سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
به گزارش مهر، اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمانسوزی است که کیان خانواده و جامعه را مورد تهدید قرار داده و عدم برخورد به موقع و اثربخش با این پدیده نابهنجار اجتماعی ـ که تصاویر زیر تنها بخشی از آنچه در سطح شهر می گذرد را نشان می دهد ـ ضمن کاستن از قبح این ناهنجاری اجتماعی موجبات نا امنی و مزاحمت برای شهروندان را فراهم کرده است... امیدواریم مسئولان پرتعدادی که وظیفه برخورد با پدیده شوم اعتیاد را دارند، از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر و ناجا و... به مسئولیت خود عمل کنند.

مصرف مواد در کنار منازل مسکونی ـ توزیع چای و مواد غذایی بین مصرف کنندگان مواد مخدر









استفاده از سرنگ آلوده و آلودگی محیط زیست شهری






مصرف شیشه و مواد مخدر






محل اقامت معتادان مواد مخدر






مصرف مواد مخدر درفضای سبز



معتاد مواد مخدر در محل تردد عابران پیاده

[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
سرویس بین الملل ـ یک شبکه خبری آمریکایی روز دوشنبه به نقل از مشاور ارشد رئیس جمهور کشورمان مدعی شد که، محل ساخت سایت تاسیسات جدید هسته ای ایران مورد تایید محمود احمدی نژاد قرار گرفته است. این طرح تازه ترین اقدام ایران در توسعه برنامه هسته ای است که جامعه بین الملل خواهان توقف آن است.

به گزارش "تابناک"، وب سایت شبکه خبری "فاکس نیوز" با طرح موضوع بالا نوشت:  وزیر امور خارجه ایران کماکان در تلاش برای ممانعت از اعمال تحریم های جدید سازمان ملل از تمایل کشورش در انجام مذاکرات بیشتر پیرامون معاهده سوخت هسته ای خبر داد.

آمریکا و هم پیمانانش که از قصد تهران برای ساخت سلاح هسته ای ابراز نگرانی می کنند، سعی دارند حمایت هایی را از تحریم های جدید سازمان ملل به دست آورند. این در حالی است که ایران این اتهام را رد و بر این مساله پافشاری می ورزد که برنامه هسته ایش با هدف تولید برق دنبال می شود.

این شبکه خبری در ادامه افزود: این تاسیسات هسته ای، سومین تاسیسات ایران خواهد بود که مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد احمدی نژاد، خبر مورد تایید قرار گرفتن محل ساخت آن از سوی رییس جمهوری ایران را اعلام کرد. این در حالی است که او اشاره ای به محل دقیق آن نداشت اما تاکید کرد که، فعالیت ها در این زمینه طبق دستور رییس جمهوری آغاز خواهد شد.

دولت ایران ماه نوامبر اعلام کرد برنامه ساخت 10 تاسیسات غنی سازی اورانیوم را در دستور کاری خود قرار داده است. این در شرایطی است که پیش تر رییس سازمان انرژی هسته ای ایران اعلام کرد از این تعداد ساخت دو تاسیسات در سال جاری ایرانیان آغاز و در فاصله ماه های مارس 2010 تا مارس 2011 راه اندازی خواهد شد.

جمهوری اسلامی در حال حاضر دارای دو تاسیسات هسته ای اورانیوم در شهرهای نطنز و قم است که در زمینه غنی سازی فعالیت نمی کنند.

"فاکس نیوز " در ادامه نوشت: سازمان ملل از این کشور خواسته است فعالیت های غنی سازی خود را به حالت تعلیق درآورد چراکه این پروسه می تواند برای تولید بمب هسته و تامین سوخت رآکتور هسته ای مورد استفاده قرار گیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل نیز خواهان اعمال تحریم های فلج کننده اعم از ممنوعیت صادرات محصولات نفتی به این کشور شده است تا از این طریق از حرکت ایران به سوی دستیابی به قابلیت ساخت سلاح هسته ای ممانعت به عمل آید. او در مصاحبه با شبکه ABC گفت: «چنانچه سازمان ملل نتواند در خصوص تحریم ها به یک اجماع نظر برسد، ائتلافی از کشورهای موافق خود باید این طرح را به اجرا درآورند.»

