سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
تاجگردون که نامش در ذیل دعوت‌نامه فراکسیون اقلیت مجلس از خاتمی برای حضور در انتخابات آمده است، نگارش این نامه را تکذیب کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس درحالی که تنها سه ماه تا انتخابات 24 خرداد 92 باقیست و گمانه‌زنی‌های زیادی برای حضور افراد در انتخابات مطرح است؛ اخیراً در فضای رسانه‌ای کشور خبری مبنی بر نامه چند تن از اصلاح‌طلبان مجلس به خاتمی برای دعوت از وی به منظور حضور در انتخابات و پاسخ مثبت وی به این دعوت منتشر شد.

در این نامه که محمدرضا تابش و غلامرضا تاجگردون نیز از امضا کنندگان آن بودند؛ گفته شده بود رئیس دولت اصلاحات هم این نامه را پذیرفته و حضور خود در انتخابات را قطعی اعلام کرده است.

بر همین اساس غلامرضا تاجگردون از نمایندگان اقلیت مجلس نهم ضمن تکذیب نگارش چنین نامه‌ای به خبرنگار فارس گفت: من خاتمی را بسیار قبول دارم و اگر بیایید حتماً به وی رای می‌دهم اما از این نامه خبر ندارم.

وی در عین حال تصریح کرد: خاتمی عاقل‌تر از این است که با توصیه کسی کاندیدا شود و خودش هر وقت تشخیص دهد کاندیدا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به سید محمد خاتمی نیز با بیان اینکه بعید می‌دانم این نامه درست باشد، درباره قطعیت حضور خاتمی در انتخابات 92 به دیدار هفته گذشته خود با خاتمی و مثبت نبودن و عدم‌جمع‌بندی وی برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: بعد از عید و اواخر فروردین فضا روشن‌تر می‌شود اما خاتمی شخصاً علاقه‌ای به حضور ندارد اما عقل جمعی اصلاح‌طلبان در آمدن یا نیامدن وی موثر خواهد بود.

محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمی و یکی از نمایندگانی که نام وی نیز جز امضاکنندگان این نامه بود ضمن سکوت درخصوص صحت و سقم این نامه درباره احتمال کاندیداتوری خاتمی و پاسخ مثبت  وی  به این دعوت‌نامه گفت: «قطعی‌تر که شود، صحبت می‌کنیم.»

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:16 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
از آنجایی که در هالیوود معیار ارزش مند بودن یک بازیگر تنها زیبایی ظاهری اوست، عجیب به نظر نمی آید که یک زن بازیگر برای ظاهر سازی به هر روشی متوسل شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاید با اولین نگاه فکر کنید صحنه ای از یک فیلم ترسناک یا یک خون آشام را دیده اید. اما این آخرین تلاش های بازیگر هالیوود برای زیباتر شدن چهره اش است.
کیم کارداشیان برای بازی در فیلم جدیدش در میامی تصمیم گرفته است به جای جراحی پلاستیک از خون خودش برای جوان‌تر به نظر رسیدن استفاده کند.
پزشکان یک سرنگ بزرگ خون از بازویش گرفتند و با استفاده از دستگاه پلاکت‌های آن را حذف کردند. سپس با استفاده از 9 سوزن کوچک به سبک طب سوزنی خون‌ها را به پوست صورتش تزریق کردند.
به گفته پزشکان وی، پلاسمای موجود در خون باعث می شود پوست صورت طراوت و شادابی خاصی پیدا کند.
برای کاهش درد این روش دو روش به او پیشنهاد داده شد که یکی استفاده از بی حس کننده و دیگری استفاده از یخ روی پوست صورت بود.
کیم کارداشیان در مورد این روش زیبایی گفت: من از هر تلاشی برای زیباتر و جوانتر نشان دادن چهره ام استفاده می کنم. 




