتخابات افغانستان و مسائل پیرامونی آن» یادداشت روز کیهان به قلم سعدالله زارعی است که در آن می خوانید:
دومین انتخابات مجلس قانونگذاری افغانستان روز شنبه در نزدیک به 5000 حوزه رأی گیری برگزار شد. خبرها بیانگر آن است که از مجموع حدود 11.5 میلیون نفر واجد شرایط رأی در این کشور بین 41 تا 42 درصد در انتخابات شرکت کرده اند که با توجه به مجموعه شرایط همسایه شرقی ما یک مشارکت قابل قبول به حساب می آید.

درخصوص این انتخابات نکات زیر قابل ملاحظه می باشند:
1- در اولین انتخابات مجلس افغانستان که 5 سال پیش برگزار گردید، نزدیک به 54 درصد واجدین شرایط رأی شرکت کردند اما با وجود آنکه امروزه شرایط امنیتی در مجموع از بهبود حکایت می کند، مشارکت مردم با کاهش توام بوده است که این موضوع دلایل خاص خود را دارد. در این انتخابات ما شاهد افزایش ناامنی ها در روز رأی گیری بودیم تعداد عملیات های تروریستی به 20 مورد و تعداد کشته شده های آن ها به 10 نفر رسید این در حالی بود که در انتخابات 5 سال پیش، روز انتخابات از امنیت بیشتری برخوردار بود.
نکته دیگر در کاهش شمار رأی دهندگان- به نسبت جمعیت موجود در این کشور- این بود که کمیسیون انتخابات مهاجرین بازگشته به وطن خود که تعداد آنان به حدود 2.5 میلیون نفر می رسد را به حساب نیاورد و از توزیع کارت انتخابات بین آنان اجتناب کرد این در حالی بود که اکثریت مهاجرین علاقه مند به شرکت در انتخابات بودند.

2- در انتخابات گذشته 17 میلیون کارت توزیع گردید در حالیکه در این انتخابات تعداد کارت های انتخابات به 12 میلیون تقلیل یافت این موضوع البته به مفهوم کاهش علاقه به مشارکت نیست چرا که در آن دوره هم عدد مشارکت کنندگان کمی بیشتر از 10 میلیون نفر بود و حال آنکه در این انتخابات 12 میلیون کارت توزیع شد و عدد مشارکت کنندگان به حدود 11 میلیون نفر رسید.
باید اضافه کرد که به دلیل آنکه تنها حدود 40 درصد از مردم افغانستان دارای شناسنامه اند، کمیسیون برگزاری انتخابات با صدور کارت های شناسایی مقدمات شرکت مردم در انتخابات را فراهم کرد.
این کارت ها در عین حال برای مصارف دیگر مثل دریافت کمک و آذوقه هم استفاده می شود و به همین دلیل دریافت کارت الزاماً به معنای شرکت فرد در انتخابات نیست.

3- از 6000 حوزه رأی گیری، انتخابات تنها در 5000 حوزه رأی گیری برگزار شد و این به آن معناست که در 17درصد شهرها و روستاها امکان برگزاری انتخابات وجود نداشته است.
در این میان میزان مشارکت مردان بیش از زنان بوده و میزان مشارکت ولایات هزاره، تاجیک و شیعیان بیش از پشتونها بوده است تا جائی که گفته می شود 40درصد پشتونها و 50 درصد غیرپشتونها در انتخابات شرکت کرده اند این در حالی است که پشتونها به تنهایی 40 درصد از جمعیت حدود 28 میلیونی افغانستان را بخود اختصاص داده اند.

