سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری زندانیان محکوم به اعدام را عاملان اصلی این حادثه دانست و گفت: تمام عاملان این حادثه دستگیر و مستندات کامل از جمله فیلم برای اثبات جرم آنان تهیه شده و هیچکس نمی‌تواند منکر آن بشود.

به گزارش ایسنا نورعلی یاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت روز خبرنگار، از شناسایی و معرفی عاملان ایجاد آتش‌سوزی در زندان شهرکرد به دستگاه‌های قضایی خبر داد.

وی با بیان اینکه با کسانی که در بروز این حادثه سهل‌انگاری یا غفلت کرده‌اند نیز برخورد خواهد شد، گفت: خوشبختانه قائله زندان هیچ‌گونه خللی در امنیت و سلامت روانی و اجتماعی جامعه در سفر ریاست‌جمهوری ایجاد نکرد و این مهم مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه سبزپوشان نیروی انتظامی بود.

یاری با بیان اینکه نیروی انتظامی در مسئله آتش‌سوزی زندان فراتر از حوزه مسئولیت خدمات‌رسانی و مدیریت کرد، گفت: فیلم‌برداری از صحنه حادثه، تماس گرفتن با آتش‌نشانی، حتی خاموش‌کردن آتش توسط نیروهای پلیس و استقرار نیروی امنیتی برای جلوگیری از فرار زندانیان، انتقال اجساد و مصدومان به بیمارستان و همدردی با خانواده‌های داغدار بخشی از مهم‌ترین اقدامات نیروی انتظامی در این حادثه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضور جانشین ستاد زندان کل کشور و بررسی دقیق و موشکفانه این حادثه، از خاتمه یافتن قائله و بسته‌شدن پرونده این حادثه خبر داد و گفت: آن کسانی که مقصر و مسبب اصلی این حادثه بودند بر اساس قوانین قضایی بارزسی و حکم قانونی از سوی دستگاه قضایی صادر خواهد شد.

یاری با تاکید بر اینکه این گونه حوادث باید شفاف و صادقانه به رسانه‌ها و مردم اطلاع‌رسانی شود، افزود: آسیب داخل زندان توسط زندانیان رقم خورد و کسانی که در مرحله قصاص بودند دست به چنین اقدامی زدند و به محض آتش‌نشانی تنها دستگاهی که خارج از مسئولیت و با تمام امکانات حضور یافت نیروی انتظامی بود.

وی زندانیان محکوم به اعدام را عاملان و مقصران اصلی این حادثه دانست و گفت: تمام عاملان این حادثه دستگیر و مستندات کامل از جمله فیلم برای اثبات جرم آنان تهیه شده و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن بشود.

یاری با تاکید بر اینکه حتی یک نفر از زندانیان در این قائله فرار نکرد، گفت: شایعاتی مبنی بر اینکه زندانیانی در این حادثه فرار کردند دروغ محض است و برای اطلاع مردم امنیت داخل زندان در دست نیروی انتظامی هم نیست.


[ دوشنبه 93/5/20 ] [ 1:22 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

محمدرضا پهلوی روز 5 مرداد 1359 در سن 61 سالگی در بیمارستان معادی قاهره بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت‌. دو روز بعد پیکر وی در مسجد الرفاعی قاهره، پس از تشییع به خاک سپرده شد. آنکه بر جنازه شاه نماز خواند، سید طالب الرفاعی روحانی شیعه عراقی بود.

به گزارش سایت «تاریخ ایرانی»، الرفاعی، زاده 1931 در روستای الرفاعی در جنوب شهر ناصریه عراق، از تحصیلکردگان حوزه علمیه نجف اشرف و از نزدیکان آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر است. او در روند فعالیت‌های سیاسی روحانیون شیعه‌ در نجف اشرف و تأسیس حزب الدعوه حضوری فعال و تأثیرگذار داشت. در 1969 به نمایندگی از مرحوم آیت‌الله سیدمحسن حکیم مرجع وقت شیعیان، به قاهره رفت و سال‌ها در آن شهر رهبری شیعیان را بر عهده داشت. وی هم‌ اکنون در ایالات متحده زندگی می‌کند.