[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به شعار «زنده باد بهار» جریان انحرافی، حمایت قاطع و تاکید محمود احمدی‌نژاد را از اسفندیار رحیم‌مشایی یادآور شد و گفت: رنگ انتخاباتی جریان انحرافی «سبز بهاری» است.

به گزارش آخرین نیوز، وی با پیش‌بینی بعضی تحرکات احتمالی از سوی آقای احمدی‌نژاد در صورت ردصلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی افزود: عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی‌نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی‌نژاد در صورت ردصلاحیت مشایی صورت بدهد که در این‌باره تمام پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:15 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
"کریستین امانپور" خبرنگار ایرانی تبار شبکه امریکایی سی.ان.ان (CNN) در برنامه اختصاصی خود در این شبکه، از آقای "محمدجواد لاریجانی" معاون حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده بود تا راجع به مسائل سیاسی روز اظهار نظر کند. 

به گزارش جام نیوز امانپور در ابتدا با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 و نتایج آن، به عنوان مقدمه گفت: «در حالی که دو طرف نتایج مذاکرات آلماتی را مثبت ارزیابی می کنند، اسرائیل و عربستان از تداوم فعالیت های هسته ای تهران ابراز نگرانی کردند. در این موقعیت بسیار مهم، آیا ایران می تواند تغییری کلیدی و اساسی در سیاست هایش تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند یا خیر؟»
 
خبرنگار سی.ان.ان در ادامه از مناقشات اخیر بین دولت و مجلس -خصوصا ماجرای یکشنبه سیاه و مجادله کلامی آقایان احمدی نژاد و لاریجانی- یاد کرد و گفت: «هم اکنون ما با دکتر محمدجواد لاریجانی، برادرِ علی لاریجانی و یکی از مهمترین مشاوران رهبر ایران گفتگو خواهیم کرد تا در خصوص مباحث هسته ای و اختلافات به وجود آمده بین خانواده او و رئیس جمهور ایران صحبت کنیم.»
 

آقای محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سؤال امانپور درباره "توقف غنی سازی 20 درصدی از سوی ایران" اظهار داشت: «این خیلی ساده است؛ زمانی که غرب اورانیوم مورد نیاز ما را تأمین کند، طبیعی است که ما نیازی به غنی سازی نخواهیم داشت. چنان که پیش از این نیز قرار بود همین شیوه در پیش گرفته شود. مشابه آنچه پانزده سال پیش انجام پذیرفت و آرژانتین از آژانس سوخت هسته ای دریافت کرد. ولی زمانی که با بدقولی غرب روبرو شدیم، ایران عکس العمل نشان داد و خود به غنی سازی اورانیوم مورد احتیاجش روی آورد و این یک آزمون بسیار ساده برای ما بود.»
 

ایشان همچنین درباره آنچه از سوی امانپور "نگرانی آژانس از تولید و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و همچنین استمرار غنی سازی روزانه" قلمداد شد، گفت: «ما بر اساس قوانین ان.پی.تی چنین اقدامی را انجام دادیم و البته پیشرفته سازی سانتریفیوژها تنها منحصر در غنی سازی بیشتر نمی تواند باشد؛ بلکه ما به دنبال بهینه سازی فناوری هسته ای خود در زمینه ژنراتورها و سایر مسائل مرتبط با آن هستیم نه افزایش غنی سازی؛ البته نگرانی در خصوص افزایش غنی سازی به موضوع دیگری مرتبط است که همان ساخت "بمب هسته ای" می باشد؛ در حالی که ما اعلام کردیم آماده ایم طبق قوانین ان.پی.تی با آژانس به صورت کاملا شفاف همکاری کنیم تا چنین نگرانی هایی نیز مرتفع شود؛ چراکه ما یک ملتیم و در مسیر حرکت خود دست به چنین اقداماتی نخواهیم زد.»
 