4-در این انتخابات همه گروههای افغانی موضع شرکت داشته اند اما بعضی فعال تر بوده و بعضی دیگر ترجیح داده اند ضمن حفظ موضع اپوزیسیونی بطور غیررسمی در انتخابات شرکت داشته باشند در این بین غیرپشتونها موضع یکپارچه ای مبتنی بر مشارکت و پذیرش نتیجه آراء داشته اند.
شورای علمای افغانستان- ترکیبی از روحانیون هزاره، شیعه و تاجیک- با صدور بیانیه ای مردم را به شرکت فعال دعوت کرد و هرگونه اقدام تقلب آمیز نظیر فروختن رأی خود را حرام اعلام کردند.
اما پشتونها در قالب های مختلف عمل کردند گروههایی از آنان- نظیر حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار- افراد شاخص خود را بعنوان کاندیدا معرفی کرده اند، بعضی از مقامات دولتی پشتون کاندیدا شده اند، بعضی از شخصیت های درجه2 و درجه 3 طالبان هم کاندیدا شده اند اما طالبان و بعضی از احزاب قدیمی پشتون بطور ظاهری انتخابات را تحریم کرده و در شرایط اشغال کشور، غیرقابل قبول ارزیابی کرده اند ولی واقعیت این است که در میان حدود 2400 کاندیدای انتخابات حدود 1300 نفر از پشتونها دیده می شوند که این به معنای برخورد دوگانه آنان می باشد. با این وصف می توان گفت برای اولین بار پشتونها، تاجیک ها، هزاره ها، شیعیان و ازبک ها استفاده از شیوه رأی گیری را قبول کرده و برای استفاده از آن به رقابت با یکدیگر پرداخته اند. این یک علامت مثبت به حساب می آید.


جهان صنعت

«جایگاه مجلس کجاست؟» عنوان نقد روز روزنامه جهان صنعت است که در آن می خوانید:
امروز در ایران دیگر کمتر کسی است که این سخن رییس دهمین دولت جمهوری اسلامی ایران را نشنیده باشد که مجلس را در صدر امور ندانست و قوه مجریه را قوای اول کشور اعلام کرد. 
از زمانی که این سخن منتشر شد حتی دو آتشه‌ترین طرفداران احمدی‌نژاد که تریبون‌های مختلفی را هم در اختیار دارند نیز نتوانسته‌اند دلیلی بیاورند تا بر پایه آن از اظهارات او دفاع کنند و همه فعالان سیاسی از اصولگرا و اصلاح‌طلب در مقام دفاع از منویات رهبر فقید انقلاب برآمده‌اند.  
حال که به نظر می‌رسد آتش تند منتقدان رییس دولت کمی فروکش کرده، شاید لازم باشد از نگاهی به این موضوع بنگریم که تنها از سوی فرزند استاد شهید مرتضی مطهری کمی تبیین شد.
 به راستی این مجلسی که فعلا داریم در راس امور است؟ بهتر از هر فعال و ناظر سیاسی خود نمایندگان می‌توانند با وجدان بیدار به این سوال پاسخ دهند.

کافی است به سیاهه اقداماتشان برای استیضاح وزرا نگاهی بیندازند و فرجام آن را بررسی کنند. داغ‌ترین استیضاح هم مربوط به وزیر جهاد کشاورزی است که هر بار به بهانه‌ای از اعلام وصول آن جلوگیری می‌شود.  
مجلسی در راس امور است که از ابزار نظارتی خود استفاده کند و در برابر گردنکشی‌های فراقانونی تمام قد  بایستد تا از حقوق موکلین خود دفاع کند.

سرنوشت برنامه پنجم، لایحه‌های بودجه، قانون هدفمندی یارانه و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد این مجلس به دلایل متعدد بارها از موضع خود عدول کرده تا حرف و سخن رییس قوه مجریه به کرسی بنشیند.   

به راستی اگر دولتی غیر از این دولت و رییسی جز احمدی‌نژاد بر سرکار بود باز هم تا این حد با ساختارشکنی‌های اطرافیان رییس دولت مماشات می‌شد؟ تجربه دولت‌های سابق نشان داده که هیچ‌گاه مجلس تا این حد مدارا نکرده است.  


رسالت

«اسلام، اسلام ستیزی و مدیریت ادراک» سرمقاله روزنامه رسالت به قلم دکتر امیر محبیان است که در آن می خوانید:
طرح احداث یک مسجد و مرکز فرهنگی و تفریحی ، نزدیک ویرانه‌های برج های دو قلوی نیویورک ، موجب آشکارتر شدن جریان اسلام ستیزی در آمریکا شده است.
در همان حال که شهردار و مسئولان ارشد شهر نیویورک از طرح ساخت مرکز اسلامی پشتیبانی می‌ کنند ، مخالفان ساخت این مرکز اسلامی در آمریکا بر این باورند که بنای مسجد در نزدیکی «منطقه صفر» منهتن ، خاطره قربانیان فاجعه 11سپتامبر را مخدوش می‌ کند.
سارا پیلین ، نامزد جمهوریخواهان برای پست معاونت ریاست جمهوری در انتخابات سال 2008 ، ساختن این مسجد را به مثابه فرو کردن خنجری در قلب خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر سال 2001 توصیف کرده است.