او در کتاب «امالی السید طالب الرفاعی» خاطرات خود درباره فعالیت‌های سیاسی و روابطش با برخی بزرگان حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم را برای «رشید الخیون» نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور عراقی، بازگو کرده که بخشی از آن که درباره اقامه نماز بر جنازه شاه ایران بود را نقل کرده است:

از سید الرفاعی خواستم که درباره جزئیات نماز خواندنش بر جنازه شاه توضیح دهد؛ اینکه چگونه از او خواسته شد که بر آن جنازه غیرعادی نماز بخواند؟ گفت: وقتی شاه در قاهره فوت کرد، مهمان محمد انور سادات، رئیس‌جمهور مصر بود. ماه رمضان بود، نیمه ماه، شاید چهاردهم، سال 1980 (1359). آن روز مرا به دیدار وزیر اوقاف مصر زکریا البری فراخواندند که به من گفت با هواپیمای رئیس‌جمهور آمده‌ام اینجا تا بگویم فردا نماز میت را شما می‌خوانید. برای اینکه از مسئولیت فرار کنم پرسیدم این‌ را رئیس‌جمهور خواسته؟ گفت بله، او مرا سراغ شما فرستاده و وقتی جوابت را بگیرم با هواپیمای او برخواهم گشت. ببینید چه می‌کنید.

گفتم: آقای شیخ زکریا، چه لزومی دارد طالب الرفاعی نماز را بخواند؟ شیخ الازهر و مفتی مصر هم هستند و می‌توانند بخوانند. چرا باید بین شیعه و سنی تفرقه بیندازیم؟ رو به من کرد و به عادت مصری‌ها که ما را شیخ می‌خوانند، گفت: یا شیخ! من یک پیغام از رئیس‌جمهور آورده‌ام و جوابش بله یا نه است. با من وارد بحث نشو. اینکه گفتی هیچ ربطی به پیغام من ندارد! گفتم: به آقای رئیس‌جمهور بگو سید طالب الرفاعی نماز را می‌خواند. چون دیدم جایی برای رد کردن درخواست رئیس‌جمهور نیست. او همچنین از من خواست که برایشان توضیح دهم که در مذهب شیعیان چه چیزهایی برای دفن میت لازم است.

به خانه رفتم و تا سحر بیدار ماندم. گفتم که ماه رمضان بود. سحری‌ام را خوردم و خواستم برای نماز صبح آماده شوم که دیدم ماشین‌ها جلوی خانه‌ام جمع شدند. خانمم صدا زد که آماده شو، آمدند. گروهی از کارمندان و افسران نظامی با لباس نظامی‌شان وارد خانه شدند. گفتم: خوش آمدید. نماز را بخوانیم و برویم. گفتند: نه، نماز را جای دیگر می‌خوانیم. آماده شو برویم. خلاصه بی‌آنکه خوابیده باشم، مستقیم به بیمارستان معادی رفتیم، وضو داشتم، داشت آفتاب طلوع می‌کرد و نمازم را در باغچه بیمارستان خواندم. بعد رفتم داخل و جنازه شاه را گذاشتند روبه‌رویم. از عکس‌ها می‌شناختمش. جنازه کاملا سالم بود و انگار خواب بود. بعد کلی پارچه آوردند، گفتم این همه لازم نیست و اندازه کفن را برایشان توضیح دادم و همان جا ناظر بودم تا درست و بر اساس موازین شرعی کفنش کنند. همه مراسم غسل و تکفین زیر نظر من انجام شد و او را در تابوت گذاشتند.

آن وقت گفتم: مأموریت من تمام شد. کار دیگری هم دارید؟ گفتند: بله. سوار شو. با ماشین ما را بردند به کاخ زین‌العابدین که کاخ رئیس‌جمهور بود و قبل‌تر ملک فاروق در آن سکونت داشت. آفتاب داشت می‌زد بالا و احساس کردم دستور دارند مرا نگه دارند و سادات به خانواده شاه وعده داده که نماز بر اساس فقه شیعه بر شاه خوانده شود. این درخواست خود خانواده او بود و فرح، همسر شاه، تأکید داشت که نماز بر اساس مذهب شیعه خوانده شود.

به شدت خوابم می‌آمد. شب را نخوابیده بودم و صبح زود رفته بودیم بیمارستان. آنجا شیخ اوس الانصاری را دیدم. او از تحصیلکرده‌های الازهر بود، اما آن روز لباس شخصی تنش بود. از قبل با هم آشنا بودیم. پرسید: اینجا چه می‌کنی؟ گفتم قصه از این قرار است. محمد تیمور، پسر تیمور پاشا، یکی از نویسندگان و ادبای مهم مصر، او را همراهی می‌کرد و از مسئولان برگزاری مراسم بود. گفتم به محمد تیمور بگو که مرا ببرد به جایی که قرار است نماز خوانده شود. از من خواسته شده که نماز بخوانم، نه اینکه تشییع کنم. این را برای آن گفتم که از زیر بار تشییع در بروم، چون هم خسته بودم هم نمی‌خواستم همه دوربین‌های شبکه‌هایی که مراسم را مستقیم پخش می‌کردند روی عمامه‌ام زوم شود!

