سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

دختر19ساله: من حیوان خانگی نامزدم هستم


چاپ تصویر «تاشا مالتبی» در روزنامه‌ها در ابتدا یادآور خاطره تلخ «لیندی اینگلند»، یکی از سربازان زن آمریکایی را در اشغال عراق توسط این کشور تداعی کرد. انتشار تصویر این زن 21 ساله آمریکایی در حال کشیدن یکی از زندانیان عراقی زندان ابوغریب با طناب بازتاب خبری گسترده داشت و جهان را لرزاند. اما تصویر تاشا، دختر 19 ساله بریتانیایی که با رضایت کامل زندگی حیوانی را بر زندگی انسانی ترجیح داده است با تصویر آن زندانی عراقی، تفاوت بسیار دارد. تاشا، دانشجوی رشته فناوری موسیقی معتقد است حیوان خانگی نامزدش، «دنی گریوز» است، هرگز بدون قلاده و نامزدش از منزل خارج نمی‌شود، همواره به سبک بربرها لباس می‌پوشد و هیچگاه آشپزی یا نظافت منزلشان را نیز انجام نمی‌دهد. براساس معاینات روان‌شناسان، تاشا از هیچگونه بیماری روانی رنج نمی‌برد و در کمال صحت روحی و روانی به این انتخاب رسیده است. اما این موضوع باعث نمی‌شود که هم‌وطنانش به تنفر وی از خوی انسانی احترام بگذارند و او را در جمع خود بپذیرند.

    دختر19ساله: من حیوان خانگی نامزدم هستم


[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 10:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در حالیکه پس از کش و قوسهای فراوان و گذشت بیش از 15 ماه از انجام مزایده اپراتور سوم موبایل، وزارت ارتباطات شرکت تامین تله کام را به عنوان بهره بردار شبکه نسل سوم اعلام کرد کارشناسان ارشد مخابرات معتقدند نسل سوم منسوخ شده و هیچ گونه توجیهی برای اجرا ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت تامین تله کام به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه قرار است نسل سوم موبایل را در ایران برای نخستین بار پیاده سازی کند و طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دهه فجر امسال سیمکارت هایش را وارد بازار می کند اما به باور کارشناسان مخابرات با وجود ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) در کشور و نیز خدمات ارزش افزوده نسل 5/2 موبایل (GSM) ، ایجاد شبکه نسل سوم (3G) هدر دادن منابع ملی و نوعی موازی کاری در این بخش است.

تامین تله کام نسل چهارم موبایل را پیاده سازی کند
 
صادق گوینده کارشناس ارشد مخابرات در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بهره برداری از موبایل نسل سوم در کشور بسیار با تاخیر در حال انجام است اظهار داشت: در شرایطی که فناوری وایمکس برای ارائه دیتای باند پهن، استاندارد کاملا به روز شده و جدید جهانی است و نسل دو و نیم موبایل نیز ترافیک مکالمات را به خوبی کنترل و سازماندهی می کند با ترکیب این دو فناوری با یکدیگر نیازی به موبایل نسل سوم احساس نمی شود.
 
وی با بیان اینکه نسل سوم موبایل در کشور جای هیچگونه توجیهی برای اجرا ندارد ادامه داد: ارزش نسل سوم نسبت به موبایل نسل دو و نیم تنها داشتن پهنای باند اینترنت برای ارائه سرویسهای دیتا است که این قابلیت را می توان از شبکه های وایمکس دریافت کرد.
 
گوینده با تاکید بر اینکه نسل سوم در بحث ترافیک مکالمات تفاوتی با نسل 5/2 موبایل که هم اکنون در کشور ارائه شده است ندارد افزود: نسل سوم هیچگونه ارزش افزوده ای برای بهتر ارائه کردن خدمات مکالمات نسبت به نسل 5/2 ندارد و تنها چیزی که در این تکنولوژی ارزشمند است ارائه پهنای باند برای دیتا است که آن هم از طریق شبکه وایمکس قابل دسترسی خواهد بود.
 