در همین حال آمریکا نیز سرسختانه تلاش می کند روسیه و چینی را که در شورای امنیت از حق وتو برخوردارند به موافقت با دور چهارم تحریم ها ترغیب کند.

 منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران گفت: «ایران برای انجام مذاکرات در خصوص تبادل سوخت هسته ای در نظر دارد نمایندگانی به چین و روسیه و همچین لبنان و اوگاندا که از اعضای غیردائمی شورای امنیت هستند، بفرستد.»

این شبکه خبری در انتها افزود، متکی با اشاره به آمریکا که تهران سال ها است رابطه ای با این کشور ندارد، تصریح کرد: «ایران خواهان انجام مذاکره مستقیم با تمامی اعضای شورای امنیت به استثنای یک کشور است، که آن هم به صورت غیرمستقیم صورت خواهد گرفت.»

این مذاکرات سال گذشته پس از آن متوقف شد که ایران پیشنهاد مورد حمایت سازمان ملل مبنی بر تبادل سوخت هسته ای به ازای ذخایر اورانیوم با غنای پایین را رد کرد.

بر اساس این طرح جمهوری اسلامی باید 1100 کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای پایین خود را به خارج ارسال و به ازای آن سوخت هسته ای با غنای 20 درصد دریافت می کرد.
 
گفتنی است "فاکس نیوز" ضمن ادعای مشخص شدن محل سومین تاسیسات هسته ای کشورمان هیچ اشاره ای به محل ادعایی خود نکرد.

[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:53 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
ادامه فعالیت آتشفشان «ایجافجالا جوکول» در ایسلند و گسترده شدن خاکسترهای آن در سراسر آسمان قاره اروپا علاوه بر زیانهای اقتصادی، احتمال غیر قابل سکونت بودن بخشهایی از این قاره را درپی داشته است.































منبع: خبرگزاری مهر از منابع اینترنتی

[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس‌جمهور از فعالان و خادمان تسهیل سفرهای نوروزی تجلیل کرد.

احمدی‌نژاد: آقای کشاورز جسارت نشه ها، ولی هرچه فکر کردم متوجه نشدم شما کجای سفرهای نوروزی بودین؟



زلزله چین را منهدم کرد.

حالا هی بگین جنس چینی کیفیتش خرابه، الان تو 160 بزرگراه کشور ما موبایل‌ها آنتن نمی‌دن، ولی چین زلزله اومده همه سیما رو پاره کرده ولی بازم تلفن وصله!




دولت بالاخره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرایی کرد.

حسینی: مشکل نداشت اگه مجلس زیر بار نمی‌رفت، می‌‌ذاشتیم اینقدر از سال بمونه بعد اجرایی می‌کردیم.



تصویر زیر متعلق به بازی تراختور و پرسپولیس است.

والاّ اگه شادی علی دایی اینجوری باشه، خدا رحم کنه به عصبانیتش.



پروازهای اروپا لغو شد، مسافران سرگردان شدند.

حقشونه؛ یک کم اینجوری بکِشن، ببینن ما ایرانی‌ها هر روز تو فرودگاه‌هامون چی می‌کشیم و چه حالی داریم البته بماند باید در حسرت همچین تخت و امکاناتی هم بمونن.



هیچ فکر کردین چه کسی شب و روز علی‌آبادی و سعیدلو رو در سازمان ورزش سیاه کرده؟

می بینید که علی آبادی بنده خدا حتی زیر آب هم از تابناک و تابناکی در امان نیست

همین بنده خدا، دبیر ورزشی سایت تابناک این دو مرد دولت ورزشی رو بیچاره کرده:

حاج مهدی خرم‌دل

ولی خداییش کاریکاتور کدومشون خوشگلتر بود؟



تا حالا هزاران بار دیدید که نوشتن: «در صورت پارک پنچر می‌شود».

- گفتن پنچر ‌کنین، ولی نه هر لاستیکی رو، آخه ممکنه بعضی سوراخا به قیمت جوون آدم تموم شه مثل این بنده خدا که خدا رحمتش کنه، رو قبرش باید بنویسن کشته شده در راه پنچری!

[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:51 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 هفته پیش، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح جدید و جامعی را درباره هدفمند کردن یارانه‌ها، به طور جداگانه برای رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاده است.