او درخواستم را پذیرفت و دستور داد یک جیپ نظامی آماده کردند و مرا بردند به مسجد الرفاعی. مقبره سلطنتی آنجاست. قرار بود نماز میت آنجا خوانده و همان جا دفن شود. وقتی رسیدم نشستم روی یک مبل که با بقیه فرق داشت و از همه شیک‌تر بود. محمد تیمور که رئیس تشریفات بود، یکی را فرستاد و گفت که روی یک مبل دیگر بنشین، این جای رئیس‌جمهور است. گفتم هر وقت رئیس‌جمهور آمد بلند می‌شوم. دهانشان بسته شد و ولم کردند.

چند ساعتی گذشت و مدام خبرنگاران می‌آمدند و چیزهایی می‌پرسیدند و به هیچ کدامشان جواب نمی‌دادم. انگار لال شده باشم. ظهر بود که مارش تشییع نظامی را شنیدم. جنازه را آورده بودند و در رأس تشییع‌کنندگان شخص رئیس‌جمهور، انور سادات، بود. فوری از جایش بلند شدم. آمد و مرا بغل کرد. گفتم: من روزه‌ام و خیلی خسته شدم، می‌شود 10 دقیقه استراحت کنم تا مراسم تشییع تمام شود؟ صدا زد: آقا را ببرید داخل مسجد. فوری آمدند و دورم را گرفتند و انگار روی دستشان بردند داخل مسجد.

هیات رسمی تشییع‌کنندگان وارد شبستان مسجد شد. انور سادات بود، نیکسون رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده بود، پادشاه سابق یونان بود. من یک گوشه به دیوار تکیه داده بودم و از جایم بلند نشدم. تعداد زیادی از مسئولان ایرانی زمان شاه هم بودند. دیدم انور سادات از اطرافیانش پرسید: نماز را چه کسی می‌خواند؟ مرا نشانش دادند. نگاهی به من انداخت و گفت: آقا بفرمایید برای نماز.

چند کلمه فارسی بلد بودم. رسم است که از خانواده متوفا برای نماز خواندن اجازه می‌گیرند. من از پسر بزرگ‌ترش اجازه گرفتم اما انور سادات که کنار او ایستاده بود به خود گرفت و با چند کلمه فارسی که بلد بود، گفت: بفرمایید آقا. به پسر شاه تسلیت گفتم. گفتم: پسر فلان و بهمان و از‌ همان حرف‌هایی که در تسلیت معمول است.

ایستادم برای نماز. می‌دانید که نماز میت شیعیان پنج تکبیر دارد، تکبیر اول: شهادتین؛ تکبیر دوم: صلوات بر محمد و آل محمد؛ تکبیر سوم: دعا برای مؤمنان؛ تکبیر چهارم: دعا برای خود میت است، ماندم چه بگویم! بعد از کمی کلنجار رفتن با خودم این‌طور گفتم: خداوندا، اینکه در برابر توست بنده تو و پسر بنده تو و پسر کنیز توست. او از ملک و سلطنت خویش بیرون شد و اکنون نیازمند و اسیر توست. اگر با او چنان‌ کنی که شایسته اوست، وی شایسته آن است و گر چنان کنی که شایسته توست تو اهل بخشایش و مغفرتی. الله اکبر و تکبیر پنجم هم که ساده است: یک فاتحه.

بعد وارد سرداب شدم تا بر روند دفن کردنش نظارت داشته باشم. دوربین به دست‌ها هم خواستند پایین بیایند اما انور سادات به من لطف کرد و گفت که به احترام میت ورود خبرنگاران به داخل سرداب قبر ممنوع است. آنجا به شاه طبق فقه شیعه تلقین خواندم. بسیاری از عمامه به سرهای سنی هم در مراسم نماز حضور داشتند.

کار دفن تمام شد و آمدم بیرون. برخی از ایرانی‌ها آمدند و با من سلام و علیک کردند، هر چند احساس کردم بعضی‌شان از دعایی که در نماز خوانده‌ام خوششان نیامده است و چپ چپ نگاهم می‌کردند. شنیدم یکی‌شان گفت: «این را خمینی فرستاده است!»

پسر بزرگ‌تر شاه که در زمان سلطنت پدرش ولیعهد بود، هم آمد و به من سلام کرد، بعد هم زاهدی، پسر ژنرال زاهدی که داماد شاه بود، آمد. بعد از آن، خبر همه جا پخش شد و به خصوص واکنش شیعیان علیه من شدید بود؛ به‌ویژه آنهایی که هوادار انقلاب بودند مواضعی علیه من گرفتند اما اعتنایی به آنها نکردم چون به وظیفه شرعی‌ام عمل کرده بودم.


[ دوشنبه 93/5/6 ] [ 11:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود به مناسبت عید سعید فطر فراخوانی داده است که در آن زنان و دختران موصل را به اجبار به عقد و ازدواج تروریست ها در می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، 20 خرداد خبر اشغال موصل توسط گروه تروریستی داعش به تیتر یک رسانه های جهان تبدیل شد. اشغال موصل پایان ماجرا نبود و از آن زمان تاکنون اقدامات عجیب و دور از انسانیت این گروه در مناطق تحت سیطره خود در عراق همچنان سوژه مطبوعات قرار دارد.

