سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

رئیس سازمان هواشناسی کشور هم مانند دیگر رؤسا، کنفرانس خبری برگزار کرد.
رئیس هواشناسی: بله امسال نتونستیم هوای برفی و بارونی داشته باشیم، ولی قول می‌دم سال دیگه تا بتونیم هوای بارونی داشته باشیم.



اتوبان دو طبقه در اصفهان توسط احمدی نژاد افتتاح شد.


هِـــــی، یادش به خیر قالیباف گفت اتوبان دو طبقه می‌زنیم، که دولتی‌ها هر چی تونستن به این بنده خدا گفتن و سوژه طنزش کردن.



مشایی همچنان حاشیه ساز است.

مشایی: آره پسرم این شماره منه، هر وقت بازیگر معروفی شدی و مثل گلزار برات مشکل پیش اومد به این شماره بزنگ بیام کمکت.



تصویر زیر مربوط به آخرین جلسه شورای شهر تهران است.

قابل توجه اختلاف اندازها، می‌بینید که هم خانوم ابتکار هم خانوم احمدی‌نژاد چقدر با هم خوبن و حتی شوخی فیزیکی هم می‌کنن.



سردار رویانیان هم که مثل همیشه خندان و بشاشه.

فکر کنم کل مشکلات بنزین مملکت حل شده که اینجوری ماشاالله زده زیر قهقهه.



سعیدلو در کنفرانس خبری سخنرانی کرد.


والا نمیدونم این بنده خدا چی گفته که همراهانشون اینجوری از میدون در رفتن.



وزیر نیرو از وضعیت آب و برق و نیروی کشور گفت.

خدا بخیر بگذرونه؛ اینقدر وضع خرابه که خود وزیر هم  گریه‌اش گرفته و دستمال به دست شده.



پادشاه عربستان و هیلاری پشت درهای بسته جلسه برگزار کردند.


ملک عبدالله: الان میگم بچه ماهواره رو روشن کنن، یه کانالی هست به نام فارسی 1 بزن اونجا با هم ویکتوریا نگاه کنیم.



این روزها حتی حیوان‌ها هم به داد هم می رسن.

میمون: قبلا بهت گفته بودم اگه بازم شیرین‌کاری بکنی، حسابی لپتو می‌کشم!



ایتالیا با ادعای قاچاق اسلحه، معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی را بازداشت کرد.


البته اگه کشفیاتشون واقعا همین‌هاست، احتمالا جرم ایشون بدسلیقگی در انتخاب محموله قاچاقی هست!


[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 11:8 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نخستین تلفن همراه تمام مکانیکی ساخته شده در جهان از سوی شرکت سلسیوس رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، این گوشی که طراحی آن با الهام از ساعت‌های مکانیکی پیشرفته انجام گرفته، قرار است در نمایشگاه ساعت BaselWorld در سوئیس رونمایی شود.



بر اساس این گزارش تلفن همراه Celsius X VI II Papillon از 547 قطعه ساخته شده که اکثر آن‌ها با دست ساخته شده‌اند.

این گوشی تاشو مانند تمامی ساعت‌های سوئیسی خوب با استفاده از انرژی جنبشی حاصل از حرکات بدن انسان نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند که ممکن است درصورت کم بودن شارژ باتری و نیاز کاربر به انجام مکالمه ضروری اندکی مشکل ساز باشد.

در حال حاضر این تلفن همراه که برچسب قیمت 300 هزار دلاری برای آن تعیین شده، تنها یک مدل مفهومی به شمار می‌رود.
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 11:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
همشهری آنلاین: تصویب نهایی مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر کاهش 20درصدی تعرفه واردات خودرو موجب گمانه‌زنی‌های متفاوتی در زمینه تاثیر این اقدام بر قیمت خودروهای ساخت داخل و وارداتی در سال آینده شده است

درحالی‌که برخی کارشناسان با اشاره به اهداف نمایندگان مجلس برای این کاهش تعرفه در زمینه بهبود کیفی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط شرکت‌های خودروسازی، بر تاثیر مثبت این اقدام در کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید دارند، شرکت‌های خودروسازی این تعرفه را عامل کاهش کیفی و افزایش حداقلی قیمت‌ها در سال آینده قلمداد می‌کنند.

