سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

درخواست پناهندگی ایرانیان در خارج از کشور در 4 سال گذشته، روندی رو به افزایش داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، طبق آمار کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، در این سال‌ها همه ساله پرونده‌های ایرانیان متقاضی پناهندگی که از طریق این سازمان درخواست پناهندگی از دیگر کشورها داشته‌اند رو به افزایش بوده است.
براساس همین گزارش، تعداد متقاضیان پناهندگی از طریق کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل طی سه سال گذشته از 15 هزار به 18 هزار نفر افزایش یافته است.
بنابر این گزارش، بیشتر ایرانیان از طریق ترکیه درخواست پناهندگی داشته‌اند و بررسی تقاضای برخی از آنها، گاه ماه‌ها و یا سال‌ها طول می‌کشد.
کشورهای اروپایی به دلیل نزدیک‌تر بودن نخستین مقصد ایرانیان پناهنده هستند.

[ یکشنبه 91/9/26 ] [ 8:35 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..؟
 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)
 
در تحقیقی جدید شکل و شمایل بینی ها در جهان شناسایی شده و در این بین به 14 نوع مختلف تقسیم شده است.

 

دیلی میل نوشت: شاید باورتان نشود که بینی وین رونی فوتبالیست معروف انگلیسی از جذابترین نوع بینی ها (snub ضخیم و کوتاه) در این کشور محسوب می شود. در اولین نظرسنجی جهانی درباره انواع بینی ها 14 نوع مختلف شناسایی شده و برای فهمیدن ویژگی های آن با بینی افراد معروف مقایسه و شبیه سازی شده است.

 

بینی با لبه های راست یا بینی نقاشی شده، بینی متعلق به پرنسس کمبریج یعنی ملکه بعدی انگلیس - کیت- است که مورد علاقه هنرمندان و زیبا دوستان بوده و در نوع خود جذاب و بی نظیر محسوب می شود. پروفسور آبراهام تامیر با مطالعه و تصویر برداری از 1300 نفر با بینی های مختلف توانسته اولین تحقیق رسمی و اکادمیک را در مورد انواع بینی ها در جهان انجام دهد.

 

وی بینی ها را از نوع "گوشتی" تا نوع "آسمانی" طبقه بندی کرده است. عام ترین بینی در بین مردان در تقسیم بندی انجام شده توسط پروفسور آبراهام تامیر بینی گوشتی است. ( البته این بینی در ایران معروف به بینی نوک عقابی است) که سمبل بینی مطالعه شده بینی پرنس فیلیپ شوهر ملکه الیزابت است که گفته می شود بینی یک چهارم از 1300 فرد بررسی شده مانند بینی پرنس فیلیپ بوده است.

 

پروفسور آبراهام که مقاله اش در مجله جراحی کرانیو چاپ شده ویژگی هایی مانند سخاوتمند بودن، عاطفی ،کمک کننده و حساس بودن را از جمله ویژگیهای افراد مورد مطالعه با بینی های گوشتی دانسته است. اما در این تحقیق این واقعیت نیز نمود یافته که دارنده بینی های گوشتی و یا مدل شاهینی (Hawk) که باربارا استریسند نمونه آن است، چندان بینی های جذابی نیستند.

 

9 درصد از تحقیق شوندگان بینی موسوم به بینی رومی  (تام کروز) دارند. جاه طلبی، شجاعت و روشنفکری در افراد با بینی رومی بیشتر از بقیه دیده می شود.

 

سه درصد از تحقیق شوندگان همچنین دارای بینی موسوم به کلاسیک یا یونانی بودند که در این بین بینی فابرگاس بازیگر آرسنال در این دسته جای گرفته است.

 

پروفسور آبراهام بینی دانیل رادکلیف بازیگر هری پاتر را بعنوان بینی عقابی تعریف کرده است که 9 درصد از پرسش شوندگان دارای چنین دماغی بوده اند. فرد جنگجو و نیز متخصص امور بیزینس دارای چنین بینی هایی هستند.

 

بینی های آسمانی که 13 درصد دارای چنین بینی هایی هستند از جمله بینی های متعلق به بازیگران خوش نقش مانند کری مولیگان است.

 

از هر 25 نفر یک نفر نیز مانند لنین دارای بینی گسترده با سوراخهای بزرگ بودند.

