سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

اخیرا در برخی سایت های خبری فارسی زبان عکسی از کریستین رونالدو مهاجم پرتغالی باشگاه رئال مادرید اسپانیا پخش شده که در طی آن تلاش شده تا این بازیکن سرشناس را حامی اسلام نشان دهد که در مقابل ساخت فیلم موهن اخیر، اعتراض کرده است.


عکس جعلی منتشرشده در سایت ها و شبکه های اجتماعی

به گزارش جهان در این خبر که عموما به نقل از "باشگاه خبرنگاران جوان" منتشر شده (والبته خود این رسانه اندکی بعد این مطلب را از روی سایت خود برداشته اما در جستجوی گوگل همچنان آدرس این سایت نشان داده می شود) آمده است: "پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار لبنان، در حالی که اعتراض های مردمی و رسمی به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراسر جهان را در بر گرفته، کاربران شبکه های اجتماعی از اعتراض ستاره پرتغالی باشگاه "رئال مادرید” اسپانیا نسبت به پخش این فیلم جنجالی خبر دادند. کاربران شبکه اجتماعی "فیسبوک” عکسی از "کریستیانو رونالدو”، ستاره پرتغالی کهکشانی های مادرید منتشر کردند که وی تابلویی در دست دارد که روی آن عبارت "لا اله الا الله محمد رسول الله” نوشته شده است."

در بخش دیگری از این خبر آمده: "ستاره پرتغالی قوهای سفید مادرید که یک مسیحی کاتولیک است، خواسته با این کار، اعتراض خود را به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نشان دهد."

اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت آن است که عکس منتشر شده از این بازیکن، جعلی بوده که بوسیله فتوشاب به این شکل در آمده است. قاب نشان داده شده در عکس مزبور، تصویر خود رونالدو بوده که در جمع هم تیمی هایش به وی اهدا شده است.

عکس واقعی رونالدو

از سوی دیگر انتشار خبر اعتراض رونالدو به اهانت به پیام اعظم (ص) در حالی است که تصاویر دیگر حاکی از روابط خوب وی با سران رژیم صهیونیستی است گرچه پیش تر برخی رسانه ها از حمایت این بازیکن از مردم غزه خبر داده بودند.



رونالدور در کنار شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی

اکنون جای این سئوال باقیست که آیا بهتر نیست برخی همکاران رسانه ای بویژه در رسانه ملی دقت بیشتری در دروازه بانی اخبار کرده و مراقبت بیشتری در تشخیص اخبار واقعی از غیرواقعی کنند تا اینگونه سایر رسانه ها را در این روزهای حساس جهان اسلام به اشتباه نیندازند.

[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 9:2 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

مهلت یک هفته‌ای مجلس به دولت برای سامان دادن به بازار ارز تمام شد و اتفاق خاصی هم رخ نداد جز اینکه دلار در بازار آزاد ایران دیروز از مرز2500تومان عبور کرد تا کلاف بازار ارز به واسطه چرخش مداوم سیاست‌های ارزی بازهم پیچیده‌تر شود.

به نوشته همشهری پس از اینکه وزیر اقتصاد از خود در برابر نوسان بازار ارز سلب مسئولیت کرد، حالا قرار است رئیس‌کل بانک مرکزی به مجلس برود تا به انتقادها پاسخ دهد. از سوی دیگر مخالفت ضمنی رئیس‌جمهور با راه‌اندازی بورس ارز باعث شده تا خبرها از راهکارهای جدید ارزی حکایت کند. به گفته رئیس اتاق ایران و عضو شورای پول و اعتبار قرار است بانک مرکزی علاوه بر تخصیص ارز مرجع به دو اولویت کالاهای اساسی، برای هشت اولویت دیگر دلار با نرخ پایین‌تر از نرخ بازار آزاد اختصاص دهد.