به گزارش «تابناک»، در این طرح پیش‌بینی شده است پس از پنج سال، سلامت در کشور رایگان شده، مشکل بیکاری و تورم به کنترل درآمده و فشار مسکن از روی دوش مردم برداشته می‌شود.

بنا بر این گزارش، در بخش دیگری از این طرح پیشنهادی افزایش دارایی مردم در صندوق پس انداز ملی به بیش از صد هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بر پایه آن سهم هر خانوار چهار نفره، شش میلیون تومان خواهد بود.

هرچند از جزییات بیشتر این طرح، اطلاعی در دست نیست، گفته می‌شود پیشنهادهای جامعی از چگونگی اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها با لحاظ وارد آمدن کمترین فشار ممکن به اقشار آسیب‌پذیر و کشاندن منابع حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها به سوی اقتصادی مولد و پویا در طرح پیشنهادی محسن رضایی دیده شده است.


[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش آمار شهدا و افزایش مرگ و میر عادی کارکنان نیروی انتظامی در سالهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم ظهر امروز با حضور در مراسم تجلیل از طرفداران منتخب نیروهای مسلح  گفت: امروز تنها وظیفه مسئولان بهداری ناجا خلاصه به درمان جسم کارکنان پلیس نمی‌شود بلکه این افراد باید نیازهای روحی و روانی کارکنان را نیز مد نظر قرار دهند.

احمدی مقدم گفت: تلاش‌مان در نیروهای مسلح باید متوجه این موضوع باشد تا هیچ پرسنلی بر اثر فشارهای روانی بیمار نشود زیرا طبق آمار هرچه به سمت جلو گام بر می‌داریم با افزایش مشکلات، فشار روانی بر پرسنل افزایش یافته و آنها را مبتلا به انواع امراض قلبی و عروقی می‌کند.

وی گفت: در سالهای اخیر شهادت پرسنل نیروی انتظامی کاهش داشته ولی آمار مرگ و میر عادی ناشی از فشارهای روانی در میان کارکنان افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: باید با برنامه ریزی‌های انجام داد تا به مرحله قبل از درمان یعنی بهداشت توجه ویژه  شود و بهداشت در محیط کار و تغییر فرهنگ در الگوی زندگی در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: شرایط امروزه نیروی انتظامی شرایط جنگ سایر نیروهای مسلح است زیرا این نیرو تقریباً در تمام روزهای سال ماموریت داشته و به انجام وظایف در پیشگیری از وقوع جرایم می‌پردازد. در سال گذشته در زمینه بهبود بهداشت نیروهای مسلح شاهد رشد خوبی بودیم اما این روند با توجه به وضعیت جامعه و تغییر شرایط ناچیز است.

احمدی مقدم گفت: توسعه شبکه بیمارستانی در حوزه بیمارستان‌های نیروی انتظامی و افزایش خدمات درمانی از جمله اولویتهای پلیس در سال جاری است.
[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رییس ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جزییات بیشتر درباره سامانه‌ برد بلندی که روز ارتش بدون نام نمایش داده شد، تنها به گفتن این عبارت کوتاه به زبان انگلیسی اکتفا کرد:« unknown system »

به گزارش ایسنا سردار سرلشگر بسیجی حسن فیروزآبادی با حضور در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای غیرصنعتی نیروهای مسلح کشور هم‌چنین در پاسخ به سوال مجددا خبرنگار دیگری درباره جزییات سامانه موشکی که روز ارتش به نمایش گذاشته شد باز هم عبارت انگلیسی « unknown system » را تکرار کرد و گفت: آن کسی که گفته است جزییاتش را می‌گوید، حتما می‌گوید.

وی در پاسخ به این سوال که نقش پژوهش در نیروهای مسلح و برنامه‌های ستادکل برای گسترش پژوهش و تحقیق در زمینه‌های مختلف مطالعاتی چیست؟ اظهار کرد: وقتی یک سامانه بسیار پیچیده و بزرگ را می‌خواهیم به شکل جدید ایجاد کنیم، قاعدتا نمی‌تواند یک کار فی‌البداهه باشد. تحقق و پیروزی ملت ایران در 22 بهمن و پدید آمدن انقلاب اسلامی با تشکیل جمهوری اسلامی در 12 فروردین ماه سال 1358 در واقع تصمیم و تاکید ملت ایران در استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان این‌که " این آغاز راه بود" افزود: امام(ره) همان روز که اعلام کردند، مدیران انقلاب وارد کارهای مربوط به مردم و کشور شدند و آرمان‌ها و ایده‌آل‌های انقلاب را جلوی چشم خود قرار دادند، دیدند که نه نیروی انسانی متخصص و نه دانشگاه‌های با ایمان و نه سازمان اداری باقی‌مانده از گذشته راه حلی برای تحول انقلابی در کشور آن‌طور که شایسته و خواست ملت انقلابی ایران بود، ندارد و این خیلی زود آشکار شد.