با وجود این به‌نظر می‌رسد کاهش تعرفه و افزایش واردات خودروهای روز دنیا با تغییر سلیقه و گرایش بیشتر مصرف‌کنندگان داخلی به استفاده از خودروهای وارداتی، تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد داشت.

افزایش حداقلی قیمت خودرو

مدیرعامل سایپا در پاسخ به خبرنگار ما در زمینه تاثیر کاهش تعرفه واردات خودرو بر قیمت و کیفیت خودروهای ساخت داخل و وارداتی با بیان اینکه سال آینده افزایش حداقلی در قیمت خودرو را اعمال خواهیم کرد،

گفت: کاهش تعرفه واردات خودرو برقیمت خودروهای ساخت داخل که محدوده قیمتی متفاوتی با خودروهای وارداتی دارند، تاثیر چندانی نخواهد داشت. نعمت‌الله پوستین دوز تصریح کرد: سعی می‌کنیم تاثیر کاهش تعرفه واردات خودرو  بر بازار را مدیریت کنیم تا حداقل افزایش را در قیمت خودرو شاهد بوده و ارزش افزوده را در زنجیره تأمین محصول مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی در محدوده رقابتی با تولیدات سایپا قرار ندارند، افزود: تغییر تعرفه واردات بیشتر به‌خودروهای با کلاس بالا اختصاص دارد و به همین دلیل بیشتر روی خودروهای وارداتی با قیمت بالا تاثیرگذار است.

بی‌اعتنایی خودرو‌سازان به کاهش قیمت

از سوی دیگر، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بی‌اعتنایی خودروسازان داخلی برای کاهش قیمت خودرو پس از بحران اقتصادی و نزول30 تا 40 درصدی قیمت خودرو در دنیا گفت: از خودروسازان داخلی خواستیم با توجه به این وضع 5 درصد در قیمت خود کاهش دهند اما متأسفانه جواب منفی شنیدیم.

سیدحسین هاشمی با بیان اینکه کاهش تعرفه خودرو نگران‌کننده نیست، گفت: با اینکه تعداد تولید خودرو افزایش و قیمت مواد اولیه کاهش یافت اما قیمت خودروی داخلی در ایران کاهشی نداشته است. وی تصریح کرد: 3 سال پیش یکی از بهترین قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان در مجلس به تصویب رسید اما خودرو سازان هنوز این قانون را اجرا نمی‌کنند.

واردات، تأثیری در کیفیت ندارد

همچنین عضو هیأت‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو،  با بیان اینکه برخلاف برخی تصورات، افزایش واردات خودرو و کاهش اشتغال داخلی تاثیر مثبتی بر کیفیت خودروهای تولیدی نخواهد داشت به ایسنا گفت: با افزایش واردات خودرو، خروج ارز در ازای واردات کالای مصرفی شدت خواهد گرفت و به‌دلیل کاسته شدن از توان صنعت داخلی نیز امکان سرمایه‌گذاری بیشتر برای افزایش کیفیت و فناوری صنعت وجود نخواهد داشت.
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 11:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
این خانواده عید ندارد ...+ عکس
در روزهایی که دلمشغولی ما خرید شب عید و دلمشغولی های معمول ایام آخر سال است و برای نو شدن سال لحظه شماری می کنیم ، خانواده ای در گوشه ای از پایتخت ، شهر من و شما دغدغه گشنگی دارند و سقفی که بالای سرشان نیست. نه از لباس نو خبری هست و نه از شیرینی و آجیل ، این خانوده امسال عید ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا» ، این خانوده در حالی به زندگی خود ادامه می دهند که در تأمین اولیه ترین نیازهای خود نیز ناتوان مانده اند و جبر روزگار آنچنان عرصه را بر آنها تنگ کرده که عید را هیچ ، زند گی را نیز از یاد برده اند.

پدر خانواده چندی است به علت تصادف رانندگی توان کار کردن را از دست داده و ظاهری آشفته به خود گرفته است و در نهایت ناتوانی در پرداخت اجاره منزل موجب شده تا 2 دختر و 2 پسر این خانواده همراه والدین خود در گوشه ای از خیابان روزگار را سپری کنند . اخیرا دختر کوچک این خانوده به علت بیماری به بهزیستی منتقل شده و اداره زندگی این خانواده تنها با کمک اهالی محل و آن هم به سختی میسر می شود.