 

 از هر 200 نفر نیز یک نفر دارای دماغ نوک منقاری است که لئو مک کرن از جمله این افراد است.(یک زمانی در تهران این نوع بینی موسوم به بینی کوفته ای- سالکی بود.)

 

بینی پوزه دراز نیز کمیاب بوده و نمونه این بینی را می توان روی تصاویری از صورت نیکسون رییس جمهور فقید امریکا دید. دماغ پالمر تامکینسون در این تحقیق فقط یک نمونه بوده که این نکته نیز جالب توجه بود. بینی هری ردنپ فوتبالیست معروف انگلیسی نیز که از هر 50 نفر یکی دارای چنین بینی است، قابل توجه در این تحقیق بوده است.

 

سیمون ویتنی از جراحان زیبایی می گوید نتایج بدست آمده که اغلب روی بینی اروپایی ها مصداق دارد، با آنچه در دیگر نقاط جهان روی صورت افراد مختلف وجود دارد، متفاوت است و آن طوری نیست که پروفسور آبراهام گفته است. وی افزود بسیاری مدل بینی آنجلینا جولی را دوست دارند اما در لیست آبراهام نیست!

 

به گفته وی بینی مستقیم و سر راست در نظر مردان بینی جذابی محسوب می شود و در دید عموم بینی گوشتی خیلی محبوبیت ندارد.

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

دماغ ضخیم و کوتاه  ( وین رونی ستاره منچستر )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی با لبه های راست یا بینی نقاشی شده ( کیت میدلتون )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی فلشی ( پرنس فیلیپ شوهر ملکه الیزابت )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی نوک شاهینی ( باربارا استرایسند )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

دماغ کوچک با حالت اشاره ( هلن میرن , هنرپیشه فیلم ملکه )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی موسوم به کلاسیک یا یونانی  ( فابرگاس بازیگر آرسنال )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی دانیل رادکلیف بازیگر هری پاتر را بعنوان بینی عقابی

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی موسوم به بینی رومی (تام کروز)

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی نوک منقاری ( لئو مک کرن )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی های آسمانی (کری مولیگان )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

دماغ نوک منقاری است ( لنین )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی هری ردنپ فوتبالیست قدیمی و معروف

از هر 50 نفر یک نفر چنین دماغی دارد

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

بینی پوزه دراز (نیکسون )

 
14 نوع بینی در جهان داریم ! بینی شما کدام است..(تصاویر)

دماغ پالمر تامکینسون


[ شنبه 91/9/25 ] [ 10:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

نیروی دریایی ژاپن تصویر سقوط یک بشقاب پرنده را در سواحل این کشور منتشر کرده است.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جپیک، انتشار تصویر سقوط این بشقاب پرنده که در روز چهارم دسامبر رخ داد پرسش های زیادی را در وب سایت های جهان برانگیخته است.
در تصویر می توان شئ مدور را به رنگ صورتی مشاهده کرد که به وضوح مشخص است که تصویر متعلق به یک هواپیما یا یک هلی کوپتر نیست. فرضیه های بی شماری در مورد ماهیت این شئ در وب سایت ها مطرح شده اند.
وضوح تصویر موجب شده تا  بسیاری از افراد بر فرضیه وجود موجودات فرازمینی  دوباره تاکید کنند. به نوشته روزنامه هفنیگتن پست، سقوط این بشقاب پرنده توسط شاهدان معتبری گزارش شده است. درواقع، ماموران پلیس، امدادگران و نیز روزنامه نگاران سقوط و فرو رفتن این بشقاب پرنده را در آب های ساحلی ژاپن دیده و آن را گزارش داده اند.
با این حال، مشاهده "یوفو ها" یا بشقاب پرنده ها از دیر باز جزو مسائل مورد علاقه افکار عمومی بوده و با پیدایش اینترنت دامنه آن گسترش یافته است. در برخی عکس های دیگر که به تصویر بشقاب پرنده ها منسوب شده اند می توان همین هاله صورتی را مشاهده کرد.
بنابراین خبر سقوط یک بشقاب پرنده در سواحل ژاپن را باید با تردید نگریست.

