سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
در حالی که سه ماه از پناهندگی ایمان بن لادن در سفارت عربستان در تهران (به ادعای وزارت امور خارجه عربستان) می‌گذرد و وزیر امور خارجه کشورمان نیز خروج او و دیگر اعضای ادعایی این خانواده از تهران را به شرط احراز هویت بلا اشکال خوانده بود (5 دی 1388)، عمر بن لادن فرزند اسامه بن لادن با سخنان خود یک بار دیگر بحث خانواده بن لادن را زنده کرد.

به نوشته «تهران امروز»، عمر ضمن اینکه مدعی شده است حدود 20 تن از اعضای خانواده اش در ایران به سر می برند از شروط کشورمان برای خروج اعضای خانواده خود خبر داد.

به گزارش بی.بی.سی شبکه العربیه به نقل از عمر بن لادن مدعی شده در صورتی که کشور دیگری به جز عربستان سعودی میانجیگری کند ایران حاضر است به حدود بیست عضو خانواده اش پس از هشت سال اجازه خروج دهد. وی مدعی شده که ایران حاضر نیست اعضای خانواده اش را به عربستان تحویل دهد.

عمر بن لادن روز یک‌شنبه به شبکه تلویزیونی العربیه که مقر آن در دوبی است گفت: «گمان می کنم اوضاع برای خروج آنها از ایران مناسب است. به دلیل عدم وجود مدارک و گذرنامه برای اعضای خانواده ام به کمک کشور ثالثی غیر از عربستان سعودی نیاز داریم. ایران از تحویل بازداشت شدگان به کشور اصلی خود سر باز می زند.» وی افزود : «برادرش عثمان اخیرا از ایران با او تماس گرفته و تاکید کرده در صورتی که یکی از کشورها میانجیگری کند آزاد خواهند شد.»

بن لادن همچنین اعلام کرد آمریکا هیچ یک از برادرانش که در ایران هستند را به فعالیت های تروریستی متهم نکرده است. این فرزند رهبر القاعده که چندان به افکار پدرش علاقه ندارد در ادامه مدعی شده است: «آمریکا برای کمک به برادرانم جهت خروج از ایران و استقبال از آنان در خاک خود موافقت کرده است.»

سخنان عمر بن لادن در حالی منتشر شده است که تا کنون مقام های ایرانی و آمریکایی درباره این ادعاها اظهار نظر نکرده اند. عمر بن لادن پیشتر نیز از کشورهای قطر و امارت متحده عربی خواسته بود میزبانی خانواده او را بپذیرند. چند ماه پیش نیز گزارش هایی درباره پناه گرفتن ایمان دختر 17 ساله اسامه بن لادن به سفارت عربستان سعودی در تهران و سپس ورود او به سوریه منتشر شد.

با انتشار این اخبار و پس از آن که تایید شد دختر اسامه بن لادن در تهران است، عربستان سعودی از کشورمان خواست تا به ایمان بن لادن اجازه دهد خارج شود. همزمان سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان، در اواسط دی ماه گفته بود که دولت او برای آزادی دختر رهبر فراری القاعده، در حال مذاکره با ایران است. همزمان با سخنان سعود الفیصل، روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد که ایمان و پنج نفر از خواهران و برادران او پس از حملات سال ???? در ایران تحت بازداشت خانگی بوده اند. منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان دی ماه گذشته در واکنش به این اخبار گفت : «معلوم نیست دختر اسامه بن لادن چطور خود را به تهران رسانده، اما اگر مدارک لازم برای سفر را داشته باشد، می تواند ایران را ترک کند.»

عمر بن لادن همچنین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درخواست کرده است برای آزادی اعضای خانواده اش وارد عمل شوند. او به ویژه از دولت قطر که دارای روابط حسنه ای با ایران است خواسته است در این پرونده میانجیگری کند.