تروریست های داعش به محض استقرار در موصل منشوری را تهیه کردند و در آن فرامین خود را به مردم این شهر ابلاغ کردند. به موجب این فرامین، زنان باید روبنده داشته باشند و لباس بلند به تن داشته باشند. داعشی ها همچنین اعلام کردند صورت مانکن های لباس نیز باید پوشانده شود.

تروریست های داعش تهدید کردند سرپیچی از قوانین این گروه عواقب سختی حتی تا مجازات اعدام را به همراه خواهد داشت. مدتی پس از اعلام این منشور، تروریست های داعش آمار زنان مجرد و متاهل موصل را جمع آوری و اعلام کردند خانواده های عراقی باید دختران خود را در جهاد نکاح شرکت دهند و در غیر اینصورت باید جریمه مالی سنگینی پرداخت کنند.

این اقدام باعث شد شماری از زنان موصل که برخی از آنها از سوی تروریست ها مورد تجاوز و هتک حرمت قرار گرفته بودند خودکشی کنند.

بنا بر اعلام روسیا الیوم، گروه تروریستی داعش به مناسبت عید فطر فراخوان جدیدی داده است و از ساکنان موصل خواسته است در تعطیلات عید فطر دختران خود را وادار به جهاد نکاح کنند. این فراخوان از طریق مساجد اعلام شد.

داعشی ها در این فراخوان تهدید کرده اند مجازات سختی در انتظار کسانی است که با این دستور مخالفت کنند. به این مجازات اشاره ای نشده است.

در راستای انجام این دستور پلاکاردهایی بر در و دیوار شهر نصب شده و در آنها اعلام شده است که دختران با شرکت در جهاد نکاح به تکلیف ملی و شرعی خود عمل می کنند!

تروریست های داعش علاوه بر تهدید به مجازات از شگرد تشویق و پاداش نیز برای اشاعه فحشا و فساد در میان خود استفاده می کند به طوری که این گروه اعلام کرده است کسی که در جهاد نکاح شرکت کند 800 هزار دلار دریافت خواهد کرد.

داعش چنین مبالغ هنگفتی را از ذخیره بانک ها تامین می کند. این گروه پس از اشغال موصل تمامی بانک ها را تحت تصرف خود درآوردند و مبلغی حدود 400 میلیون دلار به جیب زدند.

برخی شهروندان عراقی در این رابطه اعلام کرده اند تروریست های داعش زنانی را که با جهاد نکاح مخالفت می کنند مورد ضرب و شتم قرار می دهند و آنها را تهدید به کشتن می کنند.


[ دوشنبه 93/5/6 ] [ 11:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

مردی در پی اختلاف با همسرش پس از دارزدن دو دختر خردسالش در باغی متروکه در اطراف شهرستان شهرضا خود را حلق‌آویز کرد.

سرهنگ امیرخانی فرمانده انتظامی شهرضا در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این حادثه جزییات آن را تشریح کرد و گفت: چند روز پیش در پی تماس مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 این شهرستان مبنی بر قتل دو برادر زاده‌اش اکیپ گشت این فرماندهی به محل اعزام شد.

وی افزود: پس از اعزام ماموران به محل حادثه که باغی متروکه در حومه شهر بود ماموران با جسد دو دختر خردسال 7 و 12 ساله و جسد مردی که حلق‌آویز شده بودند، رو به‌رو شدند.

فرمانده انتظامی شهرضا در خصوص جزئیات بیشتر این حادثه گفت: متهم به قتل پس از قتل دو دختر خردسال خود اقدام به خودکشی کرده بود.

امیرخانی تصریح کرد: در پی وقوع این حادثه عموی کودکان برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار شد و به ماموران گفت که از مدتی پیش میان برادرم و همسرش اختلاف وجود داشت به طوری که همسرش تصمیم گرفته بود طلاق بگیرد و همراه دو دختر هفت و دوازده ساله‌اش به نام‌های نگین و نگار به خانه پدری‌اش در یکی از شهر‌های جنوب استان فارس رفته بود.

وی ادامه داد: متهم به قتل در روز حادثه با برادر خود تماس گرفته و می‌گوید دیگر نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد و همچنین در خلال صحبت‌های خود به قتل دو دخترش اعتراف و عزم خود مبنی بر قصد خودکشی را اعلام می‌کند.

امیرخانی افزود: پرونده این قتل در پلیس‌آگاهی شهرستان در حال پیگیری است.