وی گفت: اپراتورهای موبایل و اپراتورهای وایمکس می توانند با انعقاد قرارداد با یکدیگر ارتباط دیتای مشترکان را در باند پهن فراهم کنند و با این اوصاف دیگر نیازی به عرضه نسل سوم موبایل در کشور نیست.
 
این کارشناس مخابرات با تاکید بر اینکه ترکیب تکنولوژی موبایل وایمکس و جی اس ام نسل 5/2 می تواند سرویسهایی به مراتب بهتر از موبایل نسل سوم ارائه کند افزود: عاقلانه ترین کار ممکن در شرایط فعلی این است که دولت تصمیم بگیرد پروانه اپراتور سوم را به ارائه نسل چهارم موبایل (LTE) منتقل کند که تکنولوژی بالاتر از وایمکس است.
 
وی نصب تجهیزات و بهره برداری از شبکه موبایل نسل سوم را در این شرایط هدر دادن و دورریزی سرمایه های کشور عنوان کرد و گفت: زمانی که نسل سوم موبایل در ایران مطرح شد استانداردهای وایمکس در دنیا وجود نداشت اما با تاخیر پیش آمده در ارائه نسل سوم و آغاز بکار تکنولوژی وایمکس در کشور، ادامه روند راه اندازی شبکه نسل سوم موبایل بسیار اشتباه است.
 
نسل چهارم موبایل در دنیا در حال رشد است
 
رئیس اسبق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با تاکید بر اینکه دنیا به سمت فناوری LTE در حرکت است به خبرنگار مهر گفت: بیش از 5/1 سال است که تکنولوژی بر پایه LTE (نسل چهارم موبایل) در دنیا فعال شده است که این فناوری تمامی مشکلات کاربران در دریافت VOICE  و دیتا را پشت سر گذاشته است.
 
مسعود داوری نژاد با بیان اینکه وایمکس سیار (موبیلیتی) می تواند خدمات بسیار با کیفیتی را برای کاربران به همراه داشته باشد ادامه داد: LTE در دنیا رو به رشد است اما تکلیف نسل سوم موبایل در کشور ما هنوز روشن نیست چرا که سازمان تنظیم مقررات برای کسب درآمد به اسم هر تکنولوژی پروانه مجزا می دهد و این مسئله سبب می شود که سرمایه گذاری شرکتها آنچنان که باید توجیه اقتصادی نداشته باشد و کاربران نیز نتوانند با قیمت مناسب این سرویس ها را دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه تکنولوژی دائما در حال تغییر است و سازمان تنظیم مقررات با محدود کردن ارائه تکنولوژی ها ضربه بزرگی به بخش خصوصی می زند خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات نباید در نوع ارائه سرویسهای وایمکس محدودیت ایجاد کند تا اپراتورهای این تکنولوژی بتوانند کاربردهای مختلف آن را برای کاربران عرضه کنند.
 
داوری نژاد معتقد است که حق پروانه بسیار نامعقول برای ارائه سرویسهای ارتباطاتی، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور را برهم زده است.
 
وی گفت: اپراتور سوم موبایل تنها در شرایطی می تواند رقیبی برای وایمکس باشد که نسل چهارم موبایل را عرضه کند اما در شرایط فعلی اپراتور سوم قصد دارد نسل سوم را که در دنیا دیگر کاربردی ندارد، ارائه دهد.

[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 8:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نتایج مطالعات جدید به خانمهای که از کفشهای پاشنه بلند استفاده می‌کنند هشدار می دهد مراقب تغییر شکل آناتومی بدنشان باشند.

به گزارش مهر تحقیقات جدید نشان می‌دهد هزینه‌ پوشیدن طولانی مدت کفشهای پاشنه بلند بسیار بیشتر از هزینه ای است که بسیاری برای خریداری انواع مارکدار و مرغوب این نوع از کفشها پرداخت می‌کنند.