تنها با لحظاتی معاشرت با این خانواده می توان آثار گشنگی و نا امیدی را به سادگی متوجه شد ، بله باورش سخت است که درست در زیر گوشمان خانواده ای در آستانه فرارسیدن عید دلمشغولی شان فرار از گرسنگی و پیدا کردن سرپناهی باشد.

این خـانواده در خیابان خـاوران روبروی ترمـینال خـاوران انتهای خـیابان میرزاده (8 متری مولا) گوشه ای از دیوار مـدرسه شهید مطهـری پناه گرفته اند و امید به واجدان من و تو دارند تا قدمی برداریم و سال خود را با احسان به پایان برده و سرمایه ای برای آغاز سال نو فراهم کنیم.

این قانون هستی است که هیچ نیکی و احسانی بی جواب نمی ماند.

به گزارش «فردا» آقای جوادی با شماره تلفن 09125083812آماده اطلاع رسانی و هماهنگی جهت کمک به این خانواده نیازمند است.



[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 11:5 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام به گروه کشورهای موسوم به 1 + 5 توصیه کرد: ایران به حق خود قانع است، پس دست از اشتباه تاریخی بردارید و به حق خود قانع باشید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حال تاکید کرد « باید ما هم در چارچوب شرایط جهانی به‌گونه‌ای عمل کنیم که سوء‌ظن آنها از بین برود.»

هاشمی رفسنجانی که در قالب توصیه‌های هفت‌گانه در روزهای پایانی سال 88 سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی در حوزه دیپلماسی خارجی و درخواست توصیه‌ای به کشورهای غربی و به طور اخص گروه کشورهای موسوم به 1 + 5 و سپس مسئولان و مدیران مرتبط داخلی، گفت: این کشورها عمدتاً بعد از انقلاب برخورد خوبی با ما نداشتند و کارهایی کردند که مناسب نبود، الان هم مسائل جدیدی پیش آمده؛ مثل مساله هسته‌ای و موشکی و یا مسائل دیگر که این‌ها دارند خصومت خودشان را تشدید می‌کنند و من مطمئن هستم این‌ها اشتباه می‌کنند و از این راه چیزی به دست نمی‌آورند و زحمت خودشان و ما را بیشتر می‌کنند.

رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که "فکر می‌کنم اگر آنها به حق خودشان قانع باشند ایران هم به حق خود قانع است" تصریح کرد: ما بارها تاکید کردیم که اصلاً در بحث هسته‌ای نمی‌خواهیم به طرف استفاده نظامی برویم؛ رهبری گفته‌اند و همه مدیران هم گفته‌اند. اگر بی‌اعتمادی هست باید تلاش کنند اعتماد را تقویت کنند؛ البته باید ما هم در چارچوب شرایط جهانی به‌گونه‌ای عمل کنیم که سوء‌ظن آنها از بین برود.
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 11:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خارجی‌ترین لایه اتمسفر خورشید که تنها در هنگام خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده است، ترکیبی از گازهای داغ است که تحت تاثیر میدان مغناطیسی ترکیبی در هم پیچیده و زیبا را خلق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تنها در تاریکی فانی خورشیدگرفتگی کامل است که می‌توان تاج درخشان نور را بر سر خورشید مشاهده کرد. هاله نورانی یا اتمسفر خارجی خورشید که معمولا در درخشندگی خورشید نامرئی به نظر می‌رسد، منظره‌ای بسیار زیبا را به وجود می‌آورد که عکسبرداری از آن امری بسیار مشکل خواهد بود.

تصویر بالا نتیجه ترکیب چندین عکس و فرایندهای ویرایش دیجیتال است که در آن می‌توان جزئیات دقیقی را از تاج نورانی خورشید در خورشید گرفتگی کامل سال 2008 مشاهده کرد. در این تصویر لایه‌های پیچیده و درخشان ترکیبی از گازهای داغ و میدان مغناطیسی خورشید به خوبی آشکارند.

خورشید گرفتگی کامل بعدی در ماه جولای رخ خواهد داد که امکان مشاهده آن تنها از بخشی کوچک از سیاره زمین در اقیانوس آرام و آمریکای جنوبی امکان پذیر خواهد بود.