فیروزآبادی اظهار کرد: تشکیل نهادهای انقلاب از قبیل جهاد سازندگی در واقع یک تصمیم از جانب سران انقلاب بود که نیروهای جوان را که انگیزه سازندگی و خدمت به محرومین و انقلابیون را دارند به صحنه بیاورند و این‌گونه بود که به سرعت دانشجویان و جوانان تحصیلکرده ایرانی از سراسر جهان و دانشگاه‌های کشور تجمع پیدا کردند و به سمت روستاها که اولین پایگاه انقلاب بود رفتند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که " امام(ره) در فرمایشات خود نکته دقیقی دارند و آن این است که انقلاب تا آخر باید با پابرهنه‌ها و محرومین باشد" ادامه داد: بنابراین خدمت به مناطق محروم در اولویت قرار گرفت و همان روز معلوم شد که ما جز ایثار و کار فراوان دستاورد مهمی نداریم و این‌گونه شد که جهاد سازندگی برای بسیاری از نقاط آب را لوله‌کشی کرد و چشمه‌ها را بهداشتی نمود و نیز مریض‌ها را دید و به کشاورزان در دروی گندم کمک کرد و جاده‌هایی را به صورت اولیه برای آن جاهایی که راه نداشتند باز کرد و رفت و آمد مردم را بدین وسیله برقرار نمود و مدارس را ساخت ولی خیلی زود به این نتیجه رسید که باید اقدامات اساسی در کشور صورت بگیرد که از جمله این اقدامات مساله‌ زمین بود و به همین خاطر بود که هیات واگذاری زمین برای اصلاحات اساسی در مساله زمین‌ها تشکیل شد.

وی با بیان این‌که " این‌هایی که من از اول انقلاب می‌گویم برای این است که بدانید حرکت انقلاب برای امروز نیست" ادامه داد: در ادامه این مسیر به یک کار بزرگی پرداخته شد و در آن باز ما به این نتیجه رسیدیم که این کار هم بدون پیش‌نیازهای علمی و تخصصی و حتی حقوقی و اقتداری امکان‌پذیر نیست و باید در این ارتباط کار عظیم علمی صورت بگیرد.

وی افزود: متاسفانه جنگ را به ما تحمیل کردند و هشت سال، 10 سال در جنگ همین جوانان گرفتار شدند. البته در همان سال 58 یک انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد و هدفش هم همین بود که متاسفانه چون لیبرال‌ها حاکم بودند و آن‌هایی که قدرت دانشگاه‌ها و گروه‌ها در دست‌شان بود تحصیل‌کرده‌های غرب بودند و علاقه‌ای به این تحول در علوم انسانی و تجربی برای نیازهای روز انقلاب نداشتند، جریان انقلاب فرهنگی پر شد و تقریبا امروز دوباره دارد آرام آرام پا می‌گیرد که ما علوم انسانی را بومی کنیم.

فیروزآبادی با بیان این‌که " من می‌خواهم یک شاهد بیاورم" گفت: در سال 1358 حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری را به عنوان نماینده‌ خود در ارتش گذاشتند و اولین اقدام رهبر عزیز ما در ارتش تشکیل جهاد خودکفایی بود و جهاد خودکفایی یعنی با داشتن نیروهای عالم و دانشمند ارتش به کار تحقیقاتی برای ساخت تجهیزات نظامی، این‌که می‌بینید امروز ارتش تجهیزات بزرگ نظامی را می‌سازد و تحقیقات آن با این وسعت پیشرفت کرده است، محصول آن ابتکار هوشمندانه و عالمانه‌ رهبری در سال 1358 در ارتش بود که بعدا تقریبا نظیر این در سپاه با جهاد خودکفایی صورت گرفت.