علاوه بر درد پا و تغییر شکل پاها، استفاده طولانی مدت از این گونه کفشها بر روی آناتومی عضلات ساق پا و زردپی ها تاثیرگذار است. شیب زیاد پاشنه های بلند کفش منجر به انقباض ماهیچه های ساق پا می شود که این عارضه در نهایت موجب کوتاه شدن بافت ماهیچه‌ای ساق وسخت شدن زردپی آشیل می‌شود و از این رو خانمها هنگام راه رفتن با کفش تخت و یا کفش ورزشی احساس پا درد خواهند کرد.

محققان دانشگاه منچستر از میان گروهی 80 نفره از زنهای 20 تا 50 ساله، که برای بیش از دو سال به صورت روزانه کفشهایی با پاشنه های پنج سانتیمتری به پا می کرده اند 11 نفر که در هنگام پوشیدن کفشهای بدون پاشنه احساس ناراحتی می کردند را انتخاب کردند.

اسکن ماورای صوت بر روی پاهای داوطلبان نشان داد بافت عضلانی ساق پا در افرادی که کفشهای پاشنه دار به پا می کردند در مقایسه با خانمهایی که از کفشهای پاشنه دار استفاده نمی کردند، 13 درصد کوتاهتر است. همچنین تصویربرداری های MRI انجام شده بر روی پاهای این دو گروه گویای این حقیقت است که زردپی آشیل که استخوان پاشنه پا را به عضله ساق متصل می‌کند، طی استفاده مکرر از کفش پاشنه بلند، ضخیمتر و سخت تر می‌شود.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، محققان اعلام کردند کفشهای پاشنه دار شاید زنان را بلند ر و یا لاغرتر نشان ‌دهد اما در حقیقت شیب زیاد کفشهای پاشنه دار باعث انقباض ماهیچه های ساق پا و ضخیم شدن زردپی آشیل می شود، پدیده ای که به مرور می تواند منجر به پا درد فراوان هنگام پوشیدن کفشهای تخت، لنگیدن و در نهایت تغییر فرم آناتومی بدن در زنها شود.
[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 8:46 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
گذشته از مسائل هواپیماهای کم‌ایمن و حاشیه‌هایی که برای مسافرت‌های هوایی مردم به وجود می‌آید، ضعف مدیریت در فرودگاه‌های کشور امر مهم دیگری است که کمتر مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، در این میان، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که از آن به عنوان ویترین سازمان هواپیمایی کشور ایران و آبروی نظام یاد می‌شود، با ضعف مدیریتی شدید روبه‌رو شده است که این امر نه‌تنها موجب آبروریزی در برابر دیدگان مسافران و گردشگران خارجی شده، بلکه ایرانیان را نیز با مشکلات گوناگون و بی‌احترامی به ایشان روبه‌رو کرده است. هرچند ایرانیان معمولا به اینگونه وضعیت‌ها نه تنها در فرودگاه، بلکه در دیگر جاهای پرمراجع عادت کرده‌اند!

بنا بر این گزارش، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که ویژه پروازهای بین‌المللی است و مسافران خارجی از این طریق وارد کشور می‌شوند، به دلیل برخی کج‌سلیقگی‌ها و ضعف مدیریت، چهره‌ای بد از سیستم هواپیمایی کشور در ذهن ناظران و مسافران به نمایش می‌گذارد.


عدم رسیدگی به وضعیت بهداشتی سرویس‌های بهداشتی، خرابی برخی آسانسورها که باعث به وجود آمدن صف طولانی مقابل دیگر آسانسورها می‌شود، نامناسب بودن پارکینگ‌ها و کثیفی و آلودگی آنها، اختصاص ندادن امکانات کافی برای مسافران خسته که موجب می‌شود ساعت‌های طولانی در صفوف مختلف از جمله گیت بازرسی، بلیت و گمرک، در انتظار به سر برند، تنها گوشه‌ای از مدیریت نامناسب فرودگاهی است که ویترین نظام در برابر مسافران و میهمانان خارجی است.