فرزند چهارم بن لادن که در قطر زندگی می‌کند با بیان اینکه تعداد افراد خانواده رهبر القاعده که در ایران به سر می‌برند حدود ?? نفر است، گفت: «این افراد درمحلی در تهران زندگی می‌کنند و بدون مجوز نمی‌توانند آن محل را ترک کنند یا تماس تلفنی برقرار کنند. » خانواده اسامه بن لادن مدعی است چندین نفر از فرزندان رهبر القاعده همراه با همسر اولش نجوا در سال 2001 به ایران گریختند. این افراد از جمله عثمان 27 ساله، فاطمه 22 ساله و حمزه 19 ساله فرزندان
بن لادن و همچنین خیریه همسر سوم بن لادن در این سال‌ها تحت مراقبت بوده‌اند.

تهران حضور فرزندان بن لادن را در ایران تکذیب کرده است. برخی از اخبار تایید نشده نیز از موافقت آمریکا با حضور فرزندان بن لادن در آمریکا خبر داده‌اند.

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 8:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
همه نوع پرنده دیده بودیم الا خر پرنده!
به گزارش خبر آنلاین، روس‌ها با هوا کردن خر رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساندند.

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 8:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
همه نوع پرنده دیده بودیم الا خر پرنده!
به گزارش خبر آنلاین، روس‌ها با هوا کردن خر رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساندند.

[ چهارشنبه 89/4/30 ] [ 8:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در حالی که تهدید کشور های کوچک و بزرگ منطقه و فرامنطقه علیه منافع ملی و تمامیت ارضی ایران هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند متاسفانه در سکوت و بی تحرکی توجیه ناپذیر مسوولان و رسانه های ایرانی دشمنان ایران زمین دامنه تهدید های خود را گسترش می دهند.

به گزارش خبرنگار "تابناک" ، شرکت هواپیمایی قطر  در صفحه نمایش نقشه های مسیر، موقعیت هواپیما و مقصد پرواز های خود، ضمن نمایش پایتخت های منطقه از جمله دوحه ،مسقط و ریاض، بدون به کارگیری نام تهران در اقدامی تامل بر انگیز نام آبادان را آن هم با نام تحریف شده عبادان (که مورد استفاده صدام و رژیم عراق قرار می گرفت) مورد استفاده قرار می دهد .

این در حالی است که کاربرد نامی غیر از نام های رسمی و بین المللی جغرافیایی هر شهر، کشور و آب راه  توسط خطوط هواپیمایی بین المللی اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی محسوب می شود که  کاربرد نام جعلی و غیر رسمی برای یکی از شهر های مهم ایران آن هم نامی که صدام حسین و دشمنان تجزیه طلب از آن استفاده نموده اند می تواند موید نیات شوم و گام به گام دشمنان یکپارچگی سرزمینی ایران زمین علیه کرانه های ایرانی خلیج فارس تلقی شود.

بر پایه این گزارش، هر چند قطر به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای عربی روابط نزدیکتری با ایران دارد اما چنین اقدامی تحت هیچ شرایطی توجیه بردار نیست. در واقع چنین اقداماتی را با نگاهی بدبینانه نوعی اتخاذ سیاست تهاجمی از سوی برخی جریان های پان عربی در منطقه با تحریکات خارجی دانست که تلاش می کنند با چنین تحریف هایی، ضمن گرفتن انرژی دستگاه دیپلماسی ایران، به نوعی در پی پایین آوردن حساسیت ایرانیان نسبت به دیگر موضوعات از جمله تحریف نام خلیج فارس و یا بحث جزایر سه گانه هستند.

با این اوصاف همانطور که پیش از این نیز بارها  توسط "تابناک" بیان شده است، یکی از بهترین روش های مقابله با چنین اقداماتی و به عبارتی ریشه کن کردن آن، بالا بردن هزینه چنین اقداماتی برای مسببین آن است. البته در این میان نباید از تلاش اخیر آمریکا غافل بود که می خواهد  بخشی از هزینه رویارویی اش با ایران را، به اعراب منتقل کند و متاسفانه اعراب نیز آگاهانه یا بر اثر غفلت کم کم در دام چنین طرحی قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید، اما در پایان مروری هر چند کوتاه بر تاریخچه سرزمین کهن سوزیانا یا خوزستان و شهر های مهم آن که همواره مورد طمع دشمنان ایران بوده است خالی از فایده نیست.