 در دنباله این گفتگو، امانپور با مطرح کردن بحث مذاکره میان امریکا و ایران و اذعان به علاقمندی بیشتر دولت ایالات متحده به این امر، مواضع ایران را "نشانه عدم مخالفت تهران با مذاکره مستقیم" ارزیابی کرد و پرسید: «شما هیچ شانسی برای مهیا شدن عرصه ای در جهت عملی شدن مذاکره قائل هستید یا خیر؟»
 
دکتر لاریجانی جواب داد: «گفتگو زمانی محقق می شود که دو طرف به صورت هم سطح قدم بردارند. به عقیده من، ایالات متحده از ایران می خواهد که رهبری واشنگتن را در مسائل بین المللی و منطقه ای قبول کند؛ در حالی که این یک درخواست "بسیار بد و بی شرمانه" است. البته هرگونه پیشقدم شدن در این مسائل بسیار عالی است و ما هم به دنبال خودداری کردن از قبول چنین پیشنهاداتی در خصوص گفتگو با امریکا نیستیم، ولی مسأله این است که چگونه می توانیم پس از 35 سال این روابط را از نو تجدید و برقرار کنیم؟ در حال حاضر ما منتظر حرکتی در این مسیر هستیم.»
 
 

 
 
امانپور بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "ایران با کسی که سلاح روی سرش قرار داده مذاکره نمی کند" را خاطرنشان کرد و از آقای لاریجانی پرسید: «آیا شما امیدی به باز شدن پنچره ای خارج از این مباحث برای گفتگو با امریکا دارید؟»

آقای لاریجانی در پاسخ، به ایالات متحده پیشنهاد کرد مدل جدیدی را در ازسرگیری رابطه با ایران پی بگیرد و در عین حال افزود: «به صورت تاکتیکی ایران همین راهی را طی خواهد کرد که در حال پیمودن است و به دنبال زیاده خواهی نیز نمی باشد. به هرحال امریکا منافعی را در خصوص روابط با ایران ترسیم می کند و در مقابل هم همینگونه است و من از لحاظ دیپلماسی این پیشنهاد را می دهم چراکه با آزمودن این مسیر، امریکایی ها نیز ضرر نمی کنند.»
 

در بخش دیگری از گفتگوی یادشده، امانپور به ماجرای استیضاح وزیر کار و پخش نوار ویدیویی توسط دکتر احمدی نژاد در صحن علنی مجلس اشاره کرد که طی آن یکی از اعضای خانواده لاریجانی متهم به فساد اقتصادی شده بود. او خطاب به دکتر لاریجانی گفت: «به هرحال رئیس مجلس که برادر شماست، به شدت از سخنان آقای احمدی نژاد عصبانی شد و وی را متهم به اقدامات مافیایی کرد. شما توضیح دهید که دقیقا چه اتفاقاتی در این ماجرا رخ داده است؟»

آقای لاریجانی در ابتدا گفت: «من بسیار شگفت زده شدم که شما مسأله ای را که نشان دهنده دموکراتیک بودن نظام ماست، به این مباحث ارتباط می دهید.»
ایشان سپس اضافه کرد: «من هم نمی توانم چنین اقداماتی را در عرصه سیاسی بپذیرم، ولی به هرحال این هم بخشی از جهان دموکراتیک است و ما در ایران یک خانواده شناخته شده هستیم. همانطور که در دیگر کشورهای جهان هم شما می توانید مشابهش را ببینید؛ ولی خب طبیعی است که من این نوع از فعالیت های سیاسی را نمی پذیرم، اما با تمامی اینها چنین مسأله ای نمی تواند هشداری جدی در این مباحث برای ما به حساب بیاید. ما به عنوان یک خانواده قدرتمند می توانیم این ادعاها را تکذیب کنیم.»
 
