سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

رئیس‌جمهور درباره اظهارات جدید محمد خاتمی در انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت، واکنش نشان داد.
محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره اظهارنظر محمد خاتمی در مورد عدم امکان ایجاد دو میلیون شغل با رشد اقتصادی فعلی گفت: به نظر شما من باید در مورد هر اظهارنظری که در این کشور می‌شود، پاسخگو باشم؟
وی افزود: ان‌شاءالله در نشست خبری به تمام این شبهات پاسخ خواهم داد.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 2:54 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

دفتر رییس جمهور به سخنان روز گذشته رییس جمهور پیشین کشورمان واکنش نشان داد.
سید محمد خاتمی، در دیدار با جمعی از آزادگان گفته بود: ما با رشد صنعتی 14 درصدی و رشد کشاورزی 11 درصدی و رشد بالای سرمایه گذاری توانستیم 600 هزار شغل ایجاد کنیم. اما الان چطور ممکن است رشد اقتصادی زیر 2 درصد باشد اما 2 میلیون شغل ایجاد شود؟! مگر اینکه معجزه شود. اما الان با این همه درآمد، تورم بالا می‌رود و بیکاری زیاد شده است.پس از انتشار این بخش از اظهارات سیدمحمد خاتمی، خبرگزاری فارس گفت و گویی با مدیرکل امور سیاسی دفتر رییس جمهور انجام داد که در آن مجید امیدی شهرکی با بیان اینکه دشمن از طریق برخی افراد داخل کشور آمارهای دولت را زیر سوال می‌برد، اظهار داشت: این هجمه ها به این دلیل است که نشان دهند فشارهای موجود کشورهای خارجی موثر واقع شده است.
وی با اشاره به برخی سخنان درخصوص تشکیک درباره آمار اشتغال و رشد اقتصادی کشور گفت: این سخنان فقط نشانه بی توجهی به زحمات دولت در خصوص تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.
وی افزود: امروز دولت حتی در سال آخر با تمام توان برای سازندگی هر چه بیشتر کشور تلاش می کند و این در حالی است که برخی در سال های آخر دولت را رها کرده بودند، اما امروز و در این دولت ما خلاف این قضیه را شاهد هستیم.
مدیر کل امور سیاسی دفتر رییس جمهور در پایان تاکید کرد:چنین سخنانی هچ تاثیری در اراده دولت برای خدمت به مردم ندارد.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 2:53 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

در اقدام جدیدی که می تواند به زودی دندانپزشکان را از کار بیکار کند، دانشمندان واکسن جدیدی ابداع کرده اند که می تواند برای همیشه ما را از شر پوسیدگی دندان خلاص کند.

به گزارش مهر محققان موسسه فورسیت در آمریکا واکسنی ساخته اند که باکتری عامل پوسیدگی دندان موسوم به mutans streptococci را از بین می برد.

وقتی این باکتری غذا را تجزیه می کند، اسید لاکتیک تولید می کند که مینای دندان را می ساید و موجب بروز پوسیدگی می شود.

این واکسن ضد پوسیدگی به سیستم ایمنی یاد می دهد تا آنتی بادی هایی را برای کشتن آنزیم هایی بسازد که موجب چسبیدن باکتری به دندانها می شوند.

وقتی این باکتری ها نتوانند به مینای دندان بچسبند، بزاق می تواند آنها را بشوید و دندانها حفظ شوند.

آزمایش های انجام شده بر روی موش ها نشان داد این واکسن مانع از ایجاد پوسیدگی بر روی دندانها می شود. آزمایش های صورت گرفته بر روی انسان نیز حاکی از تاثیر مشابه این واکسن بود.

در نهایت این واکسن باید به کودکان زیر سن یک سال که دندانهایشان در حال رشد است داده شود اما پیش از آنکه باکتریهای پلاک دندانی ایجاد شوند.

دکتر دانیل اسمیت یکی از محققان موسسه فورسیت می گوید: اگر بچه ها در سنین پایین تحت این واکسن قرار بگیرند تصور می کنیم بتواند مانع از تجمع پلاک های دندانی شود.

محققان می گویند این واکسن را می توان به صورت قطره بینی، تجویز کرد تا دیگر درد تزریق را برای کودکان و بزرگسالان نداشته باشد.

به گزارش مهر،دهان و بینی به یکدیگر ارتباط دارند. اگر واکسن از طریق بینی وارد شود، آنتی بادیها به بزاق راه می یابند.

زمانی که واکسن طی چند سال آینده به بازار عرضه شود می تواند سلامت دهان و دندان را متحول سازد.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 9:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

محمدحسین جعفریان در تهران امروز نوشت:


لابد شما هم درباره ساخت یک مستند جنجالی توسط یک دختر علاقه‌مند مستندسازی برای آستان‌قدس خبرهایی را شنیده‌اید. این خبر چند هفته پیش همه را شوکه کرد. بسیاری قلم به‌‌دست شدند و اعتراضات شدیدی شکل گرفت. دختر خانم جوانی مدعی شده بود پس از آنکه نسبت به مستندسازی اظهار علاقه کرده، یکی از فرزندان آیت‌الله طبسی یک‌و‌نیم میلیارد بودجه و امکانات فیلمسازی منحصربه‌فردی در اختیار او گذاشته تا به این علاقه‌اش جامه عمل بپوشاند. متهم اصلی در این ماجرا «مصطفی طبسی» بود.