پیشینه تاریخی خوزستان

 بر اساس نوشته های سفرنامه ناصر خسرو قبادانی، مسالک الممالک ابواسحق ابراهیم اصطخری ،کتیبه های داریوش  و هخامنشیان (رلف نارمن شارپ)و جغرافی دانان و تاریخ نگاران  مسلمان از جمله یاقوت حموی ، مقدسی و حمزه اصفهانی ،در کتیبه های دوره هخامنشیان  و در فهرست شهرهای ایران که به زبان های یونانی - عیلامی - پارسی باستانی و بابلی نوشته شده، از خوزستان به نام اواجیه - اوازیه - آواز - اوازن - هوج - خوج - سوز - هوز و . . . نامیده شده است . پس از اسلام  این منطقه خوز نامیده شد و به خوزستان که محل زندگی خوزی هاست مشهور شد. 

در کتیبه جنوبی شهر پارسه ( تخت جمشید ) اثر داریوش، خوزستان بر مادها نیز الویت داده شده و نام آن جلوتر از مادها (کردستان و آذربایجان و عراق عجم) آمده است . ولی در لوح سنگی یادگار خشایارشاه هخامنشی که در سال های 486 تا 465 پیش از میلاد، شاهنشاهی می نموده است نام ماد بر عیلام الویت داده شده است. در نقش رستم ـ آرامگاه شاهنشاهان هخامنشی ـ نام خوزستان بعد از ماد ذکر شده است.

اقوام خوزستانی

مهم ترین اقوام گذشته خوزستان  که در کتاب های تاریخی از آنان نام برده شده عبارتند از:

1-ایلامی ها که دولتی مقتدر و بزرگ داشته اند .

2-کیسی ها از اقوام خوزستانی است که استرابون و هرودوت نام خوزستان را مشتق شده از این قوم می دانند.

3-پراتاکین ها که به گفته استرابون جغرافی دان مشهور  یونانی در خوزستان به زارعت و دامداری مشغول بودند.

4-اوکسی ها که به گفته استرابون در کوهستان های خوزستان زندگی می کردند.

5-صائبیان که به گفته ابن ندیم و یاقوت حموی در خوزستان و عراق زندگی می کردند و به ستاره پرستی مشغول بوده اند.

6-هزاران یونانی در دوره هخامنشی پس از اسارت به خوزستان برده شدند و آنجا سکنی گزیدند و حاضر به برگشت به یونان نشده اند (که گفته می شود ساخت دژپل یا دزفول توسط آنان صورت گرفته است).

7-هندیان که به گفته حمزه اصفهانی، بهرام گور عده ای زیادی از آنان را برای شاد کردن مردم ایران به ایران کوچ داده بود تا در شهرهای مختلف سکنی گزینند و به شاد کردن مردم بپردازند.

8- برخی قبایل عرب که به خوزستان کوچ کرده اند. در کتاب ملکم جلد دوم ص 207 آمده است برخی اعراب از بیابان های عربستان به کردستان و خراسان ایران کوچ کرده اند و سکنی گزیده اند. اعرابی دیگر به بلخ و بخارا و افغانستان رفته اند و زندگی می کنند . بنا به نظر هتوم - شیندلر اعراب ایران بیش از 60 هزار خانوار بوده اندکه پس از لشگر کشی های اعراب در سال 641 پس از میلاد، به مناطق ایران از جمله خوزستان کوچ کرده اند.

امروزه جمعیت مردم خوزستان از اقوام مختلف بختیاری، قشقایی، عرب، لر و . . . تشکیل می شود.