[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 8:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تندباد و طوفان شدید برای دومین روز پیاپی با سرعتی بیش از 130 کیلومتر در ساعت استان اردبیل را درنوردید.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، تندباد شدید که نسبت به دیروز 20 کیلومتر نیز بر سرعت آن افزوده شده است، هم اکنون نواحی مرکزی، شمال شرقی و جنوبی استان را فراگرفته است.
سرعت تندباد و طوفان به حدی است که شهروندان اردبیلی شاهد بارش شدید خاک و سنگ ریزه از آسمان بوده و همین امر تردد در شهر و زندگی عادی مردم را به نحو محسوسی تحت تاثیر قرار داد.

در حال حاضر درختان بسیاری در سطح شهر شکسته و در نواحی حاشیه شهر و برخی از روستاهای شهر ستان اردبیل نیز شاهد فرو ریختن دیوار منازل و آسیب جدی به اماکن شخصی بوده‌ایم.
 
در سطح شهر اردبیل نیز به مغازه ها و اماکن مسکونی، تابلوهای تبلیغاتی و راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های روشنایی معابر عمومی، چندین دستگاه خودرو و ... خسارات زیادی وارد آمده است همچنین با توجه به سرعت و قدرت باد بسیاری از تیرهای چراغ برق در داخل شهرهای اردبیل، مشکین شهر، نمین، نیر و خلخال و نیز خارج از شهر را از جا کنده و موجب قطع برق بسیاری از نواحی این شهرستانها شده است.

هنوز برآورد مشخصی از خسارت‌های وارده به اماکن خصوصی و دولتی و نیز تاسیسات زیربنایی استان صورت نگرفته اما آنچه که هم اکنون قابل مشاهده است، پیش بینی می‌شود خسارات زیادی در این استان طی دو روز اخیر صورت گرفته باشد.

تداوم این شرایط جوی طی دو روز گذشته آلودگی هوای شهرستان اردبیل را به میزان قابل توجهی افزایش داده به طوری که گرد و غبار و آلاینده‌ها میزان دید در طول روز را کاهش داده و مشکلات تنفسی برای شهروندان ایجاد کرده است.

پیش از این مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از نصب دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا در سطح شهر اردبیل خبر داده بود اما به دلیل عدم تحقق این مهم میزان این آلاینده‌ها به صورت کامل مشخص نبوده و تماسهای مکرر خبرنگار مهر با مدیرکل محیط زیست استان نیز بی پاسخ مانده است.

طی دو روز آینده برف و باران اردبیل را فراخواهد گرفت

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر سرعت تندباد و طوفان فعلی در این استان را 120 کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

رسول همتی افزود: هم اکنون نواحی مرکزی و شمال شرقی استان تحت تاثیر تندباد و طوفان بوده و در نواحی شمالی استان بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این پدیده تا اواسط امشب در استان پایدار خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از عصر امروز سرعت تندباد و طوفان در این نواحی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل از بارش برف و باران در طی دو روز آینده در قسمت عمده‌ای از نواحی استان خبر داد و یادآور شد: از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارش‌زا و ناپایدار از سمت شمال غرب به کشورمان بارش برف، باران و هوای مه آلود استان را فراخواهد گرفت.

وی متذکر شد: همچنین از روز چهارشنبه با افت 5 تا 15 درجه‌ای دمای روبرو خواهیم بود و این شرایط تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.
 
برگزاری جشن‌های چهارشنبه آخر سال مهمترین نگرانی ستاد بحران استان اردبیل

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون تندباد و طوفان با بیش از 125 کیلومتر در ساعت بسیاری از نواحی این استان را تحت تاثیر قرار داده است.

علی اسلامی سرعت تندباد را 20 تا 25 کیلومتر بیشتر از سرعت تندباد روز گذشته عنوان کرد و افزود: هم اکنون تندباد در شهرستان‌های اردبیل، میر، هیر، خلخال، مشکین شهر، نمین و ... تداوم داشته و با شدت ادامه دارد.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شود تندباد تا نیمه شب امشب در استان در جریان باشد اضافه کرد: از بعدازظهر امروز بر شدت تندباد افزوده خواهد شد.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان اردبیل برگزاری جشن‌های چهارشنبه آخر سال را در این شرایط جوی عمده‌ترین نگرانی مدیران بحران استان برشمرد و تصریح کرد: بروز آتش سوزی با توجه به سنت دیرینه چهارشنبه آخر سال در این شرایط قابل پیش بینی و نگرانی است.