وی افزود: جریان تحقیقات صنعتی در ارتش، سپاه و وزارت دفاع ادامه داشت تا سال 1364 که دولت وارد جنگ شد و آن زمان من هم معاون دولت بودم که کمیته تحقیقات صنعتی جنگ دولت را تشکیل دادیم و کار ساخت موشک‌ها و تجهیزات پیچیده که نیاز به مطالعه امکان‌پذیری داشت از آن روز شروع شد و سپاه، جهاد، وزارت دفاع و ارتش در آن میدان وارد شدند و کارهای خود را با هم هماهنگ کردند و کار تحقیقاتی پیش رفت.

وی افزود: این مسیر به ما نشان داد که همه‌ ضعف‌های‌مان را در ساختن کشور و در بنا کردن اقتدار نظامی آن از راه تحقیقات و تبدیل تحقیقات به صنعت می‌توانیم از بین ببریم و از سال‌ها پیش این امر با موفقیت همه‌ سازمان‌های نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و حتی جهاد سازندگی انجام شد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: البته غیر از تحقیقات صنعتی، بحث سازه‌های ساختمانی، سازه‌های اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها و سازه‌های دریایی آبی در آب‌های شور و شیرین و غیر آن و در سازه‌های فضایی و اسکلت‌های بزرگ و نیز ساختن ماشین‌آلات پیچیده راه‌سازی و زرهی کردن آن‌ها و تانک‌ها و از قبیل این موارد در زمان جنگ صورت گرفت.

وی یادآور شد: بعد از جنگ با یک جمع‌بندی وقتی امام(ره) ستاد فرماندهی کل قوا را تشکیل دادند و رهبری نیز ستاد کل نیروهای مسلح را سازماندهی کردند، در آن کمیته تحقیقات صنعتی شکل گرفت و این کمیته کار را به سرعت پیش برد.

وی با اشاره به این‌که " رهبری معظم انقلاب بر جامعه امامت می‌کنند" گفت: ایشان با امامت هوشمندانه و عالمانه‌شان این بحث را مطرح کردند که اصلا باید تحقیقات در تمام کشور نهادینه شود و همه‌ سازمان‌ها باید کار تحقیقاتی کرده و این تحقیقات را باید با دانشگاه‌ها گره بزنند و دانشگاه‌ها با سازمان‌ها و محققین‌شان پیوند خورده و کار تحقیقاتی را پیش ببرند.

فیروزآبادی اظهار کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری بحث تولید علم را مطرح فرمودند، تا به حال حدود 14 الی 15 سال می‌گذرد و یک جریان مستمری را در بیان رهبری می‌بینیم که غیر از این‌که ایشان این مسیر را به صورت راهبردی هدایت کردند، در سطح سیاست‌های کلان و در سطح سیاست‌های اجرایی و دانشگاهی و وزارتخانه‌ای و در سطح دانشجویان و محققین نیز آن را دنبال کردند و حتی مراحل اجرایی و اخلاق تحقیقاتی را هم آموزش دادند که این‌ها را من در کتابی به اسم تولید علم و نهضت نرم‌افزاری در کلام رهبری مدون کرده و در حال حاضر در اختیار اساتید و دانشگاهیان است.