 
خبرنگار ایرانی تبار سی.ان.ان در پایان، از رفتار رئیس جمهور ایران در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور فقید ونزوئلا و پیام ایشان درباره رجعت چاوز به همراه مسیح در کنار امام دوازدهم[عج] سؤال کرد و گفت: «علاوه بر این مسائل، تسلیت احمدی نژاد و روبوسی او با مادر چاوز[!] در ایران چه بازخوردی داشته است؟»
 


آقای لاریجانی در پاسخ به این سؤال گفت: «من به عنوان یک سیاستمدار می گویم که احمدی نژاد توانست روابط ایران با امریکای لاتین را بسیار عمیق کند و در حقیقت او این کار را انجام داد؛ اما در خصوص سایر مسائلی که شما مطرح کردید، از قبیل رجعت چاوز به همراه امام زمان [عج]، طبیعی است که این مباحث مربوط به علمای دین است. در مورد برخورد ایشان با مادر چاوز هم باید بگویم که ایشان خیلی احساساتی برخورد کردند.»

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:13 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
جلد ویژه‌نامه نوروزی مجله «پنجره» به دلیل برخی مسائل حاشیه‌ای تغییر کرد.

به گزارش فارس، جلد ویژه‌نامه نوروزی مجله «پنجره» که به یکی از عکس‌های محمود احمدی‌‌نژاد، رئیس جمهور کشور اختصاص داده شده بود، تغییر کرد.

تصویر جلد جدید

یکی از اعضای تحریریه این مجله گفت: جلد پنجره به دلیل بازخورد نامناسب و تعبیر مخاطبین از بی احترامی به رئیس جمهور  و بنا به دستور مدیر مسئول جمع آوری شد و این مجله با جلد جدید مجددا از فردا توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمنا تاکنون فشار یا دستوری برای برخورد با این ویژه نامه از سوی دولت یا مقامات قضائی صورت نگرفته و مطالب هفته نامه تغییری نداشته است. 

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:13 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
روزنامه خراسان نوشت:

بر اساس بخشنامه ای که طی روزهای اخیر توسط یک مسئول دولتی به دستگاههای اجرایی ارسال شده، از آنها خواسته شده است ارتقای کارمندان دارای مدرک تحصیلی دیپلم تنها در حد یک طبقه و تا سقف کارشناس باشد و هیچ اداره ای حق ندارد رتبه این دسته از کارمندان را به خبره یا عالی ارتقاء دهد و در صورت انجام این کار در ماههای گذشته، این احکام باید هر چه سریعتر لغو شود.

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:12 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تصاویر تکان‌دهنده جدید ناسا، نشانگر سبزتر و گرمتر شدن منطقه قطبی در اثر افزایش دماست.

به گزارش ایسنا، این سازمان پس از انتشار یک پژوهش جدید بر اساس 30 سال ثبت مجموعه داده‌های سطح زمین و داده‌های جدید پیشرفته ماهواره اعلام کرد: رشد گیاهی در عرض شمالی زمین بطور فزاینده‌ای شبیه به عرض سبزتر جنوبی است.

این تصاویر نشان می‌دهند که چگونه شرایط شدید نیمکره جنوبی در حال تغییر بوده و مناطق یخزده قدیمی قطب اکنون با رشد چمن‌های سبز پرپشت و درختان همراه شده‌اند.

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان دانشگاهی و سازمان ناسا، ارتباط میان تغییرات در دمای سطح و رشد گیاهی را از عرض 45 درجه شمالی به اقیانوس قطب بررسی کردند.
نتایج به دست آمده نشان داده که دما و رشد گیاهی در عرض‌های شمالی اکنون از سال 1982 به مناطق موجود در چهار تا شش درجه به سمت جنوب بیشتر شبیه شده‌اند.

این محققان از داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت در عرض‌های مختلف از سال 1982 تا 2011 استفاده کردند.

داده‌های مورد استفاده در این بررسی از رادیومترهای پیشرفته با وضوح بسیار بالای نوآ بر روی مجموعه‌ای از ماهواره‌های حاضر در مدار قطبی و تصویربرداری رادیومترطیفی وضوح متوسط ناسا بر روی ماهواره‌های ترا و آکوا بدست آمده‌اند.