وی ابراز داشت: روشن کردن آتش بدون رعایت نکات ایمنی در این شرایط جوی باعث خواهد شد که آتش پخش شده و با غیرقابل کنترل شدن به شدت توسعه یابد.

 اسلامی از آمادگی و هماهنگی ستاد بحران استان با مراکز آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و ...خبر داد و از مردم استان خواست که به نکات ایمنی و هشدارهای کارشناسان توجه کرده و از روشن کردن آتش خودداری  نمایند و یا در مسیر تندباد آتش روشن نکنند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی کامل ستاد بحران استان در مقابله با حوادث طبیعی خاطرنشان کرد: خسارتهای ناشی از تندباد در طی دو روز گذشته در آینده نزدیک برآورد و اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان عمده‌ترین خسارتهای این پدیده را قطع برق در بسیاری از نواحی اردبیل و شهرستانهای مرکزی و شمال شرقی استان، قطع اشجار سطح شهر و نیز خسارت به تاسیسات برق و زیربنایی استان عنوان کرد.

80 درصد برق نواحی مرکز استان اردبیل قطع است

معاون بهره برداری شرکت برق استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قطع برق در شهرستانهای خلخال، نمین، مشکین شهر و به ویژه اردبیل گفت: هم اکنون بیش از 80 در صد برق این شهرستان‌ها قطع است.
 
محمدحسین دیده بان با اشاره به قطع کامل برق و مشکلات عمده در یکی از روستاهای شهرستان خلخال افزود: در نواحی مرکزی و جنوبی استان بیش از سایر مناطق با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

وی بیشترین مشکلات شرکت برق استان را در این شرایط جوی خسارت به خطوط هوایی عنوان کرد و ابراز داشت: شکستگی و سوختگی مقرها و پارگی کابلها و سیمها با واژگونی درختان عمده‌ترین دلایل قطع ارتباط در خطوط هوایی است.

دیده‌بان برخورد کابل با یکدیگر در اثر ورزش تندباد، شکستگی و سوختگی مقرها، ایجاد اتصال، قطع ارتباط سیمها و کابلهای توزیع برق، واژگونی تیر چراغ برق و ... را از مهمترین دلایل قطع برق در برخی از شهرهای استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 15 تیر چراغ برق به صورت کامل واژگون شده است تصریح کرد: واژگونی و قطع ارتباط این دکل های انتقال برق دلیل اصلی قطع برق قسمت وسیعی از شهرستان اردبیل می‌باشد.

معاون بهره برداری شرکت برق استان اردبیل با بیان اینکه هنوز برآورد کاملی از خسارتهای احتمالی انجام نشده است، اضافه کرد: تمام عوامل و گشتهای این شرکت به منظور ترمیم خطوط و اتصال ارتباط بسیج شده اند اما پایداری این شرایط جوی فعالیت‌ اکیپها را مشکل کرده است.
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 8:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یکی از اسرای واقعه تاسوکی که توسط گروه ریگی به اسارت در آمده بود به افشاگری‌ درباره جنایات این گروه تروریستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، رضا لکزایی پیش از ظهر امروز در چهارمین یادبود شهدای تاسوکی که با عنوان همایش اقتدار و سرافرازی در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اسارت خود به مدت پنج ماه توسط گروه تروریستی عبدالمالک ریگی، اظهار داشت: 25 اسفند ماه ما از زاهدان به سمت زابل در حرکت بودیم که در منطقه تاسوکی که یک ریگزار است با ایست و بازرسی عده‌ای که لباس نیروی انتظامی بر تن داشتند، مواجه شدیم.

وی ادامه داد: آنها اتومبیل را به سمت جاده خاکی هدایت کردند و به ما اعلام کردند که باز هم در جاده خاکی به مسیر خود ادامه دهیم، زمانی که ما را از اتومبیل پیاده کردند دستان ما را از پشت بستند و به چشمان ما چسب زدند.

