سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
وزیر علوم دولت دهم، خبر بورسیه 3 هزار نفر به صورت غیرقانونی در دولت گذشته را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به سؤالی درباره خبر مطرح شده در خصوص 3 هزار بورسیه غیرقانونی در دولت قبل گفت: خط خطی کردن کارنامه دیگران کار درستی نیست.
 
وی اظهار داشت: دیروز مسئولان وزارت علوم به مجلس رفتند و در این باره صحبت کرده و مشکل خاصی هم نبوده است و من می‌خواهم که دولت جدید کارنامه خود را ارائه دهد.
 
وی با بیان اینکه ما در دولت قبل 19 هزار عضو هیأت علمی ایجاد کرده و 5 هزار نفر را بورسیه کردیم، تصریح کرد: این دولت نیز بیاید و بگوید چه کار کرده؛ در زمان ما از نظر علمی رتبه 13 متوسط رشد علمی دنیا را داشته‌ایم و در منطقه اول شده‌ایم. آنها بیایند بگویند از نظر علمی رشد بیشتر شده و چه میزان عضو هیأت علمی جذب کرده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه در همه موارد بهترین کار ارائه کارنامه خود افراد است، اظهار داشت: ما وقتی وارد وزارت علوم شدیم کارنامه قبلی‌ها را غلط‌گیری نکردیم و اساسا غلط‌گیری کارنامه دیگران کار دولت‌های ضعیف است و دولت قوی کارنامه خود را با دیگران مقایسه می‌کند.
 
وزیر سابق علوم ادامه داد: ما اعلام کردیم در طول 4 سال 140 هزار مقاله علمی ثبت‌شده داشتیم ولی این رقم در طول دوران اصلاحات 9 هزار مقاله ارائه شده است.
 
دانشجو با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و گرانی‌های موجود در کشور، بر لزوم پاسخگویی دولت افزود: به هر حال مردم این گزارشات را از دولت طلب خواهند کرد.
 
وی  مطرح کردن بورسیه 3 هزار دانشجو به صورت غیرقانونی را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند و تصریح کرد: کار یک مجموعه قوی این نیست که دولت قبلی را خراب کند و بر روی خرابه‌های آن، خود را آباد نمایند.
 
وزیر سابق علوم با اشاره به طرح مواردی نظیر دانشجویان ستاره‌دار در ماه‌های گذشته گفت: بعد از مطرح کردن بحث دانشجویان ستاره‌دار آنها دیدند این موضوع پس از توضیحات ما نگرفت و حالا پس از آنکه 6 ماه پیش این مسئله را مطرح کردند دوباره آن را طرح می‌کنند و ظاهرا قرار است هر 6 ماه یک بار این مسئله ارائه شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید با این مسئله می‌خواهند ضعف‌های خود را بپوشانند.  

[ دوشنبه 93/3/19 ] [ 4:24 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 136
کل بازدیدها: 1618435