مصطفی را کمابیش می‌شناسم. او در میان خانواده خود به فرهنگ و هنردوستی شهره است. مردی محجوب و بدون حاشیه که تمام این سال‌ها سرگرم کار و زندگی آرام خودش بوده و کاری به کار کسی نداشته است. از سوی دیگر این خانم مورد بحث، بعدها بسیاری از اظهارات خود را منکر شد اما همچنان این سوال باقی بود که چطور پول آستان‌قدس با وجود سیاست‌های سختگیرانه‌ای که در هزینه‌کردهای اینچنینی دارد، صرف ساخت اولین مستند یک تازه‌کار می‌شود؟

چرا از میان این همه فیلمساز تشنه چنین موقعیتی، ایشان نورچشمی شده‌اند؟ با تمام این احوال و هرچند جماعتی درصدد جمع کردن امضا و نگارش نامه سرگشاده به آیت‌الله طبسی و حتی رهبر انقلاب در این باب برآمده بودند، من هیچ نامه و بیانیه‌ای را امضا نکرده و حتی در مواردی مانع از ادامه کار آنها شدم. دلیلم هم آن بود که من مصطفی را چنان‌که آمد، می‌شناختم و به‌نظرم بسیار بعید بود از او چنین خطایی سر بزند. چند روز قبل خود ایشان به من زنگ زد. گفت اصل مبلغ پانصد میلیون بیشتر نبوده و بسیاری مسائل حاشیه‌ای مربوط به این خبر کذب محض است.

پرسیدم اگر کاری برای روشن شدن ماجرا از من ساخته است، آماده انجامش هستم. چه می‌شود کرد؟ ایشان ادعای عجیبی کرد مبنی‌بر اینکه اگر در تمام سال‌‌های کاری‌اش بزرگ‌ترین افتخاری در خدمت به آستان‌قدس نصیبش شده، ساخت همین مستند است.

او مدعی بود حاصل تجربه اول این خانم علاقه‌مند به مستندسازی، فیلمی شده که از کار خیلی فیلمسازان دیگر بهتر و در نوع خود بی‌نظیر است. مرا دعوت به داوری کرد. گفت بیا مشهد حرف‌های ما را بشنو، فیلم را ببین و اگر نظر به تجربه‌ای که در مستندسازی داری شما نیز با من هم‌نظر نبودید، به‌هر نتیجه‌ای که رسیدی آن را منتشر کن! البته دلایلی که ایشان در بهتر بودن این کار عنوان کرد نشان از کم‌تجربگی او در فیلمسازی داشت اما هرچه بود بر آنها پافشاری می‌کرد.

من عازم مشهدم و تا پایان شهریورماه نتیجه را برای مردم منتشر خواهم کرد. مصطفی به‌صراحت لهجه ترسناک و آزاردهنده من آگاه است ولی با این حال چنین درخواست و ادعایی کرده است. اگر چنان باشد که او می‌گوید و من این را برای مردم خواهم نوشت، بسیاری از معترضان یک معذرت‌خواهی اساسی به او و به آستان‌قدس بدهکارند و اگر نه باید دید چطور یک آقازاده به خودش اجازه می‌دهد پانصد میلیون پول امام‌رضا(ع) را به اولین دختر خانمی که مدعی علاقه به مستندسازی است می‌دهد تا به علائقش برسد! این را برایتان خواهم نوشت.


[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 9:43 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

بازتاب دستاوردهای جدید ایران در حوزه صنایع دفاعی دریایی، گزارش جدید موسسه آمریکن انترپرایز درباره برنامه هسته ای ایران و طرح ادعاهای جدید، کشف سه نرم افزار جدید جاسوسی از برنامه هسته ای ایران و دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر دستاوردهای نظامی جدید ایران در حوزه نیروی دریایی و رونمایی از تعدادی از جدیدترین محصولات صنایع دفاعی ایران در روز گذشته، از جمله مواردی است که طی 24 ساعت گذشته مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.
در این راستا، روزنامه «واشنگتن تایمز» خبر به آب انداخته شدن زیر دریایی جدید ایران در خلیج فارس را به عنوان یکی از اخبار مهم خود مورد توجه قرار داده است. این روزنامه با اشاره به پیوستن زیر دریایی «طارق» به ناوگان دریایی ایران در بندرعباس، نوشته این اقدام در شرایطی انجام می شود که ایالات متحده و شماری از متحدانش اقدام به انجام مانورهای دریایی در خلیج فارس کرده اند. واشنگتن تایمز همچنین خبر به آب انداخته شدن ناوشکن سهند را نیز در حاشیه مطلب خود مورد اشاره قرار داده است.
اما سایت شبکه خبری «نیوز مکس»، خلاصه ای از گزارش جدید موسسه «آمریکن انترپرایز» درباره ایران را منتشر کرده است. این گزارش که آشکارا در راستای ادعاهای موجود از سوی مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران تدوین شده، ادعا می کند که ایران تا سه هفته دیگر توانایی ساخت سلاح هسته ای را به دست خواهد آورد. این گزارش همچنین مدعی است بمب هایی که توسط ایران ساخته می شود، در تأسیسات هسته ای «فردو» نگهداری خواهد شد که در مقابل حملات هوایی ایمن است.
در همین حال، «واشنگتن پست» از کشف سه ویروس رایانه ای جدید خبر داده که علیه برنامه هسته ای ایران فعال بوده اند. این روزنامه به نقل از شرکت امنیت رایانه ای «کاسپرسکی» می نویسد ویروس های کشف شده، مشابه و همسان با ویروس «شعله» (فلیم) هستند که پیش از این به کار جاسوسی از تأسیسات هسته ای ایران مشغول بود. واشنگتن پست در ادامه مطلب خود به ذکر جزئیاتی از نحوه عمل ویروس شعله و چگونگی کشف آن پرداخته است.
در نهایت، در مطلب دیگری درباره موضوع هسته ای، خبرگزاری فرانسه از دیدار سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده است. این خبرگزاری دیدار مذکور که روز گذشته انجام شد را تلاشی برای از سرگیری گفت و گوهای بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران معرفی کرده است. در پایان این دیدار که در کنسولگری ایران در استانبول و پشت درهای بسته انجام گرفته، هیچ گونه بیانیه ای از سوی طرفین انتشار نیافته است.