[ شنبه 91/9/25 ] [ 9:26 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

مردم بسیاری از نقاط چین هنگام غروب وقتی سه خورشید را در آسمان دیدند وحشت کرده و تصور کردند که پایان جهان است.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم مناطقی از چین دیروز سه خورشید را هنگام غروب مشاهده کرده و گمان بردند که پایان جهان است.
با تمام فرضیه هایی این روزها که در مورد پایان جهان مطرح می شوند، چینی ها به وحشت افتاده و فکر کردند که پایان جهان فرا رسیده است.
در حالی که مشاهده سه خورشید یک پدیده آب و هوایی به نام "پارهلیا" یا "سانداگ" همان  پدیده خورشید کاذب است. این پدیده هنگامی رخ می دهد که خورشید نزدیک به افق بوده  و نور آن از ابرهای پراکنده در ارتفاع بالا بتابد و بلورهای یخ  موجود درهوا نور آن را بشکنند.
به هر حال، ترس چینی از این پدیده عادی آب و هوایی بی مورد بود.

[ شنبه 91/9/25 ] [ 9:26 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]


برای واقعی‌تر جلوه دادن این فیلم تبلیغاتی ـ سرگرمی، این شرکت با ارسال ایمیل به یکی از افسران سابق هوانوردی آمریکا در خصوص داده‌های مورد نیاز برای تاباندن تصویر بر سطح ماه سؤال کردند
کد خبر: 291172
تاریخ انتشار: 23 آذر 1391 - 12:06

ایده یک شرکت تبلیغاتی مبنی بر نشان دادن لوگوی یک محصول بر سطح ماه، باعث هراس مسؤولان ناسا شد و کارشناسان فضایی هشدار دادند که این اقدام می‌تواند امنیت ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر بیندازد!

به گزارش ایسنا، این برنامه بخشی از شوخی سالانه «جیمز ولاکوت» و همکارانش در شرکت تبلیغاتی Cherryduck بود که وانمود کردند قصد دارند نام تجاری خیالی Mooncheeze را بر روی ماه بتابانند.

برای واقعی‌تر جلوه دادن این فیلم تبلیغاتی ـ سرگرمی، این شرکت با ارسال ایمیل به یکی از افسران سابق هوانوردی آمریکا در خصوص داده‌های مورد نیاز برای تاباندن تصویر بر سطح ماه سؤال کردند، اما به شوخی بودن این طرح اشاره‌ای نکردند.

مدیر این شرکت با ارسال ایمیل به «رابرت گوترو» از کارشناسان ناسا، اعلام کرد که آنها با ساخت یک پروژکتور پر قدرت، در تدارک برنامه‌ای برای تاباندن لوگوی محصول یک کارخانه پنیرسازی بر روی ماه در قالب یک برنامه تبلیغاتی بوده و نیازمند دریافت اطلاعاتی در این زمینه هستند؛ اما این خبر به سرعت به افسران ارشد ناسا رسید و چندین ایمیل برای مدیر این شرکت ارسال شد که نشان می‌داد ایده این شوخی کاملا جدی گرفته شده است.

«جاشوآ بوک» یکی از کارشناسان ستاد اکتشافات و مأموریت‌های فضایی ناسا در واشنگتن در پاسخ اعلام کرده بود که قوانین بین‌المللی محدود کننده‌ای برای تاباندن پرتوهای لیزر به فضا وجود دارد و این اقدام تبلیغاتی کاملا غیرقانونی است.

در ایمیل «بوک» تأکید شده بود: اگر شما پروژکتور پرقدرتی با قابلیت تاباندن نور بر سطح ماه طراحی کرده‌اید که احتمالا می‌تواند امنیت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را به مخاطره بیندازد، ناسا باید به طور کامل در جریان این امر قرار گیرد.

چند ساعت بعد نیز ایمیل دیگری برای این شرکت ارسال شد که کارشناسان علوم فضایی اعلام کرده بودند، برای انجام این پروژه تبلیغاتی آنها باید با تنظیم‌کنندگان مقررات هوایی کشور خود تماس برقرار کرده و مجوز دریافت کنند.

«ولاکوت» تأکید کرد: تماس هایی نیز از مأموران پلیس فدرال دریافت کردیم، اما هیچگاه فکر نمی کردیم که یک شوخی ساده بتواند این گونه باعث هراس ناسا شود.