این اسیر حادثه تاسوکی تصریح کرد: زمانی که تعداد اسرا به بیش از 40 نفر رسید یکی از آن افراد تیر هوایی شلیک کرد و دوستان وی ایست و بازرسی را جمع کرده و به ما ملحق شدند.

وی بیان داشت: در این لحظه بود که عبدالمالک فریاد زد که من می‌خواستم 500 نفر را بزنم ولی فقط 23 نفر کشته شدند.

وی اضافه کرد: آنها هفت نفر از ما را جدا کردند و مدتی در یک چادر در افغانستان نگهداری کردند، بعد از آن دو ماه در یک غار در کشور پاکستان بودیم و بعد از آن نیز دو ماه در یک خانه در پاکستان زندانی بودیم.
لکزایی گفت: مدتی که ما در غار زندانی بودیم، دو نفر که یکی را حاج ظاهر و یکی را حمید نهتانی می‌نامیدند که هر دو از قاچاقچیان بنام سیستان و بلوچستان بودند و همچنین سه نفر از پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

وی افزود: عبدالمالک با ملا کمال که تنها یکی از جنایت‌هایش به شهادت رساندن بیش از 30 نفر از سربازان نیروی انتظامی در یک کمین بوده نیز ارتباط داشت.

وی گفت: یک بار آنها به ما گفتند که به خانواده‌های خود زنگ بزنید و بگویید که بروند استانداری و از دولت بخواهند که مقدمات آزادی شما را فراهم کند.

لکزایی ادامه داد: وقتی من با برخی از آنها صحبت می‌کردم، می‌گفتند که ما برای عملیات‌های انتحاری ثبت‌نام کردیم و زمانی که من به آنها می‌گفتم حیف نیست که خود را به کشتن می‌دهید، می‌گفتند نه و زمانی که من برای اینکه بفهمم کجا قرار است توسط آنها منفجر شود از آنها پرسیدم مگر جایی است که بخواهید منفجر کنید، می‌گفتند بله و آن مصلای تهران است.

*15 زندانی داشتیم که در زمان رئیس‌جمهور قبلی 10 نفر آنها را آزاد کردیم

وی گفت: آنها می‌گفتند که ما 15 زندانی داشتیم که در زمان رئیس‌جمهور قبلی 10 نفر آنها را آزاد کردیم ولی با تغییر رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور جدید گفت که ما اسرا را به شما نمی‌دهیم و ما هم شما هفت نفر را گرفته‌ایم تا پنج زندانی خود را آزاد کنیم.

این اسیر حادثه تاسوکی با بیان اینکه به جز قاچاقچیان عده دیگری هم با عبدالمالک همکاری می‌کردند، بیان داشت: زمانی که ما در غار زندانی بودیم آنها منطقه را بلد نبودند و چندین نفر از اهالی که از فقر و مشکلات مالی شدید رنج می‌بردند با او به عنوان راه بلد همکاری می‌کردند.

وی تصریح کرد: من یک بار به یکی از آنها گفتم شما چرا با دولت ما سر میز مذاکره نمی‌نشینید، پاسخ داد «ما گفتیم که عده‌ای از ما، عده‌ای از شما، عده‌ای از عربستان و با حضور تعدادی از خبرنگاران در یک کشور ثالث مذاکره داشته باشیم که این گفته آنها ارتباط آنها با عربستان را نشان می‌دهد.»

لکزایی ادامه داد: همچنین زمانی که تعدادی از آنها به تمرین تیراندازی می‌پرداختند با زبان عربی صحبت می‌کردند و زمانی که من این موضوع را سئوال کردم، گفتند که استاد ما عرب بوده است ولی اکنون توسط دولت ایران دستگیر شده است.

*فتواهایی که عبدالمالک می‌خواند به یکی از مفتی‌های وهابی شبیه بود

وی خاطرنشان کرد: همچنین شباهت فتواهایی که عبدالمالک می‌خواند با یکی از مفتی‌های وهابی سعودی ارتباط این گروه با عربستان را نشان می‌دهد.
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 8:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطع نامه ای اهمیت فرهنیگ و تاریخی مهمترین عید باستانی ایران را به رسمیت شناخت.