[ چهارشنبه 91/6/29 ] [ 9:42 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

حضور مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنان ایشان در خصوص مسائل اخیر به ویژه توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام در کنار نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه و مباحث انتخاباتی، مهمترین موضوعات صفحه نخست روزنامه‌های امروز ایران بودند.


در آغاز این گزارش نگاهی داریم به تیترهای روزنامه‌های صبح امروز که ساعاتی پیش روی پیشخوان دکه‌های روزنامه فروشی قرار گرفتند.

تیترها: نقش احمدی‌نژاد در تفکیک جنسیتی

«ملت‌ها آمریکا را مقصر می‌دانند»؛ این تیتر نخست روزنامه همشهری است که به عنوان گزارش این روزنامه از سخنان رهبر معظم انقلاب برگزیده است.

روزنامه هفت صبح اما گزارش یک خود را به بررسی آمار شکایات از پزشکان اختصاص داده و با اشاره به اینکه پزشکان زنان و زایمان امسال جلو‌تر از دندان پزشکان به مقام اول بیشترین شکایات بیماران رسیدند، از تیتر «بیشترین شکایات از پزشکان زنان» برای گزارش یک خود بهره برده است.

«ابهام در راه اندازی بورس ارز» تیتر روزنامه هدف و اقتصاد است که با اشاره به سخنان روز گذشته نهاوندیان درباره منتفی بودن راه‌اندازی بورس ارز روی صفحه نخست این روزنامه و صفحات اقتصادی بسیاری دیگر از روزنامه‌ها قرار گرفت.

روزنامه ملت ما در صفحه نخست خود، با دو تصویر از صالحی و جلیل و با اشاره به سفر این دو به قاهره و استانبول، «سفرهای دیپلماتیک مقام‌های ایرانی» را برای صفحه نخست خود برگزیده است.

روزنامه مغرب به سراغ وزیر علوم دولت اصلاحات رفته و در آستانه سال تحصیلی، بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را بررسی کرده و این گفت‌وگو را با تیتر «نقش احمدی‌نژاد در تفکیک جنسیتی» در صفحه نخست امروز خود گنجانده است.

روزنامه کیهان هم در حالی که عکس و تتیر نخست خود را به سخنان مقام معظم رهبری در نوشهر اختصاص داده، در جای دیگر از «بازتاب مواضع مقتدرانه فرمانده کل سپاه در رسانه‌های غربی» خبر می‌دهد.

روزنامه عصر اقتصاد هم مانند دیگر روزنامه‌های اقتصادی، این روز‌ها موضوع ارز را در دستور کار خود گذارده و در تیتری در صفحه نخست، سخنان روز گذشته مصباحی مقدم را قرار داده که گفت: «رئیس جمهور تصمیم اصلاح بازار ارز را اجرا نمی‌کند».

«مرتضوی به زودی به دادگاه می‌رود»؛ این تیتر نخست شرق است که به نشست خبری روز گذشته محسنی اژه‌ای اشاره دارد؛ اما عکس یک این روزنامه، مربوط به گفت‌وگوی مرضیه برومند، مریم سعادت و آزاده‌پور مختار است که با تیتر «نسل ما حاضر نشد با فرهنگ کاسبی کند» در صفحه نخست جای گرفت.

«رئیس جمهور آینده باید توانایی حل مشکل بیکاری تورم و گرانی را داشته باشد»، این یکی از تیترهای روزنامه رسالت است که به سخنان روز گذشته حبیب الله عسکر اولادی اشاره دارد؛ سخنانی که در روزنامه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز تیتر نخست خود را به پرسش پر ابهام این روز‌ها اختصاص داده و با اشاره به منتفی شدن بورس ارز و قرار گرفتن هشت گروه در اولویت دریافت دلار ارزان می‌نویسد: «سیاست ارزی به کدام سو؟».

روزنامه تهران امروز در کنار تصویری از حضور مقام معظم رهبری در نوشهر در یکی از تیترهای صفحه نخست خود، با اشاره به سخنان روز گذشته اژه‌ای از تیتر «جریمه 5 هزار میلیاردی محکومان اختلاس» بهره برده و جام جم، بحث این روزهای فوتبال را به تیتر صفحه نخست خود بدل کرده که «کروش حاضر به پذیرش ضعف‌هایش نشد».

«حمایت آنجلینا جولی از موضع مسلمانان»، یکی از تیترهای صفحه نخست روزنامه اعتماد است و آرمان هم که عکس نخست خود را به حبیب الله عسکر اولادی اختصاص داده، از تیتر «منتقد دولت، رئیس جمهور آینده» برای این خبر بهره برده است.

گزارش‌های انتخاباتی:خودم و خودت و خودش، نامزد انتخاباتیم

دیگر تنور پرداختن به مسائل انتخاباتی در روزنامه گرم شده است؛ بنابراین و به این منظور در بخشی جداگانه به بررسی گزارش‌ها و اخبار انتخاباتی روزنامه‌های امروز می‌پردازیم. سخنان حبیب الله عسکر اولادی، محمد رضا باهنر و سید محمد خاتمی از مهمترین موضوعات انتخاباتی بود که روزنامه‌های صبح امروز به آن پرداخته بودند.

«طرح آشتی ملی پوچ است»؛ این عنوانی است که روزنامه‌های ابتکار و تهران امروز برای سخنان روز گذشته حبیب الله عسکر اولادی برگزیده‌ و در صفحه سیاسی روزنامه خود آورده‌اند.