گفتنی است، به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که فرودگاه امام خمینی (ره) دارد، وزیر راه بارها هم به صورت سرزده و هم به صورت برنامه‌ریزی شده، بازدیدهای متعددی از این مجموعه عظیم داشته و دست به چندین تغییر مدیریتی در این فرودگاه مهم کشور زده است.

[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 8:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
حتی اگر صخره‌نورد نیستید این تصاویر را ببینید!





























[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 8:44 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رضا سقایی ، خواننده موسیقی لری و قطعات ماندگاری چون "دایه دایه وقت جنگه" صبح یکشنبه بر اثر نارسایی تنفسی در تهران درگذشت.

به گزارش مهر، رضا سقایی ،خواننده پیشکسوت موسیقی لری که سالها از بیماری رنج می برد از ده روز پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان ساسان تهران بستری شده بود.

 سقایی متولد 1318 در خرم آباد بود و مدتی در کلاسهای آواز اسماعیل مهرتاش به آموزش خوانندگی پرداخت.وی در اواخر جنگ تحمیلی بر اثر اصابت ترکش بمب در ازنا مجروح شد و تا زمان مرگ درگیر مصائب و عوارض این اتفاق بود.
 
وی در طول زندگی هنری اش  با هنرمندانی همچون علی اکبر شکارچی ، مجتبی میر زاده و فرج علیپور همکاری داشته و قطعات ماندگاری از وی برجای مانده است؛او نخستین بار تصنیف "آن نگاه مست تو" را به زبان لری اجرا کرد؛همچنین در سال 86 ، ترانه "دایه دایه" با تنظیم مجتبی میرزاده و با صدای سقایی جزو آثار فاخر و ماندگار یکصد سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید.
 
فتح الله سقایی برادر آن مرحوم در باره تاریخ تشییع این هنرمند گفت : در حال پیگیری امور خاکسپاری هستیم و به احتمال زیاد مراسم تشییع روز سه شنبه از مقابل تالار وحدت خواهد بود.
 
وی افزود: پیکر آن مرحوم را پس از تشییع از مقابل تالار وحدت به خرم آباد منتقل و در آنجا به خاک می سپاریم.

[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 8:44 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
شورای نظارت بر صدا و سیما، نسبت به نقش آفرینی میترا حجار در یک سریال تلویزیونی در دست تولید هشدار داد.

به نوشته «جمهوری اسلامی»، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مشرق، با اعلام این خبر افزود: علت تذکر شورای نظارت به رئیس صدا و سیما، رفتار خلاف شئون اسلامی حجار در طول دوران اقامت در خارج از کشور و تصریح نهادهای نظارتی مبنی بر ممانعت همکاری رسانه ملی با وی بوده است.

شورای نظارت بر صدا و سیما پیش از این در نامه‌ای به عزت الله ضرغامی خواستار عدم همکاری سیما با حجار شده بود؛ اما وی در فروردین ماه سال جاری به عنوان میهمان در ویژه برنامه «سینما 4» حضور یافته بود.

این بازیگر اکنون در حال ایفای نقش در سریال «گمشده» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست.

سال گذشته در خبرها آمده بود که میترا حجار با بازی در فیلمی هالیوودی ساخته «گابریل اسکات» به سینمای آمریکا پیوسته است.

آبان ماه سال گذشته نیز رسانه‌ها از ممنوع التصویر شدن حجار توسط وزارت ارشاد خبر داده بودند.
[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 8:42 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در تاریخ اتفاقات بسیاری افتاده که  کنکاش برای یافتن دلایل آن، امروز یکی از دغدغه‌های محققان و علاقه مندان به تاریخ به شمار می رود.کشف راز ناپدید شدن و تلاش برای یافتن گنج و ثروتهای عظیم پادشاهان یکی از جذاب ترین بخشهای تاریخ است.

