سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

مهناز افشار با بیان احساس خوشبختی و خوشحالی در واکنش به اظهار نظرهای مردم و رسانه‌ها نسبت به ازدواجش گفت: همسر من یاسین رامین است و از این ازدواج بسیار خرسندم.

به گزارش ایسنا، کافه سینما با نقل این خبر نوشته، بازیگر تازه ازدواج کرده سینما افزوده است: مادر شوهری بسیار محترم، و برادر و خواهرشوهری مهربان دارم و آن‌ها را همچون خانواده خودم دوست دارم.

افشار همچنین با اظهار امیدواری برای ازدواج جوان‌ها گفته است: ‌از من که گذشت، امیدوارم قسمت تمام جوان‌های مجرد شود.

ازدواج مهناز افشار با پسر محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی دولت احمد‌ی‌نژاد و قرائت خطبه عقد آنها توسط سیدمحمد خاتمی، به دلیل تفاوت دیدگاههای سیاسی و فرهنگی خانواده عروس و داماد و همچنین عاقد، حاشیه‌هایی را در زمان انتشار این خبر به وجود آورد.


[ شنبه 93/4/14 ] [ 1:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک سایت آلمانی در یک طراحی جالب تمام ستارگان جام بیستم را به صورت کاراکتر های کارتونی در کنار هم قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ایران اشکان دژاگه، سیدجلال حسینی، رضا قوچان‌نژاد و جواد نکونام در تصویر دیده می‌شوند.

 آیا می توانید آن‌ها را پیدا کنید؟

 

تصاویر کارتونی ستارگان جام جهانی!

 


[ سه شنبه 93/4/10 ] [ 10:22 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عکسهای متفاوتی از اتحاد اقوام و مذاهب و برادران در حال مبارزه با تروریستهای تکفیری در عراق منتشر شده و در شبکه های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از جالبترین آنها عکسی است که سربازان ارتش عراق از ادیان و مذاهب گوناگون را نشان می دهد. امری که بی شک همچون درد بی درمانی برای تکفیریهای جلاد هولناک میباشد.

عکس زیبای اتحاد مذاهب علیه تکفیریها

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 2:4 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به گزارش فارس، رضا غلامی گفت:‌ زولبیا و بامیه از شیرینی هایی است که به صورت سنتی مردم در ماه رمضان بیشتر استفاده می‌کنند، البته با توجه به اینکه این شیرینی بیشتر دارای کالری و قند است ممکن است ارزش غذایی زیادی نداشته باشد و متخصصان تغذیه باید در مورد ارزش غذایی آن صحبت کند اما از نظر بهداشتی مردم باید مراقبت کنند که حداقل این شیرینی را در صورتی خریداری کنند که در شرایط بهداشتی تهیه شده باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه اکثر مردم به محل تولید زولبیا و بامیه دسترسی ندارند و نمی توانند به درستی ببینند که این شیرینی آیا در شرایط بهداشتی و با مواد اولیه مناسب تهیه شده است یا نه بنابراین فقط می‌توانند از روی رنگ و شکل آن و نیز نحوه ارائه آن برای خرید زولبیا و بامیه تصمیم بگیرند.

معاون مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: اولین توصیه ما این است که مردم به هیچ وجه زولبیا و بامیه و شیرینی های دیگر را از دستفروش ها و مراکزی که مجوز تهیه و توزیع این ماده غذایی را ندارند تهیه نکنند، زولبیا و بامیه فقط باید در قنادی ها و شیرینی فروشی های مجاز تولید و عرضه شود و اگر جز این باشد خلاف است و مردم می‌توانند موارد خلاف را به شماره 1490 گزارش کنند.

وی به خبرنگار فارس گفت: مردم در صورتی که مایل به خرید این شیرینی هستند باید به رنگ و شکل آن نگاه کنند، رنگ زولبیا و بامیه نباید تیره و کدر باشد، روغن های آن نیز نباید به صورت تکه تکه به چشم بخورد و باید یکدست باشد، ضمن اینکه به هیچ وجه نباید این نوع شیرینی ها در معرض نور مستقیم خورشید و گرما قرار بگیرند.