تهران امروز در این باره نوشت: «حبیب الله عسکراولادی، دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در تازه‌ترین اظهارنظر انتخاباتی خود علیه طرح آشتی ملی موضع‌گیری کرد. او در این باره به فارس گفت: آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد و این در حالی است که این فضا‌ به لطف خدا در کشور ما وجود ندارد و فقط عده‌ای با رفتن به آن طرف آب و فحاشی و هتاکی در رسانه‌های دشمن مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند تا بحثی به نام آشتی ملی موضوعیت پیدا کند».

اما در گزارشی که روزنامه رسالت در این باره منتشر کرده، می‌خوانیم: «رئیس جمهور آینده باید برنامه مدونی برای پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم داشته باشد و در خط چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله پنجم حرکت کند. مردم در انتخابات 92 به کسی رأی خواهند داد که نقد سنجیده و مؤدبانه‌ای از عملکرد دولت‌های گذشته، بوه یژه دولت نهم و دهم داشته باشد. مسأله اشتغال، معیشت کارمندان، بازنشستگان، کم درآمد‌ها، مسکن و کنترل هوشمند تورم و گرانی برای مردم فوق‌العاده مهم است؛ لذا وجود این توانایی‌ها در نامزد ریاست‌جمهوری الزامی است، زیرا مردم خواهان کسی هستند که مشکلات را درک کرده و می‌تواند از پس حل آن‌ها بربیاید. رئیس جمهور آینده باید از نظر بین‌المللی وجاهت لازم را داشته باشد و دانش سیاسی او به ‌قدری باشد که قدرت درک عبور از پیچ تند تاریخ را داشته باشد».

اعتماد اما گزارش صفحه سیاسی خود را به قلم مهدی قدیمی به «ترافیک نامزدهای بدون رأی در مسیر انتخابات» اختصاص داده است و می‌نویسد: «بازی انتخابات ریاست‌جمهوری چند ماهی است که در زمین اصولگرایان آغاز شده و گروه‌ها و دسته‌های متفرق این جناح در حال یارکشی برای حمایت از گزینه‌های مورد نظر خود هستند. اما آنچه این روز‌ها بیش از همه در تحرکات محافظه‌کاران و نواصولگرایان به چشم می‌آید، تعدد نامزدهای بالقوه و در عین حال، عدم اقبال عمومی به این جریان و نامزدهای مورد نظرشان است. این روز‌ها در اخبار و اظهار نظرهایی که از جناح راست بیرون می‌آید، هر روز نامی به نام‌های پیشین اضافه می‌شود و لیست نامزدهای احتمالی محافظه‌کاران هر روز چاق‌تر می‌شود، اما در عین حال نام‌هایی که مطرح می‌شوند، هیچ یک وزن قابل توجهی ندارند تا به عنوان برگ برنده یک گروه نام برده شود. سایت اصولگرای جهان‌نیوز وابسته به جمعیت رهپویان و منتسب به علیرضا زاکانی روز گذشته اظهارات محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین را در نشستی که با حضور برخی از اصولگرایان برگزار شده بود منتشر کرد. بر پایه این گزارش باهنر در پاسخ به سؤالی در خصوص گزینه مطلوب اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، علی‌اکبر ناطق‌نوری را بهترین گزینه معرفی کرده است. وی با بیان اینکه علی‌اکبر ناطق‌نوری، علی لاریجانی و خودم را برای ریاست‌جمهوری لایق می‌دانم، افزوده است: با این وجود، هر سه نفر ما رأی نداریم. اما این «رأی نداشتن» فقط مشکل چهره‌های محافظه‌کار و میانه‌رویی نظیر لاریجانی و باهنر و البته چهره مرضی‌الطرفینی نظیر ناطق‌نوری نیست، چرا که باهنر در ادامه سخنانش، از دیگر نام‌هایی که این روز‌ها به عنوان گزینه‌های احتمالی جناح راست مطرح می‌شوند هم به عنوان گزینه‌هایی فاقد رای نام برده و با بیان اینکه ما رای کافی را نداریم، افزوده است: معتقدم غلامعلی حدادعادل شرایط لازم را برای ریاست‌جمهوری ندارد و کامران باقری‌لنکرانی هم رأی نخواهد آورد».

اما روزنامه مردم سالاری هم که تیتر یک امروز خود را به «نقد جریان اصلاحات؟» اختصاص داده و در خصوص سخنان روز گذشته سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از آزادگان از قول خاتمی می‌نویسد: «اگر در دولت ما یک پرونده سوءاستفاده پنج میلیاردی پیدا می‌شد، کفن پوشان به خیابان‌ها می‌ریختند. البته خدا را شکر که در همین قوه قضاییه یک مورد که مدیر درجه یک یا پایین‌تر اصلاحات به اتهام سوء استفاده محکوم شود نبود؛ البته نمی‌گویم هیچ تخلفی رخ نداده بود، ولی برخی موارد واقعا بی‌عدالتی بود. آقایان! راهی جز این نیست که به وحدت برسیم؛ معنی وحدت حذف یک گروه نیست. وقتی یک جریان قدرت دارد که همه، غیر از خودش را غیر خودی می‌داند و به جریان دیگر بگوید که نابود شود یا تسلیم او شود، اینکه وحدت نیست. خاتمی همچنین مطرح کرد: اگر آزادی‌های اساسی به خصوص در انتخابات تأمین گردد، اولین نتیجه آن انتخابات پرشور خواهد بود که همه از آن سود خواهند برد و تهدیدات خارجی هم برطرف می‌شود یا کاهش می‌یابد.