در نهایت با رفع سوء‌تفاهم ایجاد شده، پروژکتور پر قدرت لیزری از فوم سیاه با هزینه 15 پوند ساخته و این فیلم تبیلغاتی ـ سرگرمی به عنوان شوخی پایان سال میلادی ساخته شد.


[ شنبه 91/9/25 ] [ 9:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

روزنامه خراسان نوشت:
یک مسئول نفتی مستقر در یکی از استانهای جنوبی کشور و چند تن از کارکنان زیر دست وی طی روزهای اخیر و پس از بررسی بازرسان این وزارتخانه دستگیر شده اند.
این افراد متهم هستند بخشی از تولیدات مجتمع محل فعالیت خود را با دستکاری یکی از کنتورهای اندازه گیری، در لیست ثبت نکرده و در بازار آزاد می فروختند که از این راه، صدها میلیون تومان سود به دست آورده بودند.

[ شنبه 91/9/25 ] [ 9:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

مردی که در بین هواداران محمد مرسی در تظاهرات روز اخیر در مصر حضور داشته شباهت عجیبی به رئیس جمهور مصر را دارا است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سایت راشا تودی باانتشار تصاویر این فرد به شباهت بسیار بالای این فرد با محمد مرسی ،رئیس جمهور مصر اذعان کرده است.
این مرد مصری در پاسخ به این سوال که چرا طرفدار محمد مرسی است ، گفت که به دلیل اینکه مرسی حافظ قرآن بوده و مردی محترم بشمار می رود ، از طرفداران او بشمار می رود.

[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 1:25 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

درپی تصویب ضرورت موافقت ولی قهری یا حاکم شرع برای صدور گذرنامه برای دختران زیر 40 سال درکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: همانگونه که زن حتی در سن 40 – 50 سالگی باید با اجازه همسر خود گذرنامه دریافت کند، دختر نیز باید با اذن پدراین کار را انجام دهد.
زهرا سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: درحال حاضر دختران 18 ساله می‌توانند بدون اذن پدر گذرنامه بگیرند، این در حالی است که در اسلام پدر بر دختر ولایت دارد و در موارد متعدد مانند ازدواج دختر با اذن ولی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما قانونی تصویب می‌شود که همین دختر بدون اذن ولی می‌تواند از کشور خارج شود و چنین قانونی اجازه شرع ندارد.
وی در عین حال اظهارکرد: اگر دختری به سن 40 سالگی برسد، چون سن عقلی او کامل شده است، می‌تواند خودش برای خروج از کشور برای مواردی مانند فرصت‌های مطالعاتی و اخذ تخصص تحصیلی تصمیم بگیرد، اما دختران زیر 40 سال از نظر شرعی نیز مجاز نیستند که بدون اذن ولی گذرنامه دریافت و از کشور خارج شوند.
سجادی در پایان درباره این نکته که دختران حتی بدون اذن ولی و با حکم دادگاه می‌توانند ازدواج کنند، گفت: در شرایط خاص و هنگامی که ولی شرایط لازم را نداشته باشد، این حکم صادر می‌شود.

[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 1:24 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

انتشار خبر و تصویر حضور یک مرد نورانی با لباس عربی در مسجد النبی به داغ ترین موضوع سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی مطبوعات سعودی تبدیل شد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالواحد الحطاب" مدیر روابط عمومی ریاست مسجد النبی تأکید کرد: همه مسائل مطرح شده چیزی جز مونتاژ تصاویر نیست.
این درحالی است که روزنامه سعودی "عکاظ" به نقل از "سعد العوفی" مدیر مرکز تلویزیون مدینه اعلام کرد: در این واقعه نور بر یکی از افراد منعکس شده؛ و دوربین ها این ماجرا را هنگام نماز جمعه در مسجد النبی ثبت کردند.
"شیخ دکتر غازی المطیری" استاد هیأت امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه اسلامی مدینه نیز دراینباره گفت: نباید با عجله و شتابزدگی، درباره این رویداد تصویری اظهار نظر کرد.
المطیری افزود: نخست اینکه افراد متخصص باید درباره این نور اظهار نظر کنند؛ و دوم اینکه قبل از توصیف موضوعی درخصوص عالم غیب باید تحقیق کرد.
روزنامه عکاظ تأکید کرد: با آغاز خطبه جمعه شیخ عبد المحسن القاسم در ساعت 14 و 30 دقیقه ظهر، این رویداد باعث ترس برخی از حاضران شد، برخی از افراد نیز تصور کردند که آن فرد موجودی غیر از انسان است.