گنج اسپانیایی

یک دزد دریایی به نام ریش قرمز طی دو سال دزدی دریایی در سال­های ???? تا ???? ثروت فراوانی برای خودش ذخیره کرد. در این سال­ها همگان معتقد بودند کشوری بیشتر قدرت دارد که طلا و جواهر بیشتری داشته باشد.
اسپانیایی­ها در این مورد سرآمد دیگران بودند آنها با استخراج معادن در آمریکای جنوبی این جواهرات را در کشتی­های بزرگ به اسپانیا منتقل می­کردند.
این دزد دریایی هم با همکارانش صبورانه!! روی دریا مشغول گشت زنی بودند تا سر و کله کشتی­های اسپانیایی پیدا شود و آن وقت با سرعت به غارت کشتی می­پرداختند. نکت? مهم این بود که این دزد دریایی همواره جواهرات را در جایی دفن می­کرد.
این دزد دریایی بالاخره در سال ???? دستگیر شد و با مرگش معلوم نشد که این گنج کجاست و چه بر سر آن آمد. کشتی این سارق نیز بعدها غرق شد. تا مدت­های مدید افراد متعددی به جستجوی گنج پرداختند.
حتی در سال ???? نیز کشتی را از زیر آب بیرون آوردند اما حتی یک نشانه هم از گنج به دست نیامد. محققین حدس می­زنند که این گنج در جزایر کارائیب یا خلیج ورجینیا و یا غارهای جزیر? کایمان دفن شده باشد.

ثروت پرو

در سال ???? میلادی شهر لیما از کشور پرو در معرض یک شورش عظیم و عمومی قرار گرفت به همین منظور حکام پرویی تصمیمی گرفتند که جواهرات موجود در شهر را برای دور ماندن از سرقت به مکزیک منتقل کنند. گنج­ها شامل مقادیر زیادی جواهرات به صورت سنگ، شمعدان­های طلا، مجسم? حضرت مریم از طلا و ظروف بسیار دیگر بود.
این گنج یازده کشتی را به طور کامل پر کرد. ویلیام تامپسون  مسئول کشتی و حمل این گنج عظیم به مکزیک بود. اما غافل از آنکه در میان همراهان و کارگران کشتی، دزدان دریایی رخنه کرده­اند. پس از سرقت،دزدان تصمیم گرفتند که جواهرات را به جزیره کوکاس در اقیانوس هند برده و در آن محل نگه دارند تا آبها از آسیاب بیافتد.
تامپسون فرماند? کشتی هم که دیگر با دزدان همدست شده بود، به اتفاق سارقان به جزیره می­رود. اما ارتش مکزیک در تعقیب آنها وارد جزیره شد. به همین جهت دزدان به سوی جنگل­های انبوه گریختند. از آن زمان تاکنون دیگر هیچ اطلاعی از این گنج نیست. تاکنون نیز سیصد گروه به جستجوی این گنج رفته­اند اما به موفقیتی دست پیدا نکرده­اند. به همین جهت برخی مدعی‌اند دزدان دریایی گنج را در جزیره دیگری دفن کرده و سپس به این محل آمده­اند.