شهر های تاریخی خوزستان

ابواسحق ابراهیم اصطخری جغرافی دان مشهور در کتاب مسالک الممالک ( ص 90 تا 95 ذکر دیار خوزستان ) شهرهای و مکان های مهم خوزستان را به شرح زیر نوشته :

هرمزد اردشیر( اهواز)،رام اردشیر ( رامشیر) ،رام هرمزد ( رامهرمز) ،دژپل (دزفول)،وه انتیوک شاپور (گندى شاپور یا جندی شاپور)،شوش ایر کرت(شوش)،ایران خوره کرت شاپور ( شهرى در نزدیکى شوش)،ایران آسان کرت کواذ ( شهرى در نزدیکى شوش)،سوسن کرت( سوسنگرد) ،شادگان ، دشت میشان (دشت آزادگان) ،مهروبان ( ماهشهر)، شادروان شوشتر،بند شاپورى (یا خداآفرید در هرمزد اردشیر).

پس از حمله اعراب به ایران  نام های باستانی بسیاری از شهر های ایران به عربی تغییر یافت که این تغییر هم در تلفظ و هم در نوشتار به انجام رسید که از آن میان می توان به تغییر نام سپاهان یا اسپهان به اصفهان، زنگان به زنجان ،دژپل به دزفول،بروگرد به بروجرد ، گلپایگان به جرفادقان وکرمانشاه به قرمیسین  اشاره کرد.

پس از گذشت سال ها مردم و دولت های ایرانی به مرور زمان جهت بازگشت هویت ملی ایرانی نام برخی شهر های ایران را به نام های باستانی و تاریخی آن بازگرداندند که بر همین اساس نام گذاری  شهر هایی همچون کرمانشاه،گلپایگان، سوسنگرد،شوش،شادگان و آبادان به انجام رسیده است.


[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:20 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تصاویر:اولین مرکز ترک‌اعتیاد معتادان ‌به ‌شیشه













































[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:18 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس جمهوری چچن در مسجد الحرام با لباس کارگران نظافتچی در حالی که جارو به‌دست گرفته بود، توجه حاجیان را در این مکان مقدس مسلمانان به خود جلب کرد.

به گزارش «فردا»، در مراسم شست و شوی خانه خدا که هفته گذشته برگزار شد، رمضان قدیرف رئیس جمهوری چچن، در حالی که پس از شستشوی خانه خدا با کلاه سنتی مردم چچن و بدون کفش در میان مقامات سعودی از خانه خدا خارج می‌شد، توجه حجاج را به خود جلب کرد.

این اقدام قدیرف که پیش از این روزنامه روسی «موسکوتایمز» وی را فقیرترین رؤسای جمهوری روسیه و جهان برشمرده بود، بار دیگر وی را در رسانه‌ها مورد توجه قرار داد و هم اکنون تصویر وی با لباس آبی روشنی که بر تن کرده بود، به‌طور گسترده‌ در رسانه‌های خبری عرب زبان و مسلمانان منتشر شده است.

[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:16 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تیم انگلیسی که امیدوار است رکورد سرعت را با راندن در سرعتی بالاتر از هزار و 609 کیلومتر بر ساعت بشکند مدل نهایی خودرو خود را در نمایشگاه بین‌المللی هوایی «فارنبرو» رونمایی کرد که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تیم انگلیسی اعلام کرد شرکت صنعتی «همپسون» در سه ماه اول سال آینده ساخت نهایی این خودرو را آغاز خواهد کرد و به گفته «مارک چپمن» مدیر مهندسی ساخت Bloodhound، اکنون این خودرو از شبکه تولیدی ویژه‌ای برخوردار شده است. وی امیدوار است بتوان تا انتهای سال 2011 یا اوایل سال 2012 این خودرو را در مسیر اتومبیلرانی ویژه‌ای در دریاچه‌ای خشک شده واقع در آفریقای جنوبی مورد آزمایش قرار دهند.

برای ثبت رکورد سرعت جهان، این خودرو باید رکورد هزار و 228 کیلومتر بر ساعت که در سال 1997 به ثبت رسیده است را بشکند. اما ساختار فوق‌العاده آیرودینامیکی خودرو Bloodhound که از ترکیب راکت هیبریدی فالکون و موتور جت"تایفون» ساخته شده است، می‌تواند این خودرو آبی و نارنجی رنگ را به سرعت هزار و 610 کیلومتر بر ساعت نیز برساند.