وی افزود: انتخابات حق مسلم یکایک مردم است، ولی مهم این است که راه برای حضور همگان طبق قانون باز باشد و از یاد نبریم که دشمنانی داریم که «اصل» را نمی‌خواهند؛ نه اینکه این جناح و آن جناح را نخواهند، اصلا جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند. ولی بالاخره این حکومت است که باید شرایطی را فراهم آورد که اولا همه جناح‌ها و جریان‌ها امکان حضور در عرصه انتخابات را داشته باشند و ثانیا مردم دلزده دوباره اشتیاق به حضور پیدا کنند که چندان نشانه‌های این وضع را نمی‌بینیم. نکته دیگر اینکه در دوران ما هم نقص و عیب بود، در آن دوران توقعاتی ایجاد شد که در جریان اصلاحات نبود و عملی هم نبود، اما طرف مقابل را جری کرد که به همین بهانه با جریان اصلاحات برخورد کنند؛یعنی بعضی تندروی‌ها که طرف مقابل را عصبانی کرد در اتفاقات بعدی اثر گذاشت. الان هم ما می‌گوییم «انتخابات و حکومت مال شما! بیایید فضا را باز کنید؛ ما می‌خواهیم جریان اصلاحات را نقد کنیم!».
 
گزارش‌های خبری:زمین دیروز لرزاند، سرما فردا

وحید زینالی خبرنگار گروه میهن روزنامه قدس در گزارشی با نام «چادرهای سفید، ارسباران را گرم نمی‌کند» از تبریز برای این روزنامه می‌نویسد: «مسئولان امر باید برای ده هزار خانوار روستایی در 308‌روستای شهرستانهای ورزقان، اهر، هریس و کسانی که در شهرهای این مناطق خانه‌هایشان بر اثر زلزله آسیب‌دیده و در چادر اسکان یافته‌اند، هر چه سریع‌تر چاره‌ای بیندیشند چون دیگر چادرهای سفید با زلزله‌زدگان نمی‌تواند مهربان باشند و آنان را در برابر سرما حفظ کنند.

به دنبال زلزله بیست‌و‌یکم مرداد در مناطق هریس، ورزقان و اهر (ارسباران) و پس از آن وقوع یک‌هزار و800 پس‌لرزه که 310مورد آن بالای سه ریش‌تر بوده و تقریباً لرزیدن در این منطقه دیگر برای ساکنان آن عادی شده، امروز مردم این مناطق با سرمای زودرس مواجه شدند. ساکنان چادرهای سفید در مناطق زلزله‌زده ورزقان، اهر، هریس و 308‌روستای این مناطق شب‌های سردی را همراه با لرزه‌های سرما و پس‌لرزه‌ها می‌گذرانند، اما سوز این سرما به علت کوهستانی بودن به روز‌ها نیز منتقل شده است. مسئولان کشوری و استانی در حالی از ساخت مسکن مستحکم برای آسیب‌دیدگان در هفته‌های پس از زلزله 2/6ریشتری در مناطق آذربایجان‌شرقی خبر داده بودند که یک‌ ماه از این وعده سپری شده و تنها یک ‌ماه دیگر باقی مانده است. اما با توجه به مشاهدات همچنین روند کار به نظر می‌رسد باید به فکر شب‌های سرد و به زودی روزهای سرد ورزقان، هریس و اهر باشیم.

بر اساس این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران اعلام کرد: نصب کانکس فعلاً از ضرورت‌های روستاهای مناطق زلزله‌زده است که باید هرچه زود‌تر به دلیل شرایط سرد آب و هوایی در منطقه و تکمیل نشدن بنا‌ها مورد توجه قرار گرفته و برای ایجاد آن‌ها اقدام فوری شود».
 
کاظم برآبادی خبرنگار اجتماعی روزنامه آرمان هم امروز در گزارش صفحه اجتماعی این روزنامه به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر پرداخته و در گزارشی با نام «پاکسازی پایتخت از گدایان برنامه می‌خواهد» می‌نویسد: «در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد، خیابان‌های تهران اتفاق تازه‌ای را تجربه کردند، خیابان‌های خالی از گدایان و کودکان خیابانی و معتادان! آن‌ها نه در هیچ خیابانی و نه در هیچ میدان و کوچه‌ای جلوی کسی را برای گدایی، فروش فال و تمیز کردن شیشه ماشین نمی‌گرفتند. شهر خالی و به گفته مسئولان «پاک» شده بود اما اجلاس که به پایان رسید آن‌ها دوباره شهر را در تسخیر خود درآوردند؛ اما این اتفاق با سؤالی از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران وارد فاز تازه‌ای شد. تا پیش از این نهادهای مسئول اعم از شهرداری و بهزیستی با انداختن بار مسئولیت به شانه دیگری، خود را از نتیجه طرحی کلی که مجموعه‌ای از سه طرح بزرگ «ساماندهی معتادان خیابانی»، «‌جمع‌آوری متکدیان» و «ساماندهی کودکان خیابانی» خلاص می‌کردند اما تهران پاک در روزهای اجلاس سران نشان داد که این اتفاق چندان هم رویا نیست و حتی اگر نهادهای مسئول دست به دست هم بدهند، این اتفاق برای همیشه در شهرهای کشور خواهد افتاد. اما حالا معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرده که ظرف چهل و هشت ساعت تهران را از این دست آدم‌ها پاک می‌کند؛ اظهارنظری که بیش از آنکه خوشحال کننده باشد، نگران کننده است؛ هم به خاطر نمایشی بودنش، چرا که در طرح‌های ساماندهی، حوزه اختیار شهرداری آنقدر‌ها نیست و هم به خاطر شتاب معنادارش، چرا که جمع‌آوری این افراد اگرچه کار چندان سختی نیست اما به همین راحتی هم انجام نمی‌شود، و در ‌‌نهایت به خاطر نگرانی از آینده آنهایی که قرار است با این ضرب‌الاجل از تهران بیرون ریخته شوند!».