مدفون در گل­ها

در سال ???? میلادی اسپانیایی­ها با خشنونت تمام تمدن کهن آزتک را از پای درآوردن در حالی که شهر به طور کامل توسط ارتش اسپانیا محاصره شده بود فرمانده آرتکها (منته زوما) به نبرد ادامه می­داد تا اینکه به شدت مجروح شد به همین جهت سربازان مدافع شهر تصمیم گرفتند جواهرات را در گوشه­ای گرد آورده و در یک زمان مناسب از شهر گریخته و جواهرات را نیز با خود ببرند. اما ورود اسپانیایی‌ها به شهر و قتل عام مردم باعث شد که آنها شتابزده تمامی جواهرات را به قعر دریاچه تزوکو بریزند. ظروف نقره و طلا و سنگ‌های گرانقیمت فراوانی در شهر ذخیره شده بود اما همه آنها به دریاچه ریخته شدند تا اگر امکانش بود روزی به آنجا بازگشته و دوباره آنها را به دست آورند. اما کسی زنده نماند و آنهایی هم که توانستند بگریزند دیگر نتوانستند به شهر باز گردند.
امروزه این گنج عظیم پس از پنج قرن هنوز دست نخورده در میان گل و لای دریاچه پنهان شده است. در سال­های اخیر تلاش زیادی برای دستیابی به این جواهرات صورت گرفته حتی یکی از رئیس جمهورهای مکزیک نیز دستور لایرویی دریاچه را داد اما اقدام انجام گرفته بی­نتیجه ماند.

گنج فرعون

موقعی که هاوارد کارتر در سال ???? توانست محل دفن فرعون مصر به اسم توتن آمخ خاتون را پیدا کند. از کارهای هنری موجود در قبر او شگفت زده شد. در کنار قبر او یک خزان? نگهداری جواهرات قرار داشت که کاملاً خالی بود. بعدها کارتر حتی نقشه و کاتالوگ جواهرات موجود را نیز پیدا کرد. به همین جهت خالی بودن گنجینه وی را به فکر برد.
برای کارتر عجیب بود که چه کسانی و چگونه اقدام به این سرقت کرده­اند. زیرا مسیر دستیابی به مقبره فوق العاده پیچیده بود و یافتن مسیر از فهم انسان­های عادی خارج بود. ضمناً این همه ثروت را امکان نداشته بتوانند به راه دوری ببرند و لذا ممکن بود در همین اطراف دوباره دفن کرده باشند.
محققان به این نتیجه رسیدند  که همان کسانی که محل دفن را ساخته و نیز جواهرات را در آنجا نهاده­اند، در همان سال­ها یعنی ??? تا ??? قبل از میلاد، خود اقدام به خارج کردن گنج­ها نموده­اند اما تاکنون کسی نتوانسته این گنج را پیدا کند. ولی پژوهشگران معتقدند که بالاخره  این گنج در روزی روی خودش را به انوار خورشید نشان خواهد داد.

گم شدن اتاق کهربا

اما گم شدن اتاق کهربا احتمالاً یکی از عجیب­ترین گم­شدن­های جواهرات در تاریخ است. این اتاق یازده متر مربعی تماماً دیوارهایش با کهربا و انواع جواهرات و نیز کارهای هنری منحصر به فرد تزئین شده بود. این اتاق در سال ???? میلادی برای فردریک پادشاه پروس ساخته شده و محل آن نیز در نزدیکی کاخ کاترین در سن پترزبورگ روسیه بود.
هیتلر موقعی که به روسیه حمله کرد تلاش نمود این اتاق را به آلمان انتقال دهد اما تمامی دیوارهای اتاق رو به خرد شدن رفت و لذا و تلاش کرد با چسباندن کاغذ دیواری مانع از فرو ریختن آن شود اما این اقدام هم بی­فایده بود.
لکن از سال ???? تا ???? دیگر کسی از این اتاق اطلاعی نداشت و پس از پایان جنگ نیز دیگر هیچکس از این اتاق و یا نشانه­هایی از آن را مشاهده نکرد.
آیا این اتاق در یکی از شهرهای زیرزمین مدفون است؟ آیا آن را آتش زده­اند؟ به هر حال تا امروز که خبری تازه از آن نیست.
اما خوشبختانه یک مدل بازسازی شده از آن امروز در کاخ کاترین وجود دارد. این اتاق اگر امروز وجود داشت رقمی معادل ??? میلیون دلار ارزش داشت.
[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 4:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
فارس: در تازه‌ترین نظرسنجی انجام گرفته شهاب حسینی به عنوان موثرترین بازیگری که گیشه فیلم را تضمین می‌کند برگزیده شد.