تن دادن به نرخ سوم دلار، یک گام به سمت عقب تلقی می‌شود یا گامی در جهت اصلاح تدریجی نرخ مرجع؟ این پرسش هنوز بی‌پاسخ مانده است همچنان که نرخ سوم دلار مشخص نیست. آیا محمود بهمنی با حضور احتمالی‌اش در صحن علنی این هفته مجلس می‌تواند به این سؤال پاسخ شفاف دهد که بازار ارز ایران به کدام سو می‌رود؟

تکذیب توقف واردات کالاهای اساسی با ارز مرجع

بانک مرکزی با رد توقف پرداخت ارز ورود کالا اعلام کرد که ارز لازم برای ورود کالاهای اساسی همچنان پرداخت می‌شود. به گزارش همشهری به نقل از بانک مرکزی، کماکان ارز لازم برای ورود کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز کشور که براساس اوراق ثبت سفارشات صادره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گروه‌های کالایی اول و دوم قرار گرفته‌اند، به نرخ مرجع تأمین می‌شود. بانک مرکزی بانک‌های عامل را مکلف کرده است تا ارز تخصیص یافته به نرخ مرجع برای ورود کالاهای اساسی و ضروری، صرفاً برای ورود کالاهای مزبور انتقال یافته و از مصرف ارز با نرخ مرجع برای سایر مصارف خودداری شود که این مهم از سوی حوزه نظارتی بانک در بازرسی‌های دوره‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نرخ سوم دلار هم رونمایی می‌شود

دیروز محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران و عضو شورای پول و اعتبار در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که بدون حضور وزرای دولتی برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های جدید برای مدیریت ارز در کشور وجود دارد که یکی از آنها اختصاص ارز به هشت گروه دیگر کالایی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دولت تنها به دو گروه کالایی ارز مرجع می‌دهد اما قرار است برای هشت گروه کالایی دیگر نیز ارز دولتی، البته با رقمی متفاوت از ارز 1226تومانی تخصیص یابد. به گفته نهاوندیان، هنوز قیمت ارزی که قرار است به هشت گروه دیگر کالایی ارائه شود، مشخص نیست. او اظهار داشت: اگر مدیریت ارزی درست انجام نشود، بازار ارز به ساماندهی نمی‌رسد و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در بلاتکلیفی باقی می‌مانند.

جلسه غیرعلنی ارزی مجلس تکرار می‌شود

خبر دیگر اینکه قرار است این هفته جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی مجدد نوسانات اخیر در بازار ارز درصورت حضور محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار شود. عبدالرضا مصری سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه مسئولیت تنظیم بازار ارز بر‌عهده بانک مرکزی است، از آقای بهمنی برای حضور در مجلس دعوت خواهد شد و درصورتی که ایشان در سفر نباشند نمایندگان در جلسه روز چهارشنبه موضوع ارز را مجددا بررسی خواهند کرد.


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 9:1 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

به تازگی کتابی جدید درباره ارتباطات غیراخلاقی معمر قذافی رهبر سابق لیبی و زنان در فرانسه منتشر شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی القبس، در این کتاب با عنوان "شکارها در حرمسرای قذافی" آمده است که قذافی دختران و زنان را در جشن‌ها، آرایشگاه‌ها و زندان شناسایی و انتخاب می‌کرد. این کتاب که "شوک‌آور" توصیف شده توسط "آنیک کوجین" خبرنگار لوموند فرانسه نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب سوءاستفاده جنسی قذافی و قربانی شدن صدها نفر از زنان لیبی، آفریقا و اروپا را به دست او به تصویر کشیده است.

مردی که همیشه به دفاع خود از زنان و حقوق آنها در جهان عرب و آفریقا افتخار می‌کرد. در این کتاب به زندگی زن جوان 22 ساله‌ای اشاره می‌شود.

او هنگامی که 15 ساله بود از طرف مدرسه برای تقدیم دسته گل و خوش‌آمدگویی به قذافی در بازدید او از این مدرسه انتخاب می‌شود.

در روز بعد این دختر توسط نیروهای وابسته به قذافی ربوده می‌شود و پس از مدتی اقامت در باب العزیز محل استقرار قذافی و ضرب و شتم و تجاوز جنسی به یکی از محافظان دیکتاتور تبدیل می‌شود.