هری رید، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا نیز با ساخت مسجد در جوار ویرانه‌های برجهای دو قلوی نیویورک مخالفت کرد. باراک اوباما از آغاز ، از ساخت این مسجد حمایت و تاکید کرد که این ، حق مسلمانان آمریکا است که در هرکجا می خواهند ، مانند دیگر اقلیتهای مذهبی ، عبادتگاه بسازند.

این سخنان رئیس جمهوری آمریکا ، واکنشهای شدیدی را برانگیخت و جمهوریخواهان و مخالفان اوباما در حزب دموکرات ، به موضعگیری علیه وی پرداختند. جنجال تبلیغاتی اسلام ستیزان در آمریکا تا حدی پیش رفت که در برخی از رسانه های آمریکایی ، بار دیگر موضوع مسلمان بودن باراک اوباما مطرح شد.
طبیعی است که مسلمانان آمریکا همچون پیروان سایر ادیان و مذاهب در این کشور ، از حق عبادت و ساخت مراکز دینی برخوردارند. تعداد مسلمانان آمریکا حدود 9 میلیون نفر برآورد می شود که ششصد هزار نفر آنها در نیویورک زندگی می کنند.

نخستین متمم قانون اساسی آمریکا که 220 سال پیش تصویب شد ، آزادی مذهب را به رسمیت شناخته است. همچنین در نظام سرمایه داری آمریکا ، مالکیت خصوصی مورد حمایت قرار دارد ؛ از اینرو مسلمانان حق دارند مکانی برای ساخت مسجد خریداری کنند و با سرمایه خود ، آن را بسازند.
جریان محافظه کاری آمریکا شامل اعضای حزب جمهوریخواه و جنبش جشن چای[1] ، به لحاظ اعتقادی و ایدئولوژیکی مخالف ساخت این مرکز اسلامی است.


تهران امروز

«ضرورت عادلانه‌سازی ساختار شورای امنیت» عنوان یادداشت روز روزنامه تهران امروز به قلم دکتر نادر ساعد مدیر مرکز صلح دانشگاه شهید بهشتی است که در آن می خوانید:
سازمان ملل متحد با ادعای «جلوگیری از تکرار جنگ‌های جهانی» و «نجات بشر از این بلای خانمان سوز» تاسیس شد و از همان ابتدا برای خردمندان آگاه، مشخص بود چنین سازمانی که در دامان اندیشه‌های لیبرالیستی و در سرزمین دولتی برپا شد که خود فجیع ترین صحنه جنگ جهانی دوم بلکه تاریخ را با کاربرد بمب‌های اتمی رقم زد، راه به جایی نخواهد برد.
اما گویی دولت‌های پیروز جنگ که فرصت زمامداری بلامنازع جهان را یافته بودند، نمی‌توانستند از این فرصت راهبردی چشم پوشی نمایند.

این‌طور بود که شورای امنیتی متشکل از این پنج قدرت هسته‌ای و نهایتا 10 دولت دیگر اما تحت نفوذ و سلطه خود ایجاد کردند که نه تنها همه ارکان این سازمان را تحت نفوذ خود داشته باشد بلکه به تدریج همه جهان و ساختارهای آن را نیز به کنترل درآورد. در همین راستا، هم حق وتو را برای خود ایجاد کردند.

تغییر در ساختار و ترکیب این شورا، از جمله اندیشه‌های متوالی و مستمر بلافاصله بعد از تاسیس این سازمان بوده است. نخستین بار در 17 سپتامبر 1963، ترکیب این شورا آن هم صرفا در بخش «اعضای غیردائم»، از طریق اصلاح ماده 23 منشور بازبینی شد و 4 عضو غیردائم به شورا اضافه گردید و بدین ترتیب، اعضای آن از 11 به 15 عضو تغییر یافت. این اصلاحات توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید و از 31 آگوست 1965 لازم‌الاجرا شد.