به گزارش خبر آنلاین به نقل از بی بی سی، نمایندگان این مجلس در ذیل این قطع نامه نوروز را به ایرانی‌ها و همه کسانی که آن را جشن می‌گیرند، تبریک گفته است.

مایکل هوندا، یکی از نمایندگان ایالت کالیفرنیا در کنگره، تهیه کننده اصلی این قطعنامه است. بیشترین تعداد ایرانی ها در آمریکا در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

تلاش مشابهی در اتحادیه اروپا نیز در تجلیل از سنت نوروز در جریان است و این در حالی است که چهارم اسفند (?? فوریه) مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای نوروز را به عنوان یک مناسبت جهانی به رسمیت شناخت.

جالبت توجه این است که در داخل ایران بر این نکته تاکید می شو که در صورت عدم توجه و برنامه ریزی لازم برای شناسایی و معرفی سنت نوروز با محتوایی ایرانی- اسلامی، غربی ها این سنت را به سود خود و با بی توجهی به بعد دینی این سنت مورد معرفی جهانی قرار خواهند داد. در همین راستا گفته می شود که مجلس شورای اسلامی در نظر دارد برای معرفی نوروز با محتوای ایرانی- اسلامی تلاش هایی را در اجلاس بین المجالس که فروردین ماه سال آینده در بانکوک برگزار می شود، انجام دهد.

گفتنی است علاوه بر ایران، نوروز در چند کشور از جمله افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، پاکستان و ترکیه نیز جشن گرفته می‌شود.

در قطعنامه نوروز آمده "بیش از ??? میلیون نفر در جهان از جمله در امریکا، ایران و کشورهای آسیای میانه، جنوب آسیا، قفقاز و مناطق دریای سیاه و بالکان نوروز را جشن می‌گیرند."

جودی بیگرت، از نمایندگان ایالت ایلینوی نیز گفت مهم است که در آستانه نوروز از سهمی که ایرانیان در جامعه آمریکا داشته اند قدردانی شود.

او گفت: ایرانی تبارها بافت اجتماعی و اقتصادی جامعه آمریکا را غنی کرده اند.

گروه های مدنی ایرانیان از جمله اتحادیه روابط عمومی ایرانیان آمریکایی، پایا، برای تصویب این قطعنامه که پیش نویس آن حدود یک سال پیش توسط مایکل هوندا به مجلس نمایندگان تسلیم شده بود، تلاش زیادی کردند.

[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 8:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به گزارش «شیعه نیوز» به دنبال درج خبر تغییر نام تونل در دست احداث «الغدیر» واقع در تقاطع عمار یاسر شهر مقدس در مورخه 22 اسفند، شهرداری و شورای اسلامی شهر همچنان سکوت اختیار کرده اند.
 
یک منبع اگاه امروز در تماس با خبرنگار ما از انتقاد شدید دو تن مراجع معظم تقلید در خصوص این تغییر نامگذاری خبر داد.
 
با این حال ظاهرا شهرداری و شورای شهر مصالح خود را در سکوت و بی اعتنایی به افکار عمومی و اعتراض مراجع معظم تقلید می دانند.
 
نام جدید این تونل از «الغدیر» به « 9دی»  تغییر داده شده است و این در حالی است که با توجه به پروژه های زیادی که در  هسته مرکزی شهر در حال احداث می باشد شهرداری و شورای شهر می توانستند به نام مبارک الغدیر جسارت ننموده و با بی تدبیری نام باشکوه  روز «9دی»  را نیز تحت الشعاع این اقدام که نشان از عدم مدیریت صحیح در تصمیم گیری ها می باشد قرار نگیرد.
 
چنانچه مسؤلین ذیربط حاضر به احترام و پاسخگویی به افکار عمومی و نصایح مرجعیت شیعه نگردند روند این پیگیری در پایتخت دنبال خواهد شد و ایمان داشته باشید این حرکت به سود دنیا و اخرتتان نخواهد بود.
 


لازم است برای برخی افراد که ظاهرا اشنایی کمی با فرهنگ غدیر دارند در یک جمله بگوییم هدف از به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و به زمین ریخته شدن خون شهدا، برای اعتلای نام غدیر و تقویت تفکر علوی بوده است!
[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 8:29 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 1620269