[ پنج شنبه 93/5/2 ] [ 2:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

دختران امروز کمتر امکان پیدا می‌کنند در سنین زیر 25 سال ازدواج کنند و رفته‌رفته جمعیت دخترانی که حتی در چهارمین دهه از زندگی خود شانس ازدواج نداشته‌اند زیادتر می‌شود.

به گزارش جام جم به نقل از دخت ایران، این دختران گاه خود مسبب از دست دادن شانس های به موقع برای ازدواج هستند و گاه واقعا مورد مناسبی برای ازدواج به سراغشان نمی آید اما مشکل هرچه باشد، با گذر از 30 سالگی رفته رفته خطر بارداری های توام با مشکلات در آنها بالا می رود و با رسیدن به دهه چهارم زندگی تخمک هایی که تولید می کنند ممکن است دستخوش تغییرات ژنتیکی شده باشد.

احتمال باروری در این سن نیز گاه تا یک دهم کاهش می یابد اما امروز علم پزشکی امکاناتی را برای کسانی که دیر ازدواج کرده اند یا کسانی که نمی توانند به زودی بچه دار شوند فراهم کرده است و آن نگهداری از تخمک در سنینی است که بدن بهترین شرایط را برای باروری دارد.
برای آگاهی بیشتر از چگونگی امکان باروری دختران مجرد به سراغ «منصوره موحدین»،استاد دانشگاه تربیت مدرس و معاون پژوهشی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس رفتیم.

قبلا در گفتگویی از امکان حفظ قدرت باروری برای سال هایی که ریسک این کار بالا می رود صحبت کرده بودید. آیا برای دخترانی که امکان ازدواج ندارند یا زیاد امیدوار نیستند که به زودی ازدواج کنند هم این امکان وجود دارد؟

شاید هنوز زود باشد که بگوییم این می تواند یک اقدام فراگیر و پیشگیرانه برای دختران باشد زیرا جامعه ما ملاحظات فرهنگی خاص خود را دارد در حالی که این تنها یک امکان علمی است و باید به تمام ابعاد آن توجه کرد؛ اما باید بگویم به لحاظ علمی برای دختران این امکان وجود دارد. دختران نیز می توانند بافت تخمدان یا تخمک خود را فریز کنند و چند سال بعد از آن استفاده کنند.

استفاده از این تخمک ها و بافت ذخیره شده شرط خاصی هم دارد؟

بله چون در جامعه اسلامی ایران هدف ترویج خانواده و ترغیب به فرزند آوری در کانون کامل خانواده شامل پدر، مادر و فرزند است، ما نمی خواهیم پدیده مادران مجرد را که در غرب رواج یافته است در ایران به نوعی دیگر داشته باشیم و به همین دلیل راه استفاده مجدد دختر از بافت تخمدان یا تخمک نگهداری شده اش، ازدواج است و تنها به شرط ازدواج می توانند از این بافت استفاده کنند و در این زمینه از آنان تعهد کتبی می گیریم.

چه سنی بهترین سن برداشت تخمک است و چقدر می توان آن را نگه داشت؟

زمان در این زمینه مقوله مهمی است. شاید بتوانیم سال ها بافت را نگه داریم اما قرار نیست که یک نفر در 60 سالگی بیاید و تخمک زمان 30 سالگی خود را بگیرد و باردار شود.

ثابت شده هر مداخله علمی که از هنجارهای طبیعی خارج شود در نهایت به ضرر انسان و طبیعت تمام می شود. بنابراین می گویم بهترین زمان برداشت و ذخیره سازی تخمک سن زیر 35 سال است و توصیه می کنیم زمانی از آن استفاده کنند که از نظر اخلاقی و تربیتی حقوق طفل زیر پا گذاشته نشود و دو نسل از مادرش فاصله نگرفته باشد. به طور مثال طی یک فرصت 5 تا 10 ساله باید تلاش کنید که موقعیت لازم برای استفاده از این بافت را به دست آورید.

از حقوق کودک گفتید در این زمینه بیشتر توضیح دهید.

ما در مداخلات باروری پیوسته سعی می کنیم حقوق کودکان به دنیا نیامده را رعایت کنیم. کودک حق دارد با والدینش ارتباط برقرار کند ولی وقتی یک شکاف نسلی به فاصله 40- 50 سال میان کودک و والدین باشد، او آنها را در سن پدربزرگ و مادربزرگ خود می بیند و در سنینی که کودک نوجوان یا جوان می شود و به حمایت آنها نیاز دارد، والدین در سنی هستند که خود خواهان دستگیری هستند و این فاصله زیاد سنی به رشد تربیتی کودک لطمه می زند و نمی توانیم چنین چیزی را بپذیریم.