«80 درصد ساختمان‌های کشور در خطر است»؛ این نام گزارش زیبا ورمزیاری در صفحه مسکن روزنامه جهان صنعت است که به سخنان رییس سازمان نظام مهندسی می‌پردازد و می‌نویسد: «بی‌توجهی شهرداری به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و عدم رعایت ماده «33» نظام‌ مهندسی موجب شد سازمان نظام‌مهندسی از شهرداری تهران به دستگاه‌های قضایی شکایت کند اما پس از گذشت 6 ماه این شکایت همچنان بی‌نتیجه مانده است.
سیدمهدی‌هاشمی، رییس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور روز گذشته در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت این شکایت به خبرنگار «جهان‌ صنعت» گفت: با توجه به اینکه حدود شش ماه از این شکایت می‌گذرد تاکنون از نتیجه آن مطلع نیستم.

وی با بیان اینکه تاکنون جز دو مورد، شکایتی درخصوص عدم اجرای این قانون نداشتیم، اظهار داشت: اگر لازم باشد دوباره از شهرداری شکایت می‌کنیم. هاشمی با بیان اینکه این سازمان در مورد نوسازی نگرانی کمتری دارد، اظهار داشت: در بحث بازسازی، مقاوم‌سازی و ایمنی‌سازی به دلیل اینکه در پایین‌ترین سطح ممکن قرار داریم ـ به‌خصوص در تهران ـ همواره جای نگرانی وجود دارد. با توجه به اینکه 80 درصد ساختمان‌های مسکونی کشور در معرض خطر زلزله قرار دارند، زیرا ما نباید همه مشکلات را خودمان تجربه کنیم و باید از تجربیات دیگران بهره جوییم».
 
زهرا کشوری هم در گزارشی که در صفحه نخست تهران امروز منتشر شد، در گزارشی با عنوان «دلالان عرب بیماران را در ایران‌‌ رها می‌کنند» به مشکلات توریست درمانی پرداخته و می‌نویسد: «گردشگری سلامت ایرانیان در دست دلالان عرب است. آن‌ها بیماران را به عنوان زائر به ایران وارد می‌کنند در هتل‌های دولتی با 40 تا50 درصد تخفیف در قیمت‌ها جا می‌دهند و در این مسیر فقط جیب‌های خود را پر می‌کنند. این مسأله را «محمدعلی واقفی» عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران می‌گوید. این بیماران که برای پیوند قرنیه یا کلیه وارد ایران می‌شوند، در ‌‌نهایت هم خدمات پزشکی مطلوبی دریافت نمی‌کنند. آنطور که «حسینعلی شهریاری»، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به تهران‌امروز می‌گوید، برخی از این بیماران هنوز به مرز نرسیده، بخیه عمل و جراحی پزشکی آن‌ها باز می‌شود و وضعیت نامطلوبی پیدا می‌کنند. این در حالی است که در میان فعالیت ناموفق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حج و زیارت هم وارد ماجرا شده است. با این وجود این میدان همچنان در دست دلالان عرب باقی خواهد ماند تا سود این امکانات نیم‌بند هم به جیب آن‌ها برود و البته در ‌‌نهایت هم گردشگر سلامت مسیرش را به یک کشور دیگر که امکانات بهتری را به بیمار می‌دهد، تغییر دهد؛ از جمله «امارات» و «قطر» که به گفته شهریاری امکانات بیشتری به بیماران می‌دهند» و سرانجام اینکه مریم فکری خبرنگار اقتصادی اعتماد در گزارشی با نام «60درصد اقتصاد ایران مالیات نمی‌دهد» می‌نویسد: «آخرین آمارهای منتشره توسط بانک مرکزی، حاکی از یک نکته است و آن اینکه طی سال‌های گذشته اندازه اقتصاد غیررسمی کشور به 6/21 درصد رسیده است؛ بخشی که همه می‌دانند اقتصاد سیاه و خاکستری کشور را به خود اختصاص می‌دهد که یا قاچاق می‌کنند یا از پرداخت مالیات طفره می‌روند و البته در کنار آن، مالیات نمی‌پردازند. این آمار‌ها در حالی منتشر می‌شوند که آمارهای قابل توجه‌تر دیگری نیز به چشم می‌خورد. در طول سال‌های دهه 50، تقریبا اقتصاد پنهان کشور در حد ثابتی بوده و به طور معمول حجمی بالغ بر 5/14 درصد داشته است؛ البته به؟ جز سال‌های 54 و 55 که در یک سال به 3/16 درصد رسید و در سال بعد، کاهش یافت و در رقم 4/12 درصد قرار گرفت. دهه 60 یعنی سال‌هایی که جنگ را می‌گذراندیم نیز تقریبا نوسان آمار‌ها را شاهد هستیم، اما در ‌‌نهایت حجم اقتصاد زیرزمینی افت کرد و در سال 70 به 7/7 درصد رسید. البته در دهه 70 دو دوره کاملا متفاوت دیده می‌شود؛ به طوری که اندازه اقتصاد غیررسمی تا سال 75 کاهش یافته و به 2/4 درصد تغییر یافت، اما از آن زمان به بعد شاهد رشد حجم اقتصاد زیرزمینی بودیم و حتی در سال 89 به حد 6/21 درصد افزایش یافت. همه این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که 21 درصد اقتصاد کشور رسما خود را از پرداخت مالیات معاف کرده است؛ گرچه در زمره معاف‌شدگان مالیاتی -40 درصد- قرار ندارند: با این حساب و مجموع 21 درصد اقتصاد غیررسمی و 40 درصد کسانی که از پرداخت مالیات معاف هستند می‌توان گفت 60 درصد اقتصاد ایران مالیات نمی‌پردازد».