[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 1:23 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

شورای اطلاعات ملی آمریکا با ارائه گزارشی از وضعیت جهان در سال 2030 پیش بینی کرد که ناآرامی‌ها در خاورمیانه همچنان ادامه یابد و مساله فلسطین تا این سال به طور کامل حل و فصل نشود.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای اطلاعات ملی آمریکا با ارائه گزارشی اعلام کرد که منطقه خاورمیانه تا سال 2030 شاهد بیشترین تغییرات در سطح جهان خواهد بود.
بنابر این گزارش جنبش‌های جوانان که هم اکنون فعالیت‌های خود را در خاورمیانه آغاز کرده‌اند تا سال 2030 توانای بیشتری به دست می‌آورند و می‌توانند قدرت خود را در خاورمیانه به اثبات برسانند.
شورای اطلاعات ملی آمریکا همچنین پیش بینی می‌کند که ناآرامی‌های در برخی کشورهای خاورمیانه که هم اکنون در آن گروه‌های مختلف قومی و مذهبی وجود دارند ادامه یابد که نمونه بارز این کشورها عراق، سوریه، لیبی، بحرین و یمن است.
درخصوص صلح اعراب و رژیم صهیونیستی نیز شورای مذکور پیش بینی می‌کند تا سال 2030 دو طرف به توافق کلی دست نیابند.
بر اساس این گزارش رسیدن به راه حلی دائم و کارآمد درخصوص صلح اعراب و اسرائیل نیازمند یک سلسله حوادث دراماتیک است اما نزدیکترین سناریو در این خصوص این است که تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس تا سال 2030 محقق نخواهد شد.
درخصوص وضعیت ایران تا سال 2030 نیز شورای اطلاعات ملی آمریکا پیش بینی کرده در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تنش غرب با ایران بسیار زیاد خواهد شد اما گزینه محتمل این است که به دلیل فشارها، ایران به سمت غرب نزدیکتر می‌شود.
گزارش مذکور همچنین به وضعیت القاعده در سال 2030 پرداخته و پیش بینی می‌کند القاعده در این سال دایره اقدامات تروریستی خود را گسترش می‌دهد و در این خصوص کارکشته‌تر خواهد شد.
هم‌چنین در این گزارش که توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تهیه شده پیش‌بینی شده است قدرت آسیا در جهان تا سال 2030 بیش از آمریکا و اروپا خواهد بود.
براساس این گزارش، چین ظرف دو دهه به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان از آمریکا پیشی خواهد گرفت.
در این ارزیابی همچنین نسبت به رشد کمتر اقتصادی و افت استانداردهای زندگی به دلیل افزایش سن جمعیت در کشورهای پیشرفته هشدار داده شده است.
تنظیم کنندگان این گزارش با عنوان "جریان‌های جهانی 2030" اعلام کردند که هدف این تحلیل و پیش‌بینی، تشویق تفکر استراتژیک است.
این گزارش هر چهار سال یک بار منتشر می‌شود و حاصل تلاش "شورای اطلاعات ملی" (ان.آی.سی) برای نگاه به "جریان‌های فراتری" است که دگرگونی‌های جهانی را سبب می‌شوند.
"ان آی سی" تصریح کرد که آسیا تا سال 2030 "در مجموع" قدرت بیشتری از کل قدرت آمریکا و اروپا خواهد داشت. اندازه جمعیت، تولید ناخالص ملی، مخارج نظامی و سرمایه گذاری در فناوری در این محاسبه مد نظر قرار داده شده‌اند.
در این گزارش آمده است: چین احتمالا به تنهایی بزرگترین اقتصاد جهان را خواهد داشت و چند سال قبل از 2030 از آمریکا پیشی خواهد گرفت.
براساس این گزارش، آمریکا ظرف دو دهه آینده در زمینه انرژی به استقلال دست خواهد یافت و اندازه جمعیت شهرنشین در جهان به شدت افزایش خواهد یافت.

[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 1:21 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 1619988