زنانی که با نویسنده کتاب ملاقات کرده‌اند همگی از آسیب‌ها و مشکلات روحی رنج می‌بردند. قذافی هر زنی را که دوست داشت و میلش می‌کشید انتخاب و به محل اقامتش منتقل می‌کرد.

نیروهای ارتش و پلیس لیبی، زنان را به زور از دانشگاه‌ها یا آرایشگاه‌ها به باب العزیزیه منتقل می‌کردند تا زیرنظر پرستاران خارجی یعنی گالینا، ایلینا یا کلودیا تحت آزمایش خون قرار بگیرند.


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 8:58 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

جنگهای داخلی امریکا، نبردی بود که آمریکا را تا مرز نابودی کشانید.طی این جنگ یازده ایالت جنوبی آمریکا از اتحادیه شمال جدا شدند و ائتلاف یا کنفدراسیون ایالت های جنوبی را با هدف حفظ یک نظام اقتصادی که بر اساس کشاورزی و برده داری بنا شده بود، تشکیل دادند.

به گزارش روزگارنو، در روز 12 آوریل 1861 نیروهای ائتلاف جنوب با آتش گشودن بر روی نیروهای اتحادیه شمال در شهر فورت سامتِر جنگ داخلی آمریکا را آغاز کردند. چهار سال بعد نیروهای ائتلاف جنوب تسلیم شدند. شمار قربانیان جنگ داخلی آمریکا حدود 620 هزار نفر بود یعنی دو درصد از کل جمعیت کشور بود.

زنرال لی، یکی از ژنرال های برجسته ای بود که در طی جنگهای داخلی با وجود سیاست و قدرت بسیار در پیروزی در مقابل حریف، اما به طرز باورنکردنی شکست خورد و در نهایت خود و سربازانش را تسلیم اعلام کرد.

اکنون پس از گذشت 151 سال از آن روزها، خاطره تلخ از دست دادن عزیزانشان، چیزی نیست که به همین راحتی از ذهنها پاک شود. اما وقتی دست نوشته زنرال لی در پای تک درختی در منطقه جنگ در سال 1861 پیدا شد، داغی بود بر جگر آنهایی که پدر یا برادر و یا اجدادشان را در این جنگهای پی در پی از دست داده بودند،

جریان از این قرار بود که عده ای از مردم بومی و ساکن منطقه ای موسوم به آنتیتام دست نوشته ای مشکوک به صورت پیچیده شده به دور یک نخ سیگار برگ را یافتند. سریع این دست نوشته در اختیار مورخین و پلیس آمریکا قرار گرفت و پس از چندین روز کاوش و تشخیص دست خط، مشخص شد که این دست نوشته به ژنرال لی تعلق داشته است.

او در این نامه، اهدافش برای فتح کردن و مسیرهای فتوحات و برنامه های آینده اش برای جنگیدن را ذکر کرده بود. همچنین از تصمیماتش برای جنگ و پیش بینی او از جنگ کنونی نیز در این برگه ذکر شده بود.

به عقیده مورخین، این نسخه با ارزش احتمالا به دست ژنرال جرج مک کللان، افتاده بوده و او از تمامی تصمیمات ژنرال قدرتمند آگاه بوده است.

آنها همچنین معتقدند که در صورتی که برنامه های ژنرال لی  توسط دشمن لو نمی رفت، بدون هیچ تردیدی آنها برنده این جنگ نابرابر می شدند.

در طی این جنگها حدود 620 هزار نفر کشته شدند و هزاران هزار خانواده از هم پاشیده شد. اگر این پیروزی محقق می شد، شاید این افراد کشته نمی شدند. اگر دشمن از تصمیمات این ژنرال آگاه نمی شد، الان سرنوشت آمریکا جور دیگری رقم خورده بود.












[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

فرماندار بندرعباس اخبار و جزئیاتی جدید از کشف خط لوله قاچاق سوخت که طی روزهای گذشته در ساحل بندرعباس کشف و گفته می‌شود که بیش از 10 کیلومتر طول دارد، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی عصر یکشنبه در نشستی در رابطه مقابله با قاچاق سوخت و ارز با اشاره به کشف و انهدام لوله‌های انتقال سوخت و مخازن سوخت قاچاق در ساحل روستای گچین این شهر، اظهار داشت: با همکاری دریابانی و نیروی انتظامی موفق به کشف و انهدام شبکه انتقال قاچاق سوخت در منطقه گچین شدیم.