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 1:43 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

وزیر ورزش و جوانان از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در تهران خبر داد و گفت: در تعامل با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز سایتهای همسر گزینی داده شود.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد عباسی روز سه شنبه در حاشیه چهل و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران گفت: ترویج ازدواج و بررسی برنامه های روز و هفته ازدواج از مهمترین موضوعات این جلسه بود.

وی افزود: راهکارهای مختلفی برای ترویج و تشویق جوانان از سوی دستگاههای مختلف ارائه شد که مهمترین راهکارها، موضوع و معضل مسکن جوانان بود که قرار است وزارت راه و شهرسازی اقدامات مثبتی را انجام دهد.

عباسی با بیان اینکه دستگاهها ظرفیت خوبی برای ارائه تسهیلات به منظور پایداری ازدواج دارند، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع دغدغه های جوانان می تواند در افزایش ازدواج جوانان تاثیر گذار باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره مشخص شدن وظایف وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس توضیح داد: وظایف این وزارتخانه مشخص بوده است و این وزارتخانه همان وظایفی را که سازمان ملی جوانان بر عهده داشته پیگیری می کند. اگر دولت و یا مجلس بخواهند وظایف جدیدی به این وزارتخانه محول کنند آن وقت مجلس وارد عمل می شود.

عباسی درباره ساماندهی آیین نامه ازدواج جوانان نیز گفت: این آیین نامه در دولت در حال نهایی شدن است. همچنین در کمیسیون فرهنگی نیز مورد بحث و برسی قرار گرفته و به محض ابلاغ به ما آن را به تمام دستگاههای مرتبط با ازدواج جوانان ابلاغ می کنیم.

وی با اشاره به تصویب آئین نامه ساماندهی مراکز مشاوره درباره مجوز سایتهای همسر گزینی به خبرنگار مهر  پاسخ داد: با  توجه به اینکه این سایتها در حوزه های مختلف خبر ی فعالیت می کنند مجوزهای لازم را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها می دهد اما در بحث سایتهای همسر گزینی درصدد مذاکره با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه  مجوز این سایتها صادر شود و وزارت ارشاد با آگاهی کامل نسبت به آئین نامه و قوانین این سایتها مجوزهای لازم را صادر کند.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، همچنین شرایط آیین نامه سایتهای همسر گزینی را به تمامی دستگاهها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام خواهیم کرد.


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 1:42 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

متجاوزان ایتالیایی 81 سال پیش در چنین روز عمر مختار رهبر مبارزان و استقلال طلبان لیبی را به دار آویخته و به شهادت رساندند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ویکی پدیا، عمر مختار، بیش از بیست‌سال رهبر جنبش مقاومت مردم لیبی علیه اشغالگری نظامی ایتالیا بود. وی در روستای کوچک جنزور در نزدیکی طبرق در شرق لیبی به دنیا آمد. ابتدا در سال 1912، او سازماندهی و نزدیک به بیست سال، به رهبری مقاومت مردمی لیبی در برابر استعمار ایتالیا پرداخت و بیش از هزار بار با نیرو های ایتالیایی درگیر شد. دولت ایتالیا وی را دستگیر و در روز 16 سپتامبر سال 1931 در سلوق به دار آویخت. روحش شاد.


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 9:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر از سمنان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآن کریم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. از جمله در آیه 104 سوره مبارکه آل‌عمران برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر تعبیری همچون فلاح به کار برده شده که نقطه نهایی یک انسان به شمار می‌رود.

در اصل هشتم قانون اساسی کشورمان نیز تاکید بر این مهم به وضوح دیده می شود. اهمیت این اصل در نظر نویسندگان قانون اساسی، علاوه بر فقدان سابقه و پیش نویس از متن مذاکرات، نبودن مخالف جدی و تصویب فوری آن با پنجاه رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف و دو رأی ممتنع در شانزدهمین جلسه (22 شهریور ماه 1358) آشکار می‌شود.

پس با توجه به تاکیدات قرآن کریم و قانون اساسی بر لزوم تحقق فرضیه «امر به معروف و نهی از منکر»، چرا اکثرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده و به سادگی چشمان خود را بسته و از کنار آن عبور می‌کنند.

باز هم ضرب و شتم آمر به معروف و ناهی از منکر!


در روز سی و یکم مرداد ماه سال جاری بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: «خانم خودت را بپوش» که در جوابم گفت: «تو چشماهایت را ببند»، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد.

در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهایتان را ببندید، دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، «من را هل داد و به زمین انداخت»، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم.

هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود، با همان حال نماز جماعت را امامت کردم تا ثوابش برای سایرین ضایع نشود، بعد از نماز از حال رفتم وقتی بحه ال آمدم متوجه شدم که اورژانس من را به بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر منتقل نموده است.

در بیمارستان عکس، سی تی اسکن و سایر مراحل تشخیص بیماری را طی نموده و چون حال مناسبی نداشتم، شبانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان اعزام شده و سه روز در آن بیمارستان بستری شدم و در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند، بنده در حال حاضر برای غذا خوردن و حتی احتیاجات شخصی خود را با کمک همسرم برطرف و انجام می‌دهم.