غلامی ادامه داد:‌ نکته مهم دیگر نحوه ارائه و عرضه زولبیا و بامیه است، در مرحله اول بهداشت فردی، فروشنده مهم است که باید لباس تمیز و سفید به تن داشته باشد و با دستکش و انبرک زولبیا و بامیه را در جعبه قرار دهد.

وی گفت: جعبه زولبیا و بامیه نیز استاندارد مشخصی دارد، اول اینکه کف جعبه باید آرم وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو حک شده باشد که نشان می دهد مقوای آن بهداشتی و مجاز است. در غیر این صورت از مقوای غیر مجاز استفاده شده و خود آن می‌تواند مواد سمی را وارد شیرینی کند. ضمن اینکه کف جعبه نیز باید سلفون گذاشته شوند و شیرینی و زولبیا و بامیه روی آن قرار داده شود.


[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 2:3 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یک جراح استخوان و مفاصل با اشاره به دلایل ایجاد قوز شست پا گفت: بروز این اختلال در افرادی با زمینه ژنتیکی زمانی که به مدت طولانی از کفش‌های نوک تیز و پاشنه بلند استفاده می‌کنند بیشتر است.

به گزارش فارس، آرش شرافت وزیری گفت: پا عضو بسیار مهمی در بدن است و حفظ سلامتی آن از ضروریات زندگی سالم است.در این میان وجود برخی بیماری ها ممکن است سلامتی و کارکرد این عضو مهم را دچار اختلال کند.

وی ادامه داد: یکی از این بیماری ها،کج شستی یا قوز شست است که در پزشکی به آن هالوکس والگوس می گویند.قوز شست به اختلالی گفته می شود که در آن شست پا به سمت سایر انگشتان متمایل می شود و حتی در موارد شدید به زیر انگشتان مجاور هم حرکت می کند.

شرافت وزیری تصریح کرد: تاکنون دلیل مشخصی برای این اختلال معرفی نشده، البته عده ای معتقدند پوشیدن کفش های تنگ، نوک تیز و پاشنه بلند در این زمینه موثر است و برخی نیز زمینه های ژنتیکی را دلیل ایجاد این بیماری می دانند.

این جراح استخوان و مفاصل افزود: بنابراین به نظر می‌رسد هر دو عامل یعنی بروز اختلال در افراد با زمینه ژنتیکی زمانی که به مدت طولانی از کفشهای نوک تیز و پاشنه بلند استفاده می کنند بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کفشهای پاشنه بلند با تغییر بیومکانیک روی استخوان های کف پا فشار وارد می‌کنند و به طور کلی عامل بسیاری از بیماری های مرتبط با پا هستند.

شرافت وزیری گفت: قوز شست در واقع زاییده کج شستی طولانی مدت است که به صورت تورم و قرمزی روی قاعده شست پا خود را نشان می‌دهد و گاهی دردناک هم می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از پیشرفت این اختلال استفاده از اورتوزهای بین انگشتی توصیه می‌شد ولی اکنون چون دیگر ریشه اصلی اختلال در استخوان قاعده شست تشخیص داده شده نه خود شست،بنابراین این اورتوزهای بین انگشتی دیگر توصیه نمی‌شوند و حتی باعث دردناک شدن شست هم می‌شوند.

این جراح استخوان و مفاصل،کاهش وزن در افراد چاق، عدم استفاده از کفشهای پاشنه بلند یا نوک تیز و استفاده از کفی طبی در افرادی که دارای صافی کف پا هستند را از مواردی دانست که برای پیشگیری از ابتلا به این اختلال می توان انجام داد.

شرافت وزیری افزود: اگر این اختلال بسیار بزرگ و دردناک شده بود تنها راه درمان آن جراحی است.در حال حاضر روشهای متنوعی برای جراحی وجود دارد که در اکثر مواقع رضایتبخش است.