وی ادامه داد: قاچاقچیان با لوله‌گذاری در شش محور به طول 10 کیلومتر در نوار ساحلی سوخت قاچاق را از طریق لوله‌های P.V.C به دریا منتقل و از طریق لنج سوخت را به خارج از کشور قاچاق می‌کردند.

مرادی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از برنامه‌های گسترده دولت و عزم جدی برای مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد.

فرماندار جدید بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال ابراز داشت: در استان هرمزگان هماهنگی و هم‌پوشانی قابل توجهی در بین دستگاه‌های مرتبط با مقابله با قاچاق سوخت وجود دارد که این امر سبب شده است، کشفیات خوبی را در استان داشته باشیم.

مرادی تاکید کرد: با ایجاد نظارت و هماهنگی هر چه بیشتر قصد داریم در شهرستان در حد امکان جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

یادآور می‌شود منطقه ساحل غربی شهر بندرعباس و شمال شهرستان بندر خمیر که با شهرستان بندرعباس هم‌مرز است، به عنوان مناطقی شناخته می‌شود، در بعد مقابله با قاچاق مورد توجه و تمرکز نیروهای مربوطه است.

پلیس هرمزگان طی ماه‌های گذشته در قالب طرح محرم اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری اقلام مورد استفاده قاچاق سوخت از منطقه گچین بندرعباس کرد.


[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

تهران‌ امروز نوشت:

طبق آمارهای رسمی در سه ماه نخست امسال تولید خودرو با کاهش 36درصدی مواجه بوده است؛ ضمن آنکه به گفته برخی از کارشناسان، حجم کاهش تولید خودرو به حدود 50 درصد هم رسیده است و همزمان گزارش شده که خودرو بین30 تا 35درصد تنها طی چند وقت اخیر افزایش قیمت داشته است. طبق آمار انجمن خودروسازان ایران، تولید خودرو درمرداد ماه امسال 43.4 درصد و در مجموع پنج ماهه امسال 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.این درحالی‌است که دریک ماه اخیر طبق گفته کارشناسان، با قطع ارز دولتی برای واردات مواد اولیه صنعت قطعه سازی وتبع آن تامین دلار از بازار آزاد، قیمت خودرو 30 درصد گران خواهد شد. افزایش 100 در صدی قیمت مواد اولیه قطعات در مجموعه‌های داخلی خودرو و افزایش قیمت مواد پتروشیمی، مواد فلزی و فولاد از جمله مشکلاتی است که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند.نوسانات نرخ ارز نیز طبق اعلام، در پنج سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان صنعت خودرو را متضرر کرده است.هفته گذشته،عضو هیات مدیره انجمن خودرو سازان ازافزایش 30 درصدی قیمت خودرو خبر داده وبیان کرده بود: با توجه به قیمت تمام‌شده نهاده‌ها از افزایش قیمت خودرو دفاع می‌کنم. محمد رضا نجفی منش،افزایش نرخ ارز را دلیل اصلی بالا رفتن قیمت خودرودانسته وگفته بود: با افزایش قیمت قطعات و همچنین نرخ ارز، حفظ قیمت‌های فعلی خودرو مقرون به صرفه نیست. اما دراین خصوص دبیر انجمن خودرو سازان درگفت‌وگو با تهران امروزگفت: قیمت بازارطبق مصوبه سازمان حمایت افزایش داشته واز این افزایش 30 درصدی خبر ندارم.احمد نعمت بخش درمورد کاهش تولیدات خودروسازان معتقد است:عمده ترین مشکلات کاهش تولید در 5ماهه نخست امسال به کمبود نقدینگی در واحدهای خودروسازی مرتبط است.کمبود نقدینگی هم دلایلی دارد ازقبیل اینکه: در سالهای گذشته 80درصد تولیدات خودروسازی،به صورت یک ساله یا دوساله پیش فروش می‌شد،اما با افزایش تولید،مردم دیگرنیازی نیست پیش خرید‌‌کنند. درحال حاضر حداکثر25 درصد تولیدات پیش فروش می‌شود و مابقی را تحویل نقدی یا قسطی می دهیم. احمد نعمت بخش دلیل دوم این کاهش را با مسئله تحریم‌ها مرتبط دانست وافزود: قبل از زمان تحریم‌ها برای خرید خارج 10 درصد مبلغ اعتبار را گشایش اعتبار می کردیم یعنی وقتی کالا به گمرک می رسید یک سال بعد هزینه‌اش را به گمرک می پرداختیم اما در حال حاضر باید 100 درصد مجموع پول را حواله کنیم که این حالت یعنی 10برابر نقدینگی پیش از خرید مورد احتیاج داریم.

