سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه


به گزارش فارس،‌ دانشمندان دریافتند که سلولهای سرطان ریه قبل از اینکه مرگبار شوند تا 20 سال درحالت کمون می‌توانند بمانند با این وجود آنها ماندگاری بیماری را که سالانه 1.5 میلیون نفر را به آن دنیا می‌فرستد را بررسی می‌کنند.

بر اساس دو مقاله منتشر شده در «ژورنال ساینس»، دانشمندان کشف کردند که طی پیشرفت سرطان ریه، سلولهای غده سرطانی به تعداد زیادی سلولهای جهش یافته و تغییر شکل یافته جدید تبدیل می‌شوند.

مطالعه نشان داد که بخش‌های مختلفی از همان تومور یا غده به طور ژنتیکی و با ویژگی منحصر به فردی رشد می‌کنند که این مسئله معالجه را برای پزشکان بسیار سخت می‌کند.

دانشمندان می‌گویند این نوع سرطان اغلب به دنبال یک بیماری داخلی ایجاد شده اختلال ژنتیکی و بیشتر به دنبال کشیدن سیگار حاصل می‌شود.

یافته‌های جدید همچنین نیاز ضروری برای ایجاد روشهای مراقبت از سرطان ریه قبل از اینکه سلولهای آن به سرعت رشد کنند را نشان داد.

تکنولوژی کنونی به پزشکان اجازه می‌دهد که تنها بلافاصله بعد از تشکیل گره سرطانی که شامل میلیونها سلولهای سرطانی مختلف هستند مقابله کنند.

«چارلز سوانتون»، مولف موسسه پژوهش لندن گفت: آنچه که متوجه نشده‌ایم این است که چرا این بیماری به عنوان سخت‌ترین بیماری برای درمان بوده است. ما نمی‌دانستیم که سلولهای سرطانی به چه ناهمگنی هستند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان ریه روزانه 4300 نفر در روز را به کام مرگ می‌کشد که کشنده‌ترین نوع سرطان در دنیا محسوب می‌شود.

کشیدن سیگار 90 درصد عامل بیماری ریه است.

دانشمندان می‌گویند که ترک سیگار بهترین روش برای مراقبت از سرطان ریه است.


[ دوشنبه 93/7/21 ] [ 12:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 1619113