وی گفت: البته باید توجه کرد که انجام جراحی برای موارد خفیف و فقط برای زیباتر شدن پا چندان کار معقولی نبوده و به علاوه باید زنان به خصوص این نکته را در نظر داشته باشند که بعد از جراحی نیز استفاده از کفش پاشنه بلند برای آنها مجاز و راحت نخواهد بود.


[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 2:2 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باشگاه راه‌آهن را خریداری کرد.
صادق رییسی کیا، مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حمید استیلی با مبلغ هشت میلیارد تومان باشگاه راه‌آهن را خریداری کرد که البته این مقدار دیون باشگاه محسوب می‌شود و قرار است بر اساس فوریت نسبت به پرداخت این دیون از طرف او اقدام شود.
وی افزود: قرار بر این است دوستان دیگر نظیر آقایان امیررضا خادم، هادی ساعی، نژاد فلاح نیز در این راه به استیلی کمک کنند تا راه‌آهن بتواند بر مشکلات خود چیره شود.

[ یکشنبه 93/4/8 ] [ 1:48 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، ساکنان شهر موصل را مجبور کرده است تا یا با ازدواج دخترانشان و مشارکت آنها در "جهاد نکاح" موافقت کنند یا 30 هزار دلار بپردازند!

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المسله، گروه "فرسان الحدباء" که گروهی مردمی برای مقابله با داعش است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ای مردم عراق فرزندان غیور شما از گروه فرسان الحدباء به حملات خود علیه تروریست‌ها که در زمین فساد راه انداختند و مردم را آواره کرده‌اند ادامه می‌دهد. این گروه تروریستی ساکنان شهر موصل را مجبور کرده است تا دختران خود را به زور سلاح به ازدواج تروریست‌ها درآورند یا اینکه حدود 30 هزار دلار بپردازند.

این گروه تاکید کرد که به دفاع از آبروی زنان ادامه خواهد داد و مقابله خود علیه داعشی‌ها را تشدید خواهد کرد.

از سوی دیگر خانم "عالیه نصیف"، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون، اعلام کرد: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد مناضل سعید العبیدی، مدیر دفتر اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق یکی از سرکرده‌های داعش شده است.

این نماینده ائتلاف دولت قانون از اسامه نجیفی خواست تا موضع خود را در قبال این اطلاعات نشان دهد و واقعیت را تشریح کند.

از سوی دیگر صادق اللبان، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون از کردها خواست تا ماهیت رابطه خود با رژیم صهیونیستی را فاش سازند.

وی هشدار داد: این مساله نشان می‌دهد که کردها به سمت دشمنان عراق و دشمنان امت اسلامی و عربی سوق پیدا می‌کنند. اسرائیل در راستای منافع شخصی خود عمل می‌کند و در تلاش است تا کشورهای عربی را تقسیم کرده و آنها را به کشورهای کوچکی تبدیل کند که این مساله به تضعیف جهان عرب می‌انجامد و به طرح‌های اسرائیل جامه عمل می‌پوشاند.

وی به گزارش‌های اخیر برخی از رسانه‌ها اشاره کرد که حکایت از آن داشت که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تشکیل دولت کرد را تایید کرده است.


[ یکشنبه 93/4/8 ] [ 1:47 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که داشتن پاسپورت هر کشوری چه اعتبار و قدرتی در سطح بین‌المللی دارد. البته این نقشه تنها بر مبنای میزان آزاد بودن شهروندان یک کشور در مسافرت بدون ویزا به دیگر کشورها است.

به گزارش «تابناک»، این بررسی نشان می‌دهد که اتباع کشورهای غربی برای مسافرت به دیگر کشورها، امتیازاتی بیشتر دارند و می‌توانند به کشورهای بیشتری بدون ویزا مسافرت کنند و یا این که در بدو ورود به کشورهای دیگر ویزا دریافت کنند.اتباع کشورهایی مانند فنلاند، انگلیس و سوئد می‌توانند به 173 کشور بدون ویزا سفر کنند و یا در زمان ورود به آنها ویزا دریافت کنند. این در حالی است که اتباع افغانستان در انتهای دیگر این طیف قرار دارند و در ورود به تنها 28 کشور از چنین امتیازی برخوردار هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی به وضوح در این مساله جلوتر هستند ولی آزادی مسافرت برای مردم برخی کشورهای آسیایی نیز به آنها نزدیک است. مردم ژاپن می‌توانند بدون ویزا به 170 کشور مسافرت کنند. این رقم برای کشورهای سنگاپور، کره جنوبی و مالزی نیز به ترتیب 167، 166 و 163 کشور است.