این نظرخواهی اینترنتی از سوی روزنامه بانی‌فیلم طی مدت 9 روز انجام گرفته و تا پایان تیرماه ادامه دارد که نتایج اولیه آن به این شرح است.

شهاب حسینی که سابقه گرفتن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را برای "سوپر استار " در کارنامه خود دارد و به تازگی برای حضور در پروژه "یک حبه قند " رضا میرکریمی قرارداد بسته، بالاتر از بازیگران سینمای تجاری همچون محمدرضا گلزار و امین حیایی در رده اول موثرترین بازیگر در تضمین موفقیت اقتصادی سینمای ایران ایستاد.

برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، عقب افتادن محمدرضا گلزار از کورس رقابت و از دست دادن رده اول از نکات جالب این نظرخواهی بود.

از دیگر نکات قابل اشاره، کسب رتبه سوم توسط امین حیایی است، بازیگری که مانند گلزار در بسیاری از آثار متعلق به سینمای گیشه حضوری فعال دارد. در این نظرخواهی همچنین بهرام رادان و محمدرضا فروتن به ترتیب رتبه چهارم و پنجم را کسب کردند.

شهاب حسینی با کسب 44 درصد آرا نفر اول است. محمدرضا گلزار با 28 درصد آرا نفر دوم این نظرخواهی است. امین حیایی با 3/11 درصد آرا سوم است. بهرام رادان با کسب 5/10 درصد از آرا رتبه چهارم را دارد. محمدرضا فروتن نیز با 9/5 درصد آرا در رده پنجم این نظرخواهی قرار گرفته است.


[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 4:14 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عصر ایران ورزشی- علی دایی از همان ابتدای حضورش در راس کادر فنی پرسپولیس، تصمیماتی بحث برانگیزی اتخاذ کرد.

وی پس از آنکه جانشین کرانچار شد، بلافاصله احمدرضا عابدزاده را کنار گذاشت و یحیوی را به عنوان مربی دروازه بان ها جانشین وی کرد.

دایی این را می دانست که عابدزاده بین هواداران بسیار محبوب است، ولی با این حال دست به چنین کاری زد.

اینکه دایی عادت ندارد که با آدم های پر طرفدار و محبوب در کنار خود کار کند، چیزی است که دیگر بر همگان آشکار است.

دایی آن زمان هم که در تیم ملی بود از دستیاران مطرحی استفاده نکرد.

وی شاید می ترسد که اگر دستیار بزرگی را برگزیند، باعث شود که از اختیاراتش کم شود و لذا زمینه حاشیه در تیم فراهم شود.

به نظر می رسد که این منش علی دایی در مورد بازیکنان هم تا حدود زیادی صدق می کند.

دایی در تیم ملی از دعوت علی کریمی سر باز زد، چرا که می دانست کریمی به جهت محبوبیت می تواند برایش مشکل ساز شود.

حالا هم که در پرسپولیس این فصل این کار را با محسن خلیلی انجام داد.

علی دایی و محسن خلیلی در سایپا با همبازی بودند و بین آن دو رفاقت زیادی برقرار بود.

کسی شاید فکراین را هم نمی کرد که خلیلی در لیست مازاد دایی باشد، ولی بر خلاف فکر همگان این اتفاق افتاد و خلیلی از پرسپولیس جدا شد.

حبیب کاشانی سرپرست پرسپولیس در این بین تلاش های زیادی را انجام داد تا اجازه ندهد خلیلی جدا شود، ولی دایی تصمیم خود را گرفته بود و به اصطلاح مرغش یک پا داشت.

حال باید دید که آیا دایی باز هم در ادامه مسیر مربیگری خود از این شیوه گریز از بزرگان استفاده می کند یا اینکه مسیر خود را عوض می کند و اتفاقات دیگری رقم می خورد.

[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 4:13 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 170
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 1619164