بر اساس گزارش بی بی سی، این مدل نهایی که اکنون در نمایشگاه هوایی «فارنبرو» به نمایش گذاشته شده از قطعات «پلی استیرن» و فایبر گلس ساخته شده و وزن آن در حدود 950 کیلوگرم است در حالی که خودرو نهایی پس از تولید وزنی برابر 6 تن خواهد داشت.

[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
روزنامه خراسان در گزارشی نوشت:

اینجا سرزمینی است که به شهادت معمار بزرگ انقلاب اسلامی، «دین خود را به اسلام ادا کرد».

از خوزستان می‌گویم؛ از سرزمینی که مردمانی صبور دارد و نجیب و عزت آنان موجب شده برخی آنها را و نیازهایشان را فراموش کنند.

اهواز

این شهر اگرچه نام مرکز استان خوزستان را یدک می‌کشد، ولی با این حال هیچ نشانی از یک شهر با مشخصه مرکز استان ندارد.

اهواز شهری است که به وسیله رود کارون به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده، اما اکنون کارون دیگر شاهرگ حیاتی و جلوه‌ای از زیبایی این شهر نیست؛ کارون به جای آن که آبادانی و طراوت را به این شهر هدیه کند، بوی تعفن را به مشام مردم مرکز استان خوزستان می‌رساند.

آثار محرومیت‌های اجتماعی در اهواز در دو بخش شرقی و غربی شهر دیده می‌شود. خیابان‌های پرچاله و چوله، فضای سبز پژمرده، ساختمان‌های مخروبه و نیمه کاره رها شده در مرکز شهر، ساحل مملو از زباله کارون، بهداشت فراموش شده و سیستم حمل و نقل شهری بی رمق و ناتوان تنها گوشه‌هایی از محرومیت این شهر است.

شهرک‌ها و مناطق حاشیه اهواز نظیر «دغاغله»، «کوت عبدا...»، «کانتکس»، «حصیرآباد»، «زرگان» و «سه‌راه خرمشهر» اوضاعی به مراتب وخیم تر دارند. هنوز در این شهرک‌ها آب آشامیدنی سالم و بهداشتی وجود ندارد و حاشیه نشینان شهر آب آشامیدنی خود را از کارون تامین می‌کنند.

دیدن صف‌های طویل در گرمای بالای ?? درجه برای دریافت یک کپسول گاز ?? کیلویی در شهرک‌های اطراف اهواز، دل هر انسانی را به درد می‌آورد و این در حالی است که مسئولان می‌گویند لوله کشی گاز در اهواز و برخی از شهرهای دیگر این استان توجیه اقتصادی ندارد!

اهواز با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در کنار ساحل کارون از آب آشامیدنی شهری نیز محروم است و تبلیغات رنگارنگ آب شیرین کن و مراکز فروش آب در سراسر شهر و حتی پخش آگهی‌های آن از صدا و سیمای خوزستان، این واقعیت تلخ را گوشزد می‌کند که این شهر بر لب کارون تشنه است. در اهواز مشکل بزرگی به نام «بحران آب آشامیدنی» بیش از هر نقطه کشور خودنمایی می‌کند.

آبادان، خرمشهر

نام این دو شهر با دو واژه نفت و بندر عجین شده است. وجود مشعل‌های بی شمار در اطراف آن‌ها که گاز مازاد چاه‌های نفت را می‌سوزاند از دیگر مشخصه‌های این دو شهر به شمار می‌رود.

آبادان و خرمشهر که بزرگ ترین پالایشگاه نفت و بزرگ ترین و قدیمی ترین بندر تجاری کشور را در خود جای داده‌اند، از تمامی امتیازهای یک شهر تجاری و نفتی محروم اند، و مردم این دو شهر با وجود گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی، هم چنان در میان مخروبه‌ها و آکنده از انواع محرومیت ها، گذران عمر می‌کنند.

این دو شهر همانند سایر شهرستان‌های استان خوزستان همواره فریاد عطش را سر داده‌اند و آن چه البته تاکنون به جایی نرسیده همین فریاد مردمان این دو شهر بوده است.