امکان باروری را چگونه برای دختران جوان حفظ می کنید؟

این کار از دو روش امکان پذیر است که هردو روش تخمک برداری و برداشت بافت تخمدان روش های تهاجمی هستند. یکی به روش واژینال و دیگری به روش لاپروسکوپی.
در روش لاپروسکوپی که هزینه بالایی دارد و جراحی سنگین صورت می گیرد بی هوشی عمیق تری روی بیمار صورت می گیرد و بخشی از تخمدان فعال شخص برداشته و برای زمان مورد نیاز فریز می شود.

روش برداشت تخمک نیز به صورت واژینال صورت می گیرد که این هم بی هوشی عمومی دارد اما سبک تر است پوست شکافته نمی شود و خطرش نیز کمتر است.

این دو روش چقدر هزینه دارد و به چه کسانی توصیه می شود؟

روش برداشت بافت تخمدان به شیوه لاپراسکوپی به کسانی که دچار سرطان هستند توصیه می شود زیرا درمان های این بیماری به قدرت باروری آنها می تواند صدمه بزند اما بعد از بهبود با بالغ سازی در محیط کشت آزمایشگاهی تخمک های موجود در تخمدان فریز شده می توانیم شانس بارداری را به او بازگردانیم.

شیوه پیوند تخمدان نیز در دنیا امکان پذیر است و روشی جدید به حساب می آید. این روش معمولا 6 تا 8 میلیون تومان هزینه دارد و هزینه شارژ سالانه برای نگهداری آن نیز 200 تا 300 هزار تومان است.

اما در روش دوم یعنی برداشت تخمک از شیوه واژینال از طریق داروهای تحریک کننده تخمک که تحت پوشش بیمه نیز نیست، بسته به پاسخ تخمدان، 1 و نیم تا 2 میلیون تومان برای داروها هزینه می شود و 2 میلیون تومان هم برداشت تخمک هزینه دارد یک میلیون برای ذخیره سازی سال اول و بعد هر سال همان 200 تا 300 هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می شود.

در جامعه ما حفظ بکارت برای خانم ها اهمیت خاصی دارد. این روش ها آیا به این موضوع لطمه می زند یا خیر؟

در روش واژینال پرده بکارت سوراخ می شود که قابل ترمیم است و البته برای شخص گواهی پزشکی صادر می شود که به خاطر این نوع عمل دچار مشکل شده است.

برای دخترانی که می خواهند به این روش باروری خود را حفظ کنند چه توصیه ای دارید؟

تاریخ علم نشان می دهد وقتی ما سعی می کنیم همه روال طبیعی را تحت کنترل در آوریم شیوه اشتباهی را در پیش گرفته ایم و برایمان عواقبی دارد.

پیشنهاد می کنم دختر خانم ها به جای اینکه خود را درگیر این فکر کنند که چطور باروری خود را برای سال های سال حفظ کنند به این فکر کنند که طبق یک روال طبیعی و از شیوه های طبیعی باردار شوند زیرا این روش ها شما را ناچار می کند از مداخلات بعدی پزشکی برای بارداری استفاده کنید در حالی که بارداری طبیعی در وقت طبیعی بسیار بهتر و مناسب تر است. توصیه ما این است که در وقت مناسب ازدواج کنید و دنبال مداخلات در خلقت نباشید.


[ سه شنبه 93/4/31 ] [ 2:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به گزارش ایسنا، پزشکان معتقدند علل ریشه ای بوی بد دهان می تواند از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان گرفته تا ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت و نارسایی کلیوی متغیر باشد.

همچنین نوع مواد خوراکی مصرفی بر بوی دهان تاثیر می گذارد به طور مثال مواد خوراکی همچون سیر و پیاز که بوی شدیدی دارند موجب تغییر بوی دهان می شوند.

بدن پس از تجزیه کردن این مواد خوراکی، ترکیبات آنها را وارد جریان خون می کند که سپس به ریه ها رسیده و موجب بوی بد دهان می شود.

علاوه بر این در صورتی که پس از مصرف مواد خوراکی، دندان ها به خوبی شست و شو نشوند، احتمال باقی ماندن غذا میان آنها وجود دارد که موجب رشد باکتری ها و ایجاد بوی بد دهان می شود. کشیدن سیگار و جویدن تنباکو نیز بوی بد دهان را به همراه دارد.

این مواد علاوه بر بوی نامطبوع خود، همچون مواد خوراکی در میان دندان ها باقی مانده و موجب رشد باکتری ها می شوند.

به گفته پزشکان، بزاق نیز به پاکیزگی دهان و دندان و از بین بردن باکتری ها و مواد خوراکی باقی مانده در دهان کمک می کند. هرچند دهان هنگام خواب بزاق کمتری تولید کرده و این وضعیت در افرادی که با دهان باز می خوابند شدیدتر است.