وی ادامه داد:دلیل دیگر اینکه درتمام دنیا شرکت های لیزینگی واسطه شده وخرید وفروش را انجام می دهند اما درکشورما شورای پول واعتبار،با تعیین 17 درصدی حداکثر سود تسهیلات شرکتهای لیزینگ سبب کاهش فعالیت این شرکتها شد وعملا مجبورشدند به عنوان مثال ایران خودرو،4 هزار میلیارد تومان را لیزینگ کند که باعث کمبود وکاهش نقدینگی آنها شد.نعمت بخش مانند گذشته معتقد است برای به تعادل رسیدن بازارخودرو باید دولت اجازه دهد که مانند 4 سال گذشته خودمان تعیین قیمت کنیم یعنی براساس مصوبه شورای اقتصاد قیمت گذاری باید به خودروساز محول شود تا دست واسطه‌ها کوتاه شده وتقاضاهای کاذب از بین برود.



تولید خودرو 36 درصد کاهش یافت

در پنج ماهه امسال در مجموع 350 هزار و 703 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36.6 درصد‌کاهش را نشان می‌دهد.مرداد ماه امسال مجموع تولید خودرو سواری در گروه صنعتی ایران خودرو 25 هزار و 559 دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل 36.5 درصد و نسبت به تیرماه امسال 38 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در این ماه مجموع تولید سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز 14 هزار و 735 دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل 51.7 درصد و نسبت به تیرماه امسال 13 درصد کاهش داشته است.طبق آمار انجمن خودروسازان ایران، شرکت‌های خودروسازان بم، تاپکو، بن‌رو، زاگرس خودرو و سناباد خودرو توس و مرتب در مرداد ماه امسال تولید نداشته‌اند. در مرداد ماه امسال خودروسازی راین 38 دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مرداد سال قبل 77.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

افزایش هیجانی قیمت ارز در روزهای اخیر و تأثیر جو روانی آن بر بازار، باعث رشد قابل توجه و البته غیرمجاز قیمت خودروهای داخلی و خارجی شد.به گزارش فارس، به گفته فعالان بازار، نوسان نرخ ارز طی هفته‌های اخیر و افزایش قابل توجه قیمت ارز در بازار باعث رشد یک تا 20 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی شد. این در حالی است که در واقع تأثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید و همچنین خودروهای وارداتی در مدت کوتاهی امکان‌پذیر نیست و برای برآورد تأثیر آن بر قیمت تمام شده تولیدات داخل باید از زمان سفارش‌گذاری خرید قطعات مدتی بگذرد و در مورد خودروهای وارداتی نیز باید حداقل 45 روز زمان برای ثبت سفارش و واردات خودرو صرف شود.


[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

پنجاه و ششمین اجلاس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی روز دوشنبه در وین آغاز به کار می‌کند که بررسی برنامه اتمی رژیم صهیونیستی در دستور کار آن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در وین، پنجاه و ششمین اجلاس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز با سخنرانی ?یوکیا آمانو? مدیرکل آژانس آغاز می شود و تا پایان هفته ادامه دارد.

?فریدون عباسی? رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز از سخنرانان اصلی روز آغازین اجلاس سالانه آژانس است.