مناطق مسکونی و شهری آبادان و خرمشهر هم چنان از تخریب بیش از ?? درصد رنج می‌برند و این شهرها به خرابه‌ای بیشتر می‌مانند تا به شهرهای بازسازی شده از عوارض جنگ، با وجود بزرگ ترین پالایشگاه کشور، بندر تجاری و با سابقه بیش از ?? سال کار و با وجود کارخانجات عظیم پتروشیمی و پالایش گاز و نفت بیکاری هم در آبادان و هم در خرمشهر بیداد می‌کند و به جای آن شغل‌های کاذب فروش کالاهای قاچاق امارات، عراق و کویت رواج دارد و متعاقب آن ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و حضور اتباع خارجی بر محرومیت‌های این دو شهر افزوده است.

محرومیت‌های آبادان و خرمشهر بسیار بیشتر از آن است که در یک گزارش و یا چند بازدید بتوان آن را به تصویر کشید، اما مردم این دو شهر که به حداقل‌های زندگی شهری هم راضی هستند انتظار دارند مرکزنشینان کشور و مسئولان، نیم نگاهی نیز به این دو شهر داشته باشند

هویزه، بستان، سوسنگرد و ماهشهر

وضعیت معیشتی مردم این چهار شهر جنوب خوزستان دست کمی از سایر شهرها ندارد؛ ماهشهر به گفته برخی مسئولان به عنوان عقبه منطقه نفتی عسلویه شاید از بیشترین نرخ بیکاری در استان رنج می‌برد و این در حالی است که کارگران و کارشناسان سایر استان‌های کشور در صنایع پتروشیمی ماهشهر و منطقه نفتی عسلویه مشغول به کار هستند.

شهرهای هویزه، بستان و سوسنگرد نیز به عنوان قطب کشاورزی جنوب استان و مناطق مرزی خوزستان از بی آبی و بی توجهی مسئولان رنج می‌برند و این بی توجهی موجب شده که مردم این شهرها برای امرار معاش به کشورهای همسایه مهاجرت اجباری داشته باشند و به عنوان کارگر و دیگر مشاغل سبک مشغول به کار شوند.

شوشتر، دزفول، بهبهان

این ? شهر از قدیمی ترین شهرهای استان خوزستان به شمار می‌روند که آثار تمدنی پیش از تاریخ در آنها بسیار دیده می‌شود.

هنوز بخش‌هایی از مناطق شهری این شهرها از لوله کشی گاز محروم است، هنوز شهرک‌های اطراف این شهرها از کمبود آب آشامیدنی سالم و فقدان لوله کشی آب شهری رنج می‌برند، هنوز مزارع وسیع نیشکر در اطراف شوشتر و دزفول تشنه‌اند و کارخانه‌های عظیم شکر به حالت رکود درآمده‌اند.

کارگران دائمی و فصلی نیشکر و صنایع جانبی آن هم چنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و براساس برخی گزارش‌ها حدود یک سال است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

نخلستان‌های وسیع بهبهان هم چنان از بی مهری متولیان کشاورزی رنج می‌برند و مردم صبور دزفول که در همسایگی سد عظیم «دز» هستند از کمبود برق و آب کشاورزی در عذابند.

مسجدسلیمان، هفتگل، ایذه، باغملک

این چهار شهر که شهرهای عشایرنشین استان خوزستان هستند بیشتر به شهرهای فراموش شده می‌مانند.