اما از این تاریخ تا کنون یعنی ظرف 37 سال گذشته، هیچ گونه تغییری در آن صورت نگرفته، افزایش گسترده دولت‌ها و اعضای ملل متحد به‌ویژه در نتیجه توفیق جنبش‌های ضداستعماری در این روند مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. در شرایط کنونی، 191 دولت در سازمان ملل متحد عضویت دارند.
در حالی که در سال 1945 و تصویب منشور، تنها 51 دولت در کنفرانس سانفرانسیسکو حضور داشته‌اند. در سال 1963 و اصلاح ساختار شورای امنیت نیز اعضای کلی این سازمان تنها 113 دولت بوده اند.


ابتکار

«مجلسی که خود نمی‌خواهد در راس امور باشد»  سرمقاله روزنامه ابتکار به قلم فضل الله یاری است که در آن می خوانید:
سخنان اخیر محمود احمدی نژاد در مقام ریاست جمهوری در دفاع از اختیارات جایگاهی که در آن قرار گرفته مستلزم آن بوده است که اختیارات جایگاهی دیگر محدود شود ، چراکه ظرفیت‌های نظام تغییری نکرده است.
همین موضوع سبب شد تا وی بخشی از اختیارات مجلس را برای دولت بخواهد ودر این راستاتلاش کند تاجمله معروف بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی را که مجلس در راس امور است به گونه‌ای تفسیر کند که متناسب با منویات خود برای اداره ی امور کشور باشد.

احمدی نژاد در توجیه سخنان خود به نقش پررنگ مجلس در تعیین رئیس جمهور دولت ونظام پارلمانی زمان حیات امام(ره) اشاره می‌کند ومعتقد است که اکنون کسی ریاست دولت را برعهده دارد که خود به طور مستقیم رای از مردم می‌گیرد.

البته این سخنان احمدی نژاد پیش از این نیز در برابر مجلس گفته شده است. آنجا که با کنایه‌ای به «خانه ملت» بودن مجلس گفته بود بیشتر از تک تک نمایندگان رای ملت را با خود دارد.
سخنان اخیر رئیس جمهور بسیاری از مجلسیان را برآشفته است و فریادها برانگیخته که «سخنان امام (ره) زیر سوال رفته است» ، «این دیکتاتوری محض است» و سخنانی از این دست.
این نوشته برآن نیست تا به جدال سخنان محمود احمدی نژاد بپردازد - که در این مقال نمی‌گنجد- اما سمت وسوی این نوشته به سمت مجلسی است که گویی خود اعتماد به نفس «در راس امور بودن» رانداشته اراده‌ای نیزبرای کسب آن ندارد.
در تحلیل به وجود آمدن این وضعیت - که در تاریخ مجلس پس از انقلاب بی سابقه بوده - با تشبیه آن به وضعیت شخصیتی افراد ومراحل رشدآنان از منظر روانشناسی می‌توان به دومرحله اشاره کرد:


آفرینش

«اجرای قانون بومی گزینی زمینه رفع بسیاری از معضلات» عنوان سرمقاله امروز روزنامه آفرینش به قلم نغمه علی بیک زاده است که در آن می خوانید:
«عدالت» لغتی است با معنای گسترده که هر انسان آزاده ای با شنیدن این کلمه احساس آرامش می کند و کمتر کسی است در مفهومی که از کلمه «عدالت» به ذهنش متبادر می شود تردید داشته باشد.

اغلب افراد باوردارند «عدالت» و «مساوات» دو لغت هم ارزش اند و تعداد کسانیکه می پذیرند اعمال «سهم مساوی» و ایجاد رقابت گسترده در یک امرعمومی و کشوری، خود امری غیرعادلانه است، اندکند.
قانون «بومی گزینی» برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور از اواخر دهه شصت از طرف مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

این قانون که با هدف حمایت از مناطق کمتر برخوردار تصویب شد با این نیت به اجرا گذاشته شد که این قانون به صورت مقطعی اعمال شود تا زمانیکه بنیه علمی استانها و مناطق کشور درحد قابل قبولی به هم نزدیک شود و سپس برای حذف سهمیه ها اقدام شود.
مسلما برخورداری مناطق مختلف کشور از توان علمی بالا و ارتقا» سطح دانش، دانش آموزان اقصی نقاط کشور با مفهوم عدالت سازگاری دارد اما اینکه آیا هزینه هایی که دانشجویان برای برخورداری از علوم دانشگاهی می پردازند نیز برابر است؟