نباید مسئله برخورد با بد حجابی را کم‌رنگ کنیم


حجت الاسلام بهشتی درحالی که گفتگو برایش مشکل بود؛ گفت: «...در هنگام حادثه فقط یک جوان مسجدی به همراه همسرش بر بالینم حاضر شد و آن دختران را شناسایی کرد، با اینکه در این روزها از لحاظ روحی و جسمی، بدترین روزهای زندگیم را سپری می‌کنم، اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبه عمومی، خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم، البته طوری این مسئله باید هشدار داده شود که مقدمه‌ای برای مقابله با وضعیت اسفبار حجاب در شهمیرزاد شود.

وی ادامه داد: البته این حرف درست است که فقط بد‌حجابی منکر نیست و منکرات دیگری هم مانند دروغ‌ها و غیبت‌هایی که در مجالس گفته می‌شود و فسادهای دامنگیری که وجود دارد و باید با آنها برخورد شود، اما ما نباید مسئله برخورد با بد‌حجابی را کم‌رنگ کنیم.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر به فرمانده پاسگاه شهمیرزاد چند بار تاکید کرده که برای پیگیری موضوع پیشم بیایید، اما هنوز کسی نیامده است البته تعدادی از مسئولان، روحانیت و بسیجیان شهر به ملاقاتم آمده و جویای حالم شده‌اند که از همه آنها سپاسگزارم، ولی جای تعجب است که از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهر، شهرستان و یا استان هنوز کسی خبرم را نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود.

دادستان مهدیشهر: تحقیقات تمام نشود اجازه اظهار نظر نداریم

دادستان مهدیشهر نیز در خصوص آخرین روند سیر تکاملی پرونده قضایی طرفین، خود را مجاز به مصاحبه با خبرنگار مهر ندانست.

حسین رجبی گفت: نباید انتظار داشته باشید که درباره موضوع محرمانه "ضرب و شتم در انظار عمومی" به شما پاسخگو باشم، حضور شما بعنوان خبرنگار نزد بنده اصلا صحیح نیست، تا تحقیقات تمام نشود، اجازه نداریم هیچگونه اظهار نظر و مصاحبه‌ای داشته باشیم، اما مطمئن باشید که موضوع در مرحله تحقیقات قرار دارد.

انتقاد از به حاشیه رانده شدن امر به معروف و نهی از منکر

چندی پیش آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پس از مجروح شدن دو طلبه آمر به معروف در تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: اینکه همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر وظایفی بر عهده دارند، قطعی است اما با اینکه قانون اساسی تصریح داشته که حدود و کیفیت امر به معروف و نهی از منکر را قانون مشخص می‌کند، متاسفانه قوه مقننه این کار را زمین گذاشته است.

وی افزود: متاسفانه در طول عمر انقلاب روسای جمهوری آمده‌اند و به قوای دیگر تذکر داده‌اند اما در مورد این اصل زمین مانده به کسی تذکر نداده‌اند، در حالی که این مسئله از مصادیق مهم تذکر قانون اساسی است.

این آخرین ضرب و شتم آمران به معروف نیست


متاسفانه این چندمین باری است که قداست لباس روحانیت آن هم در قامت یک آمر به معروف وناهی از منکر، از بین رفته و شان روحانیت به راحتی مورد توهین قرار می‌گیرد، اتفاقاتی نظیر این حادثه که برای حجت الاسلام سید علی بهشتی در شهمیرزاد (استان سمنان) رخ داد؛ کم نیست، پیش از این حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری در خیابان 30 متری نیروی هوایی تهران، حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خیابان شریعتی پایتخت، یک روحانی در منطقه تهرانپارس و حاج آقا خیراندیش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و ... همگی بخاطر انجام به تکلیف شرعی خود و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کتک خورده و در برخی موارد دچار صدمات جبران ناپذیری شده‌اند.

در جامعه امروز ما با توجه به هجوم دشمنان از راه‌های مختلفی نظیر سایت‌ها و ماهواره‌ها، اخبار مشکلات اخلاقی نگران کننده شده و شاید علت عمده آن، نداشتن متولی خاصی برای پیدا کردن راهی علمی و عملی برای حل این مشکلات است.

قطعا اگر به مسائل اخلاقی در جامعه اهمیت داده نشود باعث ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی می‌شود و مفاسدی مانند بدحجابی و زیاد شدن مواد مخدر در جامعه به مرحله بحرانی خواهد رسید، پس مسئولان، مردم و کارشناسان، چاره‌ای بیندیشند وگرنه فردا خیلی دیر است.

باید به این اعتقاد برسیم که امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک عزم ملی دارد، ما امروز نیازمند یک نهضت همگانی در کشور هستیم تا به وسیله آن بتوانیم همان گونه که نسبت به نماز و روزه حساس هستیم، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نیز حساس باشیم.

پس باور کنیم که اگر تذکر لسانی بعنوان بخشی از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، هیچ منکری در جامعه باقی نمی‌ماند. "به امید آن روز


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 9:11 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

نگاه کردن به یک عقرب در فاصله چند متری هم برای بسیاری از ما رعب آور است، حالا تصور کنید که یک عقرب پرنده وزوز کنان نزدیک شود و روی شانه انسان بنشیند.

به گزارش فارس، اگر از حشرات ترس دارید و گزیده شدن توسط یک عقرب پرنده هم با خواندن تیتر این خبر به ترس‌های شما اضافه شده باید به شما بگویم که ترستان را دور بریزید.

تصویر زیر نه یک عقرب پرنده بلکه نوعی از مگس است که برای کسی آزاری ندارد و گزنده هم نیست، این مگس که اندازه آن هم بسیار کوچکتر از یک عقرب و تنها چند میلی‌متر است دمی شبیه عقرب دارد که با وجود ظاهر ترسناکش نیش ندارد.







 


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 9:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 1617384