قرار است در این اجلاس یک هفته ای موضوعات مختلفی از جمله کاربردهای انرژی هسته‌‌ای در زمینه پزشکی، کشاورزی، صنعت، نیروگاه‌ها، ایمنی هسته‌‌ای، امنیت هسته‌‌ای، پادمان‌ها و برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار ‌گیرد.

یکی از موضوعات مهمی که در این اجلاس بررسی می شود بحث توانمندی اتمی رژیم صهیونیستی است.

به رغم تلاش آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی برای وادار کردن آژانس بین المللی انرژی اتمی به سکوت در برابر پرونده اتمی رژیم صهیونیستی، خبرها حاکی از آن است که با تاکید کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و کشورهای عربی قرار است پرونده اتمی این رژیم بار دیگر در نشست آژانس روی میز قرار گیرد.

در حقیقت چهار ماه پس از برگزاری ?نخستین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای? در وین که به محل اعتراض جهانی علیه سلاح های اتمی رژیم صهیونیستی تبدیل شد، گویی زمینه بررسی جدی پرونده اتمی اسراییل در آژانس فراهم شده است.

گفتنی است، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سال و نیم پیش خواستار پیوستن اسراییل به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(ان.پی.تی) و بازدید از زرادخانه هسته‌ای این رژیم توسط آژانس شد.

آمانو در آن زمان با ارسال نامه‌ای به 151 عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار ارائه پیشنهاد برای چگونگی واداشتن اسراییل به امضای پیمان ان.پی. تی شد.

البته چهار ماه پیش در کنفرانس بازنگری ان پی تی، با اعتراض شدید سفرا و نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در آژانس بین المللی انرژی اتمی به سلاح های اتمی رژیم صهیونیستی این موضوع وارد فاز جدیدی شد.

در آن زمان نماینده کشورهای عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز طی سخنانی تاکید کرد: باید اسراییل را وادار به پذیرش معاهده ?ان پی تی? کرد.

?مکرم القیسی? سفیر اردن به عنوان نماینده سفرای کشورهای عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نخستین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، تصریح کرد: واداشتن اسراییل به امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(ان.پی.تی) می تواند به نقطه قوت تلاش آژانس برای عاری ساختن خاورمیانه از سلاح های اتمی تبدیل شود.

در نخستین روز نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ، محمد مهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه ایران و رییس هیات ایرانی در این نشست، سلاح های اتمی اسراییل را تهدیدی برای صلح جهانی دانست.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این نشست گفت: یکی از نگرانی های جامعه بین الملل توانمندی هسته ای رژیم صهیونیستی است که هیچ نظارت و کنترل بین المللی بر آن وجود ندارد.

علی اصغر سلطانیه افزود: بحث عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای در چند دهه گذشته همواره مطرح شده و یکی از شرط هایی که کشورهای عاری از سلاح های هسته ای و ما برای تمدید این معاهده قبول کردیم این بود که رژیم صهیونیستی توانمندی اش را در این زمینه از بین ببرد و به این معاهده بپیوندد و همه فعالیت هایش زیر نظارت آژانس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این خواست برحق جامعه بین الملل محقق نشده، افزود: با این پتانسیل خطر برای صلح جهانی همچنان وجود دارد و ما از هر فرصتی برای بازگو کردن واقعیت ها و این خطر رژیم صهیونیستی استفاده می کنیم.

نمایندگان سازمان های غیردولتی نیز که خود را از سراسر دنیا به وین رسانده بودند، از دیگر معترضان به سلاح های اتمی اسراییل و حمایت غربی ها از این رژیم بودند.

این نهادهای مدنی که بیشتر از ژاپن و کشورهای اروپایی بودند در بیانیه ها و نشریات خود حملات تندی را علیه رژیم اسراییل و کشورهای غربی مطرح کردند.

آنها با اشاره به شعر اخیر ?گونتر گراس? نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات، تاکید کردند که سلاح های اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح جهانی است.