اولین چاه خاورمیانه در سال ???? شمسی در مسجد سلیمان به نفت رسید و اکنون «چاه نمره یک» به موزه‌ای کوچک تبدیل شده که تمامی وسایل اولیه استخراج نفت در آن به نمایش گذاشته شده است. در بیابان‌های اطراف مسجد سلیمان سفره‌های وسیع زردرنگ حکایت از ذخایر گوگرد در این منطقه دارد و دکل‌های کوچک و بزرگ اطراف شهر نمایانگر مخازن عظیم نفت و گاز این شهر است؛ مسجدسلیمان شهری است که هنوز بیش از ?? درصد خانه‌های آن سنگی است و اگر بنگله‌ها (خانه‌های کوچک چوبی که انگلیسی‌ها برای کارگران محلی و هندی ساخته‌اند) وجود نداشت به سختی می‌شد فهمید که این منطقه یک نقطه شهری است. مسجدسلیمان و هفتگل از پیش از انقلاب لوله کشی گاز بوده‌اند و در خانه‌های سنگی جایی به نام «آتشگاه» وجود دارد که در آن یک مشعل به طور دائمی می‌سوزد، اما وجود لایه‌های آزاد گاز هوای شهر را به شدت آلوده کرده، بیماری‌های تنفسی را به مردم شهر هدیه داده است.

مردم این شهرها همانند سایر شهرهای استان خوزستان از کم ترین مواهب برخوردارند و بیکاری و فقر در این شهرها باعث رنج مردم شده است، به ویژه این که خشکسالی‌های اخیر نیز موجب شده که دامداری که حرفه اصلی عشایر این منطقه است با رکود مواجه شود و مردم این شهر با مشکلات اقتصادی روزافزون دست و پنجه نرم کنند.

ترحم لازم نیست

در این بین «سیدشریف حسینی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تمامی فریادهای مردم خوزستان را در چند جمله این گونه بیان می‌کند: خوزستان نیاز به ترحم ندارد، فقط حقی را که شایسته آن است می‌طلبد، شهروندان خوزستانی می‌خواهند بدانند علت این همه تبعیض چیست؟ چرا ما مناطق محروم باید تاوان پیشرفت و توسعه چند استان نورچشمی را بپردازیم؟

وی با طرح این سوال که آیا وقت آن نرسیده که دین خود را به خوزستان پس از ?? سال تاخیر بپردازیم، خاطرنشان می‌کند: مردم خوزستان گرفتار وعده‌های عملی نشده شده‌اند، آن‌ها فکر می‌کنند «نگاه ویژه به خوزستان» تنها یک شعار و بهانه‌ای برای پر کردن اوقات پشت تریبون است.

«حسینی» با اشاره به وضعیت وخیم کارون می‌گوید: منبع تامین آب آشامیدنی مردم خوزستان، کارون است که به بزرگ ترین استخر فاضلاب تبدیل شده است و آلوده بودن آن، سلامت مردم این استان را با خطر مواجه کرده و هیچ کس جوابگو نیست.

وی همچنین از حذف شهرهای استان خوزستان از فهرست مناطق محروم انتقاد می‌کند و می‌گوید: کدامین افزایش شاخص زندگی و معیشتی در این شهرها اتفاق افتاده است؟ و اکنون دیگر چه انگیزه‌ای برای خدمت کارکنان و معلمانی وجود دارد که در سال ? ماه گرما، ??? روز گرد و خاک و دیگر مشکلات را تحمل می‌کنند.

این نماینده مجلس در ادامه به مشکل گرد و غبارهای اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: آرزوی این روزهای مردم خوزستان رسیدن گرد و خاک به تهران است تا شاید مسئولان به خاطر مرکزنشینان رحمی به حال مردم خوزستان کنند. از قول مردم استان‌های جنوبی، از قول کودکان معصومی که به انواع بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند و از قول دلیرمردان شیمیایی دفاع مقدس که با رنج نفس می‌کشند، به همه کسانی که می‌توانستند کاری کنند و نکردند می‌گوییم در آخرت همه ما شرمنده این مردم خواهیم بود.

«حسینی» ادامه می‌دهد: از کدام مشکلات بگویم؟ از پرونده مفاسد اقتصادی موسوم به «سادات» بگویم که با داشتن ??? هزار شاکی و مالباخته، بعد از ? سال همچنان بلاتکلیف است؛ از نگرانی کارگران تصفیه شکر، لوله سازی اهواز، توسعه نیشکر و یا لوله سازی خوزستان بگویم که ?? ماه است حقوق نگرفته‌اند و برای مسئولان آن قدر عادی شده که بی تفاوت از کنار آن می‌گذرند؛ یا از زنان و مردانی بگویم که در خوزستانی که بر دریایی از ثروت خوابیده است، بن چهار عدد نان بین آن‌ها توزیع می‌شود. آری بن چهار عدد نان، یعنی فقر یعنی بیکاری.