آیا دانشجویی که بهترین دوره زندگی خود را در حسرت دیدار پدر و مادر و اعضای خانواده اش سپری می کند یک هزینه غیرقابل جبران را برای مهارت آموزی در یک رشته خاص نپرداخته است؟
  

آرمان

«ارزیابی مدارک تحصیلی مسئولان کشوری» سرمقاله روزنامه آرمان به قلم محمد?خوش چهره  است که در آن می خوانید:
پرداختن به اعتبار مدارک دانشگاه‌های خارجی مسئولان هر نظامی امری ضروری است‌.که همه کشورها دنبال می‌کنند اما سوء استفاده برخی مقامات  در اخذ مدرک و اصطلاحا «جنگ مدرک» پروژه دیگری است.

این پروژه متاسفانه تا حدودی در کشور رائج شده و اسیب آن بسیاری را فرا گرفته است. مدارک تحصیلی یکی از معیارهای احراز صلاحیت علمی هر شخص است و نمی‌توان علم را به عنوان یک معیار توانایی نادیده گرفت. همچنین معیارهای اسلامی برای احراز مسئولیت‌ها به توانایی و سلامت نفس تاکید کرده و یکی از شاخص‌های توانایی نیز مدارک علمی است. البته نباید در این زمینه افراط و تفریط شود.

یعنی محض اینکه یک فرد به لحاظ مدرک دارای توانایی است اما سلامت نفس ندارد نمی‌تواند واجد احراز مسئولیت باشد. همچنین صرف اینکه یک فرد به عنوان شخص ارزشی شناخته شود اما توانایی های علمی و تجربی ندارد و مدرک مناسب به عنوان یک معیار یا شاخص توانایی را ندارد نمی‌تواند مسئولیت بگیرد.

انحرافی که در حال حاضر وجود دارد این است که عمدتا توانایی‌ها معطوف به یک مدرک شده و بدون اینکه محتوای مدرک که نشانه‌ای از توانایی‌های علمی است احراز شود فقط به عنوان مدرک بسنده می‌شود. آنچه که هم قبل از انقلاب اسلامی و هم در فضای دوران استعمار تشدید شد این بود که افراد تشخص اجتماعی را با ذکر عناوین مدرک دنبال می‌کردند و به این جهت به سمت انحراف در بحث مدرک پیش رفتیم.

مراکز به ظاهر آموزشی در آمریکا و انگلیس و کشورهای مشابه که کارشان فقط صدور مدرک است بیش از نیم قرن سابقه دارند و کارشان صدور مدرک دانشگاهی در قبال اخذ پول به عنوان یک تجارت کثیف با علم است. آن مدرک هیچ گونه کاربرد و ارزش و مقبولیت در کشور صادر کننده مدرک ندارد.

در بحث مدرک افراط و تفریط می‌شود، مدارکی که واقعی نیست و جنبه تجارت دارد! بعد از فروپاشی شوروی نیز اکثر کشورهای آسیای میانه به جرگه این نوع کارگاههای تولید مدرک با توجه به تقاضا و عطشی که در کشوری مانند ایران وجود داشت پیوستند و بحث هایی مثل دانشگاه مجازی و هاوایی پیش آمد که توهینی بود به جریان علم و علم آموزی در کشورهای جهان سومی متقاضی و خریدار چنین شرایطی.

وظایف دستگاه‌های نظارتی مانند آموزش عالی و وزارت امور خارجه در راستای کنترل و نظارت بر مدارک تحصیلی بخصوص اعتبار مراکز آموزشی و مدارک صادر شده از خارج کشور است.