 

 

آزادی مسافرت ارتباط چندانی هم به وضعیت اقتصادی کشورها ندارد. چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است ولی مردم این کشور می‌توانند تنها به 43 کشور بدون ویزا مسافرت کنند.. این عدد برابر با عدد مربوط به کشورهایی مانند کامرون، رواندا و کنگو است. همین مساله باعث شده است تا تسهیل مقررات مربوط به ویزای چینی‌ها بخشی از دستور کار سفر اخیر نخست وزیر چین به انگلیس باشد.

این در حالی است که مردم تایوان که چین مدعی است بخشی از خاک این کشور است می‌توانند بدون ویزا به 130 کشور بروند. این رقم برای هنگ‌کنگی‌ها که یک منطقه ویژه از چین است به 152 کشور می‌رسد.

مردم کشور بزرگ و پرجمعیت هند نیز بدون ویزا امکان سفر به 52 کشور را دارند که این عدد مشابه کشورهایی مانند ازبکستان و جمهوری دومینیکن است.

گزارش فصلنامه گود (Good Magazine  ) تعداد کشورهایی که برای اتباع ایران، امتیاز لازم نبودن دریافت ویزا پیش از مسافرت به آن کشور قائل شده‌اند را برابر با 40 کشور دانسته که ایران را هم ردیف کشورهایی مانند چیبوتی، برمه و آنکولا قرار می‌دهد.

کنگو، لیبی، سودان جنوبی، سوریه، کوزوو، لبنان، سری‌لانکا، سودان، نپال، اریتره، فلسطین، سومالی، عراق و افغانستان کشورهایی هستند که در این نقشه بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

وضعیت خاص کشورهای منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد که عدم وجود سازمان‌های قدرتمند منطقه‌ای باعث شده است که اتباع این کشورها حتی برای مسافرت به کشورهای همجوار خود نیز با موانعی مواجه باشند.

البته تعداد کشورهایی که در سال‌های اخیر چنین امتیازی را برای اتباع ایران قائل شده‌اند، در حال تغییر بوده است. اگر چه چند سال پیش از این مقامات سازمان مبراث فرهنگی و گردشگری وعده داده بودند که تعداد این کشورها را به 60 کشور برسانند ولی بررسی‌های سالهای اخیر ضمن نشان دادن عملی نشدن این وعده، فهرست زیر را از کشورهای مورد نظر نشان می‌دهد.

کشورهایی که امکان سفر ایرانی ها بدون نیاز به ویزا مقدور است

قاره آفریقا: کنگو، سیشل

قاره اروپا: ترکیه، گرجستان، کوزوو

قاره آسیا: کردستان عراق، مالدیو، عمان، سری لانکا

قاره آمریکا: بولیوی، کاستاریکا، دومینیکا، اکوادور، گویان، هائیتی، نیکاراگوئه، ونزوئلا

قاره اقیانوسیه: جزایر کوک، نیووی، پالائو، ساموآ، تووالو، ایالات فدرال میکرونزی

 

کشورهایی که ویزا برای اتباع ایران در مقصد صادر می شود

قاره آفریقا: کیپ ورد، کومور، جیبوتی، کنیا، ماداگاسکار، موزامبیک، تانزانیا، توگو، اوگاندا

قاره آسیا: ارمنستان، آذربایجان، بنگلادش، لائوس، ماکائو، نپال، تیمور شرقی، سوریه

 

البته از ابتدای کار دولت جدید گرجستان، عمان، اندونزی، مصر و مالزی کشورهایی بودند که محدودیت‌های جدیدی برای ایرانی‌ها وضع کرده‌اند.


[ یکشنبه 93/4/8 ] [ 12:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 97
کل بازدیدها: 1618323