در نتیجه گرمایش رو به افزایش و یک فصل رویش طولانی‌تر، بخش‌های بزرگی از مناطق حاصل‌خیز گیاهی اکنون به یک سوم سرزمین‌های شمالی یا حدود 9 میلیون کیلومتر مربع گسترش یافته‌اند. این منطقه تقریبا به اندازه آمریکای بهم پیوسته است.

این منطقه شبیه به یک ناحیه در جنوب در سال 1982 است که تنها 400 تا 700 کیلومتر وسعت داشته است.

به گفته دانشمندان، افزایش تاثیر گازهای گلخانه‌ای باعث این تغییرات شده است. افزایش تمرکزهای گازهای نگهدارنده گرما مانند بخار آب، دی‌اکسید کربن و متان باعث گرمتر شدن سطح زمین، اقیانوس و جو پائینی شده است.

پدیده گرم شدن جهانی منجر به کاهش وسعت یخ دریای قطب و پوشش برف شده که در نتیجه باعث جذب بیشتر انرژی خورشیدی توسط اقیانوس تاریکتر و سطوح زمینی و گرمتر شدن هوای بالای آنها می‌شود. این امر منجر به حرکت چرخه‌ای تقویت مثبت بین گرمتر شدن و کاهش یخ دریا و پوشش برفی شده که اثر گلخانه‌ای تقویت شده نام دارد.

محققان برای پیش‌بینی دهه‌های آینده به بررسی 17 مدل آب‌وهوایی پرداختند. این مدلها نشان داده که دماهای در حال افزایش در قطب و مناطق شمالی نسبت به دوره مقایسه شده در سالهای 1951 تا 1980 معادل 20 درجه تغییر عرض جغرافیایی تا اواخر قرن حاضر هستند.

این در حالی است که به گفته محققان رشد گیاهی در جنوب ممکن است مسیر فعلی خود را ادامه ندهد. پیامدهای ناشی از اثر گلخانه‌ای تقویت شده، مانند آتش‌سوزی مکرر جنگلها، هجوم آفات و خشکسالی‌های تابستانی ممکن است رشد گیاهی را آهسته کند.

همچنین دماهای گرمتر در مناطق شمالی به تنهایی نمی‌تواند رشد گیاهی بیشتر را که همچنین بر دسترسی به آب و نور خورشید تکیه داشته، تضمین کند.
آب شدن یخ‌های دائمی در نزدیکی کوه‌های آلتای روسیه


تفاوت پوششی در شهر آبیسکوی سوئد


[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:11 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بقایای یک شهر 2500 ساله به همراه صدها اثر تاریخی در هند کشف شدند.

به گزارش ایسنا، در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان هندی در محوطه‌ تاریخی در نزدیکی شهر «چهاتیتسگرا» هند، بقایای یک شهر 2500 ساله به همراه صدها اثر تاریخی کشف شدند.

به گزارش هندو، این شهر در 30 کیلومتری شهر تاریخی «پاتان» که در سال 2008 کشف شده واقع شده و براساس بررسی های اولیه باستان‌شناسان شهرسازی بسیار خوبی داشته است.

تا کنون در بقایای این شهر که در کرانه رود «خارون» واقع شده و به احتمال فراوان نقش مهمی در مبادلات تجاری ساکنان هند فعلی در 2500 سال قبل داشته است، صدها اثر تاریخی شامل سکه‌های طلا و نقره، ابزار آلات مراسم خاکسپاری، ظروف سفالی و استخوان انسان و حیوانات کشف شده‌اند.

این شهر در زمان حکومت سلسله «کوشان» بنا نهاده شده و سال‌ها رونق فراوانی داشته، اما بعدها به دلایل نامعلومی آتش می‌گیرد و نابود می‌شود. با توجه به حجم بالای آثار سفالی کشف شده باستان‌شناسان براین باورند که ساکنان این شهر سفالگران ماهری بوده‌اند.