همچنین در مواقعی که بدن نمی تواند به درستی گلوکز را به عنوان منبع انرژی استفاده کند، چربی بدن را تجزیه می کند و در نهایت به تولید موادی موسوم به «کِتون »ها در بدن منجر می شود.

این وضعیت که «کتواسیدوز» دیابتی خوانده می شود اگر برطرف نشود به بروز مشکل جدی تری منجر می شود زیرا «کتون ها» در سطح بالا سمی هستند.

نارسایی کبدی نیز در مواقعی که به مرحله نهایی برسد موجب بوی نامطبوع دهان می شود به همین دلیل پزشکان در تشخیص اختلال نارسایی کبدی، بازدم فرد را آزمایش می کنند.

علاوه بر این مبتلایان به نارسایی مزمن کلیوی طعمی همچون آمونیاک را در دهان خود احساس می کنند. انباشت مقدار زیادی اوره در بزاق و تجزیه بعدی آن به شکل آمونیاک موجب این شرایط می شود.

همچنین از دیگر بیماری هایی که موجب بوی بد دهان می شود می توان به ملتهب شدن سینوس ها، ذات الریه، برونشیت و رفلاکس اسید معده اشاره کرد.

پزشکان به افرادی که با این مشکل روبرو هستند توصیه می کنند بهداشت دهان خود را رعایت کنند همچنین نوشیدن آب فراوان و جویدن آدامس بدون قند می تواند برای رفع این مشکل مفید باشد.


[ سه شنبه 93/4/31 ] [ 2:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشریح آخرین وضعیت آمار ازدواج و طلاق در کشور گفت: استانهای تهران و البرز رکورددار بیشترین طلاق و کمترین ازدواج در کشور هستند.


احمد  تویسرکانی در گفت‌وگو با مهر در خصوص آمار ازدواج و طلاق های ثبت شده طی 5 سال گذشته اظهار داشت: در سال 92 تعداد 757 هزار و 197 ازدواج در دفاتر ازدواج به ثبت رسیده که در مقایسه با سال قبل 4.4 درصد کاهش یافته است. در سال 88 تعداد 824 هزار و 409 ازدواج در کشور به ثبت رسید که این رقم در سال 89 با 0.6 درصد کاهش به 819 هزار و 842 ازدواج تقلیل یافت. این روند کاهشی ضمن تغییر در سال 1390 با 1.2 درصد رشد به 829 هزار و 273 ازدواج افزایش یافت و در سال 91، 791 هزار و 656 ازدواج در سطح کشور به ثبت رسید.

وی افزود: مجموع ازدواج های ثبت شده مشتمل بر دو زیرمجموعه ازدواج دایم و ازدواج منقطع است. سهم ازدواج دایم از کل ازدواج های ثبت شده در سال 92 معادل 99.96 درصد و ازدواج منقطع 0.04 درصد است. بر اساس شاخص در سال 1392 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 984 ازدواج ثبت شده است که این رقم در سال 1388 معادل هزار و 119 نفر بوده است. با توجه به کاهش تعداد ازدواج های ثبت شده به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در طی سال های 88 تا 92 می توان گفت که با وجود افزایش جمعیت کشور تعداد ازدواج های ثبت شده کاهش یافته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص شاخص های ازدواج نیز گفت: بیشترین شاخص ازدواج مربوط به استان های اردبیل و خراسان شمالی و کمترین شاخص مربوط به استان های البرز و تهران است.

بررسی آمار طلاق

وی در خصوص آمار طلاق های ثبت شده در دفاتر طلاق نیز گفت: در بررسی تعداد طلاق های ثبت شده مشخص شد که در سال 92 تعداد 158 هزار و 753 طلاق در دفاتر طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با سال قبل 4.6 درصد افزایش یافته است. در سال 91 نیز تعداد طلاق های ثبت شده نسبت به سال 1390 معادل 8.4 درصد رشد داشته است. با بررسی بیشتر می توان گفت در تمامی 5 سال اخیر تعداد طلاق های ثبت شده هر سال افزایش یافته که این افزایش در سال 88 معادل 17 درصد، سال 89 بیش از 10 درصد و در سال 90 بیش از 7 درصد بوده است.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: مجموعه طلاق های ثبت شده به 4 زیرمجموعه طلاق خلعی، بائن، رجعی و بذل مدت تفکیک می شود. در سال 92 سهم طلاق خلعی از کل طلاق های ثبت شده 70 درصد، طلاق بائن 26.7 درصد، طلاق رجعی 3.2 درصد، و بذل مدت 0.1 درصد می شود. سال گذشته به ازای 100 هزار نفر جمعیت 206 طلاق ثبت شده است که این رقم در سال 88 معادل 161 بوده است. بیشترین طلاق مربوط به استانهای البرز و تهران و کمترین مربوط به استانهای سیستان و بلوچستان و یزد است.