حال چهار ماه پس از این اعتراض های گسترده علیه رژیم صهیونیستی خبرها حاکی از آن است که پرونده اتمی این رژیم بار دیگر بر روی میز آژانس قرار گرفته و قرار است در جلسه این هفته آژانس به آن پرداخته شود.

طبق جدیدترین گزارش ها در کنار جنبش غیر متعهدها ، 17کشور عرب عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز که عموما عضو این جنبش هستند ، با ارائه سندی به کمیسیون مقدماتی آژانس، اعلام کرده اند که اسراییل با خودداری از باز کردن درهای تأسیسات اتمی خود برای بازرسی بین‌المللی، خاورمیانه را در معرض ?خطر هسته‌ای? قرار داده و صلح در خاورمیانه را تهدید می‌کند.

این 17 کشور عربی تاکید کرده‌اند که دور ماندن فعالیت‌های هسته‌ای اسراییل از معرض بازرسی‌های آژانس، موجب به بن بست رسیدن تلاش‌ها برای پاکسازی منطقه خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی و به‌ویژه سلاح‌های هسته‌ای می‌شود.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سال 1994 تا سال 2011 هر سال با صدور قطعنامه‌ای از اسراییل خواسته است تا به ان‌پی‌تی پیوسته و از «چارچوب اساسنامه و مقررات پادمانی» آژانس تبعیت کند. آژانس نیز از سال 1987 تا سال 1991 (پنج سال مداوم) و همچنین در سال 2009 با صدور قطعنامه، درخواست مشابهی را مطرح کرده است.

در جریان کنفرانس عمومی آژانس در سال 2011 نیز از تمامی کشورهای خاورمیانه خواسته شد تا به معاهده ان‌پی‌تی بپیوندند و این درحالی است که رژیم اسراییل تنها کشور منطقه می باشد که به ان‌پی‌تی نپیوسته است.


[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی سلمان رشدی می‌گوید: من یک مرد مرده هستم. نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی بعد از شنیدن خبر افزایش جایزه اعدام وی که توسط بنیاد 15 خرداد اعلام شده، در گفتگو با بی.بی.سی گفت: من یک مرد مرده هستم، احساس خوبی ندارم، دچار بیماری "کلوستروفوبیا" (ترس از فضای تنگ و محصور) شده‌ام که برایم بسیار دردآور است.

سلمان رشدی در این گفتگو افزود: قدم زدن در باغ، رفتن به فروشگاه، ملاقات خانواده و پرواز با هواپیما به صورت عادی برایم غیرممکن است.


[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

تهران امروز نوشت: روابط ایران و آمریکا اگرچه سالیان درازی است که قطع شده اما در میان تحلیلگران آمریکایی کم نیستند چهره‌هایی که همچنان درباره چرایی عدم توافق دو کشور بر سر پرونده‌های مختلف به اظهارنظر می‌پردازند. اندیشکده «شورای روابط خارجی» در تازه‌ترین تحلیل خود از روابط دو کشور در مطلبی با عنوان « چرا ایران و آمریکا به توافق نمی‌رسند؟» به بررسی اختلافات موجود میان دو کشور پرداخت. این تحلیل به قلم «استیون کوک» تحلیلگر مشهور آمریکایی نوشته شده است. وی درباره مذاکرات ایران و 1‌+‌5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران نوشت: درباره مذاکرات دو دیدگاه وجود دارد؛ یا ایران بسیار منطقی برخورد می‌کند یا آنکه واشنگتن رویکردی منسجم در قبال ایران نداشته و از همین رو مذاکرات محکوم به شکست است. وی در ادامه این تحلیل با بیان اینکه ایران و آمریکا همواره با فضای آغشته از بی‌اعتمادی به مذاکره می‌پردازند، نوشت: آمریکا حمایتش را از روابط بهتر بین آمریکا و ایران اعلام کرده، اما در عین حال ایران را مسئول تمام مشکلات خاورمیانه اعلام می‌کند. البته، برخی تحلیلگران آمریکایی نیز هستند که شرایط را از زاویه دید ایران می‌نگرند، که این تحسین‌برانگیز است، اما این رویه ایران را تحریک می‌کند تا دوباره سابقه سیاست‌های خصمانه و غارتگرانه آمریکا را یادآور شود.وی که به ادعای خود از چهره‌های حاضر در برخی گفت و گوهای غیر رسمی ایران و آمریکا بوده، در ادامه نوشت: می‌توان امیدوار بود که مذاکرات دوره‌ای 1‌+‌5 بسیار جدی‌تر باشد، اما عمق بی‌اعتمادی بین طرفین چنان زیاد است که به اعتقاد من راه به جایی نخواهند برد. در واقع در چنین شرایطی، پیشنهادهای منطقی نیز به عنوان دام مدنظر قرار می‌گیرند.