دنیای اقتصاد

«سیاست مهم است اما اقتصاد مهم‌تر است» عنوان سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد به قلم محمدصادق جنان‌صفت است که در آن می خوانید:
زنان و مردان ایرانی – شاید به دلیل دلایل ویژه – بیشتر از شهروندان سایر جامعه‌ها به رویدادهای سیاسی داخلی و مسائل پیرامون مجادله میان سیاستمداران علاقه‌مند باشند، ...
... اما آنها نیز همانند دیگر مردم دنیا بیشتر از هر چیز به کسب‌و‌کار، معیشت و شغل امروز و فردای خود و فرزندانشان می‌اندیشند.آنها از نهادهای قدرت به ویژه دولت که میلیاردها دلار از درآمد مردم ناشی از فروش نفت و سایر ثروت‌های طبیعی و اقتصادی را در دست دارد،‌ انتظار دارند به‌گونه‌ای عمل کند که دلشوره‌ها کم و کمتر شود. این خواسته حق شهروندان است و درباره آنها نمی‌توان اما و اگرهای غیرمنطقی و غیراصولی پیش کشید.

دولت‌های ایران از جمله دولت فعلی، به گرایش‌های سیاسی گوناگون و علاقه‌ها و خواست‌هایی که دارند، تلاش کرده و می‌کنند که در برابر مطالبات بر حق شهروندان، پاسخگو باشند و هرچند گاه یک بار نیز با ارائه کارنامه‌های خود یادآور می‌شوند که در این مسیر کامیاب بوده‌اند.
این روزها اما در کنار برخی مجادله‌های سیاسی که آشکار شده است و نمی‌توان از کنار آنها عبور کرد و آنها را نادیده انگاشت، خبرهای نه‌چندان خوشحال‌کننده‌ای از کسب‌و‌کار ایرانیان نیز منتشر می‌شود که باید نسبت به پیامدهای این وضعیت، چاره‌ای اندیشید.

در حالی که براساس آخرین گزارش‌های ارائه‌شده از طرف رییس‌کل بانک مرکزی 43 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در اختیار کسانی است که در پرداخت بدهی خود تعلل دارند، آمار چک‌های برگشتی نیز روندی فزاینده را تجربه می‌کند.

این مساله دوم آن قدر اهمیت داشته است که محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع‌و‌معادن ایران آن را نگران‌کننده می‌خواند.
آمارهای ارائه‌شده حاکی است ارزش چک‌های برگشتی در 4 ماه نخست امسال به 8 هزار میلیارد ریال رسیده و نسبت چک‌های برگشتی به کل اسناد مبادله‌شده نیز به 12.4 درصد افزایش یافته است.

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 10:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اخبار غیررسمی از فروش بیش از 500 هزار نسخه سی‌دی سریال مدیری حکایت می‌کنند.

عرضه جدیدترین سریال مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی بااستقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است.
به گزارش «بانی فیلم»، مجموعه «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مجید و حمید آقاگلیان که از سه‌شنبه گذشته در فروشگاه‌های معتبر عرضه شده، در نخستین روز ارائه به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
گرچه اخبار غیررسمی و شنیده ها، از فروش بیش از 500 هزار نسخه پکیج این مجموعه طنز در روز نخست توزیع در سراسر کشور خبر می‌دهند، اما سازندگان با تأیید استقبال خوب از سریال، چنین رقم‌هایی را قطعی نمی‌دانند. 


به نظر می‌رسد در صورت واقعی بودن رقم فروش بیش از 500 هزار نسخه از این سریال طی پخش اول، قسمت‌های بعدی نیز همین گونه رکورد شکن باشند. رکورد فروشی که بسیاری آن را ناشی از غیبت یکی – دو سال اخیر مدیری در تلویزیون می‌دانند و محبوبیت مدیری و تیمش را عامل اصلی این فروش ارزیابی می‌کنند.قهوه تلخ پس از سریال «قلب یخی» ساخته محمد حسین لطیفی، دومین مجموعه تولید شده ویژه پخش در شبکه ویدیویی است.


[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 10:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خبرگزاری مهر ـ بسیاری از کودکان متکدی کودکان ربوده شده ای هستند که در خدمت باندهای سازمان یافته قرار می گیرند. کودکانی نیز هستند که از سوی والدین خود برای کار و تکدیگری مورد سوء استفاده قرار می گیرند. در چنین مواردی ظاهرا وجود حق ولایتی که قانون برای والدین نسبت به فرزندان در نظر گرفته برخورد و مقابله با آنان را دشوار ساخته است. گرچه ظاهرا سازمانها و ارگانهای مسئول نیز وظایف خود را به فراموشی سپرده اند!
































[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 10:44 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 140
کل بازدیدها: 1618808