وی با بیان این‌که " تحقیقات امروز ما یک تحقیقات کاملا سازمان‌یافته و ملی است" گفت: همان‌طور که گفتم تحقیقات صنعتی از اول پایه‌گذاری شد و در نیروهای مسلح در مورد تحقیقات غیرصنعتی ما اول مرکز تحقیقات راهبری را تشکیل دادیم و در این مرکز متوجه شدیم که در کشور محقق و راهنمای تحقیق وجود ندارد و ما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم؛ بنابراین اول آمدیم در این ارتباط سرمایه‌گذاری کردیم و گفتیم هرکس آمادگی کار پژوهشی دارد پروژه‌اش را بیاورد و ما به وی پول می‌دهیم تا کار تحقیقاتی انجام دهد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که " سه الی چهار سال برای این‌که افراد استاد شوند تا تحقیقات را انجام دهند و کار تحقیقاتی را راهنمایی کنند و نیز اصول آن را مدون نمایند پول دادیم و بعد آن را در داخل نیروهای مسلح گسترش دادیم" اظهار کرد: امروز الحمدالله مثل تحقیقات صنعتی، تحقیقات غیرصنعتی با وسعت در نیروهای مسلح هم برای این نیروها و هم برای کشور انجام می‌شود؛ زیرا بالاخره دانشگاه‌ها با هم ارتباط دارند و ما دانشگاه‌ها را از خودمان می‌دانیم و حتی در بعضی از دانشگاه‌ها ما سرمایه‌گذاری فیزیکی کرده‌ایم برای این‌که یک گروه علمی در این دانشگاه با سرعت و انگیزه‌ بیشتر پیش برود و این‌ها به خاطر این است که تولید علم پایه‌ اصلی کشور است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: رهبر عزیز ما یک جمله‌ای دارند که باید آن را آویزه‌ گوش همه‌ مسوولان، محققین، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان قرار دهیم. ایشان می‌فرمایند هنر ما باید این باشد که الگوی پیشرفت ایران را بومی کنیم و این از راه تحقیق به دست می‌آید. یعنی محصول تحقیق، بومی کردن الگوی پیشرفت کشور بزرگ ایران است و این یعنی استقلال و این‌جا استقلال کامل می‌شود.

وی افزود: ایشان این سیاست‌گذاری و هدف را برای کار تحقیقاتی قرار دادند تا الگوی توسعه علمی بومی شود ولی یک هدف جهانی نیز برای تحقیق قرار دادند و هدف جهانی ایشان این است که همان‌طور که 10 سال پیش فرمودند، ایشان می‌خواهند که ایران در تحقیق و پژوهش و تولید علم تا جایی پیش برود که 50 سال دیگر در علم مرجع جهانی شود و این یعنی دانشمندان جهان از طریق اینترنت، کتابخانه، مقالات به دنبال علمی باشند که در ایران تولید شده است و این علم، علمی است که مبتنی بر عدالت، استقلال، مردم‌دوستی و آزادی است.

وی گفت: این دو هدف، انگیزه‌ برادران شما در نیروهای مسلح است که امروز مختصری از فعالیت‌های‌شان را در این نمایشگاه ارایه کرده‌اند و این برای این است تا ان‌شاءالله منسجم‌تر و هوشمندانه‌تر به سوی جلو قدم بردارند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید در نقشه علمی دفاعی چه تلاشی برای افزایش توان علمی حوزه‌ دفاعی شده است؟ نیز گفت: نقشه جامع علمی یک نقشه جامع ملی است و این یعنی این‌که این نقشه برای کشور است و نمی‌شود ما این نقشه را تجزیه کنیم و بگوییم که نقشه جامع علمی در کشاورزی، دفاعی و صنعت این می‌شود. نقشه جامع علمی کشور در واقع شجره‌ای است که تعیین می‌کند کدام علوم پایه اولویت دارند و کدام درس‌ها باید ارایه شده و چه کتاب‌های باید مرجع شوند.

وی خاطرنشان کرد: از بخش‌های طرح جامع علمی این است که کلیات پایه‌های اصلی علم را در کشور تعیین می‌کند و آن‌وقت معلوم می‌شود که در مقاطع تحصیلی چه چیزی تدریس شود و اصلا این درس‌هایی که می‌دهند مطابق با نیاز است، نیست و یا تحمیلی یا اتفاقی است؟ این‌ها باید برطرف شود و باید درس‌ها برابر با نیاز باشد.

فیروزآبادی گفت: وقتی که نقشه جامع علمی کشور از سطح آموزش متوسطه می‌گذرد آن‌وقت باز این نقشه تعیین می‌کند که در کشور ما در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری چه رشته‌هایی اولویت دارد و در دانشگاه‌های ما باید تدریس شود و آیا همه این‌هایی که تدریس می‌شود باید ادامه پیدا کند و یا نه باید متوقف شود. بعضی هم که ایجاد نشده است باید ایجاد شود.

وی اظهار کرد: نقثشه جامع علمی کشور راهنمای ارتقای علمی و تحقیق، پژوهش و رسیدن به خودکفایی علمی و ان‌شاءالله مرجعیت علمی است.