این تحلیلگر اندیشکده «شورای روابط خارجی» در ادامه با یادآوری بدقولی آمریکا درباره رآکتور تحقیقاتی تهران به‌عنوان یکی از دلایل بی‌اعتمادی تهران به آمریکا، نوشت: بین سه کشور برزیل، ایران و ترکیه توافق شده بود که ایران 1200 کیلوگرم اورانیوم با غنای پایین را به ترکیه تحویل داده و در مقابل 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد را برای مصارف پزشکی تحویل بگیرد. براساس گفته ترکیه، این کشور قول همکاری آمریکا را داشته و نیز نامه‌ای از دولت اوباما را در تایید این عمل در دست داشت. با این حال آمریکا از این معامله عقب نشست زیرا معتقد بود که ایران هرگز این تبادل را قبول نخواهد کرد. ‌شکی نیست که ایران به این مقوله به عنوان مثال دیگری از خیانت آمریکا می‌نگرد. وی در ادامه نوشت: به اعتقاد من مهم‌ترین دلیل برای عدم دستیابی به توافق بین ایران و آمریکا آن است که هیچ نقطه آغازی برای یک توافق وجود ندارد. تقاضای آمریکا مبنی برتحویل اورانیوم 20 درصد ایران، تعطیلی تاسیسات غنی‌سازی «فردو» و توقف غنی‌سازی تا مرز 20 درصد قبل از هر مذاکره‌ای نه‌تنها با اعتقاد ایران که براساس معاده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای غنی‌سازی اورانیوم را حق خود می‌داند در تضاد است، بلکه با هستی‌شناسی نظام این کشور نیز متناقض است. این تحلیلگر اندیشکده «شورای روابط خارجی» در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد وی نقطه آغازی برای توافق ایران و آمریکا وجود ندارد، نوشت: جدای از پارامترهای پیشرفت هسته‌ای ایران نیز، مشکل بتوان باور کرد که واشنگتن و تهران بتوانند به پیشرفتی دست یابند.


[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

یک صهیونیست که در جریان بمب گذاری 1997 حماس در اراضی اشغالی زخمی شده علیه هتل "وارویک " منهتن نیویورک محل اقامت رییس جمهوری ایران شکایت کرد .

به گزارش آخرین نیوز رییس جمهوری ایران که قرار است اواخر ماه سپتامبر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کند هتل وارویک در خیابان پنجاه و چهارم کوچه ششم منهتن را برای محل اقامت خود انتخاب کرده است .

به نوشته روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل "-وی و هیات همراهش در طبقه هیجدهم این هتل اقامت خواهند داشت "استوارت هرش "- خبرنگار پیشین اسرائیلی که در سه بمب گذاری شدید یک مرکز خرید در بیت المقدس به شدت زخمی شده بود با طرح شکایت حقوقی مدعی شده است که باید مبلغ رزرو هتل احمدی نژاد به وی تعلق بگیرد زیرا به دلیل همدستی تهران در این حمله وی 12 میلیون غرامت از ایران طلب دارد .

گفتنی است هرش در سال 2000 به همراه هفت تن دیگر علیه ایران و خسارات ناشی از بمب گذاری های حماس شکایت کردند به گفته هرش بمب گذاری یاد شده که پنج کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشته بود زندگی او را زیرورو کرد.


[ دوشنبه 91/6/27 ] [ 8:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 90
کل بازدیدها: 1618614