پروژه‌ی کاوش در محل کشف شهر 2500 ساله برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:11 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بقایای یک شهر 2500 ساله به همراه صدها اثر تاریخی در هند کشف شدند.

به گزارش ایسنا، در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان هندی در محوطه‌ تاریخی در نزدیکی شهر «چهاتیتسگرا» هند، بقایای یک شهر 2500 ساله به همراه صدها اثر تاریخی کشف شدند.

به گزارش هندو، این شهر در 30 کیلومتری شهر تاریخی «پاتان» که در سال 2008 کشف شده واقع شده و براساس بررسی های اولیه باستان‌شناسان شهرسازی بسیار خوبی داشته است.

تا کنون در بقایای این شهر که در کرانه رود «خارون» واقع شده و به احتمال فراوان نقش مهمی در مبادلات تجاری ساکنان هند فعلی در 2500 سال قبل داشته است، صدها اثر تاریخی شامل سکه‌های طلا و نقره، ابزار آلات مراسم خاکسپاری، ظروف سفالی و استخوان انسان و حیوانات کشف شده‌اند.

این شهر در زمان حکومت سلسله «کوشان» بنا نهاده شده و سال‌ها رونق فراوانی داشته، اما بعدها به دلایل نامعلومی آتش می‌گیرد و نابود می‌شود. با توجه به حجم بالای آثار سفالی کشف شده باستان‌شناسان براین باورند که ساکنان این شهر سفالگران ماهری بوده‌اند.

پروژه‌ی کاوش در محل کشف شهر 2500 ساله برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.

[ جمعه 91/12/25 ] [ 11:11 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

ماجرای عکس دلداری احمدی نزاد به مادر چاوز جنجالی ترین بحث این یکی دوروزه است. عکسی که بعضی داخلی ها مدعی اند مونتاژ است و خبرگزاری های خارجی می گویند از کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا دریافت کرده اند.

به گزارش مجله مهر، انتشار عکس و فیلمی که احمدی نژاد را در حال دلداری به مادر هوگوچاوز نشان می دهد، حالا  از پرحاشیه ترین خبرهای روز است. تصویری که امروز به عکس روز سایت Euronews  تبدیل شده و در داخل کشور هم با واکنشهای متفاوتی روبه رو شده است.
 
وقتی احمدی نژاد گیر افتاد
 

اولین واکنش به انتشار این تصاویر همان طور که انتظار می رفت از رسانه های دولتی بود. سایت «شبکه ایران» که سایت اینترنتی روزنامه دولتی «ایران» هم هست، با انتشار گزارش تصویری از روبه رو شدن احمدی نژاد با زنان در کشورهای مختلف، عکس جنجالی را حاصل از جواب ندادن «شگرد همیشگی احمدی نزاد» دانست: «دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است.در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگوچاوز نیز روشن است که رئیس جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهان دستان خود را بر روی دستان رئیس جمهور می گذارد ...»
 
وقتی فتوشاپ یک سایت را به معذرت خواهی وادار کرد
 
همزمان با انتشار این تصویر، یکی دوسایت خبری دیگر با انتشار عکسی دیگر مدعی شدند «دختر چاوز در آغوش احمدی نزاد» است. عکسی که البته بلافاصله جعلی بودن انتساب آن به دختر چاوز مشخص شد و خیلی راحت می شد متوجه شد که این عکس در یکی از سفرهای داخلی احمدی نژاد در بهمن ماه امسال گرفته شده و شخص مورد ادعا، پسری ایرانی است و نه یکی از دختران هوگو چاوز.
 