[ سه شنبه 93/4/24 ] [ 4:51 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

تحقیقات جدید نشان داد که فقط 25 دقیقه تمرکز حواس می‌تواند میزان استرس را کم کند.به گزارش خبرگزاری فارس، محققان گفتند: فقط 25 دقیقه تمرکز حواس و مراقبه می‌تواند در از بین بردن استرس اثر قابل توجهی داشته باشد.«دیوید کرسول» محقق این تحقیقات در این باره گفت: اکثر مردم از تمرکز حواس و مراقبه در کاهش استرس استفاده می‌کنند اما ما در مورد اینکه شما چه مقدار باید این عمل را انجام دهید کم می‌‌دانیم.در این تحقیقات،‌ محققان 2 گروه از شرکت‌کنندگان را با استفاده از دو روش مورد آزمایش قرار دادند.به گروهی شامل 31 شرکت‌کننده، تمرکز حواس آموزش داده شدند و آنها به مدت 25 دقیقه به مدت سه روز تمرین داده شدند.این تمرکز حواس به عنوان آگاهی لحظه به لحظه از افکار ما، احساسات، احساس بدن و محیط اطراف بود.بر اساس گزارش پایگاه خبری یو‌پی‌آی، سه روز پس از این تمرین‌ها، شرکت‌کنندگان آماده بودند تا تمرین‌های سخت ریاضی و منطق را حل کنند.پس از آن، آنها از نظر سطح استرس و نمونه بزاق و میزان کورتیوزل (هورمونی که برای کمک به بدن در شرایط بالا بون فشار خون منتشر می‌شود) مورد رده بندی قرار گرفتند.محققان دریافتند که افرادی که از تمرین‌های تمرکز حواس برخوردار بودند استرس کمتری داشتند.


[ دوشنبه 93/4/16 ] [ 1:17 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

دین - میوه انجیر از ویتامین های A,B,C سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می کند. در تورات نیز از انجیر به نیکویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند که بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.

به گزارش خبرآنلاین احادیثی درباره فواید انجیر نقل شده است که بخشی از آن ها را در اینجا می خوانیم.

احادیثی در این باره:
در کتاب کافی به نقل از امام رضا(ع) آمده است که فرمود:«انجیر بوی بد دهان را از بین می برد، استخوان ها را محکم می سازد، موجب رویش مو می شود و برای درمان بیماری ها با وجود آن نیاز به دارو نیست.» سپس فرمود:«انجیر شبیه ترین میوه به میوه های بهشتی می باشد.»
امیر مومنان علی (ع) فرمود: خوردن انجیر موجب نرمی مزاج می شود و برای بادهای قولنجی مفید است پس، از آن به اندازه بخورید و در خوردن آن افراط نکنید.»
در کتاب مکارم به نقل از ابوذر آمده است، روزی برای نبی اکرم(ص) انجیر را هدیه آوردند. آن گرامی به اصحابش فرمود:«بخورید، اگر روزی به شما بگویم که میوه ای از بهشت به زمین آمده است در مورد این میوه چنین خواهم گفت زیرا که هیچ تفاله ای ندارد و برای درمان بواسیر و نقرس مفید است.»
امام رضا(ع) می فرماید:«انجیر برای درمان قولنج خوب است و از هر میوه ای بیشتر به میوه های بهشتی شبیه است و گازهای متراکم درونی را برطرف می کند.»


[ شنبه 93/4/14 ] [ 2:2 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

کشنده‌ترین مار جهان در جزیره‌ای واقع در 32 کیلومتری آن سوی سواحل سائو پائولوی برزیل سکنی گزیده و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند.

به گزارش ایسنا، جزیره Ilha de Queimada به اندازه‌ای خطرناک است که دولت برزیل ورود به آن را ممنوع اعلام کرده است.

این جزیره که «جزیره مار» لقب گرفته، دارای مساحتی معادل 430 متر مربع بوده و تنها نقطه جهان است که مار Bothrops insularis ملقب به «خائن سرنیزه‌ای طلایی» در آن زندگی می‌کند. این مار، سمی‌ترین مار جهان است.

جزیره برزیلی موردبحث خالی از سکنه بوده و فقط تعداد معدودی از دانشمندان برای مطالعه مارها سالانه اجازه ورود به آن را کسب می‌کنند.

مار موردمطالعه دارای زهر فوق‌العاده قوی بوده و می‌تواند طعمه‌اش را بلافاصله از پای درآورد. این مار پنج برابر پرزورتر از مارهای دیگر است و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند.

طی 15 سال گذشته جمعیت مارهای این جزیره به دلیل ترکیبی از کاهش شدید پوشش گیاهی و بیماری تا 15 درصد کاهش یافته و این مارها در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت قرار دارند.


[ شنبه 93/4/14 ] [ 1:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 1616161