این نماینده مجلس تاکید می‌کند: تراژدی دردناکی است مظلومیت نقطه به نقطه خوزستان، محرومیت از همه سوی خوزستان جاری است، فرقی ندارد منطقه «فالح» در ایذه یا«کوت شیخ» در خرمشهر، «منصوره» در شادگان یا «رفیع» در دشت آزادگان، «سرآسیاب» در باغملک یا « کوی علوی»، «حصیرآباد» و «کوت عبدا...» در اهواز باشد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اضافه می‌کند: داستان معضلاتی چون بی آبی، بیکاری، اعتیاد، فقر گسترده، تبعیض و بی عدالتی، پارتی بازی در سازمان‌های دولتی، استخدام نیروهای غیربومی، انتقال آب از خوزستان و نبود بهداشت و دهها محرومیت دیگر، واقعیت خوزستان امروز است.

«حسینی» ادامه می‌دهد: ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی کوچک، حمایت از کارخانه‌های صنعتی، توجه به افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و اجرای کامل قانون نظام صنفی کشاورزی ازجمله عواملی است که می‌تواند برای توسعه استان موثر باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مردم همچنان در انتظار تحقق وعده‌های دولت‌های پیشین و فعلی هستند تاکید می‌کند: اگر در این رنج نامه از مشکلات موجود سخنی بر زبان رفت، دلیل بر این نیست که بگوییم هیچ کاری در استان انجام نشده، اما آن چه که انجام شده و آن چه برجای مانده قابل قیاس نیست.
[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:13 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مدیرعامل قطارهای شهری تهران از فعالیت باندهای سازمان یافته دستفروشی در مترو خبر داد و افزود: متروی تهران با ارسال نامه ای به قوه قضائیه در خواست کرده به انتظامات مترو اجازه ضبط اموال دستفروشان داده شود.

محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود باندهای سازمان یافته دست فروشی در ایستگاههای مترو تهران خبر داد و افزود: بر اساس گزارشهای رسیده ایستگاههای مترو تهران هر کدام توسط یکی از گروههای دستفروشی پایتخت تحت پوشش قرار گرفته است در حالی که شرکت مترو نیز به دلیل نداشتن اختیار قانونی و قضائی حق برخورد با دستفروشان را ندارد.

وی افزود: هر چند که آمار متکدیان مترو کاهش یافته است ولی روزانه صدها مسافر از طریق سایت اطلاع رسانی مترو تهران، پیامک و مراجعه حضوری از وضعیت نامناسب دستفروشان در واگنهای مترو و این پدیده زشت اجتماعی گلایه می کنند.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه حضور صدها دستفروش دوره گرد در ایستگاهها و واگنهای مترو تهران به یک چالش بزرگ برای قطار شهری پایتخت تبدیل شده است گفت: متروی تهران با ارسال نامه ای به قوه قضائیه از دستگاه قضا درخواست کرده تا به انتظامات مترو اجازه دهند با دستفروشان برخورد و اجناس آنها را پس از صورتجلسه ضبط و به نهادهای مسئول تحویل دهند ولی متاسفانه هنوز پاسخی از قوه قضائیه دریافت نکرده ایم.

هاشمی افزود: چندین بار نیروهای انتظامات مترو قصد متفرق کردن دستفروشان را داشته اند که آنان با فریاد و ایجاد سر و صدا موجب سلب آرامش مسافران شده و همچنان به کار خود ادامه داده اند.
[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:12 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

محسن رضایی و هاشمی رفسنجانی

 
  
 
محمود احمدی نژاد
 
 

محمدباقر قالیباف

 
 

پرویز فتاح

 
 

سرلشگر رحیم صفوی در کنار شهید خرازی و شهید کاظمی

[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 2:11 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617813