[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:48 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ و فناوری ارتباطات از شهروندان تهرانی خواست شکایت خود در خصوص شرکت‌های هرمی را از طریق پیامک به این دادسرا اعلام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با توجه به حجم زیاد شکایات واصله در خصوص شرکت‌های هرمی این دادسرا با هماهنگی نهادهای مسئول نسبت به ایجاد سامانه پیامک نوبت دهی اقدام کرده است.

شکات می‌توانند با ارسال مشخصات خود و نام شرکت هرمی به شماره 30007362 وقت رسیدگی دریافت کنند.

این اطلاعیه با اعلام اینکه شاکیان از هر خط تلفن همراه تنها یک بار می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند، از شهروندان تهرانی خواست از ارسال اطلاعات تکراری به این شمار خودداری نمایند.
 

[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در حالی که کمتر از یک سال از آزادی رکسانا صابری - که دهم اسفندماه 87 خبر بازداشت او منتشر شد - می‌گذرد، اما هنوز کمتر کسی می‌داند که آنچه را که از آن به عنوان اسناد محرمانه مرکز تحقیقات استراتژیک یاد می‌شد، چه کسی در اختیار این خبرنگار ایرانی-آمریکایی قرار داده بود؟

به گزارش عصرایرن ، با آن‌که مرور اخبار اسفندماه 1387 و فروردین و اردیبهشت 1388، نشان‌ می‌دهد که موضوع بازداشت رکسانا صابری، یکی از موضوعات بسیار مورد توجه خبرنگاران و رسانه‌ها در آن مقطع بوده و مسؤولان مختلف دولت و قوه قضائیه بارها درباره پرونده وی اظهار نظر کرده‌اند، اما تنها در اظهارات دو تن از این مسؤولان به دستگیری فرد دیگری در رابطه با این پرونده اشاره شده است.

در یکی از این اظهار نظر‌ها، 20 فروردین 88، قاضی حداد، معاون امنیت دادسراى عمومى و انقلاب تهران با بیان این‌که «رکسانا صابرى در پوشش خبرنگار و بدون مجوز خبرنگارى با ارتباط با افرادى در برخى مراکز دولتى، اطلاعات محرمانه‌اى را به دست مى‌آورد و آنها را به سرویس‌هاى اطلاعاتى آمریکا مى‌داد»، خبر از آن داد که«یکى از افرادى که اطلاعات را در اختیار صابرى قرار مى‌داد، دستگیر شده است».

بیش از یک ماه پس از این اظهار نظر، علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوه قضائیه، 29 اردیبهشت‌‌ماه 88 خاطرنشان کرد: «فردی که سند را در اختیار صابری قرار داده در ابتدا شناسایی نشده بود ولی اکنون وی را خواستند؛ اما کسی دستگیر نیست».

این‌که رکسانا صابری پس از آزادی از زندان و خروج از ایران نیز درباره این موضوع سکوت کرده و حتی در کتاب خاطرات خود که به تازگی منتشر شده است، نامی از این فرد نبرده است، نکته جالب دیگری است که باید به آن توجه شود.

از این رو به نظر می رسد لازم است مسوولان قضایی که پیشتر درباره "آن یک نفر" اشارت هایی داشته اند ، از این موضوع رمز گشایی کنند و اعلام نمایند که همدست صابری که بوده است که ناگاه به محاق رفت و دیگر خبری از او نشد؟
[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:46 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
ادوین والرو ، بوکسور ونزوئلایی، روز یکشنبه به قتل همسر خود اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات پلیس گفته اند والروی 28 ساله به قتل همسرش جنیفر کارولینای 24 ساله در هتل "اینترکانتینانتال" والنسیا اعتراف کرده است. قربانی بر اثر جراحات چاقو به قتل رسیده است.

بر پایه این گزارش، والرو به پذیرش هتل رفته و به کارکنان آنجا گفته که همسرش را به قتل رسانده است.

والرو که عنوان "اینکا" را یدک می کشد عنوان قهرمانی سبک وزن جهان را دراختیار دارد. البته او از آغاز سال 2010 مشکلاتی داشته تا آنجا که مسئولان فدراسیون جهانی نام او را در فهرست قهرمانان در حال پسرفت قرار داده است.

بر پایه گزارش رویترز، والرو یکی از هواداران هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلاست.


[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 8:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 140
کل بازدیدها: 1618847