از سوی دیگر یک سایت خبری هم با انتشار گزارشی مفصل، مدعی شد عکس منتشر شده از احمدی نژاد فتوشاپی و جعلی بوده و عکس اصلی متعلق به پیرمردی دیگر است و نه مادر چاوز.
نویسنده گزارش این سایت خبری در پایان با اطمینان کامل از فتوشاپی بودن عکس جنجالی منتشر شده، از رئیس جمهور عذرخواهی کرده و می نویسد: «اخلاق و آداب اسلامی و رسانه ای حکم می کند به خاطر انتشار این تصویر جعلی، به سهم خود (به عنوان یکی از سایت های منتشرکننده) از آقای احمدی نژاد رییس جمهور، جداً عذرخواهی کرده و آرزو داریم خداوند نیز از سر تقصیرات و گناهان ناآگاهانه ما بگذرد و یازی کند تا از این پس نیز، در چنین مواردی که مستقیماً به آبروی انسان ها در میان است، لغزشی نداشته باشیم.»
هرچند تلاش ما برای یافتن منبع اصلی عکس مورد ادعای این سایت به نتیجه ای نرسید و مشخص نشد عکس این پیرمرد از کجا امده؟ پیرمردی که شباهت عجیبی به «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی هسته ای دارد. کسی که البته در این مراسم هم حضور نداشته است.
 
وقتی معاون رئیس جمهور تکذیب کرد
با بازگشت رئیس جمهور و هیأت همراه از ونزوئلا، خبرنگاران سراغ همراهان رئیس جمهور رفتند تا از آنان راجع به عکس جنجالی بپرسند. بهترین گزینه مصاحبه در این میان البته معاون رئیس جمهور بود که در فیلم موردنظر در کنار احمدی نزاد دیده می شد. روایت حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی از عکس جنجالی را به روایت خبرنگار سایت روزنامه ایران بخوانید: «تمامی روسای جمهور به مادر چاوز تسلیت گفتند، اما مادر پیر چاوز وقتی احمدی نژاد را دید بسیار متاثر شد و بارها گفت: پسرم شما را خیلی دوست داشت و چند بار تاکید کرد شما همانند پسرم هستید. احمدی نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت، اما عکس منتشر شده در سایت‌ها و مصافحه صورت گرفته را تکذیب می‌کنم. از آنجایی که بنده و دکتر صالحی شاهد ماجرا بودیم، هنگامی که مادر چاوز احمدی نژاد را دید به گریه افتاد و رئیس جمهور طبق معمول دست های خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به دلیل اینکه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شدید ناگهان دستان رئیس جمهور ایران را در دست گرفت و بر صورت خود نهاد، درعین حال بنده عکس های شیطنت آمیز منتشر شده در سایت ها را تکذیب می‌کنم. البته بنده احتمال شیطنت رسانه‌ها را می‌دادم. دکتر احمدی نژاد با گفتن تسلیت از کنار خانواده چاوز و دختران و داماد چاوز گذشت و تنها در مقابل مادر چاوز برای احترام ایستاد و عکس مورد ادعا مربوط به این ملاقات نیست.»
 
عکس واقعی کدام است؟

یک جست و جوی ساده در اینترنت، شما را به عکس جنجالی می رساند. عکسی که سایت یاهو به نقل از خبرگزاری رویترز در شرح آن چنین نوشته است: «محمود احمدی‌نژاد (سمت راست) مراتب تسلیت خود را به النا فریاس به مادر هوگو چاوز،رئیس جمهور ونزوئلا در جریان مراسم ترحیم در آکادمی نظامی کاراکاس ابراز می‌دارد. این عکس توسط کاخ میرافلورس(کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا) منتشر شده است. »
 
به این ترتیب، خبرگزاری رویترز به عنوان منبع اولیه این عکس، آن را دریافتی از  کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا می داند. عکسی که خبرگزاری «شینهوا» نیز آن را متعلق به همین منبع می داند.

بازگشت به ابتدای صفحه


[ یکشنبه 91/12/20 ] [ 10:33 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 140
کل بازدیدها: 1618778